News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hommakerho Prätkäily

Started by Janne, 07.07.2009, 01:14:50

Previous topic - Next topic

MW

Eräs hommalainen yllytti hullua, ja nyt on taas pari sataa kiloa rautaa kahdella pyörällä, iäkästä.

Mutta onhan se terapeuttista ropailla, ja miettiä mikä tätä nytkin vaivaa, kun illmeiset on hoidettu alta pois.

Tilat vaan saisi olla paremmat. Mutta kyllä se siitä. Ennenkin koneremontteja keittiön pöydällä tehty.

Faidros.

Quote from: Uuno Nuivanen on 11.07.2019, 20:00:57
Missä viipyy veli Faidros suosittelemassa R-koneista Bemaria?

Boxerit ei ole mitään aloittelijoiden vehkeitä, vaan lopettelijoiden. Kerran kun kokeilet, haluat vetää sillä samantien hautaan saakka/kanssa. >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Uuno Nuivanen

#1172
^ Melkein mieluummin suosittelisin turpohajapusaa.   ;D

Olis kyllä kiva tuollainen, edes kokeilla.  :)  Harvinaisia ovat.

ikuturso

Kinnuselle voisin suositella Nuivasen Funduroa. Ajelin tuollaisella kaksi päällä ympäri Uutta Seelantia n. 3500 km. Jos vie kahta isoa ihmistä, vie myös yhtä 130 kiloista hyvin. Kannattaa pienentää eturatasta. Originaali ykkönen on turhan pitkä onkimatka- ja pikkupolkupäristelyihin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Uuno Nuivanen

Juu on jo -1 piikki. Ja on ajeltu pikku pätkiä joskus muijankin kanssa, yllättävän hyvin kantaa ja mahtuu. Itsekin olen Karin kaliiperia, eikä eukkokaan mikään pikkuruinen  :-\.

Faidros.

#1175
Quote from: ikuturso on 11.07.2019, 23:12:10
Kinnuselle voisin suositella Nuivasen Funduroa. Ajelin tuollaisella kaksi päällä ympäri Uutta Seelantia n. 3500 km. Jos vie kahta isoa ihmistä, vie myös yhtä 130 kiloista hyvin. Kannattaa pienentää eturatasta. Originaali ykkönen on turhan pitkä onkimatka- ja pikkupolkupäristelyihin.

-i-

Itse ajelin exän kanssa uudemmalla F650 GS:llä Uudessa-Seelannissa. Tehokkaampi ja vie ihan älyttömän vähän bensaa(ajotapaan muuntautuva ruisku, eikä kahteen eri imuventtiiliin erilaiset kaasarit). Aikaisemmalla exällä oli omana uudesta saakka sellainen ja kerran Balkkanilla mitattiin just alle 3L/100km kulutus! :o
Niistä varhaisempia malleja, vuodesta 2000 eteenpäin, saattaa saada jo parilla tonnilla.
Saksasta jopa alle tonnilla. Katsoin just mobile.de niin halvin 700€! :o
Vittumainen venttiilinsäätö, mutta yleensä ei tarvitse tehdä koskaan, ehkä 50 000km välein?

Mainos: Mulla on kattava valikoima venttiilinsäätöpaloja, F, K bemareihin. Samat palat sopii ainakin Kawan 1300 6-möhköön... Bemarilla sama pala maksaa 3€, Kawalla 18€.
Itse olen vaihtanut(ei siis asennusta) paloja ilmaiseksi, jos vaihtopalat tulee vaihdossa, poikkeuksena se, että jotain palaa on jäljellä enää 1kpl.
Myös vanhempiin 4v K-mallin bimmeriin venttiilinsäätökuppeja löytyy, niistä en tiedä, mihin muihin pyöriin ne käy.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

rane58

Quote from: Kari Kinnunen on 11.07.2019, 18:04:14
Tuuttailin joskus vuonna kivi, ennen jeesuksen syntymää. Nyt alkaa olla semmoinen fiilis ja vaimon lupa, jotta voisi jatkaa pärisemistä.

