News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-10-31 BBC: Venäläinen matkustajakone pudonnut Siinaille

Started by Ajattelija2008, 31.10.2015, 10:54:14

Previous topic - Next topic

Mockba

Quote from: jka on 09.11.2015, 19:38:04
Tässä kuvat joista itse olen puhunut.

No katsohan edellä. Hydraulineste ja kerosiini avainsanat.

jka

Quote from: Mockba on 09.11.2015, 19:36:30
Tässä kuva koneesta ehjänä: http://i63.tinypic.com/29576uc.jpg

Jka tekee hyvin ja huomaa, että jälki perässä jota hän ehkä tarkoittaa, on peräisin sivuperäsimen työsylintereiden hydraulinestevuodosta.

Lentokoneen hydraulineste on erittäin äkäistä tavaraa ja tekee äkkiä jäljen. Pienet hydraulivuodot sallitaan, tai on pakkokin. Jos katsotte netistä minkä tahansa koneen laskutelitetilan kuvia esim, niin ne ovat usein tosi likaisia.

Ei muistuta alkuunkaan tuota kuvan substanssia. Ei tuo ole nesteestä tullutta. Selkeästi savua tai muuta vastaavaa, mutta ei kuitenkaan hiekkaa jossa on suurempia partikkeleita.

Mockba

Quote from: jka on 09.11.2015, 19:41:01
Quote from: Mockba on 09.11.2015, 19:36:30
Tässä kuva koneesta ehjänä: http://i63.tinypic.com/29576uc.jpg

Jka tekee hyvin ja huomaa, että jälki perässä jota hän ehkä tarkoittaa, on peräisin sivuperäsimen työsylintereiden hydraulinestevuodosta.

Lentokoneen hydraulineste on erittäin äkäistä tavaraa ja tekee äkkiä jäljen. Pienet hydraulivuodot sallitaan, tai on pakkokin. Jos katsotte netistä minkä tahansa koneen laskutelitetilan kuvia esim, niin ne ovat usein tosi likaisia.

Ei muistuta alkuunkaan tuota kuvan substanssia. Ei tuo ole nesteestä tullutta. Selkeästi savua tai muuta vastaavaa, mutta ei kuitenkaan hiekkaa jossa on suurempia partikkeleita.

Sull on jka ne substanssit nyt niin sekaisin, että ei tässä voi edetä.

-ruskea jälki on hiekkaa
-tumma jälki on vuotaneen hydraulinesteen jälkeä, kts edellä. Sitä on todennäköisesti samalla lailla myös koneen toisella puolella, vakka se puoli ei kuvassa näy.


jka

Oikeastiko väität että tuo tumma/harmaa jälki on tullut pelkästä nesteestä? Siinä on päivänselvästi näkyvissä harsomaista struktuuria. Neste ei kykene koskaan luomaan tuollaista struktuuria.

Noissa skraaduissa näkyy myös että tuo koostuu jostain materiasta. Skraadujen reunaan on kerrostunut selvästi jotain materiaa kokkareina. Pelkkä pinnalla oleva neste ei voi muodostaa tuollaisia ja mukautuu aina pinnan mukaan vaikka siihen tulisi skraadukin.

Mockba

Quote from: jka on 09.11.2015, 20:08:09
Oikeastiko väität että tuo tumma/harmaa jälki on tullut pelkästä nesteestä? Siinä on päivänselvästi näkyvissä harsomaista struktuuria. Neste ei kykene koskaan luomaan tuollaista struktuuria.

Noissa skraaduissa näkyy myös että tuo koostuu jostain materiasta. Skraadujen reunaan on kerrostunut selvästi jotain materiaa kokkareina. Pelkkä pinnalla oleva neste ei voi muodostaa tuollaisia ja mukautuu aina pinnan mukaan vaikka siihen tulisi skraadukin.

Satuitko katsomaan tuota kuvaa? Siinä kone on EHJÄNÄ! Tummat jäljet ovat normaaleita, peräisin hydrauliNESTEESTÄ ja vastaavia näkyy useimmissa koneissa.

Skydrol:
A synthetic, phosphate-ester based oil, purple in colour, its major advantage is that it is fire resistant.  It will strip paint and attacks both natural and synthetic rubber.


http://aviamech.blogspot.fi/2011/10/types-of-hydraulic-fluid.html

http://www.eastman.com/Brands/EAS/Skydrol/Pages/Home.aspx

Eli kuva vielä: http://i63.tinypic.com/29576uc.jpg

jka

Quote from: Mockba on 09.11.2015, 20:23:40
Quote from: jka on 09.11.2015, 20:08:09
Oikeastiko väität että tuo tumma/harmaa jälki on tullut pelkästä nesteestä? Siinä on päivänselvästi näkyvissä harsomaista struktuuria. Neste ei kykene koskaan luomaan tuollaista struktuuria.

