News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hommakerho Prätkäily

Started by Janne, 07.07.2009, 01:14:50

Previous topic - Next topic

Tunkki

Hankalalle Tapaukselle sanoisin tulpasta vielä sen verran että sytkän sähköissä on niin pienet tehot ettei se tulppa niillä sähköillä kyllä lämpiä.
Voltteja on kauheita määriä mutta amppeerit uupuu, ei  mainittavia wattimääriä.

Profit

Jotain pitäisi tehdä noille järjetöntä meteliä pitäville moottoripyörille Helsingin keskustassa.  Vihaksi pistää nuo tyypit, jotka katsoo oikeudekseen terrorisoida ympäristöä tuollaisella melulla.

Hankala Tapaus

Quote from: Tunkki on 21.05.2017, 21:34:17
Hankalalle Tapaukselle sanoisin tulpasta vielä sen verran että sytkän sähköissä on niin pienet tehot ettei se tulppa niillä sähköillä kyllä lämpiä.
Voltteja on kauheita määriä mutta amppeerit uupuu, ei  mainittavia wattimääriä.

Sinä nyt meinaat kipata minun hienon teoriani kuumentavan tulpan takia ylikuumenneen kannen seurauksena kantavasta pakoventtiilistä ihan tosissasi? Ja se kun oli niin hienokin.  ;D

Tulpan ei pitäisi tuottaa kipinällä paljoakaan lämpöä, kunhan jännitteet ja virtamäärä ovat kohdillaan. Minkäänlaisena lisälämmön ja sitä kautta -tehon lähteenä sitä ei siis voi pitää. Tulpan pitäisi itseasiassa kyetä haihduttamaan itseensäkin kerääntyvää lämpöä. Kuitenkin arvelen minkä tahansa sähkölaitteen kuumenevan, kun sinne syötetään liikaa. Nyt kiinnostaakin tietää varmasti, miten se liika jännite puolan "isolla" puolella toimii. Ymmärtääkseni akkuvirran syöttämähän se on. Siksi ylilataus nostaa voltteja (??).

Tuolla on (amerikan) kansantajuista tekstiä. http://www.ngksparkplugs.ca/tech-info-spark-plug-faq.cfm Valitettavasti ylimääräisen sähkön vaikutuksista ei pikaisella googlauksella löytynyt mitään kelvollista.

Ari-Lee

Quote from: Faidros. on 21.05.2017, 18:38:59
Quote from: Ari-Lee on 21.05.2017, 17:18:34
Quote from: Faidros. on 20.05.2017, 11:53:41
Siis, älkää kysykö, miten ylijännite voi vaikuttaa toisen pytyn lämpenemiseen, koska mulla ei ole siihen selitystä. :o

Vaikea sanoa näillä spekseillä, mutta kyllä se sulalta mahdottomuudelta kuulostaa. Akkuhan siinä lujimmilla on ja lienee kiehunut? Vai mitä? Oletan, että kaasuttimet ovat täysin mekaaniset ja seokset samanlaiset. Olen kyllä kuullut mäntien palamisesta rei'ille liian laihan seoksen seurauksena. Sitä ennen tyhjäkäynti on ollut varmasti vaikea ja sitä on korjattu säätämällä tyhjäkäyntiä aina vain isommalle. Ei ole karstannut, mutta metallikin on alkanut yhtymään happeen.

Juu, akku oli vainaa. Mekaaniset kaasarit uusilla osilla ja vähintään kymmenen kertaa ultraäänessä pesty, sekä alipainemittareilla tasan säädetty.
Ihan helvetin kummallista oli, kun jännitteensäätimen vaihdon jälkeen alkoi pelittämään.

@Faidros
Enempään ei mies pysty. Kaikkensa on antanut. Hattu päästä.

