News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Rokotus jatkuu: Hybrideille uusi vero jo ensi vuonna!

Started by Pliers, 06.02.2012, 17:08:57

Previous topic - Next topic

Porilainen munalla

Kirjoittanut: Kuvio
« : tänään kello 13:50:42
QuoteJos töistä ei saa riittävästi palkkaa että siellä kannattaisi käydä, niin työ on turhaa
:facepalm:

Ymmärrätkö ollenkaan että millainen aluepoliittinen vinoutuma ja katastrofi ajatukseesi sisältyy?
Kysymyksessä ei ole vain työntekijän palkka, vaan myös hänen työpanoksensa sen tehtaan/työpaikan
osalta jossa hän käy työssä.

Mutta, tätä on keskustelua on näin matalalla tasolla turha jatkaa tämän enempää.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Nuivake

Eikös lakimuutos tullut tähän veneilyynkin pari vuotta sitten, polttoöljyllä ei sitten enää veneillä? Dieseliä tankkiin tai kanootti valtiolle, vai miten se nykyään vesilläkin menee?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Porilainen munalla

Quote from: Nuivake on 07.02.2012, 14:02:25
Eikös lakimuutos tullut tähän veneilyynkin pari vuotta sitten, polttoöljyllä ei sitten enää veneillä? Dieseliä tankkiin tai kanootti valtiolle, vai miten se nykyään vesilläkin menee?
Kyllä.
Täysin järjetön päätös sekin, MUTTA, ihmeellistä kyllä tämä
päätös tuli EU:lta ja Suomi vetkutteli sen täytäntöönpanoa veneilijöiden hyväksi
EU:n viimeiseen uhkakirjeeseen saakka.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

vihapuhegeneraattori

Quote from: Porilainen munalla on 07.02.2012, 14:15:23
Quote from: Nuivake on 07.02.2012, 14:02:25
Eikös lakimuutos tullut tähän veneilyynkin pari vuotta sitten, polttoöljyllä ei sitten enää veneillä? Dieseliä tankkiin tai kanootti valtiolle, vai miten se nykyään vesilläkin menee?
Kyllä.
Täysin järjetön päätös sekin, MUTTA, ihmeellistä kyllä tämä
päätös tuli EU:lta ja Suomi vetkutteli sen täytäntöönpanoa veneilijöiden hyväksi
EU:n viimeiseen uhkakirjeeseen saakka.

Noin keskimääräisesti veneilijät taitaa edustaa sitä hallitusvallan rahoittajaosastoa enemmän kuin joku autoilija. Voi olla että ruotsalainen veneilijäraha painoi kupissa enemmän kuin suomen verottajan etu.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Kuvio

Quote from: Porilainen munalla on 07.02.2012, 14:15:23
Quote from: Nuivake on 07.02.2012, 14:02:25
Eikös lakimuutos tullut tähän veneilyynkin pari vuotta sitten, polttoöljyllä ei sitten enää veneillä? Dieseliä tankkiin tai kanootti valtiolle, vai miten se nykyään vesilläkin menee?
Kyllä.
Täysin järjetön päätös sekin, MUTTA, ihmeellistä kyllä tämä
päätös tuli EU:lta ja Suomi vetkutteli sen täytäntöönpanoa veneilijöiden hyväksi
EU:n viimeiseen uhkakirjeeseen saakka.
Ei taida veneillä vielä olla autoveron tapaista veroa vaikka varmasti on "hyöty"käyttöä vähempi.
Jostain syystä parempiosaisilta ei tarvitse veroja hakea verokarhusten.

Sunt Lacrimae

Quote from: törö on 06.02.2012, 19:49:18
Suurin yllätys tuossa on ettei leluautoja panna vieläkään verolle.

Mopoautoja saisi puolestani verottaa ja oikein urakalla niin jäisi näiltä Jani-Pettereiltä mopoautoilut ajamatta kun ei iskä halua rokottaa ihan noin isoa summaa palkkarahoistaan.

Tökeröä tämä veropelleily, jossa haiskahtaa sekä kaupunkivihreä elämäntapamoralismi että vasemmistolainen kateus. Cityvihreän on vaikea ymmärtää ettei kaikilla ole mahdollisuutta asua jossain Töölössä josta pyöräilee kätevästi ydinkeskustaan töihin ja sen jälkeen hoitamaan lähiruokaostokset Kluuvin Eat&Joyssa ennen pyöräilyä kotiin. Vasemmistolaisen mielestä taas kaikkien pitäisi käyttää julkisia palveluita myös paikasta toiseen kulkemisessa ja porukka mehustelee jotain Hoxhan Albaniaa yksityisautoilukieltoineen. Saman ajattelumallin mukaan myös joukkoliikenteen turvallisuuteen panostaminen esim. valvontakameroilla, kulkuporteilla ja poliisin ja vartioimisliikkeiden palveluita hyödyntämällä on kauheaa julkisen tilan kontrollia vaikka liikennevälineissä riehuvat nistit, spurgut, mielenvikaiset, häirikköteinit ja muut apinat ovat aika merkittävä syy siihen miksi julkinen liikenne on yhtä houkuttelevaa kuin housuihinsa paskantanut ja viimeksi suihkussa joskus 80-luvulla käynyt spurgu.

