News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-12-14 Supo selvitti riidan:Tamperelaislapsia ei opetettu Koraanin mukaan

Started by K.K., 14.12.2011, 07:21:54

Previous topic - Next topic

Malla

Terhille kuitenkin kiitos raportista sekä joulurauhantoivotuksia.

Emo

Miten tuo Tampereen ratkaisu voi olla laillinen, koska siellä ei nyt tämä järjestely olen suomalaisen perusopetuksen idean mukaista!?

Ei noihin saatuihin vastauksiin pidäkään olla tyytyväinen! Voimia Terhille, mikäli hän aikoo etsiä parempia vastauksia.

Kantiksen on näköjään jatkossa pidettävä huoli siitä, että hän on mahdollisimman hankala ei vain yksittäistapauksena, vaan osana isompaa hankalaa kantisjoukkoa. Kuten muslimitkin ovat hankalia. Meidän on oltava valmiita olemaan hankalampia. Se on ainoa tapa saada enää oikeudenmukaisuutta tässä omassa maassamme, taistelu.

Että alkakaahan harjoitella.

Hermo

Quote from: Emo on 17.12.2011, 22:01:10
Miten tuo Tampereen ratkaisu voi olla laillinen, koska siellä ei nyt tämä järjestely olen suomalaisen perusopetuksen idean mukaista!?

Ei noihin saatuihin vastauksiin pidäkään olla tyytyväinen! Voimia Terhille, mikäli hän aikoo etsiä parempia vastauksia.

Kantiksen on näköjään jatkossa pidettävä huoli siitä, että hän on mahdollisimman hankala ei vain yksittäistapauksena, vaan osana isompaa hankalaa kantisjoukkoa. Kuten muslimitkin ovat hankalia. Meidän on oltava valmiita olemaan hankalampia. Se on ainoa tapa saada enää oikeudenmukaisuutta tässä omassa maassamme, taistelu.

Että alkakaahan harjoitella.

Isompi hankala kantisjoukko on jokaisen mellakkatorjujan märkä päiväuni. Koska kantista SAA pamputtaa.

Nuivanlinna

Kiitos Terhille valaisevasta raportista, tämä osoittaa taasen kerran että Hommaa tarvitaan.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Sir Mustapossu

Uskonto pois kouluista. Kaikki säästää. Ja eniten säästyy hermot tässä pelleilyssä. Rahat myös.

MW

Oletan, että tämä kiilusilmäinen mufti Mustafa Kara on esittänyt SUPOlle jonkinlaisen uhkauksen, tai ainakin hänellä on ollut painavaa asiaa.

Tottakai meikäläiset lait ja säädökset ovat sen jälkeen juuri sen arvoisia, kuin paperi jolle ne on painettu. Uudet isännät ovat talossa, assume the position.

Mursu

Minä muistan, että aikaisemminkin oli tällainen tapaus, jossa naisopettajalle palkattiin muslimi avustajaksi. Käytännössä homma meni niin, että opettaja istui nurkassa ja muslimi opetti.

nuiv-or

Quote from: MW on 18.12.2011, 01:43:36
Oletan, että tämä kiilusilmäinen mufti Mustafa Kara on esittänyt SUPOlle jonkinlaisen uhkauksen, tai ainakin hänellä on ollut painavaa asiaa.

Tottakai meikäläiset lait ja säädökset ovat sen jälkeen juuri sen arvoisia, kuin paperi jolle ne on painettu. Uudet isännät ovat talossa, assume the position.


mustafa kara on voimavara ja rikkaus. Olispa meillä sama vaikutusvalta eräissä tärkeissä asioissa. Rasims?

Hagbard

Quote from: terhikiemunki on 17.12.2011, 14:45:09
Tälle yksittäiselle asiallehan ei voi mitään, valitusaika avustajan palkkaamisesta on mennyt.

Onko tämä siis niin vanha tapaus, että rikos on jo vanhentunut? Eikö rekrytointi julkiseen toimeen uskonnon perusteella ole aika yksiselitteisesti laitonta?