Mikäpä olisi mielstänne hyvä, leppoisa pyörä viidenkympin kriisiä potevalle hommalaiselle. Painoa ukolla tommonen 130kg joten ihan teini/kyykky vehje toimii.

Hintakin pitäisi olla kohtuullinen. En mitään osamaksuja ota.

Ehdotuksia?
Quote from: rane58 on 16.06.2019, 06:21:24
Aloinpa sitten harrastuksen uudelleen ja ostaa pläjäytin Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98.  8)
Itse tykästyin tähän....  ;)
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Suurinta suvaitsemattomuutta esiintyy siellä, missä omasta mielestä ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.

Faidros.

www.youtube.com/watch?v=81SUUewUGs8
Jos hankkii moottoripyöräkoiran, pienet rodut on käytännöllisiä. Nää ei taas tarvii varashälytintä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

#1178
Huomenna matka Viroon prätkällä. Kaverilla on isot bailut lauantaina.
Tavallaan tämä on työmatka, koska pitäisi saada sellainen prätkä Viron kilpiin, joka sai hylsyn suomalaisessa konttoreissa. Myydään ehkä siellä?
Ja sanon sen tässä ja nyt, Suomi on vielä niin rähmällään entiseen Neuvostoliittoon, ettei olisi tosi. :facepalm:

Ja pyörä on ollut Puolan rekisterissä, ostettu prätkäliikkeestä Puolassa, suomalaisen keverin nimiin jo vuosia, mutta kun hän yritti tuoda sen Suomeen, mitkään paperit ei kelpaa tämän maan virkamiehille.
Toisen maan rekisteriote, tällä kertaa Puolan,  ei kelpaa suomalaiselle virkamiehelle. :facepalm:
Pyörässä on vaihdettu runko, todennäköisesti kolarissa? Puolalaiset ovat sen verran fiksuja, että meistaavat omat numeronsa. Tämä juuri siitä syystä, ettei klooneja tulisi markkinoiile.
Fiksut puolalaiset, tyhmät suomamaiset(virkamiehet) "kloonipyöriä" näin menetellen tule ei tule
Ja tämä ei kelpaa suomalaisille viranomaisille.
Jotkut tulee Suomeen ilman ainoatakaan paperia ja mä en voi rekisteröidä prätkää Suomessa, vaikka on EU:n sisäiset paperit täydellisinä. :facepalm:

Mulla on kymmeniä tarinoita kerrottavana, suomalaisten virkamiesten ylivallasta.
No okei, katsastus sallittiin myös yksityisille firmoille, mutta mitä tapahtui? Katsastuspisteet eivät anna enää mitään varmoja tietoja mistään, kun koko laki on aivan perseestä ja virkamiehet tulkitsee niitä aivan sattumanvaraisesti.

Siis lyhyesti kiinteytettynä, voit olla rikollinen, kun et saa enää mitään vastauksia lainsäädännöstä. :facepalm:
Jos kysyt verohallinnosta, vastaaminen voi viedä tunteja ja saat sitten vain, kyllä/ei) vastausten sijasta: EHKÄ!!"!"1q!" :facepalm:


Eikö tämä ole herkkua EU:sta, siitä vapauden alhosta?


Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Tunkki

Hieno :)


rane58

#1181
Quote from: Tunkki on 25.07.2019, 16:44:55
Hieno :)


Nyt, nyt ei sanat riitä, mahtava laitos, olen sanaton....!  :P
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Suurinta suvaitsemattomuutta esiintyy siellä, missä omasta mielestä ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.

Faidros.

