News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Helsingissä tuhansia työtä tai koulutusta vailla olevia nuoria (tukea leikataan)

Started by Iloveallpeople, 12.06.2010, 20:12:39

Previous topic - Next topic

Suurkirjoitus

Quote from: Maisterinna on 18.06.2010, 18:50:42
Quote from: Tuulenhenki on 18.06.2010, 16:50:14
Tästä voisi vaikka perustaa oman ketjun, mutta siis haluaisin tietää, toimia ja osallistua:

Miten näille tuhansille nuorille saataisiin työtä? Nimenomaan työtä, jolla tulee toimeen. Mistä päästä asiaa pitäisi lähteä purkamaan? Pitäisikö tukea yrityksiä verovaroin, jos ne palkkaavat lisätyövoimaa?

1. Sairaan- ja vanhustenhoito
- Sairaaloihin ja vanhustenhoitoon on saatava enemmän avustajanpaikkoja. Avustajat syöttävät, pesevät, siivoavat ja ulkoiluttavat. Koulutusta ei tarvita. Sairaanhoitajien - jotka tätänykyä ovat saaneet jo osan lääkärien reseptivastuusta - taakka helpottuu. Joka osastolle yksi tällainen kokopäiväinen 1200 e/kk palkalla.

...


Olen täysin eri mieltä mitä tulee ehdottamaasi palkan tasoon ja siihen, että koulutusta ei muka tarvittaisi, sillä kyseessä on nähdäkseni kohtalaisen vaativa ja vastuullinen työ. Ongelmat ovat kahtalaisia, niin fyysisen käytännöllisiä kuin henkisiäkin.

Fyysinen käytäntö:

Syöttäminen, peseminen jne. ei välttämättä onnistuisi niiltä, joilla "on peukalo keskellä kämmentä", sillä vanhukset ovat usein huonoja liikkumaan ja esim. sängylle nostettaessa voi sattua putoamisvahinko, joka voi johtaa jopa vanhuksen vammautumiseen. Tumpelo avustaja olisi nopeasti syypää vanhusten vammautumisiin, jolloin palkatun avustajan lisäksi voitaisiin syyllistää tästä myös niitä, jotka pakottivat tumpelon avustajan tällaisiin töihin uhaten tukien poistamisella.

Henkinen:

Ulkoilutettaessa avustaja joutuisi myös keskustelemaan vanhusten kanssa, kun nämä haluaisivat avautua kuluneesta elämästään. Tällainen juttelukaan ei kaikilta avustajilta onnistuisi, sillä vanhus saattaisi esim. alkaa selittämään "Kyllä te nykyajan nuoret olette sitten niin..."-juttuja ja syyllistämään avustajaa, jolloin osaamaton avustaja tähän herkästi töräyttäisi suoraan sen mitä mieltä hän on kyseisestä vanhuksesta. Pian olisi ilmassa syytteitä siitä, että nämä tällaiset avustajat tekevät vanhuksille henkistä väkivaltaa.


todellisuus

Quote from: Johannes Nieminen on 13.06.2010, 00:13:11
Quote from: Suurkirjoitus on 12.06.2010, 21:07:55
Tosiasia on kuitenkin sekin, että täydellä toimeentulotuellakaan ei paljon "juhlita", vaikka jotkut hommalaiset näin ilmeisesti kuvittelevat. Kuulemma helposti sossussa myös tuota tukea leikkaavat (ainakin -20%, ehkä jopa täydet -40%) ainakin kantaväestön edustajilta, tietyt maahanmuuttajat toki saattavat olla asia erikseen leikkaamisen ja tarvehankintaisen lisätuen saamisen osalta.

Tota, kyllä kaikki saavat ihan saman toimeentulotuen. Siihen on oma laskukaavansa. Harkinnanvaraiset ovat sitten oma juttunsa, ja niiden suhteen on hieman näyttöä siitä, että tietyt ryhmät saavat niitä helpommin. Syy on ehkä siinä, että tietyillä ryhmillä on tarjolla vahvaa tukea, joka osaa kertoa mitä pitää hakea ja miten.
Tälläinen uutinen tuli vastaan tänään:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/06/1149309

QuoteToimeentulotuen leikkaukset on otettu entistä ahkerammin käyttöön Suomessa. Leikkauksiin on päädytty, kun yhä suurempi joukko tuen saajista kieltäytyy työstä, työtoiminnasta tai koulutuksesta.

