News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Miksi kuulut armeijan reserviin?

Started by jooseppi, 28.08.2015, 16:12:01

Previous topic - Next topic

jooseppi

Kokoomus Stubbin, Vartiaisen ja Orpon johdolla on antamassa maatamme palkintovirkojen toivossa pois. Mikä on motiivisi kuulua armeijan reserviin ja orja-armeijaan kokoomuslaisten ilmaistyövoimaksi kriisitilanteissa?

Itse en keksi mitään järkevää syytä kuulua armeijan reserviin.

Peltipaita

Kannatan ideaa reservistä eroamiseksi kunnes maanpuolustus on taas järjestetty Suomen puolustamiseen. Nyt puolustusvoimat seisoo tumput suorana kun maata tuhotaan. Maan haltuunotto tuholaisilta tulee vaatimaan vielä monen isänmaallisen suomalaisen hengen. Tämä politiikka lisää uhrien määrää. Reservistä kieltäytyminen yhteisenä tekona olisi voimakas kannanotto tämän hulluuden pysäyttämiseksi. Tämä Suomi ei ole se Suomi mitä haluamme puolustaa. Tässähän ei olisi kyse mistään aseistakieltäytymisestä vaan siitä että Suomi pitää palauttaa oikeille urille painostamalla maan johdossa olevia idiootteja/maanpettureita. Aseisiin olen valmis, mutta vain Suomen puolustamiseen; Sen Suomen joka oli sotilasvalani aikaan, ja vielä 15 vuotta sen jälkeenkin.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Chew Bacca

Firmalta saa aseen. Itse päätän ketä kohti sen käännän. Siinä on syytä kylliksi.

Peltipaita

Quote from: Chew Bacca on 28.08.2015, 21:40:06
Firmalta saa aseen. Itse päätän ketä kohti sen käännän. Siinä on syytä kylliksi.

Eli alat toimimaan kun Petteri Orpo kutsuu ja avaa asevaraston ovet?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Spesialisti

Puolustusvoimista on tullut kansalle vihollisarmeija, koska se ottaa käskyjä vastaan Sipilän terijoenhallitukselta. Tarvitsemme uuden valkokaartin.

Keza

Quote from: Peltipaita on 28.08.2015, 21:44:09

Urpo nyt on sisäministeri eikä sillä siis ole avaimia armeijan asevarastoihin.

Keza

Quote from: Spesialisti on 28.08.2015, 21:53:18
Puolustusvoimista on tullut kansalle vihollisarmeija, koska se ottaa käskyjä vastaan Sipilän terijoenhallitukselta. Tarvitsemme uuden valkokaartin.

Jaa mihin? Ei kuule edes 30-luvulla mennyt putkeen Mäntsälässä, vielä varmemmin tulisi turpiin nykypäivänä. Mutta yrittäähän aina voi.

Golimar

Minä olen vapautettu asevelvollisuudesta sodan aikana ammattini vuoksi koska olen kuulemma tärkeä yhteiskunnan toimintojen ylläpitämiseen, no tiedän kyllä yhtä ja toista asioista joilla nykyisen Suomen yhteiskunnalle on merkitystä.

Peltipaita

Quote from: Keza on 28.08.2015, 21:59:17
Quote from: Peltipaita on 28.08.2015, 21:44:09

Urpo nyt on sisäministeri eikä sillä siis ole avaimia armeijan asevarastoihin.

Piti kirjoittamani petteriorpo eikä Petteri Orpo jos ymmärrät.

Mehud

Kuulun kahteen reserviin. Armeijan ja kansa reserveihin. Olen valmis kuolemaan molempien riveissä, jos armeija on kansan puolella. Jos ei, niin olen valmis kuolemaan ainoastaan kansan riveissä. Maa ilman kansaa on yritys ja kansaa ilman armeijaa ei ole olemassa. Armeija on aina, se on joko oma tai vieras.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Peltipaita

Quote from: Golimar on 28.08.2015, 22:05:01
Minä olen vapautettu asevelvollisuudesta sodan aikana ammattini vuoksi koska olen kuulemma tärkeä yhteiskunnan toimintojen ylläpitämiseen, no tiedän kyllä yhtä ja toista asioista joille nykyisen Suomen yhteiskunnalle on merkitystä.

Eli kun sinä alat kapinoida, jäät ainakin pois töistä. ;D

Vaniljaihminen

Miksikö? En aio kuolla ainakaan nälkään ja kylmään. Leipääni ei viedä kuin ruumiini yli. Jos olisin syyrialainen, tappelisin sitä Basharia vastaan ihan täysillä.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Nuivanlinna

Quote from: Vaniljaihminen on 28.08.2015, 22:28:10
Miksikö? En aio kuolla ainakaan nälkään ja kylmään. Leipääni ei viedä kuin ruumiini yli. Jos olisin syyrialainen, tappelisin sitä Basharia vastaan ihan täysillä.

