News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-04-01 Italia: Välimeren vaarat ja Lampedusan liikenne (yhdistetty)

Started by Saippuakupla, 01.04.2009, 10:43:23

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Quote from: akez on 03.07.2019, 13:34:37
Italialaislehti kertoo Sisilian Agrigenton kaupungin tutkintatuomarin päätöksestä vapauttaa Sea Watchin saksalaiskapteeni. Eivät näytä tuomarin hankkeet juuri päivänvaloa kestävän.

QuoteIdeologinen päätös, korvapuusti maalle

Racketen toiminnassa ei ollut kuitenkaan mitään suhteellisuudentajua ja järkeä. Kapteeni oli päättänyt pitää ihmislastin laivansa kannella kolmen viikon ajan ja se ei johtunut velvollisuudesta, vaan puhtaasti poliittisesta päätöksestä laskea lastinsa maihin vain ja ainoastaan Italiassa. Lisäksi Strassburgin tuomareiden ratkaisun ja säännöllisesti laivalla käyneiden lääkärien arvioiden mukaan kukaan siirtolaisista ei ollut hengenvaarassa.

Mikä merkitys tuohon on näiden operaatioiden rahoittajilla? Onko tarkoitus painostaa Italiaa, että laiton siirtolaiskaruselli saa jatkua loputtomasti?

Suomeen tuli pari syyrialaista lapsiperhettä Venäjältä, niin heti meni rajat kiinni.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

l'uomo normale

QuoteEUROOPAN komissio ei ainakaan toistaiseksi aloitta rikkomusmenettelyä pahoin velkaantunutta Italiaa vastaan.

Syynä on se, että Italian hallitus on ilmoittanut supistavansa kuluvan vuoden julkisen talouden alijäämäänsä. Hallitus luvannut, että kuluvan vuoden alijäämä on 0,4 prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen. Alun perin suunnitelmana oli, että alijäämäsuhde olisi ollut 1,9 prosenttia.

[...]

EUROOPAN unionin tilastokeskuksen Eurostatin mukaan Italian julkisen talouden velka oli viime vuoden lopussa 2 322 miljardia euroa eli 132 prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen. Vuoden 2017 lopussa velkasuhde oli 131 prosenttia.

Euroalueen perustaksi laaditun vakaus- ja kasvusopimuksen mukaan julkisen talouden velka ei saa ylittää 60 prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen.
[...]

https://www.hs.fi/talous/art-2000006161954.html

Eivätkö uskalla uhitella Italiaa EUn taholta sen enempää? Talouskysymys liittynee Salvinin liikkumavaraan EUn suuntaa siirtolaispolitiikassa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Alaric

Koska tässä on mainittu viime aikoina valokeilassa ollut Sea Watch ja ei-valtiolliset meritaksit operoivat pääasiassa keskisellä Välimerellä, niin laitetaas tähän ketjuun.

Alankomaiden pääministeripuolue VVD haluaa saada Välimerellä "siirtolaisia" omin päin noukkivat järjestöt ja henkilöt, joiden alukset seilaavat maan lipun alla, syytteeseen ihmissalakuljetuksesta. Tälle on enemmistön kannatus parlamentin alahuoneessa.

https://nltimes.nl/2019/07/03/dutch-pms-party-wants-imprisonment-aiding-migrants-sea (3.7.2019)

QuoteDUTCH PM'S PARTY WANTS IMPRISONMENT FOR AIDING MIGRANTS AT SEA

Ruling party VVD wants idealists who without permission rescue migrants from rickety boats at sea to be prosecuted for facilitating human trafficking. A proposal submitted to this effect received majority support in the Tweede Kamer, the lower house of Dutch parliament, AD reports.

Prime Minister Mark Rutte's right-wing party wants crew members of boats sailing under the Dutch flag who perform such unauthorized "rescue operations" to face up to four years in prison or a fine of up to 83 thousand euros. "Organizations that deliberately sail along the coast of an area where human traffickers are active form the last link in a chain of human smugglers that reaches far into Africa", VVD parliamentarian Jeroen van Wijngaarden said. "They do not actually constitute a rescue service, but a ferry service."

An example of such a ship is the Sea Watch 3. The ship regularly rescues people in the Mediterranean sea, who are then stuck on the ship for long periods of time because no EU countries want to take them in. In May the Italian government allowed dozens of people on the ship ashore, months after they were rescued by Sea Watch. Italy also confiscated the ship.

In April the Dutch government implemented stricter rules for ships involved in the rescue of refugees and other migrants from the sea, to make sure that the ships and their crew are equipped to care for the people on board for longer periods.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kivimies

Libyasta lähtenyt 86 matkustajan vene upposi viime yönä Tunisian rannikolla. Tunisialaiset kalastajat saivat pelastettua matkustajista neljä, mutta yksi heistä kuoli myöhemmin. Loput 82 ovat kateissa.

Meritaksien tilauskeskus Alarm Phone syyttää tapahtuneesta Euroopan valtioiden rajoja.

Tunisiaan saapui aiemmin tällä viikolla 65 matkustajan vene.

QuoteThe Latest: Boat with 86 migrants capsizes off Tunisia

The U.N. migration agency says a boat carrying 86 migrants from Libya sank in the Mediterranean overnight, and just three people on board survived, with 82 missing.

The shipwreck late Wednesday off the Tunisian city of Zarzis came a day after a deadly airstrike on a Libyan detention center that killed at least 44 migrants.

Tunisian fishermen came across the sinking boat and were able to pull out four men, but could not find any of the other passengers on the boat, said Lorena Lando, head of the International Organization for Migration in Tunisia. One of the four, a man from Ivory Coast, died overnight and the other three remained hospitalized.

Earlier this week, another boat from Libya made it to the Tunisian port of Sfax with 65 people on board. [...]

AP (4.7.2019)

[tweet]1146729719620079617[/tweet]

kivimies

Mediterranean-järjestön meritaksi Alex noukki kyytiinsä 54 asiakasta Libyan rannikkovartioston nenän edestä.

Salvini sanoo, että he ovat Libyan pelastusalueella ja lähempänä Tunisiaa kuin Italiaa.

Heidän pitää viedä matkustajansa lähimpään turvalliseen satamaan, ei Italiaan, muutoin heihin kohdistetaan ihmissalakuljetuksen vastaisia toimia.

