News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

wjp

Kepuliämmät ne näitä paskalakija tehtailee. Olikos se Lehtomäki joka edellisen pinnisti ja sai kepulle verethyydyttävän vaalituloksen? WanhaP
Islam ymmärtää naista.

Nuivanlinna

Quote from: Sami Savio on 19.01.2017, 15:35:16
Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 15:27:58
Otetaanko Perussuomalaisten kanta jotenkin hallituksessa huomioon - ettehän ole valmiita missään olosuhteissa lähtemään hallituksesta?

Jos hallituksessa ei päästä jostain asiasta yksimielisyyteen, se ei etene. Täytyy muistaa, että keskustalla ja kokoomuksella on yhteensä 86 kansanedustajaa, mikä ei vielä riitä lakien hyväksymiseen eduskunnassa.

Tämä. Persujen olisi pitänyt laittaa kikyn hinnaksi rajan kiinni meno. Nyt myöhäistä.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Melbac

Quote from: Kni on 19.01.2017, 15:39:20
En oikein usko tämän läpimenoon. Ensinnäkin se, että kovan autoveron jo maksaneet joutuisivat myös uudistuksen maksajiksi herättäisi niin paljon vihaa kansassa että oksat pois. Raipaniskujen on oltava oikeudenmukaisia, edes vähän. Toiseksi en ole kuullut yhtään tukea ehdotukselle, edes hallituksesta. Persut vastustaa eikä Orpo ole sanonut mitään. Liikenneministeriöhän ei veroista päätä.

Tätä nyt puidaan mediassa ja esson baareissa aikansa, mutta ainoa mitä tapahtuu on se että autokauppa pysähtyy epävarmuuden ajaksi. Sinä aikana voi tietysti pelata upporikasta tai rutiköyhää ja tehdä hyvät autokaupat kun kaupanteko muuten seisoo. Tai vaihtoehtoisesti huonot autokaupat, ehkä.
En itsekkään usko että menee läpi.Lehdistö tosin tuntuu olevan juttujen perusteella sitä mieltä että noi jutut on jo päätetty?.

Sami Savio

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 15:42:01
Punaiset ja vihreät käsittääkseni ovat innolla mukana. Hallitusko ei siis voi viedä hanketta eduskuntakäsittelyyn, jos persut vastustavat?

Teknisesti se olisi mahdollista, mutta vastaavaa ei ole tapahtunut tämän eikä muistaakseni monen edellisenkään hallituksen aikana. Käytännössä kyseinen menettely johtaisi hallituskriisiin (ja mm. keskustalle elintärkeän maakuntauudistuksen siirtymiseen hamaan tulevaisuuteen).
Maahanmuuttokriittinen kansanedustaja (ps.)

Kotisivut

Facebook-sivut

Sami Savio Twitterissä

PS - Parasta Suomelle

Rauno Murju

Quote from: Melbac on 19.01.2017, 15:52:26
En itsekkään usko että menee läpi.Lehdistö tosin tuntuu olevan juttujen perusteella sitä mieltä että noi jutut on jo päätetty?.

Oletteko huomanneet, että lehdistössä on myös laitettu taas vaihteeksi kommentoinnit pois päältä tai niitä päästetään vain kontrolloidusti tiettyihin juttuihin?

Lehtitalot ovat yllättäen hallituksen metkujen takana 100%:sti.

Tabula Rasa

Quote from: Sami Savio on 19.01.2017, 15:53:11
Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 15:42:01
Punaiset ja vihreät käsittääkseni ovat innolla mukana. Hallitusko ei siis voi viedä hanketta eduskuntakäsittelyyn, jos persut vastustavat?

Teknisesti se olisi mahdollista, mutta vastaavaa ei ole tapahtunut tämän eikä muistaakseni monen edellisenkään hallituksen aikana. Käytännössä kyseinen menettely johtaisi hallituskriisiin (ja mm. keskustalle elintärkeän maakuntauudistuksen siirtymiseen hamaan tulevaisuuteen).

