News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Nuiva boikottiketju

Started by Möhömaha, 05.09.2015, 15:45:05

Previous topic - Next topic

Beef Supreme

QuoteMistä tässä kaikessa on kyse?

Naiset ovat konformisteja, miehet kapinallisia. Suuntaamalla subversio naisiin saadaan paras kate sijoitukselle. Naisten äänioikeus hoitaa loput. Miehille olisi turhaa yrittää markkinoida samaa paskaa kuin naisille, koska mies on epäluuloinen. Miehille ylipäätään suunnataan hyvin vähän suoraa markkinointia. Miesten mainoksissa on Makita, naisten mainoksissa nainen onnensa kukkuloilla mustan miehen kainalossa.

Naisille markkinoidaan ajatus mustasta miehestä ideaalina partnerina ja suklaalapsesta ideaalina jälkeläisenä. Mainos ei kuvasta todellisuutta vaan naisen kaipuuta turvallisen ja miehekkään miehen kainaloon. Ironisesti musta mies on se vähiten turvallinen, mutta vahinko on jo tapahtunut.

Toki myös sitä mustaa segmenttiä houkutellaan näyttämällä neekereitä velkaelviksinä, asuntovelallisina ja santander-kuskeina. Totuushan on kuitenkin se että mustille elämä ei edellytä velanottoa vaan kelan asiakkuutta.

Media on syöpä, mainokset sen pahanlaatuiset metastaasit. Mainoksissa tiivistyy kaikki mikä yhteiskunnassa on pielessä.

Murkula

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.05.2021, 18:52:28
On vaikeaa boikotoida brändejä tai valmistajia, kun jokaisella tuntuu olevan Musta Pekka taskussaan, kun se on niin pahuksen muodikasta. Ehkäpä vetäydyn maakuoppaani jyrsimään känsiäni, selaamaan Kärkkäisen 2021 tuoteluetteloa, ja katselemaan Anttilan kuvastoa vuodelta 1979, featuring Armi Aavikko.
Tähän suosittaisinkin ottamaan sen kannan, josta kirjoitin jo aikaa.

Sen sijaan, että innostutaan yksittäisistä mainoksista, kiinnitetään huomio näihin jotka ovat toimineet systemaattisesti vastaavalla tavalla, etenkin kun monesti juuri näillä ei edes ole mitään ylivertaista tuotetta. Tässä keihään kärkenä etenkin Finlayson, jonka siipien alle tämä Kärkkäisen jonkin aika sitten hyölännyt Makiakin nykyään on, jonka räteille löytyy jopa parempia vaihtoehtoja ihan viereisestä hyllystä. Eivätkä ne Fazerin tuotteet yksin missään hyllyssä makaa.

Samaan tapaan monet kansainväliset hyvesignalointi ketjut. Mille Kellogisin tuotteelle ei löydy ilmiselvää parempaa suomalaista vastinetta hyllystä? Mikä idea on käydä mäkkärissä, jos keskiverto yksityinen grilli tekee ilmiselvän parempaa ruokaa?
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

no future

Yksityisiä grillejä ei paljon enää ole, ja valitettavan usein ne tekee ihan luokatonta moskaa. Riippumatta siitä onko kauppias suomalainen vai ulkomaalaistaustainen. Ne harvat hyvät grillit pitää tietää ja löytää, McDonalds ja muut ketjut taas löytyy parhailta paikoilta ja tienvarressakin näkyvät kilometrin päähän. Sieltä saa tasalaatuista 3/5 murkinaa. Toimii ihan kuin joku Abc:n kahvila, eihän sinne kukaan suunnittele menevänsä mutta yllättävän usein silti päätyy.

Vähän sama toimii näihin Finlaysoniin, Marimekkoon, Fazeriin ja muihin. Merkit myy, ja ne myy etenkin silloin kun asiakas ei mieti ostosvalintaansa. En minä osta 30 euron lakanaa jos vierestä saa kympillä samanlaisen, mutta yllättävän moni ostaa. Isäni puoliso ei ikinä, siis ikinä, osta mitään kauppojen omien merkkien tuotteita. Lidlissä ei kai ole kahta kertaa useammin käynytkään. Tietyt Merkit ja niihin uskominen on suomalaisilla syvällä perimässä.

