News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hallitus tappaa suomalaiset kuljetusyritykset

Started by Kari Kinnunen, 18.12.2015, 23:04:08

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Quote from: Raksa_Mies on 21.12.2015, 19:18:11
Ikävää tietty yrittäjille, mutta ongelma muulle yhteiskunnalle joka tapauksessa pienenee, kun akt:n vaikutusvalta pienenee.

No sinänsä samaa mieltä. Minkä hyvänsä ammattiliiton vaikutusvallan väheneminen on hyvä asia. Kuljetusyrittäjien kannalta vain ikävää kun pitäisi kilpailla kustannustasoltaan huomattavasti köykäisempien yrittäjien kanssa.

Katsos kun Suomalainen pikkuyrittäjä ei pysty kilpailemaan itäeuroopalaisen sadoilla yksiköillä operoivan firman kanssa. On eri asia operoida muutamalla yksiköllä, joilla pitäisi tienata yksikön hinta, kuljettajan palkka sekä vielä liikekate.

Satoja yksiköitä operoivalle itäeurooppalaiselle riittää kunhan voittoa jää eurokin yksikölle.

Suomalainen varmasti on valmis kilpailuun, mikäli kustannustaso olisi myöskin kilpailukykyinen. Vaan mitäpä minä suotta kitisen.

Hyvä asia on sekin, että rakennuksille ollaan saatu edullista ja ammattitaitoista työvoimaa. Loppuu se raksamiesten järjetön rahastus. Duunareita saa halvalla.

Raksa_Mies

Quote from: Kari Kinnunen on 21.12.2015, 20:09:35
Quote from: Raksa_Mies on 21.12.2015, 19:18:11
Ikävää tietty yrittäjille, mutta ongelma muulle yhteiskunnalle joka tapauksessa pienenee, kun akt:n vaikutusvalta pienenee.

No sinänsä samaa mieltä. Minkä hyvänsä ammattiliiton vaikutusvallan väheneminen on hyvä asia. Kuljetusyrittäjien kannalta vain ikävää kun pitäisi kilpailla kustannustasoltaan huomattavasti köykäisempien yrittäjien kanssa.

Katsos kun Suomalainen pikkuyrittäjä ei pysty kilpailemaan itäeuroopalaisen sadoilla yksiköillä operoivan firman kanssa. On eri asia operoida muutamalla yksiköllä, joilla pitäisi tienata yksikön hinta, kuljettajan palkka sekä vielä liikekate.

Satoja yksiköitä operoivalle itäeurooppalaiselle riittää kunhan voittoa jää eurokin yksikölle.

Suomalainen varmasti on valmis kilpailuun, mikäli kustannustaso olisi myöskin kilpailukykyinen. Vaan mitäpä minä suotta kitisen.

Hyvä asia on sekin, että rakennuksille ollaan saatu edullista ja ammattitaitoista työvoimaa. Loppuu se raksamiesten järjetön rahastus. Duunareita saa halvalla.

Tiiät sie Kari... oletat tietäväsi minusta jotain niccini perusteella... arvaas ootko väärässä? Saat arvata jopa kaksi kertaa.

Kallan

Oon ollut raksalla ja ei ne raksatyypit sua rahasta vaan grynderit, kiinteistökeinottelijat yms. Eikä rakennusalan palkoilla juhlita. Urakat ovat oma lukunsa.

Nykyisin homma menee pk-seudulla niin että virolaiset ja venäläiset sössivät halvalla ja suomalaiset korjaavat perästä. Tämä sen takia että se virolainen firma teki halvemman tarjouksen...

Kari Kinnunen

Niinno. Raksoilla taitaa olla myöskin sellainen tilanne, että idän ihmeet jylllää. Näin se EU taloudessa menee. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan.

Ja ilmeisesti sitä sutta tulee kuitenkin senverran vähän, että homma kuitenkin kannattaa.

Supernuiva

Quote from: Kari Kinnunen on 22.12.2015, 23:40:54
Ja ilmeisesti sitä sutta tulee kuitenkin senverran vähän, että homma kuitenkin kannattaa.

Kyllä se niin on. Raha on tässä hyvä konsultti. Olen jopa kuullut, että joidenkin suomalaisten raksamiesten motivaatio ei ole kovinkaan kaksinen. Sutta tekevät myös suomalaiset: "Mitä v-tun väliä..."

Ammattitaitoisen timpurin palkka on kuulemma kalleimmilla kaupunkiseuduilla parhaimmissa urakoissa jopa yli 50 euroa tunnissa. Verrattaessa moniin muihin ammattiryhmiin rakennusalan palkat eivät siis ole aivan palkkaluokan pohjalla. Rekkakuskien tienestit lienevät selkeästi alhaisemmat kuin rakennusmiesten.

