News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-12-05 City: Suomi on myöhässä

Started by ihminen, 05.12.2011, 16:54:33

Previous topic - Next topic

ihminen

"shiieet"

QuoteMaahanmuuttajataustaiset räppärit marssivat Suomessa esiin vasta tänä vuonna, vaikka suuressa osassa Eurooppaa he ovat olleet rakentamassa hip hop -kulttuuria sen alusta asti. Nyt aika on meilläkin kypsä, ja Gracias, Ekow ja Noah Kin poimivat hedelmät.
(...)

Noahia luullaan usein Graciaksen pikkuveljeksi, ehkä siksi, että hän heiluu Graciaksen keikoilla tuplaajana. Kertoo jotain suomalaisesta mielenmaisemasta, että pari tummaa kaveria samalla lavalla tulkitaan sukulaisiksi.
(...)

"Monesti kun mun levyä soitetaan uudelle ihmiselle, niin se on et Suomesta, vau, ei tää voi olla Suomesta. Se kertoo Suomen skenestä tän englanninkielisen meiningin suhteen, että me ollaan vaan niin myöhässä. Se, että me ollaan putkahdettu esiin tässä viimeisen vuoden sisällä, on jengille eksoottista. Wow, täällä on englanninkielisiä räppäreitä", Gracias pohtii.
(...)

Kansainväliset sukujuuret poistavat rallienglannin ongelmat, sillä jokainen on tottunut käyttämään englantia jo kotioloissa. Monen aiemman englanniksi räppäävän ongelmana on ollut myös kliseisiin kompastuminen.

"Kollit on yrittänyt, kollit on yrittänyt, kollit on yrittänyt, mut ku ei onnistu. Mitä kuullut monen kollin mixtapeja, niin se on että 'I got big cars' ja mitä lienee. Kaveri tulee jostain Jyväskylästä ja ajelee isän Volvolla", Ekow nauraa.

(...)

Persu-Suomen eksotiikkaa

Jos Suomi on myöhässä englanninkielisen räpin suhteen, niin vähintään yhtä myöhässä ollaan maahanmuuton ja siihen liittyvän keskustelun suhteen.

Persu-Suomen ongelmista ja ahtaasta ajattelumaailmasta ei ainakaan vielä kuulla biiseissä.

"Tulee sitä pohdittua, mutta ei se musiikin kautta tuu suoraan esiin. Jos rupeaa tilittään maahanmuuttoon liittyvää settiä, vielä englanniksi, niin se saattaa olla luotaantyöntävää. Kuka nyt haluaa kuulla Viljakkalasta tulevan mustan miehen porinoita siitä, että mä oon yksin täällä? Totta kai senkin aika tulee jossain vaiheessa, en mä sitä sano", Ekow pohtii.

Meillä maahanmuuttajataustaiset räppärit ovat vielä eksotiikkaa, kun suurimmassa osassa Eurooppaa he olivat vastaanottamassa ja rakentamassa koko kulttuurimuotoa, kun se 1980-luvulla ehti rantautumaan Yhdysvalloista. Tässä suhteessa riittää, että kääntää katseet Ruotsiin, Ranskasta tai Saksasta puhumattakaan.

"Maahanmuuttajat ovat aina olleet näkyvä osa sitä räppimeininkiä, täällä me ollaan tultu yhtäkkiä esiin. Mä oon ajatellut, et liittyykö suosio mun taustoihin, mut se on laaja ja vaikee kysymys", Gracias sanoo.

"Mä oon asunut täällä neljävuotiaasta asti, joten mä oon suomalainen, ja nää jutut lähtee täältä."

Kolmikko naureskelee, kun puheenaiheeksi nousee rasismiin törmääminen.

"Onhan se nyt ilmiselvää, että sitä on kohdattu. Sama, kun kysyisit, onko saatu pillua. Siihen törmää vähän eri versioina, vähän laimeempana ja vähän suorempana", Ekow sanoo.

Yksikään rasisti ei tunnusta olevansa rasisti. Eihän kukaan tunnusta olevansa tyhmäkään. Pikkujutut kuitenkin paljastavat paljon.

"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta", Noah avaa.