Murkula

^ Teilläpäin on ilmeisesti huonot grillit. Tähän voisi tietysti vastata, että entämä ne huonot ja ulkkarien pyörittämät mäkkärit? Kuitenkin kaksi oikeaakin pointtia.

Ensimmäinen on, että miten se liittyy meidän boikottiimme, että mitä vaikkapa sinun isäsi puoliso tekee? Pitäisikö minun alentua ajattelmaan kuin keski-ikäisoletettu nainen? Mikä tekosyy se todellakin olisi minulle, hakea parempaa tietoani vastaan heikkolaatuista rättiä tai käydä vittuillakseen maksamassa sama hinta merkittävästi huonommasta safkasta?

Toisena tässä näkyy se sama, kuin kaikessa muussakin. Jos ihmiset haluaisivat nähdä syyllisen tämän maan alennustilaan, niin heidän tarvitsisi vain ja ainoastaan katsoa peiliin. Jos meistä todellakin on tullut niin munattomia pellejä, ettei meistä ole käymään edes tuntemattomalla grillillä huonon ruuan pelosta, niin ei hyvä heilu.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Luotsi

Quote from: no future on 29.05.2021, 22:01:02
Yksityisiä grillejä ei paljon enää ole, ja valitettavan usein ne tekee ihan luokatonta moskaa. Riippumatta siitä onko kauppias suomalainen vai ulkomaalaistaustainen. Ne harvat hyvät grillit pitää tietää ja löytää, McDonalds ja muut ketjut taas löytyy parhailta paikoilta ja tienvarressakin näkyvät kilometrin päähän. Sieltä saa tasalaatuista 3/5 murkinaa. Toimii ihan kuin joku Abc:n kahvila, eihän sinne kukaan suunnittele menevänsä mutta yllättävän usein silti päätyy.

Vähän sama toimii näihin Finlaysoniin, Marimekkoon, Fazeriin ja muihin. Merkit myy, ja ne myy etenkin silloin kun asiakas ei mieti ostosvalintaansa. En minä osta 30 euron lakanaa jos vierestä saa kympillä samanlaisen, mutta yllättävän moni ostaa. Isäni puoliso ei ikinä, siis ikinä, osta mitään kauppojen omien merkkien tuotteita. Lidlissä ei kai ole kahta kertaa useammin käynytkään. Tietyt Merkit ja niihin uskominen on suomalaisilla syvällä perimässä.

Kyllä suomalaiset enimmäkseen ovat varsin pragmaattista porukkaa, lue: laatu/hintasuhde rulettaa. Siitähän tuo Lidlinkin kasvuvauhti kertoo. Jonka omat merkit tuossa suhteessa ovat ilmeisen tarkasti mietittyjä: hieman keskinkertaista korkeampi laatu, hieman alempi hinta.
Henkilökohtaisesti en jaksa välittää sen enempää mainoksista, brändeistä kuin boikoteistakaan. Hihhulismille olen allerginen.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Melbac

Quote from: no future on 29.05.2021, 22:01:02
Yksityisiä grillejä ei paljon enää ole, ja valitettavan usein ne tekee ihan luokatonta moskaa. Riippumatta siitä onko kauppias suomalainen vai ulkomaalaistaustainen. Ne harvat hyvät grillit pitää tietää ja löytää, McDonalds ja muut ketjut taas löytyy parhailta paikoilta ja tienvarressakin näkyvät kilometrin päähän. Sieltä saa tasalaatuista 3/5 murkinaa. Toimii ihan kuin joku Abc:n kahvila, eihän sinne kukaan suunnittele menevänsä mutta yllättävän usein silti päätyy.

