News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Oto Hascak

^Loistava tuo video.  ;D Tässä on nyt muutamana viime päivänä höpisty siitä, että kuinka paljon afrikkalaistaustaiset KOKEVAT rasismia Suomessa. Tämä video on loistava esimerkki rasismin kokemisesta. Kuski vetää peräti kaksi kertaa rasistikortin hihasta eli syyttää kyyditettävää rasistiksi. Ja niille, jotka eivät jaksa videota katsoa, niin ei kyyditettävä sano tai tee mitään, minkä täysipäinen ihiminen voisi tulkita rasistiseksi käyttäytymiseksi eli rasistisyytökset ovat täysin hihasta ravistettuja. Vihervasemmiston mielipiteellä asiasta sitten taas ei ole väliä, sillä heidän näkökulmastaan rasismia on kaikissa tapahtumissa, joissa toisena osapuolena on paremmalla pigmenttikertoimella varustettu tapaus.

Sinä olet rasisti ajassa 1:44 ja 2:17.
"Tässä on mun pippeli! Se on huippu pippeli!" X2

Tomatoface

Itse olen jo lopettanut taksin käytön kokonaan pääkaupunkiseudulla. Aina kun siellä käyn (joudun käymään) niin käytän julkisia ja kävelen.

Pääsee taksikuskit ja oma pää paljon helpommalla. Asiakkaan turvaksi pitäisi olla oma kamera päällä koko ajan.
O tempora, o mores!

John Johnson

Ei muuten ole tämä taksiliikenteen avautuminen näkynyt autojen laadussa. Aikalailla uudenkarheilla autoilta näyttää taksiilikenne menevän, enkä oikein ole nähnyt sitä muutosta hinnoissa. Polkupyörätaksi on toistaiseksi merkittävin näkyvä muutos.
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

Radio

Husun kolleega pistää vitosella paremmaksi. Puntinmaan koneinsinööri on unohtanut bambusta vuollun laskutikkunsa kesämökilleen Afrikan sarveen.
Tämän valistusvideon nähtyäni julistaudun rasistiksi, ainakin taksitolpalla. Voiko puhelimella tilata maaamme alkuperäisväestöön kuuluvan kuskin?

MiljonääriPlayboy

Quote from: Tomatoface on 14.06.2020, 19:00:13
Itse olen jo lopettanut taksin käytön kokonaan pääkaupunkiseudulla. Aina kun siellä käyn (joudun käymään) niin käytän julkisia ja kävelen.

Pääsee taksikuskit ja oma pää paljon helpommalla. Asiakkaan turvaksi pitäisi olla oma kamera päällä koko ajan.

Olen tainnut tästä aiemminkin joskus mainita. Tein saman päätöksen (olla käyttämättä taksia) työmatkoilla Ruotsissa jo vuosia sitten. Siellähän taksialan neegeröityminen ja hiekkaneegeröityminen tapahtui muutama vuosi ennen Hölmölää. Aiemmin sain monesti jopa suomalaistaustaisia kuskeja. Kaikki toimi. Aina. Sitten paikallinen taksiyhtiö myytiin isommalle konglomeraatille, ja oh boy, sitten rupesi tapahtumaan. Koko kuljettajakanta vaihtoi väriä sinne paletin toiseen laitaan sellaisella vauhdilla, ettei kerinnyt insallahia sanoa. Ja sen jälkeen mikään ei toiminut. Koskaan ei voinut luottaa saako sen taksin vai ei, osaako se perille, tai osaako kuski käyttää maksupäätettä. Totesin siinä vaiheessa, että koska bussi on 10X halvempi ja luotettavampi, käytän mielummin sitten sitä. Tai vuokraan auton.

Ja nyt se sama tilanne on sitten täällä. Siellä missä kehikset, siellä ongelma.

e:typo
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Radio

Rasismi on sallittua ja mahdollista taksijonossa. Puhelintilauksista en tiedä. En todellakaan lähde kielitaidottaman kyytiin ja annan tasarahan uhkailematta videoinnilla, jos kuski vaikuttaa ammattitaidottomalta valehtelevalta husun klaanin jäseneltä.
Kuppi on kaatunut, julistaudun rasistiseksi suomalaisen kansallisvaltion kannattajaksi. Suomirotu rulettaa!

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Beef Supreme

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/taksikuski-hermostui-ja-hakkasi-12-vuotiaan-pojan-julmalla-tavalla-espoossa-kuski-tuomittiin-ehdolliseen-vankeuteen-pahoinpitelysta/7847832

En väitä mitään enkä syytä ketään, mutta selvästi taksikuskeihin on päässyt muutama mätä banaani taateli omena joukkoon.

