News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

pörrö

Pahimmasta hyperventilaatiosta ja v***sesta toipuneena ihmettelen vielä, miksi Timo Aro pitää "tätä kehitystä myös tervehdyttävänä."

Olisi mukava kuulla se aukoton argumentaatio, miksi näin olisi. Kynnelle kykenevät muuttavat pois matualueita, sanoo Timo Aro tai kaupunkimaantieteen professori Mari Vaattovaara mitä tahansa.

Vanhana stadilaisena en muuttaisi enää Helsinkiin, vaikka lottovoitolla siunattaisi.

Westend, Tapiola ja Suvisaaristo ovat edelleen kosher. Kivenlahtikin on jo muuttunut peruuttamattomasti. Aikaisemmin siellä asui paljon ystäviäni (Amfit, Meritorni), vaan eipä enää. Myivät kalliilla asuntonsa pois ja asuvat joko Kirkkonummella, Siuntiossa tai sitten Suvisaaristossa.

Paju

Espoon ja Vantaan imagoero on kyllä vuosikymmenten kehityksen tulos ja palautuu aikaan ennen massamaahanmuuttoa. Kehitysmaalaisten muutto Vantaalle ja sen nimeäminen positiiviseksi kehitykseksi toki kärjistää eroja. Silti Espoossakin on ongelmalähiönsä hörhöineen ja mamuineen, kuten Espoon keskus.

E: Tällä hetkellä vetovoimaeroa luo myös kaupunkien erilainen taloustilanne.

Melbac

Espoolaisilla on ainakin kova tarve pitää kaupunkiansa "parempana" että voivat pyytää niistä kämpistään niitä hintoja mitä ne itse ovat niistä maksaneet.Kun tuli mentyä metrolla espoon suuntaan niin ei voinut olla ajattelematta että kuinka hiton paljon on saatu rahaa tuhlattua maanalaiseen metroon,helsingissä sentään älyttiin nostaa se maan pinnalle kulosaaressa jolloin siitä tuli paljon halvempi.Ei metron tarvitsisi kulkea maan alla kuin helsingin keskustassa.

Melbac

Quote from: pörrö on 04.01.2021, 13:48:29
Pahimmasta hyperventilaatiosta ja v***sesta toipuneena ihmettelen vielä, miksi Timo Aro pitää "tätä kehitystä myös tervehdyttävänä."

Olisi mukava kuulla se aukoton argumentaatio, miksi näin olisi. Kynnelle kykenevät muuttavat pois matualueita, sanoo Timo Aro tai kaupunkimaantieteen professori Mari Vaattovaara mitä tahansa.

Vanhana stadilaisena en muuttaisi enää Helsinkiin, vaikka lottovoitolla siunattaisi.

Westend, Tapiola ja Suvisaaristo ovat edelleen kosher. Kivenlahtikin on jo muuttunut peruuttamattomasti. Aikaisemmin siellä asui paljon ystäviäni (Amfit, Meritorni), vaan eipä enää. Myivät kalliilla asuntonsa pois ja asuvat joko Kirkkonummella, Siuntiossa tai sitten Suvisaaristossa.
Ihan huomiona niin aika harva helsinkiläinen kutsuu itseään stadilaiseksi vaikka syntynyt kätilönopistolla ja käynyt koulunsa täällä.Ketään ketä mä tiedän ja täällä syntynyt ja koulunsa käynyt yms ei käytä stadia vaan sitä käyttää junantuomat.Vanhat gubet jotka puhuu "vanhaa" slangia on sitten eri asia,eri kaupungisosilla on/oli myös omat slanginsa.Itse en ole aikomassa helsingistä ainakaan muuttaa pois.Tuskin ketään jää teitä täällä kaipaamaan(paitsi tietenkin verottaja) jos kerta olette saaneet ne kämpänne myytyä kallilla ja muuttaneet toiseen kuntaan.

pörrö

QuoteIhan huomiona niin aika harva helsinkiläinen kutsuu itseään stadilaiseksi vaikka syntynyt kätilönopistolla ja käynyt koulunsa täällä.Ketään ketä mä tiedän ja täällä syntynyt ja koulunsa käynyt yms ei käytä stadia vaan sitä käyttää junantuomat.Vanhat gubet jotka puhuu "vanhaa" slangia on sitten eri asia,eri kaupungisosilla on/oli myös omat slanginsa.Itse en ole aikomassa helsingistä ainakaan muuttaa pois.Tuskin ketään jää teitä täällä kaipaamaan(paitsi tietenkin verottaja) jos kerta olette saaneet ne kämpänne myytyä kallilla ja muuttaneet toiseen kuntaan.

