News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Poikien oppimistulokset romahtaneet viimeisen 10 vuoden aikana

Started by PEMM, 06.12.2016, 13:03:23

Previous topic - Next topic

Kokoliha

Yllättyikö joku tästä uutisesta? Toivottavasti ei. Olen sanonut tämän ennenkin, mutta aivan aluksi akateeminen feminismi olisi siivottava tarkasti pois yliopistoista ja sen perään sitten muut toki muutkin haitalliset ns. 68-ideologiat. Kaikki rahoitus poikki. Heti. Vahinkoa on tehty jo aivan riittävästi, akateeminen feminismi on kylvänyt vihan siemenet syvälle yhteiskuntaamme ja sen kitkeriä hedelmiä nykyään syömme päivittäin useissa eri yhteyksissä.

Ja esimerkiksi ne tahot, jotka ovat vastuussa siitä, että sitä feminismikirjasta aletaan jakaa pilteille kouluissa, tulisi erottaa viroistaan; kirjallinen varoitus on minimi. Kaikista propagandan muodoista lapsiin kohdistuva on sitä kaikkein suunnitelmallisinta ja oksettavinta.

Tässä vain yksi esimerkki: Helsingin Yliopiston Kulttuurisen ja feministisen kasvatustutkimuksen ryhmä

Kun tuollaista porukkaa vetää feminismistä itselleen harrastuksen ohella elämäntyön & ammatin kehittänyt kiihkeä akateemikko http://www.tulva.fi/index.php?k=115761, niin miten moinen koulutuspolitiikkammekin vaikuttava sinnikäs ja motivoitunut myyräntyö ei vuosia ja vuosikymmeniä jatkuessaan voisi olla lopulta vaikuttamatta? Ja tätä työtä me kaikki tuemme verojen muodossa tälläkin hetkellä.

Jokainen mies, joka julkisesti uskaltaa käydä taistoon tuota mädättävää rintamaa vastaan, kerjää kädet selän taakse sidottuina nekkuunsa. Naiset ovat tässä avainasemassa. Esimerkiksi Laura Huhtasaari - mieluiten PS:n puheenjohtajana - saattaisi omata riiittävästi munaa ja ehdottaa akateemisen feminismin rahoituksen täydellistä lopettamista vero- ja muista niihin rinnastettavista (esim. RAY, Suomen Akatemia) varoista. Saarasärmät ja rosameriläiset saisivat sitten laatia Pirkkalan monisteitaan ihan omasta pussistaan.

Edit: Tuo myyräntyö on nyky-Suomessa nähtävästi melkoinen meriitti: https://www.jyu.fi/ajankohtaista/arkisto/2015/03/tiedote-2015-03-19-14-56-34-704729


Edit: korjataan nyt taas typot ja lisätään linkki

Kulttuurirealisti

Suomessa pitäisi ottaa mallia Japanista:
Quote Japanin humanistisia tiedekuntia uhkaa sulkeminen – hallitus suosii luonnontieteitä

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000002891100.html

Yhteiskuntatieteiden ja humanististen tieteiden opetusta pitäisi vähentää reilulla kädellä.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Larva

Asiaa sivuten, otsikossa on kielioppivirhe. Pitäisi olla: "10 vuoden aikana", ei "10-vuoden". Se opetettiin jo yläasteella: 10-vuotias tai 10 vuotta, ei missään tapauksessa "10-vuotta". Tätä mokaa näkee nykyään ihan joka paikassa.

T. Pilkunviilaaja ;)
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

RP

Quote from: Bona on 06.12.2016, 14:59:18
En usko, että viime syksyn tp-hakijat tulevat koskaan näkymään PISAssa millään tavoin, vaikka olisivat minkä ikäisiä. "Maahanmuuttaja-PISAn" koulut ovat nimittäin ilmeisesti härskisti valikoituja, eikä kyse mitä todennäköisimmin ole "varsinaisista" maahanmuuttajista. En valitettavasti voi kertoa tietolähdettäni enkä myöskään ole tarkistanut asiaa koko maan mamuPISAn osalta.

Noita mittauksia ja tilastoja on tehty ihan tulomaatasolla. Kouluja ja oppilaita on valikoitu myös, jotta saataisiin jotenkin merkittäviä aineistoja kokoon. Keskimäärinen mamuoppilas on joka tapauksessa melko merkityksetön konstruktio.

