News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Monikulttuurisuustoteemit kuluttajina

Started by newspeak, 21.07.2016, 07:14:50

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: Aksiooma on 21.07.2016, 21:56:32
Quote from: Aapo on 21.07.2016, 21:51:37
Quote from: Puhdas sielu on 21.07.2016, 08:04:26Vrt. Andersson: "Vasemmiston väkivalta on parempaa".

Voisiko tämän meemin antaa kuolla pois? Li Andersson ei ole ikinä sanonut tuolla tavalla.

Li Andersson sanoi sen olevan erilaista väkivaltaa, mikä ei kohdistu ihmisryhmiiin, vaan valtion koneistoon.

Mitä Li Andersson oikeasti sanoi (Youtube)

Joo, koneistoon. Aiotun uhrin dehumanisointi on aina ensimmäinen askel ultraväkivaltaan.

Outo olio

Quote from: Bagana on 21.07.2016, 21:45:34
Kauppiaana en ole tullutkaan ajatelleeksi tuota asiaa. Täytyy pistää korvan taakse ja ottaa huomioon tuo, itselle kelpaa raha oli se sitten muslimin tai ei.

Jos et sinä ota niitä rahoja vastaan niin sitten se on joku neemu, tiedä vaikka maksaisi "kirkollisveroa" ulkomaisille jihadistiorganisaatioille jne. Mitä enemmän suomalaiset myyvät "islamilaisella korolla" niin sitä vähemmän elintilaa jää matu-yrittäjille. Halal-teurastettua lihaa taas ei pitäisi kenenkään myydä, tietty.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Outo olio

Quote from: newspeak on 21.07.2016, 22:18:26
Tämä oli kyllä pienoinen helmi:

QuoteNaser Omariehin mukaan autokauppoja tehdään toisellakin tavalla.

– Iso osa autokaupoista tapahtuu myös niin, että joku ostaa auton käteisellä ja myy sen toiselle hieman kalliimmalla. Näin vältytään koronmaksulta, Omarieh selvittää.

:facepalm:

Eli siis kun aikaisemmin on saanut hakupalkkaa jos on hakenut kaupasta teineille viinaa tai tupakkaa, niin nyt voi saada hakuja myös jos hakee matulle auton kaupasta? :o :D
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?


no future

Quote from: MW on 21.07.2016, 22:35:00
Quote from: Aksiooma on 21.07.2016, 21:56:32
Quote from: Aapo on 21.07.2016, 21:51:37
Quote from: Puhdas sielu on 21.07.2016, 08:04:26Vrt. Andersson: "Vasemmiston väkivalta on parempaa".

Voisiko tämän meemin antaa kuolla pois? Li Andersson ei ole ikinä sanonut tuolla tavalla.

Li Andersson sanoi sen olevan erilaista väkivaltaa, mikä ei kohdistu ihmisryhmiiin, vaan valtion koneistoon.

Mitä Li Andersson oikeasti sanoi (Youtube)

Joo, koneistoon. Aiotun uhrin dehumanisointi on aina ensimmäinen askel ultraväkivaltaan.
Mitä pitäisi päätellä täälläkin viljellyistä pilkkanimistä, yleistyksistä ja suorista väkivaltafantasioista (jotka ylläpito kylläkin nopeasti poistaa) koskien maahanmuuttajia? Rajat kiinni -ryhmän keskusteluista puhumattakaan?

newspeak

#35
Quote from: Golimar on 22.07.2016, 02:18:52
QuoteMuslimi on mieluummin kuluttaja kuin potentiaalinen terroristi/raiskaaja/jotain muuta ikävää: #EidMubarak1437H

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_kauppakeskuksen_id-juhla_osoitti_kuinka_kovasti_suomen_muslimit_kaipaavat_hyvaksyntaa/9009127

Umpio Eero Mäntymaa on aivan toivoton tapaus.

