News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

White Flight suomessa

Started by ekto, 04.08.2009, 09:29:43

Previous topic - Next topic

stadilainen

Vai ei vuokraasunnoissa asuvien kanssa saisi keskustella ! Karmeeta skeidaa, ajatteleeks joku ihminen tosiaan noin? Kyllä on kusipäisyys noussu hattuu, ja pysyy  >:(
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

acc

Quote from: Alkuasukas on 04.08.2009, 20:45:24
Oma White Flightini suuntautuu todennäköisesti itä-Helsinkiin. Pahamaineisesta ilmansuunnasta löytyy Karhusaari.Pelkkiä omakotitaloja, myyntihinnat noin miljoonassa. Kävin yhtenä aurinkoisena päivänä venerannassa kahvilla. Pihalla oli parkissa Escalade, 4 Jaguaria ja pari Rangea. Monikulttuuria edusti Monacon ja Dubain kilvissä olevat kiesit.

Jos jatkaa vielä palan matkaa itään, päätyy Hjalliksen miljoonatonteille. Ei ole taatusti etnovärinää, vaikka huonoja mamuja saattaakin olla. Siis niitä jotka maksavat elämisensä itse ja ovat kaikenlisäksi vääränvärisiä.

Hetkinen.... Helsingissä on Karhusaari lännessä Lauttasaaren kyljessä. Tosin saareus on kadonnut Länsiväylän takia. Ja tosiaankin idässä Sipoolta viedyllä alueella on myös Karhusaari.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

kgb

Quote from: acc on 05.08.2009, 16:25:42
Hetkinen.... Helsingissä on Karhusaari lännessä Lauttasaaren kyljessä. Tosin saareus on kadonnut Länsiväylän takia. Ja tosiaankin idässä Sipoolta viedyllä alueella on myös Karhusaari.

Karhusaari on kylläkin Espoon puolella, raja on Koivusaaren jälkeen länteen mentäessä.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Kafir Sikakoira

Quote from: Bror Heinola on 05.08.2009, 17:19:02

Karhusaari on kylläkin Espoon puolella, raja on Koivusaaren jälkeen länteen mentäessä.
Se on se toinen Karhusaari.

Motor City Contexti

Quote from: Kafir Sikakoira on 05.08.2009, 17:28:46
Quote from: Bror Heinola on 05.08.2009, 17:19:02

Se on se toinen Karhusaari.

Miksei sitä toistakin karhusaarta voi vallata. Helsinki tarvitsee elintilaa ja Espoo on kohdellut huonosti sudetti Helsinkiläsiä.

ekto

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 05.08.2009, 12:37:06
Vähän myös ihmetyttää, että mistä voit tietää, ettei lastesi tulevassa koulussa ole lainkaan ei-toivottua ainesta? Onko siellä kotikunnassasi köyhät eroteltu jo ala-asteella omiin kouluihinsa?

Onko sinun mielestäsi köyhät ei toivottuja? Miksi? Muutenkin näet tämän koko asian jonain yhteiskuntaluokkiin liitettävänä, vaikka sitä se ei ole, ainakaan minulle. En ehkä siten jaa samoja elitistisiä aatteita kuin sinä...

Hamsteri

Demagokisesti copypastean pari aiemmin kirjottamaani viestiä henkilökohtaisista kokemuksistani monikulttuurisesta koulusta parin vuoden takaa.

-Päällimmäisenä jäi mieleen alituinen ravaaminen rehtorin kansliassa,kun rikastajille laittoi vähänkin hanttiin syytettiin rasismista.
-Eräs kongolainen tyttö luokallani ei sanonut sanaakaan paitsi nimensä koko lukuvuoden aikana. En ole varma osasiko hän edes englantia.
-Muslimeilla oli luonnollisesti oma islamin opettaja.
-Eurooppalaisista ja aasialaisista jäi hyvät muistot. Ongelmia aiheuttivat somalit, kurdit, turkkilaiset,mannet ja muista afrikan valtioista tulleet.
-Somali tytöt käyttäytyivät häiriöttä mutta eivät uskaltaneet olla tekemisissä suomalaisten kanssa, koska somalipojat.

Niitä ongelmia siis olivat seksuaalinen häirintä, tuhopoltot, varastelu, yleinen vittuilu, jengiintyminen, äbäläwäbälä melusaaste..