Mikä lie maakuntauudistuksen sisältö ja aikataulu?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Alaric

HSL innostui berneröinnistä ja haaveilee jo ruuhkahinnoittelun yhdistämisestä liikenneverkkoyhtiön asiakasmaksuun.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/476968-hsl-riemastui-bernerin-tiemaksuun-voidaan-yhdistaa-ruuhkamaksut (19.1.2017)

QuoteHSL riemastui: Bernerin tiemaksuun voidaan yhdistää ruuhkamaksut

Liikenne- ja viestintäministeriön esittelemän aikaperusteisen maksun voisi yhdistää pk-seudulla ruuhkahinnoitteluun.

Kaupunkiseuduilla liikenneverkkoyhtiön asiakasmaksu pitäisi yhdistää ruuhkahinnoitteluun, jotta liikenteen haittoja saadaan vähennettyä, katsoo Helsingin seudun liikenne HSL.

HSL pitää liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin esittelemää selvitystä valtion liikenneverkkoyhtiöstä ja tiemaksujen käyttöönotosta kiinnostavana avauksena.

– Perehdymme lähipäivinä selvitykseen Helsingin seudun kestävän kasvun ja liikennejärjestelmän näkökulmasta, HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi sanoo.

HSL pitää hyvänä sitä, että selvityksessä avataan myös Helsingin seudun kunnille mahdollisuus osallistua tiemaksujärjestelmän kehittämiseen. Hyvin toteutettuna tiemaksut ovat erinomainen keino vähentää päästöjä ja ohjata liikennettä esimerkiksi vähemmän ruuhkaisiin kellonaikoihin.

Liikenne- ja viestintäministeriön esittelemän aikaperusteisen maksun voisi yhdistää kaupunkiseudulla ruuhkahinnoitteluun. Näin yhdistettynä niillä voisi vaikuttaa ruuhkiin, kulkutapoihin ja reitinvalintaan. Myös tämä ratkaisu on mahdollista toteuttaa ilman kilometripohjaista seurantaa.

– Hyvin toteutetulla tiemaksujärjestelmällä voi ohjata ihmisiä kestävämpiin kulkumuotoihin sekä vähentää merkittävästi päästöjä, melua ja henkilövahinko-onnettomuuksia, sanoo HSL:n liikennejärjestelmä ja tutkimukset -osaston johtaja Sini Puntanen.

Jos maksut kuitenkin otetaan käyttöön vain valtion tieverkolla, liikennettä ohjautuu maksuttomille kaupunkien ja kuntien katuverkoille.

– Sillä voi olla merkittäviä vaikutuksia liikenneturvallisuuteen. On hyvä, että esityksessä jätetään kunnille mahdollisuus tiemaksuihin omalla katuverkollaan, Puntanen sanoo.

HSL:ssä pidetään hyvänä myös sitä, että nyt julkaistun suunnitelman mukaan liikenneverkkoyhtiö tulisi mukaan suurten kaupunkiseutujen liikennejärjestelmäsuunnitteluun ja maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-neuvotteluihin.

Helsingin seudulla HSL vastaa liikennejärjestelmäsuunnittelusta, joka on keskeinen osa MAL-suunnittelua.

– Jotta kaupunkiseutuja voidaan kehittää pitkäjänteisesti, niiden täytyy voida osallistua tiiviisti liikenneverkkoselonteon valmisteluun. Liikenteessä tehtävät ratkaisut vaikuttavat maankäyttöön ja päinvastoin ja edelleen ihmisten arkeen, Suvi Rihtniemi sanoo.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Ari-Lee

Quote from: Kni on 19.01.2017, 15:39:20
En oikein usko tämän läpimenoon. Ensinnäkin se, että kovan autoveron jo maksaneet joutuisivat myös uudistuksen maksajiksi herättäisi niin paljon vihaa kansassa että oksat pois. Raipaniskujen on oltava oikeudenmukaisia, edes vähän.

