News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Helsingin ja Vantaan vähiten/eniten "rikkaat" koulut ja asuinalueet?

Started by Mutsi, 05.05.2013, 12:50:25

Previous topic - Next topic

Hiiden hirvi

Quote from: qwerty on 01.02.2023, 22:36:18
Luulisi olevan ihanneympäristö kasvattaa lapsi unelmiensa monikulttuurisessa yhteisössä. Joku tässä mättää. Todella outoa. En yhtään osaa sanoa mikä.
Artikkelissa haastateltu Aleksi on aiheen suhteen kuitenkin hieman häveliäs, hänhän sanoo "...monet vanhemmat harrastavat koulushoppailua erinäisistä syistä.."

Tuosta ilmauksesta tulee mieleen YYA-Suomen aikuiset "yleiset syyt" joita käytettiin tuolloin hieman eri asiayhteyksissä, mutta samassa tarkoituksessa: kun puheena oli yhteiskunnallinen tabu, ongelma jonka kaikki tiesivät mutta jota ei saanut ääneen lausua.

sakarit

Quote from: qwerty on 01.02.2023, 22:36:18
Päivän Vantaan Sanomissa hieman lukuja.

Jännä juttu että vaikka tyypin mielestä

- erilaiset kulttuurit ovat rikkaus
- toivoo kuulevansa erilaisia kieliä arjessaan
- kielellisesti rikas koulu tarjoaa paljon hyvää
- kannattaa satsata monikulttuuriseen imagoon

Pohtii että onkohan tämä Hakunila sittenkään paras kasvuympäristö vielä kohdussa olevalle lapselle.

Lapselle siis on jo tulossa äidinkieleiksi (jos voi olla monia) suomi ja englanti. Jos perhe Trygg vielä hoitaisi lapsen ensimmäiseksi äidinkieleksi ruotsin, niin ei tarvitsisi muuttaa ja lapsi pelastuisi. Taitaisi olla lähin opinahjo tällöin Dickursby skola. Hieman koulumatkaa, mutta mitäpä ei lapsensa eteen tekisi.

Siili

Muistutus: alueiden tarkempaa etnisen rikkauden jakautumista voi tutkia äänestysalueiden tulosten avulla:

https://hommaforum.org/index.php/topic,81900.msg3353055.html#msg3353055

Lalli IsoTalo

Quote from: Hiiden hirvi on 02.02.2023, 10:57:17Artikkelissa haastateltu Aleksi on aiheen suhteen kuitenkin hieman häveliäs, hänhän sanoo "...monet vanhemmat harrastavat koulushoppailua erinäisistä syistä.."

Tuosta ilmauksesta tulee mieleen YYA-Suomen aikuiset "yleiset syyt" joita käytettiin tuolloin hieman eri asiayhteyksissä, mutta samassa tarkoituksessa: kun puheena oli yhteiskunnallinen tabu, ongelma jonka kaikki tiesivät mutta jota ei saanut ääneen lausua.

Jeps. "Yleiset syyt" onkin syytä päivittää "erinäisiksi syiksi".

Esim: Erinäisistä syistä johtuen puskaraiskaukset ovat lisääntyneet viime vuonna Helsingissä 423 prosenttia.

Tuosta kaikki tietävät mistä on kyse, mutta vihapuheesta ei voi syyttää puhujaa, kuten näemmä "nokikepistä" voidaan. Korkeintaan voi syyttää syyttäjää, koska rasistinen tulkinta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Eino P. Keravalta

Quote from: qwerty on 01.02.2023, 23:45:10
Miltä kuulostaa?
Quote"Jatkossa kaupungin tulee huolehtia että asuntojen rakentamis- ja omistuskanta on mahdollisimman moninaista kaikilla alueilla."
Sain automaattiviestin että lausunnon antaja - Vantaan perusopetuksen johtaja - Ilkka Kalo, on lomalla ma 6.2. asti. Lukekaa tuo lause ajatuksella.

Kalo ei ymmärrä, että mikään perhe ei halua rakentaa ja omistaa, jos naapuriin tungetaan kehareita: eräs rakentamisen ja omistamisen pointti kun on juuri siinä, että kalliilla hinnalla saa asua rauhassa ja turvassa.

