News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-10-19 YLE: Suomalaiset karsastavat maahanmuuttajavaltaisia kouluja

Started by rähmis, 19.10.2009, 12:12:36

Previous topic - Next topic

Roope2

Tämäkin "positiivisen diskriminaation määräraha" kuuluu todennäköisesti niihin piiloon jääviin kustannuksiin, joita ei sisällytetä viranomaisten ilmoittamiin työperäisen tai humanitaarisen maahanmuuton kokonaiskustannuksiin.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Batman

Koulujen eriytymistä on käsitelty aikaisemmin myös täällä: http://hommaforum.org/index.php/topic,11085.msg172718.html#msg172718

Niiden poliitikkojen, jotka vakuuttelivat kansalaisille monikulttuurisuutta markkinoidessaan, että kaikki aiheeseen liittyvät kielteiset ilmiöt osataan Suomessa välttää, on nyt avattava suunsa ja kerrottava selvällä suomenkielellä, mitä nyt tehdään. Tottahan toki kaukonäköiset poliitikkomme ovat osanneet varautua tähän jo ulkomailla hyvin tunnettuun ilmiöön.

Vai eikö?
"Tällaiset puheet eivät ansaitse sanavapautta"
- Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske

Mielipide on kuin persreikä; jokaisella on omansa.
http://www.youtube.com/watch?v=NrmPehlHK3w&feature=related

Mika.H

Quote from: Roope2 on 19.10.2009, 17:50:12
Tämäkin "positiivisen diskriminaation määräraha" kuuluu todennäköisesti niihin piiloon jääviin kustannuksiin, joita ei sisällytetä viranomaisten ilmoittamiin työperäisen tai humanitaarisen maahanmuuton kokonaiskustannuksiin.

aivan. ja taitaapi olla ihan murunen vaan kokonaisuuteen verrattuna..
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Ernst

Quote from: herranen on 19.10.2009, 16:28:01
Monikulttuurisissa kouluissa taas on käynnissä kehitys, jossa luokassa voi olla yhtä aikaa käynnissä varsinaisen oppiaineen lisäksi oman uskonnon opetus, välitunti ja limudisco.

ja sitten vielä ihmetellään, miksi mamunuoret eivät oikein pärjää lukiossa eikä ammattiopinnoissa saati työelämässä. Jatkokoulutusvalmiudet ja työelämävalmiudet kun pitäisi saada peruskoulussa. Jos ei Abu-Hannan tavalla arvosta laulun, leikin ja työn erottamista hyvässä hengessä toisistaan, niin se on voi voi. Täällä kun on vähemmän tarjolla sellaista puuvillanpoimintameininkiä, jossa voisi laulella työn lomassa cottonfields'iä
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

FadeAway

QuoteMiksi kehitys Suomessa olisi erilaista?

(Viime viikolla vastasin näin:)

Tottakai Suomi osaa hoitaa mamu asiat paremmin kuin muut Euroopan maat. Mehän olemme suvaitsevaisia ja meille ulkomaalaiset ovat rikastuttava työvoimareservi. Suomen maahanmuuttajamäärät ovat vahvassa kasvussa, joten sopeutuminen tapahtuu ennätysajassa. Huippuosaajilla Suomen talous räjähtää nousuun lähivuosina.
Suomen päättäjät ovat viisaampi kuin Eurooppalaiset kolleegansa ja osaavat avoimeisti keskustella asioista ja tehdä oikeita päätöksiä ajoissa. Mamujen integroinnissa ei suomessa tule juuri ilmenemään ongelmia ja jos ilmenee Astrid täti hoitaa asiat kohdalleen. Täällä mamut osataan sijoittaa järkevästi suurimpien kaupunkien lähiöihin, jossa he saavat olla samankaltaisessa seurassa ja yhdistyä kantaväestöön. Meillä on käytettävissä monta toimivaa mallia naapurimaista: Norjanmalli, Ruotsinmalli, Tanskanmalli, Brittien ,,jne eli olemme etuoikeutetussa asemassa tehdessämme valintoja tulevaisuuden hyväksi. Suomi myös osaa valita maahanmuuttajat oikeista valtioista, kuten Iranista, Irakista, Somalista ja Afganistanista. Saamme leppoisaa ja ahkeraa työvoimaa tuleviksi vuosikymmeniksi. Suomessa myös media avoimesti kirjoittaa maahanmuuttoasioista , vaikka poliittisen korrektiuuden menettämisen pelossa. Kehityksen myötä Suomesta kehittyy monikulttuurinen globaali osaamiskeskus ja saamme positiivisia vaikutteita maailmalta. Samalla pääsemme eroon suomalaisuuden haitallisista ja huonoista ominaisuuksista.(Kuten sananvapaudesta, demokratiasta, tasa-arvosta..)
Olemmehan me jo romanit kotouttaneet muutamassa sadassa vuodessa osaksi yhteiskuntaa.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Ernst