Jos vaikka oheisen kaavion mittaus toistetaan muutaman vuoden päästä, kyllä ne tuoreematkni irakilaiset siellä näkyvät.

Lähde:  Valtiontalouden tarkastusvirasto. Tarkastuskertomus 12/2015: Maahanmuuttajaoppilaat ja perusopetuksen tuloksellisuus

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Maailmanmies

Quote from: Tuulenhenki on 06.12.2016, 15:44:21
Asiaa sivuten, otsikossa on kielioppivirhe. Pitäisi olla: "10 vuoden aikana", ei "10-vuoden". Se opetettiin jo yläasteella: 10-vuotias tai 10 vuotta, ei missään tapauksessa "10-vuotta". Tätä mokaa näkee nykyään ihan joka paikassa.

T. Pilkunviilaaja ;)

Totta. Toinen nykyään yleinen on kirjoittaa puolivuotta, puolituntia.

f-35fan

Tiedättekö muuten mistä syystä ainoastaan romaninaiset ajavat autoa?
Teoriani on se että äijillä ei ole ajokortteja koska he eivät osaa lukea.
Siitä huolimatta että heillä olisi vankilassa aikaa vaikka kuinka paljon.
Tämä on näitä kuoliaaksi vaiettuja asoita.

Suomeen on tullut lisää ryhmiä joissa lukutaidonkin saavuttaminen on ponnistus edes äidinkielellään.




RP

Quote from: Tavan on 06.12.2016, 15:21:03
Mieskiintiöistä luovuttiin opettajankoulutuksessa parikymmentä vuotta takaperin ja se näkyy ja tuntuu. Olisiko reilua, että miehet pääsisivät jonon ohi opettajiksi? Olisiko sellaisen vaatiminen kaksinaamaista, jos samaan aikaan vastustaa feministien johtajakiintiöitä?

Ei se olisi reiluus- vaan tarkoituksenmukaisuuskysymys. Koululaitoksen tehtävä ei ole tarjota "reilusti" työpaikkoja opettajille vaan opettaa oppilaita. Jos jostakin minimiosuudesta miehiä on tässä hyötyä, miehiä kannattaa palkata. Johtajakiintiöihin tuo ei sovellu.

(parempana analogiana, jos katsoo, että naislla on kommunikaatio- ja vuorovaikutustilanteissa ainakin joissakin tapauksissa etua naiseudestaan, voi olla perusteltua palkata naisia poliiseiksi vähän huonommillakin fyysisillä suoritustasoilla kuin miehiä)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

ismolento

Quote from: Saturoitunut on 06.12.2016, 13:14:50
QuotePojat hakeutuvat tekniikan ja tieteen aloille, vaikka tytöt olisivat heitä parempia.

Koska Pisa mittaa 15-vuotiaiden osaamista, se ei kerro, että tytöt olisivat "parempia" tekniikan ja tieteen aloille. Se kertoo, että pojat eivät panosta peruskoulussa.

Sitä faktaa, mikä osuus suomalaispoikien joukossa on arabi- ja afromuslimeilla, kierretään kuin kissa kuumaa puuroa. Siitä lähtien kun tämä muukalaisten osuus alkoi roimasti kasvaa, on osaamiskäyrä pudonnut kuin lehmän häntä. Mamupoikiahan on suuri enemmistö koululaisissa mamutyttöihin verrattuna. Luku- ja kirjoitustaidottomuus mamujen joukossa on yleistä, eivätkä matematiikka ja luonnontieteet liene muutenkaan mitenkään etusijalla koraanikouluissa pyhien tekstien ulkoa pänttäämiseen verrattuna. Ei siis ole mikään ihme, että suomalaispoikien osaaminen Pisa-testeissä on viimeisten kymmenen vuoden aikana romahtanut.

Siili

Quote from: ismolento on 06.12.2016, 16:42:12
Mamupoikiahan on suuri enemmistö koululaisissa mamutyttöihin verrattuna.

Onko todellakin?  Itse en ole moisia tilastoja nähnyt.   

Miniluv

QuoteToinen syy naisten matalampaan palkkaan on 'kehtaaminen'. Naiset harvemmin kehtaavat pyytää palkankorotusta itse tai vaatia kunnollista palkkaa.

Ongelma ei ole lasikatto, vaan lasikupoli <kop kop>
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

RP

Quote from: Siili on 06.12.2016, 16:48:28
Quote from: ismolento on 06.12.2016, 16:42:12
Mamupoikiahan on suuri enemmistö koululaisissa mamutyttöihin verrattuna.