Vääntö siitä, onko stadilainen vai ei, kuulunee toisen ketjuun. Neljännessä polvessa, Naistenklinikalla syntyneenä, Fredalla ja Hesarilla asuneena pidän itseäni "syntyperäisenä" stadilaisena.
Junantuomat puhuu Hesasta. Se, että muuttaa Vantaalta tai muualta Helsinkiin ei tee kenestäkään stadilaista. En ole vanha gubbe, mutta spåra on edelleen spåra, ei raitsikka.

En jää minä kaipaamaan enää Helsinkiä. Se on jo piloille paskottu. Hyvä jos viihdyt, @Melbac!

muoksienmuoks: se on muuten Kätilöopisto (miinus se n-kirjain)

terveisin

stadin friidu

Wuhanin_nuha

Tässä jutussa on ilmakuva Töölönlahden eteläosasta:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007732587.html

Siinä näkyy hyvin helsinkiläisen puistosuunnittelun perusvirhe: ruohon lanaaminen. Kun ruoho ajetaan lyhyeksi, se kuivuu nopeasti. Kun ruoho kuivuu, se ei enää kasva ja maaperä kovettuu. Jos kasvaisikin, niin houkuttelee valkoposkihanhet, jotka viihtyvät vain lyhyessä ruohossa. Lyhyessä ruohossa ei sitten juuri mikään muu viihdy.

Keski-Euroopassa suurien puistojen pinta-alasta valta-osa on pidempää heinää. Se osa joka ajetaan lyhyeksi, pidetään kunnossa kastelulla ja muulla hoidolla.

Antaisivat nyt noiden keltaisten massiivisten aluiden kasvaa kunnon heinikoksi, jopa niityksi. Olisi kaikilla kivempaa, paitsi valkoposkihanhila. Tai hoitaisisvat lyhyeksi leikatun ruohonsa.

Supernuiva

^Nurmikkoja pyydetään leikkaamaan, jotta oleskelu nurmikolla olisi turvallisempaa. Punkkivaara on Suomessa todellinen, borreleoosi on vaikea sairaus. Lisäksi heinikossa piileskelevä kyykäärme voi purra, jos sitä ei huomaa.

Nykyään huumeruiskuija on myös pitkin ja poikin, hiviä ja c-hepatiittia ja muita tartuntatauteja sisältäviä ruiskuja löytyy nurmikoilta säännöllisesti. Kun nurmi on lyhyt, voi ne huomata. Perinteiset lasinsirut aiheuttavat myös turvallisuusongelmia.

Nurmikot on pidettävä lyhyinä, kaupunkialueilla ei ole muuta järkevää vaihtoehtoa niillä alueilla joilla ihmiset liikkuvat. Kun nurmikko on lyhyt, myös siitepölyongelma on hieman vähäisempi. Suomessa on varsin paljon siitepölyallergikkoja ja/tai astmaatikkoja, joiden oireet eivät ole kuviteltuja. Kun nurmikot ovat lyhyemmät, on heidän elämänsä miellyttävämpää.

Wuhanin nuha: oletko jo ollut Suomesta poissa niin kauan, että et tiedä miten meno on muuttunut. Suomi on muuttunut viimeisten 10 vuoden aikana paljon enemmän kuin sitä edeltävien 20-30 vuoden aikana.

Wuhanin_nuha

Quote from: Supernuiva on 12.01.2021, 10:41:01
^Nurmikkoja pyydetään leikkaamaan, jotta oleskelu nurmikolla olisi turvallisempaa. Punkkivaara on Suomessa todellinen, borreleoosi on vaikea sairaus. Lisäksi heinikossa piileskelevä kyykäärme voi purra, jos sitä ei huomaa.

Nykyään huumeruiskuija on myös pitkin ja poikin, hiviä ja c-hepatiittia ja muita tartuntatauteja sisältäviä ruiskuja löytyy nurmikoilta säännöllisesti. Kun nurmi on lyhyt, voi ne huomata. Perinteiset lasinsirut aiheuttavat myös turvallisuusongelmia.

Nurmikot on pidettävä lyhyinä, kaupunkialueilla ei ole muuta järkevää vaihtoehtoa niillä alueilla joilla ihmiset liikkuvat. Kun nurmikko on lyhyt, myös siitepölyongelma on hieman vähäisempi. Suomessa on varsin paljon siitepölyallergikkoja ja/tai astmaatikkoja, joiden oireet eivät ole kuviteltuja. Kun nurmikot ovat lyhyemmät, on heidän elämänsä miellyttävämpää.

Wuhanin nuha: oletko jo ollut Suomesta poissa niin kauan, että et tiedä miten meno on muuttunut. Suomi on muuttunut viimeisten 10 vuoden aikana paljon enemmän kuin sitä edeltävien 20-30 vuoden aikana.

Aika erikoista. Asun Hyde Parkin lähellä. Sen ympärijuoksu on tasan 7 km. Olen viettänyt siellä paljon aikaa. Ei yhtään lasinsirua tai huumeruiskua ole tullut vastaan. Tuhannet ihmiset käyttävät sitä ympäri vuoden nurmikoilla oleskeluun.