Quote from: Lentomestari on 19.10.2009, 17:09:22
Quote from: M on 19.10.2009, 13:51:04
Quote from: rankka on 19.10.2009, 13:45:25

Sitä myös kannattaa miettiä hetki että oppiiko lapsi kuinka paljon/hyvin luokassa jossa on hirveä meteli. Äbäläwäbälä-meteli.  



On tutkittu, että kielen & sanavaraston kehitys häiriintyy jo siitä, että kotona on koko ajan televisia päällä. Häly ei ole hyvä, ei lainkaan, missään muodssa.

Yhden tuttavan lapsi oli kotona "päivähoidossa" television edessä kaiket päivät, nyt kouluiän lähestyessä ei vieläkään osaa puhua? käy puheterapiaa, yritetään varmaankin saada teletapit ym. pois päästä jotta puhe alkaisi sujumaan.

Television äänimaailma on hyvin hyvin häiritsevä. Sen yli ei kuule esimerkiksi vanhempien keskustelua (jos sitä nyt edes käydään), rallattelua, runonlausuntaa, laulelua eikä tv:n äänen yli lapselle tietenkään voida kunnolla puhua saati lukea hänelle ja keskustella hänen kanssaan. Jälki näkyy kielllisen kehityksen pulmina.

Vaikka somaleista on kirjoiteltu kyllästymiseen asti, heillä on omat lasten kehitystä vammauttavat tapansa, luullakseni myös muilla muslimeilla. Lapsille ei hankita paperia ja kyniä kotiin, koska piirtäminen on melkein kiellettyä (Allahin kuvan joku piltti kummiskin piirtäisi, ja sitten se pienokainen pitäisi tappaa, eikä saisi enää lapsilisiä). Kun kirjojakaan ei paljon ole, ja eri ikäiset lapset asuvat samoissa tiloissa, joissa käy puoli klaania iltaisin notkumassa, eväät tehdä tehtävät ja lukea läksyt ovat vähissä. Kun musiikki, tuo tunnetaiteista suurin, on myös kielletty, kehity siinä sitten visuaalisesti ja tunne-elämältäsi.

Kun lapsia panee alulle, pitäisi huolehtia se loppu 30 vuotta pietiä kunnialla.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Jaska L


Minua on huijattu kohta 30 vuotta! Kansanedustajat ja viranomaiset ovat vakuuttaneet, että mitään tällaisia ilmiöitä ei ole olemassakaan muualla kuin rasistisessa mielessäni. Tämä kaksoisstandardi on järkyttävää. Eihän näiden maahanmuuttajavaltaisten koulujen pitänyt olla mitään ongelmakouluja vaan korkeimmalle jalostoneen rikkauden ja voimavaran ihania kouluja, jossa perinteiset kunniaan ja häpeään pohjautuvat (barbaariset) arvot kukoistavat!

Kohta loppuu yhteiskunnan ylläpitäjien halu maksaa veroja. Ja sitten alkaa hyvinvointivaltion syöksykierre! Vihervasemmistolainen idealismi, häviä jo maailman kartalta! Aatteen toteuttaminen on johtamassa lyhyessä ajassa jo toiseen täydelliseen katastrofiin!
"Ei tässä ole rasismista kyse. Jos joku näin kuvittelee, hän vastaa omista kuvitelmistaan. Jokaisen täytyy voida ajatella omilla aivoillaan ja vastata ajatuksistaan" Prof. Timo Vihavainen (AL 11.10.2009. Toimittajan kysymykseen: "Etkö pelkää, että näillä puheillasi päädyt rasistien oppi-isäksi"

Lentomestari

Quote from: FadeAway on 19.10.2009, 17:38:18
QuoteSillon kun oltiin alle 30 prosentissa ei tätä ilmiötä ollut, mutta kun lähestyttiin 40 prosenttia, poismuutto alkoi, kertoo koulun rehtori.

Onkohan tämä reilu 20% rikastumisaste se piste , jossa white flight (mitäs ois suomeksi , valkovuoto?) lähtee kunnolla käyntiin. Kehitys sen jälkeen on hyvin nopeaa. Suomalainen perhe muuttaa pois ja maahanmuuttajaperhe/suku muuttaa tilalle.

