News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2017-11-09 HS: Suuri osa kehitysmaiden lapsista ei opi lukemaan

Started by Impivaaran tiikeri, 09.11.2017, 10:37:56

Previous topic - Next topic

Golimar

Joskus luin Stormfrontilla jonkun tyypin postauksen jossa hän kertoi asuneensa lähinnä afrojen asuttamalla alueella, tyyppi kertoi että afrot vemppasivat yksin ja välillä toisiaan ihan välittämättä näkikö kukaan, en tiedä onko tuo totta vai ei mutta en usko että hän valehteli.

diipadaapa

Kaikki ne vuosikymmenien aikana afrikan kehitysapuun syydetyt miljardit ja mitä niillä ollaan saatua aikaan? Ei mitään muuta kuin väestöräjähdys. Kyllä länsimaalaiset hyvät ihmiset voivat taputella itseään selkään... hienosti se meni.
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Ajattelija2008

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Education_in_Kenya
Tuolla olevan taulukon mukaan neljäsosa lapsista ei osaa lukea englannin- tai swahilinkielistä kappaletta 5. luokalla, mutta 8. luokalla näitä lukutaidottomia on enää 4 %.

Lukutaidon siis oppivat käytännössä kaikki nuoret kenialaiset, joten asiasta on turha valittaa. Valemedia Helsingin sanomien artikkeli on mitä ilmeisemmin jonkun järjestön rahankeräyspropagandaa.

On syytä huomata, että suomalaislapsista tuskin 96 % osaa 8. luokalla lukea englanninkielisen kappaleen. Kenia on meitä edellä tuossa.


nollatoleranssi

QuoteMIKSI lapset sitten eivät opi mitään? Syitä on raportin mukaan monia, eivätkä kaikki johdu suoraan koulujärjestelmästä.

Kehitysmaissa noin 30 prosenttia lapsista on aliravittuja. Aliravitsemus hidastaa aivojen kehittymistä, mikä vaikeuttaa oppimista. Pienille lapsille pitäisi siis olla tarjolla riittävästi ruokaa, jotta he eivät putoaisi kärryiltä heti koulutien alussa.

Opettajan osaamisen ja motivaation merkitys oppimiselle on suuri. Maailmanpankin tutkijat huomasivat, että monet opettajat eivät edes olleet paikalla luokassa tai koko koulussa, vaikka heidän oppituntinsa oli meneillään.

Afrikan kasvava väestömäärä + länsimaihin suuntautunut maahanmuutto + miljardibisneksenä toimiva avustustoiminta tuskin on hyvä yhdistelmä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Golimar on 11.11.2017, 12:46:08
Jos eivät opi lukemaan niin ainakin oppivat keittämään pontikkaa.

Uganda's Moonshine Epidemic
https://www.youtube.com/watch?v=zL3UHF5SlEU

Hyviä nämä vice dokumentit. Esim. toi aasi jakso.

Kameleontti

Quote from: ISO on 11.11.2017, 10:58:41
Kehitysmaitten btk kasvaa kohisten kun ne myy luonnonvarojaan, se ei ole todellista talouskasvua, vaan ne myy pikkuhiljaa kaiken mitä on, eikä sen jälkeen ole enää mitään myytävää.

Jännä, että Suomessa on melkein sama tilanne, vaikka täällä piti olla paljon korkeampi äo. Niin no ei meidän BKT edes kasva kohisten.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Kameleontti on 17.11.2017, 21:40:54
Quote from: ISO on 11.11.2017, 10:58:41
Kehitysmaitten btk kasvaa kohisten kun ne myy luonnonvarojaan, se ei ole todellista talouskasvua, vaan ne myy pikkuhiljaa kaiken mitä on, eikä sen jälkeen ole enää mitään myytävää.

Jännä, että Suomessa on melkein sama tilanne, vaikka täällä piti olla paljon korkeampi äo. Niin no ei meidän BKT edes kasva kohisten.

Meidän kokonaistuotanosta uusiutumattomien luonnonvarojen myynnin osuus on alle prosentin. Ja vielä aikas reippaasti alle prossan.

Vesa Heimo

Quote from: Golimar on 11.11.2017, 11:22:47
Joskus luin Stormfrontilla jonkun tyypin postauksen... en tiedä onko tuo totta vai ei mutta en usko että hän valehteli.

