News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Tilastokeskus totesi uutisissa juuri sen, minkä jo tiesinkin

Started by Sour-One, 05.04.2012, 20:42:39

Previous topic - Next topic

Sour-One

Autoilun kustannus suhteessa reaalipalkkaan ei ole muuttunut miksikään parissakymmenessä vuodessa.

Ohessa vielä linkki:
http://m.yle.fi/w/uutiset/kotimaa/ns-yduu-3-3389681

Koskela Suomesta

Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 20:42:39
Autoilun kustannus suhteessa reaalipalkkaan ei ole muuttunut miksikään parissakymmenessä vuodessa.

Ei ne sitä tainneet sanoa, vaan sitä että kun uudet autot kuluttavat vähemmän niin siksi se hinta ei ole noussut yhden matkan juoksevien kustannusten osalta.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Sour-One

Quote from: Koskela Suomesta on 05.04.2012, 20:44:36
Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 20:42:39
Autoilun kustannus suhteessa reaalipalkkaan ei ole muuttunut miksikään parissakymmenessä vuodessa.

Ei ne sitä tainneet sanoa, vaan sitä että kun uudet autot kuluttavat vähemmän niin siksi se hinta ei ole noussut yhden matkan juoksevien kustannusten osalta.

Ei vaan bensiinin hinta on noussut neljänneksen (kulutukseen ei edes otettu kantaa). Auton hankintahinta on puolittunut.

Koskela Suomesta

Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 20:46:36
Quote from: Koskela Suomesta on 05.04.2012, 20:44:36
Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 20:42:39
Autoilun kustannus suhteessa reaalipalkkaan ei ole muuttunut miksikään parissakymmenessä vuodessa.

Ei ne sitä tainneet sanoa, vaan sitä että kun uudet autot kuluttavat vähemmän niin siksi se hinta ei ole noussut yhden matkan juoksevien kustannusten osalta.

Ei vaan bensiinin hinta on noussut neljänneksen (kulutukseen ei edes otettu kantaa). Auton hankintahinta on puolittunut.

Ainakin niissä uutisissa mistä minä asiaa luin, nimenomaan otettiin, koska vertauksena oli vanha auto, jolla tämä asia ei siis toteudu, kun kuluttaa saman tai vanhuuttaan enemmän kuin silloin muinoin.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Sour-One

Quote from: Koskela Suomesta on 05.04.2012, 20:48:37
Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 20:46:36
Quote from: Koskela Suomesta on 05.04.2012, 20:44:36
Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 20:42:39
Autoilun kustannus suhteessa reaalipalkkaan ei ole muuttunut miksikään parissakymmenessä vuodessa.

Ei ne sitä tainneet sanoa, vaan sitä että kun uudet autot kuluttavat vähemmän niin siksi se hinta ei ole noussut yhden matkan juoksevien kustannusten osalta.

Ei vaan bensiinin hinta on noussut neljänneksen (kulutukseen ei edes otettu kantaa). Auton hankintahinta on puolittunut.

Ainakin niissä uutisissa mistä minä asiaa luin, nimenomaan otettiin, koska vertauksena oli vanha auto, jolla tämä asia ei siis toteudu, kun kuluttaa saman tai vanhuuttaan enemmän kuin silloin muinoin.

Tosta en tiedä, mutta joka tapauksessa auton hankintahinnan aleneminen on merkitsevin juttu.

Laittaisitko linkin itse lukemaasi juttuun?

Tarkennus: eli bensan hinta on noussut neljänneksen, mutta kun huomioidaan nykyautojen pienempi kulutus, niin polttoainekulut eivät ole juuri muuttuneet vuodesta 1992.


Mursu

Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 20:51:04

Tarkennus: eli bensan hinta on noussut neljänneksen, mutta kun huomioidaan nykyautojen pienempi kulutus, niin polttoainekulut eivät ole juuri muuttuneet vuodesta 1992.

Eikö tämä juuri ole miten markkinat toimivat. Bensan hinta nousee => kehitetään tekniikkaa => kulut pysyvät kurissa. Toki, jos on ideologinen syy nimenomaan vähentää autoilua, eikä saasteita voisi tuosta vetää johtopäätöksen: "pahus ei onnistunut." Tosin henkilöautojen liikennesuorite nousi 38 % vuosina 1990-2010.

Smiley

Itsellänihän ei autoa tai korttia ole, liian köyhä tuommosiin turhuuksiin kun on 2 jalkaa millä kävellä ja bussit ja junat, mutta muistan aina kun joskus 90 luvulla isipappa kiroili kun perkele bensakin maksaa jo euron...  ;D
The person who doesn't make any mistakes is unlikely to make anything.