Tukea voidaan lain mukaan leikata kahdestakymmenestä neljäänkymmeneen prosenttiin. Tukien leikkaus vaihtelee kunnittain, pääsääntöisesti vajaa kymmenen prosenttia sosiaalitoimen asiakkaista joutuu tukileikkurin kohteeksi.

(..)

Toimeentulotukimenot nousivat viime vuonna liki viidenneksen, tuen piirissä on jo lähes 300 000 kotitaloutta.

Tukien leikkauksia ei tilastoida, ne koskettanevat alle kymmentä prosenttia hakijoista.

Itse en tälläisestä leikkuu-prosessista tiennytkään, koskakohan se on alkanut ja kuinkakohan yleistä se oikeasti on? Uutisen perusteella aloin miettimään, josko tukia on leikattu sitä mukaa kun toimeentulotuen tarvitsijoita on tullut lisää jotta budjetin menopuoli pysyisi yhtä suurena.
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.

Karkka

Ei tuo tukien leikkuu huono asia olisi, jos pää toimisi päätösten tekijöillä. Suhteellisuudentaju näyttää vain kokemusten perusteella heillä olevan hakusessa. Itseäni ainakin ärsyttää ihmiset, jotka eivät suostu "paskatyötä" tekemään, vaikka palkka olisi 1500€/kk ja työpaikka kohtalaisen hyvien kulkuyhteyksien päässä.

On monia nuoria, jotka käyttävät järjestelmää hyväksi ilman aikomustakaan hankkia elantoaan. Tuet minimiin heiltä, jotta työnteko rupeaa kiinnostamaan.

Ikävä kyllä näistä leikkauksista kärsii usein myös ihmiset, jotka olisi valmiita tekemään työtä pienelläkin palkalla, mutta kulkuyhteydet ovat surkeat, eikä omaa autoa ole.

MikkoAP

Quote from: Karkka on 27.06.2010, 23:53:40
Ei tuo tukien leikkuu huono asia olisi, jos pää toimisi päätösten tekijöillä. Suhteellisuudentaju näyttää vain kokemusten perusteella heillä olevan hakusessa. Itseäni ainakin ärsyttää ihmiset, jotka eivät suostu "paskatyötä" tekemään, vaikka palkka olisi 1500€/kk ja työpaikka kohtalaisen hyvien kulkuyhteyksien päässä.



Toisaalta ihan oikeitakin paskaduuneja on vaikka kuinka. Loputonta "harjoittelujaksoa", tuki- ja pätkätyötä, jotka eivät johda mihinkään.

Kyllä varmasti puhtaasti laiskoja on, jotka eivät tuon viidentoista huntin/kk takia sohvalta nousisi.

Mutta sen verran tunnen ihmisiä, jotka lähettelevät sadoittain hakemuksia tuon palkkaluokan hommiin vain saadakseen kuulla, että hakemuksia tuli muutama sata, joten ei tärpännyt, että uskoisin, että puhtaat työnvieroksujat ovat harvinaisempia kuin ne, joiden työhalut ja itsekunnioituksen ovat vieneet loputtomat pätkä-, tuki-, tempputyöllistämisjaksot, jotka ihan oikeasti ovat "paskoja" duuneja.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

HDRisto

"Leikkauksiin on päädytty, kun yhä suurempi joukko tuen saajista kieltäytyy työstä, työtoiminnasta tai koulutuksesta".

Mutta jos et osaa laskea, lukea, kirjoittaa tai omaa yhteistä kieltä, et voi kieltäytyä töistä koska niitä ei sinulle edes tarjota mistään.
Leikkaukset koskevat vain kantiksia. Muut jatkavat täyden tuen kuittaamista kuten ennenkin..

ikuturso

QuoteToimeentulotuen leikkaukset on otettu entistä ahkerammin käyttöön Suomessa. Leikkauksiin on päädytty, kun yhä suurempi joukko tuen saajista kieltäytyy työstä, työtoiminnasta tai koulutuksesta.