Asuin Suomessa pari vuotta hiljan, mutta muuten viimeiset 10 ulkomailla.

Siitepölyallergiaan ei kauheasti nurmikoiden leikkuu auta,  kun pääosa tulee puista kuitenkin.

Tuossa Töölönlahdella oli nuo kaikki nurmialueet hanhen ulosteessa kesällä, kun olin siellä. Hanhen ulosteessa on salmonellaa ja campyloa, joka säilyy jopa 2 viikkoa tarttuvana. Sain kerran campylon. Kuume yli 40 ja CRP pari sataa. Vei voimat moneksi viikoksi. Tuli tosin Tallinnasta ja lihasta.

Supernuiva

Quote from: Wuhanin_nuha on 12.01.2021, 10:51:17
Aika erikoista. Asun Hyde Parkin lähellä. Sen ympärijuoksu on tasan 7 km. Olen viettänyt siellä paljon aikaa. Ei yhtään lasinsirua tai huumeruiskua ole tullut vastaan. Tuhannet ihmiset käyttävät sitä ympäri vuoden nurmikoilla oleskeluun.

Asuin Suomessa pari vuotta hiljan, mutta muuten viimeiset 10 ulkomailla.

Siitepölyallergiaan ei kauheasti nurmikoiden leikkuu auta,  kun pääosa tulee puista kuitenkin.

Eikö Lontossa joukkoliikennevälineiden penkeille, kaduille, yleisiin vessoihin ja kaikkiin muihin vastaaviin paikkoihin hylätä säännöllisesti huumeruiskuja? Suomessa ja myös Ruotsissa hylätään. Missä päin Suomea olet oleskellut, jos et ole nähnyt lasinsiruja ja huumeruiskuja?

Viimeksi eilen yhden ainoan yleisen käymälän eriön lattialla havaitsin viisi käytettyä ruiskua neuloineen. EU:n laajuiset jätevesitutkimukset kertovat, että Suomessa käytetään "a-vitamiinia" ja "met-a-vitamiinia" keskimäärin enemmän kuin melkeinpä missään muualla tahansa. Suomen suurimmat ja myös keskisuuret kaupungit taitavat olla tältä osin EU:n top kympissä.

Huumeidenkäyttäjien vuoksi jopa Mikkelin kaupungin puisto-osaston kunnossapito tarvitsee vartiointipalvelun turvakseen, jotta työntekijät voivat kunnostaa työturvallisesti Mikkelin puistoja! Lontoo taitaa olla puistoiltaan sinun mukaan rauhallisempi kuin keskisuuri suomalainen kaupunki?

Siitepölyallergia aiheutuu monilla heinän kukinnasta, puut ovat vain yksi osa siitepölyä. On allergikkoja, jotka oirehtivat nimenomaisesti heinästä eivätkä puiden siitepölystä.

Wuhanin_nuha

Quote from: Supernuiva on 12.01.2021, 11:03:24
Quote from: Wuhanin_nuha on 12.01.2021, 10:51:17
Aika erikoista. Asun Hyde Parkin lähellä. Sen ympärijuoksu on tasan 7 km. Olen viettänyt siellä paljon aikaa. Ei yhtään lasinsirua tai huumeruiskua ole tullut vastaan. Tuhannet ihmiset käyttävät sitä ympäri vuoden nurmikoilla oleskeluun.

Asuin Suomessa pari vuotta hiljan, mutta muuten viimeiset 10 ulkomailla.

Siitepölyallergiaan ei kauheasti nurmikoiden leikkuu auta,  kun pääosa tulee puista kuitenkin.

Eikö Lontossa joukkoliikennevälineiden penkeille, kaduille, yleisiin vessoihin ja kaikkiin muihin vastaaviin paikkoihin hylätä säännöllisesti huumeruiskuja? Suomessa ja myös Ruotsissa hylätään. Missä päin Suomea olet oleskellut, jos et ole nähnyt lasinsiruja ja huumeruiskuja?

Viimeksi eilen yhden ainoan yleisen käymälän eriön lattialla havaitsin viisi käytettyä ruiskua neuloineen. EU:n laajuiset jätevesitutkimukset kertovat, että Suomessa käytetään "a-vitamiinia" ja "met-a-vitamiinia" keskimäärin enemmän kuin melkeinpä missään muualla tahansa. Suomen suurimmat ja myös keskisuuret kaupungit taitavat olla tältä osin EU:n top kympissä.

Huumeidenkäyttäjien vuoksi jopa Mikkelin kaupungin puisto-osaston kunnossapito tarvitsee vartiointipalvelun turvakseen, jotta työntekijät voivat kunnostaa työturvallisesti Mikkelin puistoja! Lontoo taitaa olla puistoiltaan sinun mukaan rauhallisempi kuin keskisuuri suomalainen kaupunki?

