News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Vihreä siirtymä - vuosisadan puhallus, ekologinen ja eettinen katastrofi

Started by Totti, 31.12.2022, 12:58:43

Previous topic - Next topic

sancai

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 13:57:06
....

Kumulatiiviset hiilidioksidipäästöt asukasta kohti vuosilta 1850-2021. Kyllä meidän suomalaisten tulee tehdä vihreää siirtymää.

[tweet]1457712521318707202[/tweet]
Ilmastoa eivät kumulatiiviset päästöt asukasta kohden kiinnosta, vaan hiilidioksidin kokonaismäärä. Kiina on nyt ylivoimaisesti suurin päästäjä.

Tämä uskonnolllinen suhtautuminen ilmstonmuutokseen, missä ilmastonmuutosta käsitellään moraalin, vastuun ja kunnian kautta, ei tieteen, on kyllä hyvin paljastavaa, että mitkä ilmastonmuutoksen vastustelun piilotetut tavoitteet ovat. Mikäli ensisijainen tavoite olisi vähentää päästöjä, Kiinan osuutta tulevaisuuden päästöistä ei yritettäisi kaikin keinoin väheksyä, oikeuttaa ja peitellä. Tämä on erittäin vahingollista ilmaston kannalta, että suurimman päästäjän annetaan vapaasti lisätä päästöjään. Näyttääkin siltä, että länsimaiden syyllistäminen on suurempi prioriteetti kuin päästöjen absoluuttinen vähentäminen.

Tämä on tietysti täysin linjassa kulttuurimarxismin kanssa, ja sen kanssa, että hysteeriset länsimaiset liberaalit ohjaavat omat tukahdetut uskonnolliset synnin kokemuksensa esimerkiksi ilmastonmuutokseen.

Tämä kaava tietysti toteutuu kaikkialla:
Länsimainen markkinatalous ja länsimaiset normit on hylättävä mustiin kohdistuvan rasismin takia, Islamiin ei kohdisteta kritiikkiä, vaikka maailman viimeiset mustia orjuuttavat valtiot ovat arabimaita.
Länsimainen markkinatalous ja länsimaiset normit on hylättävä ilmastonmuutoksen takia, vaikka Kiina on nykyään suurempi syyllinen päästöihin. Kukaan ei vaadi kiinalaisen kommunismin hylkäämistä ilmastonmuutoksen takia
Länsimainen markkinatalous ja länsimaiset normit on hylättävä naisvihan takia, vaikka länsimaat ovat objektiivisesti parhaita paikkoja naisille. Islamia tai monikultturismin harjoittamista maailman naisvihamielisimpien kulttuurien kanssa ei saa kritisoida.
jne.

Aatteita eteen vievä kannustin ei ole ilmasto, rasismi tai syrijntä, vaan pyrkimys kumota länsimainen markkinatalous ja länsimaiset kulttuurinormit.


Väestönvaihtaja

Kiinan hiilidioksidipäästöistä kyllä puhutaan, mutta ihmiset ymmärtävät, että suomalaisen hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta yhtälailla kuin kiinalaisen. Edellä mainitun ansiosta ihmiset ymmärtävät ettei suomalaiset voi olla vapaamatkustajia ilmastonmuutoksen vastaisessa työssä. "Mutta Kiina!" mutkuttelulla on tarkoitus vapauttaa itsensä vastuusta... On selkärangatonta kuvitella, että suomalaiset saisivat mielin määrin tuhota ilmastoa, mutta muiden tulisi pelastaa ilmasto, jotta suomalaiset saisivat vapaamatkustaa. Kiina on yksi vihreän teknologian johtavista maista.

Kulttuurimarxismi on juutalaisvastainen salaliittoteoria.


Quote from: Lalli IsoTalo on 04.01.2023, 15:26:21
3. Voidaan myös ajatella asiaa siten, että riippumatta valtion sponsoroinnista, afrikkalaislapset eivät voi määräänsä enempää terveydyttään tuhoten tuottaa kobolttia, koska tunnetut koboltti- ja neekerilapsivarannot.
Koboltti ei ole välttämätön sähköautojen akuissa. Tämä osoitettiin jo aiheen ensimmäisellä sivulla.

Quote from: Totuus EPT on 04.01.2023, 15:32:20
Ja bullshittia taas.
Tämä GTK:n misinformaatio on debunkattu useaan otteeseen.

[tweet]1610343972215324674[/tweet]

[tweet]1609914906081624068[/tweet]

Roope

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:18:17
Kiinan hiilidioksidipäästöistä kyllä puhutaan, mutta ihmiset ymmärtävät, että suomalaisen hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta yhtälailla kuin kiinalaisen. Edellä mainitun ansiosta ihmiset ymmärtävät ettei suomalaiset voi olla vapaamatkustajia ilmastonmuutoksen vastaisessa työssä. "Mutta Kiina!" mutkuttelulla on tarkoitus vapauttaa itsensä vastuusta... On selkärangatonta kuvitella, että suomalaiset saisivat mielin määrin tuhota ilmastoa, mutta muiden tulisi pelastaa ilmasto, jotta suomalaiset saisivat vapaamatkustaa

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.

Miten suomalaiset ovat muka "vapaamatkustajia" ja mitä tekemistä sillä on sen faktan kanssa, että Suomen valtion saati yksittäisten suomalaisten toimilla ei voida vaikuttaa havaittavasti ilmastonmuutokseen, kun taas Kiinan valtio ilmasto- ja energiapolitiikan valinnoillaan ihan oikeasti päättää, mihin suuntaan globaali ilmastonmuutos kehittyy ja millä aikataululla?

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:18:17Kiina on yksi vihreän teknologian johtavista maista.