QuoteLänsi-Uudenmaan käräjäoikeus tuomitsi maanantaina 39-vuotiaan taksikuskin ehdolliseen vankeuteen 12-vuotiaan pojan pahoinpitelystä. Kuski löi useita iskuja lapsen kasvoihin.

Pahoinpitely tapahtui Espoon Soukassa viime vuoden loppiaisena.

Joukko nuoria oli illan aikana pudotellut lumipalloja ylikulkusillalta sillan alla olleen taksitolpan alueelle.

Kuski raivostui ja otti yhden pojista kiinni

Yksi taksikuskeista hermostui nuoriin ja lähti ajamaan heitä takaa sillan läheisille kallioille.

12-vuotias poika kertoi yrittäneensä paeta miestä, kun hän liukastui noustessaan kalliota ja lähti valumaan alaspäin niin, että mies sai hänestä kiinni.

Oikeuden mukaan taksikuski kaatoi pojan maahan vaatteista vetämällä ja sen jälkeen löi tätä kolme kertaa nyrkillä kasvoihin.


l'uomo normale

And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Golimar

Quote
X

Taksifirma Menevän listoilla oleviin yli 2 000 kuljettajaan mahtuu yli sata eri kansallisuutta. Levy-yhtiö on yhtiölle uudenlainen markkinointitempaus.

Menevä Records julkaisee loppukesällä GG Caravanin uuden albumin. Kyseessä on erikoinen julkaisu monin tavoin, sillä sekä levy-yhtiö että levyttäjä eivät ole ihan tavallisia julkaisijoita ja artisteja.

GG Caravan perustettiin viime vuosikymmenen alussa osaksi sisäasianministeriön ja EU:n rahoittamaa Meijän puolue -kampanjaa, jonka tarkoitus oli edistää yhdenvertaisuutta.

GG Caravanin räppiä ja mustalaismusiikkia yhdisteleviä kappaleita ovat olleet toiselle levylle tulkitsemassa muun muassa Pyhimys, Remu Aaltonen, Anssi Kela, Kasmir, Jippu, Sara Forsberg sekä yhtyeen solisteina jo vuonna 2012 julkaistulla ensilevyllä räpänneet Paleface, Tommy Lindgren ja Brandon. Lisäksi löyhään yhteenliittymään kuuluu kymmenkunta huippumuusikkoa kitaristi Marzi Nymanista lähtien.

Menevä Records aloittaa puolestaan toimintansa GG Caravanin levyjulkaisulla. Yhtiön taustalla on taksifirma Menevä, jonka markkinointia levyjulkaisu on.– Yhteistyö tekee yhtiömme arvot yhdenvertaisuudesta selväksi, Menevän myynti- ja markkinointijohtaja Arto Peisa sanoo.

Yhteistyö alkoi Finlandialla
Peisan mukaan jo 1970-luvulla perustetun Menevän väreissä liikkuu Suomessa noin 1 400 autoa. Yhtiön listoilla on yli 2 000 kuljettajaa.

– He edustavat yli sataa eri kansallisuutta. Olemme todenneet, että on ihminen kotoisin mistä tahansa, hänestä voi tulla hyvä taksikuski. Alussa voi olla vaikeampaa, mutta kun hommia tekee pidempään, ne opitaan, Peisa sanoo.

Parin vuoden takainen taksiuudistus toi liikenteeseen paljon uusia kuljettajia, kun yrittäminen vapautui. Peisa tulkitsee, että monet maahanmuuttajataustaiset kuljettajat leimaantuivat yksittäisten kuskien virheistä – tehtiin niitä sitten minkä yhtiön nimissä tahansa.

– Se oli kiusallista muun muassa monille meidän somalitaustaisille kuljettajillemme, jotka hoitivat työnsä hyvin.

Ottaakseen yhtiönä kantaa rasismia vastaan, yhtiö palkkasi GG Caravanin perustajan, kitaristi Tero Roinisen soittamaan Finlandia-hymnin yhtiön joulutervehdykseen. Romanitaustaisen Roinisen lisäksi tervehdysvideolla esiintyi Menevän kuljettajia, jotka kaikki eivät olleet syntyperäisiä suomalaisia.

X

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006545795.html?ref=rss

Beef Supreme

Opetelkaa tolpalle seuraava lause: jag behöver en chaufför som pratar svenska.

Golimar

Quote
X

SEINÄJOELLA mies joutui vaaralliseen tilanteeseen, kun taksikuski lähti vauhdikkaasti peruuttamaan pois paikalta. Ilta-Sanomien näkemälle videolle tallentui, kun Seinäjoen keskustaksin kuljettaja lähti liikkeelle asiakkaan vielä ollessa auton ja aukinaisen, matkustajanpuoleisen oven välissä. Mies kaatui maahan, mutta nousi pian pystyyn ja huusi solvauksia kuljettajalle.