Faidros.

Quote from: MW on 18.12.2011, 01:43:36
Oletan, että tämä kiilusilmäinen mufti Mustafa Kara on esittänyt SUPOlle jonkinlaisen uhkauksen, tai ainakin hänellä on ollut painavaa asiaa.

Ruotsissahan nuo mamu-koulut on usein tuikattu tuleen. Onko joku on avannut sanaisen arkkunsa tästä mahdollisuudesta?
Ehkä se kompromissi on, että nyt muslimit rukoilee kontallaan joka uskonnontunnilla, ettei Allahin salama satu koulunsa nurkkaan?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Hessu

Onko yksikään toimittaja tai yleensä kukaan kysynyt Kokoomuksen Jyrki Kataiselta tai Kimmo Sasilta mitään kyseisestä asiasta? Katainen on kerta toisensa jälkeen hokenut, että monikulttuurisuus on rikkaus ja Sasi kannattaa sharian soveltamista suomalaiseen yhteiskuntaan.
Nyt ollaan edetty vaiheeseen, jossa koululaitos pistettiin Allahin edessä polvilleen poliitikkojen, Supon ja islamin edustajien yhteisvoimin.

Entä mitä tähän sanoo Kokoomuksen presidenttiehdokas Sauli Niinistö. Kai hänellä on aiheesta joku mielipide, koska Kara on Kokoomuksen julkijäsen ja edustanut puoluetta ainakin jossain lautakuntatason poliittisessa toimessa. Soinilla ainakin pitäisi olla, koska PS.
Jos kyseessä olisi PS-puolueen henkilöitä [ja katolisen uskonnon edustajan toiminta], mikrofonimeri makaisi jo syvällä Timo Soinin kurkussa.

Kokoomus on nykyisin islamorientoitunut monikulttuurinen poliittinen liike. Aivan samoin kuin Sdp ja Keskustakin.

Yeah, Kokoomuksen johdolla kohti norjalaista onnelaa. Also starring Sdp ja Keskusta.

QuoteTyöväenpuolue on huolissaan siitä, että maahanmuuttajilla on liikaa valtaa Oslon kaupunginvaltuustossa ja vaatii muutoksia lakeihin estääkseen tämän.
http://hommaforum.org/index.php/topic,63584.0.html

tavallinen jantteri

Minkähän ihmeen takia kompromissi tarkoittaa täydellistä periksiantamista kun kyseessä on islamin usko?
Onko kyseessä taas sanan merkityksen muuttaminen vai mikä?

Siis oikeestihan kunnon kompromissin määritelmä on se, ettei kukaan ole tyytyväinen.
"We're using the law to keep justice away!"

Parsifal

Quote from: MW on 18.12.2011, 01:43:36
Oletan, että tämä kiilusilmäinen mufti Mustafa Kara on esittänyt SUPOlle jonkinlaisen uhkauksen, tai ainakin hänellä on ollut painavaa asiaa.

Hieman off-topicina mainittakoon, että vuonna 1683 Wieniä piirittänyttä turkkilaisarmeijaa johti suurvisiiri Kara Mustafa.

Usean kuukauden ajan 15 000 puolustajaa torjui 200 000 turkkilaisen hyökkäykset. Piiritys ratkesi lopulta kuin Sormusten Herrassa konsanaan: apujoukot saapuivat ja ratsastivat turkkilaiset suohon. Tämä muuten tapahtui 11. syyskuuta.

Epäonnistumisen johdosta sulttaani teki sittemmin Kara Mustafasta päätä lyhyemmän.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Tomi

http://terhikiemunki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/91671-tampereen-perussuomalaiset-ryn-julkilausuma-18122011
Tampereen perusopetus eriarvoistaa oppilaita

Tampereen Perussuomalaiset ry on huolissaan Tampereen perusopetuksen eriarvoistavasta toiminnasta sen järjestäessä islamin uskontotuntien opetusta samanaikaisopetuksen keinoin ja pienentämällä islamin opetusryhmiä. Yhdelle uskontokunnalle ei tule antaa erivapauksia opetuksen tunnustuksellisuuden osalta muiden kustannuksella.