Vähän sama toimii näihin Finlaysoniin, Marimekkoon, Fazeriin ja muihin. Merkit myy, ja ne myy etenkin silloin kun asiakas ei mieti ostosvalintaansa. En minä osta 30 euron lakanaa jos vierestä saa kympillä samanlaisen, mutta yllättävän moni ostaa. Isäni puoliso ei ikinä, siis ikinä, osta mitään kauppojen omien merkkien tuotteita. Lidlissä ei kai ole kahta kertaa useammin käynytkään. Tietyt Merkit ja niihin uskominen on suomalaisilla syvällä perimässä.
Toi voi mennä myös niin että ostaa 3x10e lakanaa ja kun ne kuluu pesussa niin heitetään pois.Käytännössä 3x halpislakanaa kestää pidempään kuin yksi 30€ lakana jos halpikset ei ole nyt ihan sekundaa.

Mangustin

Quote from: Jack on 28.05.2021, 13:05:17
Mietin eilen automainosta katsoessani, mistä johtuu, että afroihmiset ovat väestöosuuteensa nähden yliedustettuina mainosten kuvissa. Miksi mainoskuvissa on suorastaan pakko olla mustaihoisia. Pelkästään mainoksia katsoessaan saisi käsityksen, että joka toinen suomalainen on mustaihoinen. Näin tulee varmaan olemaankin, mutta tilanne ei ole vielä tämä.

Omat hypoteesit:

1) Kesä aluillaan, yritykset hyvesignaloivat uusien BLM-kahinoiden pelossa. White ally -viestintää ja ikäänkuin suojelurahaa älkää pliis ryöstäkö meidän putiikkeja hei me ollaan teidän puolella

2) Diversiteetti, bodypos ja LGBSTD-asialle kaapattu kesäkuu. Ihanteellinen huippumalli nykyvuonna on lihava musta nainen, jonka etumuksessa pullottaa musta dikki.

3) Ihan visuaaliset syyt, kuvien kontrasti ja tämmöinen. Sama kuin Benettonin mainoksissa aikanaan. Monen näköisiä malleja käyttävässä mainonnassa on tavallisesti joko yksirotuisia, selkeästi etniset piirteet omaavia, tai sitten epätavallisen näköisiä monirotuisia. Ts. Aasialainen silmäpoimu ja siniset silmät, punatukkainen ja pisamainen mulatti. Harvoin mainostetaan tavallisen näköisillä latinx-goblineilla, vaikka heistä löytyisi todella perusteellisesti sekoittunutta sakkia, niin se ei ole hyvää mainosta miksaukselle.

4) Afroihmiset on helppo tapa lisätä viestin hyvesignaaleja väestönosuuksiltaan suurempia vähemmistöjä ärsyttämättä. Maghrebista Himalajalle kulkee semmoinen kunniakulttuurien jatkumo, josta tuleva sakki ei tykkää siitä, jos omien siskojen ja tyttärien näköiset hempukat esiintyy mainoksissa.

Alabama

VW-konsernin alueella olevista autoista varastettiin niiden avaimet – 1.200 avainta. Varkaat eli NGO-aktivistit veivät avaimet Zugspitze-vuoren huipulle.


VW ei kuitenkaan aio tehdä asiasta rikosilmoitusta. Konserni ottaa myös maksettavakseen asiasta koituneet kulut – vahinkosumma on Emdenin poliisin mukaan kuusinumeroinen luku.


VW-johtaja Herbet Dieß matelee twiitissään rikollisten edessä: ,,Mielellään tulisin Zugspitzille, tänään en kuitenkaan enää ehdi – en haluaisi käyttää lentokonetta. Lähiaikoina hyvällä säällä?". Näin johtajan vastaus sen jälkeen, kun Greenpeace-rikolliset olivat kiristäneet konsernia hakemaan avaimet vuoren huipulta, mikäli johtaja suostuu siellä osallistumaan ,,keskusteluun".

QuoteDer VW-Konzern ist das jüngste Opfer krimineller NGO-Aktivitäten. Ihm wurden vom firmeneigenen Verladegelände in Emden die Autoschlüssel aller dort abgestellten Fahrzeuge geklaut. Die geschätzt bis zu 1.200 Schlüssel fanden danach auf der Zugspitze ein neues Zuhause. Die Garmischer Polizei wertet das Treiben von ungefähr zehn Greenpeace-Tätern als unerlaubte Versammlung, die gegen die geltenden Corona-Regeln verstoßen habe. In Emden wird wegen Hausfriedensbruchs und schweren Diebstahls ermittelt.