"Sekin kertoo aika paljon, että oon kohdannu ihmisiä, jotka ei oo nähny koskaan livenä mustaa miestä", Ekow lisää.

Gracias ei mielellään juttele tästä aihepiiristä.

"Tietysti seuraan ja luen asioita, mut en lähde niitä hirveästi availemaan", hän sanoo, mutta jatkaa.

"Jos puhutaan äärioikeiston ja persujen noususta, niin palataan taas tähän asiaan, et miten myöhässä Suomi on kaikkien asioiden suhteen. Toihan ei oo uus juttu muualla Euroopassa. Sama kuin silloin, kun oli makasiinimeiningit ja polttopulloja, niin lehdessä luki, että anarkismi on saapunut Suomeen. Kauanko Göteborgissa on poltettu autoja? Ranskassa oli jossain vaiheessa Jean-Marie Le Pen ja äärioikeiston nousu, mut se meni jo ohi."

Jätkien pidättyväisyyden aiheen suhteen ymmärtää. Persujen tekemiset ovat jatkuvasti naamalla, eikä nousevan artistin välttämättä kannata aktivoitua suuremmin poliittisesti.

"Me ei olla vielä siellä, että sillä olis väliä, onko meillä mielipidettä asiasta. Vaikka me oltais niin sanotusti ulkomaalaisia, niin vaikka mä sanoisin mitä, niin siitä voi olla enemmän haittaa", Ekow pohtii.

"Sit ku mä oon jollain Veeti Kallio -statuksella tanssimassa tähtien kanssa, niin mä voin sanoo vaikka mitä. Shiieeeet."

Tuskin menee kauan, että näiden kaverusten status on ajanut reippaasti ohi Veeti Kalliosta.

http://www.city.fi/artikkeli/Suomi+on+my%F6h%E4ss%E4/4198/
Julkaistu: City-lehti, nro 23/2011
Teksti: Panu Jansson

Shiieeeet!1111

Hyvä meno pojilla, toimittajasta puhumattakaan. Kivan asenteellisen jutun saanut aikaiseksi,

"Kauanko Göteborgissa on poltettu autoja?"

Kannattaisi kysyä kuka siellä niitä autoja polttaa ja miksi?

Shiieeeet, jatkakaa pojat samaan malliin...

Bling, bling suuren maailman tyyliin.

Uuno Nuivanen

QuoteMaahanmuuttajataustaiset räppärit marssivat Suomessa esiin vasta tänä vuonna, vaikka suuressa osassa Eurooppaa he ovat olleet rakentamassa hip hop -kulttuuria sen alusta asti.

Tässä talous- ym. tilanteessa onkin tärkeintä saada rakennettua uskottava hip hop -kulttuuri mahdollisimman nopeasti.

Vielä työläinen


Quote

Yksikään rasisti ei tunnusta olevansa rasisti. Eihän kukaan tunnusta olevansa tyhmäkään.


Väärin. Tunnustan olevani rasisti. Minua ei kiinnosta näkkäreiden jutut tippaakaan, miksi edes pitäisi? Jutussa myös naureskellaan ihmetykselle "Suomestako muka?" Miksi Suomessa tavallinen ihminen edes haluaisi, että näyttäisi tuolta kuin tuossa videolla?

Quote


"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta", Noah avaa.


Sinä et poika pelota ketään muuta kuin naisia, jos niitäkään.























Tabula Rasa

Joku vois näyttää mulle räppärin/hopparin/ihan minkätahansa housutkintuissajuoksijan, jonka henkinen kehitys ois tullu sieltä mamun/peruskoulun tasolta eteenpäin. En odota henkeä pidättäen. Koko ko. ''kulttuuri'' on lähinnä tyhjäpäiden uhoamista, kun eivät muuhun pysty. Se sitten että uskaltavat käydä jonkun päälle kuuden tai kuudenkymmenen tyypin voimalla (nimim. Kokemusta on) kertoo vain että keskenkasvuisuuden lisäksi nuo ovat täysiä pelkureita.

