News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-09-28 Äänestäjiltä PS:lle palautetta: Haistattelua, uhkailua...

Started by Afrikan kirjeenvaihtaja, 28.09.2015, 09:47:06

Previous topic - Next topic

Deputy M

Quote from: elven archer on 28.09.2015, 10:40:37
Hei, minä täällä olen ihan käsi, täysin kyvytön imbesilli. Minä nimittäin huomaan hurjan eron siinä, miten tärkeästi tätä maahanmuuttoteemaa rummutettiin ennen hallituspaikkaa ja miten sitä enää rummuttaa pari yksinäistä persua. Viimeisen mohikaanit. Halla-aho todellisena aatteen miehenä. Saarakkala, joka on sysätty persuissa sivuraiteelle. Pari muuta. Muuten ------, jossa viiva kuvastaa yleislakon kourissa olevaa huopatossutehdasta.
En arvostele toisia kirjoittajia, joten olen samaa mieltä kanssasi, mitä tuohon "kyvytön imbesilli" -määritelmään tulee. Olet siis lukenut Suomen Uutisia ja Plokeja. Kyllä niissä on kaikki oleellinen. Varakkaammat puolueet, joilla on lisäksi taustanaan virkamiesten armeija, ovat monessa suhteessa persuja parempia, mutta muutaman vuoden työ ei riitä, jos kepulla, demareilla ja kokkareilla on 100 vuotta takanaan.

Jos porukka paukahtaa poruun kun PS ei kaikkia asioita hoida heti vaalikauden alussa, niin mitä se kertoo ihmisistä? Paljonkin jos poru auttaa, niin paukahdetaan kaikki poruun. Kyllä ne asiat sitten lutviutuvat.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Tämä ei ole mikään tavallinen vaalikausi. Jos minkä tahansa puolueen kansanedustajat ja ministerit eivät näe tilanteen poikkeuksellisuutta ja toimi juuri nyt kriisin ratkaisemiseksi, he eivät sovi tehtäväänsä.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Heppu Dille

Quote from: ilmarinen on 28.09.2015, 10:43:49
Persuissa Soinilla on diktatorinen valta. Soini harjaa ne, jotka eivät marssi hänen pillinsä mukaan. Jotta itse voisin vielä joskus persuja äänestää, niin siellä pitää antaa Soinille joukkoharjaus, oikein olan takaa.

Olen samaa mieltä. Itse en Soinia äänestänyt, mutta toki ymmärsin, että perussuomalaista ehdokasta äänestäessäni äänestin samalla epäsuorasti myös Soinin ministeripyrkimysten puolesta. Hallituksen alkutaival on ollut nimenomaan Soinin osalta minulle täydellinen pettymys siitäkin huolimatta, että odotukset eivät olleet korkealla. Arvelin jo etukäteen, että ministeripaikan pitäminen on Soinille henkilökohtaisesti liian tärkeää. Voi olla, että en enää halua äänestää Soinia edes epäsuorasti, vaikka muuten äänestäisin mielelläni myös seuraavissa vaaleissa ehdokasta, jota nyt äänestin.

Toisaalta, kuten monet ovat todenneet, on epärealistista kuvitella, että perussuomalaiset pystyisivät yksin kääntämään suomalaisen maahanmuuttopolitiikan suunnan, puhumattakaan siitä, että se tapahtuisi hetkessä. Näen viime aikaisissa tapahtumissa myös hyvääkin. Perussuomalaiset eivät antaneet jyrätä itseänsä kansliapäällikkönimityksessä, vaikka sitä selvästi yritettiin. Ja Petteri Orpo joutui äänestämään tyhjää taakanjakokysymyksessä, mitä hän ei varmaankaan tehnyt omasta halustaan. Sinänsä Suomen toiminta taakanjakoasiassa on suurin piirtein yhtä jämäkkää kuin jos minä sanoisin pomolleni, että en ota vastaan minkäänlaisia työnjohdollisia määräyksiä, mutta hyvän yhteistyön ja vastuunkannon hengessä teen vapaaehtoisesti kaiken sen, mitä hän haluaa minun tekevän.