Ei pelkästään vihaa vaan katkeruutta ja suoraa vastarintaa. Suurinosa autoilijoista joutuisi panttivangiksi. En minä tunne ketään kenellä olisi enää varaa ajaa yhtään missään minnekään jos haluaisi syödä kerran päivässä ja hoitaa muutkin maksut ja verot. Työtön olisi suoraan sanoen kusessa kun joutuisi työnhakublankettiin ruksittamaan Ei omaa autoa [ x ]

Ja kiskonta on rikoslaissa rikollista toimintaa ja rangaistavaa. Vankilaan A Berner kuuluu eikä hallitukseen.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Titus

Quote from: Alaric on 19.01.2017, 15:58:20
HSL innostui berneröinnistä ja haaveilee jo ruuhkahinnoittelun yhdistämisestä liikenneverkkoyhtiön asiakasmaksuun.


tämä tuli itsellekkin ensimmäisenä mieleen plus nyt kun on paikallistamisjärjestelmä, niin
esim pysäköinnistä voidaan laskuttaa gps-datan mukaan. alue missä auto seisoo ja
siihen mennyt aika.

eli tulevaisuudessa saatat maksaa siitä, että autosi vie tilaa missä tahansa, oli se liikkeessä eli ei  8)
that's a bingo!

Lahti-Saloranta

Quote from: Kni on 19.01.2017, 15:39:20
En oikein usko tämän läpimenoon. Ensinnäkin se, että kovan autoveron jo maksaneet joutuisivat myös uudistuksen maksajiksi herättäisi niin paljon vihaa kansassa että oksat pois. Raipaniskujen on oltava oikeudenmukaisia, edes vähän. Toiseksi en ole kuullut yhtään tukea ehdotukselle, edes hallituksesta. Persut vastustaa eikä Orpo ole sanonut mitään. Liikenneministeriöhän ei veroista päätä.

Tätä nyt puidaan mediassa ja esson baareissa aikansa, mutta ainoa mitä tapahtuu on se että autokauppa pysähtyy epävarmuuden ajaksi. Sinä aikana voi tietysti pelata upporikasta tai rutiköyhää ja tehdä hyvät autokaupat kun kaupanteko muuten seisoo. Tai vaihtoehtoisesti huonot autokaupat, ehkä.
Eikös moisen uudistuksen pitänyt tulla voimaan jo ensi vuoden alussa. Ihmettelen että kuinka noinkin suuri muutos tehtäisiin pelkästään Bernerin mututuntumalla. Luulisi että asia selviteltäisiin ja sille olisi jonkinasteinen siirtymäaika tai hyvityssysteemi autoveron jo maksaneille. Jos kyseinen malli tehtäisiin oikeudenmukaisesti niin tienkäyttömaksu tulisi periä vain niiltä autoilta voiden autovero on poistettu. Autoveron poistohan alentaisi myös käytettyjen autojen arvoa. Sitä kyllä ihmettelen miksi kepu on asialla sillä isännillehän niitä ajokilometrejä kertyy ja ylipäätään maalla asuville jotka käyvät töissä asutuskeskuksissa. Ettei vaan olisi niin että Sipilällä ole innovaatio tähän pisnekseen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Teaparty

En edelleenkään tajua, miksi tästä nousee tämmöinen mekkala.

Ensimmäisen autonsa ostava voittaa, koska ostohinta putoaa.
Autoaan vaihtuvalle vaikutus on about neutraali, koska sekä uuden että vaihdossa menevän auton hinta putoaa.
Ainoa kärsijä on autonsa kokonaan pois myyvä, koska hinta alenee. Tosin vanhoissa ajopeleissä on aika vähän veroa jäljellä.

Aikaperustainen vero on mielestäni parempi kuin kyttääminen. Polttoaineveron nostamisesta sitä vasta itkupotku pääsisikin.

Esityksen viaksi luettakoon MaaS-hörhöily, joka lienee McKinseyn konsulttinulikoiden käsialaa.

Todellinen ongelma on se, että liikennettä verotetaan aivan liikaa niin kuin kaikkea muutakin. Se on sitten aivan toinen tarina se.

Tabula Rasa

Quote from: Lahti-Saloranta on 19.01.2017, 16:05:45
Quote from: Kni on 19.01.2017, 15:39:20
En oikein usko tämän läpimenoon. Ensinnäkin se, että kovan autoveron jo maksaneet joutuisivat myös uudistuksen maksajiksi herättäisi niin paljon vihaa kansassa että oksat pois. Raipaniskujen on oltava oikeudenmukaisia, edes vähän. Toiseksi en ole kuullut yhtään tukea ehdotukselle, edes hallituksesta. Persut vastustaa eikä Orpo ole sanonut mitään. Liikenneministeriöhän ei veroista päätä.