Henkilökohtaisesti ainoa hyväpuoli oli hyvän todistuksen saaminen ilman vaivaa, koska taso ui pohjamudissa.

-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

nuiseva

Quote from: ekto on 04.08.2009, 09:29:43
Me etsimme meidän viisihenkiselle perheellemme kohtuullista omistusasuntoa PK-seudulta noin 200ke hintaluokasta. Lopulta tulimme siihen tulokseen, että sellaista ei saanut ilman, että lapsemme olisivat joutuneet elämään sosiaalisten maahanmuuttajien jälkikasvun keskellä.

Suurin huoli tässä joukossa on heidän koulumenestys ja vaikutus muiden koulumenestykseen. Suomessa kuitenkin opetus etenee heikompien ehdoilla. Tästä johtuu mm. koulujemme hyvä keskiarvo kansainvälisessä vertailussa. Heillä näyttäisi myös olevan ongelmia muiden oppilaiden kanssa tavallista useammin.

Toinen huoli oli heidän käytöksessä, josta meillä oli jo käsitys lastemme helsinkiläisestä tarhasta. Tietyt nimet tulivat usein esiin tarhapäivän jälkeen. Samoin myös lapsia haettaessa pääsi ihan itse todistamaan tilannetta. Nykyään kun tarhassa ei hoitajat saa antaa kurinpalautusta, niin jos sitä ei saa kotonaankaan, on tilanne huono, varsinkin muiden kannalta. Tämä ilmiö ei tosin rajoitu vain suojaväritettyihin.

Päädyimme lopulta ostamaan asunnon noin 70 kilometrin päästä helsingin keskustasta. Paikkakunta on pieni ja hyvin nuivan oloinen. Kaiken lisäksi rahalla sai täältä paljon enemmän kuin helsingistä. Työmatka kasvoi, mutta toivottavasti se on tämän arvoista.

Onko muilla perheellisillä netseillä ollut vastaavia kokemuksia?

Kirkkonummea välittäjä mainosti tuttavaperheelle alueena ilman rikkauksia.  Hitto, nämä avaukset saavat kyllä sapen kiehumaan, kun kaikki työpaikat ovat stadissa, mitä järkeä on asuttaa se täyteen moniongelmaisia ja maahanmuuttajilla valtion kustannuksella. Töitätekevällä ei näihin hintoihin ole enää varaa.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

etnis

Quote from: Lonely Raider on 04.08.2009, 23:40:31
On kokemusta, muutin 250 km päähän, ei ole neekereitä...vielä....

Sisältyykö tähän yhtälöön työnteko Suur-Helsingissä vai ei?
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: ekto on 06.08.2009, 08:10:32
Muutenkin näet tämän koko asian jonain yhteiskuntaluokkiin liitettävänä

Kyllä, koulujen jakautuminen hyviin ja huonoihin liittyy nimenomaan yhteiskuntaluokkiin. Se ei ole mikään minun näkemykseni, vaan fakta.

Quotevaikka sitä se ei ole, ainakaan minulle.

Ilmeisesti sinulle asiassa onkin kyse siis pelkästään ihonväristä. Sitä sanotaan rasismiksi.

Quote from: ekto on 06.08.2009, 08:10:32Onko sinun mielestäsi köyhät ei-toivottuja? Miksi?

Itse käsitin asian niin, että veit lapsesi pakoon nimenomaan köyhiltä luokkatovereilta. Köyhien perheiden lapsethan aiheuttavat ihonväriin katsomatta nimenomaan niitä järjestyshäiriöitä, joita käsittääkseni pelkäsit. Esim. minun ala-asteellani oli monenmoista hässäkkää, jota aiheuttivat ihan supisuomalaisen roskasakin lapset. Minuakin koulun johto uhkaili jossain vaiheessa siirrolla Tammelasta Kissanmaan kouluun, kun luokallamme ollutta koulun johtokunnan jäsenen poikaa kiusattiin. Minun siirtämiseni toiseen kouluun ei tosin kiusaamista olisi lopettanut mihinkään, sillä itse olin lähinnä yllyttäjän roolissa. Varsinaisen kiusaamisen hoitivat ihan muut pojat, joista yksi on jo kerinnyt istua vankilassakin jonkin aikaa, ja jonka pääelinkeino on tätä nykyä viherkasvien kasvattaminen vaatehuoneessa.