Kalon ideologia johtaa vain siihen, että Vantaa tyhjenee veronmaksajista ja jäljelle jää 'mogadishu avenue'.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

HOA

Onko kenelläkään muuten tietoa Puotilan ala-asteen koulusta? Tuttavan lapsi aloittaa siellä ensi syksynä ja vaikuttaa siltä, ettei ole ottanut kyseisen koulun oppilasmateriaalista selvää etukäteen. Netistä löytyi sen verran tietoa, että kyllä monikulttuurisuutta toki löytyy mutta jos jollain olisi käytännön kokemusta tai parempaa tietoa niin kuulisin mielelläni lisää. -HOA-

Siili

Hesarikin julkaisee melko inhorealistisen kirjoituksen:

Tällaista on väkivalta pääkaupunki­seuden kouluissa – Oppilas löi opettaja Katja Lottaa pesäpallo­mailalla päähän

Otteita:

Yksittäistapauksia:
QuoteHS:N haastattelemien koulujen työntekijöiden mukaan vaaratilanteita aiheuttaa usein yksittäinen oppilas. Tietyissä kouluissa ja luokissa yksittäistapaukset kasaantuvat.

Lotta kertoo vammoistaan:
QuoteUseampi murtuma jalkapöydässä, murtuneita luita käsivarressa, hampaat jouduttu korjaamaan useaan kertaan, silmän ruhjevamma, niskan retkahdusvamma. Nämä kokemukset ovat vuosien varrelta useista eri kouluista.


Järjestyksen pito vie aikaa opettamiselta:

QuoteLevottomuuden lisääntymiseen löytyy syitä haastateltavien mukaan myös koulumaailmasta. Alati kasvavat ryhmäkoot vaikeuttavat tilannetta, sillä käsiä ei yksinkertaisesti riitä kaikkien tukea tarvitsevien kaitsemiseen.

Opettamisen muuttuminen huonoimmillaan vartiointitehtäviksi vaikuttaa opettajien mielestä myös oppimistuloksiin. Lotta kertoo kuudesluokkalaisesta, joka ei ole oppinut lukemaan tai kirjoittamaan.

Lotan yksittäistapauksilla on myös yhteisiä piirteitä:

QuoteTÄLLÄ hetkellä Lotan oman ryhmän oppilaista kukaan ei puhu suomea äidinkielenään. Myös oppilaiden keskinäisen kielen puuttuminen aiheuttaa turhautumista ja ärsyyntymistä, jota ratkotaan nyrkein.

Helsingin kaupunki ei yhdy Lotan arvioihin:
QuoteHELSINGIN kaupungilla ei aivan tunnistetta Lotan kuvailemaan väkivaltaista kouluarkea.

Helsingin kaupungilla oppilaiden hyvinvoinnin päällikkönä työskentelevä Vesa Nevalaisen mukaan väkivallan määrässä on koulukohtaista vaihtelua. Kyse ei kuitenkaan ole pysyvistä ongelmista, sillä oppilaat vaihtuvat ikäkausittain.

Nevalaisen mukaan tällä hetkellä ei ole nähtävillä mitään piikkiä väkivaltaisuuden määrässä.

Äpyli

Quote
HELSINGIN kaupungilla ei aivan tunnistetta Lotan kuvailemaan väkivaltaista kouluarkea.

Helsingin kaupungilla oppilaiden hyvinvoinnin päällikkönä työskentelevä Vesa Nevalaisen mukaan väkivallan määrässä on koulukohtaista vaihtelua. Kyse ei kuitenkaan ole pysyvistä ongelmista, sillä oppilaat vaihtuvat ikäkausittain.

Nevalaisen mukaan tällä hetkellä ei ole nähtävillä mitään piikkiä väkivaltaisuuden määrässä.

Tähän virkamiehen absurdiin selitykseen tiivistyy kaikki se järjettömyys, jolla monikulttuurisuutta on yhteiskuntaan ja kouluihin sisäänajettu. Ongelmien poisselittely saa jo sellaisia koomisia piirteitä, että pahkistutka värähtää. Toteaako seuraavaksi poliisijohto, että "kyse ei kuitenkaan ole pysyvistä ongelmista, sillä rikolliset vaihtuvat ikäkausittain"? Nimittäin nämä väkivaltaiset ovat koulusta lähdettyään juuri sitä sakkia, joka työllistää sote- ja turvallisuussektoria. Se on aika laiha lohtu kokonaiskuvassa, että saadaan väkivaltaiset ongelmatapaukset peruskoulusta pihalle.