[tweet]1146818330453565441[/tweet]

Konekäännös:
QuoteAll 54 survivors have been rescued and are now aboard #Mediterranea ALEX. Among them 11 women (three pregnant) and 4 children. Libyan patrol boat arrived late, first intimates the alt, then walks away from the scene.

[tweet]1146822256183697414[/tweet]
[tweet]1146822257844674561[/tweet]

Konekäännös:
QuoteThe migrants taken on board #Mediterranea are in Libyan waters, and are currently tens of nautical miles closer to Tunisia than in Lampedusa
QuoteIf this NGO really cares about the safety of immigrants, it is broken into the nearest safe harbor, otherwise it knows that we will activate all procedures to prevent human trafficking from having Italy as a point of arrival.

Golimar

Quote..............Jopa yli 80 ihmisen pelätään hukkuneen Tunisiassa, kun pakolaisia kuljettanut vene kaatui keskiviikkona. Turma sattui Zarsisin kaupungin edustalla.

Uutistoimistojen tietojen mukaan kateissa on 70–82 ihmistä. Neljä pakolaista selvisi hengissä, mutta yksi heistä kuoli sairaalassa.

Avustusjärjestö Punaisen puolikuun mukaan pakolaiset olivat nousseet veneen kyytiin Libyasta.

Toukokuussa rannikolla hukkui 65 pakolaista, jotka olivat lähteneet Libyasta kohti Eurooppaa......................

https://yle.fi/uutiset/3-10862503

nollatoleranssi

Venäjä vs Suomi esimerkki osoitti hyvin, että kyse on muustakin kuin "halusta toiseen maahan".

Toisin sanoen Välimeren salakuljetusverkostolle ei ole haluttu tehdä mitään EU:n puolelta ja maat, jotka yrittävät tehdä jotakin, niin EU pyrkii rankaisemaan kaikin mahdollisin tavoin.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

kivimies

Mediterranean meritaksi Alex on nyt Italian aluevesirajalla, Lampedusan saaren lähistöllä mukanaan aiemmin kyytiinsä ottamansa 54 matkustajaa. Alusta ei tosin näy kartalla.

Malta sanoi olevansa valmis ottamaan heidät vastaan, mutta meritaksijärjestö kieltäytyi matkaamasta Maltalle (n. 160 kilometrin matka), koska "matkustajien henkinen tila ei salli sitä" ja "alus ei sovellu matkaan".  :roll:

He ovat valmiita siirtämään matkustajat vain jos maltalainen partiovene tulee hakemaan heidät.

Lienee selvää, että he haluavat viedä matkustajansa varta vasten Italiaan vastustaakseen Salvinin määräyksiä.

[tweet]1147015268029386752[/tweet]
[tweet]1147015270298476544[/tweet]
[tweet]1147015271376461825[/tweet]

Konekäännös:

QuoteUpdate At 4 o'clock this morning the ship ALEX #Mediterranea arrived at the edge of Italian territorial waters, 12 miles from Lampedusa, but a Decree of the Ministers of Interior, Defense and Transport forbids us entry. It continues below:

QuoteAt 5:17 a.m., RCC Malta wrote us offering as a "gesture of goodwill" the Maltese Government's readiness to disembark on the island of 54 people on board the ALEX.

QuoteWe responded that ALEX, due to the psychophysical condition of the people on board and the characteristics of the ship, is not able to face the crossing towards #Malta. But we are willing to transfer the castaways on Maltese or Italian patrol @guardiacostiera boats.


EDIT:
Italia on evakuoinut 13 matkustajaa lääketieteellisistä syistä, loput 41 jäivät alukselle.

[tweet]1147135525414952960[/tweet]

QuoteAfter a visit aboard sMOM doctors, the first 13 people rescued by ALEX are being evacuated aboard a patrol boat CP300. @GuardiaCostiera They are the most vulnerable (children, women) and their entire families. Good news. At last.

kivimies

Myös Sea-eyen meritaksi sai kyytiinsä asiakkaita sen jälkeen, kun olivat kurvailleet useamman päivän Libyan rannikolla.  He noukkivat kyytiinsä 65 asiakasta yhdestä kumiveneestä n. 50 kilometriä Zawiyan pohjoispuolelta.

Aluksen kyydissä oleva Frankfurt Allgemeinen toimittaja otsikoi päiväkirjamerkintänsä seuraavasti: "pakolaisia näkyvissä".

Konekäännös:

QuoteRefugees in sight!
At dawn, the crew of the German "Alan Kurdi" discovers an over-inflatable dinghy on the horizon. 65 people can safely get them on board. But who should take it? A report from board.

It is 6 o'clock in the morning when on the starboard side on the horizon suddenly a small, narrow strip is visible - smaller, than the fishing boats, which are usually at this time from the top deck of "Alan Kurdi", a ship of the German aid organization Sea Eye, can watch from. The guard notifies the bridge. The first officer changes the course on the object, and the closer the "Alan Kurdi" comes, the greater is the certainty: It is a dinghy with refugees.

At 6.15 o'clock, task leader Gorden Isler rings the bell, which gives the still sleeping crew the signal: There is a rescue operation. At this time, the ship is located at the height of az-Zawiya, about 34 miles from the Libyan coast. The dinghy, whose engine is still maneuverable, meanwhile, away from the "Alan Kurdi". As the refugees later report, they assumed that the Libyan Coast Guard had discovered them.

In several trips, the teams on the rigid inflatable boats bring the 65 people from the small dinghy and bring them to the "Alan Kurdi". A woman is among them, otherwise they are mostly young men. At least one is underage. Many seem exhausted, they left the day before, they report. Some had become seasick on the way.

https://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/rettungsschiff-alan-kurdi-birgt-65-migranten-aus-seenot-16269914.html

EDIT:

Libyan rannikkovartiosto vaati Sea Watchia viemään pelastetut Libyaan, muttta he kieltäytyivät siitä:

[tweet]1147172217052160001[/tweet]

Konekäännös:

QuoteThe so-called Libyan coast guard has sent us an email assigning a port in Libya. We rejected it. The EU-funded coastguards are calling on us to break international law. We will not bring rescued people back to Libyan torture prisons. #AlanKurdi

akez

Italialaislehti kertoo Sea Watch kapteenin saamasta rahallisesta tuesta. Sitä on kertynyt melkoisesti jo nyt. Rahaa sataa myös lähteestä, joka ei erityisesti yllätä ...