Jota Kiina tuottaa hiilivoimalla ja myy viherpestynä Eurooppaan...
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Väestönvaihtaja

Quote from: Roope on 04.01.2023, 17:28:54
Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.

Miten suomalaiset ovat muka "vapaamatkustajia" ja mitä tekemistä sillä on sen faktan kanssa, että Suomen valtion saati yksittäisten suomalaisten toimilla ei voida vaikuttaa havaittavasti ilmastonmuutokseen, kun taas Kiinan valtio ilmasto- ja energiapolitiikan valinnoillaan ihan oikeasti päättää, mihin suuntaan globaali ilmastonmuutos kehittyy ja millä aikataululla?
Suomalaisten hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi kiinalaisten. Jos suomalaiset eivät vähennä hiilidioksidipäästöjä, suomalaiset ovat vapaamatkustajia ilmastonmuutoksen vastaisessa työssä. Mutkuttelulla pyritään siirtämään vastuu muille ja vapaamatkustamaan.  Onneksi suomalaiset kuitenkin vähentävät hiilidioksidipäästöjään.

Sinun logiikallasi yksittäinen suomalainen voisi oikeuttaa veronkierron, koska yksittäinen suomalainen ei vaikuta Suomen valtiontalouteen merkittävästi. Itse en vapaamatkustajuutta hyväksy, olipa kyse sitten verojen maksusta tai ilmastonmuutoksen torjumisesta.

Lahti-Saloranta

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:36:34
Quote from: Roope on 04.01.2023, 17:28:54
Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.

Miten suomalaiset ovat muka "vapaamatkustajia" ja mitä tekemistä sillä on sen faktan kanssa, että Suomen valtion saati yksittäisten suomalaisten toimilla ei voida vaikuttaa havaittavasti ilmastonmuutokseen, kun taas Kiinan valtio ilmasto- ja energiapolitiikan valinnoillaan ihan oikeasti päättää, mihin suuntaan globaali ilmastonmuutos kehittyy ja millä aikataululla?
Suomalaisten hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi kiinalaisten. Jos suomalaiset eivät vähennä hiilidioksidipäästöjä, suomalaiset ovat vapaamatkustajia ilmastonmuutoksen vastaisessa työssä. Mutkuttelulla pyritään siirtämään vastuu muille ja vapaamatkustamaan.  Onneksi suomalaiset kuitenkin vähentävät hiilidioksidipäästöjään.

Sinun logiikallasi yksittäinen suomalainen voisi oikeuttaa veronkierron, koska yksittäinen suomalainen ei vaikuta Suomen valtiontalouteen merkittävästi. Itse en vapaamatkustajuutta hyväksy, olipa kyse sitten verojen maksusta tai ilmastonmuutoksen torjumisesta.
Vuosia sitten Tornioon rakennettiin uudenaikainen terästehdas jonka päästöt oli vähäiset verrattuna esim Puolan vastaaviin vanhanaikaisiin tehtaisiin. Sitten piti leikata päästöjä mutta se oli Torniossa hankalaa kun ne oli jo leikattu. Puolassa se leikkaaminen oli lastenleikkiä. Torniossa sitten päästöjen leikkaus toteutettiin niin että raakateräs tuotiin Puolan saastuttavista tehtaista vaikka olisi päästy huomattavasti vähäisimmillä päästöillä jos koko homma olisi tehty Torniossa. Tornion terästehdas oli vapaamatkustaja kun ei pystynyt leikkaamaan päästöjään vaikka Puola pystyi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

sancai

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:18:17
Kiinan hiilidioksidipäästöistä kyllä puhutaan, mutta ihmiset ymmärtävät, että suomalaisen hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta yhtälailla kuin kiinalaisen.
Aivan. Siksi on huomattavan erikoista, että suomalaisilta vaaditaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä, kun Kiina saa lisätä päästöjään vuoteen 2030 ja hiilineutraaliutta vaaditaan vasta vuonna 2060, Pariisin sopimuksen mukaan. Suomalaisen päästö aiheuttaa yhtä paljon ilmastonmuutosta kuin kiinalaisen, joten tieteeseen tuo suomalaisten ja kiinalaisten erilainen kohtelu ei voi ainakaan perustua.

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:18:17
Edellä mainitun ansiosta ihmiset ymmärtävät ettei suomalaiset voi olla vapaamatkustajia ilmastonmuutoksen vastaisessa työssä. "Mutta Kiina!" mutkuttelulla on tarkoitus vapauttaa itsensä vastuusta... On selkärangatonta kuvitella, että suomalaiset saisivat mielin määrin tuhota ilmastoa, mutta muiden tulisi pelastaa ilmasto, jotta suomalaiset saisivat vapaamatkustaa. Kiina on yksi vihreän teknologian johtavista maista.
Vaikka lykkäisimme nimellisiä hiilineutraaliustavoitteitamme monella vuosikymmenellä eteenpäin, emme olisi vapaamatkustajia.

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:18:17
Kulttuurimarxismi on juutalaisvastainen salaliittoteoria.
Erikoista, että mieleesi putkahtivat heti juutalaiset. Kertonee enemmän omista asenteistasi. Minä en usko, että meillä täällä Suomessa on hirveästi mitään kuujuutalaisia näitä asenteita levittämässä. Kantasuomalaista hysteriaa vain.

Roope

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:36:34
Suomalaisten hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi kiinalaisten. Jos suomalaiset eivät vähennä hiilidioksidipäästöjä, suomalaiset ovat vapaamatkustajia ilmastonmuutoksen vastaisessa työssä. Mutkuttelulla pyritään siirtämään vastuu muille ja vapaamatkustamaan.  Onneksi suomalaiset kuitenkin vähentävät hiilidioksidipäästöjään.