Näin sitä sivistytään.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Kari Kinnunen

Quote from: Vesa Heimo on 18.11.2017, 17:38:46
Näin sitä sivistytään.

Niin, kyllähän tuossa tiettyä asenteellisuutta lienee.

Vaan sen minkä olen näitä etnisiä entiteettjä ja heidän toimintaansa nähnyt, lähinnä omalla alallani, niin minun ei ole ollenkaan vaikea uskoa jäsen Golimarin kertomaa.

Usko pois, Vesa, siihen miksi kehitysmaat ovat kehitysmaita on muitakin syitä kuin impearilistien riisto ja valkoisen miehen rasismi.

valla_valla

Periaatteessa nälkä voisi olla hyvä selitys ja sitä myöten pökiö pää. MUTTA, jos katsoo Ruotsin koulujen oppimistasoa ghetoissa, niin siellä lukutaito ei ole paljoakaan parempi kuin Afrikassa tai muualla kehitysmaissa.

Oletteko koskaan seuranneet miten kehikset kirjoittavat? Ne, jotka osaavat muodostaa kirjaimista alkeellisia sanoja, on kirjoitus aivan lapsen tasolla. Etsikääpä vaikka Facebookista jotain uussuomalaisia ja lukekaa mitä ne kirjoittaa. Siinä saa nauraa ja samalla tajuaa, että ei niistä tule mitään rakettitutkijoita.

Kehari voi parhaillaan muodostaa yksittäisiä sanoja "siistii", "veli mä vannon" tai "awwwwww", mutta selväjärkisen lauseen tuottaminen on jo todellinen työ. Saati sitten kappaleen tai kokonaisen esseen.

Joten ruuan puutetta en hyväksy.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Taitaa olla niin että kehitysmaakulttuuriin ei sivistys oikein kuulu. Varsinkaan allainpalvontakultuuriin ei kertakaikkiaan tiede ja teknologia sovi. Ja koska näin niin ei ole kirjallisuutta,  varsinkaan kuukereiden ja hiekkisten omilla kielillä. Boko halal ei kertakaikkiaan käy. Se on aina boko haram.
Ja kun ei ole omalla kielellä sivistystä niin kieli ja kulttuuri voi huonosti. Tällä on negatiivinen takaisinkytkentä. Älykkyyserotkin selittävät tätä ainoastaan osittain.


Aksiooma

ÄO-arvojen tasot

Henkilöillä, joiden ÄO on yli 140, on erinomaiset edellytykset luovaan toimintaan ja he toimivat suunnannäyttäjinä muille. ÄO-arvon 130 - 140 saavuttaa alle 3% väestöstä. Kyseessä on poikkeuksellisen korkea ÄO.

ÄO-arvo yli 140

Henkilöillä, joiden ÄO on yli 140, on erinomaiset edellytykset luovaan toimintaan ja he toimivat suunnannäyttäjinä muille. He ovat oman aikansa neroja, he kehittävät uusia teorioita ja laitteita. Väestöstä on tällaisia yksilöitä noin 0,2%. Tunnetuista henkilöistä yltävät tällaisiin arvoihin esimerkiksi Bill Gates ja Stephen Hawking.

ÄO-arvo 131 - 140

ÄO-arvon välillä 130 - 140 saavuttaa vajaat 3% väestöstä. Kyseessä on poikkeuksellisen korkea ÄO. Tällaisiin arvoihin yltävät ihmiset ovat hyviä johtajia tai asiantuntijoita, heistä tulee myös erinomaisia tiedemiehiä ja tutkijoita. Tällaisen ÄO-arvon omaavat esimerkiksi Kalifornian kuvernööri ja entinen näyttelijä Arnold Schwarzenegger ja näyttelijä Nicol Kidman.

ÄO-arvo 121 - 130

Arvoja välillä 121 - 130 pidetään selvästi keskivertoa korkeampina. Tällaisia arvoja saavuttavat yksilöt kykenevät vaikeuksitta opiskelemaan korkeakoulussa ja saavuttamaan mainioita tuloksia johtavissa tehtävissä ja luovilla aloilla. Tähän ryhmään kuuluu väestöstä noin 6%.

ÄO-arvo 111 - 120

Kyseessä on keskivertoa korkeampi älykkyys. Korkeakoulussa opiskelu ei tuota näille henkilöille ongelmia. Ahkeruudella voi tällainen henkilö saavuttaa poikkeuksellisen hyvän aseman työmarkkinoilla. Tällaisia arvoja saavuttavat ihmiset muodostavat väestöstä noin 12%.

