News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Quote from: porrasaa on 20.01.2017, 15:44:55
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005053910.html

Sipilä kummastelee, miksi selvityksestä on nyt keskusteluissa etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä. Kritisoijien mielestä nykytilanne tuntuisi optimaaliselta, eikä mitään saisi muuttaa. Näin ei kuitenkaan Sipilän mukaan ole.

Ilmeisesti vieläkin puuttuu yksi ministeriö. Nimittäin Kyseenalaistus- ja tutkintaministeriö. Sen ministeriön tehtäviin kuuluisi tutkia muiden ministerien ja ministeriöiden selvitykset ja esitykset ja niiden synapsikset juurta jaksaen niin että sukuselvityksetkään eivät jäisi tekemättä. Kyseenalaistus- ja tutkintaministeriön lausunto olisi painavampi kuin muiden ministeriöiden. Jos kytköksiä liike-elämään löytyisi lentäisi ministeri lehterille. Jäsenet tähän ministeriöön valittaisiin suoralla kansanvaalilla ehdokkaista, joiden pätevyys olisi todistettu äo-testeillä. Kansanedustajana toimiva ei tähän ministeriöön pääsisi.

#ivapuhe

jk: Näin hikipää painajaista maantien pintaan ilmestyvistä kraatereista ja tyhjästä lompakosta. #tosipuhe
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tabula Rasa

Verrattuna tarjottuun vaihtoehtoon nykyinen on likempänä optimaalista. Paska toki sekin mutta ihan varmaa on että nilkkien ryöstökoplausta ei yksikään kansalainen halua enää nähdä. Ja rangaistuksien tulisi olla tuntuvia useiden liiketoiminta-alojen tuhoamisesta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Laskentanuiva

Jatketaan nyt sitten vielä vähän. Suunnittelu on alkanut jo ilmeisesti viime vuosikymmenellä.

Ollilan työryhmän raportti v.2013 sisältää kaiken olennaisen:
https://www.lvm.fi/-/ollilan-tyoryhma-kokeiluin-kohti-kilometriverotusta-789727

Sitten löytyi ihan mielenkiintoinen juttu Poliisi sivuilta vuodelta 2013, lyhyt lainaus ja loput limkistä:
"Asiaa edistävässä Ollilan työryhmässä ja muussa edunvalvonnassa ovatkin edustettuina alan palveluja kehittävät ja tarjoavat yritykset. Älykkään liikenteen verkosto - ITS-Finland ry:n toiminnanjohtaja ja Ollilan tieverotyöryhmän jäsen Sampo Hietanen on kehunut moneen kertaan satelliittiperusteisen tieveron olevan huippubisnes.

Loput linkistä ja boldaukset omia.

Linkki juttuun:
http://www.polamk.fi/avauksia/kirjoitukset/1/0/pasi_nieminen_kohti_uusia_veroja_ja_lisaantyvaa_saantelya_28216

Lähteet LVM ja PolAMK

Lisäys kvg...



"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Hornsmith

Quote from: Laskentanuiva on 20.01.2017, 17:35:56
Älykkään liikenteen verkosto - ITS-Finland ry:n toiminnanjohtaja ja Ollilan tieverotyöryhmän jäsen Sampo Hietanen on kehunut moneen kertaan satelliittiperusteisen tieveron olevan huippubisnes.

Kylläpäs osuikin herran etunimeksi Sampo. Siinä on vanhemmat olleet kaukaa viisaita tai sitten herra on ohjautunut urallaan nimensä johdattamana. Sampo on muuten hieno ja perinteinen nimi, harmi että sekään ei aina osu arvoiseensa kohteeseen.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Tabula Rasa

Huippubisnes= Mitä enemmän saat otettua tarvitsevalta, sitä parempi bisnes. Eli yksityinen lakisääteinen monopoli ilman hinnankorotusrajoja on paras bisnes ikinä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Impi Waara

Quote from: porrasaa on 20.01.2017, 13:41:53
Quote from: Impi Waara on 20.01.2017, 13:26:23


Sitä on sitten kaivettu kaikki aseet esiin, että saadaan berneröinti läpi  :facepalm:
Onhan noita kehnoja teitä, mutta jos verot poistus (oikeesti) niin vois ostaa kivan jenkkilullan jossa ei töyssyjä huomais olleskaan.  :P
Kait noita saksalaisia ja japanialaisiakin on joissei huomais, mutta ne sitten hirmuhinnoissa.

