News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Tatu

Tuleekohan nämä myös mopoautoihin? Perheessä on 2 autoa vain työmatkoja varten, muuten pärjättäisiin kyllä yhdellä. Itse voisin ajaa noin 30km/työpäivä ihan hyvin mopoautolla.

Nuivanlinna

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 12:45:24
Quote from: Nuivanlinna on 28.12.2016, 11:47:47
Googlen ja Facebookin käyttö on esim. työmatka-autoilijalle täysin vapaaehtoista.

Ei autoakaan mikään laki velvoita käyttämään, vaan työmatkan voi hoitaa muillakin keinoin.

Ullatus, onko asia tosiaankin noin?  :flowerhat:
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Delaz

^työmatkat bussilla, maksat käteisellä mutta kohtaan sekin vedetään pois. Sitten on täydellinen systeemi rakennettu.

Capitalism and socialism both suck! Build something new, friendly for human beings.

Ari-Lee

Quote from: Nuivanlinna on 28.12.2016, 12:50:35
Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 12:45:24
Quote from: Nuivanlinna on 28.12.2016, 11:47:47
Googlen ja Facebookin käyttö on esim. työmatka-autoilijalle täysin vapaaehtoista.

Ei autoakaan mikään laki velvoita käyttämään, vaan työmatkan voi hoitaa muillakin keinoin.

Ullatus, onko asia tosiaankin noin?  :flowerhat:

Saattaa tosiaan ollakin, ettei verovelvollista velvoiteta käymään töissä lainkaan. Lisäksi verovelvollinen voi kohta hakea ajan eutanasiaan kun verovelvollisuus alkaa ottamaan liikaa voimia. Työvoimaa, insinöörejä ja lääkäreitä saadaan Afrikasta ja Lähi-idästä. Suomi nousuun.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mr.Reese

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 12:45:24
Quote from: Nuivanlinna on 28.12.2016, 11:47:47
Googlen ja Facebookin käyttö on esim. työmatka-autoilijalle täysin vapaaehtoista.

Ei autoakaan mikään laki velvoita käyttämään, vaan työmatkan voi hoitaa muillakin keinoin.
Matkusta sinä vaan niiden mutlujen kanssa. No thänks.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Lalli IsoTalo

Quote from: Hän on 28.12.2016, 12:39:20
Miksi edes mitata ajettuja määriä kun voi lätkäistä blanket-veron jota voi nostaa loputtomiin.

Koska idean isä, Jorma Ollila, tiemaksutyöryhmän puheenjohtaja, entinen keskustapuolueen kansainvälisten asioiden sihteeri, vanha Bilderberg-ryhmän ohjausryhmäläinen (ja ahkerin kokouksiin osallistunut suomalainen), on saanut jossain päähänsä jänniä ajatuksia siitä, että autoilevien kansalaisten seuraaminen on oikein hyvä ja kannatettava idea, jolla voi sitäpaitsi myös rahastaa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Ari-Lee

Quote from: Hän on 28.12.2016, 12:39:20
Miksi edes mitata ajettuja määriä kun voi lätkäistä blanket-veron jota voi nostaa loputtomiin.

Brysselissä on joskus laskettu olevan n. 100000 lobbaria erilaisille hankkeille. Siihen joukkoon mahtuu laitepuolen valmistajien lobbareita leijonanosa. Elektroniikka vaatii asiakkaita. Asiakkaita on mutta seurantalaitteille vähemmän. Ne ovat enimmäkseen yhtiöiden kuljetuspuolelle ja valtioiden ajoneuvojen seurantaan hankittuja. Nyt tuli oiva tilaisuus saada kavereille laitemarkkinat ja poliitikon omiin bisneksiin potkua. Kataisen kokeiluyhteiskuntaa rakennetaan näin.

Siksi on hyvä mitata ajetut kilometrit.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Vredesbyrd

Kun suomalaiset rukoilevat #uuttanokiaa, kannattaa pitää varansa, sillä todennäköisesti saamme juuri mitä tilaamme: Nokian pakolliset valvontasirut tukkirekasta harrastemoottoripyörään. Kun Euroopan Unionissa on suomalaiset mallioppilaina sirutettu ja laskutettu, voidaan tämä kokeilu skaalata nyt väestömäärältään suurempiin EU-maihin.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Impi Waara

Vuodenvaihteessa poistuva makeisveron tuotto korvataan nostamalla bensan hintaa. Hienoa, saadaan Sisu-pastillit edullisemmin...

Haluan tietää mitä tarkoitusta varten autoilutietoni halutaan rekisteriin, joka loukkaa yksityisyydensuojaani räikeästi. Itseasiassa vaadin tietää.

Fakebuukki ei kerää minusta tietoja, koska en ole sen systeemin käyttäjä. Guugelin hakutietoihin voin vaikuttaa joko hakemalla tietoa tai olla hakematta. Minulla ei kulje mukana mitään älylaitetta ja karvalakkimallinen puhelinkin jää usein kotiin.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

newspeak

Quote from: Impi Waara on 28.12.2016, 13:25:30
Vuodenvaihteessa poistuva makeisveron tuotto korvataan nostamalla bensan hintaa. Hienoa, saadaan Sisu-pastillit edullisemmin...

Populistista kansan kusettamista tuollaiset makeisverojen poistot, kuten on myös alkoholipolitiikalla temppuilukin. Ryöstettävä kansa pysyy tyytyväisenä kun saa suunsa makeaksi.

Lex Diabetes.

Bellerofon

Tällä hetkellä ajoneuvovero bensiiniautolla on noin 200-300€ vuodessa ja autovero ostettaessa on korkea. Lisäksi polttoaineen verotus on hirveä. Keskimäärin suomalainen ajaa noin 15000 km vuodessa. Tämä tarkoittaa bensiinikäyttöisellä autolla  200€/a + 70,25c per litra (alveja en ota mukaan tässä). Kokonaisverotus polttoaine + ajoneuvovero ovat noin 1200€ vuodessa. Auton hankinnan verotusta ei tässä huomioida, koska ne on luonnollisesti jo maksettu ja ovat niin autokohtaiset, ettei niitä ole mielekästä alkaa purkaa auki. Jatkossa samoilla kilsoilla vero olisi 1200€, mikäli vuosittainen ajoneuvovero ja polttoaineen vero poistuisivat (mitä ei ikinä tule tapahtumaan). Käyttöön, ilmastonsuojeluun, kulutukseen ja taloudelliseen ajoon ohjaa kuitenkin helvetin paljon paremmin polttoaineeseen liitetty vero kuin GPS-pohjainen kilometrihinnoittelu erilaisine porkkanoineen ja keppeineen. Kallis ja monimutkainen järjestelmä tuhoaa kaiken hyödyn, mikä siitä olisi saatavilla ja lopulta tulos on se, että autoilijan kustannukset kasvavat, valtion kustannukset kasvavat ja järjestelmätoimittajat hierovat karvaisia kouriaan.
Kilometripohjainen vero voisi olla mainio, jos kaikki muut verot poistuisivat, jolloin omistuksen sijaan maksettaisiin käyttämisestä. Saman toki pitäisi olla myös liikenne- ja kaskovakuutusten osalta voimassa. Tämä helpottaisi useamman auton omistamista ja autoharrastajia.

Ari-Lee

Quote from: Impi Waara on 28.12.2016, 13:25:30
Vuodenvaihteessa poistuva makeisveron tuotto korvataan nostamalla bensan hintaa. Hienoa, saadaan Sisu-pastillit edullisemmin...

Sisu-pastillit myytiin Italiaan. Menivät boikottiin samalla. Ja tosiaan kaikki maailman verot voidaan ympätä polttoaineveroon. Polttoaineveroa ei kyllä voi supistaa koskaan. Nyt loppui EU:n määräyksestä mentolisavukkeiden myynti. 2020 taitaa loppua tupakkatuotteiden myynti kokonaan. Minne tupakkavero ympätään? Polttoaineveroon luonnollisesti.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mr.Reese

Quote from: Ari-Lee on 28.12.2016, 13:36:24
2020 taitaa loppua tupakkatuotteiden myynti kokonaan. Minne tupakkavero ympätään? Polttoaineveroon luonnollisesti.
Salakuljetus Venäjältä alkaa hyvinkin olla kiinnijäämisriskin arvoista. Tällä menolla maailman suurin elintasokuilu(liekö edes enää) kiepsahtaa päälaelleen.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Ari-Lee

Quote from: Mr.Reese on 28.12.2016, 13:41:13
Quote from: Ari-Lee on 28.12.2016, 13:36:24
2020 taitaa loppua tupakkatuotteiden myynti kokonaan. Minne tupakkavero ympätään? Polttoaineveroon luonnollisesti.
Salakuljetus Venäjältä alkaa hyvinkin olla kiinnijäämisriskin arvoista. Tällä menolla maailman suurin elintasokuilu(liekö edes enää) kiepsahtaa päälaelleen.

Avaisikohan Airiston Helmi savukekaupan, koska muutenkin ramppaavat laivoilla ja hekoilla Suomen vesialueilla ja ilmatilassa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

P

Quote from: Peltipaita on 28.12.2016, 02:42:44
Tottelematonuudella ei taida selvitä. Toisaalta, jos tie on yksityisen yrityksen hallinnoima, kusetat tavallaan sitä etkä valtiota. Lakeja täytyy väsätä koska tien käyttö ilman maksua ei taida olla nykyään mitenkään sanktioitua.

Voiko kusettajaa kusettaa? Siis verovaroilla maksetut tiet annetaan yksityiselle yritykselle pakolla kupattaviksi. Tuodaan väliin yksi loinen lisää. Ja Bernerin mukaan tämä alentaa autoilun kuluja? Vattu, mitä ne oikein vetää, että kehtaavat julkisuuteen puhua tuollaista paskaa naamaperuslukemalla?

Käsittämätön ajatus antaa jollekin yritykselle preemio-oikeus pakolliseen maksuun ja luoda rahareikä verotukseen. Nykyisin taitaa mennä alle 1/5 -osa tieliikenteeltä kerätyistä veroista tieliikenteen aiheuttamiin kuluihin. Suurin osa tieliikenteeltä kerätystä rahasta menee ihan budjetin paikkaamiseen. Miten ihmeessä se osuus täytetään, jos tieliikenteen verotusta alennetaan ja annetaan siitäkin iso siivu yksityiselle verot monopolina keräävälle taholle.

Ei todellisessa maailmassa moinen yhtälö voi olla mahdollinen.

Lisäksi tulee tietosuoja. Meidän pitäisi Bernerin halujen valossa antaa liikkumistietomme yksityiselle yhtiölle.. Joka voi tehdä niillä mitä haluaa. Toki lailla voidaan säätää, että tiedot pitää salata, mutta joku ne sieltä croppaa ja myy..

Suomesta on tullut pahkasika.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Ari-Lee

QuoteNykyisin taitaa mennä alle 1/5 -osa tieliikenteeltä kerätyistä veroista tieliikenteen aiheuttamiin kuluihin.

Niin, siis joka kuudes veroeuro autoilijoiden maksamista veroista ja maksuista, yhteensä n. 7 miljardia/v., menee tiestön ylläpitoon.

Suurimman yksittäisen kakunsiivun nielaisee YLE - n.510,5 miljoonaa /v.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

P

Quote from: Fiftari on 28.12.2016, 09:04:38
QuoteTutkija varoittaa autojen satelliittipaikannuksen riskeistä: "Selviää heti, missä asuu ja missä käy töissä"

VTT:n erikoistutkija ihmettelee, miksi toimivaa nykyjärjestelmää täytyy muuttaa.


No tottakai siksi, että hallituksen lähipiirien firmat pääsevät myymään pakolla kalliit seurantalaitteet ja pääsevät veronkantoon väliin rahastamaan loisena ison siivun kerättävästä verosta. Siksi.  Esim. polttoainevero tulee käytännössä lähes 100%tisti kerätysta rahana valtion kassaan. Käyttövero, nyt kun systeemi on jo luotu varmasti paalle 90%:tin osuudelta valtion kassaan.  Kun laitetaan veronkeräämiseen monimutkaiset tekniset systeemit, joista hallinnoivat yksityiset yhtiöt, saadaan iso siivu kerätystä verosta kupata noiden firmojen tileille voittona ja "kuluina", vaikka kuluja aiheuttavat politikkojen sukulaiset ja itse politikot suojatyöpaikoillaan ko. firmoissa. Luultavasti kerätystä eurosta valtio saa kassaansa vain puolet.

Mitään häpyä ei näillä bernereillä tunnu olevan rakenteellisen varastamisen suunnitelmissaan?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 11:42:28
Quote from: Mr.Reese on 28.12.2016, 11:11:52
En suostu mihinkään isoveli valvoo paskaan.

Et edes siihen, että Google (ja Facebook) rekisteröivät liki kaiken mitä teet netissä mm. eri sivuille asennettujen "palikoidensa" avulla, joista sitten muodostetaan yksityiskohtainen henkilöprofiili sinusta kyseisten yhtiöiden tietokantoihin?

On vapaa valinta käyttääkö ko. firmojen palveluita. Tiemonopolin yksityistämisen jälkeen ei ole valinnanvaraa. Joudut luovuttamaan liikkumisteitosi jollekin yksityiselle firmalle ja valtiolle. Tiedot tullaan myymään, varastamaan ja käyttämään urkintaan 100%.tin todennäköisyydellä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Impi Waara

Quote from: P on 28.12.2016, 14:07:47
Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 11:42:28
Quote from: Mr.Reese on 28.12.2016, 11:11:52
En suostu mihinkään isoveli valvoo paskaan.

Et edes siihen, että Google (ja Facebook) rekisteröivät liki kaiken mitä teet netissä mm. eri sivuille asennettujen "palikoidensa" avulla, joista sitten muodostetaan yksityiskohtainen henkilöprofiili sinusta kyseisten yhtiöiden tietokantoihin?

On vapaa valinta käyttääkö ko. firmojen palveluita. Tiemonopolin yksityistämisen jälkeen ei ole valinnanvaraa. Joudut luovuttamaan liikkumisteitosi jollekin yksityiselle firmalle ja valtiolle. Tiedot tullaan myymään, varastamaan ja käyttämään urkintaan 100%.tin todennäköisyydellä.

Kysymys kuuluu nielläänkö tämäkin paska sohvalla naristen vai nähdäänkö automarsseja tms. mielenilmauksena? Suomalaiset ovat niin hälvetin lampaita, että mikään ei irrota näkyviä reaktioita. Siksi meitä viedään kuin kuoriämpäriä.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Vredesbyrd

Quote from: P on 28.12.2016, 14:07:47
On vapaa valinta käyttääkö ko. firmojen palveluita. Tiemonopolin yksityistämisen jälkeen ei ole valinnanvaraa. Joudut luovuttamaan liikkumisteitosi jollekin yksityiselle firmalle ja valtiolle. Tiedot tullaan myymään, varastamaan ja käyttämään urkintaan 100%.tin todennäköisyydellä.

Muistakaa, että näitä Bernerin thatcherointeja tehdään, koska Euroopan Unioni ja Yhdysvallat tahtovat törmäyttää yhdysvaltalaisen suurpääoman eurooppalaisten kansallisvaltioiden infran koplaamiseen TTIP:n/TISA:n kautta. Kun TISA astuu voimaan, ja yksityistämiset on mahdollistettu EU-valtioiden kansallisella esivalmistelulla, niitä ei saa enää purettua ilman menoa yhdysvaltalaisesti hallittuun välimiesmenettelyyn, jossa kansallisvaltio ei koskaan ole voittanut sitä haastanutta yritystä.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Nuivanlinna

Quote from: Vredesbyrd on 28.12.2016, 14:19:23
Muistakaa, että näitä Bernerin thatcherointeja tehdään, koska Euroopan Unioni ja Yhdysvallat tahtovat törmäyttää yhdysvaltalaisen suurpääoman eurooppalaisten kansallisvaltioiden infran koplaamiseen TTIP:n/TISA:n kautta. Kun TISA astuu voimaan, ja yksityistämiset on mahdollistettu EU-valtioiden kansallisella esivalmistelulla, niitä ei saa enää purettua ilman menoa yhdysvaltalaisesti hallittuun välimiesmenettelyyn, jossa kansallisvaltio ei koskaan ole voittanut sitä haastanutta yritystä.

Ei taida edes Halla-ahon neuvo äänestää Vihreitä tai Vasemmistoliittoa auttaa tässä TTIP/TISA-hulluuden torjunnassa, laitettiinhan tämäkin asia jos vasuriministerin kaudella tulille.
Kaikki poliittiset toimijat, kommunisteista Kokoomuksen siunaa tämänkin hulluuden.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Jääpää

SE-liikkeen ja muitten "epäillyttävien" tahojen kannattaa satsata hevos-ja porotallitoimintaan..
..ohitat klo3.36 tyhjässä risteyksessä STOP-merkin hiljaisella nopeudella, suurta varovaisuutta  noudattaen..KABOOM! Autosi ohjautuu tiensivuun ja autosi huippuunviritetty hifi-järjestelmä
alkaa ohjeistamaan "sim"-kortin kautta :
" Nouse ulos autosta molemmat kädet näkyvillä! Siirry pientareelle, laske housusi molemmat
kädet näkyvillä!....Alushousut myös!  Polvistu ja kumarru niin, että kätesi tulevat edessäsi olevan  liikennevalvontalaitteet molemmin puolin! ..Kädet pidemmälle!  Noin, automaattinen käsiraudoitus pitää Teidät paikoillanne siihen asti, kunnes lähin Takavarikointiyksikkö saapuu paikalle, odotusaika noin 9min.36sek, hyvää odotusta!"
""...piip piip hetkinen, saatte erikoisvieraan! Eräs korkea-arvoinen henkilö haluaa Teistä kuvan kanssaan korkokenkänsä korko perseessänne, koska olette ensimmäinen Uudella-tavalla pidätetty. Odotusaika n. 4h44min.32sek. Hyvää odotusta! ..Muistakaa käyttäytyä kunnioittavasti, tiedätte varmaan Uuden-tavan Vihapuhesanktiot, joten nyt kannattaa olla kiltti! Hyvää odotusta!"
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Vredesbyrd

Kevennykseksi Ylilaudalta asiaa koskevasta ketjusta poimittu pikkuinen yksityiskohta, joka on vain tällaisen sadistisen toiminnan looginen lopputulema:

Quote>Paljonkohan käveleminen tiellä tulee maksamaan?

>50 euroa kuussa niin saa rajoittamattoman kävelypaketin.

>Kuukausimaksullisen kävelypaketin voit ostaa lähimmästä K-Kengästä.

>Kävelen sen verran vähän että otin 10e prepaidin, mutta jouduin jatkamaan metsässä kun saldo loppu kesken.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

orientexpressen

Quote from: P on 28.12.2016, 14:07:47
On vapaa valinta käyttääkö ko. firmojen palveluita. Tiemonopolin yksityistämisen jälkeen ei ole valinnanvaraa. Joudut luovuttamaan liikkumisteitosi jollekin yksityiselle firmalle ja valtiolle. Tiedot tullaan myymään, varastamaan ja käyttämään urkintaan 100%.tin todennäköisyydellä.

Käytännössä netin käyttö on hyvin vaikeaa jos haluaa välttyä kyseisten firmojen harrastamalta seurannalta. Homma on toki sivusto, jossa ei ole esim. Googlen kävijälaskuria tai Googlen skriptipalvelun skriptejä käytössä eikä myöskään Facebookin, Googlen tms. "social plugineita", mutta useimmilta vähänkään suositummilta sivuilta sellaisia yleensä löytyy. Puhumattakaan kyseisten firmojen omista sivustoista, jotka ovat erittäin keskeinen osa netin sisältöjä.

Minusta tämä tilanne on hyvin rinnastettavissa tienkäyttöön oman moottoriajoneuvon avulla. Tienkäytössäkin seurannalta voisi hyvin välttyä esimerkiksi pyöräilemällä, kävelemällä tai julkisen liikenteen käytöllä, mutta autottomuus saattaa toki monelle asuinpaikasta tai elämäntavoista johtuen olla hankala valinta. Vastaavasti netin käyttö ilman seuratuksi joutumista on hyvin vaikeaa, vaikkakaan kompensaatioksi netin käyttö ei ainakaan toistaiseksi ole samalla lailla käytännössä pakollista kuin tieverkon hyödyntäminen.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

P

Quote from: Ari-Lee on 28.12.2016, 12:03:47
Quote from: Golimar on 28.12.2016, 11:46:47
Quote

http://www.talouselama.fi/uutiset/autojen-satelliittivalvonnalla-tahtoo-rahastaa-salaperainen-suomalainen-panda-ryhma-3358714

Miksi juuri rutiköyhää Suomea tahtovat rahastaa? Olisihan tuossa vieressä upporikas Norja ja Ruotsi, mistä lobata ja kupata.

ISISti no-go alueella ei taida ottaa autoonsa valtiollisia valvonta GPS-laitteita?  Ruotsissa ei mene läpi edes terojen takia tuo kultainen kahle.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

nollatoleranssi

Autoilu on jo nykyisin niin pahasti verotettua vakuutusmaksuineen ja polttoaineveroineen, että lisämaksujen laittaminen on pelkkää kansan kusetusta.

Mikähän rooli perussuomalaisilla on hallituksessa?
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/


P

Quote from: nollatoleranssi on 28.12.2016, 15:29:13
Autoilu on jo nykyisin niin pahasti verotettua vakuutusmaksuineen ja polttoaineveroineen, että lisämaksujen laittaminen on pelkkää kansan kusetusta.

Mikähän rooli perussuomalaisilla on hallituksessa?

Liikenne on jo nyt niin yliverotettu, että sieltä ei tule enää saamaan lisää verotuloja, vaikka kuinka tiukentavat. Kokonaisverotulo liikenteestä voi jopa laskea, kun yhä useampi rajalla oleva luopuu autosta. Ja kokonaistaloudellisesti tuo alkaa jo syödä taloutta ja muiden verojen tuottoa. Liikenneministeriössä ja valtionvarainministeriössä ei vieläkään ole tutustuttu Lafferin-käyrään. Veronkorotukset eivät enää tuota lisää verotuloa. On menty yli ja ohi optimiverotuksen rajojen.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

hattiwatti

Moni keskustelija on nyt vähän sivuraiteilla siinä, että eihän niillä veroilla ja maksuilla ole niin merkitystä ovatko liikenteessä vaiko muualla.

Pointtihan on Orwellilainen vakoilukontrollikoneisto jota joidenkin taloudellisten seikkojen varjolla ollaan rakentamassa, ja siksi keskustelussa ei saisi takertua sellaisiin. Luultavasti Suomen tarkoitus olisi olla vain testikenttä, koska täällä toisin kuin muualla maailmassa ei ole poliittista oppositiota, ja varsinkaan kansallismielistä sellaista. On vain tämä rupufoorumi ja ruplarahoitettuja valemedioita jossa aiheesta sanaakaan http://mvlehti.net/2016/12/27/anne-bernerin-esittamaa-suomalaisautojen-satelliittivalvontaa-on-valmisteltu-taustalla-vuosikymmen/

orientexpressen

Quote from: P on 28.12.2016, 15:32:56
Liikenne on jo nyt niin yliverotettu, että sieltä ei tule enää saamaan lisää verotuloja, vaikka kuinka tiukentavat. Kokonaisverotulo liikenteestä voi jopa laskea, kun yhä useampi rajalla oleva luopuu autosta. Ja kokonaistaloudellisesti tuo alkaa jo syödä taloutta ja muiden verojen tuottoa. Liikenneministeriössä ja valtionvarainministeriössä ei vieläkään ole tutustuttu Lafferin-käyrään. Veronkorotukset eivät enää tuota lisää verotuloa. On menty yli ja ohi optimiverotuksen rajojen.

Kaupunkialueilla autoilun väheneminen on nimenomaan se toivottu efekti, koska autoiluun perustuva harva sekä isot väylät ja parkkipaikat vaativa kaupunkirakenne tulee paljon kalliimmaksi kuin muihin kulkumuotoihin perustuva.

Satelliittipaikannuksessa olisi se hyvä puoli, että se mahdollistaisi autoilun tekemisen kaupunkialueilla selvästi kalliimmaksi kuin nykyisin per kilometri ja vastaavasti maaseutualueilla selvästi halvemmaksi per kilometri, mikä tukisi liikennepoliittisia tavoitteita.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.