Joku noista saattaa vetää housut jalkaan, ja vaihtaa pellepaitansa kauluspaitaan sekä mennä töihin, mutta niin kauan kuin näihin kadulla törmää isoissa porukoissa, tietää minkätasosta väkeä sieltä odotettavissa.

Olipas taas purkaus, pistää vihaksi. Peräti vihapuhetta?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

nuiv-or

Täysiä juntteja nuo tyypit. Sopii junttilehteen. Tusinakopioita ulkomailta, meillä on jo muutamia suomenkielellä ihan hyvin räppääviä artisteja. Enkä tarkoita mitään paleface/redramaa...

Noni vihdoin! jätkät avas portin muillekki maahanmuttaja taustaissille räppäreille jotka ei haluu puhuu samallailla ku esim. Timo Soini :D aivan mahtavaa we gonna rock the industry!!

Aivan loistava juttu, kiitos. Maahanmuutto pelastaa Suomen. :)


v.m.p.

Alkuasukas

Shieeeeet... Ja tarkoitan sillä sisällön laatua....
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Jaska Pankkaaja

Helppo ymmärtää että savimajasta ja muhamattikulttuurista tulevalle äfrikän äfrikkäläiselle juuri räp on se luontevin ja läheisin kulttuurin muoto. Joo joo tiedän ettei ne kaikki  äfrikän äfrikkäläiset ole sieltä mutta kuitenkin se on ylivoimaisesti suurin ryhmä suomenäfrikänäfrikkäläisiä.

Ohimennen sanoen shieeet mikä "kulttuuri" tuo huumehouruinen ja väkivaltarikollinen "räp" on.. Voin kuvitella kuinka riemuissaan oikeasti keskiluokkainen ämerikän äfrikkäinen perhe on jos jälkipolvi edustaa mainittua "kulttuuria". No kunhan Suomessa 100000000000 mohammed abdi mohammedilla on taikaseinän maksamat fubut jne. niin ei ole junttiusongelmista tietokaan.

BTW, viime viikolla tuli dokkari Miamin vankiloista, toinen osa tulee tällä viikolla. Dokkarissa ei ole mitään mainittavaa pointtia mutta laskekaapa mustien suhde muiden värisiin..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Aallokko

Noiden tyyppien työssäkäynnistä ei tietenkään ole mitään puhetta. Marginaalisella paskallaan, mitä ei voine kutsua musiikiksi, he eivät varmasti elä. Mutta eipä tietenkään tarvitse, koska taikaseinä rahoittaa bling-blingin.

Suomessa notkuvalle tyhjäntoimittaja-afrolle helpoin mahdollinen egotrippi on ryhtyä räppäriksi.

Kannattaisi myös ilmoittaa, että räppää "rasismia vastaan", niin varmasti aukeaisivat apurahahanat ja palstatilat lehdissä.

Lettunen

Ei mene jakeluun, miksi noiden afrikan vahvistusten pitää aina ruveta leikkimään jänkki-gansta-bling-bling-räppäriä? Kokeilkaa nyt edes joku vaikka kitaraa!

Nämä tyypit ovat keskenkasvuisia pellejä ihan juttujensa perusteella.

QuoteKolmikko naureskelee, kun puheenaiheeksi nousee rasismiin törmääminen.

"Onhan se nyt ilmiselvää, että sitä on kohdattu. Sama, kun kysyisit, onko saatu pillua. Siihen törmää vähän eri versioina, vähän laimeempana ja vähän suorempana", Ekow sanoo.

Ylläolevasta tunnen suorastaan pyhää vihaa.

Siinä itsenäisyyspäivän aaton avautumiset.
"Minulle poloiselle pää on tuskin muuta varten tarkoitettu kuin voidakseni niistää nenäni.." -Antti Tykinvalaja  /Mikael Karvajalka

ihminen

Jäin miettimään että mistä täällä nyt sitten ollaan myöhässä?

En minä ainakaan kaivannut nuorempana "suomalaisia" englanniksi räppääviä wannabe rap artisteja. Jos halusin kuunnella räppiä niin laitoin vain http://www.youtube.com/watch?v=xnFj5-ZBk1g&ob=av2n, http://www.youtube.com/watch?v=DwQbPgouUYo tai vaikkapa http://www.youtube.com/watch?v=8PaoLy7PHwk soimaan ja sain mitä tarvitsin. Nämä kaverit ovat mielestäni edelleen uskottavampia kuin nämä jutussa olevat "räphiphopmiehet" jotka juoksevat lavalle äitiensä helmoista ja suomalaisen yhteiskunnan kouluttamana ja huolehtimana.

