News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-04-11 HS: Ei-valkoisia suomalaisia ei voi sivuuttaa kuluttajina

Started by Roope2, 11.04.2016, 08:58:59

Previous topic - Next topic

Chew Bacca

Olen joskus linkittänyt mainoksia joissa on täysin perustelematta käytetty kiintiöneekereitä ja -ählämeitä. Erityisesti vaateketjut ja tavaratalot, varsinkin lasten vaatteita mainostaessaan. Ja tässä havainnot pelkästään tältä päivältä (klo 16.45 mennessä):
-Piltti-lastenruoat, valokuvakilpailu -> mallina vaaleanruskea monikulttuurivauva. Suomessa.
-lääkärikeskuksen mainos -> yönmusta neekeri kuuntelee stetoskoopilla enkelinkutrisen tyttölapsen rintaa.
-Visa/Pivo -luottokortti tjsp -mainos kadun varressa -> valkoinen nainen ja musta mies nauravat raikuvasti. Milleköhän.

Tämä lyhyellä ajomatkalla Tikkurilan läpi. Lehtiä ja mainospostia en ole edes avannut tänään.

Vaatteita, terveyspalveluita, rahoitusta, neekereille ja ählämeille. Eli ainoille kasvaville kansanosillemme. Ei, ei-valkoisia kuluttajia ei todellakaan ole unohdettu.

Leso

Siinähän se temppu seisookin ja häntäänsä heiluttaa.

Meille syötetään ihan koko ajan sitä mielikuvaa, että neekeri on ihana ja parempi kuin me.

Minkä vitun takia Terveystalon mainoksessa ei ole somali"taustainen" tutkimassa nettiä ja tekemässä itse itselleen lepra-diagnoosia? Kertokaa mulle, miksi ei?
Siinä on valkoinen nainen, jotta menis vihdoin kaaliin se, että myö valakoset ollaan vitun tyhmiä.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kallan

Quote from: Hän on 11.04.2016, 16:50:30
Olen joskus linkittänyt mainoksia joissa on täysin perustelematta käytetty kiintiöneekereitä ja -ählämeitä. Erityisesti vaateketjut ja tavaratalot, varsinkin lasten vaatteita mainostaessaan. Ja tässä havainnot pelkästään tältä päivältä (klo 16.45 mennessä):
-Piltti-lastenruoat, valokuvakilpailu -> mallina vaaleanruskea monikulttuurivauva. Suomessa.
-lääkärikeskuksen mainos -> yönmusta neekeri kuuntelee stetoskoopilla enkelinkutrisen tyttölapsen rintaa.
-Visa/Pivo -luottokortti tjsp -mainos kadun varressa -> valkoinen nainen ja musta mies nauravat raikuvasti. Milleköhän.

Tämä lyhyellä ajomatkalla Tikkurilan läpi. Lehtiä ja mainospostia en ole edes avannut tänään.

Vaatteita, terveyspalveluita, rahoitusta, neekereille ja ählämeille. Eli ainoille kasvaville kansanosillemme. Ei, ei-valkoisia kuluttajia ei todellakaan ole unohdettu.

En oikein usko että yhtäkkiä eri firmoissa olisi alettu palvomaan yllättäen neekeriukkoja (joiden saavutukset Afrikassa eivät ole kaksiset jos ei sisällissotia lasketa), nyt kyllä Coudenhouve-Kalergi -suunnitelmalla vaikuttas olevan vinha perä. Suomalaisista halutaan eroon rauhanomaisesti joten suositellaan rotujenvälistä sekoittumista. Lopputulos on kehitysmaalaistuminen kun älykkyys tippuu neekerin tasolle jolloin porukkaa on paljon helpompi hallita.

Näin se vaan menee.

foobar

Quote from: nollatoleranssi on 11.04.2016, 16:36:50
QuoteMyös osa valkoisista suomalaisista arvostaa kulutusvalinnoissaan moninaisen suomalaisuuden kuvaamista. Esimerkiksi Felixin tuore mainos sai sosiaalisen median täyttymään viesteistä, joissa kerrottiin aikeista suosia yhtiön tuotteita.

