News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-11-22 YLE:Irakilainen homo joutuu pelkäämään vastaanottokeskuksessa

Started by B52, 22.11.2015, 11:59:41

Previous topic - Next topic

elven archer

Quote from: Blanc73 on 22.11.2015, 22:17:05
Kemolitorilta hyvä huomio. Bagdadissa elämä julkihomona onnistui, mutta ei Suomalaisessa VOKissa? Haiskahtaa kurpitsavankkureilta.....
Suurkaupungin vilinään on helpompi kadota. Mitä enemmän ihmisiä, sen helpompi on olla anonyymi tuntematon vastaantulija. Joka puolella tapahtuu jotain, joten asioihin ei ehdi kiinnittää edes niin paljon huomiota. Suomalaisessa vastaanottokeskuksessa sen sijaan on hyvin rajattu määrä ihmisiä pitkän aikaa toistensa kanssa pienessä tilassa eläen.

elven archer

Quote from: sivullinen. on 23.11.2015, 15:25:38
Nyt ei puhuttu kaappihomoudesta; nyt puhuttiin julkihomoudesta. Kaappihomous olkoon jokaisen oma asia.
Ja julkihomousko ei muka ole oma asia? Onko minulla vastaava oikeus määrätä, mitä sinä saat julkisesti olla? Minulla nimittäin olisi muutama korjausehdotus sinun olemiseesi ja näkymiseesi. Kerätäänkö kaikki ehdotukset vaatimukset yhteen ja muututaan ihan jokainen niiden mukaan? Miksi ei? Mikä antaa sinulle suuremman oikeuden määrätä, mitä kukakin saa olla?

QuoteJutussa sanottiin joidenkin suhtautuvan häneen hyljeksivästi ja joidenkin jopa uhkaavasti. Homojen hyljeksintä on ihan sallittua -- ja sitä saa jokainen suomalainenkin tehdä --. Se on jokaisen oma päätös.
"Tämä oli raahannut Amirin kotiin aseella uhaten. Hänet oli teljetty huoneeseensa ilman ruokaa tai juotavaa."

Jos sinä kokisit vastaavaa, niin puhuisitko asiasta yhtä väheksyvään sävyyn kuin nyt? Eikä homojen "hyljeksintä" ole mitenkään kategorisesti sallittua, vaan useissakin yhteyksissä ihan laissa kiellettyä.

sivullinen.

Quote from: elven archer on 23.11.2015, 16:39:10
Ja julkihomousko ei muka ole oma asia? Onko minulla vastaava oikeus määrätä, mitä sinä saat julkisesti olla? Minulla nimittäin olisi muutama korjausehdotus sinun olemiseesi ja näkymiseesi. Kerätäänkö kaikki ehdotukset vaatimukset yhteen ja muututaan ihan jokainen niiden mukaan?

Harvoin olen kiinnostunut keskustelemaan omasta olemisestani. Tällä kertaa mahdollisuus on niin hyvä, että vastaisin kyllä, vaikka se ei enää aiheeseen mitenkään liity. Olen erittäin kiinnostunut tietämään, minkälainen saan julkisesti olla, tai helpommin määriteltynä ja paremmin ilmaistuna käänteisesti, minkälainen en saa olla? Kuuntelisin mielelläni sinun korjausehdotuksesi; kuuntelen yhtä mielelläni myös muiden korjausehdotukset. Ole hyvä ja kirjoita ne Uuninpankolle. Lupaan yrittää muuttaa itseäni niiden mukaisesti, jos ne vastaavat myös minun arvojani ja myös jos tulen vakuutetuksi niiden vastaavan ylivoimaisen enemmistön muiden yhteisön jäsenten arvoja -- jos viittaat minun Hommaforumissa olemiseeni yhteisö tarkoittaa luonnollisesti hompansseja --. Minun mielestäni jokaisella on oikeus vaatia toisia olemaan parempaa seuraa. Jokaisella on myös velvollisuus vastata näihin vaatimuksiin. Muuten häntä on oikeudenmukaista rangaista hyljeksimällä ja jopa mykkälakolla.