Klasu

Quote from: Supernuiva on 23.12.2015, 11:22:53

Ammattitaitoisen timpurin palkka on kuulemma kalleimmilla kaupunkiseuduilla parhaimmissa urakoissa jopa yli 50 euroa tunnissa.

Timpurille maksettava tuntipalkka vai summa joka laskutetaan asiakkaalta timpurin töistä? 
Those who melt their guns into plows will plow for those who don't

Raksa_Mies

Quote from: Klasu on 23.12.2015, 13:59:44
Quote from: Supernuiva on 23.12.2015, 11:22:53

Ammattitaitoisen timpurin palkka on kuulemma kalleimmilla kaupunkiseuduilla parhaimmissa urakoissa jopa yli 50 euroa tunnissa.

Timpurille maksettava tuntipalkka vai summa joka laskutetaan asiakkaalta timpurin töistä?

No tuntipalkka ei voi olla ja toisaalta verolliseksi veloitushinnaksi alhainen.

Gunnar Hymén

salakuljetusyritysten liikevaihto hurjassa nousussa - matut rahtaa matuja ja poliiseja yms virkaloisia vähennetään, jotta saavat rauhassa salayrittää
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Kari Kinnunen

Quote from: Supernuiva on 23.12.2015, 11:22:53
Rekkakuskien tienestit lienevät selkeästi alhaisemmat kuin rakennusmiesten.

Varmastikin.

En osaa sanoa kuin ulkomaille ajavien puolesta mutta meillä se peruspalkka lienee kahden ja puolen tonnin kieppeillä plus sitten ulkomaan päiväraha 57€.

Sillä pääsee käteen jäävään nippis ehkä kolmeen tonniin. Eli ei mitenkään erikoisen hyvä. Päiväraha tekee ns. leijonanosan.  Muuten OK, vaan ei kerrytä eläkettä eikä esim. ansiosidonnaista.

Tällä hommalla elää, vaan ei todellakaan rikastu.

Raksa_Mies

Quote from: Kari Kinnunen on 23.12.2015, 20:33:24
Quote from: Supernuiva on 23.12.2015, 11:22:53
Rekkakuskien tienestit lienevät selkeästi alhaisemmat kuin rakennusmiesten.

Varmastikin.

En osaa sanoa kuin ulkomaille ajavien puolesta mutta meillä se peruspalkka lienee kahden ja puolen tonnin kieppeillä plus sitten ulkomaan päiväraha 57€.

Sillä pääsee käteen jäävään nippis ehkä kolmeen tonniin. Eli ei mitenkään erikoisen hyvä. Päiväraha tekee ns. leijonanosan.  Muuten OK, vaan ei kerrytä eläkettä eikä esim. ansiosidonnaista.

Tällä hommalla elää, vaan ei todellakaan rikastu.

No kuule mie voen sanoa, ettei työnteolla rikastu. Ja se ulkomaan päiväraha... voe tuntuu isolle... siis jos ei kuluja mieti

Kari Kinnunen

Quote from: Raksa_Mies on 23.12.2015, 21:37:55
No kuule mie voen sanoa, ettei työnteolla rikastu. Ja se ulkomaan päiväraha... voe tuntuu isolle... siis jos ei kuluja mieti

Tässä se pointti. Eläminen ja oleminen tuppaa maksamaan.

valtakunnanpärkhele

#101
Pitäähän Suomessa olla jo huoltovarmuuden vuoksi laaja, toimiva ja kattava oma kuljetuskapasiteetti ja verkosto.


Toi Berner on itse pahuus ja saatana koko akka. Kuka idiootti keksi hakea sveitsiläisen verojen välttelijän Suomen hallitukseen?? Kultalusikka perseessä syntynyt perheyrityksen perijä, joka ei ole itse luonut mitään, eikä tuokaan apeiden verhojen kangasfirma mikään järin iso ole vaan 40milj liikevaihto...
No onneksi tuon akan haisevaa tunkiota, kun aletaan nyt onneksi tonkimaan niin sieltä tulee löytymään vaikka mitä lehmänkauppoja, koplauksia verovilppiä, joiden jälkeen Juhantalo ja Sundqvist olivat ihan partiopoika.

J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Kari Kinnunen

Quote from: valtakunnanpärkhele on 23.12.2015, 21:45:56
Pitäähän Suomessa olla jo huoltovarmuuden vuoksi laaja, toimiva ja kattava oma kuljetuskapasiteetti ja verkosto.

Ei tarvi. Koska liitovaltio. Kysy vaikka teletapilta.

valtakunnanpärkhele

#103
Quote from: Kari Kinnunen on 23.12.2015, 21:56:43
Quote from: valtakunnanpärkhele on 23.12.2015, 21:45:56
Pitäähän Suomessa olla jo huoltovarmuuden vuoksi laaja, toimiva ja kattava oma kuljetuskapasiteetti ja verkosto.

Ei tarvi. Koska liitovaltio. Kysy vaikka teletapilta.