QuoteCarola Rackete, islamilaisjärjestö lahjoitti hänelle 10.000 euroa

Myös islamilaisjärjestö Milli Gorus on osallistunut Sea Watchin oikeuskulujen kattamiseen järjestettyyn keräykseen. Milli Gorus lahjoitti 10.000 euroa ja se kehotti kannattajiaan ja tukijoitaan tekemään samoin. Järjestön katsotaan olevan läheisesti kytköksissä ääri-islamilaisuuteen.


Il Giornale 5.7.2019 juttu italiaksi

Sea Watch 3:n kapteeni Carola Racketen tueksi on kerätty rahaa jo 1,4 miljoonaa euroa.

Rahasateen syntyyn on La Verità -lehden mukaan osallistunut myös islamilaisjärjestö Milli Gorus. Kyse on järjestöstä, jonka virallisilla nettisivuilla kerrotaan: "Aluksi järjestö omistautui rukoiluun ja maahanmuuttajien tapaamisiin" ja myöhemmin "tarjoamaan erilaisia palveluja, joihin kuuluu koulutus- ja sosiaalipalveluja [...] tarjoamaan ratkaisuja integroitumisongelmiin tervehenkisemmällä tavalla ja tukematta kulttuurista ja moraalista degeneraatiota". Lyhyesti sanoen kyse on joukosta henkilöitä, jotka ovat omistautuneet yleviin toimiin.

Järjestöön liittyy kuitenkin hämäriä piirteitä. Tämä Turkissa syntynyt järjestö, joka toimii nykyisin monissa Euroopan maissa mm. Saksassa, Ranskassa ja Italiassa, on joutunut usein syytösten kohteeksi myötämielisyydestä ääri-islamille. Milanossa järjestö tunnetaan hyvin, koska sillä oli ensimmäinen Lombardian pääkaupunkiin ilmaantunut laittomasti toimiva moskeija, jonka kanssa kaupungin johto on jo kauan joutunut käymään mutkikkaita neuvotteluja sen toiminnan laillistamiseksi. Tämä via Madernan moskeija on nimenomaan Milli Goruksen perustama. Järjestön nimi on turkkia ja se tarkoittaa "kansallinen näkökulma". Milanon moskeija on yksi Euroopan nykyisistä 512 moskeijasta ja kulttuurikeskuksesta. Kyse on hyvin mittavasta järjestön laajenemisesta ja haarautumisesta. Turkkilainen Hurriyet -lehti määrittelee Milli Goruksen olevan "Euroopan suurin ääri-islamilainen järjestö". Centro Studi sulle nuove Religioni (Uusien uskontojen tutkimuskeskus) -tutkimuskeskuksen mukaan se on fundamentalistinen ja neo-traditionalistinen, joka on lähellä Muslimiveljeskuntaa, mutta samalla se on kytkeytynyt turkkilaiseen nationalismiin".

Tämä ideologia huolestuttaa Saksan viranomaisia, jotka ovat laittaneet Milli Goruksen erityistarkkailuun mahdollisten ääri-islamilaisten kytkentöjen takia. Cafebabel.com kirjoittaa, että järjestön piirteisiin kuuluu ekstremismi, perustuslain ja demokratian periaatteiden halveksunta, antisemitistinen viha ja väkivaltaiset puheet. Tässä ei ilmeisesti ole kuitenkaan vielä riittävästi todisteita saada Milanon pormestari Sala [sosiaalidemokraatit, Pd] vakuuttuneeksi ja katkaisemaan suhteet järjestöön, kuten kertoi kunnanvaltuutettu Matteo Forte, joka pyysi pormestaria tapaamaan saksalaisviranomaisia ennen kuin hän tekee Milli Goruksen rukouskeskuksesta laillisen. Tällä välin Milli Gorus tukee moraalisesti ja taloudellisesta Sea Watchin kapteenia kehottaen kannattajiaan ja tukijoitaan toimimaan samoin: Kyse on 300.000 ympäri Eurooppaa levittäytyneestä henkilöstä. Siten Carola voi olla täysin levollinen ...

Lihavoinnit mun.

On helppoa havaita tämän ja muiden evidenssien nojalla, että vihervasemmisto ja etenkin sen ääriaines on hyvin läheisesti liittoutunut islamin - erityisesti ääri-islamin - kanssa. Jopa siinä määrin, että tämä liitto muslimien kanssa nousee kaiken yläpuolella. Ei mitään väliä, vaikka partnerit olisivat nationalisteja, patataantumuksellisia, "kurkunleikkaajia", fundamentalisteja, väkivaltaisia, sekä juutalaisten ja homojen vainoajia. Silti näitä pitää saada lisää hinnalla millä hyvänsä. Se on kuulema "humanismia" ja ties mitä. On täysin selvää, että joku vasemmiston rivijäsen (vrt. sopuli) ei tätä strategista ideaa keksinyt, vaan joku toinen jossakin muualla. Olisiko ollut sosialistinen internationaali? Ökykapitalistit? Putin? Erdogan? Öljysheikit? Vai kaikki nämä yhdessä? Rivikulille jää kuitenkin aina juoksupojan rooli.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Alaric

Ei helvetti mitä pelleilyä :facepalm:

https://twitter.com/HommaMedia/status/1147157686578024448

[tweet]1147157686578024448[/tweet]

https://www.france24.com/en/20190705-sea-watch-captain-sue-italys-salvini-defamation (5.7.2019)

QuoteSea-Watch captain to sue Italy's Salvini for defamation

The captain of detained migrant rescue ship Sea-Watch 3, Carola Rackete, will sue Matteo Salvini for defamation after a tirade of insults from Italy's far-right interior minister, her lawyer said Friday.

"We have prepared the legal complaint against minister Salvini," Alessandro Gamberini told Italian radio, saying "it's not easy to make a complete list of all the insults Salvini has made these last weeks."

Salvini, who is also deputy prime minister and an admirer of US President Donald Trump, is an avid user of social media, which he also uses to insult people he disagrees with.