Toissayönä keskustelin toisen moottoriharrastajan kanssa luurissa. Hän naksutti entisöidyn '63 Impalan jännitteensäädintä virta-avaimella niin että nakse kuului 100 km:n päähän. Auto oli seisonut jo pari vuotta kuivassa tallissa ja nyt oli sen herätysaika. Oire vain oli nyt sellainen, että toisesta pakoputkesta sylki tulta ja oli käyntihäiriöitä. Museoauto ei siis tullut ajosta vaan oli seisonnassa. Kun jännitteensäädin naksui niin kovaa, että luonnehtisin sitä jo pieneksi paukkeeksi, me molemmat tulimme tulokseen, että kyseessä on huono maadoitus siinä säätimessä. Lieskoja pakoputkesta en osaa selittää muulla kuin myöhään palavalla bensiinillä, mikä johtui sen säätimen vajaasta toiminnasta, mikä tod.näk on maadoitusvika. Ja siinä on äänenvaimentimien räjähdysvaara likellä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

pjentti

Millainen tuo bemmin latausjärjestelmä on? Kenties sellainen auton laturin mallinen laturi ja erillinen säädin (rele, ei elektroninen)? Eli säädin säätää laturin magnetointia (laturin magnetointia ei ole toteutettu kestomagneeteilla). Säätimessä kolme piuhaa?

Faidros.

#875
Hieronymus Boschin vaihtovirtalaturi kestomagneeteilla, diodisilta, mekaaninen jännitteensäädin kolmella piuhalla.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ArtturiE

Quote from: Mika on 21.05.2017, 19:04:22
Itse en ole löytänyt moottoripyöristä mitään kiinnostavaa.  Ne ovat minulle pelkästään välineitä, joilla mennään paikasta A paikkaan B. Suomen oloissa usein vielä kylmässä ja sateisessa säässä. Ei nappaa, mutta olen kateellinen niille, joita nappaa...

Aikaiseen kun aloitin tänä keväänä niin nyt on jo 1500km takana ja ihan pikkulenkkejä tullut ajeltua.
Pikkulenkki on siis noin 100-200 km.  On se kivaa hommaa, 40. vuosi menossa mopoilua.  Niin kauan ajan kuin jalka nousee satulan yli.  Sitten pitää siirtyä skootteriin  ;D
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Kimmo Pirkkala

Viime kesänä tuli käytyä Norjassa Lapin kautta ja pisin päiväetappi oli takaisinpäin Leviltä mutkien kautta kotiin noin 1150km. Mennessäkin reilusti päälle tonni ekana päivänä. Tapana on ollut aina, että kun ajetaan, niin sitten mennään kunnolla eikä puhallella muniin. Työkaveri (pariskunta) ehdotti yhdessä Norjaan lähtöä ensi kesänä ja sanoi, että jaksavat ehkä 250km päivässä... Tuumasin, että lähdetään vain, te ehditte ekana päivänä Jyväskylään ja minä Kilpisjärvelle. Mutta yhdessä voidaan toki lähteä.

Tunkki

@Faidros. sain toisenkin ahaa-elämyksen aiheesta ne BMW:n "U-malliset puolat" eli yksi pienjännitepuoli ja 2 kipunapuolta ihmettelin miksi 2 puolaa kytkinrempassa auttaessani (mutten kysynyt).

Välähti nyt sitten että erittäin kätevä tapa välttää autoista tutun virranjakajan ongelmat on käyttää noita. Ei liikkuvia suurjännitteensiirtelyosia ja muuta vikapaikkaa vaan tuplapuolat vaan.

Faidros.

#879
Quote from: Tunkki on 24.05.2017, 16:34:42
@Faidros. sain toisenkin ahaa-elämyksen aiheesta ne BMW:n "U-malliset puolat" eli yksi pienjännitepuoli ja 2 kipunapuolta ihmettelin miksi 2 puolaa kytkinrempassa auttaessani (mutten kysynyt).

Välähti nyt sitten että erittäin kätevä tapa välttää autoista tutun virranjakajan ongelmat on käyttää noita. Ei liikkuvia suurjännitteensiirtelyosia ja muuta vikapaikkaa vaan tuplapuolat vaan.

Onneksiolkoon ideastasi, en jätä tämän tapauksen jälkeen avoimeksi mitään ehdotusta wanhan BMW:n sähköjärjestelmien parantamiseksi!

Ei  ole mitään virranjakajaa, on vai yhdet kärjet, jotka syöttää hukkakipinää joka kierroksella..
Jos sytty heittää, se heittää molemmissa pytyissä.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Tunkki

Quote from: Faidros. on 24.05.2017, 18:38:46
Onneksiolkoon ideastasi, en jätä tämän tapauksen jälkeen avoimeksi mitään ehdotusta sähköjärjestelmien parantamiseksi!