Livenäkin maailmassa on aina päässyt esiintyviä artisteja katsomaan kun on ottanut passin kouraan ja ostanut lipun lähimmälle keikalle ja lähtenyt sinne.

Suurin ongelma tässä on ilmeisesti toimittajan mielestä ollut se että  ennen artistit ovat olleet ulkomaalaisia ja ei ns. kotimaisia. Tässä toteutuu vanha klisee siitä että ollaan menossa monikulttuurista kohti monokulttuuria jossa kaikkialla vallitsee samanlainen meininki. Tekee matkustamisen turhaksi?

Suomirap on räppinä ihan yhtä kelvollista kuin englanniksikin vedetty puuhastelu.


Ja läksyt on opittu,

"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta"

Ilmeisesti ei olla matkusteltu samoilla dösillä Noahin kanssa, istun vapaalle paikalle katsomatta onko vieressä "räpartisti" vai ei. Tytön viereisen paikan valitsisin yhdestä syystä ja se on se että luultavasti pienempi kokoisen tytön vieressä on enemmän tilaa istua. Asenteet kunniaan Noah, sillä pääsee pitkälle.

Kannattaa muuten tehdä myös suunnitelma B, jos se bling bling ei nyt sitten kuitenkaan satu kohdalle.

Jouko

Jaa että rasisti ei tiedä olevansa rasisti ja tyhmä. No ei hullukaan tiedä olevansa hullu vaan luulee olevansa viisas. Ja autonpolttajia ja etnisiä jengisotia tähän maahan kovasti kaivataankin.
Ne on niinqu ihqui noi tekno, räppi ja hip-hop sekä breakdance(katkotanssi?). Ghettojen kaduilla syntyneitä performansseja. Varsinaista "korkeakulttuuria". Siinä on aika alakuloinen perusviritys. Vähän kuten bluesissa ja jazzissa mutta kaukana niistä taiteelliselta tasoltaan.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Tabula Rasa

Joku vois varmaan vetää aika suoraa yhtäläisyysviivaa räpin, rikollisuuden, huumeidenkäytön, väkivallan  ja tyhmyyden välille, mahtuupa joukkoon vielä afrikka/lähi-itä-korttikin. Vs vaikkapa kaukoitäläiset yhteiskunnat, siellä ei näy yhtään täysi-ikäistä housut nilkoissa, eikä missään päin maailmaa taida olla vankien suhteellista enemmistöä vaikkapa japanilaisista tai korealaisista, yhtälailla täältä löytyy korkeimmat äo:t eikä ilmeisesti läheskään samantasoista huumeongelmaa kuin vaikkapa afrikasta... on se jännä...
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ari-Lee

Meiltä puuttuu "Chuck Berryt" ja "Jimi Hendrixit ja "Fats Dominot". En näe mitään tarvetta puppugeneraattoreille.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Blanc73

#13
Yo muthafucka brotha, wanna get some dirty biatch!!!!!!!!!!!!! :facepalm:

Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin rap-scene. C64 kilkuttaa taustalla monotonista biittiä ja wannabe gangsta lökäpöksyt vetävät puhelaulua päälle jotta afro savuaa. Aivan mahtavaa..siis cool.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Rekka-Pena


ihminen

Suomi on myöhässä, edelleen en ymmärrä että mistä?

Piti oikein tarkistaa ja Suomihan on ollut ihan hyvin skenessä mukana ajatellen sijaintiamme ja sitä että historiaamme ei kuulu pakolla rahdattu halpatyövoima ennen nykyistä "uutta aaltoa".