Pitäisi saada tiettyt rajat mamujen määrälle /asuinalue/kerrostalo, jos kehityksen tahtoo pysäyttää, mutta ei siihen taida mahdollisuuksia olla.

Varmasti ongelmia on ollut jo kauan, nyt ne on niin kärjistyneet että uutisointia ei enään voinut pidätellä. Mokuttajat on kaikin tavoin koettaneet ongelmia salata, mutta tämä white flight on jo häiritsevän vilkasta. Silmät pyörii päässä kun ihmetellään epäonnistumista, rahaa syydetään nyt ongelmakouluihin vaikka se raha olisi pitänyt pistää jo aikavuosia sitten ongelmamaiden koululaitoksiin. Nyt suomessa tilanne pahenee vielä monta vuotta, vaikka rajat laitettaisi heti kiinni.  Uudet koululaissukupolvet kasvavat ja etenkin mamupojat tulevat olemaan ongelmallisia, kun ovat kotonaan oppineet kuinka nainen ei ole minkään arvoinen, se on varmaan sitä rehtorin penäämää kultturia mistä suomilapset nyt jää paitsi?

White flight suomennos pyrskäytti mokkakahvit sieraimista, olisi varsin osuva, ellei termillä olisi jo varattu muuta käyttöä.

mikkoR

Yksityiskoulut tulee varmasti lisääntymään rajusti lähivuosien aikana.

Löysin mielenkiintoisen jutun netistä.

http://notes.helsinki.fi/halvi/tiedotus/vanhatvaitokset.nsf/b688d98986c9e9edc2256a4c003e4ba9/689136718c296fa5c2256c8b00435ded?OpenDocument

Kasvatustieteellisesti orientoituvan kouluhistorian tutkimuksen näkökulmasta koulujen rakenteellisen kehityksen analysointi on tutkimuksen ydinalueita. Koulujen rakenteella on hyvin monia ulottuvuuksia. Niissä heijastuvat aikakauden taloudelliset olosuhteet, poliittiset pyrkimykset, aatteelliset ideologiat, pedagogiset näkemykset ja paikalliset tarpeet. Koulujen lukusuunnitelmien osalta käydään jatkuvaa kamppailua siitä, mitkä curriculum- ideologiat tulisi koulukasvatuksessa jäsentää oppilaille. Nämä vaatimukset ovat keskenään ristiriitaisia: rinnakkaiskasvatus v. yhteiskasvatus, sivistys v. hyöty, korkea asteen taidot (älyn kehittäminen) v. käytännön elämän vaatimat taidot, tiedon korostaminen v. kasvatuksen korostaminen, oppiaineiden pakollisuus v. oppiaineiden valinnaisuus sekä kansainvälisyys v. kansalliset arvot. Yksityisten oppikoulujen osalta kyse on myös pienyhteisöjen intressien sekä valtion intressien välisestä suhteesta, osaltaan tradition ja muutoksen välisestä jännitteestä sekä yksittäisten kansalaisryhmien oikeudesta määritellä koulukasvatuksen sisältöjä ja toteutusta. Koulujen rakenteen analysointi on myös sosiaalihistoriaa, joka käsittelee sosiaalisen muutoksen ja muuttuvien ideoiden lähtökohtaa.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Gargoyle

Kopioin toisaalle kirjoittamani tekstin tähän sellaisenaan, koska sopii hyvin aiheeseen:


>> Asumme suuressa saksalaisessa kaupungissa. Meillä olisi muutto edessä, mutta uusi asuinpaikka sijaitsee samalla hallintoalueella (siellä vähän kulmassa, nimittäin) kuin keskisuuri maahanmuuttajagetto. Uusi lakialoite saattaa viedä vanhemmilta oikeuden päättää lapsensa koulusta, eli kohta kouluunmenevä lapsi joutuisi kyseiseen gettokouluun, vastoin vanhempiensa tahtoa. Emme tiedä meneekö aloite läpi.

Suomessa moni on varmaan sitä mieltä, että olisi ihanaa, jos lapsi pääsisi monikulttuuriseen ympäristöön, että kasvaa sitten suvaitsevaiseksi ja paremmaksi ihmiseksi. Me emme ole. Nykyinen päiväkotimme on hyvin monikulttuurinen, mutta emme asu getossa, vaan mukavan keskiluokkaisella alueella, ja kyseiset monikulttuurisen ihanan rakkauden hedelmät eivät ole syrjäytyneiden ja moniongelmaisten vanhempien tuotosta. He kaikki puhuvat täydellistä saksaa, kuten oma kaksikielinen lapsemmekin. Gettokoulussa asia olisi toisin. En mene koko alueelle, ellei ole pakko, enkä koskaan pimeän aikaan. Se on jugoslaavi-, arabi-, ja muiden etnisten jengien taistelutanner.