Tukea voidaan lain mukaan leikata kahdestakymmenestä neljäänkymmeneen prosenttiin. Tukien leikkaus vaihtelee kunnittain, pääsääntöisesti vajaa kymmenen prosenttia sosiaalitoimen asiakkaista joutuu tukileikkurin kohteeksi.

Suomessa on siirrytty asteittain samaan järjestelmään kuin Ruotsissa ja Tanskassa, jossa vastikkeetonta tukea myönnetään enää poikkeustilanteissa. Tuen hakijalle tarjotaan työ- tai koulutusmahdollisuuksia, joista kieltäytyminen voi johtaa leikkauksiin.

Toimeentulotukimenot nousivat viime vuonna liki viidenneksen, tuen piirissä on jo lähes 300 000 kotitaloutta.

Tukien leikkauksia ei tilastoida, ne koskettanevat alle kymmentä prosenttia hakijoista.

Koskeehan tämä myös maahanmuuttajia, koskeehan? Jos ei sieltä keittiöstä tulla tai päästä vaikkapa suomen kielen kurssille, niin 40% leikataan? Vai otetaankö käyttöön (Suomessa siis sallittu) ns. positiivinen syrjintä ja sääntö X: "vastikkeetonta tukea myönnetään enää poikkeustilanteissa". Entä kun poikkeuksesta tulee sääntö?

Mitenkähän pykälää sovelletaan ulkomaalaistaustaisiin pykälän esimerkkimaissa Ruotsissa ja Tanskassa?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Scallypunk

Tuskin koskee montakaan varsinaista, hehän ovat syyntakeettomia.
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

Oluttikka

Quote from: ikuturso on 28.06.2010, 10:33:18


Toimeentulotukimenot nousivat viime vuonna liki viidenneksen, tuen piirissä on jo lähes 300 000 kotitaloutta.



On kyllä uskomaton lukema. miten ihmeessä tämmöiseen tilanteeseen on päädytty.
Ja kiinnostavaa olisi myös tietää mikä tuossa potissa on mamujen osuus.

BeerBelly

Burkhaleikkuri -100%. Jos omalla pukeutumisellaan rajaa itsensä suunnilleen kaikkien töiden (pl. paikallisteatterin Mörkö) ulkopuolelle, niin siitä sitten vaan, omilla rahoilla.
Unkari FTW

Johannes Nieminen

Quote from: ikuturso on 28.06.2010, 10:33:18
QuoteToimeentulotuen leikkaukset on otettu entistä ahkerammin käyttöön Suomessa. Leikkauksiin on päädytty, kun yhä suurempi joukko tuen saajista kieltäytyy työstä, työtoiminnasta tai koulutuksesta.

Tukea voidaan lain mukaan leikata kahdestakymmenestä neljäänkymmeneen prosenttiin. Tukien leikkaus vaihtelee kunnittain, pääsääntöisesti vajaa kymmenen prosenttia sosiaalitoimen asiakkaista joutuu tukileikkurin kohteeksi.

Suomessa on siirrytty asteittain samaan järjestelmään kuin Ruotsissa ja Tanskassa, jossa vastikkeetonta tukea myönnetään enää poikkeustilanteissa. Tuen hakijalle tarjotaan työ- tai koulutusmahdollisuuksia, joista kieltäytyminen voi johtaa leikkauksiin.

Toimeentulotukimenot nousivat viime vuonna liki viidenneksen, tuen piirissä on jo lähes 300 000 kotitaloutta.

Tukien leikkauksia ei tilastoida, ne koskettanevat alle kymmentä prosenttia hakijoista.

Koskeehan tämä myös maahanmuuttajia, koskeehan? Jos ei sieltä keittiöstä tulla tai päästä vaikkapa suomen kielen kurssille, niin 40% leikataan? Vai otetaankö käyttöön (Suomessa siis sallittu) ns. positiivinen syrjintä ja sääntö X: "vastikkeetonta tukea myönnetään enää poikkeustilanteissa". Entä kun poikkeuksesta tulee sääntö?

