News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-04-01 Italia: Välimeren vaarat ja Lampedusan liikenne (yhdistetty)

Started by Saippuakupla, 01.04.2009, 10:43:23

Previous topic - Next topic

newspeak

Seuraava tviitti herätti huomioni:

[tweet]1010858124251680768[/tweet]

Niinpä tein sivutoimena kartan "meritaksiliikenteestä". Rajasin alukset neljään ihan selkeyden vuoksi eli kartassa näkyy (italialainen) tankkeri Lisca Nera M, jonka kulkureitille "veden varaan jääneet" sattuivat, idästä päin tuleva (singaporelainen) rahtialus Oslo Wave 4 sekä "meritakseista" (gibraltarilainen) Aquarius ja (espanialainen) Open Arms. Kuten tviitistä selviää tapaus sattui noin 100 kilometria Al Khumsista Libyan rannikolta suoraan pohjoiseen päin.

Mikä herkästi kartasta ja twitter-keskustelun seuraamisesta pisti silmään oli "meritaksien" katoaminen useiden tuntien ajaksi. Välimeren tapahtumia seuraamattomalle jää epäselväksi, mitä noiden radiohiljaisuuksien aikana mahtaa tapahtua.

newspeak

Ehkäpä tämä on ilouutinen:

[tweet]1011002454538899461[/tweet]

Useita tunteja sitten oli sopivasti puhe tuhannesta veden varaan jääneestä. Tällä hetkellä Aquarius on suuntaamassa kohti etelää ja Libyan rannikkoa todennäköisesti veden varassa olevia etsien. Open Armsin suunta oli länteen.

Aquariuksen miehistö kävi myös tapaamassa Open Armsin väkeä, missä vierähtikin melko pitkään:

[tweet]1010997876766461952[/tweet]

Kultamunia viedään takaisin:

[tweet]1010982550783905799[/tweet]

Roope2

Useassa tekstissä nämä onnenonkijat ovat todenneet, että Libya ei ole turvallinen maa, mutta itse kuitenkin vapaaehtoisesti ja omin jaloin ovat saapuneet tähän "ei turvalliseen" maahan.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Ajattelija2008

Kuka kontrolloi SOS Mediterraneeta ja muita NGO:ta, jotka houkuttelevat ihmisiä hukkumaan Libyan rannikolle?

Voiko olla niin, että ihmiset näissä järjestöissä eivät tajua tappavansa tätä kautta laittomia siirtolaisia?

Mieleeni tulee mahdollisuus, että NGO:eiden rahoitus tulee Saksan hallitukselta ja laivat on määrätty toimimaan meritakseina, vaikka käytäntö aiheuttaa jatkuvia hukkumisia.

Frontex hoiti aikaisemmin tätä hukuttamistehtävää, mutta lopetti sen kai viime syksynä, kun AfD:n kasvava kannatus huolestutti Merkeliä. Tämä jättää auki kysymyksen, mistä NGO:t saavat rahoituksen ja ottavat käskyjä.

Mr.Reese

Quote from: Ajattelija2008 on 25.06.2018, 04:59:52
Tämä jättää auki kysymyksen, mistä NGO:t saavat rahoituksen ja ottavat käskyjä.
George Soros ainakin rahoittaa ja mitäpä niitä erikseen käskemään, jokainen eurooppaan raahattu kuukeri on rahaa NGO:lle.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Lumiukko Jeti

Quote from: Mr.Reese on 25.06.2018, 07:39:29
George Soros ainakin rahoittaa ja mitäpä niitä erikseen käskemään, jokainen eurooppaan raahattu kuukeri on rahaa NGO:lle.

Soros toimii myös sekä sijoittajana että NGO-takapiruna useimmissa Afrikan lähtömaissa. Lobbaa Euroopassa vastaanottamisen puolesta poliitikkoja ja "omistaa" NGO-järjestöjä jotka toimivat meritakseina. Eihän tästä puutu kuin se että organisoisi jotenkin sen salakuljetusväylän lähtömaasta Libyan rannikolle...
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Pekka Kemppainen

Quote from: newspeak on 25.06.2018, 00:19:55
Seuraava tviitti herätti huomioni:

[tweet]1010858124251680768[/tweet]

Niinpä tein sivutoimena kartan "meritaksiliikenteestä". Rajasin alukset neljään ihan selkeyden vuoksi eli kartassa näkyy (italialainen) tankkeri Lisca Nera M, jonka kulkureitille "veden varaan jääneet" sattuivat, idästä päin tuleva (singaporelainen) rahtialus Oslo Wave 4 sekä "meritakseista" (gibraltarilainen) Aquarius ja (espanialainen) Open Arms. Kuten tviitistä selviää tapaus sattui noin 100 kilometria Al Khumsista Libyan rannikolta suoraan pohjoiseen päin.