Tai sitten maastoauton jos tahtoo tuntee ne.

Citykepulit tuskin on maalla käynytkään jos piti etsii kuvakin venäjältä  ;D

Täällä landella ei ole tietöitä tehty vuosiin. Löytyy kuoppaa jos jonkin kokoista, sarkaojan syvyisiä ajouria ja joka kevät saadaan uusia routatöyssyjä. Ne pitävät huolen, että ei tule ylinopeussakkoja, jos joskus sattuisi posliinit puskiin kyttäämään nopeuksia. Vaan, kun joka kuoppa ja töyssy on ehtinyt vuosien saatossa tulla tutuksi, eivät ne autoilun riemua haittaa. Berneröinti sen sijaan haittaisi ja paljon. Ja rohkenen epäillä, että vastikkeeksi berneröinnistä ei tapahtuisi minkäänlaista parannusta paikalliseen tiestöön. Ja Sote-sotkun mukana tuleva maakuntamalli pitää huolen, että maakuntakin haluaa kupata vähäisiä rahojani autoilustani. Rohkenen epäillä, että kaikesta rahastuksesta huolimatta jää tietyöt täällä edelleenkin näkemättä.

Keskustan lobbareille tiedoksi; olisi myydä kuvia vielä surkeimmista teistä kuin Venäjällä. Niillä äkkiä myisi berneröinnin kaikelle kansalle.  :facepalm:

MV osuvasti kirjoittaa:
"Keskusta – Venäjän teiden puolesta?
Katsoja olettaa helposti, että keskustan mainosvalokuva on jostain päin Suomea.

Näin ei kuitenkaan ole, vaan kuva on otettu Venäjällä aidosta venäläisestä tiestä. Sen on ladannut Shutterstock-kuvasivustolle venäläinen valokuvaaja Evgeniia Freeman.

Evgeniian kuvavalikoimasta löytyy toinenkin kuva samasta aiheesta, mikäli keskusta haluaa jatkaa kampanjaansa Venäjän teiden puolesta."

http://mvlehti.net/2017/01/20/keskustan-nolo-kuvahuijaus-twitterissa-paljastui/


Tässähän olisi sipiläberner-kuppausryhmälle todellinen kultakaivos; yhtiöitetään Venäjän tiet!!! Rahantuloa ei voi estää ja baanojahan Venäjällä riittää. :flowerhat:

edit MV:n linkki
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Tabula Rasa

Njooh, olisihan näitä kevätvesien puolet hiekkatiestä huuhtomia paikkoja tiedossa ilman paikkausta, mutta vaihtoehtona ei ole tuosta huolimatta antaa nilkeille yksityistä verotusoikeutta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Uuno Nuivanen

Quote from: Tabula Rasa on 20.01.2017, 18:07:02
Huippubisnes= Mitä enemmän saat otettua tarvitsevalta, sitä parempi bisnes. Eli yksityinen lakisääteinen monopoli ilman hinnankorotusrajoja on paras bisnes ikinä.

Tuskin tällainen koskaan onnistuisikaan kuin muutamissa Afrikan maissa ja Suomessa.

hulaq

Sipilän ja Bernerin jutut alkaa olemaan sitä luokkaa, että ne täytyisi siirtää enemmänkin autoromuttamolle miettimään kaikkia kikka kuutosia. Siellä eivät saisi isompaa vahinkoa enää aikaiseksi.

Nämä tieyhtiöittämiset ja uusi avoin/rohkea kulttuuri -puheet on kyllä sellaista huttua, että alkaa väkisinkin unet mennä.
Iudex illius ero

Haplotaxida

Quote from: Laskentanuiva on 20.01.2017, 17:35:56
Jatketaan nyt sitten vielä vähän. Suunnittelu on alkanut jo ilmeisesti viime vuosikymmenellä.

Sitä ajatellen onkin "ihmeellistä", että miten paljon epäselvää ja hämmennystä herättävää Bernerin, Sipilän keskustan esityksessä on. Aikaa ja resursseja on ollut kyllä yllin kyllin viilailla avoimia kysymyksiä ja pienempiäkin epäkohtia, jos siihen oikeasti tahtoa olisi ollut. Märän rätin naamalle heittämisen sijaan.