Tällä johtokunnan jäsenellä oli vielä kätevästi kämppä ihan koulumme vieressä, ja ikkunasta näki koulun pihaan. Ollessamme kolmannella luokalla ko. ukon poika joutui välitunnilla pieneen myllyyn yhtä luokkakaveria vastaan. Tällöin hänen isänsä ja isosiskonsa säntäsivät koulun pihaan ja pieksivät 10-vuotiaan luokkakaverini melko perusteellisesti.

ekto

Mielestäni köyhyys ja huono käytös ei kulje käsikädessä. En tosin omaa kokemuksia kouluista joissa olisi ollut jotenkin erityisen paljon köyhiä. Huono käytös kai viittaa enemmän perheen sosiaalisiin ongelmiin, joista monesti seuraa toki köyhyys.

Jokatapauksessa omalla luokallani on ollut niin rikkaita kuin köyhiäkin, eikä tilanne ollut läheskään yhtä mustavalkoinen, mitä nykyään on näiden suojaväritettyjen kohdalla. Kaikessa yksinkeraisuudessaan, välttämällä tummia, kasvatat mahdollisuuksia parempaan koulutukseen...

Mielestäni se ei ole rasismia, että pyrin välttämään ryhmiä jotka tunnetusti aiheuttavat harmia. Tekohan ei kohdistu heihin, vaan omaan perheeseeni. Jos yrittäisin jotenkin saada tummat pois lasteni koulusta, se olisi rasismia. Silloinhan teko kohdistuu heihin.

Jiri Keronen

Quote from: ekto on 06.08.2009, 14:01:52
Mielestäni köyhyys ja huono käytös ei kulje käsikädessä. En tosin omaa kokemuksia kouluista joissa olisi ollut jotenkin erityisen paljon köyhiä. Huono käytös kai viittaa enemmän perheen sosiaalisiin ongelmiin, joista monesti seuraa toki köyhyys.

Olen samaa mieltä. Häiriökäytöstä voi aiheuttaa esimerkiksi se, että menestyvät, uraputkessa olevat vanhemmat stressaavat ja purkavat stressiä lapsiinsa tai sitten vain painavat ylipitkiä päiviä ja näkevät lapsiaan aivan turhan vähän. Henkilökohtaiset kokemukset eivät tietenkään paina asiassa millään tavalla, mutta meidän koulussa nimenomaan nämä paremman perheen naperot olivat monesti niitä, jotka käyttäytyivät päin helvettiä ja kiusasivat huonompiosaisiaan.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: ekto on 06.08.2009, 14:01:52Tekohan ei kohdistu heihin, vaan omaan perheeseeni.

Nimenomaan siksi olisikin korkea aika alkaa hommata jostain lisätienestiä, jotta saisi hankittua kämpän ihmisten ilmoilta. Siinä vaiheessa, kun lapset tulevat teini-ikään, metsän keskellä asuminen laukaissee melkoisia angsteja.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Jiri Keronen on 06.08.2009, 14:11:16meidän koulussa nimenomaan nämä paremman perheen naperot olivat monesti niitä, jotka käyttäytyivät päin helvettiä ja kiusasivat huonompiosaisiaan.

Minun mielestäni on toimivan kapitalistisen yhteiskunnan kannalta nimenomaan ensiarvoisen tärkeää, että köyhille lapsille ilmoitetaan selvästi ja kovaäänisesti, mitä mieltä esim. heidän rumista vaatteistaan ollaan. Se opettaa köyhälle jo varhaisessa vaiheessa, mikä hänen paikkansa yhteiskunnassa on, ja tekee hänet nöyräksi. Siinä myös kätevästi paremman väen muksut oppivat sitä päällepäsmärin asennetta ja eliitin elämänkatsomusta, jota tulevat tarvitsemaan aikuisina kovapalkkaisissa ammateissaan.