Noissa skraaduissa näkyy myös että tuo koostuu jostain materiasta. Skraadujen reunaan on kerrostunut selvästi jotain materiaa kokkareina. Pelkkä pinnalla oleva neste ei voi muodostaa tuollaisia ja mukautuu aina pinnan mukaan vaikka siihen tulisi skraadukin.

Satuitko katsomaan tuota kuvaa? Siinä kone on EHJÄNÄ! Tummat jäljet ovat normaaleita, peräisin hydrauliNESTEESTÄ ja vastaavia näkyy useimmissa koneissa.

Skydrol:
A synthetic, phosphate-ester based oil, purple in colour, its major advantage is that it is fire resistant.  It will strip paint and attacks both natural and synthetic rubber.


http://aviamech.blogspot.fi/2011/10/types-of-hydraulic-fluid.html

http://www.eastman.com/Brands/EAS/Skydrol/Pages/Home.aspx

Tottakai katsoin. Ei tuo selitä yhtään mitään.

Neste ei yksinkertaisesti muodosta paakkuja ja epäjatkuvuuskohtia struktuurissa. Noiden muodostuminen minkäänlaisen valuvan tai ruiskutetun nesteen kautta on fysikaalisesti mahdotonta. Ja nuo paakut on ilmiselvästi samaa tavaraa kuin muukin harso siinä ympärillä ja syntyneet samaan aikaan koska ovat täydellisesti sulautuneet siihen harsoon.

Kaivapa jostain kuva tuosta nestevalumasta joka on kuvattu yhtä läheltä kuin tuo maassa oleva osa niin katsotaan sitten uudestaan miltä struktuurit näyttää.

Mockba

Quote from: jka on 09.11.2015, 20:50:54


Neste ei yksinkertaisesti muodosta paakkuja ja epäjatkuvuuskohtia struktuurissa.

Sitten meidän vain tyytyminen joko sanomaan, että enkelit tekivät näkyvillä olevat hydrauliikkanesteen jäljet. tai sitten toteamme, että et suostu myöntämään olleesi väärässä.

(http://i63.tinypic.com/29576uc.jpg)

jka

Quote from: Mockba on 09.11.2015, 21:05:54
Sitten meidän vain tyytyminen joko sanomaan, että enkelit tekivät näkyvillä olevat hydrauliikkanesteen jäljet. tai sitten toteamme, että et suostu myöntämään olleesi väärässä.

Tuossa ehjässä koneessa ei todellakaan näy minkäänlaisia epäjatkuvuuskohtia valumajäljen struktuurissa tuonhan näkee sokea reettakin. Kaikki sävyliukumat ovat tasaisia valumajäljen suuntaan. Kuva on toki kaukaa mutta tasaiset liukumat näkyy silti täysin selvästi.

Maassa oleva pala ei kutenkaan enää näytä tältä. Siinä ei ole minkäänlaista liukumaa yhtään minkään valuman suuntaan. Enneminkin koko struktuuri on täydellinen kaaos, jollaista ei valuvalla nesteellä saa tehtyä mitenkään.

Mockba

Quote from: jka on 09.11.2015, 21:19:36


Ehkä sinun jka kannattaisi nyt lopettaa se kuopan kaivaminen itsellesi, tuo on jo myötähäpeää aiheuttavaa. Voit ihan hyvin myöntää olleesi väärässä Me kaikki olemme vuorollamme.

jka

Quote from: Mockba on 09.11.2015, 21:24:44
Ehkä sinun jka kannattaisi nyt lopettaa se kuopan kaivaminen itsellesi, tuo on jo myötähäpeää aiheuttavaa. Voit ihan hyvin myöntää olleesi väärässä Me kaikki olemme vuorollamme.

Huomautan että sinä olet tässä keskustelussa ainoa joka on muuttanut mielipidettä. Sinun argumentaatio ei saa minun mielipidettä edelleenkään muuttumaan.

Vastaatko vielä kysymykseen että oletko sitä mieltä että koneessa ei ollut tulipaloa ilmassa, eikä mitään tulipalon merkkejä voida löytää koneen ulkopinnoilta?

Mockba

Quote from: jka on 09.11.2015, 21:28:36

Huomautan että sinä olet tässä keskustelussa ainoa joka on muuttanut mielipidettä. Sinun argumentaatio ei saa minun mielipidettä edelleenkään muuttumaan.