Se, mikä minulle antaa suuremman oikeuden päättää, minkälaisia arvoja Suomessa pitäisi kunnioittaa kuin Amirille, on minun suomalaisuuteni. Minä koen Suomen olevan ennenkaikkia suomalaisten maa, ja siten suomalaisten tehtävän olevan päättää, miten täällä eletään ja ollaan. Varsinkin, jos joku tulee täältä anomaan turvapaikkaa -- siis turvallista paikkaa olla --, ei hänen mielipiteillään siitä, miten täällä kuuluu elää, ole mitään arvoa; pidän sellaisten esittämistä jopa loukkaavana. Suomen vihervasemmisto saa sitä-vastoin minun mielestäni vapaasti julistaa homokantojaan. Eikä minun mielestäni heitä sen perusteella voi kieltää käymässä kirjastossa, äänestämästä vaaleissa tai hakemasta julkisiin virkoihin. Se olisi mielipiteen perusteella syrjintää. Mutta jos minä yksilönä sen perusteella kieltäydyn heitä kadulla tervehtimästä ja muutenkin välttelen ja hyljeksyn, se ei ole syrjintää. Se on minun oikeuteni. Mikään laki ei pakota rakastamaan kaikkia.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Elcric12

Quote from: elven archer on 23.11.2015, 16:11:25
Quote from: sivullinen. on 22.11.2015, 23:05:46
Ensinnäkin en usko tässä tarinassa olevan sanaakaan totuutta.
En ole yllättynyt. Jos ajattelen levotonta, aivan omituista foliohattutasoista tulkintaa asioista, niin sinun viestisi tulevat ensiksi mieleeni. Miehen tarina nimenomaan vaikutti hyvin uskottavalta. Se on täysin linjassa sen kanssa, mitä tiedämme Irakista. Miehen asenne vaikuttaa myöskin siltä, että sen luulisi miellyttävän hommalaisia, mutta valitettavasti osalle homous on niin kova kynnys, että heidän kommenttinsa muistuttavat enemmän sellaista, mitä voisi odottaa irakilaisten, eikä suomalaisten, suusta.

"– Olin järkyttynyt, kun näin koko Irakin saapuneen tänne, hän puistelee päätään."

Jos ihminen kannattaa järkevää maahanmuuttopolitiikkaa, niin eikö tuollainen tokaisu maahantulijalta muka miellytä? Minua se miellyttää suurestikin. Minusta se kuvastaa täysipäisyyttä ja lähtökohtaista kykyä sopeutua siihen, mihin suomalaisina haluamme tulijoiden sopeutuvan. Mies vaikuttaa rohkealta ja persoonalliselta sen sijaan, että olisi omia aivojaan käyttämätön lammas, joka nielee uskonnollisten johtajien jokaisen sanan täytenä totena. Eikö sinun pitäisi arvostaa sellaista?

Ehkä mies viittasikin juuri näihin paikallisiin suvaitsemattomiin "mamukriitikoihin" iRakkihöpinöineen   8)

Kari Kinnunen

Quote from: elven archer on 23.11.2015, 16:23:30
Halveksutko laajemmin sitä, että miehellä on rohkeutta olla oma itsensä ja pitää siitä ja arvoistaan kiinni, jos se on yhtään mahdollista? Kaipaatko laajemminkin ihmisiltä lisää pelkuruutta?

Hohhoijaa ja kirvesvartta. Jaa'a rohkeuttahan se on sekin kun menee sanomaan liivijengiläiselle, notta ompa sedällä hassut liivit ja ruma mopo.
Vähän sama asia. Voi olla, etteivät oikein suvaitse.

Nikolas

Koko jutun pihvi on tämä: Suomeen saapuu turvapaikanhakijoina turvapaikkaturisteja ja Geneven pakolaissopimuksen määritelmien mukaisia aitoja pakolaisia. Jälkimmäisiä on näistä turvapaikanhakijoista pieni vähemmistö ja se isompi turvapaikkaturistien porukka voi tehdä aitojen pakolaisten ja myös suomalaisten kantisten elämästä helvetin.