Sinun logiikallasi yksittäinen suomalainen voisi oikeuttaa veronkierron, koska yksittäinen suomalainen ei vaikuta Suomen valtiontalouteen merkittävästi. Itse en vapaamatkustajuutta hyväksy, olipa kyse sitten verojen maksusta tai ilmastonmuutoksen torjumisesta.

Vapaamatkustajamoralisoinnillasi ei ole mitään merkitystä ilmastonmuutokseen vaikuttamisen kannalta, vaan se on pelkkää moralisointia ja vielä harvinaisen epäonnistunutta sellaista, kun syyllistät suomalaisia.

Jos puhutaan itse ilmastonmuutoksesta, Suomen ilmastopolitiikka ei vaikuta käytännössä mihinkään muuhun kuin suomalaisten omaan elämään, kun taas Kiinan politiikan valinnat ratkaisevat pitkälti koko ilmastonmuutoksen suunnan. Jos se on sinusta "mutkuttelua", niin voi voi, mutta faktat eivät muutu moralisoinnistasi miksikään.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Väestönvaihtaja

Quote from: sancai on 04.01.2023, 17:59:12
Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:18:17
Kiinan hiilidioksidipäästöistä kyllä puhutaan, mutta ihmiset ymmärtävät, että suomalaisen hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta yhtälailla kuin kiinalaisen.
Aivan. Siksi on huomattavan erikoista, että suomalaisilta vaaditaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä, kun Kiina saa lisätä päästöjään vuoteen 2030 ja hiilineutraaliutta vaaditaan vasta vuonna 2060, Pariisin sopimuksen mukaan. Suomalaisen päästö aiheuttaa yhtä paljon ilmastonmuutosta kuin kiinalaisen, joten tieteeseen tuo suomalaisten ja kiinalaisten erilainen kohtelu ei voi ainakaan perustua.
Ei kannata turhia huolehtia Kiinan hiilidioksidipäästöistä: Kiina kyllä tulee saavuttamaan hiilineutraaliuden, ja Suomalaisilla on myös suurempi historiallinen taakka kannettavanaan. Elinkeinoelämä kannustaa Suomea saavuttamaan hiilineutraaliuden nopeasti, koska se nähdään kilpailuetuna.

Quote from: sancai on 04.01.2023, 17:59:12
Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:18:17
Kulttuurimarxismi on juutalaisvastainen salaliittoteoria.
Erikoista, että mieleesi putkahtivat heti juutalaiset. Kertonee enemmän omista asenteistasi. Minä en usko, että meillä täällä Suomessa on hirveästi mitään kuujuutalaisia näitä asenteita levittämässä. Kantasuomalaista hysteriaa vain.

Kulttuurimarxismi on äärioikeistolainen antisemitistinen salaliittoteoria, joten ei ole mitenkään erikoista, että siitä tulee mieleen juutalaiset.

Quote
The term "Cultural Marxism" refers to a far-right antisemitic conspiracy theory which claims that Western Marxism is the basis of continuing academic and intellectual efforts to subvert Western culture.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_Marxism_conspiracy_theory


Quote from: Roope on 04.01.2023, 18:10:00
Jos puhutaan itse ilmastonmuutoksesta, Suomen ilmastopolitiikka ei vaikuta käytännössä mihinkään muuhun kuin suomalaisten omaan elämään, kun taas Kiinan politiikan valinnat ratkaisevat pitkälti koko ilmastonmuutoksen suunnan. Jos se on sinusta "mutkuttelua", niin voi voi, mutta faktat eivät muutu moralisoinnistasi miksikään.
Suomalaisten hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta aivan yhtälailla kuin kiinalaisten. Sä ilmeisesti luulet suomalaisten hiilidioksidipäästöjen olevan jotenkin kemiallisesti erilaisia kuin muualla tuotetut hiilidioksidipäästöt? Näin ei ole.

Sun logiikalla Kiina voitaisiin jakaa 5 miljoonan asukkaan lohkoihin, ja sitten todeta, että kiinalaisten hiilidioksidipäästöillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon. Tuo olisi helppo tapa torjua ilmastonmuutos, mutta ei se valitettavasti noin mene. Mutta jos oikeasti uskot ettei 5 miljoonaa ihmistä voi vaikuttaa ilmastoon, niin jatkossa ajattele Kiinan koostuvan useista 5 miljoonan asukkaan lohkoista, niin ei tarvitse murehtia kiinalaisten hiilidioksidipäästöistä.

Lalli IsoTalo

Quote from: sancai on 04.01.2023, 17:59:12
Erikoista, että mieleesi putkahtivat heti juutalaiset. Kertonee enemmän omista asenteistasi.

Tuntemani usa-juutalais-suomalainen pariskunta ei enää uskaltanut enää asua Brooklynissa, koska natsiuhkailut.

Voi olla, että juutalaisissa on enemmän satanisteja kuin muissa uskonnoissa, ja vaikka en ole erityisen juutalaismyönteinen, niin älkäämme nyt työntäkö kaikkia yksilöitä samaan ryhmään.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Jäniksenkäpälä

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 18:18:54
Ei kannata turhia huolehtia Kiinan hiilidioksidipäästöistä: Kiina kyllä tulee saavuttamaan hiilineutraaliuden, ja Suomalaisilla on myös suurempi historiallinen taakka kannettavanaan. Elinkeinoelämä kannustaa Suomea saavuttamaan hiilineutraaliuden nopeasti, koska se nähdään kilpailuetuna.
Suomalaisilla on siis jokin perisynti, vai mikä tässä on logiikkana?

Quote from: sancai on 04.01.2023, 17:59:12
Kulttuurimarxismi on äärioikeistolainen antisemitistinen salaliittoteoria, joten ei ole mitenkään erikoista, että siitä tulee mieleen juutalaiset.

