News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

porrasaa

Quote from: Alarik on 19.01.2017, 12:06:34
Voivat yrittää vivuttaa. Annetaan tieto ulos ja siinä pysäytetään autokauppa. Kohta alkaa autokauppojen aiheellinen valitus ja sitä nyt vaan ei voi korjata millään - paitsi nopeutetusti hyväksymällä annettu ehdotus sellaisenaan karvoineen. Ja näin käy, pakkopakko.
Jospa oottelevat että lomautettu ees väkeä tai mieluummin irtisanottu.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005051617.html
QuotePuolustusministeri Niinistö (ps.) LVM:n selvityksestä: Perussuomalaiset eivät kannata liikenneverkkoyhtiöittämistä tässä muodossa.

Nuivanlinna

^^^
Quoteeivät kannata

.....mutta todennäköisesti hyväksyvät.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.


Uuno Nuivanen

Quote from: ikuturso on 19.01.2017, 11:22:25
Quote from: Titus on 19.01.2017, 11:17:27
"Meillä on kahden tason demokratia joka bla bla blaaa"

no shit

:roll:

Kahden tason demokratia ja kolmen tason johtoporras ja kuuden tason suorittava porras, joka alihankkii yhtiöiltä, joilla on kahden tason...

#norminpurkutalkoot, #kivapuhe.

-i-

Kaikki nämä uudet virkaportaat on toki tarkoitus miehittää tunnustuksellisilla kepulaisilla.


Titus

Quote from: Nuivanlinna on 19.01.2017, 12:36:44
^^^
Quoteeivät kannata

.....mutta todennäköisesti hyväksyvät.

näin, koska vain hallituksessa istumalla voi vaikuttaa

???
that's a bingo!

ämpee

Quote from: Skeptikko on 19.01.2017, 12:29:57
Quote from: Laskentanuiva on 19.01.2017, 12:24:21
- EU laki tulee voimaan vuonna 2018 joka pakottaa gps-paikantimet (wtf?)

Hämärästi muistelen, että kyseessä olisi onnettomuustilanteissa koordinaattien kanssa apua hälyttävästä järjestelmästä.

Yhden laadun idioottimaisuus tuokin, jokseenkin kaikilla kuljettajilla on jo puhelin, eli hyvin harva onnettomuus jää tulematta tietoon yhteyksien puutteen takia.

Autoon asennettu automaattinen onnettomuuden ilmaisujärjestelmä ei olekaan aivan yksinkertainen temppu, ainakaan vanhaan autoon.
Uuteenkin asennettuna se muodostaa taas yhden potenttiaalisen vikakohteen kaikkine sensoreineen.
Kustannuksia tulee väistämättä, ja kun kyse on lain voimalla pakotetuista kustannuksista niin halvinkin tarjous on rasvaa tirisevä.

Moniko onnettomuus on jäänyt €Uroopassa huomaamatta, koska ei automatiikkaa ??
Tietenkin yksikin kuollut on liikaa, mutta mikä on suhde hyötyyn nähden ?
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Hornsmith

Jännittää vähän että tuleeko bussipysäkki tähän meitin suoralle vai johonkin muualle. Täällä päin kylätiet pidetään hyvässä kunnossa, joten senpuoleen bussiliikenteen alkamiselle ei ole esteitä. Kylältä käy porukkaa lähikaupungeissa töissä, joten monella olo helpottuu kun ei tarvitse itse suhailla talvipimeillä ja liukkailla. Mulla on liikennemerkin jalka betonkipuntteineen varastossa, pitäisköhän tonkasta se valmiiksi tuohon suoran varteen, jos vaikka laittavat sen pysäkkimerkin valmiiseen tolppaan..?   
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Haplotaxida

Trafin laskurin mukaan kiinteät perusmaksut nousisivat itselläni 270 eurosta 644 euroon, kokonaismassan mukaan. Kilometriperusteisesti (5000 km) säästäisin (uskoo, ken tahtoo, tässähän ei esim. vielä laitteiden hinta näy) sen mukaan nykytilanteesta noin 62 euroa, tulevassa n. 415 euroa. Kieltämättä pieni porkkana näin esiteltynä, mutta sitähän kilometriperusteista ei ilmeisesti ole tulossa ensi vaiheessa, vaan vasta myöhemmin. Maksaisin tämän mukaan siis siihen asti muiden ajoja enemmän kuin jo nyt, vaikka olisin valmis luopumaan yksityisyyden suojastani tässä asiassa vaikka heti.

Voisikohan kohta käydä kauppansa autoihin myytävät "Hallitus helvettiin!" + muut iskulausetarrat?
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Uuno Nuivanen

Quote from: Titus on 19.01.2017, 11:56:35
Eli olenko nyt ymmärtänyt oikein, että jos autovero poistuu, niin eu-tuontiautosta maksetaan
vain tuontikulut+niiden alv ? eu:n sisällä liikkuvasta autosta ei enää alvia makseta jos lähtömaassa
sisältyy hintaan ?

