News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-01-14 HU: Helsinkiläisopettajan haluttiin pitävän huntua

Started by skrabb, 14.01.2012, 08:46:41

Previous topic - Next topic

skrabb

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

tavallinen jantteri

Eli koulumaailma islamisoituu ensin. Vaikka sitten SUPOn voimalla jos ei hyvällä.

Mieltä askarruttava kysymys ei ole, että hunnutetaanko opettajat vai ei, vaan että onko naisopettajien hunnut varattu koulun budjettiin vai pitääkö opettajan hankkia se omalla kustannuksellaan?
"We're using the law to keep justice away!"

Saippuakupla

Toimiva linkki näköislehteen löytyy tästä. Uutinen löytyy sivulta kolme.

mini

Ei toiminut kumpikaan linkeistä. Mikä lehti kyseessä?
rutinuiva <3

jolina

Hämeen-Anttilan mukaan pieni joustaminen ei olisi pahasta. Kenen tässä pitäisi joustaa?

nuiv-or

http://aijaa.com/003299355173

Siinä. Vituttaa vietävästi tämä pelleily. Miksi näille opetetaan uskontoja ja arabiaa, onko tämä 1400-luvun Lähi-Itä?? Suomen kielen taito heikko, vaikka täällä syntyneet. Lähettäkää nämä helvettiin Suomesta.

Nuivanlinna

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Alkuasukas

Nainenhan on musu, joten vaatimus on jotenkin looginen.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Siili

Opettajan mielestä monikulttuurisuus on mitä ilmeisimmin sitä, että "maahanmuuttajalapset saavat olla täällä juuri sellaisia kuin ovat".  Kysymys:  miten tämä onnistuu ilman enklaaveja?  Malmössähän viihtyvyyttä on tuotettu apartheidilla:

http://www.youtube.com/watch?v=pHrmSTRmjyw

Joskus aikanaan sellaista opettajaa ei arvostettu, joka antoi lasten "olla sellaisia kuin ovat".  Eikö kasvatuksella ole yleensä tavoitteita?


rähmis

Onneksi pieni mutta äänekäs vanhempien joukko sai tahtonsa lopulta läpi.

Missä lehdessä tämä juttu oli?

Papa Noel

Quote from: Alkuasukas on 14.01.2012, 09:09:05
Nainenhan on musu, joten vaatimus on jotenkin looginen.

Miten niin, viimeksi kun katoin niin tän maan nimi oli Suomi.
A.Alho;"Lopettakaa nyt tuo uikutus islamin hyökyaallosta ja opetelkaa uimaan".

Uskontoni vastustaa Halal -lihaa, pakkohunnutusta, parvekelentokoulutusta ja julkihomotusta.

Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa.
-EIT 25.11.1997

Saippuakupla

Quote from: rähmis on 14.01.2012, 09:14:51
Onneksi pieni mutta äänekäs vanhempien joukko sai tahtonsa lopulta läpi.

Missä lehdessä tämä juttu oli?

Helsingin Uutiset 14.1.2012.

Alkuasukas

Quote from: Papa Noel on 14.01.2012, 09:15:08
Quote from: Alkuasukas on 14.01.2012, 09:09:05
Nainenhan on musu, joten vaatimus on jotenkin looginen.

Miten niin, viimeksi kun katoin niin tän maan nimi oli Suomi.

Niin, nainen on siis muslimi ja opetti islamia. Täten viittaus muslimikulttuuriin ja huntuun oli looginen. Kyseessä ei ollut esimerkiksi ei-muslimi musiikinopettaja...
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

RP

Quote from: Alkuasukas on 14.01.2012, 09:19:06
Niin, nainen on siis muslimi ja opetti islamia. Täten viittaus muslimikulttuuriin ja huntuun oli looginen. Kyseessä ei ollut esimerkiksi ei-muslimi musiikinopettaja...

Suomalainen huntua käyttämätön käännynäismuslimi ei siis kelvannut änkyrävanhemmille, ja tähän näköjään alistuttiin, maassa, jossa edes uskontokunnan jäsenyys ei kuluu uskonnonopettajan laillisiin pätevyysvaatimuksiin.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Alkuasukas

Ymmärsin tekstin perusteella että täällä ei enää opeteta islamia?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

RP

Quote from: Alkuasukas on 14.01.2012, 09:24:54
Ymmärsin tekstin perusteella että täällä ei enää opeteta islamia?