Videon alussa kuuluu miehen ja taksikuskin välistä sananvaihtoa, jota voidaan luonnehtia jonkinlaiseksi sanaharkaksi.

Etelä-Pohjanmaan alueella toimivan Keskustaksi Oy:n toimitusjohtaja Antti Ålander kertoo tilanteen tapahtuneen Seinäjoella perjantaina ennen puoltayötä.

X

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006563701.html

[tweet]1280164929190998029[/tweet]

Skeptikko

Heidi tarvitsi kyydin kotiin, taksitolpalla meininki kuin villissä lännessä – "Kuljettajat tappelivat minusta kuin pahaisesta saaliseläimestä"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f5645624-c1c5-4dea-86dc-985248192fd5

QuoteHelsinkiläinen Heidi Burtsoff oli palaamassa Helsinkiin torstai-iltana lastensa kanssa pitkältä junamatkalta Pohjois-Suomesta. Tuntikausien matkanteon jälkeen hän halusi vain päästä nopeasti ja luotettavasti kotiin, joten hän halusi ottaa joko Taksi Helsingin tai Lähitaksin auton Pasilan aseman taksitolpalta.

Onnekseen Burtsoff bongasi tunnuksettomien taksien valtaamalta tolpalta yhden Taksi Helsingin auton lähes jonon perältä, joten valinta oli Burtsoffille helppo.

Berneriläinen valinnanvapaus kuitenkin suututti muut tolpalla partioineet kuljettajat, jotka yrittivät ensin houkutella Burtsoffia omaan kyytiinsä. Kun kuljettajat tajusivat Burtsoffin tehneen jo valintansa, alkoi sättiminen ja kiroilu.

Lapseni säikähtivät tilannetta pahanpäiväisesti, kun aikuiset miehet alkoivat huutamaan ja syyttämään valitsemaani kuljettajaa asiakkaan varastamisesta, Burtsoff kertoo.

– Yritin rauhoitella tilannetta ja muistuttaa, että asiakkaana minulla on täysi oikeus valita oma autoni itse. Tällä ei ollut minkäänlaista vaikutusta kilpailevien kuljettajien tuohtumukseen.
...
Burtsoff kehuu valitsemaansa kuljettajaa, joka pysyi tilanteessa rauhallisena kuin viilipytty, vaikka useampi kuljettaja liittyi sättivien kuoroon, joista osa jatkoi huutelua ja riehumista vielä sen jälkeenkin, kun matkatavarat ja matkustajat oli saatu pakattua autoon.

– Siinä tuli asiakkaana todella epämiellyttävä olo, kun nämä kuljettajat tappelivat minusta kuin jostain pahaisesta saaliseläimestä, Burtsoff kertoo.

Burtsoffin lapset kertoivat vielä kotona, kuinka pelottavalta taksitolpan tilanne oli tuntunut.
...
Burtsoff miettii hetken, mitä olisi tapahtunut, jos hän ei olisi löytänyt tolpalta sitä yksinäistä ison välityskeskuksen autoa.

Hän pohtii hetken eri autojen hintojen vertailua, mutta miettii sitten, minkälainen soppa ja huutomyrsky siitä olisi syntynyt.

– Kun meno siinä tolpalla oli kuin villissä lännessä, niin olisin varmaan ladannut puhelimeen jonkin sovelluksen ja tilannut auton kulman taakse, Burtsoff miettii.

Burtsoff puntaroi tilannetta, mikäli hän olisi ollut jossain itselleen tuntemattomassa kaupungissa. Tutussa ympäristössä on mahdollista lähteä ynnäilemään eri toimijoiden kilometri- ja minuuttitaksoja, mutta maakunnasta pääkaupunkiin matkalla oleva henkilö olisi pulassa, kun kaupunki on vieras, eikä varsinaista käsitystä matkoista ja matka-ajoista ole mahdollista tehdä.

Koen sen vertailutilanteen todella ahdistavana, kun en saa rauhassa tehdä sitä, vaan ratkaisu pitää tehdä salamana, Burtsoff sanoo.

Sitten kun hyppäät väärään autoon, niin hinta voi yhtäkkiä ollakin satoja euroja, Burtsoff sanoo.
...
Villien taksien kohdalla Burtsoff äimistelee kuljettajien ala-arvoisen käytöksen lisäksi sitä, ettei siihen juuri kukaan pysty puuttumaan.