Tavallaan tuo on totta joissakin pienissä piireissä, mutta pääosin syyt ovat aivan muualla.

Kun jätämme toimittajien harhaisen kuplan suhteellisuudentajuttomuuden huomiotta, voinemme kuitenkin todeta että Felix sai sitä mitä halusi, eli näkyvyyttä joka jäi ihmisten mieliin. Lopulta myynnin kannalta on parempi että nimi yhdistyy johonkin, kuin että se on mitäänsanomaton, tai että siitä tulee mieleen keskinkertainen ketsuppi. Vähän epäilen, että mainostoimistolla olikin tavoitteena tämä, erityisesti ammattipuolestaloukkaantuvien itseään toimittajiksi kutsuvien pellejen vedättäminen oman kampanjansa tueksi. Muutoin kukaan ei puhuisi Felixin ketsupista.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Lalli IsoTalo

Quote from: foobar on 11.04.2016, 19:49:58
Lopulta myynnin kannalta on parempi että nimi yhdistyy johonkin, kuin että se on mitäänsanomaton ...

Jeps. Jollain tavalla tunnettu, ei-skandaalimainen tuote, on paljon parempi kuin tuntematon, koska ihmiset ovat muukalaisvihamielisiä tuntemattomuutta kohtaan. Evoluutio on jättänyt eloon vain sen osan ihmiskunnasta, joka osaa olla varovainen.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

newspeak

Jokohan Suvin perheessä syödään Halal Aisha Nam Nam-lammasta?

Leso

Quote from: foobar on 11.04.2016, 19:49:58[...] Kun jätämme toimittajien harhaisen kuplan suhteellisuudentajuttomuuden huomiotta, voinemme kuitenkin todeta että Felix sai sitä mitä halusi, eli näkyvyyttä joka jäi ihmisten mieliin. [...]

Harvoin olen sinun, foobar, kanssa eri mieltä, mutta nyt taidat nytkytellä yleistä mielipidettä.
Toi on nii-in perinteinen argumentti.

Feeliksi tuhosi oman brändinsä sillä Josefiinalla.
Vaikka suurin osa kansasta on ihan että yks' hailee, mutta silti.
Kuka muistaa aikoisen kompan, joka oli Feeliksin mainos:
kuinka kahdesta kilosta tomaatteja saadaan kilo ketsuppia.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

newspeak

Yleinen mielipiteeni ei-valkoihoisten käyttämisestä mainoskuvastossa on, että se tekee mainoksista vaikeammin lähestyttäviä ja samoistaistuttavia. Ensisijainen kohderyhmä kun mille tahansa tuotteelle ovat Euroopassa eurooppalaiset kantaväestöt, jotka ovat kaikki valkoihoisia. Ei-valkoihoisten käyttö mainoskuvissa on sekin tehokeino, jolla pyritään vaikuttamaan kohderyhmiin. Kansainvälisemmät toimivat saattavat olla kiinnostuneita käyttämään tuotteidensa ja palveluiden markkinoimisessa "värikkäämpään" kuvastoa laajemman kohderyhmän saavuttamiseksi, mutta pienemmille kohderyhmille, kuten suomalaiset, kyse on puhtaasti mokuttamisesta tai matkimisesta. Huono mainos ärsyttää eri tavalla kuin hyvä.

https://www.youtube.com/watch?v=zVfS9LKyFO4

Mutta nykyäänhän myös sukupuoliin viittaaminen on Mainonnan eettisen neuvoston mukaan kiellettyä esimerkiksi lelumainoksissa, joten ei-valkoisten "suomalaisten" sijoittaminen mainoksiin on nähtävä rasismina. Saman tuulipuvun on sovittava kaikille.

Ja_tre

Kyllä voidaan jos otetaan huomioon se raha joka valtaväestöllä  on.  Niin kauan kun maahantulijat ovat sosiaalitukien  varassa ei siihen kuluttajaryhmään kannata panostaa suuria. Tiedän että mielipiteeni kirvottaisi PK-väestössä  itkun ja porun ja muuta sellaista koska tulot eivät jakaudu tasaisesti yms. Siihen voi sanoa vain: terveluloa reaalimaailmaan.