Lisäksi on selvää, että media ja poliittiset vastustajat haluavat pyyhkiä perussuomalaiset puoluekartalta. Siinä en haluaisi mainittujen tahojen onnistuvan, mutta jos perussuomalaiset/Soini tekevät sen itse politiikallaan, se on eri asia.

Kim Evil-666

Jos on tulipalo, se pyritään sammuttamaan mahdollisimman nopeasti. Jos sammuttamisen kanssa jahkaillaan, tuli leviää hallitsemattomasti, eikä sen eteneminen ole enään pysäytettävissä.

Jos maassa vallitsee katastrofaalinen tilanne, pitää tehdä nopeita ratkaisuja, tai maata ympäröivä katastrofi ei ole enään pysäytettävissä.

Jos maassa on sodan uhka tai tila, pitää tehdä nopeita ratkaisuja, ettei maa vaihda omistajaa, tai tuhoudu.

Jos paskahätä yllättää, pitää mennä paskalle, tai paska valahtaa pöksyihin.

Mihin noista vaihtoehdoista se hidas päätöksenteko soveltuu??
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Deputy M

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 28.09.2015, 11:13:27
Tämä ei ole mikään tavallinen vaalikausi. Jos minkä tahansa puolueen kansanedustajat ja ministerit eivät näe tilanteen poikkeuksellisuutta ja toimi juuri nyt kriisin ratkaisemiseksi, he eivät sovi tehtäväänsä.
Olen tässä samaa mieltä, pitää olla sokea, kuuro taikka porvari jos ei tätä tilannetta näe. Tämä iMamuinvaasio on tullut muun taakanjaon ulkopuolella bonuksena. Valitettavasti ahneilla liikemiehillä nämä miljardit aiheuttavat sen, että mamuja saa tulla niin paljon kuin Tornion sillalle mahtuu. Oletan, että Kokkareilla ja Kepulla on omia lehmiä ojassa runsaasti vokkibisneksessä.

Silloin PS:n toiminta koetaan häiritsevänä kun PS tekee sen minkä pitää tehdä. Muuttaa lakeja ja tulonsiirtoja ja lisäksi median ja mamuista hyötyvien häirinnästä huolimatta tekee sen.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Deputy M

Quote from: Kim il-66 on 28.09.2015, 11:29:25
Jos on tulipalo, se pyritään sammuttamaan mahdollisimman nopeasti. Jos sammuttamisen kanssa jahkaillaan, tuli leviää hallitsemattomasti, eikä sen eteneminen ole enään pysäytettävissä.

Jos maassa vallitsee katastrofaalinen tilanne, pitää tehdä nopeita ratkaisuja, tai maata ympäröivä katastrofi ei ole enään pysäytettävissä.

Jos maassa on sodan uhka tai tila, pitää tehdä nopeita ratkaisuja, ettei maa vaihda omistajaa, tai tuhoudu.

Luulisitko saavasi Sipilän ehdottamaan poikkeustilaa? Jos eletään normaalissa tilanteessa, niin päätöksenteko kestää, niin kuin se on kestänyt 100 vuotta. Demokratiaa nääs.

Kim Evil-666

^Tämä nykyinen tilanne on mielestäni kaukana "normaali tilanteesta".

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Deputy M

Quote from: Veturimies on 28.09.2015, 11:06:18
Quote from: Deputy M on 28.09.2015, 10:54:41
PS:n ministerit ja kansanedustajat ajavat lupaamiaan asioita eteenpäin, niin kuin demokratiassa tehdään. Neljän vuoden kuluttua voi vasta antaa arvosanan, ei ennemmin.

Et ilmeisesti ymmärrä ollenkaan demokratian luonnetta. Arvosanoja voidaan antaa vaikka joka päivä, jos niin halutaan.
Olen tismalleen samaa mieltä kanssasi. Puolueesta voi erota useita kertoja päivässä ja puoluetta voi arvostella rankimman jälkeen vaikka jatkuvalla syötöllä. Toisaalta onkos siitä mitään hyötyä, taikka ajaako se meidän asiaamme? Mene ja tiedä sitten.