Niin keskusteluahan yleensä käydään juuri siksi, että kunkin mielipiteet muuttuisivat ainakin joiltakin osin, muuten kyseessä on inttäminen.

Ja kiitos näen kyllä sen, että haluat olla jostakin syystä nyt periaatteessa vastahankaan.

jka


Mockba

Quote from: jka on 09.11.2015, 21:33:30
Siinä oli kysymys. Unohdit vastata.

Ihan tarkoituksella.  "Keskustelu" on ohi osaltani, jatka muiden kanssa ole hyvä.

Mockba

Tässä vielä nimim jka:n "savua" -nimellä varustaman kuvan paikka oikeassa lentokoneessa sikäli kun näen:

"Savu" APU:n peräkartion pinnalla on siis todennäköisesti cabin outflow valven eli paineistuksen alennusventtiilistä lähtevän ilmavirran jälkeä.
(Huom myös tämän koneyksilön hydrauliikkanestejäljet.)

(http://s27.postimg.org/y9y4819er/a321outflow_valve.jpg)

(Jos kuva on liikaa, niin modemme varmaan poistaa kuvan ja jättää linkin)

http://s27.postimg.org/y9y4819er/a321outflow_valve.jpg

Alkup kuva: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/6/9/0552960.jpg

jka

Et ole tosissasi.

Tuossakaan kuvassa ei ole edelleenkään mitään mikä muistuttaisi maassa olevan kartion pintaa. Eikö sinulla ole silmiä päässä? Kuvassa ei ole myöskään mitään mikä selittäisi maassa olevan kartion pinnan ennenkaikkea fyskaalisesti.

Jos meillä on virtauksia niin meillä on silloin myös virtausjälkiä jotka ovat yhdensuuntaisia. Sillä tuleeko virtaukset nesteestä vai ilmavirrasta ei ole väliä, jälkiä pitää silti näkyä. Tuossa maassa olevassa kartiossa ei edelleenkän ole mitään merkkejä virtauksista. Ainoastaan tuo nestevuodon liru. Samansuuntaisia virtausjälkiä pitää olla koko pinnassa jotta sinun teoria pitäisi paikkansa.

Tuossa uudessakin ehjän koneen kuvassa on täysin selvästi näkyvissä yhdensuuntaisia virtausjälkiä läpi koko sen alueen missä paskaa ylipäätään on. Niitä ei näy maassa olevassa kartiossa. Usko jo.

Ajattelija2008


jka

Nonniin. Löytyi viimein oikea kuva tuosta ehjästä peräosasta. Jos joku osaa venäjää niin voi ehkä kertoa että kuva on jopa otettu ihan hiljattain.

http://a-strunin.livejournal.com/126729.html

Peräkartion pinta ei muistuta millään tavalla tuota turbulenttia täysin mattaa pintaa joka maassa olevassa kartiossa näkyy.

Case closed.

jka

Sellainen lisäpointti vielä. Se paska joka koneesta valuu pitkän ajan kuluessa ja jota ei pestä pois on ihan selvästi pinttynyttä likaa. Tuo paska joka maassa olevassa kartiossa on ei ole pinttynyttä. Se on täysin selvästi tullut siihen ihan hiljattain. Ero pinttyneen ja juuri tulleen paskan välillä on visuaalisesti täysin selvä.

jka

Tuo juuri postaamani kuva koneen peräosasta on ilmeisesti viikon vanha. Jäsen Mockba voisi ystävällisesti kertoa mistä tuo turbulentti täysin matta paska tuli siihen viikossa?

Mockba

Ystävällinen sielu toisaalla oli tehnyt oheisen komposiittikuvan siitä, mitä osia koneesta nyt on tähän mennessä löydetty. Vaalean sininen kuvaa siis suurinta yhtenäisenä säilynyttä osaa.

Puuttuvat osat ovat erittäin todennäköisesti tapahtuman lähtöpiste.

(Siipien tyvissä olevat osat ovat komposiitista tehtyjä muoto-osia)

(http://s4.postimg.org/qoc0dse99/komposiittiikuva321.jpg)

http://postimg.org/image/rqm6wbx2h/

Mockba

Quote from: Simo Hovari on 10.11.2015, 14:40:01
Tämä vanha kuva teidän väännöstä mieleen.


Jka on vääntänyt yksin jo pidemmän aikaa. Kiitän silti arvokkaasta panoksestanne.