Vähänä voivat olla, saksalainen on kuitenkin ekana keksinyt.

Faidros.

#881
BMW  oli ensisijassa lentokonemoottoritehdas, se BMW-logo tulee lentokoneen potkurista.
1ww jälkeen tehtiin vain moottoreita, koska kansainväliset määräykset.
Nnoh, sitten alkoi pelittämään 30-luvulla, lentokoneiden uskomattomat nopeusennätykset, korkeusennätykset, moottoripyörien nopeusennätykset (prätkä oli vain 500cc mekaanisesti super-ahdettu boxer-twin) 105 saksalais-työhevosheppainen, 280km/h 500cc twinillä 30-luvulla!
WW2 jälkeen kiellettiin ahdetut pyörät Grand Prixissä, koska saksalaiset olivat niiiin paljon edellä tekniikassa. Muutta pärjäsitväthän he ahtamattominakin jopa 70-livulle saakka, ainakin sivareissa, vaikka tehtaalta ei vuosiin kehitystyötä ollut harjoitettu GP:ssä.

Jos joku innostuu näistä, googlettakaa BMW motorrad/motorcycle history.

Vielä 1975 napattiin BMW:llä Daytonan 200 miles mestaruus tonnisten 4-Kawojen nenän edestä.

Maastossahan BMW niitti kultaa ja kunniaa, mutta siitä historiasta ei tiedetä täällä mitään, koska Jawa, japsit ja Päijjjjänneajo köyhässä Suomessa. ;)

Ja onhan se yksi suomalainenkin sivari-MM otettu bemarilla. :)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Tunkki

Nyt @Faidros. hop fakeuutisten kanssa, se bemarin logo tulee kotikaupungin logosta ja ei mitään tekoa lekomottien/potkurien kanssa.
Sanoo BMW:n sedät.

Tunnetuin BMW lekomotti lienee 801 jota käytettiin Fw-190-A4:ssa, sekin on joku tunnettu Pratt-Whitney (mallia en muista) lisenssillä tehtynä.

Samaa moottoria tehtiin NL:ssa moneen käyttöön ja veli kiinalainenkin sen kopsasi, sieltä on tulleet uusiomoottorien aihiot tähtimotillisiin Focke-Wulffeihin joita on entisöity.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Tunkki on 25.05.2017, 00:46:49
bemarin logo tulee kotikaupungin logosta

Baijerin lipusta. Ei siis kaupungin vaan oman valtion/osavaltion väreistä.

Faidros.

#884
No joo, siitä on 21 vuotta kun olen viimeksi ollut BMW:n museolla. Silloin siellä pyöri historiafilmi jossa väitettiin logon tulevan propellista. Jos BMW:llä ollaan nyt sitä mieltä, niin en lähde vastaankaan väittämään.

Tämmönen olis pähee. 1931 kulki 230 km/h ja veti 40 matkustajaa sisäänsä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Schienenzeppelin
www.youtube.com/watch?v=E-ID_ktSoLY
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ArtturiE

Vetäisen ihan muistista, mutta Saabissa oli ennen Scaniaan liittämistä 2-moottorinen lentokone kuvattuna edestä.  Spyker jatkoi samalla teemalla Saabin brandin omistajana.

Sori, OT.  Mutta italialaisten moottoripyörien menestys kilparadoilla, kuten brittiläistenkin on myös nykyisin lähes unohdettu.  On hyvä, että historiaa kuitenkin vaalitaan museoiden ja asiaan perehtyneiden harrastajien voimin.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

ArtturiE

Googletin tuollaisen sivuston.

http://www.logodesignlove.com/bmw-logo-evolution

Lentokoneen potkurit on olleet BMW-logoon miksattuna ehkä mainonnassa ja lehdistössä, josta tuo on saattanut siirtyä "faktana" historiankerrontaan?
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Faidros.