QuoteSatelliittipaikannus on viime keväästä lähtien seurannut satoja autoja ja niiden liikkumista pääkaupunkiseudulla. Autoihin on asennettuna ajotietokone, joka automaattisesti rekisteröi auton paikkaan, matkaan, aikaan ja ajotapaan liittyvää dataa. ..

– Tutkimustuloksia ei voida vielä kertoa ennen kuin käyttäjien eli autoilijoiden haastattelut valmistuvat. Raportti käyttäjien kokemuksista valmistuu vuoden loppuun mennessä. Oulun yliopisto on juuri tekemässä haastatteluja, kertoo Helpten Oy:n toimitusjohtaja Sampo Hietanen. Satelliittipaikannukseen perustuvien palvelujen kehittäjiä ovat ajotietopalveluja tarjoava Helpten Oy ja ajoneuvotietokoneiden valmistaja Aplicom Oy. ..

Helptenissä uskotaan, että tulevaisuudessa Suomessa on käytössä tienkäyttömaksut.

– Panda-tutkimus on tarpeellinen siksi, että tienkäyttömaksut eli tienkäyttöverot sekä vakuutusmaksut voisivat määräytyä oikeudenmukaisesti, esimerkiksi ajettujen kilometrien, ajankohdan ja ajotavan mukaan, Sampo Hietanen sanoo. – Lisäksi Suomi on sitoutunut hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen 20 prosentilla vuoteen 2020 mennessä ja mikään muu ei vähennä niin tehokkaasti liikenteen päästöjä kuin oikeudenmukaiseksi koettu tienkäyttövero.

Panda-tutkimushanke:

Nimi muodostuu mukana olevien yritysten alkukirjaimista: Pohjola Vakuutus, Aplicom, Nokia, Destia ja Astarte (nyk. Helpten)

- Satojen autojen liikkeitä seurataan nyt satelliitista (Helsingin Uutiset, 19.10.2010)

Aplicomikin ollut aikoja sitten mukana. Tässä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, mutta:

QuoteBerner ei ole ainoa, jonka Sipilä on saanut napattua liike-elämästä politiikkaan ja keskustan toimintaan.

Keskustan pää-äänenkannattaja Suomenmaa kertoi tammikuussa 2015, miten Sipilä oli henkilökohtaisesti houkutellut keskustan eduskuntavaaliehdokkaaksi kauniaislaisen yrittäjä-toimitusjohtajan. Artikkelin kuvassa Sipilä ja tuore eduskuntavaaliehdokas paiskasivat leveästi hymyillen kättä eduskuntatalon portailla.

Ehdokas oli Aplicomin perustaja ja toimitusjohtaja Vesa Helkkula (kesk).

- Näkökulma: Pieni maa, pienet piirit - Bernerin musta laatikko sen taas paljasti (Iltalehti, 5.1.2017)
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Impi Waara

Quote from: hulaq on 20.01.2017, 18:53:33
Sipilän ja Bernerin jutut alkaa olemaan sitä luokkaa, että ne täytyisi siirtää enemmänkin autoromuttamolle miettimään kaikkia kikka kuutosia. Siellä eivät saisi isompaa vahinkoa enää aikaiseksi.

Nämä tieyhtiöittämiset ja uusi avoin/rohkea kulttuuri -puheet on kyllä sellaista huttua, että alkaa väkisinkin unet mennä.

Romuttamolle paalaimen kautta, jotta ideat pysyvät kompakteina eivätkä turhia rönsyile.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Tabula Rasa

Sipilä voisi bernerinsä kanssa pitää linnanjuhlat etukäteen. Vaikka kakolassa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

maltti on valttia

Quote from: Impi Waara on 20.01.2017, 18:57:10
Quote from: hulaq on 20.01.2017, 18:53:33
Sipilän ja Bernerin jutut alkaa olemaan sitä luokkaa, että ne täytyisi siirtää enemmänkin autoromuttamolle miettimään kaikkia kikka kuutosia. Siellä eivät saisi isompaa vahinkoa enää aikaiseksi.

Nämä tieyhtiöittämiset ja uusi avoin/rohkea kulttuuri -puheet on kyllä sellaista huttua, että alkaa väkisinkin unet mennä.

Romuttamolle paalaimen kautta, jotta ideat pysyvät kompakteina eivätkä turhia rönsyile.

Autoveron poisto ja vanhojen autojen kolminkertainen verotus aiheuttaa toteutuessaan jättimäisen ryntäyksen autokaupoille.