– Näillä tunnuksettomilla kuskeillahan ei ole edes taksitarkastajaa, jolle voisi tehdä reklamaatiota tällaisesta riehumisesta. Ymmärtääkseni ennen kuljettajilla oli sentään jotain herrasmiessopimuksia keskenään ja kaverin ammattitaitoa ja asiakaspalvelua arvostettiin, Burtsoff miettii.
...
Siitä huolimatta Burtsoff ei ymmärrä, mitä toisille kuljettajille asiakkaiden edessä riehuminen auttaa. Hän uskoo, että huono käytös lähinnä karkottaa mahdollisia asiakkaita pois tolpilta ja eri puhelinsovellusten pariin.
...
Taksi Helsingin taksitarkastaja Ilkka Korpela toteaa Pasilan aseman taksitolpan olevan yksi suurimmista järjestyshäiriöiden aiheuttajista.

– Yleensä järjestyshäiriöitä on niillä tolpilla, minne asiakkaat tulevat kävellen, Korpela sanoo.

Pasilan aseman lisäksi hän mainitsee Asema-aukion tolpan varsin villinä tolppana, todeten samalla, ettei siitä syystä tolpalla juuri Taksi Helsingin autoja näy. Korpela lisää, että öiseen aikaan kuljettajille tulee erimielisyyksiä erityisesti ravintoloiden edustoilla olevilla taksitolpilla.

Lähitaksin laadunvalvoja Amir Altake yhtyy kollegansa arvioon Helsingin Asema-aukion villistä meiningistä.

– Siellä tapahtuu kaikennäköistä. Useimmiten siellä ongelmien juurisyy liittyy jonossa ohitteluun, mikä on eskaloitunut väkivallaksi asti, Altake sanoo. Hän haluaa painottaa, että Lähitaksin kuljettajien tolppakäytöksestä valituksia tulee aniharvoin.
...
Lisäksi Rantanen mainitsee ongelmapaikoiksi ravintoloiden ja kävelykatujen kulmiin muodostuneet epäviralliset taksitolpat, minne pääasiassa uudet toimijat majoittuvat.

– Viralliset taksitolpat on aikanaan mitoitettu vain tietylle määrälle autoja, Rantanen sanoo.

Liikenneministeri Harakka: "Bernerin taksiuudistus meni liian pitkälle - raavaat nuorukaiset eivät uskalla ottaa taksia Elielinaukiolta"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/756a956c-0c78-4f69-9dec-eacb1b411e0c

Quote– Kuten jokainen on arkikokemuksesta huomannut, aiemmin luotettavaksi ja vakaaksi koettu taksi on saanut mainevaurion, sitä ei ole koettu turvalliseksi. Tiedän ihan riuskoja nuorukaisia, jotka eivät ole uskaltaneet ottaa Elielinaukiolta taksia, vaan ovat käyttäneet metroa.

Esimerkiksi Iltalehti kertoi kesäkuussa, että "Asema-aukion taksitolpasta on tullut taksiuudistuksen jälkeen "villi länsi", jossa kuskit taistelevat rajusti asiakkaista".

Harakka listaa, että ongelmiksi taksien kanssa on vuoden 2018 uudistuksen jälkeen koettu "turvallisuus, luotettavuus, saatavuus, hinnoittelu ja 'jossain määrin' palvelutaso".
...
Harakan mukaan uudistuksessa oli hyviäkin puolia, esimerkiksi noin 5 000 uutta työpaikkaa taksialalle.

– Moni kokee, että kuljettajien kielitaidon olisi oltava jetsulleen. Itse olen sitä mieltä, että taksiala on maahanmuuttajille hyvä tapa päästä kiinni työelämään.

Ja alan uudet työntekijät ovat yksi syy, miksi kaikkea ei vedetä uusiksi tai palata kokonaan menneeseen

– Ei me voida sanoa uusille alalle tulleille, että ähäkutti, etpäs saatkaan ajaa.

– En usko, että Taksiliittokaan kaipaa menneeseen.

Kuinkakohan usein näillä pahamaineisilla tolpilla tapahtuu näitä riitelyitä, jos asiakas ei valitsekaan ensimmäistä taksia? Tuli mieleen, että jo parin hengen nuiva porukkahan voisi järjestää tällaisen selkkauksen siten näillä pahamaineisilla taksitolpilla, että toinen vaivihkaa kuvaa hieman etäämpää mahdollisesti syttyvää riitaa ja toinen menee ottamaan itselleen taksin jonon hänniltä. Tietenkin jos tällaisia riitoja ei kovin usein esiinny, niin tällaisen järjestäminen on vaikeampaa.