Tätä nyt puidaan mediassa ja esson baareissa aikansa, mutta ainoa mitä tapahtuu on se että autokauppa pysähtyy epävarmuuden ajaksi. Sinä aikana voi tietysti pelata upporikasta tai rutiköyhää ja tehdä hyvät autokaupat kun kaupanteko muuten seisoo. Tai vaihtoehtoisesti huonot autokaupat, ehkä.
Eikös moisen uudistuksen pitänyt tulla voimaan jo ensi vuoden alussa. Ihmettelen että kuinka noinkin suuri muutos tehtäisiin pelkästään Bernerin mututuntumalla. Luulisi että asia selviteltäisiin ja sille olisi jonkinasteinen siirtymäaika tai hyvityssysteemi autoveron jo maksaneille. Jos kyseinen malli tehtäisiin oikeudenmukaisesti niin tienkäyttömaksu tulisi periä vain niiltä autoilta voiden autovero on poistettu. Autoveron poistohan alentaisi myös käytettyjen autojen arvoa. Sitä kyllä ihmettelen miksi kepu on asialla sillä isännillehän niitä ajokilometrejä kertyy ja ylipäätään maalla asuville jotka käyvät töissä asutuskeskuksissa. Ettei vaan olisi niin että Sipilällä ole innovaatio tähän pisnekseen.

Eiköhän noilla ole sisäpiirikauppoja ja sun muita hyvävelikoplauksia kuten tähänkin asti. Nimet voi olla toiset mutta samaa pientä veronmaksajien rahoja rosvoavaa porukkaa se on.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Impi Waara

Hei, kuka muistaa muinoisen tilapäisen autoveron ja auton ikkunaan liimattavan tarran? Kuinkas sitten kävikään... Päättäjät voivat luvata yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista lupausta, mutta todellisuus on karumpi. Aina ja joka kerta.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Teaparty

Quote from: Titus on 19.01.2017, 16:04:07
Quote from: Alaric on 19.01.2017, 15:58:20
HSL innostui berneröinnistä ja haaveilee jo ruuhkahinnoittelun yhdistämisestä liikenneverkkoyhtiön asiakasmaksuun.


tämä tuli itsellekkin ensimmäisenä mieleen plus nyt kun on paikallistamisjärjestelmä, niin
esim pysäköinnistä voidaan laskuttaa gps-datan mukaan. alue missä auto seisoo ja
siihen mennyt aika.

eli tulevaisuudessa saatat maksaa siitä, että autosi vie tilaa missä tahansa, oli se liikkeessä eli ei  8)

Tämä olisi hyvä systeemi. Ei Helsingin keskustassa autoilu ja parkkeeraaminen ole mikään ihmisoikeus.

Uuno Nuivanen

Quote from: Sami Savio on 19.01.2017, 15:53:11
Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 15:42:01
Punaiset ja vihreät käsittääkseni ovat innolla mukana. Hallitusko ei siis voi viedä hanketta eduskuntakäsittelyyn, jos persut vastustavat?

Teknisesti se olisi mahdollista, mutta vastaavaa ei ole tapahtunut tämän eikä muistaakseni monen edellisenkään hallituksen aikana. Käytännössä kyseinen menettely johtaisi hallituskriisiin (ja mm. keskustalle elintärkeän maakuntauudistuksen siirtymiseen hamaan tulevaisuuteen).

Kaikki on siis kiinni Timo Soinista, jonka johdolla Perussuomalaiset on ollut hallituksessa pelkkä Kepun kumileimasin tähän saakka.

Kni

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 15:42:01
Punaiset ja vihreät käsittääkseni ovat innolla mukana. Hallitusko ei siis voi viedä hanketta eduskuntakäsittelyyn, jos persut vastustavat?