Mäntymaalle kunniamaininta seuraavista sanavalinnoista:

QuoteEi kauppakeskus id-juhlaa pelkästään hyvää hyvyyttään järjestänyt. He houkuttelivat merkittävää asiakasryhmäänsä täsmämarkkinoinnilla. Ihan niin kuin joka joulu tehdään.

Ja siksi muslimit olivatkin niin iloisia. Yhden päivän ajan he olivat kuin suomalaiset kristityt ja tapaluterilaiset: ihmisiä ja kuluttajia, eivätkä osa suurta ja pelottavaa ongelmaa.

Kun Itäkeskuksesta on puhe, tuon voisi tulkita, että muslimit ovat osa ongelmaa vuoden kaikkina muina päivinä, mikä tuskin oli toimittelijan tarkoitus.

Itis kertoo, että Idin takia kauppakeskuksessa kävi 5 000 asiakasta enemmän kuin tavallisena päivänä, joten lukua pitäisi kai yrittää hieman avata. Vuonna 2012 Itiksessä kävi 17,9 miljoonaa kävijää ja myynti 400,6 miljoonaa euroa. Keskimäärin Itiksessä kävi siis 49 041 kävijää vuorokaudessa ja myynti kävijää kohden oli 22,37 euroa. Vuonna 2014 kävijöitä oli 19,2 miljoonaa ja myynti 367,5 miljoonaa euroa. Kävijöitä vuorokaudessa oli keskimäärin 52 603 henkeä ja myynti kävijää kohden 19,14 euroa.

Aiempia lukuja voi katsoa täältä:

http://www.hs.fi/kaupunki/a1343531302909 (30.7.2012)

Joka tapauksessa vuosia 2012 ja 2014 verraten huomaa helposti, että kävimäärän kasvu keskimäärin 3 600 henkilöllä vuorokaudessa ei näy myynnissä. Sekä kokonaismyynti että kävijäkohtainen myynti ovat selvästi laskeneet ensimmäinen 33 miljoonaa euroa ja jälkimmäinen yli 3 euroa euroa/henki (14,4 %). Tämä tieto on yhdenmukainen vuoden takaiseen Suomen Kauppakeskusyhdistyksen tiedotteeseen, että kävijämäärät kasvavat mutta myynti vähenee. Minään asiakasryntäyksenä Idiä ei siis voida pitää, vaikka muslimit olisivatkin käyttäneet tavanomaista enemmän rahaa tuona päivänä. Kulutustottumusten muutoksia se ei tule millään kompensoimaan. Kävijämäärät ovat tämän vuoden alkupuolella olleet juuri pääkaupunkiseudulla kasvussa, mutta tämä ei ole juuri heijastunut myyntiin.

Lisää luettavaa:

http://kauppa.fi/ajankohtaista/uutiset/kauppakeskusten_kavijamaara_kasvoi_hieman_myynti_supistui_24777
http://www.kauppakeskusyhdistys.fi/11680.aspx

Ei ole hyvä tämä.

Rantasalmen Sulttaani

Autokaupat pitäisi ilmeisesti hoitaa auringonlaskun jälkeen, ettei allah näkisi koronmaksua.

Vredesbyrd

Quote from: Golimar on 22.07.2016, 02:18:52
QuoteMuslimi on mieluummin kuluttaja kuin potentiaalinen terroristi/raiskaaja/jotain muuta ikävää: #EidMubarak1437H

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_kauppakeskuksen_id-juhla_osoitti_kuinka_kovasti_suomen_muslimit_kaipaavat_hyvaksyntaa/9009127

Umpio Eero Mäntymaa on aivan toivoton tapaus.