Salvini "stirs the troubled waters of hate. A defamation lawsuit is a way to send a signal," the lawyer said, prompting a swift and angry response from the Lega minister.

"She breaks laws and attacks Italian military vessels, and then she sues me," the anti-migrant Salvini tweeted. "I'm not afraid of the Mafia, let alone a rich and spoiled communist!"

Italian police last week arrested Rackete, 31, after she defied orders to stay away and forced her way into port on Italy's southern Lampedusa island to disembark 40 rescued migrants who had been stuck at sea on her vessel for two weeks.

An Italian judge this week ordered her freed as she had been acting to save lives, a decision which also sparked Salvini's ire.

Two other investigations, on charges of helping people smugglers and resisting the authorities are still underway after she forced her way past Italian customs vessels.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

akez

Enpä usko, että saksalainen saisi mitään aikaa tuolla Salvinin syyttelyllä, sillä tuollaisten syytteiden ajaminen edellyttäisi mitä ilmeisimmin parlamenttikäsittelyä, jossa syytteet kuitenkin lopulta kaatuisivat. Kyse on siten vihervasemmiston propagandasta, kun tuota rahaakin on kerätty millä mällätä. Samaa ilmiötä on näkynyt myös jenkeissä, missä tuomarit ovat väsäilleet kaikenlaisia lakeja rienaavia pimpelipom- ja simsalabim-päätöksiä. Mielenkiintoista on kuitenkin miettiä sitä, ketä kaikkia on näiden takana, kun uskaltavat jos jonkinlaisia härskejä temppuja kokeilla ja rahaakin näyttää riittävän näiden puuhiin yllin kyllin, eikä kukaan oikein ryhdy toimiin näitä vastaan.

Loppujen lopuksi tuo hanke kuitenkin vain kasvattaa Legan ja Salvinin suosiota. Tuo syyte on siinä määrin pimeä ajatus, että sellainen voisi saada kannatusta vain kajahtaneessa Saksassa, EU-johdossa ja tietenkin myös täällä. 
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Alaric

Laitan tähän ketjuun, koska Aquarius/SOS Méditerranée toimii pääasiassa keskisellä Välimerellä.

---

Ihmissalakuljetus­järjestöt saavat näköjään myös valtiollisia avustuksia :facepalm:

Ranskan Loire-Atlantiquen departementti lahjoittaa 500 000 euroa SOS Méditerranée -järjestölle, joka operoi Aquarius-meritaksia. Järjestö aikoo käyttää rahat siihen, että se pääsee mahdollisimman nopeasti merelle "pelastamaan siirtolaisia". Aquarius on ollut Italiassa takavarikossa viime joulukuusta lähtien.

Departementin valtuuston johtajana toimii yllättäen sosialisti Philippe Grosvalet, joka rohkaisee muitakin tekemään samoin...

https://www.francebleu.fr/infos/politique/le-departement-de-loire-atlantique-donne-500-000-euros-aux-sauveteurs-des-migrants-en-mediterranee-1562143760 (3.7.2019)

Konekäännös:

QuoteThe Loire-Atlantique department will give 500,000 euros to the rescuers of migrants in the Mediterranean

The departmental council of Loire-Atlantique will pay one million euros to two organizations that provide relief at sea. At the SNSM first, after the sinking of the Sables-d'Olonne, but also to SOS Méditerranée which helps migrants attempting the crossing to reach Europe.

This is a strong sign that wants to launch the president of the County Council of Loire-Atlantique, Socialist Philippe Grosvalet. He will vote a donation of one million euros, distributed 50-50 between the SNSM, bereaved by the sinking of Sables-d'Olonne, and SOS Mediterranean, one of the associations that help migrants trying to crossing to Europe. Because the two share the same goal : to help those who are in danger at sea, whoever they may be.

"Saving lives at sea is for all humans, there is no distinction between nationality and skin color," says the chairman of the County Council. "We must save lives and it is the commitment of the department. A million euros is a significant amount but recently we have announcements for 100, 200 million euros for Notre-Dame de Paris. Of course, it is important to save our heritage, but here we are talking about lives - at least 20,000 people have died in the Mediterranean in the last 5 years . "

Philippe Grosvalet also wants to lead by example through this gift and encourage other local communities to engage in the same way.

Valuable sums for both associations

SOS Mediterranean intends to use these 500,000 euros to return to the sea as soon as possible to rescue the migrants who are still numerous to try the crossing to flee Libya. The Aquarius, his lifeboat is immobilized since December by the Italian justice. Between 2016 and 2018, he saved nearly 30,000 people .

The SNSM, for its part, will use its 500,000 euros for its training center of rescuers of Saint-Nazaire .
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kivimies

Toivottavasti Aquariuksen pelastamat matkustajat myös siirretään kyseiseen Ranskan departementiin. Tyhmyydestä pitää sakottaa, tai he eivät koskaan opi.

Tosin, he eivät viipyisi siellä kauaa, vaan siirtyisivät heti Calaisiin ja sieltä Britanniaan.


akez

Quote from: Alaric on 05.07.2019, 20:30:40
Ihmissalakuljetus­järjestöt saavat näköjään myös valtiollisia avustuksia :facepalm:

Ranskan Loire-Atlantiquen departementti lahjoittaa 500 000 euroa SOS Méditerranée -järjestölle, joka operoi Aquarius-meritaksia.

Olenkin funtsinut, että noille ihmissalakuljettajille täytyy valua myös veronmaksajien rahoja. Valtio kun ainakin täällä tukee - usein hyvinkin avokätisesti - ihmissalakuljettajien viimeistä etappi hoitavia järjestöjä, jotka fasilitoivat noiden rikollisten toimintaa tarjoamalla näiden salakuljetus- ja arvoketjua tukevia palveluja. SPR lienee näistä suurin.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

edb

Saadakseen kyydin meritaksilla Eurooppaan, pitää hankkiutua merihätään. Tämä onnistuu kuivin jaloin, sillä riittää että merelle lähtiessä jättää gps-kännykät rannalle:

Quote from: konekäännös...
After the drama about the rescue ship "Sea-Watch 3", another German aid organization has now taken migrants off the Libyan coast with their ship. The "Alan Kurdi" has 65 people in international waters on an overloaded dinghy discovered and rescued, said the Regensburg organization Sea-Eye.