Mikä herkästi kartasta ja twitter-keskustelun seuraamisesta pisti silmään oli "meritaksien" katoaminen useiden tuntien ajaksi. Välimeren tapahtumia seuraamattomalle jää epäselväksi, mitä noiden radiohiljaisuuksien aikana mahtaa tapahtua.

Leca Neran poikkeaminen reitiltään ja Maerskin osallistuminen discosurffaajien noukkimiseen viittaa siihen, että varustamoja on jostain päin tökitty? Kun tiedetään, miten nihkeitä varustamot ovat kaikkea matkaa-hidastavaa kohtaan, tulee mieleen että onk jokin uusi ohjeistus?

Mainitsemasi hiljainen hetki "pelastus"rintamalla tuli huomattua. Sitten Open Arms ajoi vauhdilla Maltalta SAR-vyöhykkeelle. Ilmeisesti ketään ei lähtenyt kumiveneilemään "kahvitauon" aikana? Ei ole raportoitu sadoista hukkuneista. => Koordinaatio.

Näissä lateksiveneissä näkkyy olevan vain kokoon nähden heikko moottori (1 kpl), eikä niitä ole pumpattu täyteen, notkuvat. Ne eivät ole lainkaan merikelpoisia edes ilman matkustajia. Varmaan kiinalaista työtä.

akez

QuoteRannikkovartiosto torjuu ei-valtiollisen järjestön: "Emme tarvitse teidän apuanne ..."

Italian rannikkovartioston uusi linja alkaa kantaa hedelmää. Stoppi Open Armsin meripelastustoimille.


Il Giornale 24.6.2018 juttu italiaksi

Italian rannikkovartioston uusi linja alkaa kantaa hedelmää.

Eilen rannikkovartiostomme ilmoitti, että ei-valtiollisten järjestöjen on otettava Välimeren meripelastustoimissa yhteyttä Tripoliin, ei Roomaan. Tämä toimi muuttaa radikaalisti Välimeren operaatioiden puitteita.

Tänä aamuna on kuitenkin tullut esiin eräs toinen toimenpide, joka kaventaa edelleen ei-valtiollisten järjestöjen toimintakenttää: Italian rannikkovartiosto otti eräitä maahanmuuttajia koskevassa meripelastusoperaatiossa yhteyttä Libyan rannikkovartiostoon ja pudotti siten Open Armsin ulos operaatiosta. Asiasta kertoi espanjalainen järjestö itse perustajansa Oscar Campsin viestillä: "Klo 12:40 otimme yhteyttä Rooman kansalliseen meripelastuskoordinointikeskukseen vastaten heidän kaikille laivoille esittämäänsä yleiseen kutsuun pelastaa kansainvälisiltä vesiltä tuhat ilman pelastusliivejä ajelehtimassa ollutta henkilöä. He vastasivat, "Emme tarvitse teidän apuanne". Lopuksi Camps kritisoi päätöstä osoittaa "kaikki kansainvälisten vesialueiden operaatiot Libyan rannikkovartiostolle. Tämä on vakavin ihmisjoukon luovutus Välimeren historiassa." Tuuli on muuttanut merellä suuntaansa. Tässä yhteydessä painottuu vielä Espanjan toimi. Se on Barcelonan kaupunginjohtaja Ada Colaun kautta ilmoittanut halukkuudestaan ottaa vastaan Katalonian satamaan tuhat maahanmuuttajaa, jotka tällä hetkellä ajelehtivat Välimerellä.

Siinähän se iso kuvio valkenee. Merkel ja EU-komissio haluavat kipeästi matuja, erityisesti täysin valikoimattomia spontaanitulijoita (näillä täytyy olla jokin erityisfunktio, koska sakin voisi helposti valikoida ja lennättää suoraan Saksaan). Tämä on vielä niin tärkeää, että koko EU saa hajota vaikka sen takia. Hullujen touhulta tuo lähinnä vaikuttaa. Saksassa ovat havainneet tämän jo laajemminkin.

Kun Balkan umpeutui, niin Merkelille tuli kiire diilata sopimus Turkin kanssa, vaikka luvattuja palautuksia ei koskaan saatu toimimaan. Sitten Italian edellisen hallituksen kanssa diilattiin, että sakin voi kuljettaa Italiaan, jolloin virta pääsee jatkumaan. Nyt kun sekin loppui, niin on etsittävä uusia väyliä. Espanja seuraavana ja höysteeksi pakollinen matujako koko Eurooppaan? Jotenkin noin se menee. Mykkänen paljasti jo kortit: 10-kertaistetaan tulijoiden määrät, jihuu!
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

matti

Quote from: Pekka Kemppainen on 25.06.2018, 09:49:19
Quote from: newspeak on 25.06.2018, 00:19:55
Seuraava tviitti herätti huomioni:

[tweet]1010858124251680768[/tweet]

Niinpä tein sivutoimena kartan "meritaksiliikenteestä". Rajasin alukset neljään ihan selkeyden vuoksi eli kartassa näkyy (italialainen) tankkeri Lisca Nera M, jonka kulkureitille "veden varaan jääneet" sattuivat, idästä päin tuleva (singaporelainen) rahtialus Oslo Wave 4 sekä "meritakseista" (gibraltarilainen) Aquarius ja (espanialainen) Open Arms. Kuten tviitistä selviää tapaus sattui noin 100 kilometria Al Khumsista Libyan rannikolta suoraan pohjoiseen päin.

Mikä herkästi kartasta ja twitter-keskustelun seuraamisesta pisti silmään oli "meritaksien" katoaminen useiden tuntien ajaksi. Välimeren tapahtumia seuraamattomalle jää epäselväksi, mitä noiden radiohiljaisuuksien aikana mahtaa tapahtua.

Leca Neran poikkeaminen reitiltään ja Maerskin osallistuminen discosurffaajien noukkimiseen viittaa siihen, että varustamoja on jostain päin tökitty? Kun tiedetään, miten nihkeitä varustamot ovat kaikkea matkaa-hidastavaa kohtaan, tulee mieleen että onk jokin uusi ohjeistus?


En oikein usko tällaiseen salaliittoon. Jokaisen hätäkutsun kuulleen aluksen on mahdollisuuksien mukaan osallistuttava pelastustoimiin, kunnes alukset vapautetaan toimista. Jos siis hätäkutsu on annettu esim. VHF-radiolla ja nuo rahtialukset ovat sen kuulleet, niiden velvollisuus on ollut mennä auttamaan pelastustöissä riippumatta siitä, haluavatko sitä itse vai eivät.

Ajattelija2008

Mitä tapahtuisi, jos kehitysmaiden ihmisiä lähtisi kumiveneellä kellumaan Pietarista ja joku NGO sitten rahtaisi heitä Helsinkiin? Uskon, että tämä "Venäjän aggressio" estettäisiin heti Suomen hallituksen taholta.

Mielestäni Välimerellä purjehtivat "pelastusalukset" ovat tosiasiassa Saksan peiteoperaatio. Halutaan luoda vaikutelma, että ihmisiä itsestään tulee EU:hun ilman Saksan myötävaikutusta. NGO:t toimivat Saksan suojeluksessa. Saksa oli pakottanut edellisen Italian hallituksen ottamaan vastaan huijarit. Uuden hallituksen kanssa sopimus näyttää rauenneen.

Toistan taas kerran, että jos Saksa oikeasti haluaisi auttaa pakolaisia, se lennättäisi heitä leireiltä suoraan Saksaan. Tämä ihmisten hukuttaminen Välimereen on keino saada halpatyövoimaa, josta osa jää laittomiksi siirtolaisiksi EU:hun. NGO:t ovat hukuttamisessa työrukkasia Saksalle.

Miksi sitten Saksa haluaa pakottaa muut EU-maat ottamaan vastaan huijareita? Miksi se ei itse ota kaikkea halpatyövoimaa? Syy voi olla esimerkiksi se, että Saksa haluaa halpatyövoiman pudottavan palkkoja kaikkialla EU-alueella. Tärkeämpi syy lienee federalismi: vaihtamalla hiljalleen jäsenmaiden väestöä saadaan kansallistunne heikkenemään. Kolmas syy on muiden jäsenmaiden alistaminen: pakottamalla muut maat väestönvaihtoon Saksa näyttää, kuka määrää EU:ssa.

Keza

^ & ^^^^^^^Uskoahan saa mihin tahansa, mutta ei tuo toiminta mitään salaliittoja vaadi. Osa noiden pelastusalusten rahoituksesta voi tulla Sorosilta ja kumppaneilta, mutta kun ajattelee kuinka paljon vieläkin esim. Saksassa on Refugees Wellcome" väkeä tai koinka moni siellä äänestää virheitä, laitavasemmistoa tai Merkeliläistä oikeistoa ja jos vaikka 20% tuosta porukasta antaa 50 €/v "hädänalaisten" pelastamiseen, saksalaiset ovat keskimäärin hyvin toimeentulevia, niin kyllä sitä tuollaista toimintaa pyörittää. Varsinkin kun miehistön tuollaiseen saa halvalla, aina löytyy nuoria, jota tuollainen meriseikkailu kiinnostaa.
Hallitusten toimintaa taas ohjaavat pitkälti äänestäjät, pitkään on äänestetty "arvoliberaaleja", joille kaikki "kaunis" on kannatettavaa. Kun italialaiset lopulta kyllästyivät menoon, ja uskalsivat ottaa riskin äänestää nuivia, vaikka osittain aika tuntemattomia poliitikkoja valtaan, niin meno muuttui.