Kunnes luopuvat kaikesta materiasta ja tappavat Allahin nimeen. Suvakkien logiikka jos pitäisi, olisi Nizzan liiskaaja alkanut pelata uusimmilla pleikkareilla, kun tilille heilahti 100 000 euroa.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

P

Quote from: newspeak on 22.07.2016, 06:35:34

Itis kertoo, että Idin takia kauppakeskuksessa kävi 5 000 asiakasta enemmän kuin tavallisena päivänä, joten lukua pitäisi kai yrittää hieman avata. Vuonna 2012 Itiksessä kävi 17,9 miljoonaa kävijää ja myynti 400,6 miljoonaa euroa. Keskimäärin Itiksessä kävi siis 49 041 kävijää vuorokaudessa ja myynti kävijää kohden oli 22,37 euroa. Vuonna 2014 kävijöitä oli 19,2 miljoonaa ja myynti 367,5 miljoonaa euroa. Kävijöitä vuorokaudessa oli keskimäärin 52 603 henkeä ja myynti kävijää kohden 19,14 euroa.

Aiempia lukuja voi katsoa täältä:

http://www.hs.fi/kaupunki/a1343531302909 (30.7.2012)

Joka tapauksessa vuosia 2012 ja 2014 verraten huomaa helposti, että kävimäärän kasvu keskimäärin 3 600 henkilöllä vuorokaudessa ei näy myynnissä. Sekä kokonaismyynti että kävijäkohtainen myynti ovat selvästi laskeneet ensimmäinen 33 miljoonaa euroa ja jälkimmäinen yli 3 euroa euroa/henki (14,4 %). Tämä tieto on yhdenmukainen vuoden takaiseen Suomen Kauppakeskusyhdistyksen tiedotteeseen, että kävijämäärät kasvavat mutta myynti vähenee. Minään asiakasryntäyksenä Idiä ei siis voida pitää, vaikka muslimit olisivatkin käyttäneet tavanomaista enemmän rahaa tuona päivänä. Kulutustottumusten muutoksia se ei tule millään kompensoimaan. Kävijämäärät ovat tämän vuoden alkupuolella olleet juuri pääkaupunkiseudulla kasvussa, mutta tämä ei ole juuri heijastunut myyntiin.

Voisi pohtia, laskeeko muslimien id muiden asiakkaiden intoa käydä silloin Itäkeskuksessa. Luulisi, että sellainen vaikutus on, koska kävijämäärä kasvoi vain 5000 henkeä, vaikka väkeä oli mustanaan?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

newspeak

^ Niin voisi. Pitäisi vain keksiä, millä indikaattoreilla vähemmän tyytyväisiä asiakkaita halutaan mitata. Media tuntui toistelevan sanasta sanaan Itiksen mainospuheita melkoisen ahkeraan ennen ja jälkeen tapahtuman, mikä saattoi tuoda uteliaita ihmisiä paikalle. Ilmankin median apua markkinointiin oli päätetty panostaa. Ja jos mainostamisen jättää huomioitta, muslimit joka tapauksessa kuluttavan enemmän ramadanin aikana ja sen jälkeen kuin normaalisti. Tähän päälle se, että Itis oli aikaisemmin laajentanut toimintaansa ja että aikaisemmin kävijämäärät olivat romahtaneet ja lähteneet tämän jälkeen hiljalleen nousemaan.

Seuraava Itiksen sivuilta:

Quote‒ Itiksessä vieraili id al-fitr -tapahtumapäivänä kävijälaskureidemme mukaan 55 781 asiakasta, mikä on noin 5 000 asiakasta enemmän kuin vastaavana päivänä edellisvuonna. Heinäkuun keskiviikkojen keskiarvoon verrattuna asiakkaita oli 12 prosenttia enemmän, kertoo Itiksen markkinointipäällikkö Anna Homén.

Kokonaisuudessaan Itiksen kävijämäärä oli kesäkuussa 2 prosenttia plussalla ja heinäkuun ensimmäiset päivät (1.–5.7.) 11,2 prosenttia. Kuukausikohtaisia myyntejä kaikki myymälät eivät vielä ole raportoineet, joten myynnin kehitystä analysoidaan myöhemmin.

Itiksen liikkeille lähetettiin id al-fitr -tapahtuman jälkeen kysely, jossa kysyttiin näkyikö kampanja asiakasmäärissä ja toivovatko liikkeet Itiksen huomioivan muslimien juhlakauden jatkossakin.