Kävin perjantaina rekisteröimässä prätkää Virossa, kun ei Suomessa onnistunut. Suomessa, Puolassa katsastusviranomaisten taholta lyöty runkonumero ei käynyt, koska ei ollut tehtaan oma. Rekisteriotteessa oli juuri sama meistattu numero.  Pyörällä on todennäköisesti ajettu kolari, ostettu "blanco" runko ja Puolan viranomaiset ovat laittaneet omat numerot "kaksoiskappaleiden" välttämiseksi.
Virossa katsastajat soittivat Puolan viranomaisille, onko tällä runkonumerolla olevaa pyörää varastettu. Ei ollut ja kaikki hyvin.
Ainoastaan E-hyväksynnän tarra oli jostain syystä kadonnut, mutta katsastuskonttori itse hoitaa asian tehtaan kanssa.
Mitä tästä opimme? Virossa katsastajat tekevät työtään, jotta prätkän identiteetti on varmistettu, mutta Suomessa saa vain hylsyn, ilman mitään kiinnostusta selvittää asiaa. :facepalm:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Voi jumalauta, että harrastettiin edesvastuutonta ajamista Virossa. >:(
Onneksi olin porukan kolmas, jotta sain kurveista tietoa jo etukäteen. Yli 180kmh mutkateillä on väärin, mutta vähissä on ne henkilöt, jotka moottoripyörällä aiheutetulla onnettumuudella on todettu vahinkoitetuksi/kuolleeksi. Autolla muistaakseni 10kertainen?
Oma riski ja anteeksi. :-X
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Meillä täällä kaukana etelässä, huuhaavuorten etelärinteellä, viitakkopuitten varjojen takana salassa, on tällainen hirrmuisistahirmuinen  moottorikerho, sano.
Mielestäni aika hyvä nimi, mutta onko se kulttuurin omimista? ???
https://www.nrt.fi
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ikuturso

Mopokin kunnossa taas. Sähkövika korjattu. Voisi harkita hommakerho prätkäilyä jossain. Kussahan?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Veikko

Quote from: Faidros. on 30.07.2019, 14:49:57
Voi jumalauta, että harrastettiin edesvastuutonta ajamista Virossa. >:(
Onneksi olin porukan kolmas, jotta sain kurveista tietoa jo etukäteen. Yli 180kmh mutkateillä on väärin, mutta vähissä on ne henkilöt, jotka moottoripyörällä aiheutetulla onnettumuudella on todettu vahinkoitetuksi/kuolleeksi. Autolla muistaakseni 10kertainen?
Oma riski ja anteeksi. :-X

Edesvastuuton moottoripyöräilijä ilmoittautuu. Se, että olen vielä hengissä taitaa johtua suurelta osalta siitä syystä, että lopetin moottoripyöräilyn muutaman vuoden huuman jälkeen ja palasin polkupyörään.

Tapanani oli ajaa kaikki mutkatiet hengenvaarallista nopeutta - joka on monesti paljon pienempi kuin 180* - ja kyllä se varsinkin yhden vauhdikkaan ulosajon myötä tuli myös koettua ja olen itse henkilö, joka on vahingoittunut moottoripyörällä aiheuttamassani onnettomuudessa. Ja tiedän muitakin m-pyöräilijöitä, jotka ovat telonneet itseään.

Vaarallinen kapine on se maltittomille hananvääntäjille. Hengenvaarallinen.

* Parista nopeimmasta pyörästäni sain tosin väännettyä vain hieman yli 170 km/h.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Faidros.

Lähtekäähän arvon Hompanssit Hyvinkäälle katsomaan perinteistä Scramble, Trial & Enduro ajoja. 8)
Se on vanhojen maastoprätkien kilpa ja näytösajo. Tänään on Trial päivä ja huomenna ajetaan Scramblea. Ei pääsymaksua.
Faidros lähtee kohta prätkällä ja huomenna vien pakettiautolla yhden enduron myytäväksi.
Tuolta voi katsella vähän mistä on kysymys. https://hyvinkaanmoottorikerho.fi/portofolio-item/classic-jaos/
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Lalli IsoTalo

Quote from: Uuno Nuivanen on 11.07.2019, 23:14:34
Itsekin olen Karin kaliiperia ...

On teillä äijillä kaliiberit!