Saturnalia

No kyllä Persut kritiikkiä ansaitsevatkin. Sanon tämän Halla-ahoa kaksi kertaa äänestäneenä henkilönä.
Mikä hommassa mättää on Persujen muodonmuutos "populistista" tyyliä käyttävästä puolueesta haudanhiljaiseksi valtionhoitajapuolueeksi. Niin ei voi tehdä.
Kansa vaatii yhä kansan puolustamista sillä populistisella tasolla. Että edes sanottaisiin, että yritetään tehdä asioille jotakin. Että me piru vie yritämme.
Nythän koko puolue on kuin kuollut. Mitään ääntä ei oikein kuulu mistään, jollei Soinin viikon takaista varovaista kommenttia lasketa.
Toki esim Eerola on hienosti kommentoinut täällä foorumilla. Pitäisi saada se mökä takaisin sinne lööppeihin.
Enää en kyllä Persuja äänestä. Minulla ei enää ole puoluetta, jota voisin kuvitella äänestäväni. Halla-ahoa saatan äänestää henkilönä, jos se on mahdollista.
Kansaa vituttaa nyt raskaasti tämä tilanne.

Deputy M

Quote from: Kim il-66 on 28.09.2015, 11:38:39
^Tämä nykyinen tilanne on mielestäni kaukana "normaali tilanteesta".
Niin minustakin. Jotta saataisiin aikaan poikkeustila, eli tilanne jossa voidaan ohittaa demokraattinen päätöksenteko esimerkiksi sodan vuoksi. Niin se vaatii hallituksen esityksen eduskunnalle. Kun näitä mamumiljardeista hyötyviä on varsinkin siellä Kepulien ja Kokkareiden puolella, niin miten luulisit että poikkeustila onnistuu?

Afrikan kirjeenvaihtaja

Käytännössä suomalaisille kuuluva päätöksenteko on siirtynyt merkittävästi Bagdadiin, jossa Ahmed päättää lähteä Suomeen. Suomen kaltaisen kehittyneen valtion pitäisi pystyä reagoimaan asianmukaisesti ja nopeasti, kun Ahmedin kaltaisia lähtijöitä on tuhansia ja taas tuhansia. Valtiojohto ei saisi jättäytyä kohtalon vietäväksi, vaikka vastaavanlaista tilannetta ei ole aiemmin ollutkaan tai vaikka poliitikot henkilökohtaisesti uskoisivat, että tästä selvitään ja jopa rikastutaan.

Politiikassa pitäisi ottaa huomioon pahimmatkin skenaariot. Suomen naapurimaassa romahti äskettäin kokonainen yhteiskuntajärjestelmä. Eikö sellainenkaan esimerkki opettanut suomalaisille mitään?
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Kim Evil-666

^^Esim. Persujen painostuksella. Rajat kiinni vaatimus olisi hyvä alku, jos ei vaatimuksiin suostuta, ulos hallituksesta. Säästäisivät edes kasvonsa ja olisi mahdollisuus sinne hallitukseen seuraavissa vaaleissa.

ämpee

Quote from: Deputy M on 28.09.2015, 11:08:18
Varakkaammat puolueet, joilla on lisäksi taustanaan virkamiesten armeija, ovat monessa suhteessa persuja parempia voimakkaampia, mutta muutaman vuoden työ ei riitä, jos kepulla, demareilla ja kokkareilla on 100 vuotta takanaan.

Korjasin hivenen.
Tilanne on tosiaan tuo, että noiden vanhempien puolueitten kanssa ollaan helisemässä vaikka niillä ei olisikaan enemmistöä, kuten hallituksessa nyt on, ja ylipäätään eduskunnassa.
1/3 vahvuudella ei saada mahdottomia aikaan, ja jo vuosia kaikin käytettävissä olevin keinoin rummutettu monikulttuuri kaikilla mausteilla on eräs suurimpia mahdottomuuksia.

Koko äänestäjäkunnan on reagoitava, äänestämällä kerrankin omien etujensa puolesta.
Äänestämättä jättäminen ei ole vaihtoehto, se on avoin valtakirja voittajalle, kuka sitten lieneekään.
Valitettavasti nykyään tapahtumat ovat niin vilkkaita, että vaalikausi on niihin nähden tolkuttoman pitkä.