Aikamoisen korjauksen asiaan saisi pelkästään terävöittämällä Suomen suhtautumista "kansainvälisiin sopimuksiin" ja etenkin Geneven pakolaissopimukseen. Minkään maan ei tarvitse vastaanottaa turvapaikkaturisteja, ei edes Suomen.

elven archer

Quote from: Kari Kinnunen on 24.11.2015, 01:02:51
Hohhoijaa ja kirvesvartta. Jaa'a rohkeuttahan se on sekin kun menee sanomaan liivijengiläiselle, notta ompa sedällä hassut liivit ja ruma mopo.
Vähän sama asia. Voi olla, etteivät oikein suvaitse.
Ei se ole yhtään sama asia. Jos haluat verrata toisille irvimään menemiseen, niin toisethan ne tuossa menevät tuota homoseksuaalia miestä kiusaamaan, että oletpas neiti ja sitä ja tätä. Miten näiden asioiden erottaminen voi olla niin vaikeaa? Se, että elää omaa elämäänsä, ei ole toisten tahallista ärsyttämistä.

Muuttohaukka

Quote from: Asra on 23.11.2015, 07:18:13
Tämänkin hintin sijasta olisi aika monta ihan suomalaistakin lasta tai vanhusta avun tarpeessa.

Tyyppi yrittää profiilinnostoa!
Suomalaiset, länsimaiset vanhukset  sekä turmeltuneitten naisten länsimaiset, hapattuneet, kasvatusta vaille jääneet lapset herättävät Asrassa pseudohuolta.
Ei mene läpi. Liian läpinäkyvää kaiken yhteiskuntamme solvaamisen jälkeen.

Purppura

Mitenkähän tämän sanoisin. Sanoisinko että Pride porukoiden kannattanee ehkä välttää tulevan suurmoskeijan aluetta.

http://www.tiede.fi/keskustelu/23475/ketju/muslimit_ja_homot_vastakkain
Todellisuuden tajuamista nimitetään nykyään rasismiksi.

Rubiikinkuutio

Quote from: Purppura on 24.11.2015, 12:08:45
Mitenkähän tämän sanoisin. Sanoisinko että Pride porukoiden kannattanee ehkä välttää tulevan suurmoskeijan aluetta.

Valitettavasti luultavasti välttävät. Olisi hienos eivät välttäisi ja toisivat maahanmuuton ongelmat näkyviin.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

elven archer

Quote from: sivullinen. on 23.11.2015, 19:56:41
Harvoin olen kiinnostunut keskustelemaan omasta olemisestani. Tällä kertaa mahdollisuus on niin hyvä, että vastaisin kyllä, vaikka se ei enää aiheeseen mitenkään liity. Olen erittäin kiinnostunut tietämään, minkälainen saan julkisesti olla, tai helpommin määriteltynä ja paremmin ilmaistuna käänteisesti, minkälainen en saa olla?
Sehän liittyy aiheeseen, koska itse esität ilmeisiä vaatimuksia siitä, miten kukakin saa olla ja näkyä. Sinä et hyväksy julkihomoutta, joten vastineeksi sinulle voisi esittää esim. vaatimuksen, että sinä et saa olla julkihomofoobikko.

QuoteLupaan yrittää muuttaa itseäni niiden mukaisesti, jos ne vastaavat myös minun arvojani ja myös jos tulen vakuutetuksi niiden vastaavan ylivoimaisen enemmistön muiden yhteisön jäsenten arvoja
No, mietipä sitä, että julkisesti homona oleminen, omana itsenään oleminen siis, hyvin todennäköisesti vastaa monen homon arvoja ja myös ihan mitatusti vastaa suurimman osan suomalaisista arvoja. Sinä olet vähemmistössä tässä.

-- jos viittaat minun Hommaforumissa olemiseeni yhteisö tarkoittaa luonnollisesti hompansseja --
Ja julkihomouden kontekstissa yhteisö tarkoittaa koko yhteiskuntaa, koska puhumme laajasta joukosta ihmisiä, jotka voivat liikkua siellä sun täällä.

Se, mikä minulle antaa suuremman oikeuden päättää, minkälaisia arvoja Suomessa pitäisi kunnioittaa kuin Amirille, on minun suomalaisuuteni.
Jopa persuista suurempi osa kannatti homoliittoja kuin vastusti koko kansasta puhumattakaan. Vielä suurempi osa hyväksyy homouden itsessään. Eli suomalaiset ovat eri mieltä kanssasi, ei Amir näitä asioita päätä.