...Autokauppoihin uponneet miljoonat on pysyvästi Saksassa, miljoonat on poissa kotimaan talouden rahankierrosta.

Kyläkaupat kuolee kun uudella pienikulutuksisella autolla kannattaa ajella kirkonkylän  supermarkettiin, mökkiremontit jää tekemättä, Pohjanmaan pikkutimpurit joutuu työttömyyskortistoon.

Faidros.

Yhtiöitetään myös hävittäjäostot, saadaan perempaa ja halvemmalla! Luotaisiin myös uusia työpaikkoja tähän köyhtyvään maahan! :o
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Tabula Rasa

Quote from: Faidros. on 20.01.2017, 19:16:51
Yhtiöitetään myös hävittäjäostot, saadaan perempaa ja halvemmalla! Luotaisiin myös uusia työpaikkoja tähän köyhtyvään maahan! :o

Hyvä idea, samalla logiikalla yhtiöittämällä saadaan mitä ikinä tarvitaan ja halutaan. Kenenkään suomessa ei tarvitse olla köyhä ja kipee kun sammon keksijä berner yksityistämällä ostaa jokaiselle suomalaiselle oman miljardin euron automaattitehtaan jonka tuotannolla mennään toki kiinan ohi ja vihreämpiä koneita kuin ituhippikään uskaltaa haaveilla.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

rätkä

Tähänkin olisi helppo ja oikeudenmukainen ratkaisu. Autovero pois ja verottomana ostetuille autoille kovemmat käyttömaksut. Veroilla ostetuille autoille ei käyttömaksuja.
Tieverkosto tulee kuntoon kun autoliikenteeltä ryöstetään vähän vähemmän muille ja palautetaan liikenteen hyväksi vähän enemmän.

Impi Waara

Jos tavoitteena on vihreämpi autoilu, voin toki harkita maalaavani koslani vihreäksi  :flowerhat:
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

mmm

Quote from: Raksa_Mies
QuoteOrpo ihmettelee, miten yhtiöittäminen toisi lisärahaa: "En näe tässä selvityksessä sitä logiikkaa"
Orpo sanoo nätisti että saatanan tyhmä idea. Ei sitä nyt suoraan sovi sanoa
Orpo, tuo loogisen päättelyn kruunamaton kuningas.
K: Mitä tapahtuu jos maahan päästetään kymmeniätuhansia sosiaalituristeja?
V: Kaikkea fantastista, Jykä opetti.
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

nollatoleranssi

Quote from: törö on 20.01.2017, 08:35:20
QuoteKeskustan härski kuvahuijaus: Twitter-valokuva "Suomen kuoppaisista teistä" onkin Venäjältä

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3170578/Keskustan+harski+kuvahuijaus+Twittervalokuva+Suomen+kuoppaisista+teista+onkin+Venajalta


Olisko peräti ensimmäinen Venäjään liittyvä todennettu valeuutinen?

Tulee vaikutelma kuin Keskusta olisi päässyt hyvinkin vähällä tästä kohusta.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Jossakin lehtijutussa oli tietoa siitä, miten samanlainen toimintamalli on voimassa mm. Italiassa. Siellä teitä hallinnoivat yhtiöt tekivät aivan jättimäisiä voittoja. Onko kyseinen juttu jo postattu tähän ketjuun...
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

QuoteMallia Bernerille? Arvopaperi: Näin autoilulla rahastetaan

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin suunnitelma väyläyhtiön perustamisesta antaisi yksityisille toimijoille tilaisuuden rahastaa kansalaisten autoilulla, kertoo Arvopaperi. Toteutettavasta mallista riippuen kyseessä saattaisi olla hyvinkin rahakas liiketoiminta kuten esimerkiksi Italiassa.

Atlantian talousluvut paljastavat tienpidon kannattavuuden. Vuonna 2015 holdingyhtiön 5,3 miljardin liikevaihdosta 3,8 miljardia tuli tietulleista. Yhtiön liikevoittomarginaali oli 41,7 prosenttia ja nettotulosmarginaali 16,1 prosenttia.

Jo vuonna 1989 pörssiin listautuneen yhtiön liikevaihto on notkahtanut pörssihistoriansa saatossa vain yhden kerran. Mutta keskimäärin se on kasvattanut liikevaihtoaan 6,5 prosenttia vuodessa ja nettotulostaan 11 prosenttia vuodesssa.