Integraatio voi olla hyvin epäonnistunutta. Voisiko joku Suomessa ymmärtää tällaista, arkista problematiikkaa?

Teidän, kirkollinen kattohirvityksenne G
>>

Eve

Quote from: M on 19.10.2009, 13:51:04
On tutkittu, että kielen & sanavaraston kehitys häiriintyy jo siitä, että kotona on koko ajan televisia päällä. Häly ei ole hyvä, ei lainkaan, missään muodssa.

Hieman täydentäisin tätä TV-asiaa "alan ihmisenä".

Tuon jatkuvan TV:n päälläpidon vaikutusta perustellaan itseasiassa sillä, että tällöin vanhemmat viettävät vähemmän ns. laatuaikaa lastensa kanssa, ja lapsethan oppivat kielensä vanhemmiltaan. Esimerkiksi lukeminen ja lapsen osoittelemien asioiden nimeäminen kartuttaa sanavarastoa huomattavasti paremmin kuin jatkuva, passiivinen TV:n töllöttely. Lapsen ja vanhemman vuorovaikutuksessa lapsi oppii myös sosiaalisia taitoja, vuorottelua ja emootioiden tulkintaa. Eli TV vie lapsen ja vanhemman yhteistä aikaa pois, kun lapsi tyrkätään TV:n eteen tönöttämään tuntikausiksi.

Häly ei sinällään ole riski lapsen kielen kehitykselle, mikäli lapsen kuulo on normaali, onhan esimerkiksi päiväkodissakin lähes jatkuva hälinä.

Häly kuitenkin eittämättä häiritsee lapsen keskittymiskykyä, siitä olen samaa mieltä. Liiallisen TV:n katselun negatiivinen vaikutus pienelle lapselle on kuitenkin hyvä tiedostaa, jotta voi satsata kehittämään lapsen kielellisiä taitoja ns. perinteisin menetelmin ja lapsiläheisesti.
"On vakava asia, että niin moni ajattelee niin kuin Olli." - Satu Haapanen, vihr.

Maisterinna

Jokaikisellä monikulttuurisen koulun opettajalla (yhden käden sormilla laskettavissa), jota olen jututtanut, on ollut sangen selkeä mielipide asiaintilasta. Mahtaa mokutus olla niissä piireissä kumminkin kovaa, ja kaikkihan Opettaja-lehden tuntevat. Kaikki näistä opettajista ovat nimittäin ennen mielipiteensä lausumista katsoneet ympärilleen, tarkastelleet vielä minua ikään kuin saattaisin kantaa piilomikrofonia, ja loppuun vielä todenneet, että hänen mielipiteensä ei tietenkään saa tulla julkiseen tietoon.

Asioin kerran Lausteen koulun opettajanhuoneessa. Tapauksesta on aikaa, joten en valitettavasti muista sanatarkkaan, mitä pöydällä näkemässäni lapussa luki. Idea oli kuitenkin, että rehtori (kait?) ilmoitti, että asiaa tiedusteleville vanhemmille täytyy sanoa, että pelkkä ulkomaalaisten paljous luokassa ei riitä koulun vaihtamisen syyksi. Jäi sellaiset fibat, että näitä tiedusteluja oli tehty enemmänkin.

Hippo

Rasististen vanhempien ennakkoluuloiset asenteet ovat luoneet tämänkin ongelman. Tarvitsemme reilusti lisää maahanmuuttajia jotta oppisimme ymmärtämään ja suvaitsemaan erilaisuutta. ;D

Ano Nyymi

Quote from: Embo on 19.10.2009, 12:25:50


Arvaus: pian helsinkiläisiltä varmaan otetaan pois oikeus valita lastensa koulu.

Olen jo odottanut sitä että joku suvaitsevainen valopää keksii kieltää ihmisten oikeuden valita itse asuinpaikkansa. Johan tässä mokutuksen myötä monet muutkin oikeudet ovat häipyneet.

Ano Nyymi

Quote from: tapio on 19.10.2009, 12:44:30
Monikulttuuria voi opiskella aivan ihan ilman sitä, että lähellä pyörii koko ajan "monikulttuurisia" ihmisiä.