QuoteMutta jos minä yksilönä sen perusteella kieltäydyn heitä kadulla tervehtimästä ja muutenkin välttelen ja hyljeksyn, se ei ole syrjintää. Se on minun oikeuteni. Mikään laki ei pakota rakastamaan kaikkia.
Saat totta kai vapaasti käyttäytyä mainituissa syrjinnän kieltävien lakipykälien rajoissa tietenkin. Esim. asiakaspalvelutehtävässä et voisi kieltäytyä laillisesti palvelemasta ketään hänen homoutensa takia.

Sinun kaltaisesi ihmiset saavat miettimään, että miksi edes vastustatte niin kiivaasti maahanmuuttoa, kun näyttää, että ulkomailta vähemmän kehittyneistä maista tulee ihmisten mukana paljon teitä miellyttäviä kulttuurivaikutteita.

Purppura

Quote from: Rubiikinkuutio on 24.11.2015, 12:50:06

Valitettavasti luultavasti välttävät. Olisi hienos eivät välttäisi ja toisivat maahanmuuton ongelmat näkyviin.

Ruotsissa muslimin joka tiedetään homoksi on mahdotonta asua esimerkiksi Tenstan alueella. Mitä tapahtuu kun kulttuuriveljiä on kirjaimellisesti joka puolella maata? Sama tapahtuu täällä.  Tämän lisäksi useissa muslimivaltioissa ateismista saa kuoleman tuomiontuomion, kristinuskoisia siedetään - ateistin kohdalla asia on hieman eri. http://www.huffingtonpost.com/2013/12/10/atheists-death-penalty-_n_4417994.html

Vihreitten upea unelma voinee näin ollen tätä menoa kaatua omaan mahdottomuuteensa.

Rubiikinkuutio

Quote from: Purppura on 24.11.2015, 13:34:46

Vihreitten upea unelma voinee näin ollen tätä menoa kaatua omaan mahdottomuuteensa.

Nimenomaan ja tämä pitäisi tuoda esiin.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Parzival

http://www.tiede.fi/keskustelu/23475/ketju/muslimit_ja_homot_vastakkain

Hieman esimakua siitä  mitä on tulossa jos tätä kivikautista porukkaa tulee tänne enemmän. Eivät nämä sopeudu eivätkä edes halua. Ja jos hiukankin ovat niskan päällä niin alkaa uhkailu. Tuosta jutusta saa muuten hyvän kuvan vihreiden poliitikoiden aivan uskomattomasta naiviudesta.

Parzival

Quote from: Asra on 24.11.2015, 13:49:06
On se ihme, että taas on saatu jonkin naps seksuaalivähemmistön edustajan hätä näin suureksi ihmisarvokysymykseksi. Aivan sairaan tekopyhää, kun läheskään  samalla intensiteetillä ei puolusteta vaikkapa yksinäisten vanhusten asemaa. Tuskin moni edes muistaa heitä, kun edelle menee homot ja heidän hätänsä, ihan kuin se nyt olisi suurin yhteiskunnallinen epäkohta ja vääryys, että joku saattaa edelleen ärsyyntyä (ajatella 1!) julkihomostelusta. Hyvää makua osoittaisi oman seksuaalisen suuntautumisen pitäminen yksilösuorituksena.

Se on kuule ihan oma ongelma jos ärsyyntyy asiasta, joka ei edes itseä kosketa mitenkään. Nyky-yhteiskunta kun ei katso enää hypi jonkun vanhan satukirjan oppien mukaan ja tautiluokituksessa tuo ei ole ollut enää pitkään aikaan. Eli tuo "sairaalloisuus" ei perustu muuhun kuin niihin vanhoihin homeisiin kirjoitelmiin, jotka joku skitso kamelikuski sekoili paperille pronssikaudella. Ja ne kirjoitukset ei kelpaa muuhun kuin sytykkeeksi saunanpesään. Täällä on ihan turha huudella mistään perversioista niin kauan kuin omat opit on peräisin jostain kamelinnussijan käsikirjasta.