Kun opiskeluaikoina tein kaverin kanssa pikku ajeluita lähialueilla (Helsinki- Lohja-Porvoo-Helsinki), niin 250 kuution vuokravehje riitti ihan hyvin (200+ km/h). 65 kg kaliiberia silloin. Nyt toki 20+ kaliiberia enemmän.  :P

Enpä ole ajanut aikoihin prätkällä. Mutta mielellään luen alan miesten/naisten juttuja, vaikka sanasto onkin osittain vähän kadoksissa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Uuno Nuivanen

QuoteKun opiskeluaikoina tein kaverin kanssa pikku ajeluita lähialueilla (Helsinki- Lohja-Porvoo-Helsinki), niin 250 kuution vuokravehje riitti ihan hyvin (200+ km/h).

Kyllä nyt aika kultaa Lalli-sedän muistot vahvasti..  :D

Lalli IsoTalo

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.08.2019, 12:13:48
QuoteKun opiskeluaikoina tein kaverin kanssa pikku ajeluita lähialueilla (Helsinki- Lohja-Porvoo-Helsinki), niin 250 kuution vuokravehje riitti ihan hyvin (200+ km/h).

Kyllä nyt aika kultaa Lalli-sedän muistot vahvasti..  :D

Voit kuule hyvinkin olla oikeassa.  :P
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Hohtava Mamma on 24.08.2019, 12:58:56
Itse tykkään enemmän 50 km/h nopeudesta kinttupolulla kuin 250 km/h nopeudesta maantiellä.

Me kun ollaan vaimon kanssa kesälomilla niin mielummin ajamme autolla niitä "käyttämättömiksi jääneitä" vanhempia teitä, kuten vanha Lahdentie. Ollaan huomattu, että ne ovat myöskin motoristien suosiossa.

Enemmän mutkia ja kuoppia päällysteessä! Ja paremmat maisemat.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Sen verran muistan noista 30v taaksepäin ajoista, että jos vuokraprätkässä ei ollut "tuulilasia" - saatte korjata termin, kiitos - niin silloin kun mittari näytti noin 200 km/h, niin tuulen vastus oli niin iso, että oli vaikeaa pitää päätä tarpeeksi alhaalla.

Ja voihan se olla, että vuokrasin 500 kuutioisenkin joskus, mutta sitä isommat tuntuivat silloin 65kg painavalle liian raskailta. Niitä oli vähän vaikeaa pitää pystyssä, kun oltiin paikallaan. Tällaiset kullatut muistot minulla on.  :P
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Veikko

Quote from: Hohtava Mamma on 24.08.2019, 12:58:56
Kiitos ja anteeksi jo etukäteen  ;)

Nopeudet ja 'nopeudet'. Omistamani 1k gikseri raapaisi 200 km/h vaivattomasti kakkosella, leijutti kaasulla eturengasta sinne asti helposti. Sitten menin piruuttani mittaamaan todelliset, GPS-nopeudet ja korjasin mittarin näyttämää Speedohealerilla. Korjauskerrointa piti laittaa luokkaa -20%, jotta mittari alkoi näyttää todellista nopeutta.

Eli toisin sanoen, kun korjaamaton mittari näytti 200 km/h, todellinen nopeus oli 160 km/h...

Niin, ja nopeus on kovin suhteellinen käsite. Itse tykkään enemmän 50 km/h nopeudesta kinttupolulla kuin 250 km/h nopeudesta maantiellä. Ainakin ensin mainittu 'pelottaa' enemmän ja siinä joutuu tekemään enemmän töitä kuin jälkimmäisessä, jossa kyyhötetään samanlaisessa asennossa kuin koira paskalla. Jokaisella tietysti omat perversionsa -kuten minulla kuramopo- enkä minä ole mikään niitä arvostelemaan.

--

Tosiaan ne nopeusmittarista nähdyt nopeudet kulkivat monesti aivan eri luokassa kuin todelliset nopeudet. Varsinkin siellä yläpäässä.