The dinghy was therefore manoeuvrable and supplied with sufficient fuel, but had neither a GPS-enabled phone nor other navigation aids on board. In addition, apparently only ten liters of drinking water were on the boat.
...
https://www.tagesschau.de/ausland/alan-kurdi-103.html

E: Tässä tuntee itsensä fossiiliksi, sillä vuosikymmenet on tullut veneiltyä ilman gepsiä, muistaakseni oli joku koolla alkava värkki silloin käytössä.
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

kivimies

Sea-Eyen meritaksi on nyt pysähdyksissä Lampedusan lähellä, aivan Italian aluevesirajalla, vaikka sanoivat aiemmin, etteivät he pelkää Salvinia.

Eikö heillä riitä uskallusta toistaa Sea-Watchin stunttia, vai odottavatko he kaksi viikkoa ennen sitä.

[tweet]1147248459839365120[/tweet]


akez

Corriere della Sera -lehdessä aiheeseen liittyvää mielipidetutkimusta.

QuoteSiirtolaiset: Italialaiset kannattavat Salvinin tiukkaa linjaa. Luottamus ei-valtiollisiin ja non-profit järjestöihin romahti

Ipsos-tutkimuksen mukaan valtaosa italialaisista kannattaa Salvinin toimia siirtolaisten maihinnousun estämiseksi. Samaan aikaan luottamus ei-valtiollisiin ja voittoa tavoittelemattomiin järjestöihin romahti.


Il Giornale 6.7.2019 juttu italiaksi

Sea Watch 3:n tapaus on luonnollisesti vaikuttanut valtavasti mielipiteisiin.

Noin 2/3-osaa (63%) Italian kansalaisista on seurannut tapausta erityisen tarkasti ja 29% kansalaisista on ainakin kuullut puhuttavan siitä. Ainoastaan 8% ei ollut kuullut tapauksesta mitään. Ipsoksen Corriere della Seralle tekemässä tutkimuksessa italialaiset osoittavat selvästi kannattavansa Salvinin tiukkaa linjaa, joka estää humanitaaristen järjestöjen mereltä pelastamien siirtolaisten maihinlaskut Italiaan.

Yhteensä 59% vastanneista kannatti vahvasti (34%) tai melko vahvasti (25%) tiukkaa linjaa ja satamien sulkemista. Toisaalta 29% vastanneista vastusti tätä. Nykyisin käytännöllisesti katsoen kaikki Legan äänestäjät (99%) kannattavat tiukkaa linjaa. Viiden tähden liikkeen kannattajien keskuudessa sama luku on 77%.

Myös 59% keskusta-oikeistoa äänestäneistä kannattaa siirtolaisten maihinlaskujen lopettamista. Keskusta-vasemmistoa äänestäneistä suurin osa kannattaa siirtolaisten vastaanottamista, vaikka 19% heistäkin kannattaa sisäministeriön linjaa.

Matteo Salvinin toimia kannattavien määrä on erityisen korkea yli 35-vuotiaiden, pienyrittäjien ja työläisten keskuudessa.

Erityisen merkittävä on kirkon messuissa keskimääräistä useammin käyviä koskeva tieto: Heistä monet arvostavat enemmän sisäministerin toimia, kuin paavi Francescon harjoittamaa jatkuvaa kritisointia.

Salvinin linjan kannatus ei liity niinkään huoleen siitä, että Italia ei kykenisi enää ottamaan vastaan lisään siirtolaisia, vaikkakin 28% ajattelee näin, vaan siihen, että myös muut Euroopan maat tulee saada mukaan hallitsemaan siirtolaisvirtoja (71%).

Sea Watchin tapauksessa italialaiset ovat sitä mieltä, että suurin vastuu on ei-valtiollisella järjestöllä (30%), eikä Italian hallituksella (18%).

Lihavoinnit mun.

Lyhenneltyä referaattia loppujutusta:

- Suurin osa italialaisista on Salvinin puolella (53%), kun taas Sea Watch kapteenin puolella on vain 23%. 24% vastanneista ei ilmoittanut kantaansa.
- Ei-valtiolliset järjestöt ovat menettäneet positiivisen imagonsa. Suurin osa italialaisista (56%) katsoo niiden toimivan taloudellisten tarkoitusperien vuoksia, kun taas 22% katsoo niiden toimivan humanitaarisista syistä.
- Ei-valtiollisten järjestöjen maine on tahriintunut ja heikentynyt. Samoin luottamus eri aloilla toimiviin voittoa tavoittelemattomiin järjestöihin on romahtanut. Non-profit järjestöjen arvostus on tippunut vuoden 2010 80%:sta nykyiseen 39%:iin.

Corriere della Seran artikkeli aiheesta: "Salvini e la Sea Watch, il sondaggio: gli italiani per la linea della fermezza. Crollata la fiducia per le non profit"

---

Tuon tutkimuksen mukaan siis 71% italialaisista olisi valmis ottamaan matuja vastaan, jos vain nämä jaetaan sitten ympäri Eurooppaa. Näin ainakin tulkitsin kyseisen kohdan. Tämä saa mietteliääksi etenkin siksi, että aiemmin matut porhalsivat vain Italian läpi kohti pohjoista. Taskussa heillä oli Italian hallinnon myöntämä Schengen-lupalappu ja valtion jakamaa taskurahaa. Moni ei tuolloin jäänyt Italiaan. Se oli aivan tietoista rikollista politiikka. Samaa sukua kuin Sipilän, Orpon ja ulkoministerin puuhat täällä.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

migri

Ihmissalakuljettajien propaganda liberaalimedian kautta on kovaa..

Laki on tosin Salvinin puolella (eli itsenäinen valtio saa kontrolloida rajojaan, kuten esim. Australia):

Law of the Sea:
a) As a general principle of  international law,  a State's sovereignty allows that State to control its borders, to exclude aliens from  its territory and to  prescribe laws governing the entry";

On se muuten kummaa kun vaan nämä NGO (vapaaehtoisjärjestöt eli ihmissalakuljettajat) "pelastavat" vaikka muutakin trafiikkia on (kts. kuva).