Mitenkähän pykälää sovelletaan ulkomaalaistaustaisiin pykälän esimerkkimaissa Ruotsissa ja Tanskassa?

-i-

Leikkurit ovat olleet käytössä jo pitkään. Niitä kuitenkin on käytetty aika vähän. Nyt tilanne kuitenkin näyttää siltä, että näitä aiotaan käyttää enemmän. Tässä on nyt mahdollisuus maahanmuuttajilla kiertää järjestelmää kuten harkinnanvaraisten tukien kanssa. Haluaisin nyt jonkinlaista tarkempaa faktatietoa kuin maikkarin uutiset. Taidan ainakin ottaa yhteyttä Vantaalla asiasta vastaavaan johtajaan. Luulisi, että tämän kokoisesta kaupungista löytyisi hieman enemmän leikkaustapauksia.
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017

Mindy

Minusta Suomessa pitäisi ottaa käyttöön samanlainen työsuhdelaki kuin Hollannissa. 3 määräaikaisen sopimuksen jälkeen on tarjottava vakipaikka tai sitten laitetaan pois. Näin estettäisiin ketjutetuilla pätkätöillä keinottelu.

Koska 3 työsopimuksen jälkeen on pakko antaa vakipaikka, jos haluaa pitää työntekijän päivänkään kauemmin, määräaikaiset työsopimukset ovat useimmiten 6 kk - 1 vuoden mittaisia. Jos työntekijä miellyttää, firma saattaa antaa 6 kk + 1 v + 1 v sopimukset, joiden jälkeen tulee vakipaikka. Joka tapauksessa useimmissa tapauksissa tällä tavalla työntekijä saa ainakin 1,5 vuodeksi (3 x 6 kk) toimeentulon ja työrauhan, kun ei tarvitse pelätä sopimuskatkoja jne. Vuokratyö-/rekryfirmojen käyttö lain kiertämiseen ei onnistu, sillä jos olet saman välitysfirman kautta 3 vuokratyötyösuhteessa, välitysfirman pitää antaa sinulle vakipaikka. Sellaisessa tapauksessa palkka juoksee, vaikka olisit jonkun aikaa "penkkikomennuksella" jalkapallotermein ilmaistuna. Sopimusten ei myöskään tarvitse olla perättäisiä, voit olla mennyt ensin yhteen firmaan 6kk vuokratyöläisenä, sen jälkeen asiakasfirma on antanut sinulle 2 x 6kk, jonka jälkeen olet ollut taas 6 kk vuokratyöläisenä jossain muualla ja sitten taas asiakasfirmalla hommissa ja taas vuokratöissä ja asiakasfirmassa, kunnes tulee 4. kerta vuokratyöfirman juttusilla. Vuokratyöfirmalla on siinä tapauksessa 2 vaihtoehtoa: tarjota sinua asiakasfirmoille vain rekrypalveluna (jolloin menet heti työsuhteeseen asiakkaan kanssa) tai ottaa sinut vakityöläiseksi omille listoilleen, ja yrittää saada sinua sijoitettua asiakasyrityksiin hommiin vähän konsultin tapaan.

Vakityöntekijänkin pystyy halutessaan erottamaan "ostamalla" tämän sopimuksen irti, tosin riippuen työsuhteen kestosta se voi tulla hyvinkin kalliiksi.

Tuntuu toimivan aika hyvin ainakin täällä, luulisi tämän toimivan Suomessakin. 
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

mannym

Quote from: Mindy on 28.06.2010, 16:29:41
Minusta Suomessa pitäisi ottaa käyttöön samanlainen työsuhdelaki kuin Hollannissa. 3 määräaikaisen sopimuksen jälkeen on tarjottava vakipaikka tai sitten laitetaan pois. Näin estettäisiin ketjutetuilla pätkätöillä keinottelu.