The term "Cultural Marxism" refers to a far-right antisemitic conspiracy theory which claims that Western Marxism is the basis of continuing academic and intellectual efforts to subvert Western culture.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_Marxism_conspiracy_theory
Kulttuurimarksistit ovat siis sitä mieltä, että heidän ajamansa asiat ovat "ihan normaaleja", ja kaikki kritiikki on salaliittoteoriaa.


Quote from: Roope on 04.01.2023, 18:10:00
Jos puhutaan itse ilmastonmuutoksesta, Suomen ilmastopolitiikka ei vaikuta käytännössä mihinkään muuhun kuin suomalaisten omaan
Sun logiikalla Kiina voitaisiin jakaa 5 miljoonan asukkaan lohkoihin, ja sitten todeta, että kiinalaisten hiilidioksidipäästöillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon. Tuo olisi helppo tapa torjua ilmastonmuutos, mutta ei se valitettavasti noin mene. Mutta jos oikeasti uskot ettei 5 miljoonaa ihmistä voi vaikuttaa ilmastoon, niin jatkossa ajattele Kiinan koostuvan useista 5 miljoonan asukkaan lohkoista, niin ei tarvitse murehtia kiinalaisten hiilidioksidipäästöistä.
Suomalaisilla on oma paikkansa maailmassa, ja hyvin pidetty sellainen. Toista on suurimmassa osassa Kiinaa, vaikka kuinka heitä pilkottaisiin väestöltään samankokoisiin lohkoihin.
Pu, pu, pu, pu, pu

Totti

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 17:36:34
Suomalaisten hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi kiinalaisten.

Eihän se sitä tee!

Jos "päästöt" ylipäätään aiheuttavat ilmaston muuttumisen (mitä en sinänsä usko), niin silloin pitää tietenkin osoittaa sormella niitä, jotka vastaavat suurimmasta osata päästöjä ja se on ylivoimaisesti Kiina, jonka päästöt ovat satoja kertoja suuremmat kun Suomen.

QuoteJos suomalaiset eivät vähennä hiilidioksidipäästöjä, suomalaiset ovat vapaamatkustajia ilmastonmuutoksen vastaisessa työssä.

Me emme ole edes mukana missään ilmastomuutoksessa. Miten voisimme olla vapaamatkustajia?

QuoteSinun logiikallasi yksittäinen suomalainen voisi oikeuttaa veronkierron, koska yksittäinen suomalainen ei vaikuta Suomen valtiontalouteen merkittävästi.

Logiikkasi kaatuu heti kynnyksellä. Veronmaksu on säädetty laissa myös yksilötasolla ja veronkierto on silloin laitonta myös yksilötasolla. Hiilidioksidin päästäminen ilmaan ei ole laitonta edes yksilötasolla, joten mitään "kiertämistä" ei voi edes olla olemassa hiilidioksidin suhteen.

Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

pyrokatti

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 18:18:54
Sun logiikalla Kiina voitaisiin jakaa 5 miljoonan asukkaan lohkoihin, ja sitten todeta, että kiinalaisten hiilidioksidipäästöillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon. Tuo olisi helppo tapa torjua ilmastonmuutos, mutta ei se valitettavasti noin mene. Mutta jos oikeasti uskot ettei 5 miljoonaa ihmistä voi vaikuttaa ilmastoon, niin jatkossa ajattele Kiinan koostuvan useista 5 miljoonan asukkaan lohkoista, niin ei tarvitse murehtia kiinalaisten hiilidioksidipäästöistä.
Totta, näinhän tämä on; utopistien mielikuvitusmaailmassa. Realimaailmassa Kiina on hyvin keskusjohtoinen talous jossa päätöksiä tehdään koko maata koskien.

Jos hiilidioksidipäästöjä halutaan laskea, niin silloin se kannattaa tehdä siellä missä saadaan nopeammin vaikuttavia tuloksia. Jos halutaan kirkastaa sädekehää, niin silloin voidaan käyttää aivan erilaisia kriteerejä. Vaikkapa jakaa maailma 5 miljoonan asukkaan lohkoihin.
Kari Suomalainen: "Niin hassua ei pilapiirtäjä keksi, ettei se myöhemmin olisi täyttä totta."

Roope

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 18:18:54
Quote from: Roope on 04.01.2023, 18:10:00
Jos puhutaan itse ilmastonmuutoksesta, Suomen ilmastopolitiikka ei vaikuta käytännössä mihinkään muuhun kuin suomalaisten omaan elämään, kun taas Kiinan politiikan valinnat ratkaisevat pitkälti koko ilmastonmuutoksen suunnan. Jos se on sinusta "mutkuttelua", niin voi voi, mutta faktat eivät muutu moralisoinnistasi miksikään.
Suomalaisten hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta aivan yhtälailla kuin kiinalaisten. Sä ilmeisesti luulet suomalaisten hiilidioksidipäästöjen olevan jotenkin kemiallisesti erilaisia kuin muualla tuotetut hiilidioksidipäästöt? Näin ei ole.

Sun logiikalla Kiina voitaisiin jakaa 5 miljoonan asukkaan lohkoihin, ja sitten todeta, että kiinalaisten hiilidioksidipäästöillä ei ole mitään merkitystä ilmastoon. Tuo olisi helppo tapa torjua ilmastonmuutos, mutta ei se valitettavasti noin mene. Mutta jos oikeasti uskot ettei 5 miljoonaa ihmistä voi vaikuttaa ilmastoon, niin jatkossa ajattele Kiinan koostuvan useista 5 miljoonan asukkaan lohkoista, niin ei tarvitse murehtia kiinalaisten hiilidioksidipäästöistä.