Pistää vihaksi tämä pelleily kun media ei kerro totuutta. Kannattaa muuten vilaista noiden salakuljettajien Twitter tilejä - palaute on aika brutaalia vaikka yrittävätkin parhaansa mukaan siivota.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

kivimies

83 pakistanilaisen (joista 12 oman kertomuksensa mukaan alaikäisiä) vene rantautui Taranton lähellä olevalle San Pietron saarelle. Heidän lähtöpaikkaansa ei kerrottu, mutta karttaa katsomalla Kreikka on todennäköisin lähtöpaikka.

Kesäkuussa samalle alueelle saapui 73 pakistanilaisen (joista 19 oman kertomuksensa mukaan alaikäisiä) vene, joka oli lähtenyt Turkista kahden ukrainalaisen salakuljettajan ohjaamana. Heidät myös pidätettiin.

Konekäännös:
QuoteMigrants: 83 Pakistani Taranto, 12 minors

83 Pakistani migrants landed on the island of San Pietro in Taranto, of which 12 are unaccompanied minors. Investigations are underway to verify the methods of their landing. The migrants were transferred to the Taranto hotspot and the identification procedures were started. [...]

On 2 June, 73 migrants of Pakistani nationality landed at Torre Colimena, a marina in Manduria, including 19 minors, after a grueling 9-day voyage that began in Turkey. The carabinieri identified and arrested two Ukrainian smugglers.

Ansa (6.7.2019)

Mediterranea- järjestö ei viitsinyt odottaa edes 14 päivää. He lähtivät tunkeutumaan Lampedusan satamaan vedoten aluksen olosuhteisiin. Kuka käski heitä ryhtymään meritaksitoimintaan heikosti varustellulla aluksella?

[tweet]1147494296846766080[/tweet]

Konekäännös:

QuoteFaced with an intolerable sanitation situation on board #ALEX has declared a "state of need" and is heading to the port of #Lampedusa only possible safe port of landing. #fateliscendere #portiaperti

EDIT: Järjestön alus on nyt ankkuroituna Lampedusan satamassa, mutta viranomaiset ovat estäneet matkustajien maihinnousun.

[tweet]1147526711837413376[/tweet]

Konekäännös:
QuoteThe sailboat Alex di #Mediterranea docked at the port of Lampedusa with 41 castaways on board. #SavingHumans

Alaric

^ Mediterranea ei suostunut menemään Alex-meritaksillaan Maltalle useista tarjouksista huolimatta, sillä siellä alus todennäköisesti takavarikoitaisiin ja miehistö (tai ainakin kapteeni) pidätettäisiin, kuten kävi Lifeline-alukselle.

http://www.ilgiornale.it/news/politica/ecco-trappola-malta-che-fa-tremare-mediterranea-1722117.html (6.7.2019)

QuoteHere is the "trap" of Malta that makes the Mediterranean tremble

Alex does not want to head for La Valetta. The reason? Hard sanctions, seizure of the boat and arrest of the captain

The boat of the Mediterranean NGO that is located a few nautical miles from Lampedusa, has still asked for a port for landing in Italy. Request soundly rejected by the Interior Ministry which imposed the "block" on the humanitarian boat with the prohibition of entry into Italian territorial waters. A move I made, as in the case of the Sea Watch, might not be enough to avoid docking in Lampedusa.

Malta has repeatedly reiterated its willingness to have Alex docked, but the boat crew maintains that a crossing to Valletta is impossible. The arm wrestling continues but the pact between Italy and Malta could change many things and explain the reasons for Alex's refusal to head for Valletta. In case of docking in Malta the ship, according to the hard Maltese laws, would be immediately seized and the captain could end up in handcuffs as had happened previously with the Lifeline that arrived in the port of Valletta with 234 migrants.

The Interior Ministry would like to exploit the Maltese laws to avoid a Sea Watch case. In Italy, judges often quash the NGO ships after the investigations are under investigation. Once the checks are completed, the ship returns to the sea. The same thing does not happen in Malta.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kivimies

Mediterranean Alex-meritaksin 41 matkustajaa päästettiin maihin ja alus takavarikoitiin. Sen miehistöä vastaan käynnistettiin tutkinta laittoman maahanmuuton järjestämisestä.

Sea-eyen meritaksi taas vaihtoi suuntaansa kohti Maltaa.

Konekäännös:
QuoteThe migrants land in Lampedusa, the 'Alex' seized and the crew investigated

The migrants land on land from Alex as a result of the criminal seizure ordered by the Guardia di Finanza. The Viminale informs it, adding that the crew is under investigation for aiding illegal immigration.

The Alan Kurdi has changed course towards Malta, leaving the waters off Lampedusa. "We can't wait until the state of emergency prevails," said the NGO Sea Eye. "Now - adds Sea Eye - Yes must prove whether other European governments support Italy's attitude"

A complaint to the Procura of Agrigento on the procedures that were followed against Alex, the boat to which he had been ordered by the Italian authorities to travel to Malta as a "safe haven", was presented by the attorneys of Mediterranea Human Savings even before the landing at Lampedusa. The head of the mission Erasmo Palazzotto, a Leu MP, told ANSA.

"Nothing has been notified yet. We are absolutely serene because we are convinced that we have operated correctly and because we have already submitted a complaint to the judiciary. Let's say that this time we arrived before the Guardia di Finanza". Thus the mission head of Mediterranea Erasmo Palazzotto comments on the Interior Ministry's decision to land all the migrants aboard the Alex, seize the boat and investigate the entire crew for aiding illegal immigration.

Ansa (7.7.2019)




kivimies

Malta sulki satamansa Sea-Eye -meritaksilta, mutta järjestö on sitä mieltä, että Malta päästää heidät rantautumaan, jahka muut EU-maat osallistuvat taakanjakoon.

Jutussa mainitaan, että Maltan armeija tarkkailee toista venettä. Myöhemmin julkaistussa jutussa mainitaankin, että Maltan armeija pelasti 50 matkustajaa yhdestä veneestä ja heitä parhaillaan kuljetetaan Maltalle.

QuoteUPDATED: No decision yet on two groups of migrants

A Government spokeswoman said that the Maltese authorities have not yet taken a decision on two groups of migrants.

In the first case, the Alan Kurdi vessel, which is carrying 65 migrants who were rescued off the Libyan coast, is on its way to Malta.

German non-governmental organisation, Sea-Eye, stated that the Alan Kurdi will enter the Maltese territorial waters and disembark the migrants here.