Mielellään toki kuvaajia voisi olla varmuuden vuoksi kaksi tai jopa useampia, että saisi parempaa kuvamateriaalia ja erilaisista kuvakulmista. Tämä pienentäisi myös mahdollisten kuvausongelmien aiheuttamaa haittaa ja auttaisi myös jos kuvaamista yritetään estää. Ja tietenkin olisi hyvä, että kännyköissä olisi hyvälaatuiset kamerat - tai kenties jollain ihan järjestelmäkamerakin tai vaatteisiin kätketty piilokamera. Mielellään kuvaus melko valoisaan aikaan, kun hämäräkuvauksen laatu on helposti selvästi heikompaa, etenkin jos on nopeita liikkeitä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

l'uomo normale

Quote[...]
Lisäksi Lübitch kritisoi taksialan hinnanpolkijoita, mainiten nimeltä Uberin ja Yangon. Lübitchin mukaan näiden yhtiöiden välittämiä kyytejä ei edes kannata ajaa.

– Kuljettajalle ei jää niistä kyydeistä mitään käteen!

Asiakkaan anastus

Stanislav Melentyev yhtyy Lübitchin arvioon autojen määrästä.

– Autoja on yksinkertaisesti liikaa, Melentyev sanoo.

Hän uskoo, että ajoittain joillekin kuljettajille voi tulla sellainen olo, että joku varastaisi asiakkaat nenän edestä, mikä turhauttaa. Kun kuljettaja on vielä istunut pidemmän aikaa samalla tolpalla ja joku yrittää kiilata jonossa, on suukopu valmis.

Jonon hännille kurvaa Tomas Mäenpää, joka uskoo taksialan uudistuksen olevan osa pidempää jatkumoa, jossa Suomen työmarkkinoita yritetään työntää ulkomaisten työntekijöiden haltuun.

– Sen lisäksi autojen määrä on päästetty ihan käsistä, Mäenpää sanoo.

Mäenpää sanoo, että osasyy taksitolppien järjestyshäiriöihin ja riitaisaan tunnelmaan piilee myös eri kulttuuripiirien yhteenkolahduksissa.

Tyylitajun puute

Tolpan kärjessä istunut taksinkuljettaja Fadil Gashi kertoi odottaneensa asiakasta jo tunnin ja kymmenisen minuuttia. Kun aloitamme keskustelun, jonon keskivaiheilta pois kiihdyttää Taksi Helsingin auto.

Tietoisuus taksitolpilla tapahtuvista kärhämistä harmittaa Gashia.

– Mekin yritämme täällä tarjota hyvää palvelua, mutta muutama tökerö toimija pilaa meidän loppujen maineen.

Erityisesti Gashia harmittaa vapaiden toimijoiden liberaalihko pukeutuminen tolpilla. Mies itse on pukeutunut mustaan puvuntakkiin, kauluspaitaan ja solmioon.

– Se on kauhean näköistä, kun osa kuskeista seisoskelee tolpalla urheiluteepaidoissa, shortseissa ja sandaaleissa, Gashi pukahtaa, viittoillen Asema-aukion suuntaan.

– Erityisen kammottavia ovat ne, joilla on sukat sandaaleissa. Hyi kamalaa!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3e0dc3b1-6f14-430c-b7a8-e4dca37ac507

Minkä tahansa kirjallisen median juttujen sarjaan pitää saada vakuuttelua, ettei tässä rasistisin tai ksenofobisin motiivein mukana olla, ja mielellään myös hesarityyppinen kevennys loppuun, että eihän tämä nyt niin vakavaa ole.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

l'uomo normale

Quote[...]
Poliisin mukaan tapon yrityksestä epäillään 1960-luvulla syntynyttä taksinkuljettajaa. Poliisi tiedottaa miehen ajaneen tapahtuma-aikaan tunnuksetonta taksia.

Uhri oli noussut autoon Kankarepolulla sijaitsevan ravintolan edustalla. Autossa kuljettajan ja matkustajan välille kehkeytyi poliisin mukaan tappelu.

"Auto törmäsi pysäköityyn kuorma-autoon. Auto jatkoi vielä matkaa, mutta pysähtyi uudelleen ja matkustaja nousi ulos autosta. Kuljettaja ajoi pois paikalta. Verinen matkustaja käveli takaisin ravintolan terassille. Poliisi epäilee, että auton kuljettaja puukotti matkustajaa autossa", poliisi tiedottaa.

Poliisi pääsi nopeasti epäillyn jäljille.[...]

https://www.hs.fi/haku/?query=Juho+Jokinen+HS&category=kaikki&period=whenever&order=new

Tinnukseton taksi ei siis tarkoita pimeää taksia, vaan Bernerin mahdollistamaa taksia, jossa ei ole kylttiä katolla eikä teippauksia kyljessä osoittamassa, että kyseessä on laillinen taksi? Ainoastaan hintatietoineen pitää olla sivuikkunalla.