Loan viskeleminen nyt ei myöskään ole vaihtoehto, 1/3 on ja pysyy, aina siihen asti kunnes paikat ovat taas jaossa.
Itse äänestin viimeksi Muutosta, sillä suoran demokratian vallitessa tästäkin asiasta olisi jo päästy äänestämään, ja sitovalla äänestyspäätöksellä kansan ääni kuuluville.
Edustuksellinen demokratia kuuntelee kansan ääntä vain kerran neljässä vuodessa, jonkun puolueen jotkut edustajat päivittäin, mikä ei paljoa auta kun kyse on pienestä vähemmistöstä.

Ehkä nykyinen tilanne ravistelee suomalaisia hereille, toivottavasti.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

elven archer

En arvostele toisia kirjoittajia, joten olen samaa mieltä kanssasi, mitä tuohon "kyvytön imbesilli" -määritelmään tulee.
Juuri näin. Minä olin jopa niin tyhmä, että minulla oli luottamusta persuihin. Pudotan kategoriani idiootiksi.

Olet siis lukenut Suomen Uutisia ja Plokeja. Kyllä niissä on kaikki oleellinen.
Eikä vain oleellinen, vaan ihan kaikki. Muualla on hiljentynyt. Ennen niin aktiiviset maahanmuuttoasioista kirjoittelevat korkean profiilin persut ovat kadonneet kuin ministerin auton nahkapenkki Soinin takapuolen alle.

Varakkaammat puolueet, joilla on lisäksi taustanaan virkamiesten armeija, ovat monessa suhteessa persuja parempia, mutta muutaman vuoden työ ei riitä, jos kepulla, demareilla ja kokkareilla on 100 vuotta takanaan.
Kuten olen jo monesti tässä ketjussa sanonut, ja kuten sinullekin sanoin, niin kyse ei ole nyt epäonnistumisesta. Minä edelleenkin ymmärrän epäonnistumisen ylivoiman edessä. Minä en ymmärrä sitä, että ei nähdä tai myönnetä sitä epäonnistumisena. En ymmärrä, että valehdellaan hävyttömästi äänestäjiä siinä samalla syyllistäen tai vaihtoehtoisesti niin, että vakavissaan itsekin uskotaan siihen soopaan, mitä meille yritettiin tuossakin myydä "tiukasta maahanmuuttopolitiikasta". Joka tapauksessa noin toimivat ns. vanhat puolueet, joista Soinikin on joskus sanonut sanan tai jopa kaksi, mikä Soinin tapauksessa tarkoittaa yhtä tai kahta kappaletta.

Jos porukka paukahtaa poruun kun PS ei kaikkia asioita hoida heti vaalikauden alussa, niin mitä se kertoo ihmisistä? Paljonkin jos poru auttaa, niin paukahdetaan kaikki poruun. Kyllä ne asiat sitten lutviutuvat.
Ilmeisesti olen niin idiootti, etten osaa kirjoittaa, ettei kyse ole tuosta, vaikka mielestäni olen sen kirjoittanut jo tähän ketjuun neljä (4) kertaa tämän ollessa 5. kerta. Hyödyttääkö tässä enää edes yrittääkään sanoa, että kyse on siitä, että pokkana sanotaan, että on tiukkaa politiikkaa, kun rajan yli vyöryy päivässä 500 ihmistä. Ihmistä, joita ei tosiaan täältä saada missään järkevässä ajassa mihinkään. Eikä senkään jälkeen, koska on valituksia ja puuttuu palautussopimuksia ja annetaan tilapäistä oleskelulupaa jne. jne.

Green

Quote from: ilmarinen on 28.09.2015, 10:43:49
Persuissa Soinilla on diktatorinen valta. Soini harjaa ne, jotka eivät marssi hänen pillinsä mukaan. Jotta itse voisin vielä joskus persuja äänestää, niin siellä pitää antaa Soinille joukkoharjaus, oikein olan takaa.