Jos Kiina voitaisiin jakaa itsenäisiin viiden miljoonan asukkaan lohkoihin, kiinalaisten hiilidioksidipäästöt eivät tietenkään katoa, mutta Kiinan valtion poliittisten valintojen nykyinen merkitys ilmastonmuutoksessa katoaa.

Mikähän määrä rautalankaa riittäisi? Ilmastonmuutokseen vaikuttaminen tapahtuu ennen kaikkea valtioiden tasolla poliittisilla päätöksillä. Kiinan ilmastopolitiikalla on vaikutusta globaalissa mittakaavassa, Suomen politiikalle ei. Yksittäisten ihmisten moraalinen vastuu omista päästöistään on aivan eri asia ja keskustelu, eikä niihin päästöihin ole mahdollista vaikuttaa globaalilla tasolla esimerkiksi suomalaisia syyllistämällä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

JoKaGO

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 18:18:54
Ei kannata turhia huolehtia Kiinan hiilidioksidipäästöistä: Kiina kyllä tulee saavuttamaan hiilineutraaliuden, ja Suomalaisilla on myös suurempi historiallinen taakka kannettavanaan.

Eikä ole! Puppua koko väite! Se "historiallinen kumulatiivinen taakka" on sitoutuneena suomalaisten puurakennusten seinissä ja rakenteissa, maailmalle viedyssä sahatavarassa, sellussa, syömissämme kasviksissa, turvesoissa ... Ei ole missään enää vapaana hiilidioksidina

QuoteElinkeinoelämä kannustaa Suomea saavuttamaan hiilineutraaliuden nopeasti, koska se nähdään kilpailuetuna.

Seuraa rahaa. Jollet laula kuorossa muiden mukana, jäät ilman massiivisia tukiaisia, helpoin tapa kerätä massit talteen.

QuoteSuomalaisten hiilidioksidipäästöt aiheuttavat ilmastonmuutosta aivan yhtälailla kuin kiinalaisten.

Kyllä, mikäli hiilidioksidipäästöt ylipäätään aiheuttaisivat mitään muuta, kuin lehtivihreällisten lisäkasvua. Mutta kun eivät aiheuta! Paskapuhetta on väite hiilidioksidin ilmastoa lämmittävä vaikutus! Keksitty rahanjakoautomaatti se on.
Mutta kaikki se noki ja muu paska, mitä syydetään ilmaan Aasian maissa, varjostaa siellä aurinkoakin päiväsaikaan, se kulkeutuu vuoristojen jäätiköille ja napa-alueille, värjäten jään mustaksi, mikä sitoo auringonvaloa tehokkaammin, mikä lämmittää maapalloa ja sulattaa jäätiköitä. Se on se ongelma, jota ei haluta tunnustaa, koska Aasia on paratiisi (vai parasiitti?) Kiina ja Intia etunenässä paskomassa ilmakehää noella ym. paskallaan.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Totti

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 13:57:06
Norjassa viime vuonna myydyistä uusista autoista jo lähes 80% oli sähköautoja.

Norjan mediaanitulo oli 2021 22 684 USD, Suomen 16 332 USD. Norjan mediaanitulot ovat maailman kolmanneksi korkeimmat Arabiemiraattien ja Luxemburgin jälkeen. Ei ihme, että norjalaisialla on varaa ostaa Teslan munanjatkeita.

QuoteKumulatiiviset hiilidioksidipäästöt asukasta kohti vuosilta 1850-2021. Kyllä meidän suomalaisten tulee tehdä vihreää siirtymää.

Tuo on jo typeryydessään suorastaan ainutlaatuinen argumentti vihreän siirtymän puolesta ja kaiken lisäksi täysin virheellinen.

Suomessa on ollut merkittävää asutusta muutama sata vuotta. Kiinassa ylitettiin 50 miljoonaan ihmisen rajan Jeesuksen aikoihin ja 100 miljoonaa jo 1100-luvulla. 500 miljoonaa meni rikki 1950-luvulla ja 1000 miljoonaa 1980-luvulla. Kiinalaiset ovat siis lisääntyneet kun kanit kautta historian ja päästöt, saasteet, luonnontuho ja kaikki muu negatiivinen sen mukana.

Kiinan kumulatiiviset päästöt ylittävät siis kirkkaasti minkä tahansa muun maan vastaavat.

Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Roope

QuotePääkirjoitus: Vihreä siirtymä voi tuoda investointeja Suomeen

[...]

Norjalainen Blastr Green Steel kertoi tutkivansa, voisiko se perustaa Inkooseen fossiilivapaata terästä jo vuonna 2026 valmistavan tuotantolaitoksen. Blastrin ilmoitus oli teräsalalla iso yllätys, ja sen aikeita kommentoitiin hieman epäillen. Yhtiö on nuori ja projekti ihan alkuvaiheessa, mutta Blastrilla on tukena ja uskottavuutta antamassa amerikkalaisen Cargill-yhtiön metalliliiketoiminta, Cargill Metals. Cargill tarjoaa apuaan logistiikkaan, rahoitukseen, riskien hallintaan ja tuotteistamiseen.

Jos Blastr päätyy aiesopimuksensa pohjalta tekemään tehtaansa Inkooseen, neljän miljardin euron investointi olisi yksi Suomen teollisuushistorian suurimpia. Se toisi työtä yli tuhannelle ihmiselle.

[...]

Kiinassa tehdään puolet maailman teräksestä, eikä siellä tuotanto paljon viherrä. Kun Kiinasta on lisäksi tullut strateginen kilpailija ja Eurooppa haluaa vähentää Kiina-riippuvuuttaan, eurooppalainen terästeollisuus voi odottaa saavansa hienoista myötätuulta ja fossiilivapaa teräs ehkä suojaa halpatuonnilta.