Siitepölyallergia aiheutuu monilla heinän kukinnasta, puut ovat vain yksi osa siitepölyä. On allergikkoja, jotka oirehtivat nimenomaisesti heinästä eivätkä puiden siitepölystä.

Tarkoitin, että en ole nähnyt Hyde Parkissa ruiskuja. Toki Helsingissä on kaikkea tuota. Tuossa Töölössä olen Suomessa ollessani asunut, mutta liikkunut kyllä paljon Etelä-Suomessa sukulaisissa ja harrastuksissa.

Hyde Park tosin suljetaan öisin ja poliisit ajavat sitä koko ajan autoillaan ristiin rastiin, joten varmaan tämä poistaa suurimman osan ongelmista.

On se kyllä hurjaksi mennyt, jos ei voi enää antaa edes ruohon kasvaa. Siinä ollaan luonnosta vieraannuttu ikävällä tavalla ja kauas. Ymmärrän toki kyllä syyt.

Wuhanin_nuha

QuoteKANTAKAUPUNGIN länsilaidalla Vihdintien pikaraitiotien toteutuspäätös on etenemässä kohti kaupunginvaltuustoa. Helsingin kaupunginhallitus teki hankepäätöksen äänestyksen jälkeen 11–4 maanantaina.

Hanketta vastustivat pormestari Jan Vapaavuori (kok), apulaispormestari Pia Pakarinen sekä kokoomusedustajat Wille Rydman ja Daniel Sazonov.

Vs. kansliapäällikkö, rahoitusjohtaja Tuula Saxholm esitti hallitukselle, ettei ratikkahankkeen toteutuksesta vielä päätettäisi. Samalla kaupunki avaisi neuvottelut valtion kanssa hankkeen kustannusjaosta.

Kaupunginhallituksen enemmistö eli sosiaalidemokraatit, vihreät, perussuomalaiset, Rkp, vasemmistoliitto ja yksi kokoomusedustaja äänestivät Saxholmin esityksen nurin.



https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007735035.html

Tätä en ymmärrä: Miksi Jan Vapaavuori äänestää vastaan hanketta, jota hän ollut ajamassa? Siis Vihdin pikaratikkaa?

Toinen asia: Kannattavatko Perussuomalaiset Vihdin pikaratikkaa, joka samalla merkitsee pysäköintipaikkojen lähtemistä mm. Topeliuksenkadulta, suoran ratikkayhteyden poistumista Munkkiniemestä keskustaan ja Huopalahdentien ajokaistomäärän puolittamista?

valtakunnanpärkhele

#4361
Hämeentien punavihreä uudistus mennyt tältäkin osin päin persettä, kun yksi bussi sutii snadissa ylämäessä ja jumittaa hankeen niin koko liikenne on kadulla poikki ja lukuisia bussivuoroja peruttu jo yhden tunnin aikana.

QuoteHSL perunut yli 50 vuoroa tunnin aikana — Hämeentien tukoksen aiheutti lumeen juttunut linja-auto
Alkuillasta Hämeentiellä ollut liikennetukos on nyt helpottanut. Syy tukokseen johtui siitä, että yksi linja-auto oli juuttunut lumeen Haapaniemen urheilukentän kohdalla Hämeentien alkupäässä.

HSL:n viestinnän päivystäjä Tapio Toumunen sanoo, että kinoksiin juuttunut linja-auto on nyt saatu siirrettyä pois.

— Nyt liikenteen pitäisi kulkea taas niin hyvin kuin se tässä tilanteessa on mahdollista, Toumunen kertoo.

Päivä on ollut Helsingin seudun liikenteelle (HSL) lievästi sanottuna haastava. HSL on joutunut perumaan yli 50 vuoroa jo pelkästään tunnin aikana.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007733606.html



J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Titus

^
Katselin päivällä Hämeentiellä kun taksi peruutti n50m jalkakäytävää pitkin koska tien viereen oli aurattu arnoton lumivalli. Tiellähän ei ole tilaa pysähtyä edes hetkeksi.

Uutisia Vihreitä Arvoja ajavasta Hgistä:

PAIKALLISET   11.1.2021 19:45

Häätö uhkaa – Malmin ilmailijat laittoivat koirat asialle: "Reunametsät osoittautuvat kerta kerralta merkittävämmiksi liito-oraville"

QuoteMalmin lentoaseman ystävät ry teetti viime viikolla liito-oravien jatkotutkimuksia, joissa alueelta on löytynyt lisää liito-oravien pesäpuita, jätöksiä, havaintoja ja elinympäristöksi soveltuvaa maastoa. Yhdistys tiedotti asiasta alkuviikolla. Malmin lentoaseman ystävät ry on perustettu 2002 edistämään lentokentän toimintaa ja huolehtimaan sen kulttuuriperintö- ja luontoarvoista.

JÄRJESTYKSESSÄÄN toisessa KAER:in kouluttamien koirien tekemässä kartoituksessa tutkittiin Nallenrinteen alue ja nuorisoasiainkeskuksen moottoriradan reunametsiköt.