Sitä opettaa nyt joku toinen tuossakin koulussa. Lehden mukaan "useimmat" (epäilen, että (lähes) kaikki) islamin opettajista ovat "maahanmuuttajataustaisia".
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Papa Noel

Quote from: Alkuasukas on 14.01.2012, 09:24:54
Ymmärsin tekstin perusteella että täällä ei enää opeteta islamia?

No hyvä, mutta pitääkö islamia edes opettaa Suomessa?
http://aikapommi.wordpress.com/2008/01/17/islam-ei-ole-uskonto/
A.Alho;"Lopettakaa nyt tuo uikutus islamin hyökyaallosta ja opetelkaa uimaan".

Uskontoni vastustaa Halal -lihaa, pakkohunnutusta, parvekelentokoulutusta ja julkihomotusta.

Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa.
-EIT 25.11.1997

nuiv-or

Olen jo aiemmin ehdottanut, että opetuslain 13 § poistettaisiin. Nyt joku persu siellä lakialoitetta väsäämään.
Quote

13 § (6.6.2003/454)
Uskonnon ja elämänkatsomustiedon opetus

Perusopetuksen järjestäjän tulee järjestää oppilaiden enemmistön uskonnon mukaista uskonnon opetusta. Opetus järjestetään tällöin sen mukaan, mihin uskonnolliseen yhdyskuntaan oppilaiden enemmistö kuuluu. Tähän uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluvat oppilaat osallistuvat oman uskontonsa opetukseen. Oppilas, joka ei kuulu tähän uskonnolliseen yhdyskuntaan, voi huoltajan ilmoitettua asiasta perusopetuksen järjestäjälle osallistua mainittuun uskonnonopetukseen.

Vähintään kolmelle evankelis-luterilaiseen kirkkoon tai vähintään kolmelle ortodoksiseen kirkkokuntaan kuuluvalle oppilaalle, jotka eivät osallistu 1 momentissa tarkoitettuun uskonnon opetukseen, järjestetään heidän oman uskontonsa opetusta.

Muuhun kuin 2 momentissa mainittuihin uskonnollisiin yhdyskuntiin kuuluvalle vähintään kolmelle oppilaalle, jotka eivät osallistu 1 momentissa tarkoitettuun uskonnonopetukseen, järjestetään heidän oman uskontonsa opetusta, jos heidän huoltajansa sitä pyytävät.

Jos oppilas kuuluu useampaan kuin yhteen uskonnolliseen yhdyskuntaan, oppilaan huoltaja päättää, minkä uskonnon opetukseen oppilas osallistuu.

Uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomalle oppilaalle, joka ei osallistu 1 momentissa tarkoitettuun uskonnonopetukseen, opetetaan elämänkatsomustietoa. Uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluvalle oppilaalle, jolle ei järjestetä hänen oman uskontonsa opetusta, opetetaan huoltajan pyynnöstä elämänkatsomustietoa. Perusopetuksen järjestäjän tulee järjestää elämänkatsomustiedon opetusta, jos opetukseen oikeutettuja oppilaita on vähintään kolme.

Uskonnolliseen yhdyskuntaan kuulumaton oppilas voi huoltajan pyynnöstä osallistua myös sellaiseen perusopetuksen järjestäjän järjestämään uskonnon opetukseen, joka oppilaan saaman kasvatuksen ja kulttuuritaustan perusteella ilmeisesti vastaa hänen uskonnollista katsomustaan.