Spesialisti

Halpatyövoimakorttia vähän vesittää sama kysymys kuin että miksi tavaran bulkkivalmistusta ei ole siirretty Afrikkaan, vaikka siellä on planeetan halvin työvoima? Afrikkalaisten keskimääräinen äo, keskittymiskyky ja hengen sivistys lähentelee kehitysvammaisen tasoa. Afrikaano osaa välttävästi tehdä mekaanisia toimenpiteitä, mutta ei huolellisesti eikä pitkäjänteisesti, niinkuin aasialainen NWO-orja. Afrikaanolaumoilla on myös yhteiskuntarauhaa ja turvallisuutta voimakkaasti rapauttava vaikutus, joka johtaa taloudelliseen epävarmuuteen ja ihmisten linnoittautumiseen sen sijaan että olisivat onnellisia ja matkailevia konsuumereja.
On siis sangen vaikeaa ymmärtää Merkelin ja kumppaneiden epätoivoista afrikkalaisten haalimiskiimaa. Mihin tällä kaikella pyritään? Pölhöinkin Kustaa alkaa tajuta, että nykymeno johtaa koko unionin romahdukseen.

Mielenkiintoisen twistinsä tähän kuvioon tuo Eurooppaan veneilevät bangladeshilaiset. Niistä ehkä jo onkin oikeaksi työvoimaksi. En vain jaksa uskoa hetkeäkään että Bangladeshissä on saatu porukalla yhtäkkiä neronleimaus lähteä läpsyttelemään sankoin joukoin läpi sekasorrossa ja anarkiassa olevien maiden kuolemaa halveksuen ja siitä ihmissalakuljettajille tuhansia dollareita maksaen. Joku Isompi Kiho on hommat järjestänyt..?

koojii

Quote from: Spesialisti on 25.06.2018, 11:52:27

On siis sangen vaikeaa ymmärtää Merkelin ja kumppaneiden epätoivoista afrikkalaisten haalimiskiimaa. Mihin tällä kaikella pyritään? Pölhöinkin Kustaa alkaa tajuta, että nykymeno johtaa koko unionin romahdukseen.


Suomen osalta läpsyttelijöiden haalimisen taustalla on ainakin tavoite murtaa yleissitovat työehtosopimukset ja polkea palkkataso.

Tarpeeksi paljon läpsyttelijöitä kun saa houkuteltua Suomeen, niin sosiaaliturvajärjestelmä romahtaa ja yleissitovat työehtosopimukset on pakko romuttaa kun vaihtoehtona sille on kaikkien läpsyttelijöiden alkaminen rikollisiksi ja mellakat. Miljoona läpsyttelijääkin Suomessa kun mellakoi ja ryöstelee niin eipä siinä ole oikein vaihtoehtoja ellei ala sitten 1930-luvulta ottamaan mallia.

Hauska piirre tuossa on se, että vasemmistopuolueet eivät edes tajua mikä siinä läpsyttelijöiden houkuttelun taustalla on vaan onnesta soikeina vaativat aina vain lisää läpsyjä Suomeen.  ;D  Nalle-Wahlroos ja hönö-Vartiainen naurevat makeasti partaansa kun vasemmistolaiset komppaavat heidän vaatimuksiaan laivata moniosaajia Suomeen rajattomasti.


Pekka Kemppainen

Quote from: koojii on 25.06.2018, 12:34:47
Miljoona läpsyttelijääkin Suomessa kun mellakoi ja ryöstelee niin eipä siinä ole oikein vaihtoehtoja ellei ala sitten 1930-luvulta ottamaan mallia.

Ei ole mitään "ellei" siinä tilanteessa. Se juna on jo seuraavalla asemalla.

repsikka

Kuka osaisi ja haluaisi laskea, paljonko polttoainetta tuollainen täyteen ahdettu kumivene tarvitsisi matkatakseen Lampedusaan, 300 km tai Sisiliaan, 500 km möyryävällä merellä.
Ei taitaisi mahtua montakaan tummapintaista syyrialaista jerrykanujen kaveriksi.
Tällä   olisi helppo vakuuttaa kanssakeskustelijoita siitä, että ns avustusjärjestöt ovat vain osa järjestäytynyttä ihmissalakuljetusta.

koojii

Quote from: repsikka on 25.06.2018, 12:58:00
Kuka osaisi ja haluaisi laskea, paljonko polttoainetta tuollainen täyteen ahdettu kumivene tarvitsisi matkatakseen Lampedusaan, 300 km tai Sisiliaan, 500 km möyryävällä merellä.
Ei taitaisi mahtua montakaan tummapintaista syyrialaista jerrykanujen kaveriksi.
Tällä   olisi helppo vakuuttaa kanssakeskustelijoita siitä, että ns avustusjärjestöt ovat vain osa järjestäytynyttä ihmissalakuljetusta.

