News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-09-29 YLE: Poliisi ei tilannut taksia, turvapaikanhakijalapsi kylmettyi

Started by RP, 30.09.2015, 23:03:12

Previous topic - Next topic

Tabula Rasa

Quote from: Rosebud on 01.10.2015, 10:15:25
Lasten käyttäminen poliittisina aseina on todella ärsyttävää. Tilanteessa kuin tilanteessa voi näyttää kuvaa itkevästä ja kärsivästä lapsesta, jonka jälkeen kaikki järjellinen päätöksenteko loppuu kuin seinään. Tämä on tehokas tapa manipuloida varsinkin naisia. Ja koska Suomi on eräs maailman feminiinisimmistä maista, täällä miehetkin manipuloituvat perässä.

Se on kaksisuuntainen tie. Kannattaa kertoa totuuksia esim uimataidottoman perheensä hukuttaneesta ihmissalakuljettaja isästä joka kerjää sympatiapisteitä halailemalla itse tappamaansa lasta vuoden ehkä levinneimmässä uutiskuvassa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Gunnar Hymén

kymmenkunta kuvaa löytyi nopeasti unkarin rajalta lapsista, jotka konttasivat/muuta barrikadien edessä yksinään. valitse seuraava:

a) edesvastuutonta vanhempien käyttäytymistä
b) hakemalla haetaan sitä vuoden uutiskuvaa
c) molemmat a ja b

kyllä mua niin ahistaa kun lapsiin kohdistuu kaikkea sontaa, mutta mitäpä sitä ei uskontonsa eteen tekisi, että pääsee paremmille paikoille
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

räsänen

QuoteVastaanottokeskusten ohjeiden mukaan kaikki lapsiperheet ovat haavoittuvassa asemassa ja heidän tulee saada taksi.

Mistä näitä ohjeita tippuu?

Minä ainakin tiedän millä tavalla minun ei tarvitse seisoa pikkujoulujen jälkeen taksijonossa. Olen siis ollut perheeni kanssa ryyppäämässä ja eikun jonon ohi.

Roope

Otsikon uutiseen viitataan tänään ruotsinkielisen Ylen jutussa Suomen rasistisista poliiseista.

QuoteKriminologi: poliisi toimii rasistisesti

Suomalainen poliisi on karkea ja sillä on asenneongelmia, sanoo kriminologi Maria Normann. Hänen mielestään me voisimme ottaa mallia ruotsalaisesta poliisista, joka panostaa kiltimpään vaikutelmaan.

Pääkaupunkiseudulle nyt saapuvien turvapaikanhakijoiden lisäksi on tarkastelun alla ollut poliisin toiminta.

Poliisi on muun muassa sanonut, että jos on tullut Euroopan läpi, jaksaa kyllä hankkiutua Helsingin keskustasta Pasilan poliisiasemalle.

Lauantaina pakolaisperhe ei saanut taksikyytiä, vaikka lapsi voi huonosti ja paleli.

– Kaikki pohjoismaiset tutkimukset osoittavat, että poliisit toimivat erittäin rasistisesti ja että monet elementit poliisin työssä ovat jollain tavalla rasistisia. Se on ammatti, joka on kärsinyt pahasti asenneongelmista, sanoo Maria Normann, joka on kriminologi ja ollut mukana auttamassa turvapaikanhakijoita.

[...]

Rikosilmoitukset kiihotuksesta kansanryhmää vastaan johtavat harvoin mihinkään. Vuodesta 2012 tämän vuoden elokuuhun Helsingin poliisi on saanut 35 ilmoitusta kiihottamisesta kansanryhmää vastaan ja samana aikana on ratkaistu kahdeksan tapausta.

Maria Normannin mukaan kiihottaminen kansanryhmää vastaan on rikos, jota on vaikea tutkia, ja laki jättää myös paljon tulkinnanvaraa.

– Paljon sellaista, joka on vastoin yleistä käsitystä siitä, mitä on ok sanoa, ei ole käsitelty tässä laissa. Sananvapaus menee pitemmälle kuin luulemme.

Monet, jotka syyllistyvät kiihottamiseen kansanryhmää vastaan, ovat hyvin tietoisia siitä [sananvapauden rajoista], ja osaavat asettaa sanansa siten, että he eivät saa langettavaa tuomiota tai rikosta ei voida osoittaa sen vertaa, että se menisi edes tuomioistuinkäsittelyyn.

Laki antaa tilaa sanoa kaikenlaista. Sille, joka ei itse joudu kohteeksi, voi olla vaikea ymmärtää loukkausten luonnetta.

– Yleisesti ottaen länsimaalaiset pitävät sananvapautta erittäin tärkeänä asiana. En tiedä, onko lain vai poliisin asia kasvattaa ihmisiä. Sen täytyy tulla myös yhteiskunnasta. On tyypillistä pohjoismaalaisille, että käännymme poliisin ja oikeuslaitoksen puoleen, jos jokin on meistä väärin, sanoo Maria Normann.  (käännös)
Svenska Yle: Kriminolog: polisen agerar rasistiskt 2.10.2015

Kriminologin mukaan kansanryhmää vastaan kiihottamiseen syyllistyvät ovat niin ovelia, että edes syyttäjät eivät huomaa heidän kiihottaneen kansanryhmää vastaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Bigot

^ Minusta kriminologin sanoma ei ollut ok ja jopa kiihotti poliiseja vastaan. Poliisii!! Auttakaa, joku sanoi jotain ei-ok:ta!!