An Armed Forces of Malta spokeswoman, however, told TVM that the vessel has no permit to enter the Maltese territorial waters. [...]

In a statement issued this morning, the German NGO stated that other European countries may offer their assistance by providing safe ports, as the crew members may face harsh sanctions in Italy in relation with the humanitarian efforts.

Gorden Isler, who is running the operation on the Alan Kurdi, said that states seriously criticizing Minister Salvini should allow them to enter Malta and permit the migrants and crew members to disembark in a safe way. He added that the German Interior Minister should immediately promise to accept the rescued persons and share them in communities which have already declared their will to welcome them.

Meanwhile, another boat carrying a group of migrants off Malta is being monitored by the Armed Forces.

TVM (7.7.2019)

QuoteFifty migrants in distress rescued in Maltese waters

A group of 50 migrants was rescued by the Armed Forces of Malta on Sunday after their boat was seen to be in distress.

The boat was taking in water just north of the Maltese search and rescue zone. The migrants then contacted NGO Alarmphone for help, a spokesman for the NGO said.

The migrants will be brought to Malta later on Sunday by an AFM patrol boat. 

The AFM is also on the lookout for a search and rescue ship - the Alan Kurdi, which is heading to Malta after being refused permission to enter Italian waters. [...]

Times of Malta (7.7.2019)

EDIT: Toisessa jutussa mainitusta veneestä pelastettiin 58, eikä 50 matkustajaa, tämä päivitettiin myöhemmin juttuun.

Tomatoface

Quote from: kivimies on 07.07.2019, 14:45:33
Malta sulki satamansa Sea-Eye -meritaksilta, mutta järjestö on sitä mieltä, että Malta päästää heidät rantautumaan, jahka muut EU-maat osallistuvat taakanjakoon.

Jutussa mainitaan, että Maltan armeija tarkkailee toista venettä. Myöhemmin julkaistussa jutussa mainitaankin, että Maltan armeija pelasti 50 matkustajaa yhdestä veneestä ja heitä parhaillaan kuljetetaan Maltalle.

QuoteUPDATED: No decision yet on two groups of migrants

A Government spokeswoman said that the Maltese authorities have not yet taken a decision on two groups of migrants.

In the first case, the Alan Kurdi vessel, which is carrying 65 migrants who were rescued off the Libyan coast, is on its way to Malta.

German non-governmental organisation, Sea-Eye, stated that the Alan Kurdi will enter the Maltese territorial waters and disembark the migrants here.

An Armed Forces of Malta spokeswoman, however, told TVM that the vessel has no permit to enter the Maltese territorial waters. [...]

In a statement issued this morning, the German NGO stated that other European countries may offer their assistance by providing safe ports, as the crew members may face harsh sanctions in Italy in relation with the humanitarian efforts.

Gorden Isler, who is running the operation on the Alan Kurdi, said that states seriously criticizing Minister Salvini should allow them to enter Malta and permit the migrants and crew members to disembark in a safe way. He added that the German Interior Minister should immediately promise to accept the rescued persons and share them in communities which have already declared their will to welcome them.

Meanwhile, another boat carrying a group of migrants off Malta is being monitored by the Armed Forces.

TVM (7.7.2019)

QuoteFifty migrants in distress rescued in Maltese waters

A group of 50 migrants was rescued by the Armed Forces of Malta on Sunday after their boat was seen to be in distress.

The boat was taking in water just north of the Maltese search and rescue zone. The migrants then contacted NGO Alarmphone for help, a spokesman for the NGO said.

The migrants will be brought to Malta later on Sunday by an AFM patrol boat. 

The AFM is also on the lookout for a search and rescue ship - the Alan Kurdi, which is heading to Malta after being refused permission to enter Italian waters. [...]

Times of Malta (7.7.2019)

Minkähän maan idiootti sisäministeri on varmasti ensimmäisenä "näyttämässä muille mallia" ja haalii koko lastin eläteiksi..
O tempora, o mores!

kivimies

Maltan pääministeri Joseph Muscat ilmoittaa, että Sea-Eyen meritaksin 65 matkustajaa siirretään Maltan armeijan alukseen, joka vie heidät Maltalle, josta heidät taakkajaetaan muihin EU-maihin.

Taakanjako koskee myös puolta Maltan armeijan tänään pelastamista veneilijöistä. Heitä taakkajaetaan siis 29.

Sea-Eyen meritaksin ei tarvitse rantautua Maltalle, jossa se voitaisiin takavarikoida Lifelinen tapaan.

Saksa sanoi ottavansa 40 yhteensä 94:stä taakkajaettavasta. Saa nähdä, mitkä maat ottavat loput 54.

[tweet]1147875093139415040[/tweet]
[tweet]1147875578596548614[/tweet]


QuoteMalta to relocate migrants on German rescue ship

Migrants on board a German rescue ship refused entry into Italy will be taken to a Maltese port before being relocated to other European states, Malta's prime minister said on Sunday.

The German-flagged Alan Kurdi, which has 65 migrants on board, decided on Saturday to change course for Malta after a standoff with the Italian government.

It is the latest of several vessels carrying migrants that have faced problems trying to dock in an Italian port in the past couple of weeks.

Italy's migration policy has led to clashes between NGOs and Italian authorities over rules that effectively close off the country's ports to their boats.

In a tweet on Sunday, Maltese Prime Minister Joseph Muscat said following talks with the European Commission and Germany the 65 migrants on the ship would be transferred to one of its boats and brought to a Maltese port.

"All rescued persons on board will be immediately relocated to other EU member states," he said, adding that none of the migrants would remain in Malta.

German interior minister Horst Seehofer welcomed the development in a statement, saying 94 of 123 migrants from ships that were allowed to land in Malta would be shared among EU member states. "In the spirit of European solidarity, we will take up to 40 of them."
[...]

Euronews (7.7.2019)

EDIT:

Päätös osoittautui virheeksi, koska Sea-Eyen meritaksi suuntasi välittömästi takaisin Libyaan hakemaan lisää asiakkaita.

[tweet]1147986624095096835[/tweet]

Konekäännös:

QuoteIt goes on. We drive them #AlanKurdi directly back to the area of operation. Mine #Crew wants #weiterretten. Thanks to the quick help of , @MaltaGov 🙏🏼 we are operational and use our resources financed from donations responsibly.