Onko todellakin?  Itse en ole moisia tilastoja nähnyt.   
Ei ole. Jokainen voi itse katsoa tilastokeskusken luvut halutessaan. Perheyhdistettyjä ja täällä syntyneitä on selvästi enemmän kuin primääritulijoita, ja jälkimmäisten joukosta kouluikäiset ovat vain pieni vähemmistö.

- ja toistona, jos tuo jo nähty tulosten tippuminen johtuisi etupäässä mamuista, efektin pitäisi olla pahimmillaan pääkaupunkiseudulla. Ei ole.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Asra

Quote from: Tavan on 06.12.2016, 15:32:28
Miten on mahdollista, että Singaporen ja Japanin oppimistulokset ovat vain vaivaisen vuoden tai puolivuotta edellä meitä, ottaen huomioon kuinka paljon enemmän ja kurinalaisemmin siellä paiskitaan töitä oppimisen eteen ja vaikka sikäläinen väestö on meitä älykkäämpää?

Varmaan jonkinlainen tutkimusharha kyseessä.

Mitä poikien huonon oppimisen syihin tulee, niin käsittääkseni älypuhelimen käyttö on lisääntynyt lähes samassa suhteessa kuin oppimistulokset ovat laskeneet.

Tilanteen korjaamiseksi olisi siis suhteellisen helppo ja vanhempien kannalta halpa ratkaisu olla ostamatta ipanalle älypuhelinta.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Kulttuurirealisti

Voi kai sen puhelimen ostaa, mutta välillä voisi ottaa lapselta poiskin. Isolla osalla siitä mitä phooneilla tehdään ei ole kovin paljon oppimisen kanssa tekemistä. Kaikista ei tule kilpanettipelaajia.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Mok

Quote from: f-35fan on 06.12.2016, 16:01:12
Tiedättekö muuten mistä syystä ainoastaan romaninaiset ajavat autoa?
Teoriani on se että äijillä ei ole ajokortteja koska he eivät osaa lukea.
Siitä huolimatta että heillä olisi vankilassa aikaa vaikka kuinka paljon.
Tämä on näitä kuoliaaksi vaiettuja asoita.

Romanimiehillä ei aina ole korttia, mutta lukutaidottomuus ei estä ajokortin saamista.

Trafin  mukaan :"Teoriakokeen voi tehdä myös suullisesti seuraavissa erikoistapauksissa:
• jos oppilaan äidinkieli on jokin muu kuin suomi, ruotsi tai englanti eikä hän hallitse hyvin mitään näistä kielistä
• hän on lukutaidoton,
• tai teoriakoe hylätään kolme kertaa peräkkäin.
• terveysperustein, jos oppilas on kuuro tai hänellä on lukihäiriö este kortin saamiselle"/i]

http://trafidevel.mcasiakas.net/filebank/a/1400651812/d327f3c2fbfd7f6dfb604e23f3c25a9c/14762-Opetusluvan_hakijan_oheislukemisto_mopo_(AM120)_kevyt_nelipyora_(AM121)_20_5_2014.pdf

John

Quote from: Vesa Heimo on 06.12.2016, 13:33:38
Arvosanat kyllä olivat v. 2015 ihan mukana opetussuunnitelmassa.

Arvosanat poistettiin vasta tänä syksynä uuden OPS:n myötä ja kait vain ala-asteen joulutodistuksesta, arvosana korvautui vanhempien, oppilaan ja opettajan palaverilla, eli se ei ainakaan 2015 pisaan ehtinyt vaikuttaa pisaraakaan.
Quote from: koodari-inssi on 06.12.2016, 13:36:32
^ Arvosanat ala-astetodistuksissa alimpien luokkien osilta on poistettu jo aiemmin. Joulutodistus sen sijaan poistetaan/poistettiin nyt ala-asteelta kokonaan ainakin alimmilta luokilta.

Ei poistettu joulutodistusta, vaan sille annettiin vaihtoehtoja, joista sitten päätetään kuntakohtaisesti.

PEMM

Quote from: Tavan on 06.12.2016, 15:32:28
Miten on mahdollista, että Singaporen ja Japanin oppimistulokset ovat vain vaivaisen vuoden tai puolivuotta edellä meitä, ottaen huomioon kuinka paljon enemmän ja kurinalaisemmin siellä paiskitaan töitä oppimisen eteen ja vaikka sikäläinen väestö on meitä älykkäämpää?