Muita tarvittavia muutoksia:

Quote11 § Opetuksen sisältö

Perusopetuksen oppimäärä sisältää, sen mukaan kuin 14 §:n nojalla säädetään tai määrätään, kaikille yhteisinä aineina äidinkieltä ja kirjallisuutta, toista kotimaista kieltä, vieraita kieliä, ympäristöoppia, terveystietoa, uskontoa tai elämänkatsomustietoa, historiaa, yhteiskuntaoppia, matematiikkaa, fysiikkaa, kemiaa, biologiaa, maantietoa, liikuntaa, musiikkia, kuvataidetta, käsityötä ja kotitaloutta. Opetus voi perustua, sen mukaan kuin 14 §:n nojalla säädetään tai määrätään, erilaajuisiin oppimääriin. Perusopetuksen järjestäjä voi 7 tai 8 §:n nojalla määrätyn erityisen koulutustehtävän mukaisesti poiketa tämän momentin säännöksistä. (1.6.2001/453)

Oppilaalle voidaan antaa opetusta muissakin kuin 1 momentissa mainituissa perusopetukseen soveltuvissa aineissa sen mukaan kuin opetussuunnitelmassa määrätään. Näiden aineiden opiskelu voi olla oppilaalle osittain tai kokonaan vapaaehtoista tai valinnaista.

Oppilaalle tulee antaa oppilaanohjausta.

Esiopetuksesta, lisäopetuksesta ja perusopetukseen valmistavasta opetuksesta on sen estämättä, mitä edellä tässä pykälässä säädetään, voimassa, mitä 14 §:n nojalla säädetään tai määrätään.


Quote12 § Äidinkielen opetus

Äidinkielenä opetetaan oppilaan opetuskielen mukaisesti suomen, ruotsin tai saamen kieltä.

Äidinkielenä voidaan huoltajan valinnan mukaan opettaa myös romanikieltä, viittomakieltä tai muuta oppilaan äidinkieltä.

jne.

Nummisuutari

Tämä otsikko saa minut kiihottumaan. Eri lailla kuin muis puuhis.

Oliko se uutisen tarkoitus?
Myrskyn jälkeen ei välttämättä tule poutasää.

Haplotaxida

Quote from: RP on 14.01.2012, 09:21:47
Quote from: Alkuasukas on 14.01.2012, 09:19:06
Niin, nainen on siis muslimi ja opetti islamia. Täten viittaus muslimikulttuuriin ja huntuun oli looginen. Kyseessä ei ollut esimerkiksi ei-muslimi musiikinopettaja...

Suomalainen huntua käyttämätön käännynäismuslimi ei siis kelvannut änkyrävanhemmille, ja tähän näköjään alistuttiin, maassa, jossa edes uskontokunnan jäsenyys ei kuluu uskonnonopettajan laillisiin pätevyysvaatimuksiin.

Jutussa ei käännynnäisyys tullut ilmi, mutta oletettavaa on, ettei sillä käännynnäisyydellä ole oikeasti asian kanssa mitään tekemistä. Ihan sama, vaikka olisi ollut tataari. Joidenkin muslimien mielestä eräät toiset muslimit ovat vain ei-muslimeita, kun eivät usko/elä/opeta samalla tavalla, ts. oikeus termin käyttöön pidätetään.

Quote from: RP on 14.01.2012, 09:27:15
Quote from: Alkuasukas on 14.01.2012, 09:24:54
Ymmärsin tekstin perusteella että täällä ei enää opeteta islamia?

Sitä opettaa nyt joku toinen tuossakin koulussa. Lehden mukaan "useimmat" (epäilen, että (lähes) kaikki) islamin opettajista ovat "maahanmuuttajataustaisia".

Se pieni äänekäs joukko taitaa löytyä täältä:

.. Nyt on Helsingissäkin herätty asiaan, ja täälläkin on ilmennyt useita huolestuneita vanhempia. Monissa Helsingin kouluissa islamia lapsia opettavat henkilöt eivät ole muslimeita. Asiaa on puitu eri kouluissa kesästä 2010 lähtien vanhempien, opetusviraston ja koulujen kesken. Monet vanhemmat ovat ottaneet lapsensa pois tunnilta suojellakseen heitä, mikä onkin hyvä, koska on kuultu opettajan tehneen vakavia virheitä opetuksessa. Erään opettajan on esimerkiksi kuultu sanovan, että ei ole pakko uskoa Jumalaan. La hawlah wa laa quwwata illa billaah. Uskominen Jumalaan on islamin uskon koko perusta; usko Allahiin on islamin ensimmäinen ja tärkein pilari. Jos lapsille opetetaan, että ollakseen muslimi, ei lapsen tarvitse uskoa Jumalaan, niin miten vanhemmat enää voisivat antaa lapsillensa islamilaisen kasvatuksen. ..