VW will allerdings auf eine Strafanzeige verzichten und somit offenbar auch auf die Beitreibung der entstandenen Kosten. Der Polizei in Emden zufolge liegt allein der Sachschaden für den Automobilhersteller im sechsstelligen Bereich. Ausgesprochen peinlich ist, wie sich VW-Chef Herbert Diess per Twitter bei den Straftätern anbiederte: ,,Gerne Zugspitze, heute schaffe ich aber nicht mehr – möchte nicht den Flieger nutzen. Demnächst bei gutem Wetter?", erwiderte er auf die Erpressung der Greenpeace-Täter, er könne die Schlüssel auf der Zugspitze abholen, wenn er sich dort einer ,,Diskussion" stelle.

https://www.achgut.com/artikel/ein_vw_kommt_mir_nie_wieder_ins_haus
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Roope

QuoteUusissa Karhu-oluttölkeissä vahva kannanotto: "Puolustamme transoikeuksia, koska sen tekeminen on yksinkertaisesti oikein"

Karhu-olut ottaa kantaa translakiin uusilla tölkeillään. Olutta panevan Sinebrychoffin mukaan kannanotto tulee varmasti jakamaan mielipiteet, mutta se ei yritystä haittaa.

Suomalaispanimo Sinebrychoff tuo markkinoille uudet Karhu-oluttölkit, joissa otetaan vahvasti kantaan Suomen kritiikkiä herättäneeseen translakiin. Translaki on puhuttanut koko kevään ajan ja keskustelu johtikin eduskunnan käsittelyyn edenneeseen Oikeus olla -kansalaisaloitteeseen.

–  Vaikka Suomi tunnetaan monella mittarilla globaalisti edistyksellisenä yhteiskuntana, transoikeuksien suhteen olemme jäljessä. Nyt vaadittu uudistus parantaisi transihmisten itsemääräämisoikeutta, kehollista koskemattomuutta ja hyvinvointia, Sinebrychoffin tiedotteessa todetaan.

Karhu-oluttölkkeihin painetaan persoonapronominit

Osana käynnissä olevaa yhteiskunnallista keskustelua, Karhu-olut tarttuu nyt transoikeuksiin Helsinki Pride -yhteisön pitkäaikaisena kumppanina ja seksuaali- sekä sukupuolivähemmistöjen tukijana.

Panimon mukaan transsukupuolisuuteen liittyy edelleen runsaasti virheellisiä ja haitallisia mielikuvia lainsäädännöllisten ongelmien lisäksi. Yksi näissä esiin nouseva teema on persoonapronominit, kuten she/her, he/him ja they/them, joilla kansainvälisesti ihmiset viestivät sukupuolestaan ja joilla kuka tahansa voi osoittaa transoikeuksille tukensa.

[...]

Tästä inspiroituneena Karhu valjastaa Helsinki Priden ajaksi myös ikonisimman tuotteensa, eli 0,33 litran oluensa, pronomineilla. Priden tapahtumissa Karhu-logon tilalla komeilevatkin he/him, she/her, they/them ja sukupuolineutraali hän.

"Puolustamme transoikeuksia, koska sen tekeminen on yksinkertaisesti oikein"

Karhu järjestää osana kampanjaa myös transvaikuttajien vetämän keskustelutapahtuman, jossa transoikeuksista voi oppia lisää. Helsinki Priden toiminnanjohtaja Aaro Horsma kiittelee Karhua aiheen nostamisesta pinnalle sekä ennakkoluulojen murtamisesta.

–  Karhu tuo tämän ajankohtaisen ja tärkeän keskustelun transsukupuolisuudesta, identiteeteistä ja ihmisoikeuksista sinne, missä näistä asioista ei ehkä olla aiemmin keskusteltu, Horsma sanoo.

Vaikka Suomen sukupuolineutraalia hän-pronominia on ylistetty ulkomaita myöten, se peittää sukupuolen ja voi helposti johtaa loukkaavaan väärinsukupuolittamiseen. Kampanjassa mukana oleva toimittaja-vaikuttaja Mona Bling toteaa kyseessä olevan tärkeä kannanotto transihmisten oikeuksien puolesta.