Ja mitä persujen olisi pitänyt tehdä toisin? Olisi pitänyt tehdä massainvaasiosta hallituskysymys. Massainvaasio heti seis, tai Kokoomus ja Kepu saavat etsiä uuden tukipuolueen leikkauksiin ja palkkatyöläisten kyykyttämiseen. Nyt persut ovat käytännössä hallituksessa mahdollistamassa oikeistohallituksen haluaman politiikan. Ilman persuja sellainen koalitio ei olisi mahdollinen. Nyt persut myyvät perseensä kaikissa asioissa.
k
Stubbhan kehui äsken perussuomalaisia vastuulliseksi puolueeksi esimerkkeinä Kreikka-paketti, leikkaukset ja maahanmuutto. Hän myös painotti, että kaikkien on osallistuttava leikkauksiin. Ainoa poikkeus on maahanmuutto.

Toivoton tapaus

"...vaikka esimerkiksi Suomen maahanmuuttopolitiikka on nyt tiukempaa kuin koskaan aikaisemmin."

Ketä Eerola yrittää kusettaa? Suomeen tulee joka-v**un-päivä ainakin se 500 "pakolaista" mitä ei ole tietääkseni tapahtunut koskaan aikaisemmin. Luvut huitelee pilvissä ja äijä kehtaa lätistä jostain kautta aikojen tiukimmasta maahanmuuttopolitiikasta!? Hyi helvetti!
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

Kyklooppi

Olen täysin samaa mieltä Deputy, on ollut ihailtavaa ja suorastaan kyyneleet silmiin nostavaa
seurata Persujen ryhdikästä alkutaivalta hallituksessa.

Järkähtämättä on pidetty kiinni vaalien alla luvatuista asioista ja tinkimättömänä johtajana
tunnettu Soini antaa suuntaa hallituksessa mihin Suomea viedään.

Todellakin maahanmuuttopolitiikka on tiukinta ikinä ja sehän on Persujen ansoita yksinomaan
Muutenhan tämä maa täyttyisi kaikenmaailman turvapaikkaturisteista ja joutilaista haahuilijoista.
Tästä iso kiitos, Suomen kansan etu on selkeästi ollut ensimmäinen arvo kun PerusSuomalaista
hallituspolitiikkaa tehdään.

Seuraavissa vaaleissa Jätti-Jytky olkoon kiitoksemme sillä se tulee ansaittuna.
Persut eivät myyneet persettään ja antoi juuri sen mitä äänestäjät tilasivat.
Joka tätä ei ymmärrä niin  voi voi voi voi....
Ihmisjäte.

Nuivanlinna

Quote from: Deputy M on 28.09.2015, 11:35:34
Quote from: Kim il-66 on 28.09.2015, 11:29:25

Luulisitko saavasi Sipilän ehdottamaan poikkeustilaa? Jos eletään normaalissa tilanteessa, niin päätöksenteko kestää, niin kuin se on kestänyt 100 vuotta. Demokratiaa nääs.
Demokratiaa on myös asettaa painetta hallituskumppaneille hallituksen kaatamisen uhalla silloin kun poikkeusoloihin ei reagoida omille äänestäjille tärkeissä asioissa.
Yksittäiset edustajat voivat erota hallituskaudeksi omaksi ryhmäkseen Mustajärven ja Yrttiahon tapaan kun puolueensa vallasväki kävelee äänestäjiensä yli.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

kenelek

Mikään ei ole saanut minua vielä katumaan äänestämättä jättämistä viime eduskuntavaaleissa. Arvasin täydellisesti mikä PS:n linja tulee tuon asian osalta olemaan. Tai siis, Timo Soinin linja.
"Pelolle ei saa antaa sijaa" © 2016 Noin joka ikinen mokuttaja Suomessa vastauksena terrori-iskuihin
"Mutta koronavirusta on pelättävä" © 2020 lähtien kaikki valtapuolueet ja mediat

xor_rox

PersS teki virheensä jo kauan ennen, kuin muslimi-invaasio alkoi. Virheet kulminoituivat hallitusneuvotteluissa, eikä niitä voida enää korjata.

Itse asiassa jokainen päivä lippalakin pyörittelyä nykyisessä hallituksessa tekee Soinista puoluetovereineen kokoomuksen ja keskustan rikoskumppaneita.