....

Uutta tietoa aiheesta. Lisätty 10.1.2011 

Tällä hetkellä Helsingin koulujen tilanne on se, että ei-muslimi opettaja jatkaa islaminopetusta ainakin kahdeksassa koulussa pääkaupunkiseudulla.  Opetusvirasto sekä rehtorit ovat seuranneet opettajan opetusta ja todenneet, että opettaja seuraa opetussuunnitelmaa, ja hänen opetuksessaan ei ole HEIDÄN MIELESTÄÄN valittamista. Muslimit ovat eri mieltä.

Nyt ollaan alettu puhumaan yhä enemmän vaihtoehdosta opettaa lapsille islamia omassa uskonnollisessa yhteisössään esim. moskeijassa, jossa lapsi voi opiskella islamia luotettavasta lähteestä muslimiopettajien valvonnassa, ja saada suoritusmerkinnän todistukseensa. Helsingissä tämä tapahtuu siten, että lapsi voi pyytää koulustaan lapun, jossa voi valita, että lapsi suorittaa uskonnonopinnot omassa uskonnollisessa yhteisössään.


- http://www.helsinginmuslimit.com/index.php/helsingin-muslimit/2-uncategorised/63-islamin-opetus-kouluissa

Quote from: Junes Lokka on 14.01.2012, 09:35:31
Olen jo aiemmin ehdottanut, että opetuslain 13 § poistettaisiin. Nyt joku persu siellä lakialoitetta väsäämään. ..

Tjooh, tämä ilmeisesti kelpaisi joillekin änkyröille. Tuonkin kyllä voisi toteutuessaan tulkita jonkinlaisena myönnytyksenä "pienelle joukolle", jos kuitenkin on niitä, jotka ovat olleet vatsatanssiakin harrastaneen muslimiopettajan opetukseen tyytyväisiä tai vähintäänkin neutraaleja:

... Alhamdulillaah asiassa on tapahtunut jonkinlaista edistystä, mutta jäämme odottelemaan jos lakiin tulisi muutos tai vaikka jos koko uskonnon opetus poistettaisiin opetussuunnitelmasta.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

nuiv-or

Quote from: Haplotaxida on 14.01.2012, 09:48:23
... Alhamdulillaah asiassa on tapahtunut jonkinlaista edistystä, mutta jäämme odottelemaan jos lakiin tulisi muutos tai vaikka jos koko uskonnon opetus poistettaisiin opetussuunnitelmasta.

Inshallaah kaikki islamit palaavat kotimaihinsa.

Lahti-Saloranta

Haloska voisi näyttää tässä asiassa esimerkkiä ja joustaa pikkuisen Hämeen-Anttilan ohjeen mukaisesti.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

IDA

Hämeen-Anttila siis olisi valmis siihen pieneen joustoon, että opettaja pitäisi huivia? Vai miten pienen jouston voisi tässä asiassa käsittää? Niinkö, että opettaja pitäisi luokassa pipoa päässään, koska teinimuoti sitä vaatii.

Itse asiassa tämä on täysin oikein ja kosmisen oikeudenmukaisuuden mukaista. Kaikkien vihervasemmistolaisten naisten, kuten Hämeen-Anttilan itsensä, pitäisi pukeutua huiviin tai burkhaan, koska he eivät uskalla sellaisia vaatimuksia vastustaakaan, jos ne tarpeeksi uhkaavasti esitetään.
qui non est mecum adversum me est

Siili

Quote from: Markku Stenholm on 14.01.2012, 10:02:45
Hämeen-Anttila siis olisi valmis siihen pieneen joustoon, että opettaja pitäisi huivia? Vai miten pienen jouston voisi tässä asiassa käsittää? Niinkö, että opettaja pitäisi luokassa pipoa päässään, koska teinimuoti sitä vaatii.

Joustoa pitäisi Hämeen-Anttilan mukaan käyttää "tilanteen ratkaisemiseksi".  Minusta moisen "ratkaisun" jälkeen muodostuu uusi status quo,  jonka jälkeen odotellaan seuraavaa joustoa, tietenkin edelleen änkyröiden määräämään suuntaan.  Tulee mieleen kattilassa kiehuva sammakko.