On tämä melkoista touhua. Vuosia olemme kuunnelleet, kuinka Suomessa vältetään Ruotsin tekemät virheet. Kas kun ei sitä ihmelausetta ole muistettu mainita tämänkin jutun yhteydessä. Luulenpa, että jutussa epäsuorasti kuvailtu lopputulos ei valitettavasti ole vielä lopputulos ollenkaan, vaan jatkuva alamäki. Jossain vaiheessa alkaa white flight kiihtyä. Oppilaat vaihtuvat ikäkausittain... kunnes tilalle tulee uusia oppilaita. Ja niitähän tulee.

edit: Lisäys: mahtaakohan tämä negatiivinen kehityskään koulumaailmassa vaikuttaa koulujen henkilöstön äänestyskäyttäytymiseen, naisvaltaisesta opettajistosta kun luultavasti löytyy iso joukko vihervasemmiston äänestäjiä (mutua, en tiedä onko tutkittu).

MannaSariini

Totuus on rasistinen

Siili

Quote from: MannaSariini on 14.02.2023, 19:17:20

Tässä tuo Kurun osittain lainaama Viljasen mielipidekirjoitus kokonaisuudessaan:
https://www.helsinginuutiset.fi/paakirjoitus-mielipide/5721861

Viljasen marinat tuskin tuottavat tulosta. Valdella riittää rahareikiä ihan muualla, joten pääkaupunkiseudun kunnat joutuvat kaivamaan kotoutusyrityksiin tarvittavat varat ihan omasta taskustaan.

simppali

Oli vissiin Kyläsaaren koulu (hesa), jossa jopa oppilaiden vanhempia värvättiin välituntivalvojiksi. Minulla tulee tietynlainen säälin tuntemus, sekä opettajia+kantaSuomalaisia koululaisia kohtaan.
En ole itse nähnyt menoa ja meninkiä nykykouluissa, mutta tuttava pariskunnan uros on opettaja, kertoilee melkomoisia asioita,, sateessa kastuneen spanielin katsein,mitään ei voi tehdä, mihinkään ei voi vaikuttaa, koska soo,soo sanottuna on kieltä jota toruttavat eivät ymmärrä.
Pelkkä luokan kokoon saaminen luokkaan voi kestää puolet oppitunnista, usean Suomen kieltä ymmärtämättömän oppilaan toimesta..inkluusio.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Roope

White flightia estetään pystyttämällä muuri lopettamalla musiikkiluokat.

QuoteHelsinki suunnittelee musiikki- ja kieliluokkien lopettamista – Tarkoitus estää koulushoppailua

HELSINGIN kaupungin virkahenkilöt suunnittelevat kouluihin merkittävää muutosta. Muutoksen tavoitteena on estää koulushoppailua ja vähentää heikompiosaisista perheistä tulevien lasten keskittymistä samoille luokille.

Muutos koskee niin sanottua painotettua opetusta, siis esimerkiksi musiikki-, kieli- ja taideluokkia. Mikäli suunnitelma menee läpi, painotetut luokat lopetettaisiin nykymuodossaan.

Asia käy ilmi HS:n haltuunsa saamasta valmistelumateriaalista.

Muutosehdotus pohjaa kaupunkipoliitikkojen hyväksymään strategiaan eli Helsingin "hallitusohjelmaan", jossa eriytymisen torjuminen nostetaan yhdeksi keskeiseksi vaalikauden tavoitteeksi.

[...]

Kaupungin selvityksessä esitellään tutkimustuloksia, joiden mukaan nykyisenkaltaisessa luokkamuotoisessa painotusopetuksessa on vähemmän maahanmuuttajataustaisia oppilaita ja alempien yhteiskuntaluokkien lapsia kuin yleisopetuksessa.

Erot oppilasryhmien välillä näkyvät myös oppimistuloksissa. Tutkimusten perusteella painotetut luokat vetävät puoleensa keskimääräistä osaavampia ja asenteiltaan koulumyönteisempiä oppilaita.
Helsingin Sanomat 15.2.2023

Älkää luulko pääsevänne pakoon. Paitsi panemalla lapsenne ruotsinkieliseen kouluun kuten apulaispormestari Nasima Razmyar.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

l'uomo normale

Quote from: Roope on 15.02.2023, 16:16:44
White flightia estetään pystyttämällä muuri lopettamalla musiikkiluokat.

QuoteHelsinki suunnittelee musiikki- ja kieliluokkien lopettamista – Tarkoitus estää koulushoppailua

[/b]
Muutos koskee niin sanottua painotettua opetusta, siis esimerkiksi musiikki-, kieli- ja taideluokkia. Mikäli suunnitelma menee läpi, painotetut luokat lopetettaisiin nykymuodossaan.

Asia käy ilmi HS:n haltuunsa saamasta valmistelumateriaalista.

[...]

Helsingin Sanomat 15.2.2023

Älkää luulko pääsevänne pakoon. Paitsi panemalla lapsenne ruotsinkieliseen kouluun kuten apulaispormestari Nasima Razmyar.