[...]

Sinebrychoffin työntekijät saaneet aiemmin henkilökohtaisia uhkauksia

Sneen kertoo MTV Uutisille, että Karhun aiempina vuosina toteuttamat kampanjat ja yhteistyö Priden kanssa on tuonut yritykselle runsaasti palautetta, eikä kaikki ole todellakaan ollut kaunista luettavaa.

– On tullut todella karseaa ja myös todella henkilökohtaista palautetta. Jopa ihan henkilökohtaisia uhkauksia. Niitä ei ole yksi tai kaksi, vaan pikemminkin kaksikymmentä. Aikaisempina vuosina tuli satoja meilejä ja jotkut jopa lähettivät Carlsbergin toimitusjohtajalle kirjeitä, joissa oli minusta kaikenlaisia väitteitä, Sneen kertoo.

[...]

Pride-kampanjoissa ei Sneenin mukaan ole kyse myynninedistämisestä, vaan oikeasti tärkeiden asioiden ajamisesta.

– Tässä ei mitata sitä, kuinka hyvin Karhu-olut myy. Tietysti saamme lukuja esimerkiksi Facebook-seuraajista. Silloin alkuvuosina Priden kanssa joitakin seuraajia lähti ja joitakin tuli. Ehdottomasti kuitenkin enemmän tuli kuin lähti.


Sneen itse ei hätkähdä saamastaan palautteesta, mutta hän pitää ikävänä, kun esimerkiksi panimon nuoret työntekijät joutuvat lukemaan ala-arvoisia uhkauksia.
MTV 28.6.2021

En yleensä boikotoi, mutta kun kerran itse kerjäsivät.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Herbert

Sinebrychoff ja etenkin yksi suosikeistani Karhu-olut menee meikäpojalla boikottiin.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/uusissa-karhu-oluttolkeissa-vahva-kannanotto-puolustamme-transoikeuksia-koska-sen-tekeminen-on-yksinkertaisesti-oikein/8177874#gs.4zd5x5

QuoteKarhu-olut ottaa kantaa translakiin uusilla tölkeillään. Olutta panevan Sinebrychoffin mukaan kannanotto tulee varmasti jakamaan mielipiteet, mutta se ei yritystä haittaa.

Suomalaispanimo Sinebrychoff tuo markkinoille uudet Karhu-oluttölkit, joissa otetaan vahvasti kantaan Suomen kritiikkiä herättäneeseen translakiin. Translaki on puhuttanut koko kevään ajan ja keskustelu johtikin eduskunnan käsittelyyn edenneeseen Oikeus olla -kansalaisaloitteeseen.

–  Vaikka Suomi tunnetaan monella mittarilla globaalisti edistyksellisenä yhteiskuntana, transoikeuksien suhteen olemme jäljessä. Nyt vaadittu uudistus parantaisi transihmisten itsemääräämisoikeutta, kehollista koskemattomuutta ja hyvinvointia, Sinebrychoffin tiedotteessa todetaan.

Karhu-oluttölkkeihin painetaan persoonapronominit
Osana käynnissä olevaa yhteiskunnallista keskustelua, Karhu-olut tarttuu nyt transoikeuksiin Helsinki Pride -yhteisön pitkäaikaisena kumppanina ja seksuaali- sekä sukupuolivähemmistöjen tukijana.

...
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

ikuturso

Kun ostaa sixpäckin, mäyräkoiran tai laatikon, nuo pronominit ei sieltä pakkauksen sisältä näy ulos.