Katsomme, että perusopetuksen johto ei tässä tapauksessa kohtele oppilaita tasa-arvoisesti, koska on palkinnut yhden ryhmän uskontoon perustuvan asian vuoksi.

Opetusryhmien pienentäminen ja kouluavustajien määrän pitäminen riittävänä on haasteellista tässä taloustilanteessa koko perusopetuksen alueella. Laadituissa budjeteissa on pysyttävä, joten pienen ryhmän suosiminen on taloudellisestikin kyseenalaista.

Myöskään ratkaisun perusteet eivät ole riittävät. Muutamien vanhempien tyytymättömyys opetukseen ei riitä perusteeksi pienentää ryhmäkokoja ja palkata avustajaa. Opetushallitus määrittelee opetuksen sisällön, eivät vanhemmat. Jos opetus ei vanhempien mielestä ole opetussuunnitelman mukaista, oikea ratkaisu ei ole valvojan palkkaaminen opettajalle.

Menettely ei ole oikeudenmukaista muslimilapsiakaan kohtaan. Lapset ovat vaarassa saada tunnustuksellisen opetuksen myötä yksipuolisen näkemyksen uskonnoista ja samalla ahdasmielisen ja suvaitsemattomuuteen johtavan katsomuksen. Ratkaisu ei millään tavalla edistä muslimilasten kotoutumista suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin.

Tämänsuuntainen kehitys on huolestuttavaa. Se johtaa väistämättä yhä uusiin vaatimuksiin, joiden toteuttamiseen yhteiskunnalla ei ole varaa. Näiden vaatimusten toteuttaminen saattaa lisätä konflikteja maahanmuuttajien ja kantaväestön välillä ja pahimmassa tapauksessa jopa lietsoa rasismia.

skrabb

QuoteKalevan kanta 17.12. 
Väärinymmärryksiä uskonnonopetuksesta

Suojelupoliisi joutuu harvoin puuttumaan kouluopetuksen sisältöä koskeviin kysymyksiin. Tampereella näin kuitenkin kävi, kun kaupungin kouluissa nousi jupakka uskonnon opetuksesta islamilaisille lapsille.
Kärhämä syntyi Aamulehden mukaan, kun islamilaisten lasten vanhempien mielestä opettaja ei opettanut uskontoa eikä välittänyt Koraanin mukaisia arvoja oikein.

Välirauha syntyi, kun tunneilla on nyt mukana islamilainen apuopettaja.

Samantyyppinen kiista koettiin pari vuotta sitten Turussa, jossa sielläkin islamia opetti ei-muslimi. Vanhempien mukaan opettaja ei tiennyt uskonnosta riittävästi.

Oppilailla ja vanhemmilla on oikeus odottaa, että koulun opettajien perustiedot heidän opettamistaan aineista ovat kohdallaan. Vaatimus siitä, että islamia voi opettaa vain muslimi, on sen sijaan perusteeton.

Uskonnonvapauslain uusimisen myötä (2003) uskonnon opetus muuttui oman uskonnon opetukseksi, jonka opettajana voi toimia kuka tahansa kelpoisuuden omaava henkilö. Olennaista on, että opetussuunnitelmaa noudatetaan.

Koulun uskonnonopetuksen tavoitteena ei ole sitouttaa oppilasta tiettyyn uskontoon vaan tarjota perehdytys omaan uskontoon sekä uskonnollinen yleissivistys. Koulujen ja viranomaisten pitää tuoda tämä selvästi tietoon myös muualta tuleville uusille suomalaisille. Kahden opettajan työläs ja kallis malli ei voi olla perusratkaisu kiistatilanteissa.

Islamin opetukseen liittyvä erityisongelma on se, että uskonto on jakautunut. Eri suuntausten näkemykset pitää opetuksessa tuoda kiihkottomasti ja tasapuolisesti esiin. Siksi on parempi että opetusta antaa koulutettu opettaja eikä innokas, toista suuntaa edustava kouluttamaton maallikko.