Fincum

Quote from: jolina on 14.01.2012, 08:57:33
Hämeen-Anttilan mukaan pieni joustaminen ei olisi pahasta. Kenen tässä pitäisi joustaa?

Huomasin saman.

Quote
Hämeen-Anttilan mukaan... että tärkeää on opettajan seuraama opetussuunnitelma ja se, mitä hän tunneilla puhuu, eikä hänen pukeutumisensa.
- Mutta ei pieni joustaminenkaan ole poissuljettua, jos se helpottaa tilanteen ratkeamista

Tulkitsen niin, että opettajan toivottiin joustavan. Ongelma olisi ratkennut pukemalla luokkaahuoneessa huivi. Pois silmistä, pois mielistä.
Nyt kun opettaja ei joustanut, jousto haetaan toisaalta.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Siili

Minusta nuivien pitäisi ottaa mallia änkyrämuslimeista.  Kun vetää tiukkaa linjaa, kompromisseja hakevat suvikset antavat periksi enemmän kuin antaisivat kompromisseja hakevalle opponentille.

Haplotaxida

.. Helsingin Muslimit yhdistys on islamilainen sunnimuslimien yhteisö Helsingissä. Yhdistyksen tavoitteena on edistää islamin tietoisuutta Suomessa ja kutsua ihmisiä islaminuskoon ja sen harjottamiseen. Yhdistys on perustettu vuonna 2006 ja sen pääkieli on suomi. Eri etnisistä alkuperistä olevia aktiivisia jäseniä on yhdistyksessämme yli 20. Kannattajajäseniä yhdistyksessä on jo yli 300.

- http://www.helsinginmuslimit.com/

Samaan seurakuntaan liittyy tämä Hommassakin käsitelty tapahtuma:
- Simon Elo: Radikaalisaarnaaja Khalid Yasin luennoi Suomessa
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Melbac

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/88917-helsinkilaisopettajan-haluttiin-pitavan-huntua

Eivät usko suomalaisen koulun papereihin mutta jos pidät huntua niin uskovat opettajan olevan pätevä?.


Samaan aikaa muualla....
http://www.stara.fi/2012/01/14/brittimies-kiroili-vaarassa-paikassa-vankila-uhkaa-abu-dhabissa/

Aika hauskasti toi on "kahjo maailma" uutisissa.:D

Aeon

Jo mainittujen asioitten lisäksi pisti silmään artikkelissa pakolliset han-kohdat:

QuoteRinteen mukaan painostuksen taustalla on osin se, että joillain oppilaalla on ollut vaikeuksia pärjätä opetustilanteissa. Jos lapsi on saanut kokeesta heikon arvosanan, opettajan on tulkittu opettavan huonosti.

–?Tätä tosin koululaiset joskus tekevät, kulttuuritaustasta riippumatta.

Sitten etsimään vastaavia otsikoita vaikkapa kantisten tai brittivanhempien painostuksesta. Vanhemmat, jotka syyttävä opettajaa lapsen huonosta koulumenestyksestä ovat varmastikin niitä kuuluisia yksittäistapauksia, kun puhutaan länsimaisesta kulttuuritaustasta. Vaikka yksittäistapaushan se on tämäkin, kun joukko vanhempia painostaa opettajaa käyttämään huivia.

QuoteRinne on huolissaan siitäkin, että monen maahanmuuttajataustaisen lapsen suomen kielen taito on heikko, vaikka hän olisi syntynyt Suomessa.

–?Huonommaksi on tosin muuttunut suomalaislastenkin suomi. Ei sitä voi oppia vain videopeleistä.

Eli kotimainen nuoriso ei osaa puhua ymmärrettävää suomea? Ja syy tähän on videopelit?  :facepalm:
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

tietotyöläinen

Quote from: Siili on 14.01.2012, 10:19:14
Minusta nuivien pitäisi ottaa mallia änkyrämuslimeista.  Kun vetää tiukkaa linjaa, kompromisseja hakevat suvikset antavat periksi enemmän kuin antaisivat kompromisseja hakevalle opponentille.

Tähänhän se pikkuhiljaa menee. Kunpa suvikset järkiintyisivät ennen sitä, eipä vaan taida olla toivoa.