En tiedä kuinka moni vaimo tuo kauppareissulla myös miehelle saunaoluet. Voi siinä joku sana vaihtua, kun persvakoäijä löytää jääkaapista pronominikaljaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Murkula

Mitä sanonko mitä on tapahtunut yritykselle, joka vielä pari vuotta sitten mainosti tuota nimen omaan miesten oluena, jota ei juoda maun takia? Millä tapaa tuo on toimivaa bisnestä? Jotenkin voi vielä ymmärtää, että hipsterien viinikumiaakkosissa jokin arabiankieli voi jotenkin vielä jonain diversiteettinä. Mutta jos oikeille karhua juoville miehille aletaan työntää jotain pronominisontaa, niin sillä vain vieraannutetaan jo sellaisiakin käyttäjiä tuotteesta, jotka eivät mitään politiikasta ymmärrä.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Titus

Quote from: Murkula on 28.06.2021, 11:26:55
Mutta jos oikeille karhua juoville miehille aletaan työntää jotain pronominisontaa, niin sillä vain vieraannutetaan jo sellaisiakin käyttäjiä tuotteesta, jotka eivät mitään politiikasta ymmärrä.

Juurikin näin. Tämänlaisen paskan hierominen naamaan aiheuttaa juuri sitä reaktiota mitä ei haluta eli vastakkainasettelua neutraaleja tahoja kohtaan.

Stockmann aloitti tiernapojista, aloittiko Sinebrychoff persoonapronomineista  8)

that's a bingo!

ikuturso

Kun laittaa karhun oluen google-hakuun, törmää karhu-putiikkiin, jonka ensimmäinen tuote on pride-T-paita.

https://kauppa.karhu.fi/product/51/karhu-pride---paita

27,90€ maksava musta T-paita, jossa on sateenkaarenvärinen karhu-logo.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

akez

Quote...
– Karhu rohkaisee jokaista seuraamaan ylpeästi itseään. Priden kumppanina puolustamme transoikeuksia, koska sen tekeminen on yksinkertaisesti oikein, sanoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen.
...

Pride-kampanjoissa ei Sneenin mukaan ole kyse myynninedistämisestä, vaan oikeasti tärkeiden asioiden ajamisesta.

Tässä ei mitata sitä, kuinka hyvin Karhu-olut myy. ...
...

MTV 28.6.2021

Jos olisin kyseisen firman omistajia, niin huolestuisin kovasti, jos firman markkinointijohtajana on henkilö, joka on ajamassa firmassa "tärkeitä asioita", eikä ole kiinnostunut ollenkaan siitä miten tuote myy toimiensa jälkeen. Tuolla asenteella saa yleensä varmimmin potkut, kun seuraukset realisoituvat, mutta kenties tälle "pelle pelottomalle" ei silläkään väliä?

Jos kauppaa isoille massoille brändättyä bulkkituotetta, niin provokatiivisella niche-strategialla sellainen tuote ei voi menestyä. Ideologisista syistä tuotetta kenties ostava vasemmistokin on varsin marginaalinen ryhmä. Ehkä kova ideologinen mediarummutus on päässyt hämärtämään markkinointivastaavan käsitykset ja realismi on unohtunut, koska "oikea asia" ja markkinatutkimukset tekemättä.

Ketsuppifirma Felix koitti jo vuosia sitten samaa strategiaa ja alkoi politikoida jollakin kovasti rummutetulla ideologisella teemalla. En enää muista mikä se tarkalleen oli, mutta muistan edelleen, että ketsuppifirma Felix oli asialla. Se politikointi johti minulla usean vuoden boikottiin kaikkien Felixin tuotteiden osalta. Nyttemmin olen siitä kyllä jo luopunut, koska firma näyttää parantaneen tapansa.

Samoin käy nyt Sinebrychoffin Karhulle firman harjoittaman puupääpolitikoinnin takia. Todennäköisesti myös muutkin Sinebrychoffin juomat saavat jäädä hyllyyn notkumaan. Korvaavaa on aina tarjolla.

Karhu on vielä sellainen tuote, jota tulee lähes joka viikonloppu ostettua sixpäkki, tai pari. Nyt tähän tulee ainakin parin vuoden paussi. Päätös on lopullinen, jos firmassa jatkuu sama meno. Onnea vaan sinne uusille niche-markkinoille. Markkinointijohtaja on tehnyt ilmeisen elämänsä munauksen. Sen huomaa yleensä aina vasta jälkeenpäin. Optiokin olisi ollut tarjolla. Firma olisi voinut homojen juhlia varten tuottaa erikoisoluterän, joka olisi myyty tosin nimettynä (sateenkaariolut, he-man olut, he/she/them -olut jne.). Näin homot (ja enemmistönä näissä pippaloissa aina parveileva laitavasemmisto) olisivat saaneet oman juhlaoluen. No harm produced to anyone ...
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Ajattelija2008

Quote from: ikuturso on 28.06.2021, 11:04:13
Kun ostaa sixpäckin, mäyräkoiran tai laatikon, nuo pronominit ei sieltä pakkauksen sisältä näy ulos.