‒ Kyselyyn tähän mennessä vastanneista liikkeistä 42 prosenttia ilmoitti asiakasmäärän kasvaneen, 44 prosenttia vastasi asioinnin pysyneen ennallaan ja 7 prosenttia sanoi asiakasmäärän laskeneen. Enemmistö, 73 prosenttia, toivoo kauppakeskuksen toteuttavan vastaavan sesonkikampanjan myös ensi vuonna, Homén kertoo.

...

Ramadanin ja id al-fitr -juhlan mahdollisesta huomioimisesta myös jatkossa keskustellaan yrittäjien ääntä käyttävässä yrittäjäyhdistyksen hallituksessa. Homénin mukaan asiasta tehdään tarkempi analyysi ja päätös myöhemmin.

http://itis.fi/fi/ajankohtaista/itiksen-ramadan-ja-id-al-fitr-liikutti

Tuolta pohjalta voisi ehkä tehdä joitakin arvailuja.

Muuta:

http://itis.fi/fi/ajankohtaista/positiivisia-indikaattoreita-kaupan-alalla
http://itis.fi/fi/ajankohtaista/kampanja-ramadanin-ja-id-juhlan-ymparille

ISO

Monikulttuurisuustoteemit ostelee rahalla joka niille on annettu veronmaksajien tienaamista rahoista.

Ja niitä ylistetään jälleen kerran kuin Miihkalin kakkaa siitä; ihana neekeri on nyt hyvä vaan ja menee ostelemaan uusia puhelimia ja merkkivaatteita, tässä on vähän rahaa, jos se ei riitä, tulet sitten pyytämään lisää, kiltti suvakkitäti antaa kyllä kun olette niin ihania.

Hienoa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

l'uomo normale

Quote from: newspeak on 22.07.2016, 06:35:34
Ja siksi muslimit olivatkin niin iloisia. Yhden päivän ajan he olivat kuin suomalaiset kristityt ja tapaluterilaiset: ihmisiä ja kuluttajia, eivätkä osa suurta ja pelottavaa ongelmaa.

"Ihmisiä ja kuluttajia". Siinäpä olisi hyvä nimi romaanille.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

newspeak

Otan tämän nyt silmätikukseni:

Quote‒ Itiksessä vieraili id al-fitr -tapahtumapäivänä kävijälaskureidemme mukaan 55 781 asiakasta, mikä on noin 5 000 asiakasta enemmän kuin vastaavana päivänä edellisvuonna. Heinäkuun keskiviikkojen keskiarvoon verrattuna asiakkaita oli 12 prosenttia enemmän, kertoo Itiksen markkinointipäällikkö Anna Homén.

Kokonaisuudessaan Itiksen kävijämäärä oli kesäkuussa 2 prosenttia plussalla ja heinäkuun ensimmäiset päivät (1.–5.7.) 11,2 prosenttia. Kuukausikohtaisia myyntejä kaikki myymälät eivät vielä ole raportoineet, joten myynnin kehitystä analysoidaan myöhemmin.

http://itis.fi/fi/ajankohtaista/itiksen-ramadan-ja-id-al-fitr-liikutti

1. Voiko ramadanin ja id al-fitrin kasvua verrata aikaisempien vuosien kesäkuuhun ja heinäkuuhun?

Ei voi verrata suoraan, sillä ramadan ja id al-fitr ajoitetaan muslimien kuukalenterin mukaan, minkä takia niiden ajankohta omassa kalenterissamme vaihtelee. Viime vuonna ramadan ajoittui välille 18. kesäkuuta - 17. heinäkuuta, tänä vuonna 6. kesäkuuta - 5. heinäkuuta ja ensi vuonna se on 27. toukokuuta - 25. kesäkuuta. Viikonpäivien vertailu johtaa myös jossain määrin harhaan, sillä vuonna 2015 id al-fitr osui lauantaille, tänä vuonna keskiviikolle ja ensi vuonna se on maanantaina (heti juhannusviikonlopun jälkeen). Ehkäpä ensi vuonna tulemme kuulemaan, kuinka id al-fitr oli menestys keskimääräiseen kesämaanantaihin verrattuna eli vaihtelevat päivämäärät tulevat toimimaan mokutuspuppugeneraattorin polttoaineena.