Tosimotoristit hoitaa tukkansa näin. 2T-öljy antaa hienostuneen tuoksun.
www.youtube.com/watch?v=6cBNEYIUs18
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Jotkut ajaa sateessakin, mutta voi sadepäivää viettää näinkin.
http://areena.yle.fi/1-3978151
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

#889
Olisi mielenkiintoista tietää mitä on tapahtunut aikaisemmin. Ihan heti en lähtisi autoa potkimaan, sillä siinä jää yleensä hopealle, niinkuin tässäkin meinasi käydä.
www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/tieraivo-67130
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Näistä asiakkaista mä tykkään. 8)

Myin hänelle Uraliin vuonna 2002(?) BMW:n 800cc boxer moottorin(+kytkin ja loota). Se oli Barcelonan Guardia Civil Traficon varmasti vähintään 100 000 km:ä ajettu motti.
150 000 (sivuvaunullista)kilometriä myöhemmin(pitkin siperiaa ym.) hän ilmoitti, että heti meni rikki. Männänrengas oli katkennut jo näin alkuvaiheessa ja tuhonnut sekä männän, että sylinterin. >:(
Noh, ukko hyppäsi Lieksassa Transiittiin ja oli aamu seitsemältä täällä Mäntsälässä.
Käytetyt, sylinteri, mäntä, kasa männänrekaita, keinuvipu, pari keinuvivun akselia, pakoventtiili tilpehööreineen ja uusi imuventtiili maksoi 270€.
Kyläbaarissa aamukahvit ja kättäpäälle. Sanoi käyvänsä vielä Värtsilästä Venäjällä tankkaamassa auton ja sitten Lieksaan remonttiin. ;D

Kesä on lyhyt. On se ÄIJÄ! :o
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Snoopy

Mikä siinä mahtaa olla syynä, että auton ikkunasta alkaa lentää tuhkiksen sisältö ja samalla alkaa vimmattu tuulilasin pesu kun mopolla siihen kantaan muun liikenteen vuoksi hetkeksi jään? Pienimunaisuus? Puute?

Faidros.

#892
Jos joku pitää noita tasasella asfaltilla  pyörittäviä jannuja saknkareina...
www.youtube.com/watch?v=_oNNjHlKOxo
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

#893
Kävin viikko sitten, monen vuoden jälkeen, katsomassa crossimontulla  kuinka se poitsu osaa vielä ajaa.
En olisi uskonut kuinka hyvin! :o
Jumalauta mitä vauhtia Kotarin isolla nelarilla!
Kysyin miksi vannoutunut 2T mies ajaa löysällä nelitahtisella?
Njäähnjääh...
...
Tänään kotitalliiin ilmestyi poitsun ostamana yllättäen 250cc, two stroke KTM! 8)

Ihan mielenkiinnosta olen nyt käynyt karsomassa jätkien harkkoja.
Poitsulta kauheeta valitusta, kun teho tulee kuin pesäpallomailalla perseeseen(mitäs läksit! ;D)! Kuulemma liian tiukka tarvikeputki...tai jotain. :roll:
Tänään tuloksena oli lipat, jossa kaasukahva kynti niin syvällä sorassa, ettei jäljellä ollut muuta kuin pätkä vaijerinkiristäjää jolla pääsi varikolle. Jarrukahvat, tupet... kaikki hukassa, crossipaita kuin sirpalekranaatin jäljiltä. ;D

Kuukaudessa puolikas istuu jo paljon paremmin poitsun käteen ja pelko räjähtävästä voimasta alkaa olemaan hallinnassa... vähän. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Paawo

Paawolla pyörinyt mielessä jonkunlainen pidempi pärryyttäminen tälle suvelle. Määränpää ja reitti vielä auki, tuumailu jatkuu...
Yksipyttyinen on tänä kesänä papattanut pitkälti toista sataa peninkulmaa mutta kauas kotipesästä ei tie ole vielä vienyt kaikenmaailman velvollisuuksiin vedoten.

Yksinumeroisille teille ei oikein asiaa vanhalla papattimella ole kohtuullisesta kuutiotilavuudesta huolimatta. Touhusta jotenkin katoaa kaikki pleasure suoralla tiellä kun ei tehoja reservissä paljoa ole.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

ikuturso

Quote from: Paawo on 18.07.2017, 08:02:00
Paawolla pyörinyt mielessä jonkunlainen pidempi pärryyttäminen tälle suvelle. Määränpää ja reitti vielä auki, tuumailu jatkuu...
Yksipyttyinen on tänä kesänä papattanut pitkälti toista sataa peninkulmaa mutta kauas kotipesästä ei tie ole vielä vienyt kaikenmaailman velvollisuuksiin vedoten.

Yksinumeroisille teille ei oikein asiaa vanhalla papattimella ole kohtuullisesta kuutiotilavuudesta huolimatta. Touhusta jotenkin katoaa kaikki pleasure suoralla tiellä kun ei tehoja reservissä paljoa ole.

Yksinumeroisilla teillä ei kannata ajaa mopetilla laisinkaan jos haluaa säilyttää korttinsa.
140+ hebosboimaiset myllyt ovat ihan turhia suomenniemellä. Jos tuommoisen myllyn kiekauttaa edes kakkosvaihteella tehokierroksille, on se jo kortinlähtövauhti 98%:lla suomalian tiestöstä.

Paras laillinen hupi löytyy soratiestöltä. Siellä kun on 80km/h yleisrajoitus. Suomesta löytyy varmaan triljardi kilometriä niin kiharaista soraa, että tavan kuolevainen ei siellä ainakaan nopeusrajoituksen puolesta kortinlähtövauhteihin juuri yllä. Toki holtittomat sladit ja muu liikennöinnin vaarantaminen voi olla syynä erilaisiin sanktioihin, mutta sitten kun valitsee vielä kertaluokkaa pienemmän tien, niin saa hyvän hien päälle eikä sinne poliisikaan eksy.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Faidros.

Quote from: Faidros. on 08.07.2017, 19:23:01
Kävin viikko sitten, monen vuoden jälkeen, katsomassa crossimontulla  kuinka se poitsu osaa vielä ajaa.
En olisi uskonut kuinka hyvin! :o
Jumalauta mitä vauhtia Kotarin isolla nelarilla!
Kysyin miksi vannoutunut 2T mies ajaa löysällä nelitahtisella?
Njäähnjääh...
...
Tänään kotitalliiin ilmestyi poitsun ostamana yllättäen 250cc, two stroke KTM! 8)

Ihan mielenkiinnosta olen nyt käynyt karsomassa jätkien harkkoja.
Poitsulta kauheeta valitusta, kun teho tulee kuin pesäpallomailalla perseeseen(mitäs läksit! ;D)! Kuulemma liian tiukka tarvikeputki...tai jotain. :roll:
Tänään tuloksena oli lipat, jossa kaasukahva kynti niin syvällä sorassa, ettei jäljellä ollut muuta kuin pätkä vaijerinkiristäjää jolla pääsi varikolle. Jarrukahvat, tupet... kaikki hukassa, crossipaita kuin sirpalekranaatin jäljiltä. ;D

Kuukaudessa puolikas istuu jo paljon paremmin poitsun käteen ja pelko räjähtävästä voimasta alkaa olemaan hallinnassa... vähän. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Uuno Nuivanen

Taas tuli ajettua vähemmän kuin ikinä, mikä johti toki siihen, että kaamea prätkäkuume on kohti talvea. Pliis, lyökää minua vasaralla päähän, veljet, jotta tokenen. Talli uhkaa täyttyä..  :'(

Saturnalia

Pyörän kanssahan on silleen, että sen täytyy olla joko pieni, tai sitten suuri. Keskikokoiset ovat mielestäni tylsiä. Joko kakspuolikas, tai tonninen.
Ensi maanantaina olen todennäköisesti tonnisen omistaja 11 vuoden ajotauon jälkeen. On isossa pyörässä puolensa vaikka ei putki kuumana hehkuttaisi.
Se vääntö ja se presenssi, se vaivaton auktoriteetti. Ei tartte vinguttaa. Uudet EU-korttiluokat ovat tehneet sen, että halvoille tonnisille alkaa olla vähän enää kysyntää. Ne keillä on korttia ajaa niillä, alkavat olla jo varoissaan olevia viisi-kuusikymppisiä, ja he ostavat tuoreita pyöriä. Onhan niitä toki A-kortin ajaneita nuoriakin, mutta veikkaan että aika vähän. Itse ehdin onneksi saada iso Aan kuorma-autokortin mukana. Parin vuoden marginaalilla.

Kari Kinnunen

Kertokaahan pärinäpojat miksi ne ...tun soliferit ajaa päivälläkin pitkät päällä? On nimittäin perin muumi tapa.