"Rap eli hip hop -musiikki on 1970-luvulla New Yorkissa afroamerikkalaisten ja latinalaisamerikkalaisten keskuudessa syntynyt populaarimusiikin tyyli, joka on kehittynyt lähinnä soulin ja funkin pohjalta."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rap

Ja suomiskenen synty

"Suomessa on ollut pienimuotoista hip hop -kulttuuria 1980-luvulta alkaen. Ensimmäinen levytetty suomalainen rap-kappale oli General Njassan "I'm Young, Beautiful and Natural", joka ilmestyi vuonna 1983."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_rap


Vai onko tässä nyt kyse ihonväristä?

Maailman laajuisesti asia on siinäkin topisin päin kuin artikkelissa sen halutaan Suomessa olevan.

2000-luku
"Eminem on rap-musiikin historiassa hyvin tärkeä henkilö sillä hän oli ensimmäinen valkoihoinen räppäri, joka on myynyt miljoonia albumeita. "


Kaiken kaikkiaan toimittajalta paska artikkeli ja ei varmaankaan anna edes artisteille sitä mitä olisivat halunneet?

Tausta työtäkin olisi voinut tehdä ennen väittämää:

"Maahanmuuttajataustaiset räppärit marssivat Suomessa esiin vasta tänä vuonna, vaikka suuressa osassa Eurooppaa he ovat olleet rakentamassa hip hop -kulttuuria sen alusta asti."

Raymond Ebanks
http://en.wikipedia.org/wiki/Raymond_Ebanks

Ehkä joku on kuullut hänestä?

törö

#16
Quote from: ihminen on 05.12.2011, 20:37:57
"Maahanmuuttajataustaiset räppärit marssivat Suomessa esiin vasta tänä vuonna, vaikka suuressa osassa Eurooppaa he ovat olleet rakentamassa hip hop -kulttuuria sen alusta asti."

Raymond Ebanks
http://en.wikipedia.org/wiki/Raymond_Ebanks

Ehkä joku on kuullut hänestä?

Yksivuotiaana vanhempiensa mukana Suomeen muuttanut britti ei ole maahanmuuttaja. Se sana on nykyisin varattu kehitys- ja taantumamaista tulleille pakolaisille, turhapaikanhakijoille ja harakoiden ikuisille rakkauksille (ainakin siihen saakka kun oleskelulupa heltiää).


Quote2000-luku
"Eminem on rap-musiikin historiassa hyvin tärkeä henkilö sillä hän oli ensimmäinen valkoihoinen räppäri, joka on myynyt miljoonia albumeita. "

Ja nämä miljoonia albumeita myyneet heebot ovat sitten varmaan neekereitä? Vai pitääkö räpin olla jotain huumeista, jengeistä ja ammuskeluista kertovaa schaissea ennen kuin se on oikeaa räppiä?

https://www.youtube.com/watch?v=z5rRZdiu1UE&ob=av2e

Tuon artikkelin kirjoittajalla on kyllä aivot kunnolla solmussa, mutta sitä se fundamentalistisuvistelu teettää.

Ystävä

Onhan rapkulttuuri aika perseestä. Väkivaltaista, rasistista, tyhmää, ultraseksististä, materialistista jne.

Cityn toimittajalle voitaisiin kollektiivisesti kustantaa loma jossakin Detroitin ghetossa, jossa tyyppi voisi opiskella mustaa solidaarisuutta. Mutta tuo on parasta suomalaista(sic) räppiä aikoihin ja jätkätkin vaikuttivat ihan hyviltä tyypeiltä. Pisteet myös siitä, ettei tuo ole mitään blingiä. Miinusta siitä, että tuo ei kerro mitään suomalaisesta arkitodellisuudesta vaan partuneineen on ihan Amerikkaa. Tuo jälkimmäinen tyyppi kuulostaa ihan joltain amerikkalaiselta räppäriltä jota olen kuunnellut hopparikauteni aikana, mutten liki tunnin youtubeseikkailun jälkeen osaa sanoa että keneltä. Tai sitten sillä on jonkun tunnetun tyypin flow ja saman kuuloinen ääni kuin jollakin toisella.
Nas+Method Man?

Outo olio

#18
Quote from: törö on 05.12.2011, 20:46:06
Vai pitääkö räpin olla jotain huumeista, jengeistä ja ammuskeluista kertovaa schaissea ennen kuin se on oikeaa räppiä?