Fossiilivapaan teräksen valmistuksessa vety on ratkaiseva tekijä. Sen käytön kustannukset ovat edelleen kovat mutta kohtuullistettavissa. Päästöttömän vedyn kustannustehokkaassa valmistuksessa päästötöntä sähköä tarjoava tuulivoima auttaa. Sitä sekä hyviä siirtoyhteyksiä on tarjolla esimerkiksi Suomessa ja Ruotsissa, erityisesti rannikoilla.

Vedyn käytön kustannukset ja halpatuonti eivät ole ainoita kannattavuuteen vaikuttavia tekijöitä. Päästöoikeuksien hinta tulee nousemaan ja kallistamaan fossiiliterästä. Toisaalta sähkön kallistuminen voi lisätä fossiilivapaan teräksen kustannuksia.

Mutta Euroopan unioni ei jätä auttamatta, sillä yksi tärkeimmistä EU:n edistämistä ilmastohankkeista on RepowerEU, joka hoputtaa valmistamaan päästöttömästi valmistettua vetyä. Samalla hanke edistää Euroopan energia- ja teollisuuspolitiikan itsenäisyyttä.

Teräsyhtiöt eivät ole ainoita, jotka ovat kiinnostuneet energiasodan aikana pohjoismaista sen vuoksi, että täällä on vakaita yhteiskuntia ja rakennettua sekä rakenteilla olevaa tuulivoimaa. Samaa viestiä tulee nyt muidenkin teollisuusalojen yrityksiltä ulkomailta.

Tuleepa Blastrin projektista valmista tai ei, kaiken energiapölhöpopulismin keskellä kannattaa huomata, että tuulivoiman ja vihreän siirtymän vastustaminen tarkoittaisi isojen, Suomen ja suomalaisten työläisten etua ajavien hankkeiden vastustamista.
Helsingin Sanomat 4.1.2023

Olisi kiintoisaa käydä pääkirjoitustoimittajan tai vaikka koko toimituksen kanssa läpi juurta jaksaen, mitä tämä "energiapölhöpopulismi" oikein on ja mitä meille sen ilmeisen ainoana vaihtoehtona tarjotaan.

Eihän sitä koskaan varmuudella tiedä, mutta Blastrin projekti kaikin puolin suorastaan huutaa huijausta, mikä puolestaan alleviivaa, miksi vihreän siirtymän projekteissa ja koko käsitteen käyttämisessä pitäisi olla äärimmäisen tarkkana. Löysä raha kun houkuttelee huijareita, eikä koskaan ole ollut tarjolla niin paljon löysää rahaa kuin EU:n ilmastohankkeissa.

Pääkirjoituksessa mainitaan muun muassa EU:n vetoapu ja käsittääkseni vihjataan toivotuista EU:n ulkopuolisen kilpailun estävistä tulleista, mutta miten sekään hyödyttää eurooppalaisia, jotka joutuvat lopulta niiden maksajiksi? Protektionismiko onkin taas hyvä juttu, kun me teemme sen?

Blastrin terästehdas vaatisi suunnilleen yhden ydinvoimalan koko vuosituotannon, minkä rinnalla noin tuhannen ihmisen suunniteltu työllistäminen on mielestäni sittenkin aika vähän. Norjalaisilla oli pokkaa hylätä ensin heille tarjottu hanke ja he kysyivätkin osuvasti, että mitä vihreää terästä se sellainen muka on, jonka tuottamiseksi pitää ensin tuhota laajat alat vihreää luontoa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Siener

Tämä ei ole vastaus kenenkään kirjoitukseen, vaan itse otsikkoon.
....................................................

Naruista vetelevät Bill Gates, George Soros ym. pahikset.

Kerätäkseen taas itselleen lisää mammonaa, he köyhdyttävät nyt länsimaiden keskiluokkaa huolella.

Mikä voi tehdä ihmisestä niin pahan?

Ja tässäkään tuskin ketju päättyisi Gatesiin tai Sorokseen, vaan siellä heidän takanaan ovat ne varsinaiset päättäjät.

Saman kommunistisen kolikon toisella puolella tuntuvat olevan eliitti,

ja sen alapuolella proletaarit, you will own nothing and you will be happy.

Ja arvaan, että tälläkään kertaa ei eduskuntavaalien jälkeen selvitetä, mistä Vihreä Liitto tai SDP sai vaalirahoituksensa ?

"Rules for thee, but not for me."

viisitoista


P

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 13:57:06
Norjassa viime vuonna myydyistä uusista autoista jo lähes 80% oli sähköautoja. Muutaman vuoden päästä Suomessa ollaan samassa tilanteessa.

Kumulatiiviset hiilidioksidipäästöt asukasta kohti vuosilta 1850-2021. Kyllä meidän suomalaisten tulee tehdä vihreää siirtymää.

[tweet]1457712521318707202[/tweet]

Miten tuo on muka laskettu? Suomi eli puuta polttamalla ja puusta rakentamalla käytännössä 1800-luvun lopulle. Väkeä oli se 3 miljoonaa, jota ei ole edes saati tuplattua.

Esim. intia on vetäissyt 1800-luvun lopun 100 miljoonasta samassa ajassa 1300 miljoonaan. Siis kolmintpistakertaistanut väkilukunsa. Juu, ei ilmastosynti historiasta per nenä, jos edes sitä voidaan laskea, paljoa puristele.

Suomessakin olisi kannattanut lisääntyä, vaikka kuin Irakissa. Suomessa ja Irakissa oli noin 4 miljoonaa asukasta 1940-luvulla. Nyt siellä on 41 miljoonaa asukasta ja ah niin pieni "historiallinen hiilijalanjälki", vaikka nykyinen reaalipäästö on julma.

Tämä sun postauksesi on ihan puhdasta soopaa...



Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Outo olio

Diili sen kuin paranee, "1200 työpaikkaa" mutta osa olisikin työperäistä maahanmuuttoa. :o

QuoteJos Inkoon terästehdas toteutuu, sen rakentaisivat pitkälti ulkomaalaiset – norjalainen Blastr aikoo palkata myös vakiväkeä ulkomailta

Anna Karismo,
Pekka Pantsu
18:19

--

Yrityspalvelujen palvelupäällikkö Varpu Siivonen Uudenmaan TE-toimistosta kertoo, että rakennusalan työntekijöistä, työnjohdosta ja insinööreistä on pulaa, ja on ollut jo pidempään.

Hän arvelee, että jos Inkoon tehdashanke toteutuu, sinne haetaan väkeä paitsi pääkaupunkiseudulta ja Uudeltamaalta myös laajalti muista maakunnista ja ulkomaita myöten.

– Valkokauluspuoli on todennäköisesti enemmän kotimaista, mutta kyllä tässä lähdetään hakemaan sekä rakentajia että työntekijöitä todella laajalla haulla. Varmasti kansainväliseen rekrytointiin joudutaan menemään kuten monella alalla nykyään on väistämätöntä, koska työvoimaa ei Suomesta välttämättä löydy.

--

Blastr-sijoitusyhtiöllä on kova työ vakuuttaa kansainväliset sijoittajat hankkeen kannattavuudesta ja kilpailukyvystä.

Blastrilla ei ole vielä laisinkaan omaa tuotantoa. Nyt suunnitellut investoinnit vaativat isot rahoitusjärjestelyt ja valtavia muutostöitä Inkoon infrastruktuuriin.

Kun samalla talous luisuu taantumaan, hankkeen tulevaisuutta on vaikea ennustaa, sanoo OP:n teräsalaa seuraava analyytikko Carlo Gyllingin.

Gyllingin mielestä aikataulutus onkin "erittäin optimistinen".

--

https://yle.fi/a/74-20011427
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Pallopääkissa

Kulttuurimarxismille on oma ketju täällä: https://hommaforum.org/index.php/topic,71398.0.html
Sitten on on tämmöinen pitkä blogijuttu:
http://rauta-aika.blogspot.com/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Intersektionaalinen feminismi, identiteettipolitiikka, woke jne. perustuvat kulttuurimarxismiin. Ilmastonmuutoksessa on samoja piirteitä koska arkkisaatanan rooli on annettu valkoiselle heteromiehelle.

Hiilidioksidi ei ole saaste. Se on elämälle välttämätön kaasu. Kasvit tarvitsevat sitä kasvaakseen. Uloshengityksessä menee hiilidioksidia ulos.

Hiilidioksidin määrän vaihtelulla ei ole automaattista korrelaatiota ilmaston lämpötilaan. Pikemminkin on toisin päin eli lämmennyt ilmasto nostaa hiilidioksidin määrää.

Hiilidioksidista puhuminen vie huomiota muista ilmaan menevistä epäpuhtauksista kuten noesta, typpidioksidista, rikkidioksidista ja pienhiukkasista tms.
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

simppali

QuoteEi kannata turhia huolehtia Kiinan hiilidioksidipäästöistä: Kiina kyllä tulee saavuttamaan hiilineutraaliuden, ja Suomalaisilla on myös suurempi historiallinen taakka kannettavanaan.
Tässäpä lainaus Hae-wonilta, joka tarvitsee hieman Hae-wonin kerrontaa;
- Mikä on Suomalaisten historiaallinen taakka?.
- Missä vaiheessa Suomen historiaa on moinen taakka Suomalaisille jaettu?.
- Mitä vaaditaan , tämän historiallisen taakan kantamiseen?.
En tiedä, mikä olet, mutta kirjoituksesi ovat melko ufo-maailmasta,,vastaa vaikka ensin tuohon "historiaalliseen taakkaan".
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Inca

Quote from: Hae-won on 04.01.2023, 13:57:06
Norjassa viime vuonna myydyistä uusista autoista jo lähes 80% oli sähköautoja. Muutaman vuoden päästä Suomessa ollaan samassa tilanteessa.

Kumulatiiviset hiilidioksidipäästöt asukasta kohti vuosilta 1850-2021. Kyllä meidän suomalaisten tulee tehdä vihreää siirtymää.

[tweet]1457712521318707202[/tweet]
Norjassa myydyistä autoista voi olla useampi sähköllä toimiva mitä Suomessa, koska kyseisessä maassa kaupan kassatkin tienaa 20 euroa tunti + lisät ja keskipalkat on yli 5000 euroa. Koulutetumpi väki sitten luonnollisesti hankkii huomattavasti enemmin, mitä se hotellin 4000 e tienaava respa.

Suomessa on helvetisti pienituloista väkeä ja toisekseen huolia esimerkiksi suomen kylmyyden vuoksi akkujen kestosta, Norjassa merellisyyden ansiosta ei yleensä ole järin kylmä, siinä missä Suomessa voi olla kuten ilmeisesti nyt noin 30 astetta pakkasta pohjoisessa, on Norjan pohjoisessa muutama aste miinusta. Toisekseen nykyisin myydään niin huonosti uusia autoja, vähiten 27 vuoteen, että saattaahan siihen vähän aikaa mennä että vihreä siirtymä tässäkin asiassa onnistuu.

Sen mitä itse oon Norjassa käynyt, niin hieno paikkahan se on, ihan helvetin paljon vähemmän siellä on sähköautoja tiellä mitä luulisi uutisoinnin perusteella ja läheskään niin kallista siellä ei ole mitä ennakkoluulojen mukaan pitäisi olla.