Eihän tämä niin vakavaa ole, tappelu vaan kehkeytyy.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Skeptikko

Quote from: Skeptikko on 15.07.2020, 09:58:03
Kuinkakohan usein näillä pahamaineisilla tolpilla tapahtuu näitä riitelyitä, jos asiakas ei valitsekaan ensimmäistä taksia? Tuli mieleen, että jo parin hengen nuiva porukkahan voisi järjestää tällaisen selkkauksen siten näillä pahamaineisilla taksitolpilla, että toinen vaivihkaa kuvaa hieman etäämpää mahdollisesti syttyvää riitaa ja toinen menee ottamaan itselleen taksin jonon hänniltä. Tietenkin jos tällaisia riitoja ei kovin usein esiinny, niin tällaisen järjestäminen on vaikeampaa.

Juttelin erään taksinkuljettajan kanssa. Hänen mukaansa tappeluita tai ainakin riitoja on nykyään päivittäin taksitolpilla. Ilmeisesti tyypillinen tilanne on tosiaan sellainen, että asiakas päättää valita jonon ensimmäisenä olevan epämääräisen etnotaustaisen taksin sijasta vakiintuneen taksiyrityksen taksin vähän kauempaa jonosta. Tällöin jonon alussa oleva maahanmuuttajataustainen kuski ryntää repimään laukkuja pois jäljempänä olevan taksin kyydistä ja vaatii huonolla suomella asiakasta tulemaan hänen autoonsa. Kuulemma poliisejakaan ei tyypillisesti saa näihin riittoihin tai suoranaisiin tappaluihin enää paikalle avuksi, vaan he eivät viitsi tai halua sotkeentua asiaan.

Taksikuskin arvion mukaan ongelmien kuntoon saamiseksi tarvittaisiin sitä, että viranomaiset järjestäisivät säännöllisesti valvontaa siitä, että onko esimerkiksi erilaiset verot maksettu, vakuutukset kunnossa yms. Kuulemma etenkin maahanmuuttajatausten taksiyrittäjien kohdalla on ties minkälaista puliveivausta, kuten jätetään hankkimatta ammattikuljettajan autovakuutus (jonka puuttuessa saattaa asiakkaankin asema on uhattuna, jos tapahtuu onnettomuus jossa asiakas loukkaantuu - tosin tästä en ole varma), jätetään ilmoittamatta osa kenties kaikki matkat verottajalle, ei makseta ennakkomaksuja ja ties mitä kaikkea muuta, joista monet seikat jo unohdin. Osa näistä puliveivareista saattaa muuten samaan aikaan nostaa työttömyys- ja/tai sosiaalitukia, kun viranomaisilta salassa toimivat taksikuskeina.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Golimar

Quote

Taksirähinä leimahti taas Helsingissä: huutelua ja tappelua, asiakkaat peloissaan – poliisi tyhjensi koko aseman

Poliisi joutui tyhjentämään Helsingin rautatieaseman taksitolpan alueen lauantaina kello 22 jälkeen illalla.

Iltalehden saaman tiedon mukaan asiakkaaseen olisi käyty käsiksi, mutta poliisi ei vahvista tätä tietoa. Mahdollisista rikosepäilyistä ei kerrottu.

Helsingin poliisin johtokeskuksesta kerrotaan poliisin toimineen yleisen järjestyksen ylläpitämiseksi.

– Siellä oli ollut niin kovaa huutelua ja alkavia tappeluita, että poliisi joutui tyhjentämään alueen. Asiakkaatkin olivat peloissaan, johtokeskuksesta sanotaan.

Kerta ei ollut ensimmäinen viime aikoina.

Alan uusien toimijoiden mukana varsinkin pääkaupunkiseudun taksiliikenteeseen on päässyt pesiytymään sivuilmiöitä, kuten esimerkiksi taksitolpilla tapahtuvaa kuljettajien välistä riitelyä.

Iltalehden viikolla haastattelema Vadim Lübitch on ajanut Helsingissä taksiautoa 10 vuoden ajan. Hän kertoi Asema-aukion villiyden olevan alalla yleisesti tiedossa, eikä hän edes muista, milloin viimeksi olisi mennyt hakemaan alueelta asiakkaita.

– Uskon, että villien toimijoiden määrä on lisääntynyt niin valtavasti, että kiristyvä kilpailu kiristää myös kuljettajien hermoja, Lübitch kertoi.


https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d352d9c-7db6-48e1-8d2c-3b16424d2790


Mamut riehuvat Helsingin keskustassa 5.7.2019

https://www.youtube.com/watch?v=nbaclckz0nM

Supernuiva

^Pahintahan tässä taksiuudistuksessa on kenties se, että tavoiteltuja hyötyjä taksin asiakkaan kannalta ei saavutettu, mutta haitat tulivat.

