News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Humppilan lentokenttä, Natoako varten?

Started by pingviini, 18.10.2011, 11:58:30

Previous topic - Next topic

sologdin

#30
Ei.  Se on tarkoitettu venäläisiä maahanlaskujoukkoja varten.  Kentän kokonaiskapasiteetti on sen verran suuri, että sille laskeutuvat ensin joukot, jotka sulkevat Helsingin motin länsipuolen yhdessä Hankoniemessä maihinnousseiden joukkojen kanssa.  Sen jälkeen laskeutuvat joukot, jotka eristävät etelän suunnan Tampereelta ja Satakunnan Lennostolta.  Kun Huovinrinteen varuskuntaan samaan aikaan iskee taktinen ydinase ja Turkuun suoritetaan maihinnousu, lounainen Suomi onkin valmis liitettäväksi Moskovan keskushallinnon alaisuuteen.

Maihinnousu- ja -laskuarmeijat ovat itärajan takana jo valmiina odottamassa H-hetkeä, joka tapahtuu ennenkuin Suomen armeijan ylipäällikkö vaihtuu venäläisten kannalta nykyistä epäluotettavampaan.

Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

Pöllämystynyt

Onko uutta tietoa kenttähankkeesta? 

Näyttää siltä, että kentän rakentaminen (jos se vielä on suunnitelmissa) voisi onnistua nykyisissä oloissa aika hiljaisesti ja ilman suurempaa hälyä. Protestit ovat olleet tähän mennessä huomattavan heikkoja. Ehkä nato-yhteyttä pelkäävätkin ajattelevat, että vaikka nato olisi tämän takana, niin kyseessä on silti vain kenttä, eikä esimerkiksi sotilastukikohta. Kentän rakentamisesta olisi vielä pitkä tie Suomen miehittämiseen tai sitomiseen naton pelinappulaksi, tai mitä nyt kukakin pelkää. Humppilassa ja lähistöllä ajateltaneen, että näin suuri sijoitus suhteellisen syrjäiselle seudulle on suuri onni, kuka tahansa sen takana onkaan.

Huomasin muuten hauskan asian koskien Humppilan liikenneyhteyksiä. Sieltähän lähtee kapearaiteinen museorata, jolla on useita toimivia höyryvetureita. Niillä voi körötellä ilman sähköä tai dieseliä, tosin vain 14 kilometrin päähän Jokioisiin (rataa pitennetään hieman lähiaikoina). Onhan höyryvetureita museokäytössä Suomen tavallisillakin raiteilla, mutta siellä Humppilan-Jokioisten radalla ne ovat ainakin aina saatavilla, koska muualle niillä ei edes pääse. Jos kentän rakentajat jatkaisivat rataa kentälle asti, niin museoratayhdistys olisi varmaan todella tyytyväinen, ja kenttä saisi mainetta todellisena ekokenttänä.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Possumi

Mitä? Ja minä kun luulin että kaikki meidän kentät oli jo "NATO:n kenttiä"  :P

http://www.geolocation.ws/v/I/5364149986468099281-5397924743816582578/c17-globemaster-iii-parkissa-tampere/en

http://www.flickr.com/photos/sakkke/

jne.

mitä tulee "ilmasiltoihin" niin millä te luulette navyn toimittavan juttuja meidän koneisiin? ups:n pakettipostillako?

Jukka Wallin

Quote from: Topi Junkkari on 18.10.2011, 14:03:00
Quote from: Mika R. on 18.10.2011, 13:40:58
Eroaako 747 matkustajakone, rahtiversiosta paljonkin, kun Rissalan kenttä 2800 m.

Kaikkien 747-versioiden teknisten tietojen mukaan minimikiitotie suurimmalla sallitulla lentoonlähtömassalla olisi yli 3 000 m. Lähde: englanninkielinen Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747#Specifications.

Taulukon alla kuitenkin todetaan: "Required runway" length allows for emergency factors. Actual takeoff distances will normally be considerably shorter than those listed here. See Balanced field takeoff.

Ilmoitettu kiitotien vähimmäismitta siis sisältää varmuuskertoimet, ja todellinen lentoonlähtömatka on normaalisti huomattavasti tätä lyhyempi. En ala arvailla suomennosta käsitteelle "balanced field takeoff", mutta se tarkoittaa sitä, että kiitotiellä pitää olla riittävästi mittaa lentoonlähdön keskeyttämiseksi ennen ns. ratkaisunopeutta (V1).