En muista mitä pärrieni mittarit näyttivät, mutta nuo mainitsemani hieman yli 170 km/h olivat karkeasti rannekellosta ja matkasta laskettuja. Nopeusmittarit näyttivät mitä näyttivät. Äkäisellä 250-kuutioisella se saattoi laihan kuskin alla näyttää varmaan hyvinkin 200+ (Esim. vanha Suzuki T 250 kulki kuin rasvattu salama ja tehdas lupasi sille 170 km/h, mikä oli mittarissa varmaan tuhat ja sata. Tai ainakin se Lallin mainitsema 200+. Jenkkien vaatimuksesta sen myöhempien mallien tehoa piti alentaa ja ne olivat melkoisesti aneemisempia).

Ja nopeus on tosiaan suhteellinen käsite muutenkin. Pienellä ja mutkaisella tiellä pienikin nopeus saattaa tuntua urheilulliselta, kun taas suoran posottaminen isollakin nopeudella on vain tylsää. Tässä olen ihan samaa mieltä. Moottoripyörämatkailu jäikin minulla aivan lähimatkailuksi, kun taas polkupyörällä tein nautinnollisia tuhatkilometrisiä matkoja. Hassua kai tavallaan, mutta jokaisella on omat perversionsa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Faidros.

Quote from: Faidros. on 24.08.2019, 11:34:37
Lähtekäähän arvon Hompanssit Hyvinkäälle katsomaan perinteistä Scramble, Trial & Enduro ajoja. 8)
Se on vanhojen maastoprätkien kilpa ja näytösajo. Tänään on Trial päivä ja huomenna ajetaan Scramblea. Ei pääsymaksua.
Faidros lähtee kohta prätkällä ja huomenna vien pakettiautolla yhden enduron myytäväksi.
Tuolta voi katsella vähän mistä on kysymys. https://hyvinkaanmoottorikerho.fi/portofolio-item/classic-jaos/

Korjausta tähän. Ei olekaan ilmainen enää nykyään. Raskas 10€/pvä ja 2pvän lippu 15€.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Uuno Nuivanen

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.08.2019, 13:13:29
Sen verran muistan noista 30v taaksepäin ajoista, että jos vuokraprätkässä ei ollut "tuulilasia" - saatte korjata termin, kiitos - niin silloin kun mittari näytti noin 200 km/h, niin tuulen vastus oli niin iso, että oli vaikeaa pitää päätä tarpeeksi alhaalla.

Ja voihan se olla, että vuokrasin 500 kuutioisenkin joskus, mutta sitä isommat tuntuivat silloin 65kg painavalle liian raskailta. Niitä oli vähän vaikeaa pitää pystyssä, kun oltiin paikallaan. Tällaiset kullatut muistot minulla on.  :P

No joo, tuon ajan seiskapuolikkaatkaan eivät pääsääntöisesti yltäneet 200km/h nopeuteen. Ehkä joku gsxr750 juuri ja juuri, mutta se ei olekaan naku.

Saturnalia

#1196
Quote from: Uuno Nuivanen on 24.08.2019, 13:54:00
No joo, tuon ajan seiskapuolikkaatkaan eivät pääsääntöisesti yltäneet 200km/h nopeuteen. Ehkä joku gsxr750 juuri ja juuri, mutta se ei olekaan naku.

Pitsikansi meni hyvin, hyvin lähelle. Muistaakseni näin joskus kakkosen hetkellisesti just ja just ruudussa. Ysisatanen otti puhtaat kaksi markkaa, ja vähän ylikin. Parasta on ajaa kaksipuolikkaalla täysiä. Sitä menoa ja meininkiä. 140 km/h tuntuu kuin äänivallin reunalla ololta. Kone parkuu ja pyörä tärisee.
Omaan harrastukseen olen löytänyt vielä virtaa vanhoista kaksipuolikkaista 27 pyörän jälkeen. Niillä on myös kiva ajaa välillä sitä kuuttakymppiä mitä kaikki tuolla nykyään vetää jonossa täällä etelässä. Vanhemmissa pyörissä on oma juttunsa. Ihan fiiliksissä kun löytää jonkun työkalukotelon kannen.