Ludicrous

Kyllähän persujen hallitustaival alkoi suotuisten tähtien alla. Kesälomat saatiin onnistuneesti pidettyä täysimääräisinä ja niistä selvittiin yhdellä pienellä kohulla. Kesäloman jälkeen on onnistuneesti kokoustettu ja vedetty kampaviineriä ja kaffetta. Yhdessä hallitus on saanut suomalaisten (tulevaa) arkea kurjistettua melkoisella leikkauslistalla, jonka laskennalliset säästöt kustaan jo tähän astisiin turvapaikanhakijoihin. Kaikki loppu vuoden aikana tulevat ovat sitten tähän päälle ihan puhdasta extraa.

Vertauskuvallisesti tilanne on sama kuin talo olisi syttynyt palamaan ja ollaan päätetty perustaa komitea, joka päättää soitetaanko palokuntaa avuksi. Komitea kokoontuu ensimmäisen kerran ensi viikon perjantaina.
On äärimmäisen epäkohteliasta olla oikeassa liian aikaisin.

Deputy M

Quote from: elven archer on 28.09.2015, 12:16:45
Hyödyttääkö tässä enää edes yrittääkään sanoa, että kyse on siitä, että pokkana sanotaan, että on tiukkaa politiikkaa, kun rajan yli vyöryy päivässä 500 ihmistä. Ihmistä, joita ei tosiaan täältä saada missään järkevässä ajassa mihinkään. Eikä senkään jälkeen, koska on valituksia ja puuttuu palautussopimuksia ja annetaan tilapäistä oleskelulupaa jne. jne.
En taaskaan ole eri mieltä kanssasi. Käsittääkseni osa suomea yllätettiin housut kintuissa ja se rikkaampi osa löi kätensä kyynärpäitä myöten ristiin, kun mamumiljardit aukesivat ihan tuosta vain.

Nykyinen iMamuinvaasio ei liittynyt taakanjakoon, eikä mihinkään muuhunkaan suunitelmaan. Italia uhkauksensa mukaan aukaisi mamupandoran lippaan ja loppu on, ei niin mukavaa, historiaa. Suomen maahanmuuttoa koskevat lait ovat vanhalta hyvältä ajalta ja niiden korjaaminen vie aikaa. Kun Sipilä ei tule ehdottamaan poikkeustilaa, niin tällä hitaalla demokraattisella päätöksenteolla se on sitten vaan mentävä.

Suomi on jakautunut kahtia, ei niinkään nuivat vs. kukkikset, vaan mamuinvaasiosta hyötyjät ja siitä kärsijät. Kun raha puhuu, niin se hukuttaa alleen moraalit ja muut turhuudet.

Herra Vapaus

Tuli vaan mieleen, että kenen intresseissä on levittää tätä uutista. Tai siis se, että asiasta on ylipäänsä tullut uutinen kertoo jo jotain. Miksi persuedustajat avautuvat saamastaan palautteesta (vaikka se nyt olisikin vähemmän asiallista)? Kerätäänkö tällä irtopisteitä vai osoitellaanko sormella niitä, jotka ovat sitten ns. oikeita rasisteja (eli arvostellaan omia äänestäjiä)? Vai herätelläänkö tällä muiden puolueiden edustajia?

Deputy M

Quote from: Kyklooppi on 28.09.2015, 12:33:41
Olen täysin samaa mieltä Deputy, on ollut ihailtavaa ja suorastaan kyyneleet silmiin nostavaa
seurata Persujen ryhdikästä alkutaivalta hallituksessa.

Järkähtämättä on pidetty kiinni vaalien alla luvatuista asioista ja tinkimättömänä johtajana
tunnettu Soini antaa suuntaa hallituksessa mihin Suomea viedään.

Todellakin maahanmuuttopolitiikka on tiukinta ikinä ja sehän on Persujen ansoita yksinomaan
Muutenhan tämä maa täyttyisi kaikenmaailman turvapaikkaturisteista ja joutilaista haahuilijoista.
Tästä iso kiitos, Suomen kansan etu on selkeästi ollut ensimmäinen arvo kun PerusSuomalaista
hallituspolitiikkaa tehdään.