Lisäksi, onko tuo co2-perusteinen sadantonnin tesla 0gr = 87€, isännän tonnin väyrysdieselmersu 400gr 1811€ lineaarinen kaava ?

Alkaa Laakkosten ja Vehojen marmoripalatsit rapistumaan...

Uuno Nuivanen

Quote from: Hohtava Mamma on 19.01.2017, 12:21:37
Onneksi ei ole kuin 2 yli 10v vanhaa, isopäästöistä autoa ja 2 moottoripyörää, joilla ei juuri asfalttikilsoja kerry. Tietenkin juppikootteriverot päälle. Voisihan niistä osasta luopua, mutta hinnasta suli juuri kymmeniä prosentteja pois. Autojen maksut nousivat 1000-2000e/ kpl, plus ALVit päälle. Mopojen hintoja ei ole vielä taidettu edes kertoa.

Sallitut sanat eivät riitä kuvaamaan vitutuksen määrää.

Motojen arvo putosi käytännössä nollaaan, koska ostajia ei ole. Autot kelpaavat enintään Viroon tai Venäjälle pilkkahintaan. Muuten sama minulla, paitsi vain yksi auto. Tulot ovat romahtaneet jo valmiiksi.

Nuivanlinna

QuotePerussuomalaisten Niinistö torjuu yhtiön: "Kansallisomaisuudella ei pidä tehdä bisnestä"
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2337599
Perussuomalaisten varapuheenjohtaja, puolustusministeri Jussi Niinistö torjuu liikenneverkon yhtiöittämisen. Hän kirjoittaa blogissaan, ettei hallitus ole sopinut asiasta vielä mitään.

- Perussuomalaiset on yhtä mieltä liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk.) kanssa siitä, että aiempien hallituksien aikana syntynyt liikenneverkon korjausvelka on kurottava umpeen. Liikenneverkko on yhteiskunnan perusrakenteita, joka mahdollistaa asumisen ja yrittämisen koko Suomen alueella. Niin ikään kannatamme vinjettimaksua ulkomaalaisille ajoneuvoille.

Niinistön mukaan liikenneverkon kunnossapitäminen tai päästövähennystavoitteet eivät edellytä sitä, että julkisin varoin rakennettu omaisuus yhtiöitetään ja kansallisomaisuudella tehdään bisnestä kansalaisten kustannuksella.

- Jos liikenteen verotuksen rakennetta halutaan muuttaa, se voidaan tehdä jatkossakin viranomaistoimintana ja veroluonteisena maksuna. Mikään ei edellytä veron muuttamista käyttömaksuksi eikä meillä ole tarvetta siirtyä kilometrikohtaiseen käyttäjämaksuun....jatk...

Toivotaan ettei mene tälläkin kertaa hanuriin 2-1.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

JoKaGO

Ei mitään hilavitkuttimia tai mustia laatikoita autoihin tarvita, saati jotain tieyhtiöitä ja operaattoreita!

Ei tarvitse edes kajota polttoaineveroon eikä nykyisiin käyttömaksuihin!

Siirretään autoilusta nyt kerättävistä varoista vaikka 400 miljoonaa vuodessa lisää tiestön korjausvelan parsimiseen ja uusiin investointeihin, tai vaikka enemmänkin. On mistä ottaa!

Eihän tarvitse muuta kuin leikata vastaava summa valden menoista, mm. vähentämällä läskiä hallinnosta ja onhan siellä muitakin maalle haitallisia menokohteita, jotka voitaisiin poistaa  ;)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Eisernes Kreuz

Apinaa koijataan!

Nyt on sitten persuilla oikeastaan viimeinen näytön paikka: julkisesti on ilmoitettu, että nämä Bernerin bisneskuviot eivät heitä miellytä, joten periksi ei sitten pitäisi myöskään antaa.

Aika moni äänestäjä varmasti seuraa tilannetta suurella mielenkiinnolla.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

JoKaGO

Quote from: Eisernes Kreuz on 19.01.2017, 13:13:17
Apinaa koijataan!

Nyt on sitten persuilla oikeastaan viimeinen näytön paikka: julkisesti on ilmoitettu, että nämä Bernerin bisneskuviot eivät heitä miellytä, joten periksi ei sitten pitäisi myöskään antaa.

Aika moni äänestäjä varmasti seuraa tilannetta suurella mielenkiinnolla.