Simo Hovari

Quote from: Mockba on 10.11.2015, 14:42:55
Quote from: Simo Hovari on 10.11.2015, 14:40:01
Tämä vanha kuva teidän väännöstä mieleen.


Jka on vääntänyt yksin jo pidemmän aikaa. Kiitän silti arvokkaasta panoksestanne.
Eipä mitään. Ja voit teititellä minua jatkossakin.

Aihe on äärimmäisen mielenkiintoinen ja ketjussa on paljon arvokasta tietoa, mutta nyt keskustelu on pyörinyt viimeisten sivujen ajan vähän ympyrää. Mielenkiinnolla odottelen siis uutta tietoa asian tiimoilta.
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

Mockba

Quote from: Simo Hovari on 10.11.2015, 16:35:11
Quote from: Mockba on 10.11.2015, 14:42:55
Quote from: Simo Hovari on 10.11.2015, 14:40:01
Tämä vanha kuva teidän väännöstä mieleen.


Jka on vääntänyt yksin jo pidemmän aikaa. Kiitän silti arvokkaasta panoksestanne.
Eipä mitään. Ja voit teititellä minua jatkossakin.

Aihe on äärimmäisen mielenkiintoinen ja ketjussa on paljon arvokasta tietoa, mutta nyt keskustelu on pyörinyt viimeisten sivujen ajan vähän ympyrää. Mielenkiinnolla odottelen siis uutta tietoa asian tiimoilta.

Saat valitettavasti odottaa niitä tietoja siiheksi kunnes edes väliraportti julkaistaan. Minusta peräosassa ollut pommi on todennäköisin, ja se on minusta näyttänyt siltä siitä asti. kun postasin kuvan 2L-oven käyntisillan osumajäljistä kts edellä. Koneen hajoamisprosessi ilmassa selkiintynee, mutta ilmeisesti suuri osa koneesta jää ainiaaksi kadoksiin. Koneen perässä olleista tallentimista on todennäköisesti katkennut sähkö hyvin pian tapahtuman jälkeen ja ne eivät auta. Silloin meillä on vain koneen itse lähettämä radiotieto ja ehkä QAR, joka on voinut onnekkaasti säilyä avioniikkatilassa ohjaamon alla (jos on asennettu ja ollut käytössä). 

Taustaksi: en tiedä mikä otus jka:ta on tarkasti ottaen pistänyt, mutta ymmärtääkseni hän haluaa kaikella edelläolevalla viestittää, että hänen mielestään ns ISIS-video, jonka jotkin terroristijärjestöt ehkä väittävät tai implikoivat aidoksi materiaaliksi, on ehdottomasti totta.

Pahoittelen, jos en ole ilmaissut itseäni selkeästi jossakin kohtaa.

Minulta voi kysyä kyllä mikä askarruttaa, ja yritän vastata parhaan tietoni mukaan.

P

Quote from: jka on 10.11.2015, 09:01:50
Nonniin. Löytyi viimein oikea kuva tuosta ehjästä peräosasta. Jos joku osaa venäjää niin voi ehkä kertoa että kuva on jopa otettu ihan hiljattain.

http://a-strunin.livejournal.com/126729.html


Kuva on otsikon mukaan otettu "kesällä". Ja mainitaan että kyse on juuri siitä koneesta.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

jka

Quote from: Mockba on 10.11.2015, 16:51:47
Taustaksi: en tiedä mikä otus jka:ta on tarkasti ottaen pistänyt, mutta ymmärtääkseni hän haluaa kaikella edelläolevalla viestittää, että hänen mielestään ns ISIS-video, jonka jotkin terroristijärjestöt ehkä väittävät tai implikoivat aidoksi materiaaliksi, on ehdottomasti totta.

Äläpä laita sanoja suuhuni mitä en ole sanonut. Tuolla jo ajat sitten kerroin omaksi käsityksekseni että "oddsit on ehkä 60%-40% sen puolesta että video kuvaa kuitenkin oikeaa tapahtumaa"

http://hommaforum.org/index.php/topic,107043.msg2072836.html#msg2072836

Tällä hetkellä oddsit on nousseet 70%:iin.

Minulle on ihan se ja sama onko video aito vai ei. Kunhan spekuloin ja opponoin kun olen siinä käsityksessä että sinun mielestä oddsit on 0%. Kerro toki omat oddsisi jos se ei ole 0% niin osaan suhtautua paremmin puheisiisi.

Mockba

Mittasin kartasta koneen peräosan ja pääosan välille on noin 2.8 km. 740 km/h matkaava kone etenee minuutissa 12 km.

Siitä voi laskea kuinka kauan koneella on ollut mahdollisuutta pysyä vaakalennossa.