Proactiva Open Armsin Open Arms-meritaksi jäi ilman asiakkaita ja on nyt rantautuneena Lampedusan satamaan.

Alaric

Sea Watch 3 -ihmissalakuljetusaluksen kapteeni Carola Rackete saa näköjään Saksassa osakseen varauksetonta ihailua...

https://twitter.com/StanM3/status/1147982602248380417

[tweet]1147982602248380417[/tweet]
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kivimies

^
Kirjoitin tuosta Der Spiegelin jutusta viestin toiseen ketjuun. Jutussa ei ainoastaan ylistetty Sea Watch 3:n kapteenia, vaan syytettiin Libyan rannikkovartiostoa ihmissalakuljetuksesta, vaikka se vie pelastamansa takaisin Libyaan.

Alaric

Libya­n rannikkovartioston johtajan mukaan Italia ei saa päästää "avustusjärjestöjen" noukkimia matuja maihin, sillä se rohkaisee näitä jälleen uuteen vyöryyn Välimeren yli. Hänen mukaansa nuo järjestöt toimivat yhteistyössä ihmissalakuljettajien kanssa.

https://www.agi.it/estero/migranti_guardia_costiera_libica_ong-5786807/news/2019-07-06/ (6.7.2019)

Konekäännös:

Quote"NGOs help traffickers, there will be an exodus". The Libyan Coast Guard alert

"With a full return of NGO activities in the Mediterranean there will be an exodus of migrants to Italy". The spokesman of the Libyan Coast Guard, Admiral Ayoub Qassem, declares this at the AGI . "The Italian government - he continues - must not allow the people saved by these ships to land because otherwise the culture of emigration to Europe will spread again, with obvious repercussions both on Libya and on Italy".

The Libyan patrol boat admiral also denounces "the continuous interference of NGOs in rescue operations". "We cannot continue to make speed races with NGO boats. When the rescue coordination center receives confirmation of our intervention, it must not allow others to take action. We do not want to clash with the NGOs," Qassem continues .

"The NGOs favor human traffickers. And we suspect that they get direct rewards, in addition to indirect rewards, for every person they bring to Europe," Qassem added. "Every intervention they do is to encourage immigration into Libya from sub - Saharan Africa and to have greater political weight in Europe," the Libyan officer continues. "To this we add the material aspect: not only do they increase the collection of funds in their favor but we do not exclude that they have funding directly linked to the traffickers of human beings", concludes the admiral.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Roope

QuoteSaksalaisministeri vaatii: EU:n aloitettava pelastusoperaatiot Välimerellä ja Libyassa – vaikka ilman kaikkien EU-maiden hyväksyntää

Saksan kehitysministeri Gerd Müller vaatii Euroopan unionia palauttamaan toimintaan Välimeren hengenpelastusoperaationsa ja aloittamaan myös pakolaisten pelastusoperaation Libyan maaperällä. Pelastustoimiin tulee ryhtyä välittömästi ja tarvittaessa vaikka ilman kaikkien EU-maiden hyväksyntää, ministeri laukoo.
Müllerin vaatimus osuu tulenarkaan hetkeen, sillä Saksan ja Italian hallituksen kiistelivät viimeksi viikonloppuna Välimeren siirtolaisten kohtelusta. Saksa on vaatinut Italiaa avaamaan satamansa siirtolaisia mereltä pelastavien avustusjärjestöjen aluksille. Italia taas katsoo avustusjärjestöjen tukevan ihmissalakuljettajien toimintaa.

[...]

"Tarvitaan Euroopan ja YK:n yhteinen humanitaarinen aloite pelastaa pakolaisia Libyan maaperällä. Uuden EU-komission on toimittava heti. Emme voi odottaa päivääkään lisää", Müller sanoo Politicon mukaan. Ministeriä on alun perin haastatellut saksalaislehti Neue Osnabrücker.

Ministeri Müllerin mukaan ihmisiä Libyan pakolaisleireillä uhkaa kuolema nälän ja nestehukan vuoksi, ja niiden vaihtoehtona on vaarallinen Välimeren ylitys.

Lisäksi EU:n olisi Müllerin mukaan käynnistettävä uudelleen meripelastusoperaationsa, tarvittaessa vaikka ilman EU-maiden yksimielistä hyväksyntää. Saksalaisministerin mukaan Eurooppa on kääntänyt Välimeren tapahtumille selkänsä lopetettuaan niin sanotun Operaatio Sophian.

"Haluammeko, että Välimerestä tulee pysyvästi kuoleman meri samalla kun me katsomme pois? Uuden EU-komission on aloitettava ohjelma Välimeren maiden tukemiseksi, emmekä enää voi odottaa kaikkien EU-jäsenmaiden hyväksyntää", Müller sanoo.

Politicon mukaan Sophia-operaation aikana Välimereltä pelastettiin noin 49 000 merihädän uhkaamaa siirtolaista, vaikka Sophia ei virallisesti ollut pelastusoperaatio. Sophia-ohjelma käynnistettiin vuonna 2015 ja sen meritoiminta lopetettiin kevättalvella 2019. Tällä hetkellä Välimerellä toimii pelastustehtävissä avustusjärjestöjen aluksia, mutta esimerkiksi Libyaa lähin Italia estää avustusalusten pääsyn satamiinsa.
Uusi Suomi 8.7.2019
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

acc

Quote
https://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/284930-saksalaisministeri-gerd-muller-vaatii-euta-aloitettava-pelastusoperaatiot
Saksan kehitysministeri Gerd Müller vaatii Euroopan unionia palauttamaan toimintaan Välimeren hengenpelastusoperaationsa ja aloittamaan myös pakolaisten pelastusoperaation Libyan maaperällä. Pelastustoimiin tulee ryhtyä välittömästi ja tarvittaessa vaikka ilman kaikkien EU-maiden hyväksyntää, ministeri laukoo.

Saksan kehitysministeri Gerd Müller tyhjensi pajatson. Tuosta ei kukaan suvakki voi ihan heti paremmaksi pistää. Siis EU:n pitää noutaa Eurooppaan haluavat vaikka Libyasta saakka. Eikä hyväksyntöjä tarvita jäsenmailta.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8