– Lentokentän reunametsät osoittautuvat kerta kerralta merkittävämmiksi liito-oravan kannalta. Kaupungin tutkimuksissa havaitun kahden yksittäisen ydinalueen sijasta näyttää nyt siltä, että kentän etelä- ja itälaita on kauttaaltaan otuksen suosiossa, toteaa Malmin lentoaseman ystävät ry:n hallituksen jäsen Seppo Sipilä tiedotteessa.

Kaupungin aiemmin tekemissä tutkimuksissa alueella ei ole havaittu merkittäviä liito-oravakeskittymiä.

VIIME viikolla tehty kartoitus on toimitettu Uudenmaan ELY-keskukseen, Helsingin kaupungille ja Suomen luonnonsuojeluliittoon.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3218298

boldattuun viitaten, itseasiassa kaupunginkin tutkimuksissa liito-orava-alue kyllä huomattiin. Se vain käytiin "alihankkijan virheen takia" kaatamassa pois...

8)
that's a bingo!

jmk

Quote from: valtakunnanpärkhele on 12.01.2021, 19:10:21
Hämeentien punavihreä uudistus mennyt tältäkin osin päin persettä, kun yksi bussi sutii snadissa ylämäessä ja jumittaa hankeen niin koko liikenne on kadulla poikki ja lukuisia bussivuoroja peruttu jo yhden tunnin aikana.

Kaksikaistainen linja-autoliikenteen pääväylä kavennetaan yksikaistaiseksi. Mikä voisi mennä pieleen?  :flowerhat: :flowerhat: :facepalm:

Onnea helsinkiläiset, tätä tilasitte vaaleissa ja tätä saitte. Miltä nyt tuntuu?


Titus

^^ Tuota bussikaistojenan jäätymistä osattiin arvella, koska nyt kaikki sileärenkaiset bussit kiillottavat samaa uraa eikä esim nastarenkaiset henkilöautot karhenna sitä. Suola ja hiekka lentävät parin bussin jälkeen hankeen josta se ajetaan mereen. (lumenkaatopaikalla hinaaja ajaa ympyrää 24/7, että lumi voidaan kaataa suoraan sulaan mereen)

that's a bingo!

Beef Supreme

Quote from: jmk on 12.01.2021, 19:39:39
Quote from: valtakunnanpärkhele on 12.01.2021, 19:10:21
Hämeentien punavihreä uudistus mennyt tältäkin osin päin persettä, kun yksi bussi sutii snadissa ylämäessä ja jumittaa hankeen niin koko liikenne on kadulla poikki ja lukuisia bussivuoroja peruttu jo yhden tunnin aikana.

Kaksikaistainen linja-autoliikenteen pääväylä kavennetaan yksikaistaiseksi. Mikä voisi mennä pieleen?  :flowerhat: :flowerhat: :facepalm:

Onnea helsinkiläiset, tätä tilasitte vaaleissa ja tätä saitte. Miltä nyt tuntuu?
Lisäisin vielä että miten se tsyge kulkee näillä keleillä?

lurkkeri

Quote from: jmk on 12.01.2021, 19:39:39
Quote from: valtakunnanpärkhele on 12.01.2021, 19:10:21
Hämeentien punavihreä uudistus mennyt tältäkin osin päin persettä, kun yksi bussi sutii snadissa ylämäessä ja jumittaa hankeen niin koko liikenne on kadulla poikki ja lukuisia bussivuoroja peruttu jo yhden tunnin aikana.

Kaksikaistainen linja-autoliikenteen pääväylä kavennetaan yksikaistaiseksi. Mikä voisi mennä pieleen?  :flowerhat: :flowerhat: :facepalm:

Onnea helsinkiläiset, tätä tilasitte vaaleissa ja tätä saitte. Miltä nyt tuntuu?

Olen koko remontin ajan mennyt töihin bussilla Hämeentietä pitkin ja tämähän oli nähtävissä alusta pitäen. Matka-aika piteni 10-15 min keskustaan päin aamulla, eikä ole kadun "valmistumisen" jälkeen nopeutunut yhtään.

Hämeentien uudeksi nimeksi voisi laittaa vaikkapa Emma Karin pihakatu.
Sosiaalisen oikeudenmukaisuuden suhde oikeudenmukaisuuteen on suunnilleen sama kuin kommunistisen totuuden suhde totuuteen.

jmk

Quote from: lurkkeri on 12.01.2021, 21:21:10
Olen koko remontin ajan mennyt töihin bussilla Hämeentietä pitkin ja tämähän oli nähtävissä alusta pitäen. Matka-aika piteni 10-15 min keskustaan päin aamulla, eikä ole kadun "valmistumisen" jälkeen nopeutunut yhtään.