Roope2

Blastr Green Steel voisi hankkia Sunny Car Centerin jäämistöstä mainostornin Inkooseen ja kertoa, että projektin alku on lähtenyt käyntiin suunniteltua nopeammin.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Paawo

^^Norjassa näkee sähköautoja lähinnä isojen kaupunkien ympäristöissä. Kilometrejä ei norjalaiselle välttämättä kerry vuodessa ollenkaan samaan malliin kuin muualla länsimaissa. Tai Suomessa.

Maa kun on pääosin asuinkelvotonta seutua ja autolla liikkuminen pitempiä matkoja ylipäätään vaikeaa ovat liikennemäärät kaupunkien välisillä valtateillä todella vähäisiä verrattuna oikeastaan mihin tahansa muuhun euroopan maahan. Ihmiset liikkuvat pitemmät matkat lentämällä paljon isommissa määrin kuin hölmölässä koska volyymia sekä tarjontaa on ihan toisella tavalla.

Ihmisiä asuu kaupunkien ulkopuolisilla alueilla todella vähän ja paikallinen joukkoliikenne kattaa melkolailla kaikki kaupunkien ympäristöt.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Lalli IsoTalo

Konekäännös.

Quote from: https://www.derstandard.de/story/2000141094353/forscher-e-autos-werden-schnell-wieder-verschwindenTutkijat: "Sähköautot katoavat nopeasti"

Vetyllä tulee olemaan tärkeä rooli energiamuutoksessa, sanoo Grazin teknillisen yliopiston emeritusprofessori Georg Brasseur. Sähköautoilla ei kuitenkaan olisi suurta tulevaisuutta, hän mieluummin pysyy polttomoottorissa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ämpee

Quote from: Pallopääkissa on 04.01.2023, 22:13:40
Hiilidioksidi ei ole saaste.
---
Hiilidioksidista puhuminen vie huomiota muista ilmaan menevistä epäpuhtauksista kuten noesta, typpidioksidista, rikkidioksidista ja pienhiukkasista tms.

Tämä on se suurin ongelma minkä ilmastonmuutosvouhotus aiheuttaa, todellisten ongelmien sijaan puhutaan kuvitteellisesta ongelmasta.
Seuraavaksi suurin ongelma on resurssien tuhlaaminen kuvitteelliseen ongelmaan jota emme pystyisi ratkaisemaan vaikka se olisi todellinen ongelma.
Todelliset ongelmat jäävät ratkaisematta kun kaikki varat on jo tuhlattu mielikuvitusogelmien mielikuvituksellisiin ratkaisuihin.

Ihminen ei pysty säätelemään ilmastoa haluamallaan tavalla, ainoa vaihtoehto on sopeutua sillä ilmasto on aina muuttunut ja tulee aina muuttumaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Simo Hovari

Quote from: Paawo on 05.01.2023, 13:24:01
^^Norjassa näkee sähköautoja lähinnä isojen kaupunkien ympäristöissä. Kilometrejä ei norjalaiselle välttämättä kerry vuodessa ollenkaan samaan malliin kuin muualla länsimaissa. Tai Suomessa.

Maa kun on pääosin asuinkelvotonta seutua ja autolla liikkuminen pitempiä matkoja ylipäätään vaikeaa ovat liikennemäärät kaupunkien välisillä valtateillä todella vähäisiä verrattuna oikeastaan mihin tahansa muuhun euroopan maahan. Ihmiset liikkuvat pitemmät matkat lentämällä paljon isommissa määrin kuin hölmölässä koska volyymia sekä tarjontaa on ihan toisella tavalla.

Ihmisiä asuu kaupunkien ulkopuolisilla alueilla todella vähän ja paikallinen joukkoliikenne kattaa melkolailla kaikki kaupunkien ympäristöt.
Lisäksi Norjalaisilla on tyypillisesti kaksi autoa - sähköinen kaupungissa pörräämiseen ja polttomoottorikäyttöinen pidempiin ajoihin, kuten mökillä käyntiin.
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

Lasse

Quote from: simppali on 05.01.2023, 00:04:40
QuoteEi kannata turhia huolehtia Kiinan hiilidioksidipäästöistä: Kiina kyllä tulee saavuttamaan hiilineutraaliuden, ja Suomalaisilla on myös suurempi historiallinen taakka kannettavanaan.
Tässäpä lainaus Hae-wonilta, joka tarvitsee hieman Hae-wonin kerrontaa;
- Mikä on Suomalaisten historiaallinen taakka?.
- Missä vaiheessa Suomen historiaa on moinen taakka Suomalaisille jaettu?.
- Mitä vaaditaan , tämän historiallisen taakan kantamiseen?.
En tiedä, mikä olet, mutta kirjoituksesi ovat melko ufo-maailmasta,,vastaa vaikka ensin tuohon "historiaalliseen taakkaan".

Itse asiassa, kun suuri CO2-huijaus perustuu puukotettuun tieteesen, länsimaisen median totaalisen hallinnan rumputulipelotteluun ja tarkoituksena on siirtää valtava määrä omaisuutta oikeampiin käsiin, niin jos asioita alkaisi penkomaan, no, organisatorisesta aspektista, niin en yllättyisi, jos tiettyä antisemitismiä tulisi vastaan, kun ison kiven kääntäisi ja näyttäisi valoa.

Suomalaiset ovat kansana olemassa ainoastaan taakan kantajina, muuten olemme vain sekalainen kokoelma lumineekereitä.

My fellow white people...
NOVUS ORDO HOMMARUM

-PPT-

Norjassa tosiaan useat etäisyydet ovat maanteitse tai rautateitse peräti kaksinkertaisia verrattuna linnuntiehen johtuen vaikeasta maastosta. Tunneleita on paljon mutta ei niitäkään joka paikkaan pysty rakentamaan.

Norja on sekä pinta-alaltaan että väkiluvultaan Suomen kokoinen maa mutta asutus paljon keskittyneempää.