No ei "pidä" mutta samalla "pitää". Ihan samanlainen määritelmäjuttu kuin esim. maahanmuuttajuus, kuten itse huomioit:

Quote from: törö on 05.12.2011, 20:46:06
Yksivuotiaana vanhempiensa mukana Suomeen muuttanut britti ei ole maahanmuuttaja. Se sana on nykyisin varattu...


Quote from: Blanc73 on 05.12.2011, 20:09:29
Yo muthafucka brotha, wanna get some dirty biatch!!!!!!!!!!!!! :facepalm:

Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin rap-scene. C64 kilkuttaa taustalla monotonista biittiä ja wannabe gangsta lökäpöksyt vetävät puhelaulua päälle jotta afro savuaa. Aivan mahtavaa..siis cool.
Quote from: Ystävä on 05.12.2011, 20:51:08
Onhan rapkulttuuri aika perseestä. Väkivaltaista, rasistista, tyhmää, ultraseksististä, materialistista jne.

Itse meinasin kirjoittaa saman. Ainoa askel parempaan tässä on se että suomigangstat saa rahansa taikaseinästä eikä "suuren maailman malliin" huumekaupalla, parituksella jne. Sivistyneempää.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Eino P. Keravalta

Quote from: Ari-Lee on 05.12.2011, 20:04:02
Meiltä puuttuu "Chuck Berryt" ja "Jimi Hendrixit ja "Fats Dominot". En näe mitään tarvetta puppugeneraattoreille.

Ainakin puuttuvat mustien keskuudesta. Taitaa nykyisin olla niin, että valkoiset etupäässä pitävät yllä myös kunniakasta rock and roll- sekä rhythm and blues-perinnettä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kettu2

Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.

Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.

Noah Kin - Intro / Underground
Gracias - HKI

Jaska Pankkaaja

Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.

Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.

Noah Kin - Intro / Underground
Gracias - HKI

Siis jos pitää räppiä ja sen tyypillisesti hehkuttamaa rappiopaskakulttuuria shieeettinä on rasissti? Niimpä tietenkin.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

sunimh

Quote
Meillä maahanmuuttajataustaiset räppärit ovat vielä eksotiikkaa, kun suurimmassa osassa Eurooppaa he olivat vastaanottamassa ja rakentamassa koko kulttuurimuotoa, kun se 1980-luvulla ehti rantautumaan Yhdysvalloista. Tässä suhteessa riittää, että kääntää katseet Ruotsiin, Ranskasta tai Saksasta puhumattakaan.

Jostain syystä minä taas en oikein tajua, mitä merkitystä jonkun muusikon "maahanmuuttajataustaisuudella" on. Tekeekö se siitä musiikista jotenkin tyylliin aidompaa, että on toisessa lauseessa ihan tosi suomalainen kun on asunut täällä 4-vuotiaasta, mutta sitten kuitenkin voi pelata "katsokaa olen mamu"- ja rasisti-kortit, mikäli tilanteeseen sopii.

Quote
"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta", Noah avaa.

Jos minun pitäisi valita, istunko jonkun random duden vai potentiaalisesti hyvännäköisen tytön viereen, niin kummankohan valitsen? Hmm, paha paha. Mutta minä olenkin varmaan rasisti, seksisti ja fasisti. 4-vuotiaasta asunut Suomessa, eikä ole vielä ehtinyt hoksaamaan että Suomessa kaikki ei halua istua yhtään kenenkään vieressä bussissa. Vähänkö olen shokissa.

Quote
"Sekin kertoo aika paljon, että oon kohdannu ihmisiä, jotka ei oo nähny koskaan livenä mustaa miestä", Ekow lisää.