Eikös tuo ollut se suomenruotsalainen tapa? Ei siinä silloin voi olla mitään rasistista ainakaan..

PetethePerkele

Lapset eivät ole syyllisiä aikuisten aiheuttamiin ongelmiin. Lapset eivät myöskään pysty (lain mukaan, en sano että ipanat ovat idiootteja) tekemään minkäänlaisia laillisia päätöksiä.

Siksi lapsilla on vanhemmat jotka päättävät lastensa puolesta asioista. Nämä vanhemmat ovat yleensä isä ja äiti. Ei kaikilla, mutta suurimmalla osalla kuitenkin. Isä ja äiti haluavat tietenkin antaa lapselleen parhaan mahdollisen oppimisympäristön.

Jos nykyinen koulu muuttuu gangstaääliöden/monikultturismin temmellyskentäksi niin sehän on aivan selvä että vanhemmat jotka eivät halua tuottaa lapselleen ylimääräistä pahaa mieltä, turvotusta naaman alueella, mielenrauhan häiriöitä, kehitysongelmia, jnejne. pistävät pienokaisen turvallisempaan ympäristöön käymään opintietä. Kaikilla ei ikävä kyllä ole sitä mahdollisuutta.

On turha rehtoreiden ja muiden rutista ja syyllistää vanhempia kun koulu rapistuu henkisesti. Ne syylliset löytyy ihan muualta, mokumoku.

Invictus

Tulipa tästä mieleeni. Kun opiskelin alkuaikoja AMK:ssa 2006, koin mielenkiintoisen ilmiön. Meillä oli yksi pakollinen kurssi äidinkieltä, jonka opettaja oli hieman... vaikea ilmaista asiaa, mutta piti hatuista ja kukista, ennenkaikkea yhdessä.
Tehtävänä oli pitää alustus jostain aiheesta, minun aiheekseni tuli rikollisuus Suomessa. Valmistelin powerpoint-esityksen jota menin pitämään paria päivää myöhemmin. Esityksessä esittelin mitkä ovat yleisimpiä tehtyjä rikoksia, mitkä ovat nousussa, mitä ei esiinny enää nykyään ja niin edelleen. Minulla oli yksi kalvo, jossa oli prosentuaalisesti käsitelty maahanmuuttajien ja ulkomaalaisten tekemiä rikoksia suhteessa kantaväestöön. Kyseinen taulukko taisi olla sama johon löytyy linkki Scriptasta.
Opettaja keskeytti esitykseni välittömästi, sanoen todella ankaraan sävyyn sitä äärimmäisen rasistiseksi (huomatkaa, minua tapitti 40 silmäparia), ja sanoi että tuollaisia asioita ei puida hänen luokassaan.
Olin pakotettu lopettamaan esitykseni siihen. Keskustelua opettajan kanssa ei voinut käydä, vaikka todistelin taulukon aitoutta, ja sitä kuinka iso osa tämä on rikollisuudesta.
"There are no desperate situations, there are only desperate people."
-Heinz Guderian

Ano Nyymi

Quote from: peräkylän Antti on 19.10.2009, 16:26:28
Mistäköhän johtuu että samat lapset jotka käyttäytyvät hyvin siivosti kotimaansa koululaitoksen kurissa ja järjestyksessä ovat niitä käytöshäiriöisiä täällä?

Siellä ei poikia opeta naisopettaja. Ja ruoskaa ja keppiä saa pelätä ihan tosissaan jos häiriköi.
Ehkä se syy on tuossa?

Ano Nyymi

Quote from: Simo Hankaniemi on 19.10.2009, 17:20:15
Onneksi omat lapseni saivat käydä päiväkodissa, missä ei värissyt käytännössä lainkaan. Ja koulukin on yhtä vapaa värinästä. So far so good. He ovat ilmeisesti viimeinen suomalainen värinävapaa sukupolvi. Vaikea kuvitella, että heidän lapsillaan olisi enää yhtä paljon tuuria.  

Tulevaisuudessa, jos siis tämä mamuhulluus saa jatkua yhtä vastuuttomana, lähes kaikki suomalaiset nuoret aikuiset ovat luku- ja kirjoitustaidottomia etnisen vibraation maistereita. Parhaat ihan tohtoritasoa eli linnassa.

Pohjolan puolesta

Quote from: Invictus on 19.10.2009, 21:07:23
Opettaja keskeytti esitykseni välittömästi, sanoen todella ankaraan sävyyn sitä äärimmäisen rasistiseksi (huomatkaa, minua tapitti 40 silmäparia), ja sanoi että tuollaisia asioita ei puida hänen luokassaan.
Olin pakotettu lopettamaan esitykseni siihen. Keskustelua opettajan kanssa ei voinut käydä, vaikka todistelin taulukon aitoutta, ja sitä kuinka iso osa tämä on rikollisuudesta.