Atlantian osakekurssi on noussut listautumisen jälkeeen 3 686 prosenttia, ja osinkoa se on jakanut joka vuosi. Mikäli osingot luetaan mukaan, Atlantia on antanut sijoittajilleen 12 121 prosentin kokonaistuoton. Vuosituottona tämä on keskimäärin 19 prosenttia. Tuhannen euron sijoitus on siis kasvanut 122 210 euroksi, ja 8 200 euron alkusatsauksella sijoittajasta on sukeutunut jo miljonääri. 

http://www.talouselama.fi/uutiset/mallia-bernerille-arvopaperi-nain-autoilulla-rahastetaan-6616320
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Bernerin idea voi liittyä sijoituksilla rahastamiseen. Siinä on moni lobbari innoissaan ja Keskusta luo valtion omaisuudesta yksityisomisteista bisnestä. Hyötyjiä on lopulta hyvin pieni piiri omistajien ja sijoittajien kautta.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Nuivanlinna

Quote from: nollatoleranssi on 20.01.2017, 21:36:21
QuoteMallia Bernerille? Arvopaperi: Näin autoilulla rahastetaan

http://www.talouselama.fi/uutiset/mallia-bernerille-arvopaperi-nain-autoilulla-rahastetaan-6616320

Jutun ensimmäinen kommentti:

QuoteKannattaa huomioida, että Italiassa nämä yritykset ovat itse rahoittaneet ja rakentaneet maksulliset tiet, ne ovat siis yksityisteitä. Italiassa on myös aina maksuton autoilun mahdollisuus rinnakkaisilla valtion omistamilla Super Strada-teillä.

Siitä vain Berner ja Sipilä ostamaan maata ja rakentakoot oman bisnestien Helsingistä Kempeleelle. Miljonäärejä kumpikin.

Muoks: Valde voi maksaa 9e/päivä tempputyöllistystukea 32000:lle lapiomatulle. Fahadista tehdään tiemestari ja 90e/päivä. Kyllä se siitä.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Impi Waara

Olli Ainola Iltalehdessä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701202200056556_uu.shtml

...Selvitys esimerkiksi kertoo, että jo maksettua autoveroa aiotaan hyvittää, mutta vain vaihtoautoja myyville yrityksille näiden varastoarvojen alentuessa. Yksityiset autonomistajat eivät saa hyvitystä.

Suomessa on noin kaksi miljoonaa autoa. Niiden kokonaisarvossa on jäljellä autoveroa noin seitsemän miljardia euroa. Jos tästä ei saa hyvitystä, Berner yrittää tehdä härskin tulonsiirron. Autonomistajalta peritään autovero toistamiseen. ...

... Tierakentamiseen ei suinkaan siirtyisi1,6 miljardia, vaan selvästi vähemmän. Laskelmien mukaan vuosittaiset tieinvestoinnit olisivat ensimmäisinä vuosina noin 700 miljoonaa, josta ne putoaisivat neljän vuoden jälkeen 600 miljoonaan ja vähenisivät sen jälkeen 15 miljoonaa joka vuosi.

Yhtiö tuottaa liikevoittoa vajaa puoli miljardia, josta jaetaan nuo osingot, korot ja verot ja vielä jää oikeata voittoakin. Miten tämä on mahdollista? Siksi, että tienkäyttömaksut on viritetty niin korkealle ja ne sisältävät nyt valtion budjetissa olevia kertaluonteisia menoja, hallituksen kärkihankkeita, korjausvelan kiinniottoa sekä tulevia maakuntahallinnon kuluja.

Autoilijoille mätkäistäisiin toisin sanoen maakuntavero. Varsinaisiin väyliin käytetään heti yhtiöittämisen jälkeen olennaisesti vähemmän rahaa kuin tällä hetkellä on valtion budjetissa - ellei väyläyhtiö sitten aloita velaksi rakentamista. ..."

Siellä se vilahtaa jo aiemmin mainitsema maakuntarahoitus. Hyvin mielenkiintoinen juttu kaiken kaikkiaan.

..."Vaikka velkaantuminen on esityksessä painettu taka-alalle, on se tosiasiassa edelleen keskeinen ja ilmeisesti tärkein asia koko hankkeessa.