Kaksipätkällä ei harmita pahasti ajaa hiljaa, puksutellaan tässä nyt sitten kaikessa rauhassa. Bensaa menee 3-4 litraa sadalla. Omaan tein pari viikkoa sitten vähän remppaa, oli lohkot levällään, mutta ei tullut ihan hyvä vielä. Viikon päästä uudelleen auki. Koneen pudottamiseen rungosta ja lohkojen aukaisuun menee noin kolme tuntia. Ei se vauhti, mutta mutkat on parasta. Tonniäffään kun laittoi piikin suuremman eturattaan ja matalaprofiilisemman takarenkaan niin nopeusmittari näytti pari kilsaa liian vähän :) Yamahan kaksipuolikas vesipyssy kulki noin 160km/h. Onhan tämä semmoinen laji, juu. Kiva päästä paikkoihin.

Faidros.

Quote from: Veikko on 24.08.2019, 13:48:32Suzuki T 250 kulki kuin rasvattu salama ja tehdas lupasi sille 170 km/h, mikä oli mittarissa varmaan tuhat ja sata.

Tulee nuoruus mieleen. :'( Mulla ja broidilla oli ainakin kolme Titan 250 + 1GT ja "kymmenen" Titan 500 + 1GT (Ostettiin, myytiin ja varastettiin)
-T 250 oli aikanaan tosi kova laite 33 heppaa ja 6 vaihdetta! 8) Ainoa mikä harmittaa näin jälkikäteen on se, että haalittiin jostain 315cc virityssarja(pytyt, männät, kaasarit), 45 heppaa jäi kokeilematta Sillä olisi varmaan piessyt lähes kaikki vakiot isotkin pyörät mutkateillä!
-T 500 (Matkajawa) Suoralla tosi stabiili, mutta mutkissa "kuminen."
Mikä noissa oli ihmeellistä, niin kaksitahtisina ne vei vähän bensaa jos ajoi nopeusrajoitusten mukaan ~5,5L/100km.
Noissa oli molemmissa sellainen ominaisuus jota jotkut ei hiffanneet, eli tuoreöljypumppu ei pyörinyt ollenkaan vapaalla tai edes kytkin pohjassa. Jenkeissä oli joku tehnyt jopa oikeusjutun tästä, kun kone oli kilahtanut kiinni, omistajan jätettyä pyörän liiaksi kauan tyhjäkäynnille.
T 500:ssa oli metallivalussa, öljykorkin vieressä 1200cc, se tappoi aina vitosvaihteen, kun se ei yltänyt öljyyn. GT:ssä oli valussa jo 1500cc.
Kyllähän me broidin kanssa ostettiin näitä "viheltäviä vitosia" halvalla, korjattiin ja myytiin voitolla pois.
Noissa Suzukeissa oli se hieno idea, että moottorin lohko aukesi lateraalisti ja kaikki moottorin ja vaihteiston akselit olivat rivissa samalla tasolla. Oli helppoa korjata kun pelkästään alalohkon poistamalla pääsi käsiksi joka paikkaan.  Kone ja vaihteisto pitivät öljyt sisällään kun moottorin alalohko piti sisällään öljyt kuin amme. :)

Mitähän mä vielä valehtelisin teille? No okei, vesijäähdytteinen GT 750 oli aikanaan sensaatio, Kawan ilmajäähdytteiset 3-pyttyiset leikkasivat useasti kiinni keskipytystä, mutta Suzuki tekikin samoilla mitoilla kuin T 500, kolmipyttyisen version, lisäten vain yhden pytyn ja vesijäähdytyksen samalla männänhelkaisijalla ja iskulla(bore and stroke). Mutta Suzuki painotti, että tämä on matkamalli, eikä raaseri.
Sehän tietysti meni kuuroille korville ja varsinkin ja moottoria käytettiin varsinkin sivuvaunuissa(moottorin leveyden vuoksi).