Tämä on pitkälti myytti.

Japanissa esimerkiksi oppilas voi nukkua luokassa ja opettaja ei uskalla ojentaa oppilasta syytteen pelossa.

nollatoleranssi

Tarkkoja selityksiä ei ole tähänkään mennessä ollut, mutta veikkaisin merkittävän tekijän löytyvän koulukurista. Pojat häiriköivät helpommin ja useammin lähinnä toisiaan. Tuo viekin kiinnostusta ja motivaatiota pois niin häiriköiltä kuin häirityksi tulleilta oppilailta. Tilanteelle ei tehdä mitään ja sama meno jatkuu luokkatunnista toiseen.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Asra on 06.12.2016, 17:11:04
Mitä poikien huonon oppimisen syihin tulee, niin käsittääkseni älypuhelimen käyttö on lisääntynyt lähes samassa suhteessa kuin oppimistulokset ovat laskeneet.

Tilanteen korjaamiseksi olisi siis suhteellisen helppo ja vanhempien kannalta halpa ratkaisu olla ostamatta ipanalle älypuhelinta.

Tuo voi olla hyvinkin merkittävä tekijä. Ottaen huomioon suomalaiskoulujen olematon koulukuri + kännykät + muiden häiritsiminen. Ei siinä paljon muita seikkoja tarvitakkaan.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Chew Bacca

Toistan itseäni: lapsellinen leikkiminen yhdistettynä viihdeteknologiaan = huonot tulokset. Tämä on mahdollista koska pojat ovat tuuliajolla. Kyllä opettajat puuttuvat pelaamiseen mutta kodit eivät välitä. Vapaus tulkitaan välittämisen puutteeksi.


yks vaan

Pojat on aina leikkineet, nykyään pelaaminen/räpellys ei enää edes kehitä mitään. Ennen piti pelaajankin säätää niin perkeleesti että sai edes ne pelit pyörimään. Oppi edes käyttämään tietokonetta.

Matematiikan/luonnontieteiden osaajat oli usein samalla niitä, jotka tunsi tietokoneitakin.
Kuka syrjisi minua?

Asra

Ei tarvitse kuin muutaman minuutin tunnin alusta ajatusten olla Pokemonissa tai mitä ne muksut kännyköillään pelaavatkin, niin on mahdollisesti koko oppitunti käytännössä menetetty. Sitten meneekin loppu tunti toisten häiriköimiseksi, kun ei päästä enää kärryille opetuksesta. Lapset eivät tarvitse älypuhelimia ja niistä on suoranaisesti haittaa terveelle kehitykselle.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

kriittinen_ajattelija

#51
Suomen koulujärjestelmä on aina ollut yksi iso vitsi, huvittavaa kuinka vuodesta toiseen ollaan mediassa ja muualla leveilty kuinka "täällä homma toimii niin hyvin, ottakaa muu maailma meistä mallia", mutta jos suomalaiset isopäät korvattaisiin afrikkalaisella väestöllä, niin meidän pisatulokset olisi koko listan pohjalla vaikka kuinka olisi yliopistossa 10 vuotta opiskelleita opettajia opettamassa. Mitä Suomen pisatuloksen laskuun tulee, niin veikkaisin väestönlaadun heikkenemistä suhteessa muihin maihin, paitsi maahanmuuton takia mutta myös sen, että älykkäät harvemmin tekee lapsia. Sanni Grahn-Laasonen symbolisoi hyvin Suomen koulutusjärjestelmää, yksi """"""" iso vitsi.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

guest11919

Quote from: RP on 06.12.2016, 15:49:29
Noita mittauksia ja tilastoja on tehty ihan tulomaatasolla. Kouluja ja oppilaita on valikoitu myös, jotta saataisiin jotenkin merkittäviä aineistoja kokoon. Keskimäärinen mamuoppilas on joka tapauksessa melko merkityksetön konstruktio.

Jos vaikka oheisen kaavion mittaus toistetaan muutaman vuoden päästä, kyllä ne tuoreematkni irakilaiset siellä näkyvät.