Itse en edes laske sitä miksikään häiriökäyttäytymiseksi, jos vaikka välitunnilla ilmoitetaan suoraan, mitä mieltä ollaan muotitiedottomien vaatetuksesta. Sehän on pikemminkin kasvatuksellista toimintaa. Samalla tavalla niitä köyhiä, huonosti pukeutuvia ja halvat harrastukset omaavia tullaan katsomaan kieroon myös aikuisten maailmassa, joten on hyvä, että lapset oppivat elämän realiteetit
jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

ekto

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 06.08.2009, 14:13:08
Quote from: ekto on 06.08.2009, 14:01:52Tekohan ei kohdistu heihin, vaan omaan perheeseeni.

Nimenomaan siksi olisikin korkea aika alkaa hommata jostain lisätienestiä, jotta saisi hankittua kämpän ihmisten ilmoilta. Siinä vaiheessa, kun lapset tulevat teini-ikään, metsän keskellä asuminen laukaissee melkoisia angsteja.

Eli olet ollut metsän keskellä (kehä-III ulkopuolella) asuva angstinen teini? Vai mihin perustat tietosi? Onko foorumilla "metsässä" teini-ikänä asuneita jotka voisivat vahvistaa tämän?

turha jätkä

Quote from: ekto on 06.08.2009, 14:22:23
Onko foorumilla "mesässä" teini-ikänä asuneita jotka voisivat vahvistaa tämän?

Ilmoittaudun. Itä-ikaalisissa oli ja on enemmän karhuja kuin ihmisiä. Bussimatka yläasteelle kesti suuntaansa 1.5 tuntia. Harrastusmahdollisuudet olivat A) kivien heittely B) räksien metsästys C)käärmeiden tappaminen.

Silti, ei kaikkia ahdistunut. Osa pojista koki maalaismeiningin omakseen ja jäi maalle. Uskon silti, että heitäkin vähintäänkin harmitti sosiaaliseen toimintaan kohdistuneet rajoitteet. Jossain kyläkeskuksissa ja taajamissa toiset, paremmat ja trendikkäämmät nuoret, elivät aivan erilaista elämää. Niillä oli omat kuviot, joista me maalaisjurpot oltiin NIIN pihalla.

Itse olisin tosin oitis valmis muuttamaan maalle, kunhan vain miljöö olisi viehko (sopiva sekoitus peltoja, metsiä, mäkiä, järviä ja puroja ilman yhtäkään muuminoksennusta), omakotitalo iso ja vanha, laajakaista nopea, pihassa kaksi autoa ja koivukujan päässä portti, jotta ei tarvisisi olla sosiaalinen maalaisten kanssa.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: turha jätkä on 06.08.2009, 15:09:11
Ilmoittaudun. Itä-ikaalisissa oli ja on enemmän karhuja kuin ihmisiä. Bussimatka yläasteelle kesti suuntaansa 1.5 tuntia. Harrastusmahdollisuudet olivat A) kivien heittely B) räksien metsästys C)käärmeiden tappaminen.

Itse kun olen harrastuksen vuoksi pyörinyt ympäri noita Tampereen lähikuntia erään sangen akkamaisen sisäpallopelin aladivarien parissa, olen huomannut ko. kylien virikkeiden puutteen hyvin yhdestä seikasta: jossain Hämeenkyrössä, Parkanossa, Orivedellä, Valkeakoskella ja muissa kuolleissa kylissä nuoret miehet saattavat tulla ihan joukolla varta vasten katsomaan näitä turnauksia ja pitämään meteliä. Tampereella kellekään ei tulisi mieleenkään viettää launtai- tai sunnuntaipäiväänsä tuolla tavalla.

turha jätkä

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 06.08.2009, 15:27:37
Itse kun olen harrastuksen vuoksi pyörinyt ympäri noita Tampereen lähikuntia erään sangen akkamaisen sisäpallopelin aladivarien parissa, olen huomannut ko. kylien virikkeiden puutteen hyvin yhdestä seikasta: jossain Hämeenkyrössä, Parkanossa, Orivedellä, Valkeakoskella ja muissa kuolleissa kylissä nuoret miehet saattavat tulla ihan joukolla varta vasten katsomaan näitä turnauksia ja pitämään meteliä. Tampereella kellekään ei tulisi mieleenkään viettää launtai- tai sunnuntaipäiväänsä tuolla tavalla.