Jopa Helsinki-Vantaan kiitotie oli aikoinaan lyhyt kun kyse oli ensimmäisistä suoran Tokioyhteyden käyttössä olevasta koneesta, joka oli Finnairilla vuokralla ollut Dc-10-30 HC kone. Lisäpolttoainetankkin takia.Koneen lähtö oli  varsinaisat jännitysbäytelmää, nouseeko vai ei .
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Pöllämystynyt

Onko tästä mitään uutta kuulunut? Kiinnostaa, koska lähiseudulla on tuttuja paikkoja.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

mikkoR

Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Koskela Suomesta

Tyhmempi saattaisi tosiaan ajatella että tuulivoimapuisto lentokentän estealueella ei ole kovin hyvä ajatus, paitsi tietty humppilan kunnanviskaalien mielestä....
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Oami

Quote from: Ulkopuolinen on 09.07.2012, 13:17:12
Tuulivoimapuisto Humppilan pohjoisosiin ja iso lentokenttä saattaisivat lyödä vähän toisiaan korville jos molempia hankkeita lähdettäisiin toteuttamaan.

Jos kiitotie on itä-länsi-suuntainen, niin 8 km:n päässä pohjoispuolella oleva tuulipuisto ei pahasti lentoliikennettä haitanne.

Taloudellinen kannattavuus onkin sitten kokonaan eri kysymyksensä, kummassakin.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Koskela Suomesta

Quote from: Oami on 09.07.2012, 21:13:53
Quote from: Ulkopuolinen on 09.07.2012, 13:17:12
Tuulivoimapuisto Humppilan pohjoisosiin ja iso lentokenttä saattaisivat lyödä vähän toisiaan korville jos molempia hankkeita lähdettäisiin toteuttamaan.

Jos kiitotie on itä-länsi-suuntainen, niin 8 km:n päässä pohjoispuolella oleva tuulipuisto ei pahasti lentoliikennettä haitanne.

Taloudellinen kannattavuus onkin sitten kokonaan eri kysymyksensä, kummassakin.

Tiedätkö miten korkeita nuo roottorit ovat? ne ovat roottorin ylimmältä kohdalta 100-150m korkeita. Jos kentän läheisyydessä on 8 km (~5 mailia) päässä 100-150 m korkeita esteitä, niin ne korottavat koko kentän OCA/H:ta samalla metrimäärällä. Lisäksi ne vaikuttavat tarkkuuslähetymismenetelmien suunnitteluun ja pienimpiin sallittuihin korkeuksiin. Eli aivan aivokuollut idea jos aiotaan tehdä kansainvälinen suuri lentokenttä.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Oami

Quote from: Ulkopuolinen on 10.07.2012, 20:51:35
Jos olen oikein ymmärtänyt niin eikös sitä kenttää ole ajateltu jonnekin Kyrönperä-Tourunkulma suuntiin tai muuten Humppilan kirkonkylän pohjoispuolelle. Jos näin on, niin nuo suunnitellut propellit saattaisivat olla paljonkin lähempänä kenttää kuin tuo 8km.

Minä ymmärsin, ja myös ketjuun linkatussa kaavoituskatsauksessa lukee, että rautatien varressa. Rautatiestä nimenomaan haetaan synergiaetua, samoin tietysti 2- ja 9-teistä.

Luontevin suunta kiitotielle lienee rautatien suuntainen eli ei tosiaan aivan itä-länsi.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

kgb

Ei sitten arvon spekulanteille tullut mieleen katsoa sivuilla olevaa karttaa?

(http://www.hea.fi/UserFiles/hea/Image/2012/aluekartta.jpg)
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Oami

#41
kgb:lle kiitos. Tulkitsen kartasta varovasti että unelmoivat vielä rautatiestä suoraan Helsingistä Poriin. No, mikäs siinä.

Mitä lentomeluun tulee niin Helsinki-Vantaan melun vaikutusalueella asuu moninkertaisesti enemmän väkeä kuin koko Humppilassa. Kyllä tuo varmaan kunnassa vastustusta herättää, saapa nähdä sitten miten siellä vaikuttaa vaaleihin.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Topi Junkkari

Quote from: Ulkopuolinen on 11.07.2012, 15:29:06
"tuskinpa noita kahta Helsinki-Vantaan ja tuota yhtä Pirkkalan kiitorataa on ihan lanttia heittämällä pistetty juuri tuonsuuntaiseksi".

Helsinki-Vantaalla on kolme kiitotietä, kaksi niistä keskenään samansuuntaisia. Ne ovat 04L/22R, 04R/22L ja 15/33.

https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efhk/EF_AD_2_EFHK_ADC.pdf

Olen viime aikoina vieraillut muutamaan otteeseen Helsinki-Vantaan lentomelualueella olevassa paikassa, jossa liikenne kulkee todella läheltä ja matalalla. Siihen tottuu hetkessä - eivätköhän humppilalaisetkin totu. Otetaanpas Humppilan piimää.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950