Haluaisin nähdä tämän meidän liikenneministerimme esim. Steissillä tai metrossa myöhäiseen ilta-aikaan.

Arvatkaapa kiinnostaako minua vuorotyössä käyvänä kauheasti kulkea julkisilla jos esim. puoli tuntia omalla autolla vaativa työmatka on tunnin tai jopa puolentoista projekti vaihtoineen ja julkisilla kulkeminen yleensäkin etenkin talvella epävarmaa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Sunt Lacrimae

Quote from: hkanime on 07.02.2012, 18:28:12
Quote from: Sunt Lacrimae on 07.02.2012, 18:21:31
Quote from: törö on 06.02.2012, 19:49:18
Suurin yllätys tuossa on ettei leluautoja panna vieläkään verolle.

Mopoautoja saisi puolestani verottaa ja oikein urakalla niin jäisi näiltä Jani-Pettereiltä mopoautoilut ajamatta kun ei iskä halua rokottaa ihan noin isoa summaa palkkarahoistaan.

Mopoautot pitäisi kieltää lailla alle 18 vuotiailta. Niillä on ehkä käyttöä inva-kuljetusvälineenä mutta teinipissisten ei pidä mennä rampauttamaan ihmisiä liikenteeseen näillä vekottimilla. Nuori ei sovi auton rattiin oli se minkälainen tahansa.

Minulle kävisi tuokin vaihtoehto, tai ainakin kunnon ajo-opetuksen ja inssikokeen edellyttäminen M-kortin saamiseksi.  Jos jollain tuon ikäisellä on jotain oikeaa tarvetta sellaiseen paikasta toiseen liikkumiseen joka ei luonnistu julkisilla niin mopo kyllä riittää, oikeiden autojen seassa menevä leluauto on haitaksi muulle liikenteelle matelullaan ja kuskin osaamattomuudella sekä huonolla törmäysturvallisuudella.
Play stupid games, win stupid prizes.

ekto

Puhtaasti suurin ongelma tuulivoimassa on sen suuri nimellisteho, mutta pieni tuotollinen teho. 10 megavatin tuulivoimalapuisto tuottaa vain 2-3 megavattia todellisuudessa, kun 8 megavatin ydinvoimala 6 megavattia. Sama ongelma myös aurinkopaneelien kanssa näillä leveysasteilla.

Molemmat muodot tarvitsevat säätövoimaa, mutta edulliset kuten hiilivoima saastuttaa. Ainoa ekologinen ratkaisu olisi rakentaa pätkävoimaa moninkertaisesti ja pumpata kovan tuoton kautena esim. vettä ylös, jota voitaisiin laskea sitten matalan tuoton kautena turbiinien läpi. Ongelmana on se, ettei kenelläkään ole varaa rakentaa toimivaa järjestelmää eikä säätövoimalat ole kovin seksikkäitä.

Maissa  joissa tuulivoimaa on rakennettu yli säätökapasiteetin, joudutaan tuulettomana kautena ostaamaan kalliilla ja tuulisena myymään halvalla. Oliko se tanska joka on tälläisessä tilanteessa? Kun vertaa toimivan tuulivoimala ratkaisun kokonaiskustannuksia sekä sen valmistuksen päästöjä, alkaa ydinvoimala kuulostamaan oikeasti ekologisemmalta, jos vain suostuu tosiasiat myöntämään.

Koskela Suomesta

Quote from: hkanime on 07.02.2012, 17:28:27
Quote from: Koskela Suomesta on 07.02.2012, 05:23:09
Quote from: hkanime on 06.02.2012, 23:16:35Lisäksi sähköauto on yhdistettynä tuulivoimaan erinomainen kobinaatio mitä tulee ekologisuuteen eikä tuulivoiman epävakaus ole kovin kriittinen ongelma tässä sovelluksessa.

Mitä tarkoitat? eli ajetaan vain jos tuulee?

Tuskin tarkoitin sitä.

Annan vinkin jonka perusteella voit miettiä mitä tarkoitin: tyypillinen perheauto seisoo 80-90% vuorokauden ajasta käyttämättömänä. Suurin osa tästä käyttämättömästä ajasta keskittyy yöaikaan.

Entä jos sinä yönä ei tuule? reppu pykälään ja saapasta toisen eteen?
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Koskela Suomesta

Quote from: hkanime on 07.02.2012, 18:28:12
Quote from: Sunt Lacrimae on 07.02.2012, 18:21:31
Quote from: törö on 06.02.2012, 19:49:18
Suurin yllätys tuossa on ettei leluautoja panna vieläkään verolle.

Mopoautoja saisi puolestani verottaa ja oikein urakalla niin jäisi näiltä Jani-Pettereiltä mopoautoilut ajamatta kun ei iskä halua rokottaa ihan noin isoa summaa palkkarahoistaan.