Sour-One

Quote from: Smiley on 05.04.2012, 21:30:56
Itsellänihän ei autoa tai korttia ole, liian köyhä tuommosiin turhuuksiin kun on 2 jalkaa millä kävellä ja bussit ja junat, mutta muistan aina kun joskus 90 luvulla isipappa kiroili kun perkele bensakin maksaa jo euron...  ;D

Jep. 90-luvun lopussa nousi euroon.

Sour-One

Quote from: Mursu on 05.04.2012, 21:14:44
Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 20:51:04

Tarkennus: eli bensan hinta on noussut neljänneksen, mutta kun huomioidaan nykyautojen pienempi kulutus, niin polttoainekulut eivät ole juuri muuttuneet vuodesta 1992.

Eikö tämä juuri ole miten markkinat toimivat. Bensan hinta nousee => kehitetään tekniikkaa => kulut pysyvät kurissa. Toki, jos on ideologinen syy nimenomaan vähentää autoilua, eikä saasteita voisi tuosta vetää johtopäätöksen: "pahus ei onnistunut." Tosin henkilöautojen liikennesuorite nousi 38 % vuosina 1990-2010.

Tosin auton hankintahinnan aleneminen on suurin merkitsevä tekijä.

PaulR

Quote from: Smiley on 05.04.2012, 21:30:56
Itsellänihän ei autoa tai korttia ole, liian köyhä tuommosiin turhuuksiin kun on 2 jalkaa millä kävellä ja bussit ja junat, mutta muistan aina kun joskus 90 luvulla isipappa kiroili kun perkele bensakin maksaa jo euron...  ;D

Nousisi kymppiin, niin ei tarvitsisi teilla moikata kuin tuttuja.  ;D

PaulR

Vitsi vitsinä

Jos haluaa tehdä nopean taalan? Brent crul menee just 300 taalaan tynnyriltä. Hinta taiitaa olla nykyään 120.

Sour-One

Quote from: Paul Ruth on 05.04.2012, 21:37:02
Quote from: Smiley on 05.04.2012, 21:30:56
Itsellänihän ei autoa tai korttia ole, liian köyhä tuommosiin turhuuksiin kun on 2 jalkaa millä kävellä ja bussit ja junat, mutta muistan aina kun joskus 90 luvulla isipappa kiroili kun perkele bensakin maksaa jo euron...  ;D

Nousisi kymppiin, niin ei tarvitsisi teilla moikata kuin tuttuja.  ;D

Jos tarkoitat sitä, että nousisi kymmeneen euroon, niin nopsaan olisit sinäkin se persaukinen. Enkä nyt tarkoita sitä, että kaikki rahasi menisi bensaan.

PaulR

Quote from: Hohtava Mamma on 05.04.2012, 21:49:35
Quote from: Paul Ruth on 05.04.2012, 21:46:56
Vitsi vitsinä

Jos haluaa tehdä nopean taalan? Brent crul menee just 300 taalaan tynnyriltä.

Juuri näin.

Osta Paul Fisker Karma jos lompsa on lyönnisä. Varma hittituote.

Miksi mä tekisin noin idioottimaisen tempun?

Sour-One

Quote from: Hohtava Mamma on 05.04.2012, 22:01:27
Prius myy ja antaa omistajilleen illuusion siitä, että ovat parempia ihmisiä. Fisker Karma antaa saman ja on sentään auto, jolla pääsee ohi. Tietysti jos itselläni olisi laittaa 100 000 e autoon, hankkisin pari moottoripyötää, veneen ja lopulla rahalla aseita ja työkaluja.

Karma maksaa satkun? Sillähän saisi kolminkertaisesti sen illusion.

andrus

Ei toi palkka ihan 70 prossaa oo meikäl noussu, mutta niuha on työnantajakin... Huono tuuri ei voi mitään....
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

PaulR


MW

Quote from: Hohtava Mamma on 05.04.2012, 22:12:00
Quote from: Sour-One on 05.04.2012, 22:06:37

Karma maksaa satkun? Sillähän saisi kolminkertaisesti sen illusion.

Osuit asian ytimeen.

Itselläni on kaksi autoa, jotka molemmat on valmistettu Suomessa. Kumpikaan ei ole Lada. Koen oikeudekseni... ääh, no, ainakin veroja saa maksaa.

Kiva että petro-saabeilla on vielä tämä vankka kannatuksen ydin... vaan kyllä ne tuoksahti. Nythän petrolia ei tahdo saada edes lamppuun, mikä on sääli.