Koska 3 työsopimuksen jälkeen on pakko antaa vakipaikka, jos haluaa pitää työntekijän päivänkään kauemmin, määräaikaiset työsopimukset ovat useimmiten 6 kk - 1 vuoden mittaisia. Jos työntekijä miellyttää, firma saattaa antaa 6 kk + 1 v + 1 v sopimukset, joiden jälkeen tulee vakipaikka. Joka tapauksessa useimmissa tapauksissa tällä tavalla työntekijä saa ainakin 1,5 vuodeksi (3 x 6 kk) toimeentulon ja työrauhan, kun ei tarvitse pelätä sopimuskatkoja jne. Vuokratyö-/rekryfirmojen käyttö lain kiertämiseen ei onnistu, sillä jos olet saman välitysfirman kautta 3 vuokratyötyösuhteessa, välitysfirman pitää antaa sinulle vakipaikka. Sellaisessa tapauksessa palkka juoksee, vaikka olisit jonkun aikaa "penkkikomennuksella" jalkapallotermein ilmaistuna. Sopimusten ei myöskään tarvitse olla perättäisiä, voit olla mennyt ensin yhteen firmaan 6kk vuokratyöläisenä, sen jälkeen asiakasfirma on antanut sinulle 2 x 6kk, jonka jälkeen olet ollut taas 6 kk vuokratyöläisenä jossain muualla ja sitten taas asiakasfirmalla hommissa ja taas vuokratöissä ja asiakasfirmassa, kunnes tulee 4. kerta vuokratyöfirman juttusilla. Vuokratyöfirmalla on siinä tapauksessa 2 vaihtoehtoa: tarjota sinua asiakasfirmoille vain rekrypalveluna (jolloin menet heti työsuhteeseen asiakkaan kanssa) tai ottaa sinut vakityöläiseksi omille listoilleen, ja yrittää saada sinua sijoitettua asiakasyrityksiin hommiin vähän konsultin tapaan.

Vakityöntekijänkin pystyy halutessaan erottamaan "ostamalla" tämän sopimuksen irti, tosin riippuen työsuhteen kestosta se voi tulla hyvinkin kalliiksi.

Tuntuu toimivan aika hyvin ainakin täällä, luulisi tämän toimivan Suomessakin. 

Suomessa tuo 3 määräaikaiseksi aiottava sopimus varmistaisi vakituisen työn. tuosta on meillä väännetty kättä luottamusmiesten kanssa. Työnantajat kiertävät tuota pistämällä kaverin työttömäksi päiväksi ja palkkaavat sitten taas määräaikaiseksi pari kertaa ja taas uudestaan. Eli 2 määräaikaista sopimusta ilman välipäiviä ja päiväksi työttömäksi, tämän jälkeen jälleen 2 määräaikaista jne...
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Mindy

Quote from: mannym on 28.06.2010, 16:35:19
Quote from: Mindy on 28.06.2010, 16:29:41
Minusta Suomessa pitäisi ottaa käyttöön samanlainen työsuhdelaki kuin Hollannissa. 3 määräaikaisen sopimuksen jälkeen on tarjottava vakipaikka tai sitten laitetaan pois. Näin estettäisiin ketjutetuilla pätkätöillä keinottelu.

Koska 3 työsopimuksen jälkeen on pakko antaa vakipaikka, jos haluaa pitää työntekijän päivänkään kauemmin, määräaikaiset työsopimukset ovat useimmiten 6 kk - 1 vuoden mittaisia. Jos työntekijä miellyttää, firma saattaa antaa 6 kk + 1 v + 1 v sopimukset, joiden jälkeen tulee vakipaikka. Joka tapauksessa useimmissa tapauksissa tällä tavalla työntekijä saa ainakin 1,5 vuodeksi (3 x 6 kk) toimeentulon ja työrauhan, kun ei tarvitse pelätä sopimuskatkoja jne. Vuokratyö-/rekryfirmojen käyttö lain kiertämiseen ei onnistu, sillä jos olet saman välitysfirman kautta 3 vuokratyötyösuhteessa, välitysfirman pitää antaa sinulle vakipaikka. Sellaisessa tapauksessa palkka juoksee, vaikka olisit jonkun aikaa "penkkikomennuksella" jalkapallotermein ilmaistuna. Sopimusten ei myöskään tarvitse olla perättäisiä, voit olla mennyt ensin yhteen firmaan 6kk vuokratyöläisenä, sen jälkeen asiakasfirma on antanut sinulle 2 x 6kk, jonka jälkeen olet ollut taas 6 kk vuokratyöläisenä jossain muualla ja sitten taas asiakasfirmalla hommissa ja taas vuokratöissä ja asiakasfirmassa, kunnes tulee 4. kerta vuokratyöfirman juttusilla. Vuokratyöfirmalla on siinä tapauksessa 2 vaihtoehtoa: tarjota sinua asiakasfirmoille vain rekrypalveluna (jolloin menet heti työsuhteeseen asiakkaan kanssa) tai ottaa sinut vakityöläiseksi omille listoilleen, ja yrittää saada sinua sijoitettua asiakasyrityksiin hommiin vähän konsultin tapaan.