Pakko segregaatiota on jossain muodossa jatkaa, jos kunnallisvaaleja aiotaan edelleen järjestää. Vihervasemmiston äänestäjät ovat juuri näitä koulushoppailijoita. Mitä tarkoittaa nykymuodossaan?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Siili

Quote from: Roope on 15.02.2023, 16:16:44
White flightia estetään pystyttämällä muuri lopettamalla musiikkiluokat.

Helsingin Sanomat 15.2.2023

Älkää luulko pääsevänne pakoon. Paitsi panemalla lapsenne ruotsinkieliseen kouluun kuten apulaispormestari Nasima Razmyar.

Kommentteja ilmeisesti sataa juuri nyt melkoiseen tahtiin tai niiden hyväksymistä/hylkäämistä pohditaan pidempään.  Kommenttiosion lopussa kerrotaan nimittäin:

QuoteArtikkelia ei voi tällä hetkellä kommentoida
Kommenttien tarkistuksessa on ruuhkaa, joten tämän artikkelin kommentointi on toistaiseksi suljettu. Kokeile myöhemmin uudestaan.

Eino P. Keravalta

Roopen yllä linkkaama HS:n uutinen:

QuoteHelsinki suunnittelee musiikki- ja kieliluokkien lopettamista – Tarkoitus estää koulushoppailua

Musiikillisesti ja kielellisesti lahjakkaat ja motivoituneet oppilaat siis laitetaan maksamaan siitä, että kehitysmaalaiset sotkevat koulut. Eikö olisi parempi muuttaa maahanmuuttopolitiikkaa kuin estää suomalaisia lapsia oppimasta?

QuoteMuutoksen tavoitteena on estää koulushoppailua ja vähentää heikompiosaisista perheistä tulevien lasten keskittymistä samoille luokille.

Mitä vikaa koulushoppailussa on? Samaan aikaanhan esimerkiksi turvapaikkashoppailua oikein suositaan. Mitä vikaa on vapaassa tahdossa, vaihtoehdoissa ja mahdollisuuksissa? Ja eikö ole parasta, että ne häiriköintialttiit lapset keskittyvät samoille luokille - näin he eivät pilaa koko ikäluokan opiskelumahdollisuuksia vaan ainoastaan omansa, minkä he olisivat joka tapauksessa tehneet ja tulevat tekemään.

QuoteMuutos koskee niin sanottua painotettua opetusta, siis esimerkiksi musiikki-, kieli- ja taideluokkia. Mikäli suunnitelma menee läpi, painotetut luokat lopetettaisiin nykymuodossaan.

Suomi on pieni maa emmekä milloinkaan tule pärjäävään volyymiin panostamalla. Ainoa keino on erikoistua, panostaa luovuuteen, innovaatioon, lasten erilaisiin kykyihin. Miksi haluamme maastamme köyhän, surkean ja tukiriippuvaisen, harmaan massan, jossa arvostusta eivät saa kyvyt ja lahjat vaan väkivaltaan perustuva mafia ja jengijohtajuus?

QuoteAsia käy ilmi HS:n haltuunsa saamasta valmistelumateriaalista.

Voinee arvata, että asiassa ei olla kuultu lasten vanhempia, veronmaksajia tai niitä ihan oikeita asiantuntijoita ja taide- musiikki- ja kieliluokkien opettajia.

QuoteMuutosehdotus pohjaa kaupunkipoliitikkojen hyväksymään strategiaan eli Helsingin "hallitusohjelmaan", jossa eriytymisen torjuminen nostetaan yhdeksi keskeiseksi vaalikauden tavoitteeksi.

Eivätkö päättäjät omaa riittävää sivistystä ja tiedollista pohjaa, että ymmärtäisivät tuon 'eriytymisen' tapahtuneen jo sikiöaikana geneettisesti ja kulttuurillisesti vielä sitä pahentaen alkukantaisilla, rasistisilla, vahvemman oikeuteen nojaavilla heimo- ja klaaniarvojärjestelmillä ja takapajuisella, teokraattisella alistuskulttuurilla?

QuoteKaupungin selvityksessä esitellään tutkimustuloksia, joiden mukaan nykyisenkaltaisessa luokkamuotoisessa painotusopetuksessa on vähemmän maahanmuuttajataustaisia oppilaita ja alempien yhteiskuntaluokkien lapsia kuin yleisopetuksessa.