Seuraavissa vaaleissa Jätti-Jytky olkoon kiitoksemme sillä se tulee ansaittuna.
Persut eivät myyneet persettään ja antoi juuri sen mitä äänestäjät tilasivat.
Joka tätä ei ymmärrä niin  voi voi voi voi....
Oikein herran tähden! Melkein kyyneleet herahtivat, kun luin kirjoitustasi. Sarkasmia kuulemma pitää käsitellä taidokkaasti ja sen sinä juuri teit. Peukkua sille.

pekkaper

Hyvä vaan, että saavat asianmukaista palautetta kentältä (uhkailua toki en sellaisena pidä) nykyisestä poliittisesta suoritustasostaan.

Itsehän lähetin tämän videon Timo Soinille valmistautumismusiikiksi neuvotteluihin Sipilän ja Stubbin kanssa:

https://www.youtube.com/watch?v=AJvtpgxjQC0

8)
Soini ulos, sitten tulos!

Alarik

Quote from: Deputy M on 28.09.2015, 12:50:23
...Käsittääkseni osa suomea yllätettiin housut kintuissa ja se rikkaampi osa löi kätensä kyynärpäitä myöten ristiin, kun mamumiljardit aukesivat ihan tuosta vain.
Kummastuttaa, että se yllätti "housut kintuissa"myös Persut, vaikka täällä on jo kauan varoiteltu kaikesta:
tiedossa on ollut sekä Saksan tilanne ja se että täällä kartoitetaan paikkoja 80 000 tulijalle (ja vaikka on täällä varoiteltu, että joidenkin mielestä se on vasta alkua). Ja on huomauteltu, että Ruotsissa bisnesmiehet tekee pakolaisilla bisnestä ja lyö kapuloita kritiikin rattaisiin...ja onpa sanottu siitäkin arvio, että kun Ruotsin systeemi romahtaa, niin sieltä kaikki elitasonnostajat suuntaavat Tornion kautta tänne.

Hallitusneuvotteluissa nämä olisi pitänyt sopia. Vaatia, että jos pato murtuu jos Ruotsi epäonnistuu, niin hallitusohjelman mukaan lyödään rajat kiinni sotilasvoimin. Eka kerta, kova pyrky, silmät kiinni ja omat asiat jäikin papereista pois...

...tai sitten Persutkaan ei ole tajunneet, ja yllätys saapui juuri kun oli laskettu housut kinttuihin ja oltiin pyllistämässä, kun eivätkä lue/usko asiaan erikoistunutta Hommaa, vaikka tätä voisi luonnehtia Suomen maahanmuuton ainutlaatuiseksi asiantuntijaksi, asiansa yksinäiseksi huipuksi. Kuka meistä? Ei kukaan, vaan kaikki yhdessä, joukkoistettu joukkoäly.

korpisoturi

vihapuhegeneraattori

Quote from: Deputy M on 28.09.2015, 10:31:32
Quote from: Emo on 28.09.2015, 10:18:29
Paitsi että persut oikeasti on kynnysmatto, johon pyyhitään jalat. Jos nimittäin eivät ole kynnysmatto, niin sitten ps on mokupuolue.
Onko tilanne jo niin huono? Olen ollut havaitsevinani pienoista pettymystä täälläkin. Kukaan ei tosin ole vieläkään kertonut meikäläiselle, että mitä PS on jättänyt tekemättä. Se nyt ei vaan istu immeisten ajatusmaailmaan, että demokraattinen päätöksenteko on hidasta. Kun tuon PS:n hallitustaipaleen alussa ei heti kaikki asiat menneet kohdalleen, niin pitäähän sitä sitten lähetellä ministereille ja kansanedustajille hävyttömiä viestejä ja jopa niitä vähän retuutella tai töniä.

Kyllä tuo PS on asioita tiedotellut ihan niin kuin puolueet yleensäkin. Jos joku sitten kuvittelee olevan radiohiljaisuuden, niin se lienee kyseisen immeisen omaa kyvyttömyyttä.

No ei se päätöksien teko NIIN hidasta ole. Johan tässä on tehty päätökset kymmenien VOKien avaamisesta. Josko tehtäis vaikka jotain päätöksiä mitkä auttaa asiaan.