Tunkki

Quote from: MW on 05.04.2012, 22:21:35
Nythän petrolia ei tahdo saada edes lamppuun, mikä on sääli.

Saa kyllä. Se muinainen petrosaabinruoka oli kevyen PÖ:n ja lentokerosiinin (JET A-1) väliltä, ja lamppuun passelimpaakin kamaa saa ihan kaupasta ihan lamppuöljyn nimelläkin.


PaulR




Noillaki ajettu Jäbän täytyy nokittaa aika kovilla paukuilla, että mut nokitat. Ei. Älä edes kokeile.

http://www.youtube.com/watch?v=YFO7CffdYls&feature=related
[/quote]

MW

Quote from: Tunkki on 05.04.2012, 22:31:59
Quote from: MW on 05.04.2012, 22:21:35
Nythän petrolia ei tahdo saada edes lamppuun, mikä on sääli.

Saa kyllä. Se muinainen petrosaabinruoka oli kevyen PÖ:n ja lentokerosiinin (JET A-1) väliltä, ja lamppuun passelimpaakin kamaa saa ihan kaupasta ihan lamppuöljyn nimelläkin.

Kunhan nyt vaan mammaa hohdatin. Lapsuudesta tosin muistan petrolin tuoksun kaminoista, ja olihan niissä lampuissakin tunnelmansa.

Faidros.

Pienkonebensa on enää alle 10% kalliinpaa kuin E5 98. Parempi hyötysuhde(+10%), myrkyttömyys(ei syöpää aiheuttava bentseeniä), säilyvyys, alkoholiton. Käytetään myös kisabensana hallicrosseissa ym.
Mun ensikesän prätkäbensa on tämä!
Ainoa huono puoli on, että sitä saa mittarista vain Porvoosta ja Helsingistä. Muualla kannuissa TUPLAHINTA! >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Koskela Suomesta

Quote from: Hohtava Mamma on 05.04.2012, 22:01:27
Prius myy ja antaa omistajilleen illuusion siitä, että ovat parempia ihmisiä.

Naurattaa katsella Priuksia moottoritiellä kun tietää että oma auto kuluttaa paljon vähemmän ja on kertaluokkaa tehokkaampi ja parempi ajettava. Priukset on nykyisellään täällä vain "hyvä ihminen" olon tuomiseen, ei muuhun. Meillä ne olisivat perusteltuja vain jossain pääkaupunkiseudun sisäisessä liikkumisessa, koska jos sellaisen tuo edes satasen tielle, niin se alkaa viemään enemmän kuin nykyaikainen downsize turbobensakone tai dieseli.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

PaulR

Eikö jumalauta vieläkään mene jakeluun? Se koko homma on huijausta. Se on yksi vitun maku, mitä autosi kuluttaa.

PaulR

Quote from: Hohtava Mamma on 06.04.2012, 01:39:34
No ei se nyt ihan vitun maku ole koska autoja verotetaan nykyään hiilidioksidipäästöjen perusteella. Kaikista ekologisinta olisi jättää auto ostamatta.

Oikeastaan voitaisiin kieltää BMW M5 -autot ellei ole lisenssiä ajaa panssariajoneuvoa. Muuhun ei niillä ole järkevää käyttöä.

Jotkut tykkää laittaa vaatteisiin tai kukiin. Jotkut tykkää nopeista autoista  ;D Tässä mitään järkeä ole.

Koskela Suomesta

Quote from: Paul Ruth on 06.04.2012, 01:29:29
Eikö jumalauta vieläkään mene jakeluun? Se koko homma on huijausta. Se on yksi vitun maku, mitä autosi kuluttaa.

Vaikka alarmistit olisivatkin väärässä, on todella hyvä vähentää myrkkyjen ja moskan syytämistä ympäriinsä.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Sour-One

Quote from: Paul Ruth on 06.04.2012, 01:29:29
Eikö jumalauta vieläkään mene jakeluun? Se koko homma on huijausta. Se on yksi vitun maku, mitä autosi kuluttaa.

Jaa Homma huijausta? Pitäisikö tämä palsta siis lopettaa?

Liskohallitus

Nii just! Turhaan valitatte, bensaahan voidaan verottaa vieläkin enemmin koska tilasto.
That man is the richest whose pleasures are the cheapest.
-Henry Thoreau

Growth for the sake of growth is the ideology of the cancer cell.
-Edward Abbey

Miniluv

QuoteTilastokeskus totesi uutisissa juuri sen, minkä jo tiesinkin

Korjaa otsikko sellaiseksi, että ketjun aihe esitellään selvästi.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/