Enää pitäisi tietää, mikä on ongelma. Ainahan on siten, että kaikilla ei ole samoja mentaalisia, psykologisia, taidollisia, emotionaalisia, taiteellisia, intellektuaalisia tai kognitiivisia lahjoja ja taipumuksia. Tasapäistäminen ja lahjakkaiden sekoittaminen kehitysmaalaisaggressiivisen huutomölypuukkokingijengin joukkoon alistaen heidät matalamieliselle ja alkukantaiselle ympäristölle vie kaikkien lasten lahjakkuuden. Tuloksena on vain se, että erityislahjakkaat päätyvät yksityiskouluihin tai jopa muuttavat ulkomaille kun tässä kommunisti-Suomessa on mahdotonta kehittää lahjojaan, mikä sinänsä on epätasa-arvoista mahdollisuuksien puolesta.

QuoteErot oppilasryhmien välillä näkyvät myös oppimistuloksissa. Tutkimusten perusteella painotetut luokat vetävät puoleensa keskimääräistä osaavampia ja asenteiltaan koulumyönteisempiä oppilaita.

No, nyt ne tollot tunnustivat jopa itse, että painotettu luokka sinänsä ei lisää kenenkään synnynnäistä ja olemassaolevaa lahjakkuutta, vaan painotetuille luokille hakeutuu jo valmiiksi lahjakkaita! En olisi voinut uskoa, että ne ovat noin tyhmiä, että itse myöntävät ideologiansa epäloogisuuden, mutta tätähän ne tekevät kaiken aikaa. Surullista, että lastemme tulevaisuus on tuollaisten vähäjärkisten maolaisten käsissä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

sakarit

Saapa nähdä miten käy, kommareilla on Helsingin valtuustossa enemmistö jos RKP äänestää painotettujen luokkien lopettamisen puolesta. Varmaan niin tekevätkin, sillä tästä saa hyvän mielen kun edistää monikulttuurisuutta. Samalla suomenkielisten lasten opiskelu vaikeutuu, joten ruotsinkieliset lapset tulevat suhteessa vielä paremmin koulutetuiksi. Omat lapset ovat ruotsinkielisillä täysin turvassa yksikielisissä monokulttuurikouluissa. He eivät tarvitse koulushoppailuja.

Kokoomuksestakaan ei voi tietää miten äänestävät.

Kävi miten kävi niin suomenkielisten koululaisten vanhemmat Helsingissä saavat syyttää tilanteesta vain itseään. Kunnallisvaaleissa olisi ollut parempiakin vaihtoehtoja.

Siili

Vaikka tämä anti-koulushoppailuprojekti ei ole valtakunnanpolitiikkaa, voi se tuoda pienen lisän kevään Helsingin vaalisäpinään. 

Eino P. Keravalta

Quote from: Bona on 15.02.2023, 17:19:38
Tyypillistä kommunismia eli kurjuuden jakamista.

Kommunisti kyllä kestää kurjuutta - onhan se heidän ideologiansa väistämätön tulos - mutta sitä ei kommunisti kestä, että jollakin menisi edes vähän paremmin.

Kommunistien vastattavaksi jääkin, miten he kuvittelevat yhteiskunnan, kulttuurin, innovaatioiden ja yleisen ihmisyyden kehittyvän, jos kaikki leikataan tasapäisiksi, systeemin roboteiksi, kyvyiltään invalideiksi ja alistuneiksi alisuorittajiksi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siili

Ovatkohan Helsingin virkamiehet arvioineet, kuinka paljon opetusolosuhteet vieraskielienemmistöisissä luokissa paranevat, jos tämä projekti menee nk. putkeen?  Millaisen nosteen tuovat näihin luokkiin ne (pari-kolme?) kantisoppilasta, jotka projektin ansiosta eivät päässeet painotettuun opetukseen kauempana olevassa koulussa? Varmaa on ainoastaan se, että nämä oppilaat ja etenkin heidän vanhempansa ovat vittuuntuneita ja todennäköisesti tekevät jo muuttosuunnitelmia.  Mikä todennäköisyys on, että projekti oikeasti vähentää segregaation aiheuttamia ongelmia?       

Eino P. Keravalta

Quote from: Siili on 15.02.2023, 18:01:21
Ovatkohan Helsingin virkamiehet arvioineet, kuinka paljon opetusolosuhteet vieraskielienemmistöisissä luokissa paranevat, jos tämä projekti menee nk. putkeen?  Millaisen nosteen tuovat näihin luokkiin ne (pari-kolme?) kantisoppilasta, jotka projektin ansiosta eivät päässeet painotettuun opetukseen kauempana olevassa koulussa? Varmaa on ainoastaan se, että nämä oppilaat ja etenkin heidän vanhempansa ovat vittuuntuneita ja todennäköisesti tekevät jo muuttosuunnitelmia.  Mikä todennäköisyys on, että projekti oikeasti vähentää segregaation aiheuttamia ongelmia?       