Mitä se nyt sitten kertoo? Että Suomen alkuperäisväestö on valkoista, ja maahanmuuttoa on merkittävissä määrin esiintynyt vasta 90-luvulta alkaen? No shit, sherlock. Onko "mustan miehen näkeminen livenä" sitten joku sellainen kokemus, jota ilman et voi elää? Melko rasistinen asenne. Itse asiassa koko juttu on minulle ihan yhdentekevä, mutta jonkin verran häiritsee tällainen nuorisolle syötettävä asenne, että kaikki Suomessa on ihan junttia ja joku "maahanmuuttajatausta" tekee jo tyypistä kuin tyypistä tosi coolin maailmankansalaisen, mutta kuitenkin samaan aikaan muka ihan suomalaisen. Minusta nämä on aika surullisia tapauksia, kun haluttaisiin olla toisaalta suomalaisia, mutta samaan aikaan pitää sekä itse että muiden takia tuoda esiin sitä "taustaa" ja "katsokaa oon tummaihoinen" -lässytystä niin että eihän siitä sitten tule oikein lasta eikä paskaa. Sen sijaan ne maahanmuuttajat ja -taustaiset, jotka eivät ole lähteneet tähän taustaisuushypeen mukaan, tai sitten ovat rehellisesti mitä ovat, kyllä tulee toimeen ihan hyvin. Minulle suomalaisena ainakin tökkii aika pahasti juuri tällainen missä ollaan olevinaan muka suomalaisia, mutta kuitenkin vähän parempia kuin muut koska "tausta".
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Rekka-Pena

Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.

Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.

Noah Kin - Intro / Underground
Gracias - HKI

Viittisitkö vielä tarkentaa sitä, että mikä noissa "kappaleissa" (pikemminkin jou n**keri asun lähiös kelalt rahaa taikaseinä helsinki kiva paikka ei tartte tehä töitä + rumpubiitti...) on tarkalleen ottaen hyvää?

liaci

Quote from: Rekka-Pena on 05.12.2011, 23:53:27
Viittisitkö vielä tarkentaa sitä, että mikä noissa "kappaleissa" (pikemminkin jou n**keri asun lähiös kelalt rahaa taikaseinä helsinki kiva paikka ei tartte tehä töitä + rumpubiitti...) on tarkalleen ottaen hyvää?

Kerrotko, että mistä päättelet kyseisten henkilöiden saavan rahaa "taikaseinästä"? Ihonväristä?

Alkuasukas

Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.

Noah Kin - Intro / Underground
Gracias - HKI

No jaa. Kun on räbäytystä(kin) kuunnellut Grandmaster Flashin ajoista niin eipä tuossa mitään wow-mullistavaa ole. Noah Kin rullasi kivasti, jos nyt jaksaa kuunnella 17-kesäisen kollin tarinaa itsestään. Gracias oli enemmän kallellaan rnb-shittiin jota en siedä pätkääkään. Ei paskaa, mutta miksi haloo? Räppi(kin) toimii silloin kun musaan voi samaistua. Siksi Eminem myi miljoonia esikaupungeissa. Minä en juuri samaistu 17-kesäiseen englanniksi räppäävään maahanmuuttajaan. Ehkäkoskarasismi.

En kyllä siedä Palefaceakaan, varsinkaan sen uutta stallarityyliä, yäk. Jos haluaa etkojallatusta niin Punavuoren R Kellyä koneeseen, Stigg toimii aina  8) Asa toimii hetkittäin, siinäkin vituttaa vasemmistopaatos.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Rekka-Pena

Quote from: liaci on 06.12.2011, 00:19:28
Quote from: Rekka-Pena on 05.12.2011, 23:53:27
Viittisitkö vielä tarkentaa sitä, että mikä noissa "kappaleissa" (pikemminkin jou n**keri asun lähiös kelalt rahaa taikaseinä helsinki kiva paikka ei tartte tehä töitä + rumpubiitti...) on tarkalleen ottaen hyvää?

Kerrotko, että mistä päättelet kyseisten henkilöiden saavan rahaa "taikaseinästä"? Ihonväristä?

Öö en, itsekin nostan rahani taikaseinästä ja olen valkoinen (opiskelija). Pointti, jonka taidokkaasti missasit, oli se, että nämä mustat eivät ainakaan kokemusteni perusteella osaa räpätä mistään muusta kuin siitä, että ovat vitun kovia jätkiä, rahaa on, ja sit mopo keulien kehutaan asuinpaikkaa X.

Outo olio

Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.

Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.