Broidilla(17v) oli eka "iso" prätkä Kawa S250, kolmipyttyinen, helmiäsvalkonen 2T vehje. Broidi kertoi että,  täydellä kaasulla ajettaessa meni jopa 17L/100km.
Kyllähän se S250 oli samanveroinen, T250:n kanssa, mutta oli paljon enemmän paremman näköinen mimmien ja kundien mielestä.
Helmiäisvalkoinen. wpolkowicach.info/otherview.html



Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

#1198
Quote from: Faidros. on 24.08.2019, 15:41:56
Quote from: Veikko on 24.08.2019, 13:48:32Suzuki T 250 kulki kuin rasvattu salama ja tehdas lupasi sille 170 km/h, mikä oli mittarissa varmaan tuhat ja sata.

Tulee nuoruus mieleen. :'( Mulla ja broidilla oli ainakin kolme Titan 250 + 1GT ja "kymmenen" Titan 500 + 1GT (Ostettiin, myytiin ja varastettiin)
-T 250 oli aikanaan tosi kova laite 33 heppaa ja 6 vaihdetta! 8) Ainoa mikä harmittaa näin jälkikäteen on se, että haalittiin jostain 315cc virityssarja(pytyt, männät, kaasarit), 45 heppaa jäi kokeilematta Sillä olisi varmaan piessyt lähes kaikki vakiot isotkin pyörät mutkateillä!
-T 500 (Matkajawa) Suoralla tosi stabiili, mutta mutkissa "kuminen."
Mikä noissa oli ihmeellistä, niin kaksitahtisina ne vei vähän bensaa jos ajoi nopeusrajoitusten mukaan ~5,5L/100km.
Noissa oli molemmissa sellainen ominaisuus jota jotkut ei hiffanneet, eli tuoreöljypumppu ei pyörinyt ollenkaan vapaalla tai edes kytkin pohjassa. Jenkeissä oli joku tehnyt jopa oikeusjutun tästä, kun kone oli kilahtanut kiinni, omistajan jätettyä pyörän liiaksi kauan tyhjäkäynnille.
T 500:ssa oli metallivalussa, öljykorkin vieressä 1200cc, se tappoi aina vitosvaihteen, kun se ei yltänyt öljyyn. GT:ssä oli valussa jo 1500cc.
Kyllähän me broidin kanssa ostettiin näitä "viheltäviä vitosia" halvalla, korjattiin ja myytiin voitolla pois.
Noissa Suzukeissa oli se hieno idea, että moottorin lohko aukesi lateraalisti ja kaikki moottorin ja vaihteiston akselit olivat rivissa samalla tasolla. Oli helppoa korjata kun pelkästään alalohkon poistamalla pääsi käsiksi joka paikkaan.  Kone ja vaihteisto pitivät öljyt sisällään kun moottorin alalohko piti sisällään öljyt kuin amme. :)

Mitähän mä vielä valehtelisin teille? No okei, vesijäähdytteinen GT 750 oli aikanaan sensaatio, Kawan ilmajäähdytteiset 3-pyttyiset leikkasivat useasti kiinni keskipytystä, mutta Suzuki tekikin samoilla mitoilla kuin T 500, kolmipyttyisen version, lisäten vain yhden pytyn ja vesijäähdytyksen samalla männänhelkaisijalla ja iskulla(bore and stroke). Mutta Suzuki painotti, että tämä on matkamalli, eikä raaseri.
Sehän tietysti meni kuuroille korville ja varsinkin ja moottoria käytettiin varsinkin sivuvaunuissa(moottorin leveyden vuoksi).

Broidilla(17v) oli eka "iso" prätkä Kawa S250, kolmipyttyinen, helmiäsvalkonen 2T vehje. Broidi kertoi että,  täydellä kaasulla ajettaessa meni jopa 17L/100km.
Kyllähän se S250 oli samanveroinen, T250:n kanssa, mutta oli paljon enemmän paremman näköinen mimmien ja kundien mielestä.
Helmiäisvalkoinen.

En taas saanut lähettyä kuvaa, mutta googlettekaa, kuinka hyvännäköinen Kawa S1 on.
Kulki nopiaan, ja ne 3cyl 2t
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

dothefake

Kiinnostaisiko ketään lepakkosuzuki.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen