News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

ApinA

Quote from: Vesa Heimo on 03.01.2017, 12:50:13
Quote from: Tabula Rasa on 03.01.2017, 12:46:53
Se löpön punaväri jää tankkiin pitkäksi aikaa. Ei se hintaero ole riskin väärti. Tiedän että noita seurataan. Kahdesti tsekattu itseltäkin silloin kun ajoin dieselillä. Eipä toki juurikaan etelässä.

Katsastamaton jne tuottaa ison riskin jollet ole täysin perintäkelvottomasti ylivelkaantunut. Katalysaattoriton jää kiinni päästömittauksissa.


Niin jää, silti jotkut sillä ajavat, aivan kuten "jotkut" repivät niitä mahdollisesti tulevia gepsejä irti. Marginaalissa se on, marginaalissa näillä perintäkelvottomillakin.

Katalysaattorista sanoin sen että ei nytkään ole kielletty ajamasta katittomalla autolla jos auto on riittävän vanha. Yleisempää on sitten repiä DPF irti dieselistä, siitä kun ei jää vielä oikein mitenkään kiinni. Joka autossa on sähköt, mitään teknistä ongelmaa kytkeä erittäin heikon virran vaativaa gepsiä ei mihinkään autoon ole.

Mutta pointti; huijareita ja änkyröitä on loppupeleissä marginaalinen määrä, oli muutos mikä tahansa.

Suomalaiset ovat hitaasti lämpenevää kansaa. Tämä tuleva gepsi viritelmä saattaa olla sellainen muutos, jota ei hyväksytä ja se todellinen kansalaistottelemattomuus alkaa. Löpön käyttäminen on huijaamista, gepsin poistaminen on kansalaistottelemattomuutta. Siinä on hurja ero.

porrasaa

Quote from: no future on 03.01.2017, 14:47:00
Päivän hesarissa kokoomusedustaja visioi Keskustatunnelin paluuta. Kertahinnaksi tunnelin käytölle oli laskeskellut 2-3 euroa. Samalla valvontajärjestelmällähän tämäkin hoidettaisiin.
Nämä tunnelit ovat varsin omituisia maassa jossa tilaa riittää.
Ennen matuvyöryä olisin kyllä kannattanut kehnojen kelien vuoksi kävelytunneleitten lisäämistä, nykyisellään ei taitaisi hyvä idea olla.

Ari-Lee

Quote from: 2nd_generation_refugee on 03.01.2017, 14:37:17
Totuus tulee pikku hiljaa esiin. Eiköhän tämä kuljettajan ajotavan tarkkailu tule olemaan se lopullinen päämäärä: Voidaan sakottaa koska ajaa autoa/mp:tä/kuorma-autoa/jne.  :facepalm:

"Trafi on testannut autoihin asennettavaa "mustaa laatikkoa", joka kertoo viranomaiselle missä autoa on ajettu. Lisäksi se voi paljastaa muun muassa kuljettajan ajotavan."
Loppu täällä: http://yle.fi/uutiset/3-9379750

Siinä valmistaja/myyjä kehuu tuotettaan edulliseksi ja toimivaksi. Outoa?



Tässähän on useita eri ongelmia. Verovaroilla kustannetun kansallisen omaisuuden luovuttaminen yksityisten yhtiöiden haltuun ja verotusoikeuden luovuttaminen valtion ulkopuolisille harmaille tahoille. Kansalaisten seuraaminen. Tyhjästä rahastaminen, koska laitteesta ei ole kohteelle eli verovelvolliselle itselleen mitään hyötyä eikä lisäarvoa, mutta laite pitää maksaa ja mahdollisesti päivittää se uudempaan ja taas maksaa, päivittää ohjelmisto ja maksaa, tarkistuttaa laite katsastuksen yhteydessä ja maksaa siitä erikseen. Halpaa kuin saippua. Just. Kokeilkoot Kiinassa.

Quotejohdon kytkeminen auton tietoliikenne- eli OBD-liitäntään,

Autossani ei ole OBD-liitäntää kun ei ole ajotietokonettakaan.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

porrasaa

Quote from: Ari-Lee on 03.01.2017, 15:15:54

Tässähän on useita eri ongelmia.
Kunhan vihreät ovat vallassa keksivät kaikenmoista liikenteen rajoittamista vielä pelkän rahankeruun lisäksi.
Jossain suurkaupungissa jossa oikeasti julkisesta liikenteestä on hyötyä, asia voisi olla hyväkin. Suomessa kaupat ja palvelut vähenee sitä mukaa mitä vähempi väki liikkuu, työpaikat vähenee, mutta riittääpähän hakea notkujia.

Nuivanlinna

Quote from: Ari-Lee on 03.01.2017, 15:15:54

Verovaroilla kustannetun kansallisen omaisuuden luovuttaminen yksityisten yhtiöiden haltuun ja verotusoikeuden luovuttaminen valtion ulkopuolisille harmaille tahoille.


Tämä on aivan ydinkysymys. Millä oikeudella?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Chew Bacca

120 kmh ylityksestä (talvella 100) ja aina alueen rajoituksen ylityksestä lähtee poliisille tekstari @ 170 euroa. Ulosottokelpoinen, todistustaakka auton omistajalla.

Tauno-yksi

Quote from: Lahti-Saloranta on 03.01.2017, 12:40:47
Jalkakäytävien ja pyöräteiden rakentaminen ja kunnossapito aiheuttaa kustannuksia siinä missä maanteidenkin ylläpito. Eikö kaikille ihmisille pitäisi asentaa ketjulla kaulaan simmikortti ja seurata hänen liikkumistaan

Kyllä, ja erityisesti raitiovaunujen ja metrojen punavihreät käyttäjät aiheuttavat paljon kustannuksia, koska raitioteiden ja etenkin metrojen rakentaminen on erittäin kallista.

Ehdotan, että kaikille punavihreille asennetaan perseeseen metro/spora-gps, joka rekisteröi kaikki em. kulkuvälineissä ajetut kilometrit, esim. 10e/km olisi sopiva taso.

Helvetti kun ottaa sipulikupoliin tämä kyttäystouhu.


Seinähullu hallitus.

Lahti-Saloranta

Jos ymmärsin oikein tämän simm seurannan niin tieto auton sijainnista välittyy samaan tapaan kuin kännykkäliikenne. Kuinkahan käy kun johonkin tapahtumaan tulee useita satoja autoja samaan paikkaan. Luulisi että tukiasemat ruuhkautuvat. Samaten kun tie ruuhkaantuu ja jonot seisovat tai matelevat eteenpäin.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Uuno Nuivanen

Persut olisivat voineet edes tätä hulluutta ja kansalaisten varallisuuden ryöstöä vastustaa, mutta kun ei niin ei.

Mr.Reese

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.01.2017, 16:37:04
Persut olisivat voineet edes tätä hulluutta ja kansalaisten varallisuuden ryöstöä vastustaa, mutta kun ei niin ei.
Juuri kun pääsit sanomasta. http://yle.fi/uutiset/3-9385466
Quote– Liikenne- ja viestintäministeriön kyttäysperusteinen tieverohanke on kelvoton, arvostelee perussuomalaisten puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo.

Slunga-Poutsalon mukaan perussuomalaiset ei hyväksy julkisuudessa esillä ollutta ajatusta, että autoihin asennettaisiin esimerkiksi sim-kortti tai jokin muu järjestelmä, jolla seurattaisiin ajokilometrien määrää ja maksettaisiin sitten tienkäytöstä.

Hanke voi siis kaatua hallituksen kehysriihessä huhtikuussa. Juha Sipilän (kesk.) hallituksen ohjelmassa ei ole nyt julkisuudessa esiteltyä autoilijoiden seurantajärjestelmää, perussuomalainen Slunga-Poutsalo arvostelee hallituskumppania.

Tiedotteessa hän kuvailee, että tieverkoston korjausvelka yritetään nyt maksattaa maaseudun asukkailla ja muilla, jotka tarvitsevat välttämättä omaa autoa.

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk.) johdolla valmistellaan liikennekaarta eli lakipakettia, jossa liikennemarkkinoiden sääntely kootaan yhdeksi kokonaisuudeksi.

Lisäksi hallitus on päättänyt, että valtion liikenneverkkoyhtiön perustamista selvitetään. Jouluaattona Helsingin Sanomat kertoi (siirryt toiseen palveluun), että Bernerin mukaan liikenneverkkoyhtiöstä päätetään huhtikuun lopun kehysriihessä. Jos yhtiö aloittaisi 2018, kehysriihessä on tehtävä muutoksia autoveroon, ajoneuvoveroon ja polttoaineveroon. Niistä on luovuttava tai niitä on laskettava, jos teiden käytöstä maksettaisiin tulevaisuudessa erikseen.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Nuivanlinna

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.01.2017, 16:37:04
Persut olisivat voineet edes tätä hulluutta ja kansalaisten varallisuuden ryöstöä vastustaa, mutta kun ei niin ei.

Onko muuten juuri nyt pintaan nostetut PS:n puheenjohtajaspekulaatiot myös osa tätä Perskeko-strategiaa millä luodaan sumuverhoa tälle tiestön kulkuoikeuksien ryöstölle?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Rauno Murju

Teknisen toteutuksen miettiminen on aika turhaa, koska siihen riittäisi vaikka 50 euron älykännykän sinetöiminen kiinteästi johonkin konepellin alle ja siitä piuhat ulkoantenniin ja akkuun sekä sopiva softa. Muu infra on jo rakennettu valmiiksi siihen ympärille eikä vaadi kuin hieman insinöörityötä järjestelmien yhdistämiseen ja hallinnon rakentamisen.

Käyttöä ja toimintaa valvoo tietysti katsastusmies vuosittaisella 19 euron lisämaksulla vrt. obd-luku sekä päästötesti. Myös poliisi voi tullin kanssa suorittaa satunnaista valvontaa tienpäällä ja sitten on vielä kokonainen verkosto jo nyt rekisterikilpien lukemiseen kykeneviä tielaitoksen keli- ja valvontakameroita ja joka voidaan helposti kytkeä paljastamaan pinnareita. Foliota on turha viritellä antennin päälle, koska jo kiihtyvyysanturin avulla voidaan melko luotettavasti määritellä liikkeitä karttapohjalla viimeisestä gps- tai puhelinverkkoon perustuvasta paikannuksesta ja selittämättömät tiedonsiirtokatkot yhdistettynä ajoneuvon liikkeisiin lisäävät kansalaisen kumottavaksi säädettävää todistustaakkaa.

Sanktiointihan voidaan laittaa sen verran kovaksi, että suurin osa massoista maksaa kiltisti kuten jo dieselveron suhteen on tehty.

Kyse on nyt vain siitä, antaako kansa hallituksen myydä liikkumiseensa perustuvan verotusoikeuden yksityiselle taholle vai järjestääkö se tarvittaessa yleislakon. Epäilen että ei järjestä.

Impi Waara

Kenkäverohan meillä on ollut ilonamme jo kauan. http://www.kenkavero.fi/

Enää puuttuu vero polkupyöräilijöille.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!


porrasaa

Quote from: Lahti-Saloranta on 03.01.2017, 16:27:18
Jos ymmärsin oikein tämän simm seurannan niin tieto auton sijainnista välittyy samaan tapaan kuin kännykkäliikenne. Kuinkahan käy kun johonkin tapahtumaan tulee useita satoja autoja samaan paikkaan. Luulisi että tukiasemat ruuhkautuvat. Samaten kun tie ruuhkaantuu ja jonot seisovat tai matelevat eteenpäin.
Voihan ne laittaa datan lähetyksen toimimaan vaikka yöaikaan eli niin että kone seuraa missä ajellaan mutta ilmoittaa vasta myöhemmin missä käyty. Ja vaikka olisi reaaliaikainen, onhan siellä nykysinkin känny jokseenkin joka autossa päällä joten ei varmaan tuossa ole ongelmia. Lisäksi osa lopettanee autoilun kustannusten noustessa, siinä vapautuu kaistaa  :P

ämpee

Quote from: Hohtava Mamma on 03.01.2017, 16:22:19
Koska autoilijat ovat maksaneet tieverkon ja paljon enemmänkin ...

Niin nyt yhtiöittämällä saadaan samat autoilijat maksamaan saman tieverkon uudestaan, ja kaikki tämä ilman minkään muun maksun alenemista.
Hitaampikin voisi luulla verotuksen kiristyvän, vaikka sitä nimitettäisiin tiemaksuksi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Vesa Heimo

Quote from: porrasaa on 03.01.2017, 16:50:18
Quote from: Lahti-Saloranta on 03.01.2017, 16:27:18
Jos ymmärsin oikein tämän simm seurannan niin tieto auton sijainnista välittyy samaan tapaan kuin kännykkäliikenne. Kuinkahan käy kun johonkin tapahtumaan tulee useita satoja autoja samaan paikkaan. Luulisi että tukiasemat ruuhkautuvat. Samaten kun tie ruuhkaantuu ja jonot seisovat tai matelevat eteenpäin.
Voihan ne laittaa datan lähetyksen toimimaan vaikka yöaikaan eli niin että kone seuraa missä ajellaan mutta ilmoittaa vasta myöhemmin missä käyty. Ja vaikka olisi reaaliaikainen, onhan siellä nykysinkin känny jokseenkin joka autossa päällä joten ei varmaan tuossa ole ongelmia. Lisäksi osa lopettanee autoilun kustannusten noustessa, siinä vapautuu kaistaa  :P

Tuota, jos Helsingin keskustassa voi olla "hieman" yli 100 ihmista suht pienellä alueella kännykät kädessä, niin tuskimpa se verkko ihan mahdottomasti kuormittuu muutaman kilotavun sijaintidatasta/minuutti.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

P

Quote from: ApinA on 03.01.2017, 14:50:28
Quote from: Vesa Heimo on 03.01.2017, 12:50:13
Quote from: Tabula Rasa on 03.01.2017, 12:46:53
Se löpön punaväri jää tankkiin pitkäksi aikaa. Ei se hintaero ole riskin väärti. Tiedän että noita seurataan. Kahdesti tsekattu itseltäkin silloin kun ajoin dieselillä. Eipä toki juurikaan etelässä.

Katsastamaton jne tuottaa ison riskin jollet ole täysin perintäkelvottomasti ylivelkaantunut. Katalysaattoriton jää kiinni päästömittauksissa.


Niin jää, silti jotkut sillä ajavat, aivan kuten "jotkut" repivät niitä mahdollisesti tulevia gepsejä irti. Marginaalissa se on, marginaalissa näillä perintäkelvottomillakin.

Katalysaattorista sanoin sen että ei nytkään ole kielletty ajamasta katittomalla autolla jos auto on riittävän vanha. Yleisempää on sitten repiä DPF irti dieselistä, siitä kun ei jää vielä oikein mitenkään kiinni. Joka autossa on sähköt, mitään teknistä ongelmaa kytkeä erittäin heikon virran vaativaa gepsiä ei mihinkään autoon ole.

Mutta pointti; huijareita ja änkyröitä on loppupeleissä marginaalinen määrä, oli muutos mikä tahansa.

Suomalaiset ovat hitaasti lämpenevää kansaa. Tämä tuleva gepsi viritelmä saattaa olla sellainen muutos, jota ei hyväksytä ja se todellinen kansalaistottelemattomuus alkaa. Löpön käyttäminen on huijaamista, gepsin poistaminen on kansalaistottelemattomuutta. Siinä on hurja ero.

Jep. Jos kansa jättää kymmeninä satoina tuhansina auton omistajina hankkimatta ja asennuttamatta ne PANDA-ryhmän lobbaamat mustat urkintalaatikot. Ei niitä asentamaan valtio kykene. Ei poliisi, ei katsastusmies. Ja jos auto tippuu katsastamattomaksi, koska boksia ei osta ,niin jos kymmenet tuhannat, sadattuhannet autoilijat, jotka jatkavat ajamista siitä huolimatta, niin eipä sille poliisikaan mitään mahda. Siis resusrssit eivät riitä sakottamaan ja kiskomaan kilpiä. Ja jossain vaiheessa jopa systeeminvalvojien moraali voi alkaa rakoilla vainota bokseista perustellusti kieltäytyneitä.

Minusta hallitus on astumassa lain ja moraalin ulkopuolelle ajaessaan veronmaksajan ja valtion väliin yksityistä tahoa kuppaamaan rahaa satoja miljoonia ellei miljardin vuodessa julkisilla rahoilla rakennetun tieverkon käytöstä. Muutenkin on moraalitonta luovuttaa julkinen monopoli yritykselle, jonka toimintaa suojaa "yrityssalaisuus". Yrityksen sisällä voidaan kähmiä mitä lie käytännössä veronmaksajien rahoilla, koska maksu on pakko maksaa. Kaikki hankintojen julkisuus katoaa, koska kyseessä on yhtiö. Se luo valtavat mahdollisuudet rakenteelliselle varastamiselle ja rakenteelliselle korruptiolle. Ja kaikki perustuu pakkoon ja meidän veronmaksajien maksaman tieomaisuutemme hyödyntämiseen. Täysin moraalitonta.

Oli kyllä valehtelun aatelia, Berner selittämässä, että liikenteen maksut vähenevät, kun väliin tuodaan Panda-ryhmän yritykset kuppaamaan satoja miljoonia välistä. Panda-ryhmä itse kehui miljardin liikevaihtohaaveella ..   Liikenteen veroja kerätään noin 7-8 miljardia , keräämisen kuluihin menee nykyisin 0,2% tuosta 7-8 miljardista. Tieliikenteeseen käytetään noin 1,7 miljardia vuodessa. Siis päälle 5 miljardia menee muuhun budjettiin.  Ollilan ryhmä väitti vuosikulun boksikeräykselle olevan 130 miljoonaa per vuosi. Ja aloituskulun olevan 460 miljoonaa. Molemmat ovat todennäköisesti  valtavasti alakanttiin. Epävirallisesti, kun haaveilivat itsekin miljardin rahastamisesta vuodessa. Veron keräämisen kulut siis räjähtävät! Ja ne kulut menevät yksityiseen taskuun yrityksille, joille politikot antavat privilegion.

On mahdotonta, että liikenteen kulut laskisivat, jos kuvioon lisätään uusi välistävetäjä, joka kiskoo 130 miljoonaa/ miljardin vuosi? Ellei sitten leikata muuhun budjettiin kerättäviä miljardeja, joka ei ole mahdollista.

Siis "liikenteen maksut pienenevät"? Kuka uskoo moiseen paskaan?  Miksi ja mihin tarvitaan verotuottoa isosti syövä loinen? Varastamaan rahaa veronmaksajilta ja valtiolta?

Tässä voisi olla ihan rikos tekeillä?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Vesa Heimo

Quote from: P on 03.01.2017, 17:16:46

Jep. Jos kansa jättää kymmeninä satoina tuhansina auton omistajina hankkimatta ja asennuttamatta ne PANDA-ryhmän lobbaamat mustat urkintalaatikot. Ei niitä asentamaan valtio kykene. Ei poliisi, ei katsastusmies. Ja jos auto tippuu katsastamattomaksi, koska boksia ei osta ,niin jos kymmenet tuhannat, sadattuhannet autoilijat, jotka jatkavat ajamista siitä huolimatta, niin eipä sille poliisikaan mitään mahda.

Ei niitä päivässä skannata, mutta poliisilla on jo käytössä kilpien tunnistusjärjestelmä. Jo tavalliselle luottotiedot kunnossa olevalle työttömälle tilanne on se että mitään järkeä ei ole riskeerata jättisakkoa.

Teknisesti ei tuossa ole mitään sellaista mikä ei voitaisi nuijia kaikille läpi kaikille muille paitsi sille marginaalille jota ei yhteiskunta muutenkaan heilauta.

Diesel vs. löpö tyyppisesti tuosta kun pistetään samantyyppinen sakko (mahdollisesti tonneja), niin harva ottaa riskiä.

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Juffe

Quote from: P on 03.01.2017, 17:16:46
Jep. Jos kansa jättää kymmeninä satoina tuhansina auton omistajina hankkimatta ja asennuttamatta ne PANDA-ryhmän lobbaamat mustat urkintalaatikot. Ei niitä asentamaan valtio kykene. Ei poliisi, ei katsastusmies. Ja jos auto tippuu katsastamattomaksi, koska boksia ei osta ,niin jos kymmenet tuhannat, sadattuhannet autoilijat, jotka jatkavat ajamista siitä huolimatta, niin eipä sille poliisikaan mitään mahda. Siis resusrssit eivät riitä sakottamaan ja kiskomaan kilpiä. Ja jossain vaiheessa jopa systeeminvalvojien moraali voi alkaa rakoilla vainota bokseista perustellusti kieltäytyneitä.
Tästä nousi vähän offtopicina tällaisia suunnitelmia liippaava kysymys. Rikokseen yllyttäminen (en muista, onko nykyään suunnittelukin) on laitonta. Mutta onko laillista yllyttää sellaiseen rikokseen, joka vielä suunnitteluhetkellä ei ole rikos? Eli jos tiedetään, että on tulossa tietty lainmuutos, saako sen rikkomiseen yllyttää aivan vapaasti ja tehdä vaikka kuinka kattavia suunnitelmia siitä, miten lakia vastustetaan sitä rikkomalla sitten kun laki tulee voimaan? Pakko oman järjen mukaan saada, jos oikeusvaltiossa eletään.

Ari-Lee

Quote from: P on 03.01.2017, 17:16:46
Tässä voisi olla ihan rikos tekeillä?

Kaikkien lukemani perusteella vankilaan Berner & co. kuuluisi eikä ministeriötä johtamaan.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tabula Rasa

Eiköhän törkeä petoksen kaikki merkit täyttyne jo nyt. Ja lainosaajat löytänevät monia muitakin syytekohtia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Fiftari

Quote from: Juffe on 03.01.2017, 17:41:14
Tästä nousi vähän offtopicina tällaisia suunnitelmia liippaava kysymys. Rikokseen yllyttäminen (en muista, onko nykyään suunnittelukin) on laitonta. Mutta onko laillista yllyttää sellaiseen rikokseen, joka vielä suunnitteluhetkellä ei ole rikos? Eli jos tiedetään, että on tulossa tietty lainmuutos, saako sen rikkomiseen yllyttää aivan vapaasti ja tehdä vaikka kuinka kattavia suunnitelmia siitä, miten lakia vastustetaan sitä rikkomalla sitten kun laki tulee voimaan? Pakko oman järjen mukaan saada, jos oikeusvaltiossa eletään.
Perustuslaki 8 §
Rikosoikeudellinen laillisuusperiaate

Ketään ei saa pitää syyllisenä rikokseen eikä tuomita rangaistukseen sellaisen teon perusteella, jota ei tekohetkellä ole laissa säädetty rangaistavaksi. Rikoksesta ei saa tuomita ankarampaa rangaistusta kuin tekohetkellä on laissa säädetty.

Itse veikkaan että tuon mustan laatikon kanssa käy vähän niin kuin passien sormenjälkien. Ensin sanottiin että passien sormenjälkiä ei käytetä mihinkään muuhun niin ei kauaa mennyt kun poliisi tahtoi apajille. Vaikka kuinka puhuttaisiin että käytettäisiin pelkästään käyttöperusteiseen maksattamiseen niin jossain vaiheessa joku viranomainen alkaa tahtoa käyttämään tuota seuraamiseen. Esimerkkinä vaikkapa tesoman murha. Poliisi teki hiukean määrän DNA testejä eikä löytänyt ketään jonka DNA olisi osunut yksin puukosta löytyneeseen. Jos tuo musta laatikko olisi ollut käytössä tuolloin niin poliisi olisi varmaan ottanut yhteyttä jokaiseen joka ajoi ohitse tuona aikana kun murhan arvellaan tapahtuneen. Sitten poliisit voisivat urkkia kansalaisia muutenkin enemmän, jo nyt poliisit käyttävät omia rekistereitään vähän sinne päin ja siellä vierailee poliiseja ihan vain uteliaisuuttaan. Entä jos joku päättää seurata omaa vaimoaan/miestään? Sitten on erikseen vielä mahdolliset tietovuodot sun muut. Niin kauan kun viranomaiset ja poliitikot ovat mitä ovat niin en halua tuollaista autooni.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Nuivanlinna

Quote from: Mr.Reese on 03.01.2017, 16:39:54

Juuri kun pääsit sanomasta. http://yle.fi/uutiset/3-9385466
Quote– Liikenne- ja viestintäministeriön kyttäysperusteinen tieverohanke on kelvoton, arvostelee perussuomalaisten puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo.

Slunga-Poutsalon mukaan perussuomalaiset ei hyväksy julkisuudessa esillä ollutta ajatusta, että autoihin asennettaisiin esimerkiksi sim-kortti tai jokin muu järjestelmä, jolla seurattaisiin ajokilometrien määrää ja maksettaisiin sitten tienkäytöstä.

Hanke voi siis kaatua hallituksen kehysriihessä huhtikuussa. Juha Sipilän (kesk.) hallituksen ohjelmassa ei ole nyt julkisuudessa esiteltyä autoilijoiden seurantajärjestelmää, perussuomalainen Slunga-Poutsalo arvostelee hallituskumppania.

Tiedotteessa hän kuvailee, että tieverkoston korjausvelka yritetään nyt maksattaa maaseudun asukkailla ja muilla, jotka tarvitsevat välttämättä omaa autoa.

.

Jos Persut aidosti vastustaisivat tätä, niin älähdyksen pitäisi tulla puolueen ministeritasolta. Miten on Timo Soini?
Ja parahin Riikka, kysymys ei ole maaseutu vastaan kaupunki, vaan kasvoton oligarkki-pääoma vastaan Suomen kansa ja sen omistama omaisuus sekä oikeus vapaaseen liikkumiseen, omassa maassaan.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

P

Quote from: Fiftari on 03.01.2017, 17:53:33

Ketään ei saa pitää syyllisenä rikokseen eikä tuomita rangaistukseen sellaisen teon perusteella, jota ei tekohetkellä ole laissa säädetty rangaistavaksi. Rikoksesta ei saa tuomita ankarampaa rangaistusta kuin tekohetkellä on laissa säädetty.

Itse veikkaan että tuon mustan laatikon kanssa käy vähän niin kuin passien sormenjälkien. Ensin sanottiin että passien sormenjälkiä ei käytetä mihinkään muuhun niin ei kauaa mennyt kun poliisi tahtoi apajille. Vaikka kuinka puhuttaisiin että käytettäisiin pelkästään käyttöperusteiseen maksattamiseen niin jossain vaiheessa joku viranomainen alkaa tahtoa käyttämään tuota seuraamiseen. Esimerkkinä vaikkapa tesoman murha. Poliisi teki hiukean määrän DNA testejä eikä löytänyt ketään jonka DNA olisi osunut yksin puukosta löytyneeseen. Jos tuo musta laatikko olisi ollut käytössä tuolloin niin poliisi olisi varmaan ottanut yhteyttä jokaiseen joka ajoi ohitse tuona aikana kun murhan arvellaan tapahtuneen. Sitten poliisit voisivat urkkia kansalaisia muutenkin enemmän, jo nyt poliisit käyttävät omia rekistereitään vähän sinne päin ja siellä vierailee poliiseja ihan vain uteliaisuuttaan. Entä jos joku päättää seurata omaa vaimoaan/miestään? Sitten on erikseen vielä mahdolliset tietovuodot sun muut. Niin kauan kun viranomaiset ja poliitikot ovat mitä ovat niin en halua tuollaista autooni.

No ne sijaintitiedot vuodetaan, joku myy ja joku tietomurtaa ne aivan satavarmasti. Joku ko. firmojen työntekijä kauppaa iltapuluille julkimoiden olinpaikat bulvaanin avulla. Poliisi vaatii sopivan rikoksen myötä saada seurantatiedot ja saa ne. Sen jälkeen on kansalaisten kyylääminen vieläkin helpompaa. Jotkut poliisit sitten seuraavat ex-iään, ex-sän uutta puolisoa yms. Tämä tulee tapahtumaan 100% varmuudella, koska poliisi on käyttänyt nykyisiäkin tietojärjestelmiä toistuvasti vastoin lakia. Olemme luomassa omilla rahoillamme stalkkareiden märkää unelmaa.

VIP-, poliittisesti ja yhteiskunnallisesti tärkeiden autoihin noita bokseja ei tule. Siis stubbit, herlinit, sipilät ja bernerit yms. jätetään boksipakon ulkopuolelle, koska supo tulee niin suosittamaan. Olisi heidän seuraamisensa ja jäljittämisensä liian helppoa. Koska ne tiedot kuitenkin vuodetaan ja kräkätään. Olisi seuraavan sdp:n ehdokkaan helpompi seurata kaapattavaa perijätärtä tai livauttaa sillalta tiiliskivi stubbin auton tuulilasiin, koska historialliset liikeet ja reaaliaikainen liikkuminen olisi saatavissa.

Mutta tavallisen kansalaisen liikkuminen on vapaata saalista kenelle tahansa. Ei minusta voi olla laillista pakottaa ihmisen jakamaan liikkumistietoaan yksityisille yrityksille ja mahdollisesti edes viranomaisille..

Taitaa taas olla rikos suunnitteilla?
Muut valtiot murtaisivat ja hankkisivat nuo liikkumistiedot helposti. Suomen huoltovarmuuden, sotilaspuolen yms. henkilöstön autoihin ei moisia pitäisi saada asennettua ihan realistisista turvallisuussyistä. 
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Lahti-Saloranta

Persut ainakin puheissa tuntuvat tyrmäävän Bernerin kyttäyslain. Tosin Slunga-Poutsalo höpisee jostain tieverkon korjausvelasta, puhuisi enneminkin tiestön korjausrahojen käytöstä muihin tarkoituksiin.
Ei tämä tiemaksu ainut päättömyys ole. Uuden tupakkalain mukaan kaupoilta voidaan periä jopa 1000 euroa myyntipisteen tarkastusmaksua, siis myyntipisteen joita kaupassa on usein yhtä monta kuin kassoja. Mitähän tarkastamista siinä myyntipisteessä muuten on.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Kulttuurirealisti

Ollilahan tätä on ajanut jo monen vuoden ajan. Mihin alan firmaan Ollila (ja Berner & co) ovat sijoittaneet?
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

MW

Quote from: P on 03.01.2017, 18:22:33
***
Taitaa taas olla rikos suunnitteilla?
Muut valtiot murtaisivat ja hankkisivat nuo liikkumistiedot helposti. Suomen huoltovarmuuden, sotilaspuolen yms. henkilöstön autoihin ei moisia pitäisi saada asennettua ihan realistisista turvallisuussyistä.

Koska noita jo ammattinsa tai asemansa puolesta ei-seurattavia on paljon, systeemi tarkoittaisi itse asiassa kansalaisten jakamista seurattaviin ja ei-seurattaviin.

Paaria-luokkaan, jota kyykytetään mielinmäärin, ja koskemattomaan ylimystöön.

Rauno Murju

Quote from: Hohtava Mamma on 03.01.2017, 18:08:55
Vedetäänpä pipo mallia 1984 hetkeksi päähän.

Sen lisäksi, ettö tuolla voidaan valvoa missä liikut, milloin liikut ja miten kovaa liikut, sillä voidaan OBD2-väylään kytkettynä tehdä myös paljon muuta. OBD2-väylästä mitataan jo nyt päästöt. OBD2-väylästä voidaan lukea ajoneuvosi vikakoodit.

OBD2-väylästä voidaan deaktivoida ajoneuvon ajonesto. Ei ole kovin kaukaa haettua, että ajonesto voidaan silloin myös aktivoida sen kautta. Koska SIM-kortti mahdollistaa kaksisuuntaisen liikenteen ajoneuvon ja tukiasemien välillä, voidaan Mustaa Laatikkoa ohjata myös ajoneuvon ulkopuolelta. Milloin ajonesto kytkettäisiin päälle ulkopuolelta "Bernerin" toimesta?

Epäilty rikollisessa käyttötarkoituksessa oleva ajoneuvo. Maksamattomat ajoneuvoverot. Katsastamaton ajoneuvo. Epäkunnossa oleva Musta Laatikko. Liikaa maksamattomia sakkoja. Vakuuttamaton ajoneuvo. Liian monta vikakoodia yhtä aikaa. Liian suuret päästöarvot. Liikenneturvallisuutta vaarantava ajotapa kovine kiihdytyksineen. Yli 2 min tyhjäkäynti muulloin, kuin talvikuukausina.

Tämän kaiken saat kylkiäisenä, ihan ilmaiseksi. Voit jatkaa listaa.


Ajoneston voi laittaa päälle tai pois obd-töpselin kautta lähettämällä sopivan arvon k-väylään. Kyseessä on ihan standardiominaisuus.

Tietenkin sitä voidaan käyttää etänä myös työkaluna veronmaksun valvontaan ja kansalaisten seurantaan poliisin toimesta tai mihin tarkoitukseen hyvänsä dataa halutaan kerätä. 

Katsastusmies laittaa oman kirkkaan ajokielto-tarransa tuulilasiin ja jota ei saa poistaa, mikäli ajoneuvo ei täytä tiettyjä vaatimuksia mutta paljon tehokkaampaa on kytkeä vakoilulaitteen kautta ajonesto päälle paluukanavan kautta. Uskallan väittää, että tälläkin palstalla n. 95%:lla loppuisi ajaminen siihen paikkaan osaamisen puutteessa. Sama pätee massoihin.

Tabula Rasa

Eikä autovarkaus tule enää helpommaksi. Joku kräkkeri näprää työkalun joka sulkee jäljittimen ja obdn kautta avaa langattomasti lukot sekä käynnistää moottorin. Yhden napin painalluksella.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''