Pääkirjoitus
[email protected]
http://www.kaleva.fi/uutiset/kalevan-kanta/vaarinymmarryksia-uskonnonopetuksesta/922564
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Afrikan kirjeenvaihtaja

QuoteKalevan kanta 17.12. 
Väärinymmärryksiä uskonnonopetuksesta

Suojelupoliisi joutuu harvoin puuttumaan kouluopetuksen sisältöä koskeviin kysymyksiin.
<snip>

Ajatella.

QuoteIslamin opetukseen liittyvä erityisongelma on se, että uskonto on jakautunut.

Ja muut uskonnotko eivät ole?
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Nuivanlinna

Quote from: skrabb on 18.12.2011, 19:43:53
QuoteKalevan kanta 17.12. 
Väärinymmärryksiä uskonnonopetuksesta

Suojelupoliisi joutuu harvoin puuttumaan kouluopetuksen sisältöä koskeviin kysymyksiin. Tampereella näin kuitenkin kävi, [email protected]
http://www.kaleva.fi/uutiset/kalevan-kanta/vaarinymmarryksia-uskonnonopetuksesta/922564

Mikä on harvoin? Ymmärryksen mukaan  tämä oli ensimmäinen kerta kun Supo tuli järkkäilemään ussan tunteja missään tai ylipäätään mitään oppitunteja.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

CaptainNuiva

Quote from: skrabb on 18.12.2011, 19:43:53
QuoteKalevan kanta 17.12. 
Väärinymmärryksiä uskonnonopetuksesta

Kärhämä syntyi Aamulehden mukaan, kun islamilaisten lasten vanhempien mielestä opettaja ei opettanut uskontoa eikä välittänyt Koraanin mukaisia arvoja oikein.

Välirauha syntyi, kun tunneilla on nyt mukana islamilainen apuopettaja.

Samantyyppinen kiista koettiin pari vuotta sitten Turussa, jossa sielläkin islamia opetti ei-muslimi. Vanhempien mukaan opettaja ei tiennyt uskonnosta riittävästi.

Oppilailla ja vanhemmilla on oikeus odottaa, että koulun opettajien perustiedot heidän opettamistaan aineista ovat kohdallaan. Vaatimus siitä, että islamia voi opettaa vain muslimi, on sen sijaan perusteeton.

Pääkirjoitus
[email protected]
http://www.kaleva.fi/uutiset/kalevan-kanta/vaarinymmarryksia-uskonnonopetuksesta/922564

Häh?
Miten voidaan opetuksen kohdalla puhua oikeista perustiedoista jos kyse on uskosta?
Ja vieläpä uskonnosta jonka kannattajat ovat erimieltä "perustiedoista"?

Toistan kantani:
Nämä suvikset myötäilyineen ja kompromisseineen tulevat sotkemaan itsensä suohon ja vetävät vieläpä muutkin peräänsä.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

PaulR

Quote from: CaptainNuiva on 18.12.2011, 20:08:21
Toistan kantani:
Nämä suvikset myötäilyineen ja kompromisseineen tulevat sotkemaan itsensä suohon ja vetävät vieläpä muutkin peräänsä.

Sotkevat itsensä suohon ja tulevat sotkemaan suohon arvostelijansa tuloksesta.

Muutenhan tämä olisi onnistunut, mutta kun ne inhat rasistit.

Ntti

Quote from: CaptainNuiva on 18.12.2011, 20:08:21
Häh?
Miten voidaan opetuksen kohdalla puhua oikeista perustiedoista jos kyse on uskosta?
Ja vieläpä uskonnosta jonka kannattajat ovat erimieltä "perustiedoista"?

Toistan kantani:
Nämä suvikset myötäilyineen ja kompromisseineen tulevat sotkemaan itsensä suohon ja vetävät vieläpä muutkin peräänsä.