Hämeentien uudeksi nimeksi voisi laittaa vaikkapa Emma Karin pihakatu.

Kandee ehkä seuraavissa vaaleissa äänestää ne karit, kivekkäät ja sinnemäjet huitsin kuuseen.


no future

Quote from: lurkkeri on 12.01.2021, 21:21:10
Quote from: jmk on 12.01.2021, 19:39:39
Quote from: valtakunnanpärkhele on 12.01.2021, 19:10:21
Hämeentien punavihreä uudistus mennyt tältäkin osin päin persettä, kun yksi bussi sutii snadissa ylämäessä ja jumittaa hankeen niin koko liikenne on kadulla poikki ja lukuisia bussivuoroja peruttu jo yhden tunnin aikana.

Kaksikaistainen linja-autoliikenteen pääväylä kavennetaan yksikaistaiseksi. Mikä voisi mennä pieleen?  :flowerhat: :flowerhat: :facepalm:

Onnea helsinkiläiset, tätä tilasitte vaaleissa ja tätä saitte. Miltä nyt tuntuu?

Olen koko remontin ajan mennyt töihin bussilla Hämeentietä pitkin ja tämähän oli nähtävissä alusta pitäen. Matka-aika piteni 10-15 min keskustaan päin aamulla, eikä ole kadun "valmistumisen" jälkeen nopeutunut yhtään.

Hämeentien uudeksi nimeksi voisi laittaa vaikkapa Emma Karin pihakatu.
Vaatii korkeampaa matematiikkaa että ajoaika alle 1,5 km matkalla pitenee 10-15 min. Tuskin se nyt mistään Viikistä Steissille asti  sitä bussiliikennettä ruuhkauttaa? Ainakin itse olen päässyt ajamaan jhgihan sujuvasti niin kurvista itään ja takaisin kuin Hakaniemestä keskustaankin, ilman ruuhkia tai valtavia bussiletkoja

Melbac

Onkos hämeentiellä vielä läpiajokielto yksityisautoilla?.

lurkkeri

Quote from: no future on 13.01.2021, 05:01:48
Quote from: lurkkeri on 12.01.2021, 21:21:10
Quote from: jmk on 12.01.2021, 19:39:39
Quote from: valtakunnanpärkhele on 12.01.2021, 19:10:21
Hämeentien punavihreä uudistus mennyt tältäkin osin päin persettä, kun yksi bussi sutii snadissa ylämäessä ja jumittaa hankeen niin koko liikenne on kadulla poikki ja lukuisia bussivuoroja peruttu jo yhden tunnin aikana.

Kaksikaistainen linja-autoliikenteen pääväylä kavennetaan yksikaistaiseksi. Mikä voisi mennä pieleen?  :flowerhat: :flowerhat: :facepalm:

Onnea helsinkiläiset, tätä tilasitte vaaleissa ja tätä saitte. Miltä nyt tuntuu?

Olen koko remontin ajan mennyt töihin bussilla Hämeentietä pitkin ja tämähän oli nähtävissä alusta pitäen. Matka-aika piteni 10-15 min keskustaan päin aamulla, eikä ole kadun "valmistumisen" jälkeen nopeutunut yhtään.

Hämeentien uudeksi nimeksi voisi laittaa vaikkapa Emma Karin pihakatu.
Vaatii korkeampaa matematiikkaa että ajoaika alle 1,5 km matkalla pitenee 10-15 min. Tuskin se nyt mistään Viikistä Steissille asti  sitä bussiliikennettä ruuhkauttaa? Ainakin itse olen päässyt ajamaan jhgihan sujuvasti niin kurvista itään ja takaisin kuin Hakaniemestä keskustaankin, ilman ruuhkia tai valtavia bussiletkoja

Kyllä se näyttää vaikuttavan aamuruuhkassa Tuusulanväylän loppupäähän asti ja pitkin Mäkelänkatua.

Myönnetään että hidastuminen alkoi jo joitain vuosia ennen Hämeentien remonttia, yleisen autoliikenteen vaikeuttamisen myötä.

^
On läpiajokielto, tietysti.
Sosiaalisen oikeudenmukaisuuden suhde oikeudenmukaisuuteen on suunnilleen sama kuin kommunistisen totuuden suhde totuuteen.

capitalist artist

Oletteko muuten huomanneet, että aina kun on talvisia ääri-ilmiöitä Suomessa niin Helsingin seutu ja Itä-Suomi on ongelmissa.  :D Toisessa on sähköt joka paikasta poikki ja toisessa on niin kovat ruuhkat, että ei mihinkään pääse. Ehkä tämä sähköjen maakaapelointi olisi pitänyt aloittaa Itä-Suomesta ja toisaalta Helsingin seutu olisi pitänyt tehdä autoilulle helpommaksi.