Välimerellä ne aallot saattavat olla välillä yli 10 metriä korkeita. Johan se on selvää idiootillekkin ettei ison Välimeren ylitys onnistu millään puhallettavalla kumiveneellä.

Jos ihminen on niin saatanan idiootti niin pitäisi kyllä antaa karsiutua popupaatiosta geeneineen pois luonnollisella tavalla.

Eiköhän tuo Välimeren läpsytaksiliikenne vetele viimeisiään nyt kun mikään Euroopan maa ei niitä läpsyttelijöiden laittomia tunkeutujia täynnä olevia laivoja halua satamiinsa.



Blanc73

Nämä "avustusjärjestöt" olisi pitänyt laittaa ruotuun jo aikoja sitten. Italia ja EU ovat olleet täysin munattomia ja antaneet suvakkipaattien tukea rikollisjärjestöjä ja laitonta siirtolaisuutta ilman kontrollia.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Shemeikka


QuoteItalia ja EU ovat olleet täysin munattomia ja antaneet suvakkipaattien tukea rikollisjärjestöjä ja laitonta siirtolaisuutta ilman kontrollia.

Italia ja EU eivät ole olleet munattomia, vaan noudattaneet sovittua kansanvaihtosuunnitelmaa.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Lumiukko Jeti

Salvini on matkustanut Libyaan ja kokoustanut YK:n tunnustaman hallituksen pomomiesten kanssa. Lopputulema on se että mitään "maihinnnousuleirejä" ei tule Italiaan, eikä tule Libyaankaan.

[tweet]1011182950807953408[/tweet]

Leirit tulee siis Nigeriin..jossa onkin jo valmiiksi YK:n leirejä peräti 3 kpl. Erittäin suuri osa afrikkalaisista turvapaikanhakijoista kulkee nimenomaan Nigerin läpi ennen Libyaan saapumistaan.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

repsikka

Tein karkean arvion siirtolaiskumiveneen polttoaineenkulutuksesta.
-matka 300 km
-paatin nopeus hyvässä säässä 10 km / h
-kulutus 10 litraa /
tekee siis noin 300 litraa bensaa Lampedusaan, Sisiliaan yli tuplasti tuo määrä.
Melko komea jono kanistereita, olisi pitänyt jo osua jonkun pelastusoperaatiota kuvanneen kameraan.

akez

Salvini on Libyassa.

QuoteMaahanmuuttajat, Salvini Libyassa: Maahanmuuttajaleirit tänne, ei Italiaan. Tripoli: Emme keskustele tästä

Il Messaggero 25.6.2018 juttu italiaksi

Salvini esittää maahanmuuttajaleirejä Libyaan, mutta Tripolilta tulee vastaukseksi kuiva "ei". "Kieltäydymme jyrkästi" Euroopassa kiertäneestä esityksestä perustaa "Libyaan maahanmuuttajaleirejä: Libyan laki ei salli sitä", sanoi Libyan varapresidentti Ahmed Maiteeq yhdessä sisäministeri Salvinin kanssa pidetyssä lehdistötilaisuudessa. Tällä välin EU-komission tiedottaja Margaritis Schinas on ilmoittanut, että "Italian esityksestä on puhuttu eilen positiivisessa hengessä Brysselin minihuippukokouksessa, myös siksi koska monista sen kohdista on jo keskusteltu tai ne liittyvät aiheeseen koordinointi maahanmuuttajien saapumisalueella, jota toivomme neuvoston käsittelevän.

Vt. pääministeri Salvini nosti esiin Libyan leirejä koskevan ajatuksen eräässä twiitissään: "Vastaanotto-hotspotteja Italiaan? Siitä koituisi ongelmia meille ja Libyalle, myös siksi, että kuolleiden virta ei katkeaisi. Olemme esittäneet vastaanottoleirejä Libyan etelärajoille, ettei myös Tripolista tulisi Italian tavoin pullonkaulaa."

"Olen tavannut täällä Tripolissa juuri Libyan sisäministeri Abdulsalam Ashourin - jatkoi Salvini - Pyrkimykseni on vahvistaa maidemme välistä ystävyyttä ja yhteistyötä kaikilla rintamilla, alkaen maahanmuuton hätätilanteesta". "Italia haluaa olla merkittävä tekijä Libya-suhteissa. Jo torstaina EU-huippukokouksessa Italia tuki välttämättömyyttä suojella Libyan eteläistä ulkorajaa, koska Libyan ja Italian ei ole syytä kantaa ainoina tämän maahanmuuton taloudellisia ja yhteiskunnallisia kustannuksia".