ÄO-arvo 101 - 110

ÄO-arvoa välillä 101 - 110 pidetään keskivertoa korkeampana. Tällaisia arvoja saavuttavalla yksilöllä voi olla ongelmia korkeakoulussa, mutta huolellisuudella ja ahkeruudella hän voi saavuttaa poikkeuksellisen hyviä tuloksia työelämässä. Tätä ryhmää edustaa väestöstä täydet 25%.

ÄO-arvo 91 - 100

ÄO-arvoa välillä 91 - 100 pidetään keskimääräisenä älykkyytenä, jonka omaavia henkilöitä on väestöstä noin 25%. Tällaisia arvoja saavuttavat henkilöt selviävät ongelmitta ylioppilastutkinnosta ja he sopivat parhaiten keskiasteen johtotehtäviin.

ÄO-arvo 81 - 90

Henkilöt, joiden ÄO on välillä 81 - 90, kykenevät suorittamaan peruskoulun ja he menestyvät hyvin manuaalisissa ammateissa ja tehtävissä. Kyseessä on hieman keskimääräistä alempi älykkyys. Heitä on väestöstä 10%.

ÄO-arvo 71 - 80

Kyseessä on henkisen retardaation lievempi aste. Tällaisia arvoja omaavilla yksilöillä voi olla vaikeuksia peruskoulussa, mutta apukoulussa he menestyvät lähes ongelmitta. Näitä yksilöitä on kymmenesosa väestöstä.

ÄO-arvo 51 - 70

Yksilöt, joiden ÄO on välillä 51 - 70, kykenevät käymään apukoulua, jos heille omistetaan tarpeeksi aikaa ja huomiota. He kykenevät huolehtimaan itsestään ja hallitsevat jokapäiväiset toimet. Kyseessä on lievä henkinen retardaatio (debiliteetti). Väestöstä on näitä henkilöitä lähes 7%.

ÄO-arvo 21 - 50

Kyseessä on keskiasteen henkinen retardaatio (imbesilliteetti). Tällaisia arvoja saavuttavat yksilöt eivät kykene opiskelemaan, mutta he kykenevät huolehtimaan itsestään ja elämään suhteellisen itsenäisesti. Väestöstä heitä on 2%.

ÄO-arvo alle 20

Kyseessä on vaikea henkinen retardaatio (idiotia). Tällainen yksilö ei kykene vastaanottamaan koulutusta tai opetusta. Yleensä hän on riippuvainen toisten avusta, itse hän ei kykene huolehtimaan itsestään, hän elää usein omassa maailmassaan eikä kiinnitä huomiota ympäristöön. Väestöstä heitä on 0,2%.

Lähde: http://www.fi.iqtester.eu/aeo-ta-koskevat-artikkelit/aeo-arvojen-tasot.html
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

guest11919

^Lähde on kuraa, helppoheikkitestejä tarjoava sivusto. Ei sellaista kuin apukoulu ole enää edes olemassa.

Juoni

Nimimerkki Aksiooman postaamista väestön suhteellisista osuuksista on ehdottomasti huomattava että ne perustuvat ikivanhaan harhakuvitelmaan siitä että koko maailman keski-äo on 100, mitä se siis suinkaan ei ole, kuten aiemmin tässä ketjussa linkitin.

Eli siis todellisuudessa koko maailman väestöstä huippulukemiin yltää huomattavasti harvempi, kuin yllämainitut osuudet antavat ymmärtää.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Ruukinmatruuna kirjoitteli älykkyydestä joskus hyvin. Retardein väki asuu päiväntasaajalla ja fiksuimmat pohjoisessa. Myös uskonnolla on voimakas takaisinkytkentä. Fiksuntaa fiksuja tyhmentäää tyhmiä.
Mutta tapaus Singapore. Maa on liki päiväntasaajalla, mutta väestö pärjää silti melko hyvin.

Kehitysmaiden koulusta luin jonkun raportin jostakin. Vielä edelleen monesti oppimateriaali on siirtomaa-ajalta ja omilla kielillä ei opeteta mitään. Porukka ei välttämättä osaa siirtomaakieliä ja kukaan sitä ei myöskään opeta. Koska mitään ei opita niin koulua ei arvosteta ja boko haram jyllää.