Lähde:  Valtiontalouden tarkastusvirasto. Tarkastuskertomus 12/2015: Maahanmuuttajaoppilaat ja perusopetuksen tuloksellisuus

Nuo käppyrät perustuvat vuoden 2012 PISAan. Tiedätkö, löytyykö vastaavia vuoden 2015 PISAsta? Se puljaus, josta olen kuullut mutta jonka todenperäisyyttä en voi vahvistaa, tapahtui nimenomaan 2015.

Tabula Rasa

Quote from: yks vaan on 06.12.2016, 23:13:03
Pojat on aina leikkineet, nykyään pelaaminen/räpellys ei enää edes kehitä mitään. Ennen piti pelaajankin säätää niin perkeleesti että sai edes ne pelit pyörimään. Oppi edes käyttämään tietokonetta.

Matematiikan/luonnontieteiden osaajat oli usein samalla niitä, jotka tunsi tietokoneitakin.

Puhumattakaan ensimmäisistä nettipeleistä ja niiden toimimaan saamisesta. Sai aika monta mutkaa tehdä eikä googleakaan ollut kertomaan mikä on vikana.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Skeptikko

En hämmästyisi jos osasyynä olisi koulujen feminisointi.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

RP

Quote from: Bona on 07.12.2016, 17:30:18
Nuo käppyrät perustuvat vuoden 2012 PISAan. Tiedätkö, löytyykö vastaavia vuoden 2015 PISAsta? Se puljaus, josta olen kuullut mutta jonka todenperäisyyttä en voi vahvistaa, tapahtui nimenomaan 2015.

Ihan hyvä kysymys. Näköjään 2012 mamujen "ylisamplausta" ei toistettu 2015, eli maahanmuuttajataustaisten osuus vastaa heidän väestöosuuttaan eikä tarkempaa analyysia esitetä. Itseäni ei kovin paljoa kiinnostaisi painotettu keskiarvo Sergeistä, Listä ja Ahmedista, vaikka se olisi oikein painotettu. Väitteesi sumplauksista olisi toki sinänsä kiinnostava, valitettavasti hommafoorumin anonyymin keskustelijan väitteisiin ei voi tämän foorumin ulkopuolella juuri vedota. Täytyy toivoa, että vuoden 2012 tutkimuksen tapainen toistetaan vaikka 2018.

Tämä lainauksena 2015 virallisista tuloksista:
QuoteVuonna 2012 maahanmuuttajataustaisista oppilaista tehtiin kokonaistutkimus, mikä mahdollisti
yksityiskohtaiset analyysit heidän osaamisestaan ja siihen yhteydessä olevista tekijöistä. PISA 2015
-otokseen maahanmuuttajataustaiset oppilaat valikoituivat normaalin oppilasotannan kautta, joten
heidän osuutensa oli oppilaspopulaatiossa vallitsevan tilanteen mukaisesti pieni (noin 4 %).
Vuoden 2015 otoksessa oli 230 maahanmuuttajataustaista nuorta, joista poikia oli 140 ja tyttöjä 90.
Ensimmäisen sukupolven maahanmuuttajia heistä oli 126 oppilasta ja toisen polven 104 oppilasta.

QuoteEnsimmäisen sukupolven maahanmuuttajataustaisten oppilaiden keskimääräinen pistemäärä
luonnontieteissä oli 92 pistettä alhaisempi kuin ei-maahanmuuttajataustaisten oppilaiden keskiarvo
(kuvio 4.10). Vastaava keskiarvojen ero oli lukutaidossa 112 pistettä ja matematiikassa 76 pistettä.
Toisen sukupolven maahanmuuttajataustaiset oppilaat menestyivät luonnontieteissä 71 pistettä,
lukutaidossa 47 pistettä ja matematiikassa 48 pistettä heikommin kuin ilman maahanmuuttajataustaa
olevat nuoret. Erot eri oppilasryhmien välillä olivat samansuuntaisia, mutta pienempiä kuin
vuoden 2012 PISA-tutkimuksen kattavammassa aineistossa havaitut erot. Matematiikassa ero eimaahanmuuttajataustaisiin
oppilaisiin kaventui 22 pistettä vuodesta 2012 vuoteen 2015 eli noin
puolen vuoden opintoja vastaavan pistemäärän verran molemmissa maahanmuuttajaryhmissä.
Luonnontieteissä ensimmäisen polven maahanmuuttajien ero ei-maahanmuuttajiin oli 34 pistettä
pienempi vuonna 2015 kuin vuonna 2012. Toisen polven maahanmuuttajilla ero kaventui vähän (10
pistettä). Lukutaidossa maahanmuuttajataustaisten oppilaiden tulosten kehitys oli näin arvioituna
vaatimattominta. Ensimmäisen polven maahanmuuttajien osaamisen ero ei-maahanmuuttajiin oli
samaa tasoa (116 pisteen ero kaventui vain 4 pistettä) kuin kolme vuotta aiemmin ja toisen polven
osalta ero kaventui 17 pistettä (64 pisteestä 47 pisteeseen).
Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden vuoden 2015 tuloksiin on kuitenkin syytä suhtautua
varauksin. Vaikka tilanne näyttääkin hieman parantuneen kolmen vuoden takaisesta, oppilaiden
lukumäärät ovat liian pienet varmoihin päätelmiin.