Mopoautot pitäisi kieltää lailla alle 18 vuotiailta. Niillä on ehkä käyttöä inva-kuljetusvälineenä mutta teinipissisten ei pidä mennä rampauttamaan ihmisiä liikenteeseen näillä vekottimilla. Nuori ei sovi auton rattiin oli se minkälainen tahansa.

Olen samaa mieltä, etenkin sen jälkeen kun tuttava telottiin sellaisella sairaalakuntoon ja lähdetiin karkuun, hylättiin loukkaantunut tienvarteen edes pysähtymättä. Kaveri on muuten japaanialainen maahanmuuttaja, mutta ei varsinainen....
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Koskela Suomesta

#70
Quote from: ekto on 07.02.2012, 19:48:22
Puhtaasti suurin ongelma tuulivoimassa on sen suuri nimellisteho, mutta pieni tuotollinen teho. 10 megavatin tuulivoimalapuisto tuottaa vain 2-3 megavattia todellisuudessa, kun 8 megavatin ydinvoimala 6 megavattia. Sama ongelma myös aurinkopaneelien kanssa näillä leveysasteilla.

Ja ne tuulet joina tunteina se tuottaa edes tuon, ovat vuoden mittaan vähissä. Se on surullista katsottavaa tuo Tuuliatlaksen kartta korkeuksineen. Lukijalle tiedoksi että esimerkkivoimalana käytetty WinWind WWD-3 käynnistyy noin 4 m/s tuulen nopeudella ja tuulen nopeudella 12,5 - 25,0 m/s voimalan teho on vakio eli 3030 kW. Tuulen nopeuksilla yli 25 m/s tuulivoimala on pysäytettynä. Hassusti sieltä on poistettu tekstiosuudet joissa ennen kerrottiin paljonko tuollainen voimala tuottaa nimellistehostaan sillä 4 m/s 7 m/s 10 m/s ja 15 m/s tuulilla. Se ei nimittän kovin kummia tuota noilla pienillä tuulilla alle 10m/s ja niitä kovia tuulia on todella vähän niillä korkeuksilla joille tuulivoimalan pystyy rakentamaan. Ja sitten sekin tieto tuolta pitää nykyisin itse kaivaa, että tuulisinta on kesällä ja talvella jolloin sähkön kulutus on suurin, saadaan tuulisähköäkin vain harvoin. Tutustukaa ja ihmetelkää tätä vihreän teknologian logiikkaa... minulla heitti vitutuksen puolelle kun tuonne ensimmäistä kertaa löysin ja hetken selailin tuulikattoja eri korkeuksilla eri kuukausina katsoen samalla tuota tuulivoimalan tehontuotto käyrää eri tuulen voimakkuuksilla.

http://www.tuuliatlas.fi/fi/index.html

(http://www.tuuliatlas.fi/img/linked/fi/tuulivoima/pg-STA_03_600px.gif)
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Possumi

Quote from: ekto on 07.02.2012, 19:48:22
Puhtaasti suurin ongelma tuulivoimassa on sen suuri nimellisteho, mutta pieni tuotollinen teho. 10 megavatin tuulivoimalapuisto tuottaa vain 2-3 megavattia todellisuudessa, kun 8 megavatin ydinvoimala 6 megavattia. Sama ongelma myös aurinkopaneelien kanssa näillä leveysasteilla.

Molemmat muodot tarvitsevat säätövoimaa, mutta edulliset kuten hiilivoima saastuttaa. Ainoa ekologinen ratkaisu olisi rakentaa pätkävoimaa moninkertaisesti ja pumpata kovan tuoton kautena esim. vettä ylös, jota voitaisiin laskea sitten matalan tuoton kautena turbiinien läpi. Ongelmana on se, ettei kenelläkään ole varaa rakentaa toimivaa järjestelmää eikä säätövoimalat ole kovin seksikkäitä.

Maissa  joissa tuulivoimaa on rakennettu yli säätökapasiteetin, joudutaan tuulettomana kautena ostaamaan kalliilla ja tuulisena myymään halvalla. Oliko se tanska joka on tälläisessä tilanteessa? Kun vertaa toimivan tuulivoimala ratkaisun kokonaiskustannuksia sekä sen valmistuksen päästöjä, alkaa ydinvoimala kuulostamaan oikeasti ekologisemmalta, jos vain suostuu tosiasiat myöntämään.

Niin mut kato näillä on dissonanssit niin vanhat että kun täällä viittaa fysiikanlakeihin joutuu jollekkin ignore-listalle. Sama homma ydinvoimakeskusteluissa. Luovutin jo.

hkananimelle terveiset että en puhunut mistään maatilojen pien-biokaasu-jutuista vaan nykyisestä yhteiskunta-biojätteen käsittelyn tilasta. Jos et tiedä alasta mitään niin älä viitti inttää aiheen vierestä. Mitä monopoli-korruptioon tulee niin tutustu vaikka Ämmänsuon tapaukseen...