Ullatusnillitus

Quote from: Leso on 11.04.2016, 20:05:31
Quote from: foobar on 11.04.2016, 19:49:58[...] Kun jätämme toimittajien harhaisen kuplan suhteellisuudentajuttomuuden huomiotta, voinemme kuitenkin todeta että Felix sai sitä mitä halusi, eli näkyvyyttä joka jäi ihmisten mieliin. [...]

Harvoin olen sinun, foobar, kanssa eri mieltä, mutta nyt taidat nytkytellä yleistä mielipidettä.
Toi on nii-in perinteinen argumentti.

Feeliksi tuhosi oman brändinsä sillä Josefiinalla.
Vaikka suurin osa kansasta on ihan että yks' hailee, mutta silti.
Kuka muistaa aikoisen kompan, joka oli Feeliksin mainos:
kuinka kahdesta kilosta tomaatteja saadaan kilo ketsuppia.

Itselleni on jäänyt mieleen vain seuraava hokema: "Felix, Felix, Felix, Felix, nekruja ruokapöytään!"

no future

Mutulla ajateltuna maahanmuuttaja-taustaiset ovat uusi ja neitseellinen kuluttajaryhmä, jota perinteidetkin merkit yrittävät houkutella kanta-asiakkaiksi. Fairya ja FFelixiä ei paljon kantiksille tarvitse esitellä tai markkinoida, koska monet kulutustottumukset periytyvät jo sukupolvelta toiselle.

ISO

Juu, ei varmasti voikaan.

Ja onhan niillä rahaakin, kelasta saatua ties mitä tukea.

Kyllä sillä kelpaa osteskella mitä nyt sattuu haluamaan.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

UgriProPatria

Kyseessä on vain tekosyyt, joiden avulla siirtää Suomenmaa suomalaisilta vieraille. Suomalaiset totutetaan mm. tv-ohjelmien kautta ajatukseen, että Suomessa "asuu muitakin kuin suomalaisia" ja pian on "rasismia", jos mainoksissa esiintyy yhtään suomalaisia.

Näin maanpetturit siirsivät maamme muiden omistukseen ja hallintaan.

Suomalainen on valkoinen, juuriltaan suomalainen. Muita suomalaisia ei ole.

Kallan

Quote from: UgriProPatria on 11.04.2016, 22:48:31
Kyseessä on vain tekosyyt, joiden avulla siirtää Suomenmaa suomalaisilta vieraille. Suomalaiset totutetaan mm. tv-ohjelmien kautta ajatukseen, että Suomessa "asuu muitakin kuin suomalaisia" ja pian on "rasismia", jos mainoksissa esiintyy yhtään suomalaisia.

Näin maanpetturit siirsivät maamme muiden omistukseen ja hallintaan.

Suomalainen on valkoinen, juuriltaan suomalainen. Muita suomalaisia ei ole.

Olet aivan oikeassa. Koska vastapuoli tietää tämän niin tarvitaan sitäkin suurempaa valehtelua että valheet alkaisivat uppoamaan kansan eri osiin. Ja aina valitettavasti löytyy joku hyväuskoinen kympintyttö joka omaksuu indoktrinaation tuosta vaan...

timo73

On se niin väärin, että Kela Platinum-kortin saaneita näin syrjitään! Ostovoima keskimäärin surkea ja rahat menevät kuitenkin osittain Somaliaan rahasiirtoina suvuille ja heimoille.

Humppapappa

Ja katsotaanpa sitten, mistä tekstistä tutkiskelija tuohtui:

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1459994313070?ref=a-artikkeli
" mainostoimisto ja asiakas päätyivät miettimään, miten suomalaiset ihmiset häneen suhtautuvat."

sekä

""Kampanjaa ei toteutettu, koska pelko asiakkaamme toimipisteisiin ja henkilöstöön kohdistuvista väkivallanteoista katsottiin liian suureksi", Laaksonen kertoo."

ja

"Mainoksen julkaisun jälkeen joukko ihmisiä ilmoitti julkisesti aloittavansa firman tuotteiden boikotoinnin, koska Josephine on heidän mielestään "vääränvärinen"."