Jossakin radion keskusteluohjelmassa Antti Rinne kuullosti melko epäluuloiselta ehdotusta kohtaan. Lisää mielipiteitä kuullaan varmaan lähipäivinä.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Tabula Rasa

Quote from: Teaparty on 19.01.2017, 16:09:14
En edelleenkään tajua, miksi tästä nousee tämmöinen mekkala.

Me jotka olosuhteiden pakosta 20v vanhoilla raadoilla saamme kivasti kahden kuukauden vuokran jälkeen käteenjääviä vastaavan lisähinnan auton ylläpitoon. Ja nämä rotiskot ainoita millä köyhällä varaa liikkua. Tuorein taisi olla joskus pari vuotta 2000-luvun paremmalla puolella. Siihen kun päälle muut leikkaukset niin kysytkö miksi ihmiset ovat vittuuntuneita? Töitä pitäisi hakea silti kaukaa. Haista kaavitun oloista.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Sami Savio

Quote from: Nuivanlinna on 19.01.2017, 15:44:29
Quote from: Sami Savio on 19.01.2017, 15:35:16
Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 15:27:58
Otetaanko Perussuomalaisten kanta jotenkin hallituksessa huomioon - ettehän ole valmiita missään olosuhteissa lähtemään hallituksesta?

Jos hallituksessa ei päästä jostain asiasta yksimielisyyteen, se ei etene. Täytyy muistaa, että keskustalla ja kokoomuksella on yhteensä 86 kansanedustajaa, mikä ei vielä riitä lakien hyväksymiseen eduskunnassa.

Tämä. Persujen olisi pitänyt laittaa kikyn hinnaksi rajan kiinni meno. Nyt myöhäistä.

Ymmärrän hyvin tämän näkemyksen. Tässä yhteydessä on silti hyvä muistaa, ettei hallitus tuonut yhtään kilpailukykysopimukseen liittyvää lakiesitystä eduskuntaan ennen kuin työmarkkinajärjestöt olivat kyseisen sopimuksen kevätkesällä 2016 keskenään hyväksyneet. 

Itse asiassa Sipilän kaavailuista yhteiskuntasopimuksen korvaamiseksi lainsäädäntöteitse (a.k.a. "pakkolait") neuvoteltiin hallituksessa syksyllä 2015 samanaikaisesti maahanmuuttopoliittisen toimenpideohjelman kanssa. Myös Perussuomalaisten eduskuntaryhmä katsoi, että jonkinlaiseen kompromissiin olisi järkevää suostua maahanmuuttokriisin saamiseksi hallintaan, vaikka tiesimmekin työmarkkinauudistusten ärsyttävän osaa äänestäjistämme. Vaikka lähtökohta oli mielestäni oikea, on mainitun ohjelman löysä toteutustahti ollut suuri pettymys sekä meille maahanmuuttokriittisille kansanedustajille että monelle kannattajallemme.

Quote from: Tabula Rasa on 19.01.2017, 15:56:22
Mikä lie maakuntauudistuksen sisältö ja aikataulu?

Osa sote- ja maakuntauudistuksiin liittyvästä lainsäädännöstä on tulossa eduskunnan käsittelyyn keväällä, mutta prosessi vie oman aikansa. Loput tarvittavista lakimuutoksista tehdään vuonna 2018. Maakuntien on määrä aloittaa varsinainen toimintansa 1.1.2019.
Maahanmuuttokriittinen kansanedustaja (ps.)

Kotisivut

Facebook-sivut

Sami Savio Twitterissä

PS - Parasta Suomelle

dothefake

Kun nytkin pitää joka kuukausi olla pari viikkoa ilman rahaa, autoilu on mahdollista vain Venäjän bensalla ja puhelinlasku maksamatta ja siihen päälle suunnitellaan vuoden 1991-mallisen auton maksua yli kaksinkertaiseksi, niin kyllähän se kuule Teaparty vähän vituttaa. Ja 1982- mallisen mootturipyöräni vero vielä päälle, vaikka en esim. toissa vuonna ajanut ollenkaa ja viime kesänä ajoin koko kesän, kun autoa ei ollut varaa korjata katsastukseen. Kilometrejä tuli n. 600. Että vai ihmettelet mekkalaa, helvetti, kyllä kohta on mitta täysi. Ei vaan anna sisu periksi, että varastaisi ruokaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen


Laskentanuiva

Lyhyt poliittinen katsaus asiaan:
Demari Antit olleet hiljaa, Krista Kiuru: kuulostaa liian hyvältä..., eli Demareille käynee

Vihreät ja Niinistö: silmänkääntötemppu...., eli käynee

Vasemmistoliitto ja Li A : en kannata., ei vakuuta , eli käykö kuitenkin puolueelle?