Onkohan lain korjauspaketti tehty kuitenkin nyt lähinnä vanhojen perinteisten toimijoiden lobbauksen pohjalta, joka estää uusien innovaatioiden tulon taksialalle?

ISO

Faktahan on se, ettei kukaan halua mamujen kyytiin, joten ihmiset nappaa virallisia suomalaisen kuljettamia takseja jonon hänniltä, ja sitten käy niin että ihana temperamentti kiehahtaa matun päässä, ja soppa onkin valmis.

Tätä saa kun päästää mamut taksikuskeiksi, ei se tuosta parane ennen kuin tunnuksettomat mamukuskit on poissa taksihommista.

Itse en ainakaan moisen kyytiin suostuis vaikka olis ainoa taksi tolpalla. Ihan vaan oman turvallisuuteni vuoksi.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Supernuiva

Varsin harvinaista, että taksin matkustaja kuolee kaupunkialueella tapahtuvassa kolarissa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8d2a95c6-99df-4476-b059-d55ba256c213

QuoteHelsingin Vesalassa tapahtui lauantaina 18.7.2020 noin kello 9.45 pakettiauton ja henkilöauton kolari. Henkilöauto oli taksi, jonka kyydissä oli asiakas. Taksin kyydissä ollut asiakas menehtyi myöhemmin sairaalassa.

Poliisi kertoo, että autot ajoivat Rapolantietä Kontulankaaren suuntaan. Taksi oli aikeissa kääntyä Vesalantielle, kun pakettiauto törmäsi sen perään.

– Taksi kuljetti matkustajansa sairaalaan tarkistuttamaan vammojaan. Poliisi sai myöhemmin samana iltana tiedon, että taksin matkustaja, 1930-luvulla syntynyt mies, oli kuollut. Kuolinsyy selvitetään osana esitutkintaa, kertoo tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Pekka Korhonen Helsingin poliisilaitokselta.

Rauno Murju

Quote from: JoKaGO on 26.05.2020, 23:00:25
Quote from: Sakari on 26.05.2020, 22:24:08
Hintoja ensin laskettiin, mutta Suomessa eläminen maksaa tietyn verran ja asiakkaita ollessa vähemmän, on pakko nostaa hintoja.

Miksi sitten polttoaineiden hinta on historiallisen alhaalla, kun vähemmän kysyntää eli vähemmän asiakkaita?

Liian halvalla saatavan bensan ongelma on jo korjattu ja syksyllä hallitus vielä korottelee lisää valmisteverolla.

Näyttäis olevan 95E10 1,40 - 1,45 /litra täällä ruuhkasuomessa.

Supernuiva

Quote from: Rauno Murju on 20.07.2020, 16:46:26
Quote from: JoKaGO on 26.05.2020, 23:00:25
Quote from: Sakari on 26.05.2020, 22:24:08
Hintoja ensin laskettiin, mutta Suomessa eläminen maksaa tietyn verran ja asiakkaita ollessa vähemmän, on pakko nostaa hintoja.

Miksi sitten polttoaineiden hinta on historiallisen alhaalla, kun vähemmän kysyntää eli vähemmän asiakkaita?

Liian halvalla saatavan bensan ongelma on jo korjattu ja syksyllä hallitus vielä korottelee lisää valmisteverolla.

Näyttäis olevan 95E10 1,40 - 1,45 /litra täällä ruuhkasuomessa.

Huomioidaan takseissa kuitenkin se, että polttoaineen hinnassa olevaa arvonlisäveroa taksien ei tarvitse maksaa.

Make M

Quote from: l'uomo normale on 15.07.2020, 11:51:52
Quote[...]
Erityisesti Gashia harmittaa vapaiden toimijoiden liberaalihko pukeutuminen tolpilla. Mies itse on pukeutunut mustaan puvuntakkiin, kauluspaitaan ja solmioon.

– Se on kauhean näköistä, kun osa kuskeista seisoskelee tolpalla urheiluteepaidoissa, shortseissa ja sandaaleissa, Gashi pukahtaa, viittoillen Asema-aukion suuntaan.

– Erityisen kammottavia ovat ne, joilla on sukat sandaaleissa. Hyi kamalaa!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3e0dc3b1-6f14-430c-b7a8-e4dca37ac507
------

Huh, en arvannutkaan että tilanne on äitynyt jo näin pahaksi! Että kuskeilla on ihan sukat sandaaleissa! Eikö poliisi valvo edes kammottavaa sukkien käyttöä sandaaleissa?! Välittömästi tuollaiset taksikuskit ajokieltoon! Toivottavasti uusi taksiliikennelain korjauspaketti puuttuu tähän epäkohtaan rankalla kädellä!