Nyt ilmeisesti puhutaan sählystä, tai salibandystä, kuten homot ja kaupunkilaiset sitä kutsuvat. Tällä(kin) saralla erityisesti Ikaalinen kunnostautui, siellä toimi aikoinaan legendaarinen SBT Butchers. Sen sivut on valitettavasti poistettu jo netistä, löysin kuitenkin tällaisen lainauksen vielä:

QuoteFBC Turku pelasi kaksi ilmeisen jännittävää ottelua divarikarsinnassa Ikaalisten SBT Butchersia vastaan. Koska molemmat päättyivät FBC:n voittoon, sarjapaikka säilyi Turussa.

Butchersin seuran historia on mukavaa luettavaa. Vai mitä sanotte esimerkiksi kaudesta 2001–2002?

Joukkueen toinen kausi II-divisioonassa oli sanottaisiinko varsin tapahtumarikas. Joukkue sijoittui seitsemänneksi (7.) sarjassaan, keräten 22 pelaamassaan ottelussa 21 pistettä. "Team Bad Boys" jatkoi viikatemiehen perinteitä kunnioittaen tyylilleen uskollisena, keräten kauden aikana huikeat 610 jäähyminuuttia. Teema "Hangosta Utsjoelle" vaihtui teemaksi "Worldwide Terror Since 1996?. Lisäksi joukkue hankki "kausikortin" Suomen Salibandyliiton kurinpitovaliokunnan kokouksiin.
    Kauden jälkeen Suomen Salibandyliiton kurinpitovaliokunta tuomitsi SBT Butchersin menettämään II-divisioonan sarjapaikkansa väkivaltaisten otteidensa takia ja aloittamaan kauden 2002-2003 alimmalta mahdolliselta sarjatasolta. Salibandy Team Butchersin seurajohto laati päätöksestä valituksen Suomen Salibandyliiton liittohallitukselle, joka kumosi päätöksessään kurinpitovaliokunnan langettaman rangaistuksen. SBT Butchers määrättiin jatkamaan kilpailutoimintaansa tulevalla kaudella 2002-2003 III-divisioonasta. Näin SBT Butchers voitti kabineteissakin käymänsä taistelun.

Jäähyjen määrässä laskettuna Butchersin pelityyli on sittemmin rauhoittunut: 01–02-kauden hurjasta 27,7 minuuttia/ottelu -tahdista on vähennetty menneen kauden 8,45 minuuttia/ottelu -tahtiin. Ei seura siltikään vielä hengi reilun pelin asennetta. Seuran verkkosivuston vieraskirjan yhteydessä lainataan George Orwelliä:

Serious sport has nothing to do with fair play. It is bound
    up with hatred, jealousy, boastfulness, disregard of all rules
    and sadistic pleasure in witnessing violence: in other words
    it is war minus the shooting.

Jeespoks. Reilu peli on perseestä. Hienoa, että joillakin seuroilla on munaa olla rehellisen avoimesti sitä mieltä.

http://avokatsomo.com/arkisto/2004/04/

Ikaalisissa salibandysta tehtiin taiteen sijasta sotaa.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: turha jätkä on 06.08.2009, 15:45:52
Ikaalisissa salibandysta tehtiin taiteen sijasta sotaa.

Olen jutellut yhden kaverin kanssa, joka pelasi Butchersissa, kun sarjanousua haettiin. Hänen mukaansa he olivat siihen aikaan Ikaalisissa julkkiksia. Kaveri myös sanoi, että joukkueessa oli yksi kenttä tamperelaisia pelimiehiä ja yksi kenttä paikallisia täyteäijiä. Nousu kuulemma kariutui siihen, että valmentajan mielestä myös oman kylän pojille piti antaa peliaikaa.

Habahoo

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 04.08.2009, 22:26:52
Quote from: Habahoo on 04.08.2009, 22:13:55Tämä on kanssa aika mielenkiintoinen ilmiö että ihmiset ostaa asunnon sen takia että sen arvo nousee.

Juu, on se jännä. Sitähän sanotaan kapitalismiksi.

Quote from: Habahoo on 04.08.2009, 22:13:55Minun mielestä se ostetaan sen takia että siinä asutaan.
Mutta minähän asunkin vuokralla meren rannalla Espoossa.

Joku sen sinunkin vuokra-asuntosi on ilmeisesti ostanut, sillä muutenhan hän ei pystyisi sitä sinulle vuokraamaan. Onko ko. tyyppi mielestäsi vähän dillempi kuin sinä, kun on ostanut asunnon, eikä edes asu siinä?