"Syyskuun alkupuolella tulemme pitämään laitonta maahanmuuttoa koskevan konferenssin, jossa ovat esillä Italian ja Libyan näkemykset", kertoi Ahmed Maiteeq. "Tulemme ajamaan asiaa EU:ssa - ilmoitti Salvini - , että kokous pidettäisiin Libyassa, koska ongelmat on kohdattava ja ratkaistava täällä, ei EU:n pääkaupungeissa".
(...)
Salvini on oikeassa suunnassa hakemassa ratkaisuja, mutta pelkäänpä pahoin, että mitään ratkaisuja ei synny niin kauan kun varsinainen ongelma on vielä ratkaisematta. Se kulminoituu tällä erää Merkeliin, vaikka noita muitakin höperöntoimittelijoita kyllä riittää.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

akez

Quote from: repsikka on 25.06.2018, 14:29:29
Tein karkean arvion siirtolaiskumiveneen polttoaineenkulutuksesta.
-matka 300 km
-paatin nopeus hyvässä säässä 10 km / h
-kulutus 10 litraa /
tekee siis noin 300 litraa bensaa Lampedusaan, Sisiliaan yli tuplasti tuo määrä.
Melko komea jono kanistereita, olisi pitänyt jo osua jonkun pelastusoperaatiota kuvanneen kameraan.

Muistaakseni tässä ketjussa oli jo juttua siitä, kuinka ihmissalakuljettajat roudasivat sakin Libyan aluevesirajalle ja irrottivat sitten kumiveneistä moottorit. Ei niillä Italiaan ollut aikomuskaan päästä, koska tiedettiin, että puhelimella saattoi soittaa meritaksit paikalla. Aikoinaan näille lykkäsivät satelliittipuhelimen ja Rooman meripelastuskeskuksen numeron mukaan, mutta viime aikoina on tainnut pelkkä tavallinen kännykkä riittää.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

kivimies

Italian lisäksi myös Saksa ( ;D) ja Alankomaat ovat kieltäytynyt ottamasta Lifelineä vastaan. Yrittävät nyt pyytää apua Ranskasta.

QuoteNGO to ask France to take Lifeline
Paris, June 25 - A representative for the German NGO that runs the Dutch-flagged migrant-rescue ship the Lifeline said Monday that it will ask France to offer it a port of safety. The ship is in limbo after Italy last week said its rescue of over 200 migrants off the coast of Libya was illegal and Malta refused to allow it to dock there too. "We have been refused by Germany, Holland and Italy," Axel Steier, a representative of the Mission Lifeline NGO, told France's RTL radio. "Today we'll ask France to receive us.
    "If we don't get a response, we'll head north, to Spain or France".

Ansa (25.6.2018)

Tanskan integraatioministeri Inger Stojberg kehotti Italiaa ottamaan Alexander Maerskilla olevat "hädänalaiset" vastaan.

QuoteItaly's refusal of Maersk migrants 'unreasonable': Denmark's immigration minister

The Italian government has refused to accept migrants rescued from the Mediterranean Sea but reportedly asked a ship belonging to Danish freight company Maersk to rescue 113 people on Saturday.

Støjberg, herself an immigration hardliner, told broadcaster DR that the position of the Italian government was "unsustainable" and "unreasonable".

[...]

The Alexander Maersk rescued 113 people on Saturday. Five were subsequently brought to land at the request of the Italian coastguard, Ritzau reports.

But the ship has not been granted permission to dock in Italy and therefore has nowhere to take the rescued migrants.

[...]

Until it is given a place to dock, the Maersk ship is incurring costs for as long as it is unable to follow its intended sailing route.

"This is costing Maersk a lot of money with every hour their ship is off the coast without being able to unload the migrants, so this must [be resolved] quickly," Støjberg told DR.

The Local It (25.6.2018)

newspeak

Eilisestä meripelastustehtävästä uutinen (konekäännös espanjasta englanniksi):

QuoteThe Libyan Coast Guard recovers ten bodies and rescues 948 migrants and refugees

The Libyan Coast Guard has rescued 948 immigrants and refugees in several operations on Sunday and has recovered the bodies of ten other people, according to local authorities and a witness to the events at a naval base.

These operations bring about 2,000 migrants who have been rescued by the Libyan Coast Guard since last week after having left several boats from the coast of the North African country.

The west coast of Libya is the main starting point for thousands of migrants and refugees who want to leave Africa to reach Europe fleeing from wars and poverty.

The number of people who have tried to cross the Mediterranean from Libya since July 2017 has been reduced since an armed group expelled trafficking networks of people operating in the area after reaching an agreement with the support of Italy.