Kari Kinnunen

Quote from: elven archer on 23.11.2015, 16:27:35
Suomalaisessa vastaanottokeskuksessa sen sijaan on hyvin rajattu määrä ihmisiä pitkän aikaa toistensa kanssa pienessä tilassa eläen.

Aivan, niin on.

Ja vieläpä melkoisen homofobisesta kulttuurista. Eikös silloin ole ihan viisasta pysytellä ns. 'kaapissa' ihan hissukseen. Jo ihan oman edun vuoksi.

Sitten kun/jos pääsee elelemään omilleen niin sittenhän se on herttasen yhdentekevää. On turvallista homottaa vaikka kuinka paljon.

Sinänsä näihin homottamisiin, kuten Homman homodiskoonkaan, en juuri ota kantaa. Asia on sinänsä herttaisen yhdentekevä.

Siili

Quote from: Asra on 24.11.2015, 13:49:06
On se ihme, että taas on saatu jonkin naps seksuaalivähemmistön edustajan hätä näin suureksi ihmisarvokysymykseksi.

Asraa näyttää vituttavan kybällä, kun dhimmit puuttuvat irakilaisten keskinäiseen, islamin parhaiden perinteiden mukaiseen, kurmuutukseen.

Arvoton

Oma kasarmi "oloja" pakoonlähteneille homoille. Kyseessä siis kaksoispakolaisuus. Jos hän olisi vielä kristitty, olisi kolmenkertainen. Jos oikean värinenkin, mikä on yksi peruste/valtti joka välissä, jo nelinkertainen. Bonuksena olisi vielä, jos oma muija olisi lesbo ja tytär transsukupuolinen. Ja toinen muija kaksineuvoinen, l. ei mies eikä nainen. Isä saisi olla aseksuaalivähemmistön edustaja. Mummo transu.

Siis homoille omat osastot tai hotellit. Eilen illalla katsoin hieman aikaa ohjelmaa brittien homosaunasta. Vähän ällötti katsoa heterosiivoojan käsittelevän ruskealäikkäisiä valkoisia pyyhkeitä ja seiniä. Oisko jotkut (tähän asti) yleiset saunat sopivia VOKeiksi homoille? Kristityille ne laitokset, joissa on kuvia seinillä.

elven archer

Quote from: Kari Kinnunen on 24.11.2015, 13:56:07
Ja vieläpä melkoisen homofobisesta kulttuurista. Eikös silloin ole ihan viisasta pysytellä ns. 'kaapissa' ihan hissukseen. Jo ihan oman edun vuoksi.
Itsekkäästi ajateltuna ehkä, mutta varmaankin tiedät omalla nimelläsi esiintyvänä hommalaisena, että jotkin arvot ja asiat ovat puolustamisen arvoisia, eikä se puolustaminen ole aina oman edun mukaista ainakaan lyhyellä aikavälillä tarkasteltuna. Samoin voi ajatella tuossa Amirin tapauksessa ja vielä enemmänkin, kun kyse on hänestä itsestään, mitä hän on, saako hän olla oma itsensä. Ei muuten ole välttämättä oman edun mukaista elää nöyristellen ja itseään piilotellenkaan. Käyhän se varmaankin jo mielenterveyden päälle, jos joutuu pelon takia elämään ihan toisten ihmisten määräämää elämää.

Sinänsä näihin homottamisiin, kuten Homman homodiskoonkaan, en juuri ota kantaa. Asia on sinänsä herttaisen yhdentekevä.
Harmillista, että koet niin. Minusta tällainen asia on laajempi kuin pelkkä yksi kysymys. Tässä on kyse vapaudesta.

Kari Kinnunen

Quote from: elven archer on 24.11.2015, 14:25:04
Ei muuten ole välttämättä oman edun mukaista elää nöyristellen ja itseään piilotellenkaan. Käyhän se varmaankin jo mielenterveyden päälle, jos joutuu pelon takia elämään ihan toisten ihmisten määräämää elämää.

Kuten kirjoitin. Homottaa sydämensä kyllyydestä sitten kun on päässyt vokista ja maanmiehistään eroon.
Toki nyt kun on maanmiestensä vihat saanut niskaansa, turvaanhan kaveri on sieltä barbaarilauman keskeltä saatava. Liekö sitten ollut tarkoituskin.