Berner, Sipilä ja liikenneministeriö yrittävät juonia yhtiön velan pois julkisen sektorin velasta eli kiertää unionin velkasääntöjä kuten Kreikka aikoinaan. Mikä onnistui Kreikalta, ei onnistu kuitenkaan Sipilän hallitukselta. Unioni ja velkaa Suomessa vahtiva Tilastokeskus ovat lahjomattomia. ..."
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Nuivanlinna

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Kulttuurirealisti

Quote..Tierakentamiseen ei suinkaan siirtyisi1,6 miljardia, vaan selvästi vähemmän. Laskelmien mukaan vuosittaiset tieinvestoinnit olisivat ensimmäisinä vuosina noin 700 miljoonaa, josta ne putoaisivat neljän vuoden jälkeen 600 miljoonaan ja vähenisivät sen jälkeen 15 miljoonaa joka vuosi.

Eli teiden rakentamiseen/kunnossapitoon irtoaisi vuosittain vähintään 900 miljoonaa vähemmän kuin nyt? Loput rahoitettaisiin kasvavalla velalla, ja autoilijoiden kasvavilla maksuilla yhtiöille? Panttina pankeille varmaan Suomen tiet. Sweet.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Kulttuurirealisti

En tiedä oliko ketjussa vielä, mutta Bernerin selvityksessä oli kuulemma tällaistakin:
QuoteLiikenneverkkoyhtiön hinnoittelu ohjaa liikennettä kuntien katuverkolle, minkä vuoksi on tärkeää, että kunnat voivat halutessaan ostaa palvelua liikenneverkkoyhtiöltä ja asettaa maksut myös katuverkon käytölle.

Eli kunnalliset katumaksut? Aina vain paranee.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Tabula Rasa

Quote from: Kulttuurirealisti on 20.01.2017, 23:21:35
En tiedä oliko ketjussa vielä, mutta Bernerin selvityksessä oli kuulemma tällaistakin:
QuoteLiikenneverkkoyhtiön hinnoittelu ohjaa liikennettä kuntien katuverkolle, minkä vuoksi on tärkeää, että kunnat voivat halutessaan ostaa palvelua liikenneverkkoyhtiöltä ja asettaa maksut myös katuverkon käytölle.

Eli kunnalliset katumaksut? Aina vain paranee.

Kunnalliset ja valtiolliset maksut säilyy ja firmat pääsee myös rahastamaan. Voipi olla että menee jotain rikki. Eikä ne ole tiet. Luottamusta yhteiskuntaan veikkaisin enemmän ja sen jälkeen johdon komentovalta on mennyttä. Ja saattaapi toimeenpanot aiheuttaa voimakkaita vastareaktioita. Konikapina lienee pientä nykypaskasta seuraavaan. Ainoa vaihtoehto on eduskunnan ajaa suomalaisten, kaikkien suomalaisten etua tai erota ja antaa muiden tehdä se. Varaskoplan avustaminen ei enää käy.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Minulla on teippileikkuri, taidanpa teipata Volvoni takahutlariin: Haista Sipilä, senkin perneri!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Impi Waara

Vekkuli tulevaisuusvisio; starttaan koslani ja ajan tieosuuskunnan tielle, jonka kuluista maksan osuuden, tulen kunnalliselle tielle, josta kunta verottaa. Taajaman ulkopuolelta alkaa pätkä maakunnallista tietä, josta maakunta verottaa ja lopuksi reteästi moottoritietä jokunen kilometri, josta yksityinen operaattori verottaa.  :flowerhat:  :flowerhat:  :flowerhat:

Ja vaihtoehtoja ei ole, niinkö? Ai ei.

Jos tätä berneröintiä siirretään kaikkeen muuhunkin vain siksi, että valtion velkaantumisaste alkaa olla tapissa, meiltä viedään kaikki, eikä sekään riitä. Sote on osa tätä silmänlume kikkailua. Rientääkö Kreikka avuksemme? Ai ei.

Koska matubisneksen rahoitus on avoin piikki ja valtio ottaa velkaa velan päälle, alamme olla tilanteessa, jossa kansallinen omaisuus joudutaan myymään, jotta voimme maksaa velkamme monikansallisille pankeille. Suomi on ajettu pisteeseen, jossa olemme noiden pankkien velkaorjia. Orjanhan on tehtävä, mitä isäntä/omistaja määrää. Jos nyt olemme kusessa, niin yhtään lohduta, että pian olemme enemmän.

Pernerin perkeleen omia sanoja lainatakseni Suomea hyödynnetään  >:(
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!