Al Nusran, Al Qaidan vai ISIS:in riveissä?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Nyymi

Kuulun reserviin kolmesta syystä: 1) sentimentaalisuudesta, 2) työnantajani on varannut minut omiin tehtäviinsä sodan aikana ja 3) siirtyminen sivariksi toisi välittömän kutsun Lapinjärvelle.
Ennen muslimeja piti suojella betoniporsailta. Nyt betoniporsailla suojellaan muslimeilta.
Mitä eroa on Jammulla ja Muhammedilla? - Toinen on profeetta ja toinen on alue.
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario Jari Kiiskinen

Kni

Lasteni ja vaimoni takia. Pakko edes yrittää. Itsestäni ei niin väliä.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

hamppari

Paskaeliitin armeijan edestä en tekisi mitään. Siksi meninkin palvelukseen A1 luokassa ja vapauduin B2:na ATK-miehenä. Sai siihen venkoilla aika paljon.

Mutta jos nuiva kansa tekee joskus kapinan, niin annan henkeni sen puolesta ylpeänä.
70-luvulla jännitimme 'kuuden miljoonan dollarin miehen' seikkailuja.
Nyt seuraamme kauhulla 'seitsemän miljardin euron naisen' sekoiluja.

Mehud

Quote from: Kni on 28.08.2015, 22:42:19

Lasteni ja vaimoni takia. Pakko edes yrittää. Itsestäni ei niin väliä.

Tässä on paras perustelu. Ottakaa syyrialaiset ja muut rintamakarkurit oppia!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Peltipaita

Quote from: hamppari on 28.08.2015, 22:44:16
Paskaeliitin armeijan edestä en tekisi mitään. Siksi meninkin palvelukseen A1 luokassa ja vapauduin B2:na ATK-miehenä. Sai siihen venkoilla aika paljon.

Mutta jos nuiva kansa tekee joskus kapinan, niin annan henkeni sen puolesta ylpeänä.

Sinä olet nuivan kansan jäsen. Se on ilmoitusasia. Ja henki siinä voi mennä. Mutta tärkeintä on ilmoittaa se. Muuten hengenmenoon ei ole mitään mahdollisuutta.

Kaunis on kuolla joukkosi eessä

stefani

"Miksi kuulun reserviin?" <-- Koska en ole tehnyt aktiivista päätöstä poistua siitä.

En tosin ole noudannut kaikkia komentoja, mitä minulle on langennut. Koulutuksessa sanottiin, että joukkueen sisäisistä asioista (kuten siitä missä varustuksessa vartioidaan) ei pitäisi puhua ulkopuolisille. Lopulta olen kuitenkin kirjoittanut internettiin tuollaisista joukkueen sisäisistä asioista. Olen siis henkilö, joka on uhmannut komentoja! Syy tähän on ollut se, että ongelmat ovat mielestäni olleet niin suuria, että niitä ollaan voitu jo pitää yhteiskunnallisina ongelmina, ja mielestäni muilla suomalaisilla on ollut oikeus tietää niistä. Olen siis kokenut, että armeijan lyhyen aikavälin etu on ollut ristiriidassa Suomen edun kanssa. Sepä onkin varsinainen kysymys, että tuleeko tuollaisia ristiriitoja vielä lisää.

En olisi kummemmin yllättynyt, jos Ahvenanmaan ja Venäjän ongelmat pyöräytettäisiin vielä siten, että kohta on jo suomalaisia sotilaita puolustamassa Ruotsia. Se voisi pistää miettimään.

Quote from: Nuivanlinna on 28.08.2015, 22:30:43
Quote from: Vaniljaihminen on 28.08.2015, 22:28:10

Al Nusran, Al Qaidan vai ISIS:in riveissä?

Bashar al-Assad taitaa kuitenkin olla se laillinen hallitsija siellä. Tuo Vaniljan kommentti kuulostaa sille, että "nyt kun olen suomalainen, tappelen sitten tasavallan presidenttiä vastaan".

Morsum

Siksi, koska en ison pillin puhaltaessa taistelisi kuolemaan saakka Stubbin, kokoomuksen, tai edes Niinistön vuoksi, vaan tämän kansan ja toissijaisesti valtion olemassaolon vuoksi. Pidän jotenkin hassuna, että joku ajattelee puolustavansa kulloinkin vallassa olevaa hallituskoalitiota.

PS. Meillä saattaa parinkymmenen vuoden kuluttua olla homo kenraali. Tämä on niinsanottau faktatietoa. :3
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Morsum

Quote from: Spesialisti on 28.08.2015, 21:53:18

Puolustusvoimat on iso osa kansaa. Mieti, miten reagoisit saadessasi käskyn taistella aktiivisesti kansaa vastaan.

Tämä tehtiin sillä rohkealla oletuksella, että kuulut reserviin :3
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Tabula Rasa

Armeijan lojaliteetti vähenee onneksi samaan aikaan kun sekä rahoitus että kasan johon he kuuluvat kärsivät. Valtion legimiteetin tunnustaminen jää nähtäväksi jos toisella puolen kansa ja toisella puolen mokuteollisuus ja sen hännänkannattajat tms.