Hyvin sanottu.

Jos vanhemmat huomaavat, että lapsensa on opiskelusta motivoitunut, hyviä tuloksia saava ja vielä jollain alalla erityistä lahjakkuutta omaava, he ottavat lapsensa pois katumatukoulusta ja hankkivat hänelle vaikka paikkakuntaa vaihtamalla sopivamman koulun. Näin negregaatio vain kiihtyy. Koska päättäjät eivät ymmärrä mistään hevon v-ttua.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 15.02.2023, 16:47:48
... eikö ole parasta, että ne häiriköintialttiit lapset keskittyvät samoille luokille ...

Rikkaatko rikastaisivat vain jo valmiiksi rikkaita, ja loput reppanat jäisivät kituuttamaan köyhyyteen?

Joo ei käy!

Tuohon ei nyt kertakaikkiaan sovi kansanudustajille, ministereille, virkamiehille, mokutusteolliselle kompleksille ja suvakeille kautta maan, jotka kaikki vannovat tasa-arvon nimiin!

Mielenkiintoinen ehdotus, kuitenkin.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

RP

QuoteJos uusi suunnitelma menee läpi, yhden koulun oppilaista saisi alakoulussa olla soveltuvuuskokeella valittu enintään 10 prosenttia. Yläkoulussa luku on hieman suurempi, 30 prosenttia.

Tuo 30% ei tuntunut niin tavattoman matalalta, mutta sen on ehkä merkityksellstä, että tuossa oli otsikkotasolla nostetut esiin musiikkiluokat. Niihinhän tyypillisesti haetaan jo ala-asteella, ja ne tuo tosiaan voisi lopettaa. Tuntua vain, että tuo lähinnä vahvistaa "koulushoppailun päälinjoja". Se ala-asteen koulu valitaan valitsemalla asuinpaikka, yläasteen, valitsemalla sopiva painotus. Tasa-arvoistamisesta en menisi puhumaan, kun tuo ensin mainittu Helsingissä vahvana pääsääntönä vaati suhteellisen tuntuvaa rahallista panostusta. Onko musiikkiharrastus todella enemmän elitististä kun asunto Etu-Töölössä tai Vattuniemessä?


"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Nikolas

Quote from: Alma_ on 15.02.2023, 19:16:07

Nämä suunnitelmat, joissa vaikeutetaan lahjakkaiden ja ahkerien polkua erikoistua ja päästä pitkälle elämässään ovat sekä vasemmistolaista aatetta puhtaimmillaan että häpeällistä epäonnistumisten seurausten vyöryttämistä lasten niskaan.

Työrauha- ja oppimisongelmien syihin ja määrään ei niillä puututa, ja edessäpäin on siten vain lisää ongelmia. Lopulta tällaisen politiikan seuraukset näkyvät työväestön osaamisessa ja Suomen kilpailukyvyssä.


Mielenkiinnolla seuraamme, siirtyykö tuo "koulushoppailu" seuraavaan vaiheeseen: Kun kokonaiset perheet muuttavat naapurikuntiin saadakseen kouluikäisille lapsilleen työrauhan.

Nikolas

Quote from: Eino P. Keravalta on 15.02.2023, 16:47:48

Mitä vikaa koulushoppailussa on?


Sen nimi. Käsite "koulushoppailu" häivyttää näkyvistä sen todellisuuden joka kyseisen ilmiön takana on: Koululaisten täytyy saada työrauha.

Siili

Quote from: Alma_ on 15.02.2023, 19:16:07
Ruotsi näyttää esimerkkiä siitä, mitä tämän tien päässä odottaa; siellä merkittävä osa lapsista ei saa enää peruskouluaan päätökseen.

Ruotsissa on kuitenkin ilmeiseti jo nostettu kädet ylös, eikä siellä taideta enää edes yrittää lopettaa segregaatiota.  Maahanmuuttajat saavat asua omissa oloissaan ja käydä omia koulujaan miten kuten.  Medelsvensson, joka haluaa vältellä näitä slummikouluja, pistää kersansa paremmin pirtaan sopivaan "vapaakouluun" (Friskola), joissa meininki on ilmeisesti ihan siedettävä. Eli lähikoulua vieroksuvalle, individualistisia ratkaisuja hakevalle, vanhemmalle on vaihtoehto, ainakin suurimmissa kaupungeissa.  Jos tätä mahdollisuutta ei olisi, ruotsidemokraattien kannatusprosentti olisi varmaan neljännellä kymmenennellä.     