En tiedä kuinka moni vaimo tuo kauppareissulla myös miehelle saunaoluet. Voi siinä joku sana vaihtua, kun persvakoäijä löytää jääkaapista pronominikaljaa.

-i-
Tuskin kaikki vielä tietävät, mitä nämä they/them ovat  ;D.

Tölkeistä puuttuvat tärkeimmät pronominit it/it. Miksi ihmeessä?

Alabama

#256
Minusta Karhu-oluen kuvassakin olisi parantamisen varaa... Se on nykyisellään jotenkin ihan liian maskuliininen.

Entäs tällainen uusi logo?

Taitaa kaikota loputkin oluen juojat...  ;D


P.S. Siinä on Maon tähtikin...  :)
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

HMV

Onko tämä nyt sitten uros- vai naaraskarhu?
Vaiko jotain muuta?
Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.

Leostoa

Karhu-logo voitaisiin samantein uusia. Laittamalla nallekorvilla varustettu Kiinan presidentin naama siihen tölkin kylkeen saataisiin Winnie the Flu - tuote, jolla vallattaisiin vaivatta Taiwanin olutmarkkinat ja myyntiluvut olisivat hyvät muissakin kaukoidän maissa. Eikä ole edes pilailua sanoa että tuotteesta tulisi nopeasti taiwanilaisten lempiolut, joskaan ei maun tähden.  Kiinassa tuote tosin kokisi Nalle Puhin kohtalon eli se kiellettäisiin.



Älä husuta lähimmäistäsi!

akez

Jääkaapissani on erinäisiä virvoitusjuomia. Tsekkasin tuon Karhu-politikoinnin johdosta, minkä firman tekemiä tai importtaamia ne ovat. Osoittautui, että Coca-Cola ja Sprite ovat Sinebrychoffin tuotteita. Pepsi taas oli Hartwallin. Koska makuaistini ei kykene tekemään mitään eroa Coca-Colan ja Pepsin välillä, niin valinta jatkossa on selvä. Sixpäkin Pepsiä saa vielä lähimarketista halvemmalla. Olvilta löytyy myös laaja virvoitusjuomavalikoima ja Sandels on kelpo olut. Jos firma alkaa politikoida tuotteillaan, niin myös sen asiakaskunta politisoituu ja alkaa sekin "politikoida".
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

RP

#260
Henkilökohtaisesti väistäisin kyllä karhua luonnossa sukupuoleen katsomatta ja sukupuolielämää tarkkailematta, eikä minulla etikettieläimen genitaalit tähänkään mennessä ole mielessä liikkuneet (naarathan ovat pienempiä, mutta poikasten takia todennäköisemmin ihmiselle uhkaavia?). Pelleilyä on tuossa englannin (tai oikeammin amerikan) kielen käyttö. Kun meillä on sulupuolineutraalit pronominit, niin sitten pitää lainata ongelma toisaalta kun ei sitä muuten olisi?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Alabama

Genderteema on minusta liian vähän Karhu-oluen moraalin nostamiseksi. Joka toiseen tölkkiin pitää saada ilmaston lämpenemisestä muistuttava jääkarhu. Taustaväriksi ehdottomasti kommunisminpunainen. Ja tähteä ei pidä tässäkään versiossa unohtaa...
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Vesa Heimo

Tästähän alkaa tulla jo vuosittainen perinne, mutta suosittelen edelleen vahvasti että pöyristyjäosasto tsekkaa tänäkin vuonna pride- tukijat ja pistävät jokaisen ainakin kesäksi boikottiin.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Jorma M.