Skeptikko

Tässä poiminta @Huppupelikaanin värinäveikkauksiin laittamasta tapahtumasta:

Poliisi tutkii: Törkeän pahoinpitelyn yritys ja pahoinpitely Helsingin Asema-aukion taksitolpalla
https://www.poliisi.fi/helsinki/tiedotteet/1/0/poliisi_tutkii_torkean_pahoinpitelyn_yritys_ja_pahoinpitely_helsingin_asema-aukion_taksitolpalla_92131

Quote
Poliisi tutkii Helsingin keskustassa Asema-aukion taksitolpalla keskiviikkona 29.7.2020 noin kello 19.30 tapahtunutta kahden taksinkuljettajan keskinäistä välikohtausta.

– Taksinkuljettajille oli tullut riitaa jonottamisesta eli kenen vuoro oli ottaa asiakas kyytiin. Riidan seurauksena toinen taksinkuljettaja löi toista kolmesti vatsaan, kun taas tämä törmäsi autollaan tahallaan kahdesti häntä lyöneen taksinkuljettajan autoon, kertoo rikoskomisario Pekka Korhonen Helsingin poliisilaitokselta.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Lahti-Saloranta

Mitä hittoa se poliisi mokomaa tutkii, eikö juuri tuo ole sitä oikeaa kilpailua. Mitä sitä asiakkaita sotkemaan tähän kilpailuun kun voi kilpailuuttaa kuskit ja ajopelit, kenen kärryssä on vahvimmat pellit.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Skeptikko

Taksi ajoi Kehä 3:sta väärään suuntaan – katso video
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/89b6e582-08ad-4980-97dd-5142cc43c7c0

QuoteIltalehden lukija Pasi todisti erikoista tapahtumaa varhain maanantaina 27. heinäkuuta aamuneljän aikaan. Pasi ei esiinny jutussa oikealla nimellään.

Miehen kojelaudan kameraan tallentui, miten Kehä 3:lla Tuusulantien rampilla vastaan köröttää musta BMW-mallin taksi, jonka kuljettaja ilmeisen erehdyksensä tajuttuaan tekee liikenteen tukkivan U-käännöksen, ja jatkaa matkaa tulosuuntaansa.

– Vauhtia taksilla oli ainakin se 80 kilometriä tunnissa, ennen kuin huomasi minut, kuvailee videon lähettänyt mies Iltalehdelle.
...
– Taksi tuli vielä sellaisesta kohdasta minua vastaan, josta sitä ei ole helppo huomata. Kovaa ajavan rekan kanssa voisi tulla todella pahaa jälkeä. Voi sitä joka tuon taksin kyytiin hyppää, hän sanoo.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

simppali

QuotePasi ei esiinny jutussa oikealla nimellään

Taksi kuskin nimi voi olla vaikeasti kirjoitettava, joten sitä ei mainita..kuulin tuon videopätkässä tötöilevän taksikuskin nimen, erään toisen jutskan yhteydessä.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Huolestunut Kansalainen

Quote from: simppali on 01.08.2020, 01:55:22
QuotePasi ei esiinny jutussa oikealla nimellään

Taksi kuskin nimi voi olla vaikeasti kirjoitettava, joten sitä ei mainita..kuulin tuon videopätkässä tötöilevän taksikuskin nimen, erään toisen jutskan yhteydessä.


Aivan varmasti Mohammed, ja sekä Mossadin että polpon agentti.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

simppali

QuotePasi ei esiinny jutussa oikealla nimellään

Hieman oft,, huvittaa Pasit, Matit, Jarit ja Karit jotka eivät esiinny ilta-läpysköiden uutisissa omalla nimellään,,miten uutista lukeva voi yhdistää etunimen johonkin samalla kadun pätkällä asuvaan esim. Jariin joka ei esiinny uutisessa omalla nimellään?
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

jka

Muistan vielä ajan kun taksikuskit oli pääkaupunkiseudun parhaat kuskit. Koskaan ei taksikuski tötöillyt. Aina kun joku tötöili niin kyseessä oli 90% nainen ratissa. Nykyään taksikuskit on ylivoimaisesti paskimmat kuskit liikenteessä. Taksisuharit tekee 90% tötöilyistä. Enää ei ensimmäisenä tule mieleen edes "nainen ratissa" vaan taksisuhari ratissa. Jos liikenteessä näkee taksin niin pitää alkaa erikseen varoa. Se voi ja 90% varmuudella tekee jossain vaiheessä jotain täysin älytöntä.