Mutta kun se autoveron poisto ...
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Uuno Nuivanen

Persujen mielipiteillä ei tässä hallituksessa ole mitään arvoa, koska Jabban rukousaamiaiset. JOS PS olisi oppositiossa mekastamassa kovaa avoimia rajoja ja tätä vastaan, kannatus olisi hetkessä 30%, ja persun pelko estäisi hallitusta tekemästä tai edes ehdottamasta näitä mielipuolisuuksia.

Impi Waara

Iltalehti kirjoittaa:
"Ministeriön paperissa erikoinen valvontakeino: Postiautot ja taksit vahtimaan kansalaisten tienkäyttömaksuja!

Liikenneministeriön selvityksen mukaan kuljetusyritykset olisivat viranomaisten ohella varteenotettava vaihtoehto kansalaisten tienkäyttömaksun valvomiseen.
Liikenneverkkoyhtiöselvitys korostaa, että käyttömaksujen valvonta on erityisen tärkeää, jotta voidaan varmistua siitä, että kaikki tienkäyttäjät osallistuvat maksujensa maksamiseen siten kuin ministeriö on suunnitellut.

Käytännössä maksujen valvonnassa ja pummien käräyttämisessä haluttaisiin käyttää liikutettavia laitteita, joita voitaisiin asentaa alihankintaperustaisesti myös ulkopuolisten toimijoiden käyttämiin ajoneuvoihin.

Sellaisia voisivat viranomaisten ohella olla myös yksityiset yritykset.

"Tällaisia toimijoita voisi olla esimerkiksi Posti Oy, eri viranomaiset ja erilaiset kuljetusyritykset, joiden ajoneuvoihin liikutettavat ajoneuvolaitteet voitaisiin asentaa.", tieverkon yhtiöittämisraportti kertoo ja jatkaa:

"Tällöin yhtiön ei olisi välttämätöntä itse hankkia työvoimaa valvontatehtävien hoitamiseen tieverkolla. Lailla velvoitettaisiin siihen, että mahdollista alihankintaa koskisivat samat yksityisyyden suojaa koskevat periaatteet kuin mitkä koskevat myös liikenneverkkoyhtiön toimintaa."
Tommi Lempinen"

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005051550.html

Olemmeko matkalla kohti DDR:n kansalaisten kyttäystä?
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Skeptikko

Quote from: Impi Waara on 19.01.2017, 13:14:43
Iltalehti kirjoittaa:
"Ministeriön paperissa erikoinen valvontakeino: Postiautot ja taksit vahtimaan kansalaisten tienkäyttömaksuja!

Liikenneministeriön selvityksen mukaan kuljetusyritykset olisivat viranomaisten ohella varteenotettava vaihtoehto kansalaisten tienkäyttömaksun valvomiseen.

Entistäkin sekopäisemmäksi siis menee. Mitä ihmeen vikaa on toistaiseksi polttoaineveron kautta verottamisessa, ainakin ennen kuin sähköautojen osuus kasvaa edes vähän suuremmaksi. Lisäksi tällä hetkellä EU:n päästötavoitteiden saavuttamiseksi olisi kannattavaa nimenomaan tukea sähköautoihin siirtymistä.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/


Lahti-Saloranta

Autoveron korvaaminen kilometriverolla on valtaisa tulonsiirto vähävaraisilta rikkaille. Köyhällä ei ole varaa hankkia uutta autoa vaan on tyytyminen muutaman satasen tai korkeintaan parin kolmen tonnin koslaan joka tietysti saastuttaa enemmän kuin ökyrikkaan Tesla eli köyhä kustantaa rikkaan ajelut. Ihmetyttää muuten suuresti tuo tieverkon korjausvelka josta Niinistökin puhui. Autoilua verotetaan joka käänteessä niin johan on ihme ettei niillä rahoilla saada teitä kuntoon. Tuon kaavaillun tienkäyttömaksun sijaan pitäisi kaikille verovelvollisille mätkäistä 500 euron mamujen kotoutusmaksu ja käyttää mamujen hyysäykseen nykyisin osoitetut varat teiden korjaamiseen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

RP

Quote from: Lahti-Saloranta on 19.01.2017, 13:27:09
Autoilua verotetaan joka käänteessä niin johan on ihme ettei niillä rahoilla saada teitä kuntoon.

Niillä veroilla rahoitetaan muita asioita. Jotenkin kummallisesti enemmistöhallituksella ei olisi muka halutessaan tätä valta muttaa muutenkuin yhtiöityshimmelin kautta...
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Luka

Tässä ei ole kyse muusta kuin eliitin vallan vahvistamisesta. Yhtiöittämisellä voidaan myydä kansallisomaisuutta kasvottomille sijoittajille (globaali eliitti).
Tämä on askel kohti sisäistä kulunvalvontaa (neuvostoliiton sisäinen passi).