Quote from: Vesa Heimo on 28.06.2021, 14:59:22
Tästähän alkaa tulla jo vuosittainen perinne, mutta suosittelen edelleen vahvasti että pöyristyjäosasto tsekkaa tänäkin vuonna pride- tukijat ja pistävät jokaisen ainakin kesäksi boikottiin.

Tää on hieman kuin olisi sarkastisesti neuvonut Neuvostoliiton tahi Natsi-Saksan asukkaita boikotoimaan syömistä, juomista ja vaatteita. Eli mätä on jo melko syvällä.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Vesa Heimo

Quote from: Jorma M. on 28.06.2021, 15:14:59
Quote from: Vesa Heimo on 28.06.2021, 14:59:22
Tästähän alkaa tulla jo vuosittainen perinne, mutta suosittelen edelleen vahvasti että pöyristyjäosasto tsekkaa tänäkin vuonna pride- tukijat ja pistävät jokaisen ainakin kesäksi boikottiin.

Tää on hieman kuin olisi sarkastisesti neuvonut Neuvostoliiton tahi Natsi-Saksan asukkaita boikotoimaan syömistä, juomista ja vaatteita. Eli mätä on jo melko syvällä.

Tavallaan hyvin sanottu mutta ilman kaikkia noita pridekannattajia pärjää jos on tahtoa
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Jorma M.



:D

niin, ilman Kelaa, postia, valtioneuvostoa ja mitä niitä nyt onkaan.

:D

Suomi Finland. "In Finland we have this thing called Reilu Meininki"
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

XXLowEnd

Quote from: akez on 28.06.2021, 14:40:45
Jääkaapissani on erinäisiä virvoitusjuomia. Tsekkasin tuon Karhu-politikoinnin johdosta, minkä firman tekemiä tai importtaamia ne ovat. Osoittautui, että Coca-Cola ja Sprite ovat Sinebrychoffin tuotteita. Pepsi taas oli Hartwallin. Koska makuaistini ei kykene tekemään mitään eroa Coca-Colan ja Pepsin välillä, niin valinta jatkossa on selvä. Sixpäkin Pepsiä saa vielä lähimarketista halvemmalla. Olvilta löytyy myös laaja virvoitusjuomavalikoima ja Sandels on kelpo olut. Jos firma alkaa politikoida tuotteillaan, niin myös sen asiakaskunta politisoituu ja alkaa sekin "politikoida".

Suosittelisin heittämään ne Hartwallinkin litkut helevettihin.

https://www.youtube.com/watch?v=ua0PmScsMY0


justustr

Ostakaa tsekkiolutta. Maistuukin paremmalta kuin nämä kotimaiset litkut.

Vesa Heimo

#268
Quote from: Jorma M. on 28.06.2021, 15:51:57

niin, ilman Kelaa, postia, valtioneuvostoa ja mitä niitä nyt onkaan.


No ei aikuinen työssäkäyvä ihminen tarvitse kelaa yhtään mihinlään, posti toimittaa pyytämättä minkä toimittaa ja jos on pakko pakko lähettää jotain niin on DHL:t jne.

Alko toiki on mukana, kuten Telia, DNA ja Elisa. Taas voi ottaa palvelut muualta, mutta helppo hehkuttaa netissä etten osta Karhuolutta kun siitä vaihtoehdosta ei mitään sen kummempaa vaivaa ole.

On niin hiton helppo julistaa että boikotoi vaikka ravintola Nokkaa ja kerätä siitä "hyvyyspisteitä" ja yläviitosia, mutta jos meinaa boikotoida oikeasti niin pitäs pystyä someviestinnän lisäksi boikotoimaan sellaista jonka boikotoinnista ois omien valintojen takia pikkasen nähtävä vaivaakin. Muuten ei tule pluspisteitä.

Mut paikalliseen Alkoon kannattaa varmaan käydä kertomassa että jos toi pidehössötys jatkuu niin en juo viinaa enää koskaan. Ne varmaan ymmärtää.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

F1nka

-------mainos---------------------------

Olvin ykkösolut on hyvää.

-----mainos päättyy-------------------
Tottelematon tieto aktivismissa