Hohtis

Quote from: Alma_ on 15.02.2023, 19:16:07
Ongelmien absoluuttisen määrän kasvuun ei Helsingin kaupungilla näytä olevan aikomustakaan puuttua. Kaupungin päättäjien logiikassa puukkohippasten, pesäpallomailan iskujen ja roadman kulttuurin värinästä kun nauttii 5000 koululaisen sijaan esim. 30 000, niin todennäköisyys sattumuksesta tietyn oppilaan ja opettajan kohdalla pienenee. Siten valitulla tiellä voidaan jatkaa, kunnes ollaan taas lähtöruudussa ja jokainen koulu on pilalla. Ruotsi näyttää esimerkkiä siitä, mitä tämän tien päässä odottaa; siellä merkittävä osa lapsista ei saa enää peruskouluaan päätökseen.


Olipa kerran Pekka. Hän asui omassa talossaan, omalla tontillaan jossa oli oikein mukava piha. Pekka oli ystävällinen, hyväntahtoinen, halusi auttaa muita ja mietti kovasti mitä naapurit hänestä ajattelevat. Pekka lainasi aina rahaa naapureilleen jos he sitä tarvitsivat ja uskoi vakaasti, että kaikki maksaisivat kyllä takaisin kun kykenisivät. Pekkaa pidettiin yleisesti vähän yksinkertaisena.

Eräänä päivänä naapuri tuli Pekan luokse kylään mukanaan ämpärillinen jäteöljyä. Naapuri lupasi maksaa Pekalle viisi euroa, jos Pekka ottaisi jäteöljyn itselleen. Pekka suostui, koska eihän ämpärillinen ollut paljon mitään ja olihan hänellä pihallaan tilaa. Sana kiiri ja pian Pekalla oli monta viitosta ja monta ämpärillistä jäteöljyä autokatoksessaan. Jotain tälle öljylle pitäisi tehdä, auto ei mahtunut enää katokseen.

Sen sijaan, että Pekka olisi tehnyt oikean ratkaisun ja palauttanut jäteöljyn rahoineen sinne mistä se oli tullutkin - alkuperäisen lähteensä ongelmaksi - ja etenkin lopettanut uuden jäteöljyn vastaanottamisen, hän päätti toisin.

Aluksi Pekka mietti, että kaivaisiko takapihan nurkkaan, vähiten arvokkaaseen sijaintiin kuopan ja kaataisi kaiken jäteöljyn sinne. Siellä se saisi lillua keskenään ja olisi suurimmalta osalta tonttia pois silmistä ja pois mielistä. Mutta siellä se silti olisi eikä sitä pakoon pääsisi. Jonain päivänä hän tai joku vieras saattaisi illan pimeinä tunteina kompastua jäteöljykuoppaan ja hassustihan siinä kävisi.

Pekka keksi omasta mielestään loistavan idean. Levitellään jäteöljy tasaisesti koko pihamaalle niin se sulautuu nurmikkoon ja sitä ei huomata ollenkaan! Ongelma ratkaistu. Niinpä Pekka lorotteli muutaman ämpärillisen jäteöljyä inklusiivisesti pihanurmikolleen ja aluksi kaikki toimikin hienosti. Jäteöljy ei erottunut ollenkaan kunhan ei liian tarkkaan tutkinut.

Aikaa kului, lisää jäteöljyä saapui ja kaiken Pekka levitteli tasaisesti ympäriinsä. Pian koko takapiha alkoi haisemaan, nurmikko alkoi kuolla ja pihamaa muuttua öljyiseksi liejuksi, missä kukaan ei halunnut enää oleskella. Koska öljyä ei enää takaisin ämpäreihin saanut ja tontti alkoi muuttua elinkelvottomaksi tai ainakin sellaiseksi, jossa ei enää mitään hyödyllistä pystynyt kasvattamaan, ei Pekalla ollut muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa pois ja laittaa kiinteistönsä myyntiin. Sitäpä Pekka Puupää ei ollut arvannut, että kiinteistön hinta oli romahtanut eikä hänelle jäänyt vuosikymmenien sijoituksestaan muuta kuin velkaa.


Sen pituinen se.




Aallokko

Luovia ratkaisuja pulmaan:

* Oppivelvollisuuden poistaminen mamulapsilta. Vain motivoituneet tulisivat kouluun, muut olisivat boyz in the hood, kaduilla poliisin työllistäjinä.