Tästä löytyi uutisia selaamalla selvitys:
" Aluksi sanailu oli vähäisempää, mutta viime viikonloppuna muutama henkilö alkoi tykittää Twitter-tiliämme (törkeillä) alatyylisillä viesteillä ja sanoi boikotoivansa tuotteitamme, kertoo Orkla Foods Finlandin viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö Emma Vironmäki."

Elish elish...

Twitterissä pari vatipäätä kirjoittelee typeryyksiä ja yhdessä mainostoimistossa rohkeasti uskalletaan pelätä asiakkaiden turvallisuutta, kun rassismi.

Nyt on sitten koko mediakenttä kamalan rassistinatsiaadolfväen kuristuksessa..

Kallan

^Tavallinen taktiikka. Itse ollaan offensiivissa ja uhriudutaan heti kun tulee palautetta jotta pysytään mokupiireissä (joissa totuus on kaikkien vihollinen ja utopia jokaisen liittolainen).

Neiti Nuiva

Quote from: Skeptikko on 11.04.2016, 10:55:55
Koska saamme malleiksi meikki- ja naistenvaatemainoksiin transsukupuolisia ja transvestiitteja?
Transsukupuolisia malleja on ollut jo pidemmän aikaa, ei ole uusi ilmiö. http://www.out.com/fashion/truman-says/2014/02/18/10-greatest-transgender-models Mallimaailmassa kun on valloillaan tuo androgyyni ja jopa pikkupoikamainen ihanne, ja naismalleilta haetaan tiettyä maskuliinisuutta kasvojen luustossa niin male to female -transsukupuoliset tuntuvat istuvan hyvin tähän muottiin. Viime vuosina otsikoissa oli paljon Andrej(a) Pejic (mtof) josta tuli hetkessä kysytyimpiä malleja.

Vaatekatalogeja selatessani en oikeastaan kiinnitä huomiota minkä värinen tai mitä etnisyyttä malli on. Fakta vaan on se, että esimerkiksi keltainen vaate ei sovi lainkaan hyvin vaaleaihoiselle, kun taas tummalla mallilla se on ihan eri näköinen. Kosmetiikan mainostaminen tummilla malleilla on myös haastavaa.

Muistui mieleen tämän yhden nuoren suomensomalialaistytön blogi, jossa tämä kovasti valitteli kun ei esimerkiksi kotimainen ja pohjoismaiselle naistyypille kehitetty Lumene valmista ollenkaan "ruskeille tytöille" sopivia meikkituotteita. Ajattelin lähinnä että
a.) huomattavasti laadukkaampaa tavaraa löytyy muualta ja näissä kansainvälisissä isoissa pro-sarjoissa löytyy koko värikavalkadi ja varmasti ruskeallekin tytölle sopivat sävyt
b.) miksi kaikki pitää tuoda tarjottimella nenän eteen, miksei ruskeat tytöt itse keksi pistää maahantuontifirmaa pystyyn ja tuomaan tänne meikkisarjaa joka on nimenomaan ruskeille tytöille, tuskin olisi kovin uskottavaa jos minä sen tekisin kun oma nahka on väripaletin toisesta ääripäästä ("Hei me tienataan tällä!")

Oli Felixin mainoksessa mikä tahansa, niin paskaa ketsuppia on. Ei ole Heinzin voittanutta.
"Vahva ja itsenäinen suomalaisnainen = äkkiväärä, kiivas ja vitun itepäinen suomalaisakka" -Leso

Ernst

Quote from: Ullatusnillitus on 11.04.2016, 21:26:38


Itselleni on jäänyt mieleen vain seuraava hokema: "Felix, Felix, Felix, Felix, nekruja ruokapöytään!"

Niin, sinun ja minun pöydässähän matut ruokailevat.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)