(http://s23.postimg.org/humhtl4az/debris.jpg)

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z2eN5R4TFUjU.kiBjTxg4RTVw&usp=sharing

Alaric

Tässä ketjussa vääntäminen menee kyllä jo ihan omalle levelilleen. Suhteellisen huvittavaa, mutta viihdyttävää seurattavaa. Laitan tähän väliin uutisen:

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1447055977754

QuoteUSA: Venäjä on vakuuttunut pommista Egyptin lentoturmassa

Venäjä uskoo, että Egyptin lentoturman taustalla on koneessa räjähtänyt pommi. Näin arvioivat maanantaina yhdysvaltalaislähteet, jotka ovat salakuunnelleet venäläisten viestintää, kertoo uutistoimisto Reuters.

Tämä ja muut todisteet viittaisivat yhdysvaltalaisten viranomaisten mukaan siihen, että pommi olisi räjähtänyt pian lähdön jälkeen.

Venäjä myönsi aiemmin maanantaina ensimmäisen kerran, että turmaan voisi liittyä terroriteko.

Venäläiskone putosi kesken lennon Siinain niemimaan yllä viikko sitten lauantaina. Kaikki koneessa olleet 224 ihmistä kuolivat. Kone oli matkalla Sharm el-Sheikhin turistikohteesta Pietariin.

"On tietysti olemassa mahdollisuus, että taustalla voi olla terroriteko", Venäjän pääministeri Dmitri Medvedev myönsi uutistoimisto AFP:n mukaan.

Medvedev kommentoi lentoturmaa Rossijskaja Gazeta -lehden haastattelussa.

Britannia ja Yhdysvallat ovat epäilleet, että venäläiskoneessa räjähti pommi. Maanantaina myös Israel liittyi niiden maiden joukkoon, jotka epäilevät terroritekoa.

(...)

BBC:n mukaan länsimaiset asiantuntijat pitävät todennäköisenä, että terroristit ovat lahjoneet lentokentän henkilökuntaa kuljettaakseen räjähteet lentokoneeseen.

Tähän mennessä myös Venäjä on kieltäytynyt syyttämästä terroristeja. Presidentti Vladimir Putin keskeytti kuitenkin perjantaina kaikki lennot Egyptiin.

Pudonneen koneen valmistaja Airbus tiedotti maanantaina, ettei koneen hylystä ole tähän mennessä löydetty teknistä vikaa. Tutkimukset ovat vielä kesken.

Egyptin viranomaiset kertoivat maanantaina, että Isisin Siinain-haaran johtaja Ashraf Ghabrali oli kuollut aseellisessa yhteenotossa Kairossa, kun turvallisuusjoukot yrittivät pidättää hänet.

Venäläisturisteista oli maanantaihin mennessä palannut kotimaahansa yhteensä 25 000, mutta useita kymmeniä tuhansia on vielä maassa.

Egypti on rajoittanut lentojen määrää, eivätkä turistit voi panna ruumaan yhtään matkatavaroita. Matkatavarat kuljetetaan kotiin eri koneilla.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Lalli IsoTalo

Quote from: Alaric on 10.11.2015, 20:56:52
Laitan tähän väliin uutisen:

Älä nyt hyvä mies keskeytä hyvää vääntöä uutisilla!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Mockba

Quote from: Lalli IsoTalo on 10.11.2015, 21:01:54

Älä nyt hyvä mies keskeytä hyvää vääntöä uutisilla!

Tuo ei edes ole mitään uutisia, vaan amerikkalaisten levittämää huhua siitä mitä venäläiset ehkä ovat tehneet.
Eikä edes sisällöltään yhtään mitään uutta.

Jos palaamme taas itse koneeseen ja mitä konkreettista meillä on. Kone siis ei ole suinkaan lentänyt pommin jälkeen rauhassa vaakalentoa kymmeniä sekunteja tummaa savua tupruten, vaan on menettänyt ohjattavuutensa sekunneissa ja hajonnut perän hajoamisen/irtoamisen jälkeen noin 10 sekunnissa aerodynaamisten voimien kautta kahteen pääosaan, jotka ovat syöksyneet heti saman tien maahan. Muuten romun jakaumaa maanpinnalla ei voida selittää.


desperaato

Mutta joka tapauksessa videon surkeus ihmetyttää suuresti.
On valittu kohde, hankittu siitä tietoja, otettu riski kun on voideltu/kiristetty lentokenttätyöntekijöitä, on tiedetty tarkasti koneen reitti ja viety kameraryhmä aavikolle. Kännykän kanssa.