Vaihtoehtoisesti vaihtelevat päivämäärät voivat johtaa seuraavanlaisiin uutisointeihin:

QuoteTavaratalokonserni Stockmannin viime viikolla järjestämä Hullut Päivät -kampanja ei onnistunut yhtä hyvin kuin viime vuonna. Vertailukelpoinen myynti tavarataloissa ja verkkokaupassa supistui 3 prosenttia.

...

Hullut Päivät ajoittuivat tänä vuonna huhtikuun puolelle viime vuoden maaliskuun sijasta. Sen vuoksi tämän vuoden maaliskuun myynti putosi 27 prosenttia vuoden takaisesta, mutta konsernin vertailukelpoinen myynti pysyi ennallaan maaliskuun kolmen ensimmäisen viikon aikana.

http://www.mtv.fi/uutiset/talous/artikkeli/stockmannille-kavi-hullusti-hulluilla-paivilla/5838936

Mikäli huomiota kiinnitetään ainoastaan kesäkuun ja heinäkuun myynteihin huomioiden myös ramadanin sijoittuminen tuolloin enemmän heinäkuulle, on 2 % nousu asiakasmäärissä vähäistä. 11-12 % nousu kävijämäärissä heinäkuun alussa herättää myös kysymyksiä, sillä edellisenä vuonnahan ramadan ja id al-fitr sijoittui juuri heinäkuulle.

2. Tulos aikaisempiin vuosiin nähden ja markkinointi.

Kesäkuun alussa uutisoitiin laajasti, että Itis järjestää ramadanin päätösjuhlan. Myynti nousi kuitenkin kesäkuussa ainoastaan 2 %. Itiksen omilla sivuilla kerrotaan seuraavaa: "Kauppakeskus Itiksen vuoden 2015 kokonaismyynti kasvoi 5,7 prosenttia ja kävijämäärä 3,6 prosenttia edellisvuodesta." 2 % nousu on myös vähemmän kuin vuoden 2016 ensimmäisellä neljänneksellä. Suomen Kauppakeskus ry kertoo: "Kauppakeskusten kävijämäärät kasvoivat vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 4,0 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan nähden. Pääkaupunkiseudulla kasvu oli peräti 5,4 prosenttia, kun muualla Suomessa kasvua oli prosentin verran."

Voidaan siis sanoa, että kesäkuun tulos jäi siis Itiksellä odotettua alhaisemmaksi.

Heinäkuun alussa Itis nousi jälleen otsikoihin ramadanin päätösjuhlaa koskien. 1.-6.7. Itis kertookin kävijämäärien nousseen 11-12 %. Itiksen omaan kyselyyn vastanneista liikkeistä 42 % ilmoitti kävijämäärän kasvusta. Jää nähtäväksi miten tämä realisoituu myynniksi. Noin 30 000 kävijän luulisi näkyvän kuitenkin jossain. Kävijämääräkohtaisen myynnin perusteella voitaisiin siis olettaa puolen miljoonan euron nousua myynnissä. Vastaavasti, mikäli myynnin nousu jää alle tuon, kävijämääräkohtainen myynti laskee sen mukana, mikä tarkoittaa "ostoskeskuksissa maleksijoiden" määrän kasvua ja viihtyisyyden huonontumista (mikäli nyt ostosruuhkaa ylipäätään voi kutsua viihtyisäksi). Toisaalta kävijämääriä ja myyntiä tulisi verrata myös muiden kauppakeskusten tuloksiin. Ramadanin päätösjuhla ei myöskään ollut ainoa tuolle ajanjaksolle osunut tapahtuma.