Olen sivusta seuranneena vain ihmetellyt sitä kuinka Helsinki sahaa omaa oksaansa nyt kaikilta sektoreilta. Kohta ei enää nimittäin ole niitä rikkaita asumassa koko kunnassa. Kaikki rikkaammat jotka ehkä haluavat kasvattaa lapsensa vähän inhimillisemmässä paikassa, muuttavat ympäryskuntiin. Samaa kehitys on tapahtunut myös Oulun seudulla. Esim Kempele ja Liminka ottaaa kaikki rikkaat Oulusta. Oulu tulee olemaan vain jatkossa opiskelijoiden, työssä käyvien sinkkujen ja mamujen paratiisi. Näistä vain työssä käyvillä sinkuilla on rahaa, joka toki mee sijoittamiseen ja nettikauppoihin ei paikalliseen kulutukseen. Nuoriso ei juo enää, baarit ei kohta kannata. Ostoskeskukset ovat vain hengailupaikkoja joissa notkuu kantaväestöä ja mamuja. Ainoa mikä kannattaa on ruokakaupat.

En tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, mutta paluuta vuoden takaiseen ei enää ole.

Wuhanin_nuha

Minulla on Helsingissä asunto (jota vuokraan tietty ulos, ei ole varaa pitää tyhjillään). Sen olen valinnut paikasta, johon vallitseva kaupunginpilaamiskulttuuri mahdollisimman vähän vaikuttaa eli Töölöstä. Töölöstä suonet vetävät Turuntien suuntaan (Mechelininkatu, Topeliuksenkatu, Mannerheimintie) niin, että yksi täydentää muita. Länsiväylällekin pääsee Mechelninkadun lisäksi kiertoteitä, joskin tältä osin tukkiminen onnistuu paremmin.

Maa on myös yksityisesti omistettua, niin ei ole pelkoa sosiaalisesta uudistustuotannosta. Espoo Laajalahden toisella puolelalla suojaa Kruunuvuorenselän hullutuksilta, vuosikymmenien työmailta ja rakennusliikerakennusmassan pilaamalta rantaviivasiluetilta.

Itäinen kantakaupunki sitten on täysin kaupunginpilaamisviraston armoilla. Hankkeita on niin monia, että niitä en jaksa edes luetella niitä. Seurauksena on Katajanokan ja Kruununhaan sumputtaminen.

Parkkipaikkaongelman voi myös välttää Töölössä tarkkaan valitulla osoitteella. Osa kaduista jäi Sinnemäen hyökkäyksen uhriksi, mutta osa kaduista on turvassa. Ikävästi Pisara-ratavaraus kaavassa estää maalämmön rakentamisen monessa Töölön kohdissa, joten Helsingin Energian hullutusten varassa ollaan ikävä kyllä ja siitä taatusti maksetaan.

Suurin uhka töölöläiselle on kiinteistövero, joka tulee nousemaan valtavasti. On jo noussut. Tähänkin liittyviä hankkeita on monia vireillä.

Parina vuotenani Töölössä hiljan käytin bussia tai ratikkaa muutaman kerran, yhden kerran ajoin metrolla. Kolmeen ja puoleen vuoteen en ole pyöräillyt ja senkin kerran viinitilalla ulkomailla. Autolla ja kävellen hoituu kaikki matkat Helsingissä, kun osoitteensa valitsee tarkasti.


Titus

^on kertakaikkiaan käsittämätöntä kuinka pienellä ymmärtämisellä tuo Kauppahalli - Sörnäinen väli on tehty. Suurinpiirtein kaikki mahdollinen kustu typeryyteen ja kykyyn olla käsittämättä mitä suunnittelusta seuraa.

Tilanteen tietysti kruunaa bussikuski joka lähtee ohittamaan vastaantulevien kaistan kautta, jää samaan jumiin ja tukkii samalla vastaantulevan spåran ja liikenteen kaistan  :facepalm:  :facepalm:

Kurvin ohi kun kävelin, niin huomasin, että spårien mainio solmukohta on jaettu kahteen osaan ja siirretty kauemmaksi metron sisäänmenoista: jos tulet esim 7:lla ja haluat jatkaa 8:lla, niin ennen jäit pysäkillä pois ja nousit seuraavaan spåraan. Nyt kävelet 150m...
that's a bingo!

Golimar

Quote

Uusi selvitys nostaa esiin pysäköinnin hankaloittamisen kotona ja määränpäässä – "todennäköisyys käyttää henkilöautoa erittäin pieni"

X

"Norjalaisen tutkimuksen mukaan ilmaisen pysäköinnin rajoittaminen työpaikalla on tehokas keino pienentää henkilöauton käyttöä työmatkoilla. Henkilöauton käyttö on huomattavasti alhaisempaa, jos työntekijät maksavat kertamaksun (päivä/tunti) verrattuna kuukausimaksuun."