Impi Waara

Mieleeni ei nyt muistu yhtään tapausta, jossa EI olisi rahaa kiskottu eniten köyhiltä ja suurimman hyödyn valuessa hyvätuloisille/rikkaille.

Nythän on hyvä, että liki lunastuskuntoon ryssitty Posti voi mummojen ulkoilutuksen ohella kyylätä köyhiä sala-autoilijoita. Postikin alkaa tehä tulosta.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Kulttuurirealisti

Quote from: Lahti-Saloranta on 19.01.2017, 13:27:09Ihmetyttää muuten suuresti tuo tieverkon korjausvelka josta Niinistökin puhui. Autoilua verotetaan joka käänteessä niin johan on ihme ettei niillä rahoilla saada teitä kuntoon.

Jos tiet yhtiöitetään, niin niihin muihin mystisiin kohteisiin, mihin 6 mrd autoilun verotuloista menee, pitää silti edelleen saada fyrkat. Lainaa varmaan lisää, tai veroja. Ja toisaalta autoilu olisi avattu yksityisille sijoittajille.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Mok

Laskelmat on tehty sen mukaan, että valtion tulot eivät vähene.  Autoilijoille tulee kuitenkin lisää maksettavaa väyläyhtiön ja operaattorien yms. välikäsien kustannuksista ja voitoista.  Mutta tämän on vain ehdotuksen lähtöoletus.  Valtion rahantarpeen tietäen on ihan varmaa, että rahaa tullaan keräämään entistä enemmän.

Lisäksi:  .. kunnat voisivat ostaa maksupalvelua yhtiöltä, sekä siten periä halutessaan maksua katuverkkonsa käytöstä erik-
seen  päätettävällä  tavalla.


Nuivanlinna

Quote from: Eisernes Kreuz on 19.01.2017, 13:13:17
Apinaa koijataan!

Nyt on sitten persuilla oikeastaan viimeinen näytön paikka: julkisesti on ilmoitettu, että nämä Bernerin bisneskuviot eivät heitä miellytä, joten periksi ei sitten pitäisi myöskään antaa.

Aika moni äänestäjä varmasti seuraa tilannetta suurella mielenkiinnolla.

Jabbahan menee helmikuussa Trumpin rukousaamiaiselle, jospa sieltä tulee uudet askelmerkit hallitustyöhön. Käy polvillesi, sanoi Obama, jospa Trump sanoo ryhdistäydy!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

maltti on valttia

Quote from: ämpee on 19.01.2017, 11:38:05
Veroa ei voida yksityistää, yhtiöt voi.
Siinä koko kupletin juoni.

Näin se menee ....ja yhtiöt voi toimia digitalisoituna keräämässä rahat maakunnan ihmisiltä muualtakin kuin Helsingistä toimien.

  Yhtiö toisensa jälkeen tulee siirtymään Eurooppaan/Amerikkaan ja toimii sieltä käsin niin Helsinki muuttuu aidon monikulttuuriseksi...

Luka

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 13:17:48
Ne luulevat, että voivat tosiaan tehdä ihan mitä tahansa. Tai ehkä ne tietävät.   >:(   :'(

Tietävät että voivat tehdä ihan mitä tahtovat. Kuten täällä harrastetusta sensuurista voi päätellä, ihmiset eivät halua tietää mitä ollaan tekemässä, ja miksi.
Ihmiset eivät ole valmiita kuuntelemaa näiden asioiden taustoja.

Eisernes Kreuz

Quote from: Luka on 19.01.2017, 13:32:50
Tässä ei ole kyse muusta kuin eliitin vallan vahvistamisesta. Yhtiöittämisellä voidaan myydä kansallisomaisuutta kasvottomille sijoittajille (globaali eliitti).
Tämä on askel kohti sisäistä kulunvalvontaa (neuvostoliiton sisäinen passi).

Olisi mielenkiintoista tietää, millainen porukka on Bernerin takana kulisseissa tätä lobbaamassa.

Tuskinpa kyseessä on kepun Takahikiän paikallisosasto.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

JoKaGO

Quote from: Luka on 19.01.2017, 13:43:36
Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 13:17:48
Ne luulevat, että voivat tosiaan tehdä ihan mitä tahansa. Tai ehkä ne tietävät.   >:(   :'(

Tietävät että voivat tehdä ihan mitä tahtovat. Kuten täällä harrastetusta sensuurista voi päätellä, ihmiset eivät halua tietää mitä ollaan tekemässä, ja miksi.
Ihmiset eivät ole valmiita kuuntelemaa näiden asioiden taustoja.

Ei tässä mitään taustoja tarvitse tietää ymmärtääkseen, mitä tässä ollaan tekemässä. Riittää vanha viisaus, seuraa rahaa!

Ja jollei jo ole opittu sähköverkkojen yksityistämisestä mitään, niin ei voi mitään!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.