En tiedä ymmärsinkö oikein Kalevan pääkirjoitusta koskeneen kritiikin (viittaan nyt kaikkiin kritisoijiin en vain yllä lainattuun), mutta minun mielestäni kirjoitus oli varsin asiallinen ja pääkirjoituksille yleisen asenteen huomioon ottaen jopa positiivinen kriittisyydessään. Kirjoitus toteaa hyvin selvästi, että vaatimus, että islamia voi opettaa vain muslimi on perusteeton ja lisää vielä, että parempi, ettei opetusta anna kouluttamaton maallikko.

Tällaisen kritisoiminen - voi toki siis olla, että ymmärsin kritiikin väärin - on mielestäni kohtuutonta. Minun mielestäni pääkirjoitus aivan riittävällä tasolla hylkää vaihtoehdon muslimeille tarjottavasta tunnustuksellisesta opetuksesta.

Haluaisin kysyä kirjoituksen kritisoijilta, että mitä siinä sitten olisi pitänyt lukea, jotta kirjoitus olisi saanut edes osittaista kiitosta näkökulmastaan?

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Ntti on 18.12.2011, 20:19:44
Haluaisin kysyä kirjoituksen kritisoijilta, että mitä siinä sitten olisi pitänyt lukea, jotta kirjoitus olisi saanut edes osittaista kiitosta näkökulmastaan?

Luin kirjoituksen kenties liian nuivien silmälasien läpi. Ehkä kirjoittaja olikin peräti rohkea, kun mainitsi islamin jakautuneisuuden. Kaikki muslimit eivät olekaan auvoisasti veljiä keskenään. Tuo ensimmäinen lause taas saattoi kaikessa lakonisuudessaan jonkinlainen piikki johonkin suuntaan.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

IDA

Väittäisin seuraavaa: Ennen, kun uskonnonopetus oli tunnustuksellista, se keskittyi enemmän Raamatun tarinoihin ja uskonnon historiaan. Nykyisin se on enemmän eettistä pohdiskelua tunnustuksellisista asioista. Tämä väite ei kuitenkaan ole millään vahvalla, tutkimuksellisella pohjalla :) vaan lähinnä mutua ja voin olla väärässä. Harkitsemisen arvoista kuitenkin olisi, että omaa uskontoa opettaisi kyseistä uskontoa tunnustava opettaja, jos kirkot ( ja muut ) itse maksaisivat silloin osan kuluista kuten opettajan palkan. Evankelisluterilaisella ja ortodoksisella kirkolla olisi erityisasema niin kauan, kuin niillä sellainen valtiossa on, mutta niidenkin opetus olisi reilusti tunnustuksellista.
qui non est mecum adversum me est

Parsifal

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 18.12.2011, 19:56:28
QuoteIslamin opetukseen liittyvä erityisongelma on se, että uskonto on jakautunut.

Ja muut uskonnotko eivät ole?

No, muut uskonnot ovat edes jotenkuten päässeet toistensa tappamisvaiheen ohi. Islamin syvältäsyvällisiä rakenteita vain lienee vaikeampi muuttaa.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Hermo

Wanha Suomalainen sanonta: Aavikkotarinaniskijän otsasuoni pullottaa, jos iltanuotiossa ei ole tismalleen oikeaa kamelin paskaa.

Että mitäs siitä riitelemään?




Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Parsifal on 18.12.2011, 20:57:11
Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 18.12.2011, 19:56:28
QuoteIslamin opetukseen liittyvä erityisongelma on se, että uskonto on jakautunut.

Ja muut uskonnotko eivät ole?

No, muut uskonnot ovat edes jotenkuten päässeet toistensa tappamisvaiheen ohi. Islamin syvältäsyvällisiä rakenteita vain lienee vaikeampi muuttaa.