Ei ole dille. Ellei eläkevakuutusyhtiöt ole dillejä? Ja muuten minun viimeisessä palttoossa ei ole taskuja, toisin kuin sinulla tuntuu olevan.
Pessimisti ei pety koskaan.

o_O

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 06.08.2009, 15:27:37
Quote from: turha jätkä on 06.08.2009, 15:09:11

Menehän Ratinaan TamUn peliin huutelemaan Sinikaartille että ne on juntteja, katsotaan kuinka käy.
Mistä muuten näille "parhaimmille" sai annettua niitä miinusääniä, vai menikö se huuma jo ohi?
"Iso-temmi" Halla-Aho, niin oha Allahimme tosi?

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: o_O on 06.08.2009, 22:43:48Menehän Ratinaan TamUn peliin huutelemaan Sinikaartille että ne on juntteja, katsotaan kuinka käy.

No en kyllä tasan uskalla, eikös ne ole ihan hullua sakkia nämä "firmien" jäsenet? Olen yhdeltä Hatanpään valtatien alkupäässä asuvalta kaverilta kysellytkin, että eikö sua yhtään hirvitä ne jalkapallofanit, jotka menevät peleihin ihan siitä kämpän vierestä. Kaveri vaan totesi, että "on jotenkin niin perkeleen säälittäviä ne suomalaiset jalkapallofanit, kun 20 tyyppiä siellä heiluu kädet pystyssä". Eiköhän ko. jampankin mielipide muuttuisi, jos joutuisi samalla pimeälle kadulle näiden kanssa.

IDA

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 06.08.2009, 23:13:58
No en kyllä tasan uskalla, eikös ne ole ihan hullua sakkia nämä "firmien" jäsenet? Olen yhdeltä Hatanpään valtatien alkupäässä asuvalta kaverilta kysellytkin, että eikö sua yhtään hirvitä ne jalkapallofanit, jotka menevät peleihin ihan siitä kämpän vierestä. Kaveri vaan totesi, että "on jotenkin niin perkeleen säälittäviä ne suomalaiset jalkapallofanit, kun 20 tyyppiä siellä heiluu kädet pystyssä". Eiköhän ko. jampankin mielipide muuttuisi, jos joutuisi samalla pimeälle kadulle näiden kanssa.

:D

http://www.youtube.com/watch?v=aDM1tZaUILY

Toi oli ihan hauska juttu, mutta muuten voisit rajoittaa. Ei kukaan jaksa uskoa sinun slumminuoruuttasi, köyhyyttäsi ja kyynisyyttäsi. Kohta siihen aletaan kiinnittää huomiota ja se on menoa sitten.

Arvostamme enemmän rehellisyyttä, kuin trollaamista

pogenssi

Quote from: stadilainen on 05.08.2009, 06:47:07
Quote from: Alkuasukas on 04.08.2009, 20:45:24
Oma White Flightini suuntautuu todennäköisesti itä-Helsinkiin. Pahamaineisesta ilmansuunnasta löytyy Karhusaari.Pelkkiä omakotitaloja, myyntihinnat noin miljoonassa. Kävin yhtenä aurinkoisena päivänä venerannassa kahvilla. Pihalla oli parkissa Escalade, 4 Jaguaria ja pari Rangea. Monikulttuuria edusti Monacon ja Dubain kilvissä olevat kiesit.

Jos jatkaa vielä palan matkaa itään, päätyy Hjalliksen miljoonatonteille. Ei ole taatusti etnovärinää, vaikka huonoja mamuja saattaakin olla. Siis niitä jotka maksavat elämisensä itse ja ovat kaikenlisäksi vääränvärisiä.
Joo nykyinen helsinki, entinen sipoo. Kyllä ne siitä rikastuu, nyt kun alue on helsingin käsissä .

Sipoon Karhusaari on ihan perusmesta. Tuon premium+ -hintaluokan autot ovat sen verran halpoja, ettei niitä rekisteröidä useimmiten ulkomaille.

Alkuasukas

Perusmesta, nimenomaan. Parasta siinä oli se, että siellä ei koitettu normijantterien sekaan asuttaa mitään sosiaalitoimiston asiakkaita.