Vakityöntekijänkin pystyy halutessaan erottamaan "ostamalla" tämän sopimuksen irti, tosin riippuen työsuhteen kestosta se voi tulla hyvinkin kalliiksi.

Tuntuu toimivan aika hyvin ainakin täällä, luulisi tämän toimivan Suomessakin.  

Suomessa tuo 3 määräaikaiseksi aiottava sopimus varmistaisi vakituisen työn. tuosta on meillä väännetty kättä luottamusmiesten kanssa. Työnantajat kiertävät tuota pistämällä kaverin työttömäksi päiväksi ja palkkaavat sitten taas määräaikaiseksi pari kertaa ja taas uudestaan. Eli 2 määräaikaista sopimusta ilman välipäiviä ja päiväksi työttömäksi, tämän jälkeen jälleen 2 määräaikaista jne...

Niin, koska Suomessa on määritelty 3 perättäisen määräaikaisen sopimuksen johtavan vakipaikkaan. Täällä taas on toisin. Jos olet 3 kertaa määräaikaisella sopimuksella saman työnantajan leivissä, sinulle pitää antaa vakipaikka.

Esim. kun menin Adeccon kautta muutama vuosi sitten töihin, Adeccolla katsottiin moneenko kertaan olin ollut Adeccon leivissä ylipäänsä. Olin ollut yhdellä työnantajalla Suomessa Adeccon kautta töissä ja Suomen työsuhteen kestosta he päättelivät kyseessä olleen 2 sopimusta ja siten sopimukseni Hollannissa olevan 3 Adeccon leivissä ylipäänsä. Siihen he tuumasivat, että "seuraavan kerran kun haet meiltä töitä, joko mennään rekrytointipalvelun kautta tai sitten meidän pitää antaa sinulle vakipaikka Adeccon nimissä ja sijoittaa sinua sitten asiakasyrityksiin töihin". Ylikansallisen toimiston ollessa kyseessä laskettiin siis myös muissa maissa samaan konserniin kuuluvissa firmoissa tehty työ noihin 3 sopimuskauteen, jottei tytäryhtiöitä käyttämällä voitaisi kiertää lakia. En viitsinyt korjata käsitystä 2 sopimuksesta Suomessa kertomalla suomalaisista ketjutuksista, kun vakipaikka Adeccolla ei oikein olisi sopinut suunnitelmiini.

EDIT. Unohdin mainita, että lomatöinä tai opiskelijoiden sivutöinä mainostetut työpaikat johtuen lyhytaikaisista kestoista jäävät tämän 3 työsuhteen säännön ulkopuolelle, sillä on aika mahdotonta antaa vakipaikkoja useille 4 tuntia viikossa tms. työskenteleville yhdessä ja samassa pikkufirmassa. Useat pienet hanttihommat, kuten kaupan hyllyjen täyttö iltaisin, on käytännössä rajattu nuorison sivuhommiksi, sillä siten saadaan hyllyt pidettyä täynnä ja kassat miehitettyinä kiireisimpään aikaan. Päiväsaikaan vakiporukka riittää, mutta iltaisin ja lauantaisin ei.
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."