Ja ei, homojen oikeudet eivät todellakaan ole prioriteettilistani numero yksi. Minua ei juurikaan kiinnosta homot. Tähän nyt tuli hölmöyttään kommentoitua. Nämä tuppaavat olemaan sellaisia asioita, että homottajat hyppäävät heti kierroksille jos joku ei innolla fanita.

Omalta osaltani asia käsitelty. Jatkakaa te joilla mielenkiintoa riittää.

Purppura

Quote from: Rubiikinkuutio on 24.11.2015, 13:42:59
Quote from: Purppura on 24.11.2015, 13:34:46

Nimenomaan ja tämä pitäisi tuoda esiin.

Tai sitten vältellään ongelmia kunnes liberaalit suvaitsevat ja suvaitsemattomat muslimit ajautuvat täydelliseen kahnaukseen. Muutamissa euroopan maissa alkaa tietyillä vähemmistöillä olla sen verta kuumat paikat, että miettivät tarkkaan kenen riveihin menivät seisomaan.
Paraskaan aivopesu ei kestä konkretiaa, se nähdään jo nyt. Useimmat hienosto porvarit olivat niin suvaitsevaisia että itketti siihen asti että VOK tuli naapuriin. Nyt ne alkavat heräillä ruususen unestaan. Odotetaan että heräävät kunnolla, kuuntelevat sitten paremmin järjen ääntä.

masahiro

vok:ssa mamu ukot hässii toisiaan minkä ehtii himoissaan. sitä ei ilmeisesti lasketa homoudeksi.

Kari Kinnunen

Quote from: masahiro on 26.11.2015, 18:50:10
vok:ssa mamu ukot hässii toisiaan minkä ehtii himoissaan. sitä ei ilmeisesti lasketa homoudeksi.

Tästä ei varmaankaan ole todisteita. :D Ei tietenkään. Vaan hyvin helppo uskoa. Puhumme kuitenkin ihmisistä joiden impulssikontrolli lienee melko matala.

masahiro

Quote from: Kari Kinnunen on 26.11.2015, 18:57:52
Quote from: masahiro on 26.11.2015, 18:50:10

Tästä ei varmaankaan ole todisteita. :D Ei tietenkään. Vaan hyvin helppo uskoa. Puhumme kuitenkin ihmisistä joiden impulssikontrolli lienee melko matala.

ei oo videokuvaa mutta kuultu eräässä vok:ssa työskenneeltä.

koli

QuoteSeksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvien turvapaikanhakijoiden erityistarpeisiin vastattava

Setan edustajakokous vaatii, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön kuuluville pakolaisille ja turvapaikanhakijoille taataan turvallinen oleskelu Suomessa sekä asiallinen ja kunnioittava viranomaiskäsittely. Viranomaisilla on oltava riittävät tiedot seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolen moninaisuudesta. Seta haluaa painottaa, että viranomaisten tulee kaikessa toiminnassaan, ei pelkästään puuttua syrjintään ja häirintään, vaan pyrkiä aktiivisesti myös ennaltaehkäisemään sitä niin vastaanottokeskuksissa kuin koko yhteiskunnassa.

Moni tällä hetkellä esimerkiksi Irakista ja Syyriasta tuleva turvapaikanhakija ei välttämättä tiedä, että turvapaikkaa voi hakea myös seksuaaliseen suuntautumiseen tai sukupuoli-identiteettiin kohdistuvan vainon vuoksi ja että identiteetistä voi kertoa turvallisesti viranomaisille. He ovat kohdanneet syrjintää ja vainoa viranomaisten taholta kotimaissaan, mistä syystä he saattavat kertoa identiteetistään vasta myöhemmässä vaiheessa turvapaikkaprosessia. Tämä ei saa vaikuttaa kielteisesti heidän mahdollisuuteensa saada turvapaikka.