Tuo hyvin naisellista. Minkäänlaista dialogia ei suvaita. Turpa kiinni ja sillä selvä. Huumorintaju täysi nolla.
McLuhan: "Olemme sekoittaneet järjen, luku -ja kirjoitustaitoon"

vrv

Vielä 1960-luvulla opettajista puolet oli miehiä joita taas yli puolet oli käynyt reserviupseerikoulun. Järjestys pysyi tunnilla ja niiden välilläkin.
Kun itse menin ensimmäiselle luokalle, olin muita isokokoisempi ja liikettä taisi olla enemmän kuin järkeä. Eräällä välitunnilla kamppasin jalat alta pienemmältä luokkatoverilta ja olin kovin ylpeä saavutuksesta. Ilo oli kovin lyhytaikainen koska hetkessä huomasin makaavani jäisellä koulun pihalla. Välituntia valvonut miesopettaja oli tehnyt saman tempun minulle. Harmitti vietävästi (sen takia muistan sen vieläkin), mutta eipä tarvinnut häiriköidä uudestaan.
No, totuuden nimissä tapeltiinhan sitä vähän joka välissä, mutta vastapuoli oli yleensä samankokoinen.

Nykyisin opettajat valitaan ilmeisesti hatun kukkien lukumäärällä tai jos sattuu sivarihint..., korjaan sivilipalveluksen valinnut pedakogi olemaan saatavilla, työpaikka on varma.
Omat lapseni kävivät suhtpientä kyläkoulua 80-90 luvulla ja oli sinnekin pesiintynyt eräs maailmanparantajahippi. Piti oikein mieskohtaisesti käydä ojentamassa kun alkoi olla selviä kiusaamisen merkkejä. Lapset olivat ilmeisesti liian verbaalisia ja suorasanaisia, mistä lienee johtunut.

Veikkaukseni tulevaisuuden kouluista on että yksityiset koulut tulevat lisääntymään. Suomalainen sietää kyllä kaikkea paskanheittoa, mutta lapset ovat se raja missä mitta täyttyy.
"Tulkoot hurttina aroiltaan, multiin mahtuvat tänne"
Uuno Kailas

nimetönkeskustelija

Quote from: vrv on 19.10.2009, 21:51:47
Veikkaukseni tulevaisuuden kouluista on että yksityiset koulut tulevat lisääntymään. Suomalainen sietää kyllä kaikkea paskanheittoa, mutta lapset ovat se raja missä mitta täyttyy.

Kyllä se näin on. Kestän kyllä mamut. Voin vältellä rikollisia mamulähiöitä. Voin liikkua yksityisautolla, jolloin vältän etnojen huutelut junan toisesta päästä toiseen. Kestän ja puren hammasta.

Siinä menee kyllä raja, että en todellakaan pistä mahdollisia tulevia lapsiani tarhaan tai kouluun, jossa esim. 80 % oppilaista on mamutaustaisia. En todellakaan aio sietää tilannetta, jossa lapsiani kiusaa joku monta vuotta vanhemmista somppupojista koostuva joukko, joka on asetettu paljon ikäisiään nuorempien luokkaan, kun oppivaatimukset eivät millään täyttyisi omanikäisten seurassa. En myöskään hyväksy sitä, että musliminuoret opettaisivat lapsilleni naisten halveksimisen ja ahdistelukulttuurin.

Tämä tarkottaa sitä, että tulen valitsemaan siinä tilanteessa ehdottoman tarkasti asuinpaikkani, jotta lapseni saisivat käydä koulun samanlaisessa turvallisessa ympäristössä, kun minullekin aikoinaan suotiin.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Quo Vadis, Finland?

YLE:n selkosuomilähetys on kuuntelemisen arvoinen. Sama uutinen, mutta se loppukaneetti, se loppukaneetti... ;D ;D ;D

http://areena.yle.fi/audio/495577

Savolainen

Kuuntelin Yleä tänään kun ajoin töihin ja hymähdin kun tuli uutinen kunniaväkivallan rajusta yleistymisestä.
Meinasin ajaa ojaan kun nauroin vedet silmissä seuraavan uutisen aikana:
Suomalaiset vetävät lapsiaan pois maahan muuttaja-valtaisista kouluista.