Ehkäpä juuri tuohon pääkirjoittaja sitten hienovaraisesti viittasikin. Samasta erityisongelmasta käytännössä kertoi se, että tarvittiin uskonnon ulkopuolista sovittelijaa.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

punajuuri

En ole joka postausta lukenut, mutta Islaminusko ei ole itseasissa yhtään "kehityksessä" jäljessä kristinuskon kanssa. Kristinuskossa tehtiin lukuisia julmuuksia keskiajalla, noitien polttamisineen kaikkineen. Islamilaisen ajanlaskun mukaan on vuosi 1432, joten heillä on menossa keskiaika, mutta kovin kehittyneeltä vaikuttaa. Tämä on hyvä ottaa huomiion kun vertaa keskiaikoja keskenään. Meidän keskiajalla asuttii  maakuopissa ja syötiin mutaa, Suomessa siis.

Suurkirjoitus

Quote from: punajuuri on 18.12.2011, 21:49:20
En ole joka postausta lukenut, mutta Islaminusko ei ole itseasissa yhtään "kehityksessä" jäljessä kristinuskon kanssa. Kristinuskossa tehtiin lukuisia julmuuksia keskiajalla, noitien polttamisineen kaikkineen. Islamilaisen ajanlaskun mukaan on vuosi 1432, joten heillä on menossa keskiaika, mutta kovin kehittyneeltä vaikuttaa. Tämä on hyvä ottaa huomiion kun vertaa keskiaikoja keskenään. Meidän keskiajalla asuttii  maakuopissa ja syötiin mutaa, Suomessa siis.

Punajuuri,

juttusi ovat vähintäänkin huvittavia, mutta nyt minua kiinnostaisi erityisesti sinun ja sinunlaistesi kanta seuraavaan:

Mitäs olet mieltä asiasta mihin tämän ketjun 1.sivulla kohmelo-nimimerkki linkitti

http://suomaliansanomat.blogspot.com/2009/09/mita-on-islam-mustafa-kara-kertoo.html

En ole tarkistanut tuossa jutussa väitettyä lähdettä (teksti väittää perustuvansa Suomen Kuvalehti 7/2005 haastatteluun), mutta käyn kirjastossa tekemässä sen lähipäivien aikana. Lupaan ottaa sinuun yhteyttä vaikka yksityisviestillä, jos Suomen Kuvalehden juttu on tuossa väitetyn mukainen.

Oletetaan nyt siis toistaiseksi, että Suomen Kuvalehdessä lukee kuten tuossa on väitetty.

Mitä mieltä sinä punajuuri-nimimerkki olet noista Tampereen islam-yhdyskunnan johtajan Mustafa Karan näkemyksistä?

Onko tuo sitä maltillista islamia?

punajuuri

QuoteOnko tuo sitä maltillista islamia?
Sananvapaus kuuluu kaikille. En tuohon rupea enempää kommentoimaan.

Hermo

Quote from: punajuuri on 18.12.2011, 22:16:35
QuoteOnko tuo sitä maltillista islamia?
Sananvapaus kuuluu kaikille. En tuohon rupea enempää kommentoimaan.

Tajuatko punajuuri, että olet hra Karan kanssa eri mieltä?

Suurkirjoitus

Quote from: punajuuri on 18.12.2011, 21:49:20
...
Islamilaisen ajanlaskun mukaan on vuosi 1432, joten heillä on menossa keskiaika, mutta kovin kehittyneeltä vaikuttaa. Tämä on hyvä ottaa huomiion kun vertaa keskiaikoja keskenään. Meidän keskiajalla asuttii  maakuopissa ja syötiin mutaa, Suomessa siis.

Nauroin, kun luin tuon "logiikkasi". Lasket siis vuodet uskonnon perustamisesta ja oletat, että tekninen kehitys on muka tapahtunut kaikkien uskontojen piirissä täydellisessä umpiossa. Tottahan muslimimaatkin ovat nykyään niin kehittyneitä, että niistä löytyy esim. tietokoneita, mutta käytännössä kaiken niihin johtaneen kehitystyön ovat tehneet muut (Käytännössä länsimaat, toki Japani on tekniikassa hyvänä apuna) kuin muslimit, jotka ovat nämä tietotaidon tulokset sitten rahalla ostaneet.