Jakamattomat ihmisoikeudet kuuluvat kaikille. Jokaiselle Suomessa kuuluu oikeus elää omana itsenään ilman, että joutuu pelkäämään syrjintää, nimittelyä ja väkivallalla uhkaamista. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön kuuluvien turvapaikanhakijoiden oloja tulee parantaa järjestämällä turvalliset asuintilat, esimerkiksi heidän tarpeitaan vastaava vastaanottokeskus. Turvapaikanhakijat tulee sijoittaa heidän halutessaan suurempiin kaupunkeihin tai pääkaupunkiseudulle, joissa heillä on mahdollisuus laajempaan vertaistukeen ja palveluihin. Tällä on keskeinen merkitys heidän kotoutumisessaan.

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön kuuluvat turvapaikanhakijat tarvitsevat sensitiivistä ja asiallista kohtelua viranomaisilta, vastaanottokeskusten työntekijöiltä, tulkeilta ja järjestöiltä, turvalliset asuintilat sekä psykososiaalista tukea identiteetin salaamisesta ja koetusta vainosta johtuviin ongelmiin.

Seta tuomitsee kaikki pakolaisia ja turvapaikanhakijoita kohtaan tehdyt väkivallanteot ja rasistiset kommentit. Turvallisuus, hyvä elämä ja mahdollisuus elää avoimesti omana itsenään Suomessa on taattava kaikille riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä, sukupuolen ilmaisusta tai perhemuodosta.
http://seta.fi/seksuaali-ja-sukupuolivahemmistoihin-kuuluvien-turvapaikanhakijoiden-erityistarpeisiin-vastattava/
Mörökölli

ISO

Kukas niitä homo-vyöryläisiä on mahtanut kiusia, jos ei toiset vyöryläiset.

Siinäpä dilemmaa setalaisille, kumpi on oikeammassa, vyöryläinen vai homo-vyöryläinen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Arvoton

Hitto, kun yksi eturyhmä on niin nuorta väkeä, ettei oikein haltsaa valtiollista järjestöä perustaa, l. alle 16-vuotiaiden sukupuolivähemmistö, joka tarvitsisi ensinnäkin seksuaalista koskemattomuutta. 8-14-vuotiaiden tyttöjen sukupuolinen itsemäärämisoikeus kun on sitä vähemmän todennäköinen, mitä enemmän tänne saapuu kulttuurikansojen miehiä.

Mitä SETA voi tehdä muuta kuin vaatia? Rahoitus on jo valtiolta, joten vaatiminen valtiolta on luontevaa. Homoille omat linnat ja palatsit kylpyläpalveluilla? Irakista ja Syyriasta homoille pieniä hoitajapoikia? Homojen tarpeethan, kuten vaino ja uhatkin ovat subjektiivisia. Vähemmistön on aina saatava irstailla. Ei normiväestön.

Outo olio

Tämähän onnistuu ihan vain kun laittaa kaikille raja-asemille eri kielillä kyltit "Tervetuloa Suomeen, täällä myös homoilu on sallittua, siis ihan oikeesti siitä vaan." Ainakin arabiaksi, farsiksi, kurdiksi, jne. Mallia voidaan ottaa ruotsalaisten mereen upottamasta homokyltistä. Sivuhyötynä osa hetero-maahantulijoista varmasti kääntyy takaisin, eli se olisi kokonaistaloudellisestikin hyödyllistä.

(http://img.yle.fi/uutiset/ulkomaat/article7987722.ece/ALTERNATES/w960/1205%20svenska%20freds.jpg)
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

koli

Mitäpä, jos matuja hyysäämässä olisikin pullantuoksuisten tanttojen sijaan pataljoonallinen Tom of Finland- homoja nahkahousuissaan? Juna-asemalle tervetulokomitea, kun pakolaiset saapuu, nahkahousut päälle, öljyä vartaloon ja Refugees Welcome- kyltit kouraan. Lähtisiköhän jihadistit heti ensimmäisellä paluujunalla takaisin?
Mörökölli

Hakkapeliitta

Niin eli pitäisi mainostaa sitä, että seksuaalivähemmistöihin kuuluvat saavat täältä turvapaikan? Sen jälkeen 2/3 Suomeen tulijoista olisi homoja, vähän kuin Orpon mukaan 2/3 tänne tulijoista on kristittyjä. Ja vielä parempi, kun mainostat olevasi homo, sekä kristitty, niin turvapaikan saa 100% varmuudella.  :facepalm:
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.