Sanatarkasti näin kuvaillaan Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin syyskuussa 2020 valmistuneessa Kestävän liikkumisen toimien kulkutapavaikutukset -nimisessä selvityksessä, jonka tavoitteena on ollut koostaa päättäjien käyttöön niin sanottua vaikutustietoa kävelyn ja pyöräilyn sekä joukkoliikenteen käytön edistämiseen.

Lue lisää: Traficom tutkinut myös henkilöautoliikenteen nopeuden ja sujuvuuden rajoittamista – 10 prosentin hidastamisella prosentin päästövähennys

"Rajoitettu pysäköintimahdollisuus kotona vaikuttaa myös henkilöauton käyttöön. Todennäköisyys käyttää henkilöautoa vähenee, kun kävelymatka pysäköintipaikalle kasvaa, etenkin tiheästi asutuilla alueilla. Todennäköisyys käyttää henkilöautoa on erittäin pieni jos, pysäköinti on rajoitettu sekä kotona että määränpäässä."

X

Johtoajatuksena siis on, että autojen kalliimpi, hankalampi ja jopa kokonaan estetty pysäköinti edistäisi autoa ympäristöystävällisemmiksi laskettujen kulkumuotojen käyttöä suhteessa autoiluun.

X

https://www.is.fi/autot/art-2000007736452.html

jka

On meinaan noita linja-autoja pitkin ja poikin pientareita pääkapunkiseudulla ihan jokapuolella. En nyt yhtäkkiä muista että nimenomaan busseilla olisi ollut mitään suurempia ongelmia lumimyräköiden kanssa. Kyllä tässä herää epäilys että nykyinen kuljettaja-aines ei vain kykene ajamaan näillä keleillä. Mikä on kun ei taidot riitä?

valtakunnanpärkhele

#4377
Quote from: jka on 13.01.2021, 15:24:05
On meinaan noita linja-autoja pitkin ja poikin pientareita pääkapunkiseudulla ihan jokapuolella. En nyt yhtäkkiä muista että nimenomaan busseilla olisi ollut mitään suurempia ongelmia lumimyräköiden kanssa. Kyllä tässä herää epäilys että nykyinen kuljettaja-aines ei vain kykene ajamaan näillä keleillä. Mikä on kun ei taidot riitä?

Musta mies  päiväntasaajalta, jonka ajokortti kai saatu poppamieheltä ja on pikakurssitettu vain mamuille suunnatussa hälläväliä työvoimakoulutuksessa bussikuskiksi paikkaamaan työvoimapulaa ja saamaan oleskeluluvan, heitetään vanhan paikallisdösän, missä renkaat tyyliä slicks  ja edes luistonestoa ei ole,  rattiin ajelemaan punavihreiden Hämeentieksi kutsuttua uutta jääränniä  lumipyryssä - Mikä voisi mennä pieleen. 

edit: ja on niitä ojissa vähän siellä sun täällä pitkin pääkaupunkiseutua muutekin, kun vähän pyryttää
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

petebe

Quote from: valtakunnanpärkhele on 13.01.2021, 15:40:07
Quote from: jka on 13.01.2021, 15:24:05
On meinaan noita linja-autoja pitkin ja poikin pientareita pääkapunkiseudulla ihan jokapuolella. En nyt yhtäkkiä muista että nimenomaan busseilla olisi ollut mitään suurempia ongelmia lumimyräköiden kanssa. Kyllä tässä herää epäilys että nykyinen kuljettaja-aines ei vain kykene ajamaan näillä keleillä. Mikä on kun ei taidot riitä?

Musta mies  päiväntasaajalta, jonka ajokortti kai saatu poppamieheltä ja on pikakurssitettu vain mamuille suunnatussa hälläväliä työvoimakoulutuksessa bussikuskiksi paikkaamaan työvoimapulaa ja saamaan oleskeluluvan, heitetään vanhan paikallisdösän, missä renkaat tyyliä slicks  ja edes luistonestoa ei ole,  rattiin ajelemaan punavihreiden Hämeentieksi kutsuttua uutta jääränniä  lumipyryssä - Mikä voisi mennä pieleen. 

edit: ja on niitä ojissa vähän siellä sun täällä pitkin pääkaupunkiseutua muutekin, kun vähän pyryttää

Tässä kohtaa tyytyväisenä voi todeta, että pääkaupunkiseudun vasemmistoituhippi-skene saa juuri sitä mitä ovat tilanneet.
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

Eino P. Keravalta

Quote from: jka on 13.01.2021, 15:24:05
On meinaan noita linja-autoja pitkin ja poikin pientareita pääkapunkiseudulla ihan jokapuolella. En nyt yhtäkkiä muista että nimenomaan busseilla olisi ollut mitään suurempia ongelmia lumimyräköiden kanssa. Kyllä tässä herää epäilys että nykyinen kuljettaja-aines ei vain kykene ajamaan näillä keleillä. Mikä on kun ei taidot riitä?

Ehdotan, että luovutaan kadunnimestä Hämeentie. Tilalle Kaisla-Hameentie.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.