Yksinkertaisin on: Turvallisesta maasta tulleet palautetaan takaisin tähän turvalliseen maahan. Jos eivät suostu, sosiaaliturva pois.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

vihapuhegeneraattori

Quote from: elven archer on 28.09.2015, 10:40:37
Hei, minä täällä olen ihan käsi, täysin kyvytön imbesilli. Minä nimittäin huomaan hurjan eron siinä, miten tärkeästi tätä maahanmuuttoteemaa rummutettiin ennen hallituspaikkaa ja miten sitä enää rummuttaa pari yksinäistä persua. Viimeisen mohikaanit. Halla-aho todellisena aatteen miehenä. Saarakkala, joka on sysätty persuissa sivuraiteelle. Pari muuta. Muuten ------, jossa viiva kuvastaa yleislakon kourissa olevaa huopatossutehdasta.
En arvostele toisia kirjoittajia, joten olen samaa mieltä kanssasi, mitä tuohon "kyvytön imbesilli" -määritelmään tulee. Olet siis lukenut Suomen Uutisia ja Plokeja. Kyllä niissä on kaikki oleellinen. Varakkaammat puolueet, joilla on lisäksi taustanaan virkamiesten armeija, ovat monessa suhteessa persuja parempia, mutta muutaman vuoden työ ei riitä, jos kepulla, demareilla ja kokkareilla on 100 vuotta takanaan.

Normaalisti tässä oiskin vaalikausi aikaa näyttää. Mutta kaksi asiaa hiertää:

1. Näytöt on tähän mennessä olleet AIVAN väärään suuntaan. Eli tarvii tehdä töitä että pääsevät edes "nollille"

2. Paljonko tästä maasta on jäljellä jos 4v harrastetaan tällaista politiikkaa + perheenyhdistämiset. Jos vaikka tulis vain 100k tulijaa vuodessa (antelias arvio), se ois 400k vaalikauden aikana. Perheenyhdistämisten keskiarvoksi voisi laskea vaikka sen 1,5 (anteliasta). Eli yksi tuo 1,5 tyyppiä lisää (esim. vaimo ja 0,5 lasta). Se olisi miljoona tulijaa vaalikaudessa. Karkoituksista määrää vähentävänä tekijänä on tässä vaiheessa varmaan turha puhua.

Montako vaalikautta persut ajatteli lämmitellä?

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Juho Eerola

Hei.

Jonkin verran huomaan kritiikkiä tuohon 2-1 lausuntooni liittyen. Tai siis siihen, kun väitän maahanmuuttopolitiikkamme olevan aiempaa tiukempaa.

Sitä se minun näkemykseni mukaan myös on. Hallitus on tehnyt useita kiristyksiä ja lisää on tulossa. Niitä listoja on Hommallakin esitelty ja vuolaasti kehuttu.

On kuitenkin totta, että nyt suoritetut kiristykset eivät riitä. Pitää tehdä enemmän. Ja ne tiukennukset joita nyt suunnitellaan ja jotka jo on toteutettu, olisi tullut tehdä jo paljoa aiemmin.

Suomella on ollut löysä maahanmuuttopolitiikka iät ja ajat. Koko EU jäsenyytemme ajan olisi nykyisenkaltainen vyöry yli Tornion ollut mahdollinen. On käytännössä sattumaa, että ajoitus osui yksiin tuoreen hallituksen aloittaessa työnsä.

En mitenkään jaksa uskoa, että mikään hallituskoalitio Suomessa toteuttaisi nykyistä tiukempaa politiikkaa (ja edelleen, jos olisi minusta kiinni, saisi olla kireämpääkin). Voi toki olla, että jos nykyiset hallituspuolueet olisivat jakaneet ministerinsalkut jotenkin toisin, saattaisi olla paremmin. Ehkä.

Itsellä ei tulisi mieleenkään, että kun en päässyt keväällä 2014 Europarlamenttiin, syyttää sinne päässeitä perussuomalaisia siitä, että nyt EU:n takia Suomeen tulee enemmän turviksia kuin aiemmin.