Persut: Ei käy

Siinä lyhyt googletus ja johtopäätökset omia.
(Voihan tässä folioida että jos JHA:sta tulee uusi pj. niin silloin ps. oppositioon ja liikennekaari menee läpi.)

Saviolle propsit.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Kni

QuoteOrpo ihmettelee, miten yhtiöittäminen toisi lisärahaa: "En näe tässä selvityksessä sitä logiikkaa"


Orpo sanoo, että valtiovarainministeriö ei valmistele tällä hetkellä autoveron poistoa tai muutoksia polttoaineveroon.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017011922823461_uu.shtml

Berner on selvästikin sooloillut eikä hallitus ole hankkeen takana. Ainoa mitä tapahtuu on autokaupan markkinahäiriö. Yhden elinkeinon markkinoiden sekoittaminen on jo riittävän hyvä syy erottaa ministeri.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Titus

Quote from: Teaparty on 19.01.2017, 16:11:42
Helsingin keskustassa autoilu ja parkkeeraaminen ole mikään ihmisoikeus.

Totta, eikä muuallakaan mikä ei ole oma tontti.

Eli esim työpaikka, supermarketti tai urheilualueen hallinnoija laskuttaa parkkipaikan käytöstä.

Tai metsänomistaja marjassakävijöiden ajeluista ja parkkeeraamisista.
that's a bingo!

Rauno Murju

Quote from: Kni on 19.01.2017, 16:31:10
Berner on selvästikin sooloillut eikä hallitus ole hankkeen takana. Ainoa mitä tapahtuu on autokaupan markkinahäiriö. Yhden elinkeinon markkinoiden sekoittaminen on jo riittävän hyvä syy erottaa ministeri.

Ei eroteta koska Berner on Sipilän henkilökohtaisesti valitsema ja ulkomailta ministeriksi kutsuma.

Sipilä kuuluu samaan porukkaan teknologia-Olliloiden ja muiden Nokian romahduksessa tyhjänpäälle jääneiden kanssa ja luultavasti itsekin hyötymässä tulevaisuuden hallituspaikan kautta tai jopa suoraan salaisen vakuutuskuorensa sisällön arvolla vakoilulaitteiden pakkomyynnistä. Siksihän jatkuvaan seurantaan perustuva maksu on laitettu hieman pienemmäksi.

Tälle porukalle on aivan sama vaikka pari muutakin elinkeinoa tuhoutuu lopullisesti, kunhan itse pääsee rahastamaan jatkossa.

Alaric

Quote from: dothefake on 19.01.2017, 16:25:44
Kun nytkin pitää joka kuukausi olla pari viikkoa ilman rahaa, autoilu on mahdollista vain Venäjän bensalla ja puhelinlasku maksamatta ja siihen päälle suunnitellaan vuoden 1991-mallisen auton maksua yli kaksinkertaiseksi, niin kyllähän se kuule Teaparty vähän vituttaa. Ja 1982- mallisen mootturipyöräni vero vielä päälle, vaikka en esim. toissa vuonna ajanut ollenkaa ja viime kesänä ajoin koko kesän, kun autoa ei ollut varaa korjata katsastukseen. Kilometrejä tuli n. 600. Että vai ihmettelet mekkalaa, helvetti, kyllä kohta on mitta täysi. Ei vaan anna sisu periksi, että varastaisi ruokaa.

Elä nyt hyvä mies valita. Ostat katsos uuden vähäpäästöisemmän auton entistä halvemmalla, niin ei tarvitse sitten uudistuksen myötä maksaa niin korkeaa vuosimaksua.