* Kokonaan omat somalin- ja arabiankieliset luokat. Fyysiseen voimankäyttöön koulutetut miesopettajat vetäisivät tunnit, luokkahuoneet ns. pomminkestävät.

* Ulkoistettu koulunkäynti alkuperämaassa. Mamulapsi lähetetään käymään koulunsa siinä maassa mistä hänen juurensa ovat. Koululle maksetaan paikallisen hintatason mukainen lukukausikorvaus (esim. 1-2 dollaria per päivä). Alkuperämaahan jääminen oppivelvollisuusiän jälkeen palkitaan houkuttelevalla bonuksella.

* Häiriköintiin syyllistyneiden suljetut nuorisokotikoulut. Sijainti Itä- ja Pohjois-Suomen syrjäseuduilla kaukana diskopalloista. Täälläkin fyysiseen voimankäyttöön koulutetut miesopettajat.

* Mamulasten kotiopetus. Perhe saa oppikirjat ja lounaskorvauksen. Pääasia että häirikkö pysyy poissa koulusta.

* Ja tietenkin: karkotukset, karkotukset, karkotukset...

sutki

Valintakokeet saattavat olla rasistisia. :flowerhat:
Esimerkiksi jos musiikkipainotuksen valintakokeessa pakollisena laulunäytteenä on "Taivas on sininen ja valkoinen", lisäksi lauletaan "Jaakko kulta" kaanonissa niin voi olettaa ettei pääsykokeisiin hakeudu kovin usein heikkoa suomen kieltä puhuvia lapsosia.

Ehkä hätiin kutsutaan Paleface jne  ja painotetaan valintakokeissa räpäyttely- ja respektikulttuuria pianon- tai viulunsoiton sijaan.
Lisäksi arvioijat tulee valita jatkossa monikulttuurisin perustein.

Pikaisella googlaamsella Tapiolan koulun pääsykokeissa:
https://www.tapiolankoulu.fi/opetus/musiikki_mu/valintakoe/
Li Andersson 2.4.2023:  "Vituttaa kuin pientä eläintä"
Kotus kesäkuu 2024: "Kuukauden sana kesäkuussa 2024 on jytkyli"

potta

Itä-helsinkiläisenä ja jonkin verran muksujen koulutietä seuranneena aika pitkälle koululuokkien reilussa muodostamisessa voisi päästä ihan sillä, että ennen ala-asteen sekä toisen kerran ennen yläasteen alkamista koteihin lähetettäisiin lomake, jossa on yksi rasti-ruutuun -tyyppinen valinta: "Haluan työrauhaluokalle". Lomake palautettaisiin allekirjoitettuna määräajassa koululla olevaan postilaatikkoon ja ryhmät muodostetaan lomakevastausten mukaisesti. Lopputuloksena olisi suurinpiirtein samanlainen vaikutus kuin painotetun opetuksen "aiheuttamalla" ryhmäjaolla.

Lalli IsoTalo

Quote from: Lyyti on 15.02.2023, 21:02:06
Mietinpähän vain että onko näiden seinättömien koulujen ajatus ollut että saadaan se basaaritunnelma monokulttuurisille ja -etnisille alueillekin? Olisi varmaan liian paksua, mutta kyllähän typerykselläkin jokin motiivi on.

Koululaitoksen tyhmentämää populaatiota eliitin on helpompi kontrolloida. Kirjallisuutta:

1. Dumbing Us Down - 25th Anniversary Edition: The Hidden Curriculum of Compulsory Schooling

2.  The Deliberate Dumbing Down of America (http://deliberatedumbingdown.com/ddd/deliberate-dumbing-down/)

3. Weapons of Mass Instruction: A Schoolteacher's Journey Through the Dark World of Compulsory Schooling

Quote from: Lalli IsoTalo on 27.04.2018, 07:29:58
Deliberate dumbing down via the education system 9:35
A short movie about the agenda (UNESCO) of keeping American kids in the state of ignorance
https://www.youtube.com/watch?v=HyLVHrwDfOg

Quote from: https://en.wikipedia.org/wiki/Charlotte_Thomson_IserbytCharlotte Thomson Iserbyt is an American freelance writer and former Senior Policy Advisor to the U.S. Department of Education.
...
She is known for writing the book The Deliberate Dumbing Down of America. The book alleges that changes gradually brought into the American public education system work to eliminate the influences of a child's parents, and mold the child into a member of the proletariat in preparation for a socialist-collectivist world of the future.

She considers that these changes originated from plans formulated primarily by the Andrew Carnegie Foundation for the Advancement of Education and Rockefeller General Education Board, and details the psychological methods used to implement and effect the changes.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R