Noah Kin - Intro / Underground
Gracias - HKI

Katsokaapa huviksenne sellainen dokumentti kuin "Hip Hop: Beyond Beats and Rhymes". Se käsittelee hip hop- ja rap-musiikin ahdasta maailmankuvaa ja sen vaikutuksia mustaan nuorisoon. Minä katsoin tämän dokumentin nyt uudestaan muistin virkistykseksi, ja sitten aloin katselemaan noita suomirap-videoita. Gracias oli asiallinen, mutta ei nyt vaan kolahtanut minuun. Noah Kin taas alkoi mukavasti mutta ekan minuutin jälkeen mentiin "bitch"-osastoon. Tokan minuutin kohdalla päästiinkin sitten "six feet under"-osastolle.

Se mitä tässä ketjussa minun nähdäkseni on kritisoitu, pyörii sen ympärillä että "maahanmuuttajakulttuuria" on himoittu ja hehkutettu ja ajettu kuin käärmettä pyssyyn, ja nyt kun jotain on käsillä, niin lopputulos on sitä kaikkein vahingollisinta roskaa. Sitä mikä indoktrinoi jo muutenkin metsään menossa olevia etnonuoria pilaamaan oman ja toisten elämän. Jos tämä tässä on se uljas uusi kulttuuri, minkä on juhlapuheissa hehkutettu pelastavan maan ja talouden, niin aika irvokasta on todellisuus, kun kaikkein arvokkaimmaksi julistetaan se ehkä kaikkein vähiten arvokas, ja vahingollisin.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

foobar

Quote from: sunimh on 05.12.2011, 23:48:32
Jostain syystä minä taas en oikein tajua, mitä merkitystä jonkun muusikon "maahanmuuttajataustaisuudella" on. Tekeekö se siitä musiikista jotenkin tyylliin aidompaa, että on toisessa lauseessa ihan tosi suomalainen kun on asunut täällä 4-vuotiaasta, mutta sitten kuitenkin voi pelata "katsokaa olen mamu"- ja rasisti-kortit, mikäli tilanteeseen sopii.

Itseänikin ihmetyttää kuinka monikulttuurisessa ideaaliyhteiskunnassa etnisiteetillä ei ole mitään merkitystä mutta tässä vallitsevassa reaalitodellisuudessa päivän epistolaa tulkittaessa yksilöiden merkitys rakentuu lähes pelkästään heidän syntyperänsä, uskontonsa ja kulttuuritaustansa varaan. Keskenkasvuiset lökäpöksyt ovat merkityksellisiä koska heillä on se syntyperä joka heillä on. Musiikin sisältöä heidän musikaalisen arvon määrittäjinä ei tarvitse edes pohtia - ainakaan sen jälkeen kun on sanonut kauttarantain halveksuvansa paikallisia arvoja. Mielestäni nämä kaksi monikulttuurin arvoa (teoreettisempi ja käytännöllisempi) eivät sovi kovinkaan hyvin yhteen.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Ruckafella

Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.

Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.

Noah Kin - Intro / Underground
Gracias - HKI

Ei niissä oo mitään ihmeellistä. Ihan oikeasti. Helsingistäkin löytyy kymmeniä samantasosia tai parempia räppäreitä. Ainoa missä poikkeaa monista muista on juurikin kieli ja artistin ihonväri. Ihme touhua, kun kaikenmaailman City-lehdet alkaa promoamaan jotain peruskauraa sen takia, että kaveri on tummapintainen. Tai siis normaalia positiivista syrjintää, kun pitää saada väriä skeneen..

Siis, kaverien räppi ei ainakaan mua viduda millään tavalla. Oikeastaan ihan yhdentekeviä biisejä suuntaan jos toiseen. Tuo älytön promoaminen vain rasittaa, kun jätkillä ei näköjään ole oikein eväitä breikata.

Ja jos räppiä nyt sattuisin kaipaamaan, ainahan sitä löytyy hyvääkin, vaikkei tuo gangsterismi kovin lähellä sydäntä olekaan: http://www.youtube.com/watch?v=15lmrWx8lLU
Palataan sitten kun Nooa ja CrazyAss saavat jotain edes etäisesti tuonkuulosta aikaan. Lyriikoista ei tarvitse ottaa turhan kovasti mallia.