Että mitä!? Meillähän nämä kaikki tälläiset ongelmat piti välttää hyvän kotoutuksen ja ties minkä ansiosta.
Onko suomenkansalle valehdeltu vai onko kansa väärässä?

Octavius

Ettei menisi aivan Suomen koululaitoksen solvaamiseksi, ainakin minä haluan sanoa, että suomalaiset opettajat ovat todella ammattitaitoisia. Kunnnioitan oikeastaan ilman poikkeusta kaikkia ko. ammatinharjoittajia (sitä Minun 500 Tärppiä ei lasketa), joita olen tavannut omien opiskelujen tai lasten opetuksen tiimoilta.

Varmaa lienee se, että tuota koulunvalintaa tullaan rajoittamaan lähitulevaisuudessa. Sehän olisi kamala vääryys, jos osa lapsista jäisi näitä salaperäisiä arvoja vaille, mitkä Myllypuron koulun rehtori mainitsi. Voisihan hän tietysti tyhmemmille paljastaa mitä se arvot mahtavat olla, mitä monikulttuurisessa koulussa mahtaa olla.

Toinen varma asia on se, että yksityiskouluja alkaa tulla lisää ja niitä tullaan vastustamaan viimeiseen Braxilaisleninistiseen taistoon saakka.

Kolmas varma asia on jyrkkä eriarvoistuminen. Tervetuloa luokkasuomi. Raha ratkaisee tulevaisuudessa, valitettavasti.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Iloveallpeople

Nykyinen maahanmuuttopolitiikka keskittää maahanmuuttajia suurimpiin kaupunkeihin ja taajamien keskustoihin. Monilla paikkakunnilla joudutaankin opiskelemaan ilman minkäänlaista monikulttuurista värinää, puhumattakaan kyläkouluista, joiden  useat oppilaat ovat pystyneet kohtaamaan maahanmuuttajan vain Linnanmäen reissullaan. Kysynkin. Mitä hallitus aikoo tehdä taatakseen jokaiselle peruskoulun oppilaalle mahdollisuuden suvaitsevaisuuden opppimiseen omassa luokkahuoneessaan ja näin turvata kaikkien oikeus näihin tärkeisiin oppeihin?
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

triple05

Mun on nytte pakko lainata omaa kommenttiani 6.8.09
    jees, muutettiin  about 13 vuotta sitten erään turkulaisen lähiön (Lauste)naapurinukkumalähiöön (Huhkola), alunperin alueen päiväkoti ei ottanut Lausteen mamuja asiakkaikseen (-96) , vaan mamulapset hoidettiin Lausteen päiväkodissa. No tilanne muuttui tietenkin nopeasti, kun Suomi aloitti mamujen laajamittaisen sisäänoton ja Turku tuli suosituksi kohteksi, joko sijoituksen tai maan sisäisen muuton vuoksi. Poikamme koulunaloitus tuli ajankohtaiseksi 2001, jolloin poikamme päiväkotikin oli nauttinut jo jonkin aikaa monikultuurisuutta. Kokemuksiemme perusteella sälli aloitti koulun Vasaramäessä, eikä lähikoulussaan Lausteella, vaikka koulumatka 3-kertaistui. Hetkeäänkään emme ole katuneet päätöstämme, vaikka protokollan mukaan opettajana minun olisi tullut hyväksyä monikultuurinen Lausteen koulu lapsiemme kouluksi.

Phantasticum

Quote from: Watchman on 20.10.2009, 00:11:18
Ihanaa miten uutistenlukija huomautti että lapsien vetäminen pois maahanmuuttajien kouluista on vakavaa, ei mamukoulun oppilaille vaan poisvedetyille lapsille. He jäävät ilman monia sellaisia tärkeitä oppeja kuin suvaitsevaisuus. :D

Nyt valtio äkkiä pelastamaan suomalaislapset ja pakottamaan heidät maahanmuuttajien suosimiin kouluihin. Ja jotta kaikki nyt varmasti oppivat suvaitsevaisiksi niin meidän tulee ottaa lisää maahanmuuttajia!

Kaupunkimaantieteilijä Venla Berneliuksen taustoja tuntematta kysyisin, mitä koulua Venlan omat lapset käyvät. Valistunut arvaus: eivät ainakaan "monikulttuurista" koulua.

Entä maailmankansalainen Alexander Stubb? Hänellä on monikulttuurinen vaimokin. Alexilla on tietääkseni kaksi lasta. Mitäs koulua he käyvät? Jos isä on suomenruotsalainen, äiti englantilainen ja Belgiassakin on asuttu, mitä tästä enää puuttuu.