Se riittäisi minulle.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

rankka

Näytti jakaantuvan leiri... Jotkut eivät siedä edes valtaväestön köyhiä, toiset vain mamuja. Keskiluokka siis halveksuu myös köyhiä, ei kuulosta hyvälle kehitykselle.
Palstalaisia siis yhdistää kovastikkin maahanmuuttokriittisyys, mutta mielestäni se nyt jää tämän "elintasokuilun" varjoon.
Mitä luulette kirjotuksistanne, haluaako kenties varattomampi mamukriittinen välttämättä osallistua esimerkiksi Homma^^^kerhoihin tms. missä tapaisi keskiluokan ylenkatseita?
Anteeksi.

PetethePerkele

Quote from: rankka on 08.08.2009, 00:24:35
Näytti jakaantuvan leiri... Jotkut eivät siedä edes valtaväestön köyhiä, toiset vain mamuja. Keskiluokka siis halveksuu myös köyhiä, ei kuulosta hyvälle kehitykselle.
Palstalaisia siis yhdistää kovastikkin maahanmuuttokriittisyys, mutta mielestäni se nyt jää tämän "elintasokuilun" varjoon.
Mitä luulette kirjotuksistanne, haluaako kenties varattomampi mamukriittinen välttämättä osallistua esimerkiksi Homma^^^kerhoihin tms. missä tapaisi keskiluokan ylenkatseita?
Anteeksi.
Anteeksi vaan minunkin puolestani. Nämä jutut täällä tosiaankin pistää miettimään välillä että mitäkä helvettiä? Onkos tämä oikeasti vaan rikkaampien kakaroiden kakkalaatikko? Alle 3000€/kk voivat olla hiljaa, perintöä on ja isi maksaa. Sen verran voin kertoa että vaikka miten hienoa voi olla ja tuntua olla se sananikkari koneen äärellä kaikkine rahoineen niin käytäntöön sillä ei ole paskaakaan merkitystä. Oikea muutos tapahtuu nyrkillä loppupeleissä eikä jauhamalla jaarituksia ylinokkelista mokutuksista silloin kun ruskea virta vyöryy sinun ja perheesi yli.
Anteeksi.

Vielä sen verran että kaikki tämän hetken "elitistiset egorunkkarit" tulevat anelemaan myöhemmin juuri niiden "köyhien" apua joita tällä hetkellä dissaavat ja jotka pystyvät selviytymään väkivallalla ja konsteilla joita ovat paskan elämän varrella oppineet jos asiat menevät kunnolla vituralleen ja mellakat alkavat. Siinä ei paljoa rillien suoristelu auta kun ahmetti potkii päähän.

Kowalski

Minä ainakin olen tulkinnut tämän kaiken sillä tavalla etteivät kirjoittelijat täällä hyökkää niinkään köyhiä tai pienituloisia ihmisiä vastaan, vaan ainoastaan häiriköivää roskaväkeä vastaan. Eivät pienet tulot tai kaupungin asunnossa asuminen tietenkään tarkoita automaattisesti sitä, että on muille ongelmia aiheuttava vapaamatkustaja.

rankka

PetethePerkele
:) Onneksi mun ei tarvii oikoa niitä rillejä jos kyseisen kaltainen tilanne tulisi päälle. Tilanne saattaisi olla jopa jossakin määrin nautittava.

Kowalski
Epäilemättä asia onkin noin, tästä ketjusta nyt sai vain juurikin sellaisen kuvan, ja huomaa, vain parin eri nikin kirjotuksista.

Ehkäpä joillakin oli vain liikaa kiljua juotuna :).

JM-K

Quote from: rankka on 08.08.2009, 00:24:35
Anteeksi.

Edustan nyt ihan itseäni, mutta uskon monen muun aktiivihommalaisen olevan kanssani samaa mieltä: tervetuloa hommakerhoihin iästä (paikan mahdolliset ikärajat tietysti huomioiden), sukupuolesta, etnisestä alkuperästä, uskonnosta, sosioekonomisesta statuksesta, pankkitilin saldosta, työtilanteesta, sotilasarvosta / sivariarvosta, auton merkistä, vyötärön ympärysmitasta, tatuoinitien määrästä jne. riippumatta.

Tervetuloa myös kaikkeen muuhun toimintaan, josta minä olen vastuussa.