Itse en reserviin kuulu. Olen tyytyväinen sodanaikaisesta sijoituspaikastani suojelutehtävissä. Se ei sodi millään tavoin moraaliani vastaan. Toki jos bunkkerini pitäisi suojella mokubisnessaastaa voisi tulla sattumuksia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

jooseppi

Jos Suomi kuuluu kaikille, miksi  kuulua reserviin ilman korvausta?Perustelkaa joku. Miten asevelvollisuus on perusteltavissa, jos kansallisvaltiota ei ole?

Eisernes Kreuz

Eipä sitä enää mihinkään tarvita, jos lopulta menetämme kokonaan itsenäisyytemme ja muutumme vain yhdeksi osavaltioksi Euroopan Yhdysvalloissa. Eiköhän siellä Brysselissä sitten ole jokin belgialainen polkupyöräpataljoona turvaamassa Suomenkin aluetta.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

jooseppi

Hyvä pointti. Onkohan tuo tavoitekin, jota ei ole sanottu ääneen?

siviilitarkkailija

Olen suomalainen. Resrvi on maamme puolustuksen selkäranka. Ja kannatan aseenkantoa ja kansalaisvelvollisuuksien täyttämistä. Reservi on hyvä olla olemassa. Reservi puolustaa laillista hallintoa mielivaltaa vastaan.

Armeija ei ole olemassa siksi että "mukavia puhuvat ja rajatonta iloa ja vapauksia" lupailevat hyypiöt saisivat tahtonsa läpi. Armeija ja Reservi ovat olemassa siksi että KAIKKI kansalaiset ja jopa VÄÄRÄT mielipiteet saavat tulla esitetyiksi lainsäätäjän tahdon mukaisesti. Mukaanlukien ne joista itse en sattuisi pitämään.

Armeija on puhdasta valtiollista voimaa...

ps...Lisäksi olen sen verran tutkinut sotaa ilmiönä ja asiana, ja verrannut sodissa tapettujen siviilien ja tapettujen sotilaskoulutettujen määriä toisiinsa ja todennut sotilaskoulutuksen hyväksi vaihtoehdoksi oman selviytymisen kannalta. "Siviilitarkkailijana" ikävä sanoa mutta moderni sota on saatanan vaarallista siviileille.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sakari

^
Hyvät pointit Siviilitarkkailijalta. Olen päätynyt varusmiespalveluksen jälkeen saman suuntaisiin päätelmiin. Silloin 19v kun kävin varusmiespalveluksen en kummemmin ajatellut syvempiä syitä, tai kysymystä miksi. Eniten asiassa kiinnosti se että pidin sitä kunniallisena tekona.
Ooh lalaa...

ikki

ilmoituskirjeeseen (et ole sijoitettu) vastasin kyl etten ole kenttäkelpoinen. Silloin oli menossa dialyysi eli joka toinen päivä 5h kiinni koneessa liikkumattomana ja seuraava päivä liian väsyny tekemään muuta kuin nukkua. Joo ja ei onnistu kenttäolosuhteissa vaan ihan vain keskussairaaloissa tmv. Terveyskeskuksissa ei ole osaamista vaikka oiskin vedet ja sähköt ja laitteet.
Olisivat halunneet jotain dokumentteja. En rupe lähettelemään.
Nyt sitten elinsiirron jälkeen kävelyvauhti on 2km/h, rappuja en voi kävellä ylös (jalat menee alta), juokseminen ei onnistu. Painavien tavaroiden kantaminen ei onnistu ja muutenkin kenttäkelpoisuus tuskin parantunut siitä tasosta missä mut ammuttiin aina ekan minuutin aikana kaikissa harjoituksissa.

Parasta ois varmaan hankkiutua eroon puolustusvoimista kokonaan. Sitten kutsutaan venäjä maahan. Parempi se kuin mussut. Ja puolustusvoimat ei muutenkaan puolustaisi isistä tms vastaan -ois rasismia. Natolla ihan sama ongelma kuin omilla puolustusvoimilla. Jopa pahempi, toisivat itse isistä maahan ja antaisivat näille aseet. Täten minimoidaan tuho ja kärsimys.

jooseppi

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005409108.html
On oikein, että ökytalossa asuva maksaa luksuksesta

Kokoomus on alkanut ajaa reippaita kiinteistöveron korotuksia. Korkea kiinteistövero tekee yksityisomistuksesta arvotonta ja sosialisoi sen pois. Toisaalta avoimia rajojahan kokoomus muiden puolueiden kanssa on ajanut jo pitkään.

Jos Suomessa käytännössä sosialisoidaan yksityisomistus pois ja jos meillä ei ole rajoja, ei armeijan käymisessä ilman korvausta ole järjen hiventä. Mikä järki asevelvollisuuden suorittamisessa on? Minusta se on tyhmintä mitä voi tehdä.

Suosittelisin kaikkia pyytämään ihan rehellisen korvauksen maanpuoulustustyöstänne ja miettimään kannattaako olla ilmaisvoimaa valtolle.

Mikä järki olla ilman korvausta armeijan sotilas?