Bingo! "Varsinaiseen" monikulttuuriin Stubbin perheen lapset tuskin ovat vielä tutustuneet.

Jokainen "monikulttuurisista" kouluista huolissaan oleva ja muutenkin siitä monikulttuurin tuomasta henkisestä rikkaudesta ja kansainvälistymisestä paasaava näyttäkööt itse esimerkkiä laittamalla omat lapsensa sinne "monikulttuuriseen" kouluun.

P.S. Asuinpaikka ei ole este. Kun uutisessa todettiin vaihdon onnistuvan monikulttuurisesta koulusta vähemmän kansainväliseen, silloin tämä yhtälö toimii myös toiseen suuntaan. Jääkäämme odottamaan, kenen monikulttuurin kasvattavaan vaikutukseen uskovan julkimokuttajan lapset vaihtavat koulua ensimmäisinä.

And now... take a deep breath... Keneltä loppuu happi ekana?

Juki

Quote from: vrv on 19.10.2009, 21:51:47
Vielä 1960-luvulla opettajista puolet oli miehiä joita taas yli puolet oli käynyt reserviupseerikoulun. Järjestys pysyi tunnilla ja niiden välilläkin.
Kun itse menin ensimmäiselle luokalle, olin muita isokokoisempi ja liikettä taisi olla enemmän kuin järkeä. Eräällä välitunnilla kamppasin jalat alta pienemmältä luokkatoverilta ja olin kovin ylpeä saavutuksesta. Ilo oli kovin lyhytaikainen koska hetkessä huomasin makaavani jäisellä koulun pihalla. Välituntia valvonut miesopettaja oli tehnyt saman tempun minulle. Harmitti vietävästi (sen takia muistan sen vieläkin), mutta eipä tarvinnut häiriköidä uudestaan.
No, totuuden nimissä tapeltiinhan sitä vähän joka välissä, mutta vastapuoli oli yleensä samankokoinen.

Nykyisin opettajat valitaan ilmeisesti hatun kukkien lukumäärällä tai jos sattuu sivarihint..., korjaan sivilipalveluksen valinnut pedakogi olemaan saatavilla, työpaikka on varma.
Omat lapseni kävivät suhtpientä kyläkoulua 80-90 luvulla ja oli sinnekin pesiintynyt eräs maailmanparantajahippi. Piti oikein mieskohtaisesti käydä ojentamassa kun alkoi olla selviä kiusaamisen merkkejä. Lapset olivat ilmeisesti liian verbaalisia ja suorasanaisia, mistä lienee johtunut.

Veikkaukseni tulevaisuuden kouluista on että yksityiset koulut tulevat lisääntymään. Suomalainen sietää kyllä kaikkea paskanheittoa, mutta lapset ovat se raja missä mitta täyttyy.


Tämä on taas tätä aivan tyhjäpäistä jorinaa 70-80-luvulta. Tervemenoa kampittelemaan nyt niitä pentuja sinne pihalle, jos pokka kestää. Olen armeijan käynyt, nuiva jne. mutta eipä nuo keskiajan niksit enää toimi etenkään kun eivät ole laillisia. Opettajille sanotaan lähinnä: "Se auktoriteetti pitää ansaita."

Jaa, miten muka?


Otetaan poliiseilta aseet pois. Vaaditaan kovaa kuria kaduille. "Mites me se tehdään, jos joku ei uskokaan kieltoa eikä aseita ole?" "Kyllä se hoituu kun ensin ansaitsette auktoriteetin!"  "Ja miten se sitten onnistuu? Olemalla kivoja rikollisille? Sanomalla soosoo ja nu räcker det? Meillehän nauretaan!" Tehkää laista kiinnostava asia! Se pitää kertoa sillä lailla, että kansalaisia (oppilaita) kiinnostaa. Jne jne.jne. 

Homma nappaa aivan takuulla.

Matias Turkkila

Quote from: Watchman on 20.10.2009, 00:11:18Ihanaa miten uutistenlukija huomautti että lapsien vetäminen pois maahanmuuttajien kouluista on vakavaa, ei mamukoulun oppilaille vaan poisvedetyille lapsille. He jäävät ilman monia sellaisia tärkeitä oppeja kuin suvaitsevaisuus. :D

Aika paksua. Varsinkin, koska täsmälleen päinvastainen on totta. Eikö se ole monta kertaa todettu, että suvaitsevaisimpia ovat ne, jotka eivät asu maahanmuuttajien naapurissa?