"The Coast Guard has picked up illegal migrants in different groups, the first group is 97 people who were in a pneumatic boat and the second is 361 migrants in two inflatable boats," the spokesman for the naval forces of Libya, Ayub Qasem.

"The second group has been taken to the town of Jums," said Qasem, before explaining that the two groups included 110 women and 70 children. A witness who has seen the arrival of another Coast Guard boat at the Abú Sitá naval base in Tripoli has explained that a group of 490 migrants has been collected near the town of Qarabulli, including 20 children and 75 women.

Libya has been plunged into a situation of great instability since rebel militias overthrew the regime led by Colonel Muammar Gaddafi at the end of 2011. At present, the country has two rival governments fighting for control and a large number of militias who struggle to impose themselves in their zones.

The majority of migrants and refugees try to reach Italy by crossing the Mediterranean Sea, hoping to be rescued by the ships of the non-governmental organizations that carry out rescue work.

...

http://m.europapress.es/internacional/noticia-guardia-costera-libia-recupera-diez-cadaveres-rescata-vida-948-migrantes-refugiados-20180625083825.html

Eilisen seurannan(1,2) perusteella väittäisin pelastustoiminnasta vastaavan todellisuudessa ja median välittämän kuvan vastaisesti Libyan rannikkovartiosta ja Libyan satamiin pyrkivät kaupalliset alukset. Eilen esimerkiksi tankkeri käytti merellä olijoiden etsimiseen kahdeksan tuntia ja rahtilaiva neljä tuntia. Kaupallisten tahojen tekemästä pelastustyöstä ja sen merkityksestä ei ole mainintaa, eikä sellaista huomiota välttämättä varmaan halutakaan ymmärrettävistä syistä.

Uutisessa ärsyttää kyseenalaisesti toimivien meritaksien ylistys ja valtioiden paheksunta. Libyan rauhattomuuksiin toki viitataan, mutta jo meritaksiorganisaatioiden oma propaganda todistaa, etteivät ihmissalakuljettajien asiakkaat ole libyalaisia. Eräässä twiitissä kummasteltiin, miksi italialainen alus osallistuu meripelastukseen, mikä haluttiin varmaankin esittää vastalauseena Italian hallintoa vastaan. Syy osallistumiseen on kenelle tahansa normijärjen omaavalle selvä eli alus oli matkalla Libyan satamaan ja niihin päästäkseen on kuljettava merialueella, jossa ihmissalakuljettajat toimivat. Eihän kaupallisten alusten miehistö koostu hirviöistä, joten heidän on pakko auttaa veden varassa olevia!

Meritaksit jäivät tällä kertaa nuolemaan näppejään ja ovat selvästi katkeria taustatahoineen.

koojii

Quote from: Lumiukko Jeti on 25.06.2018, 14:16:54
Salvini on matkustanut Libyaan ja kokoustanut YK:n tunnustaman hallituksen pomomiesten kanssa. Lopputulema on se että mitään "maihinnnousuleirejä" ei tule Italiaan, eikä tule Libyaankaan.
--

Leirit tulee siis Nigeriin..jossa onkin jo valmiiksi YK:n leirejä peräti 3 kpl. Erittäin suuri osa afrikkalaisista turvapaikanhakijoista kulkee nimenomaan Nigerin läpi ennen Libyaan saapumistaan.

Ei se läpsyleirin tulo ole muusta kiinni kuin hinnasta. Sopivalla korvauksella sen väliaikaisen läpsyleirin saa perustettua todennäköisesti kaikkiin maailman maihin. Pois luettuna ehkä joku Vatikaaninvaltio jossa ei ole tilaa.

Voisi kuvitella että monessa Afrikan maassa esimerkiksi miljardi euroa vuodessa plus tuhat euroa jokaisesta leiritetystä läpsystä vuodessa olisi korvaus jolla kovastikkin alkaisi kiinnostaa vuokrata vaikka Saharan hiekkamaata tuollaista leiriä varten.

Jos tarkemmin ajattelee niin voisin itsekkin perustaa kesämökin takapihalle vaikka miljoonan euron vuosikorvauksella per läpsy vaikka kymmenen läpsyttelijän tarkasti vartioidun väliaikaisen telttaleirin. Siitähän jäisi varmaan yli 9 miljoonaa euroa vuodesta rahaa itselle voittona vaikka miljoona euroa käyttäisi siihen kymmenen hengen telttamajoitukseen vuodessa, alueen vartiointiin, terveyspalveluihin, soppatykkiin ja polttopuihin teltan lämmitykseen ja muuhun tarpeelliseen. Vuoden jälkeen 9 kun olisin miljoonaa euroa rikkaampana potkisin ne läpsyt pois kun ei enää jaksaisi niitä katsella millään korvauksella. Eiköhän ne joku taas vuorostaa ottaisi ristikseen vuodeksi kymmenen miljoonan euron vuosikorvauksella.