Ja jos ei ole ruokaa, niin ainahan sitä voi syödä leivoksia.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Impi Waara

Quote from: dothefake on 19.01.2017, 16:25:44
Kun nytkin pitää joka kuukausi olla pari viikkoa ilman rahaa, autoilu on mahdollista vain Venäjän bensalla ja puhelinlasku maksamatta ja siihen päälle suunnitellaan vuoden 1991-mallisen auton maksua yli kaksinkertaiseksi, niin kyllähän se kuule Teaparty vähän vituttaa. Ja 1982- mallisen mootturipyöräni vero vielä päälle, vaikka en esim. toissa vuonna ajanut ollenkaa ja viime kesänä ajoin koko kesän, kun autoa ei ollut varaa korjata katsastukseen. Kilometrejä tuli n. 600. Että vai ihmettelet mekkalaa, helvetti, kyllä kohta on mitta täysi. Ei vaan anna sisu periksi, että varastaisi ruokaa.

Eikä Dothe ole ainoa tässä tilanteessa elävä. Länsirannikolta ei käydä tosin Venäjällä tankkaamassa eikä ole kaksipyöräistä. Nälkä on on jatkuva vieras talossa, autotta olen x määrää vuodessa, koska ensin on haalittava (=säästettävä) rahat varaosiin 19.9.90 rekisteröityyn autoon. Yhden ainoatakaan hukkakilometriä ei tule vuodessa ajettua, vaan kaikki on suunniteltava ennakkoon. Ja kyllä, mitta on täysi! Nimittäin ne ihmiset, joilla ei ole enää mitään menetettävää saattavat ryhtyä johonkin epätoivoiseen toimintaan, enkä nyt viittaa itsetuhoisuuteen. Tätäkö kurjistamisella halutaan?
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Kni

Olen joskus pohtinut voisiko kahden järjestelmän malli toimia. Siis siten että järjestelmä 1 olisi nykytyylinen; iso autovero hankittaessa ja pieni vuosimaksu. Järjestelmä 2 olisi joku Bernerin tyyppinen malli ilman autoveroa ja kovalla vuosimaksulla, näissä voisi olla vaikka keltaiset rekisterikilvet erotukseksi.

Jokainen voisi sitten laskea kumman järjestelmän autolla kannattaa ajaa.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Nuivanlinna

Quote from: Sami Savio on 19.01.2017, 16:16:33

Ymmärrän hyvin tämän näkemyksen. Tässä yhteydessä on silti hyvä muistaa, ettei hallitus tuonut yhtään kilpailukykysopimukseen liittyvää lakiesitystä eduskuntaan ennen kuin työmarkkinajärjestöt olivat kyseisen sopimuksen kevätkesällä 2016 keskenään hyväksyneet. 

Itse asiassa Sipilän kaavailuista yhteiskuntasopimuksen korvaamiseksi lainsäädäntöteitse (a.k.a. "pakkolait") neuvoteltiin hallituksessa syksyllä 2015 samanaikaisesti maahanmuuttopoliittisen toimenpideohjelman kanssa. Myös Perussuomalaisten eduskuntaryhmä katsoi, että jonkinlaiseen kompromissiin olisi järkevää suostua maahanmuuttokriisin saamiseksi hallintaan, vaikka tiesimmekin työmarkkinauudistusten ärsyttävän osaa äänestäjistämme. Vaikka lähtökohta oli mielestäni oikea, on mainitun ohjelman löysä toteutustahti ollut suuri pettymys sekä meille maahanmuuttokriittisille kansanedustajille että monelle kannattajallemme.

Jos hallituksessa "löysä toteutustahti" koskee vain PS:n äänestäjille tärkeitä asioita, niin miksi ette vaadi mitään ei tipu jos menetelmällä hallituskumppaneiltanne?

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Teaparty

Jos vuosimaksu on liian korkea, niin maksaa veron niiltä päiviltä kun autoa käyttää. Tämmöinen mahdollisuus tässä oli mukana.

Impi Waara

Quote from: Teaparty on 19.01.2017, 16:53:38
Jos vuosimaksu on liian korkea, niin maksaa veron niiltä päiviltä kun autoa käyttää. Tämmöinen mahdollisuus tässä oli mukana.

Ja postijakaja sitten varmistaa, että näin on???
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!