Eli erot olisivat pienetyneet. Sinulla tuntuu olevan tietoja, että tässä oltiin temputeltu; ilman selkeää lähdettä muualla täytynee tyytyä painottamaan viimeistä kappaletta (otoksen pienuuden takia tulosten epävarmuus on suuri jopa tutkimuksen tekijöiden mielestä)
http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Julkaisut/2016/liitteet/okm41.pdf
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

guest11919

Näinhän se tietenkin on, eikä asia ole sen arvoinen, että outtaisin itseni sen takia. Tuossa annetaan ymmärtää, että mamut olisivat olleet muun oppilasmassan mukana omalla keskiverrolla määrällään. Jos tuon asian paikkansapitävyyden selvittää esimerkiksi kysymällä suoraan asianosaiselta viranomaiselta, pääsee jäljille. Kysyisin siis seuraavasti: järjestettiinkö vuonna 2015 erillisiä PISA-testauksia oppilaille, jotka ovat S2-opetuksessa ja onko nämä tulokset esitetty julkisuudessa maahanmuuttajien tuloksina? Mitkä koulut olivat em. testauksessa osallisina?

guest11919

Virkamies ei saa valehdella. On vaikea nähdä asian olevan niin merkittävä, että virkamies valehtelisi vastauksen erillisistä S2-oppilaiden testauksista.

Lainatussa tekstissä asia on esitetty sopivan epäämääräisesti. Onhan kaksi eri asiaa testata joistain kouluista kaikki oppilaat tai testata erikseen oikea prosenttiosuus mamuoppilaita.

Muistutan vielä, että oppilaiden mamuudesta ei kouluilla ole tilastoja, vaan indikaattori S2- opetus on epätäydellinen, joskin useimpiin tarkoituksiin riittävän lähellä. Haluttaessa ja sopiva koulu valikoimalla ko. indikaattori voi olla hyvinkin kaukana oletetusta mamuudesta, erityisesti "varsinaisesta".

RP

Quote from: Bona on 08.12.2016, 06:23:20
Muistutan vielä, että oppilaiden mamuudesta ei kouluilla ole tilastoja, vaan indikaattori S2- opetus on epätäydellinen, joskin useimpiin tarkoituksiin riittävän lähellä. Haluttaessa ja sopiva koulu valikoimalla ko. indikaattori voi olla hyvinkin kaukana oletetusta mamuudesta, erityisesti "varsinaisesta".

Tuossa yllä olevassakin lainauksessa tehdään viittaus erikseen ensimmäisen- ja toisen sukupolven maahanmuuttajiin. Sitä ei näe edes epätarkasti s2-luvuista. Kouluilla ei ole tilastoja, mutta voisihan tuo olla toteutettu kyselytutkimuksena testin yhteydessä (näköjään tutkimuksessa kyseltiin myös kaikenlaista "sosioekonomisesta-asemastakin"). Jos tiedot lähtevät koululta yhdistettyinä testatun henkilöllisyyteen, Suomessa tuon voi selvittää väestörekisteristäkin.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ernst

Quote from: f-35fan on 06.12.2016, 16:01:12
Tiedättekö muuten mistä syystä ainoastaan romaninaiset ajavat autoa?
Teoriani on se että äijillä ei ole ajokortteja koska he eivät osaa lukea.
Siitä huolimatta että heillä olisi vankilassa aikaa vaikka kuinka paljon.
Tämä on näitä kuoliaaksi vaiettuja asoita.

On siihen toinenkin selitys; mustalaismiehet ovat kovia pirin perään, ja ne harvatkin kortit on otettu pois.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)