Kirjoituksen pointti on se, että rahasta se vain on kiinni että läpsyttelijöiden leirille löytyy paikka EU-alueen ulkopuolelta vaikka Afrikasta. Vaikka siitä joutuisi EU-maat maksamaan muutama kymmenen miljardia euroa vuodessa niin sehän on taskurahoja verrattuna niihin rahoihin mitä läpsyttelijät aiheuttaisivat kustannuksia EU-maissa.

Sen verran vähän se reipas leirielämä kiinnostaa läpsyjä, että nehän lähtevät juoksujalkaa takaisin sinne mista ovat tulossa jos kuulevat leirin odottavan edessä. Australiassakin niiden leiritettyjen laittomien tulijoien määrä jäänyt suuruusluokkaa tuhanteen:

http://www.asyluminsight.com/statistics/#.WzEDWqf7St8



koojii

Quote from: kivimies on 25.06.2018, 17:15:32

Tanskan integraatioministeri Inger Stojberg kehotti Italiaa ottamaan Alexander Maerskilla olevat "hädänalaiset" vastaan.

QuoteItaly's refusal of Maersk migrants 'unreasonable': Denmark's immigration minister

The Italian government has refused to accept migrants rescued from the Mediterranean Sea but reportedly asked a ship belonging to Danish freight company Maersk to rescue 113 people on Saturday.

Støjberg, herself an immigration hardliner, told broadcaster DR that the position of the Italian government was "unsustainable" and "unreasonable".

Miksei Tanskan maahanmuuttoministeri ota itse vastaan pallerolaivaa Tanskaan?

Mikä ihme näissä pallerolaivoissa on, ettei kukaan maa oikein halua ottaa näitä rikkauksia ja talouden vetureita vastaan vaan kaikki vain kursailevat kun eivät viitsi itse käydä ensimmäisenä aarteen kimppuun?  ;D


kivimies

Quote from: kivimies on 25.06.2018, 17:15:32
Italian lisäksi myös Saksa ( ;D) ja Alankomaat ovat kieltäytynyt ottamasta Lifelineä vastaan. Yrittävät nyt pyytää apua Ranskasta.

Myös Espanja kieltäytyi ottamasta Lifelineä vastaan. Maan taloudellisen kehityksen ministeri sanoo, että Espanjasta ei voi tulla koko Euroopan meripelastusjärjestöä.
Pari saksalaista (Vihreiden) kansanedustajaa on myös vieraillut aluksella.
Lifelinen kannattaisi seuraavaksi pyytää apua Tunisiasta ja Egyptistä. ;D

QuoteLifeline: Spain refuses docking to migrant rescue boat as bad weather looms

Spanish Economic Development Minister Jose Luis Abalos said on Monday that his country would not offer docking to a NGO boat carrying some 230 migrants rescued at sea, saying Spain could not "become the sea rescue organization for all of Europe."

His remarks come after the boat, operated by German NGO Mission Lifeline, was turned away by both Italy and Malta, with German lawmakers who have visited the stranded vessel speaking of worsening conditions on board and a possible humanitarian emergency as weather conditions deteriorate.

[...]

In his comments to Cadena Ser radio, Abalos said Spain could not "take on this responsibility alone."

He said Spain's acceptance of the Aquarius had aimed to draw attention to the problem of rescued migrants, but that a political solution was now needed.

German lawmaker Manuel Sarrazin of the Green party, who visited the boat on Monday, told DPA news agency that "if the weather is bad, we will have an emergency situation." He described how people were "sitting packed together on board."

Fellow Green party official Luise Amtsberg called the hygiene and medical situation "precarious."

"The dispute over European jurisdiction should not be allowed to put people at risk of their lives," she said.
Dw.com (25.6.2018)

Kauhea Ihmismäinen Otus

^oijoi, onpa ääni kellossa muuttunut. Ihan kuin joku dominoefekti olisi käynnissä.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

rätkä

Ei taida musta pekka nyt kelvata kenellkekkään (se pelikortti).

Seuraavaksi voisivat huomata että Turkki saa ihan vapaasti lähetää miljoonia matuja rajalle jos niitä ei oteta vastaan.

koojii

Tämä ongelma taitaa ratkea nyt itsestään kun kaikki EU-maat sanovat ei kiitos aarrelaivan saapumiselle ja aarrelaiva saa aarteineen seilata muutaman kuukauden ympäri Välimerta. Sitten varmaan kyllästyvät seilaamiseen ja käyvät viemässä aarrelastinsa jonnekkin Libyaan tai Tunisiaan.  ;D

Eiköhän ne sinne laivaan saa toimitettua merelläkin ruokaa, vettä ja lääkkeitä mitä tarvii.