Mitäs AKT tähän? Katsooko vierestä, kun jäsenistö lompsii kortistoon ja itäeuroopan kuskit valtaavat kuljetusmarkkinat juuri ja juuri kasassapysyvällä kalustolla? Näkisin tässä isohkolle lakolle aihetta, millä pysäytetään koko Suomi miettimään.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Kari Kinnunen

Katoppakö.

Eihän kuskit ole ollut lakossa valovuosiin. AKT on touhunnut lähinnä satama-ahtaajien palkkoja.

AKT palkat kuljettajille ovat lähinnä vitsi. Jokainen kuski sopii palkkansa ihan itse ja yleensä se on alle AKT TES. Ylitöistä ei makseta. Ja keikkaa ajetaan kun on ellei ole, niin voivoi.

Kuljettajan työ tahtoo olla semmonen "jo poikana päätin". Sitä nyt ajetaan kunhan ajamaan pääsee. Kutsumus ammatti, tavallaan.

Jäsenistö saa lompsia kortistoon. Ei AKT kiinnostu. Eikä SKAL. Liputetaan loputkin lelut Viroon.

Eikä siinä se on teollisuuden ja mikseipä kuluttajankin etu jos kuljetuskustannukset pysyvät kurissa. Toi palkka mitä pohdin aikaisemmassa viestissä on kolme kertaa isompi kuin kollega Vitautasin palkka.

Totta kai kuljetusyrittäjä ottaa Vitautasin mieluumin kuin Karin. Sitä kutsutaan globalisaatioksi ja vapaaksi kilpailuksi. Pitää opetella uimaan.

Kyklooppi

Valtion rautatiet, henkilökuljetukset, tavarakuljetukset, kaikki vaan vapaaksi kilpailulle.
Ruotsin malli taksiliikenteesen, onnibussit rautateille, tavaroita kuskaa maantiellä kuka vaan
ja millä vaan, ei mitään lupia vaadita saati ammattitaitoa.
Kaikki tehköön mitä keksii ja hurlumei..

Iso pääoma ulkomailta jyrää kaikki kotimaiset pienet ja päästyään määräävään
markkina asemaan hinta ruuvataan "kohdalleen"

Olisin mielelläni väärässä mutta en taida olla.
Kyllä tämä minusta on niin syvältä hanurista ettei valoa näy..

Täytyy muistaa että perussuomalaiset ovat tässä kaikessa kiimalla mukana.
Sellanen puolue se on se meidän perussuomalaiset.
Ihmisjäte.

Kari Kinnunen

Oikeastaan.

Itse minulle joskus uskoteltiin, että yhdistelmäajoneuvonkuljettajan työ on koulutusta vaativa ammattimiehen työ.

Nyt vuonna 2015 herään siihen todellisuuteen, että oikeasti työ, jonka kuvittelin olevan ammattitaitoa vaativa. Onkin homma jonka jokainen voi tehdä. Hanttihomma.

Pitänee tehdä CV huolella, josko pääsis mäkkäriin siivoamaan paskahuusseja.

Klasu

Quote from: Kari Kinnunen on 24.12.2015, 03:37:37
josko pääsis mäkkäriin siivoamaan paskahuusseja.

Saattaisit yllättyä kolulutus vaatimuksista tuollekin alalle..  Varmaan AKT:n vika sekin. ;D
Those who melt their guns into plows will plow for those who don't

Spesialisti

EUn suojeluksessa oleva hapankaalimaihin liputettu rekkalaivasto kärrää kurjistettujen eurooppalaisten virkistykseksi raikkaita etelän hetelmiä. Pieniä ja pyöreitä, ja lastin mukana bonuksena eksoottisia hyönteisiä ja karvaisia lapsukaisia. Oi suuri ja mahtava Eurostoliitto.


Raksa_Mies

Quote from: valtakunnanpärkhele on 23.12.2015, 22:06:31
Quote from: Kari Kinnunen on 23.12.2015, 21:56:43
Quote from: valtakunnanpärkhele on 23.12.2015, 21:45:56
Pitäähän Suomessa olla jo huoltovarmuuden vuoksi laaja, toimiva ja kattava oma kuljetuskapasiteetti ja verkosto.

Ei tarvi. Koska liitovaltio. Kysy vaikka teletapilta.

Mitäs AKT tähän? Katsooko vierestä, kun jäsenistö lompsii kortistoon ja itäeuroopan kuskit valtaavat kuljetusmarkkinat juuri ja juuri kasassapysyvällä kalustolla? Näkisin tässä isohkolle lakolle aihetta, millä pysäytetään koko Suomi miettimään.

No sen se akt osaa. Onko siitä kuitenkaan ajamaan jäsenistönsä etuja?

Molodesch

Barrelin hinta oli muutama vuosi sitten 80 USD ja nyt 16 USD ?

Soiko kellot ?
Puupuristeinen lentokoneprojekti; http://max3fan.blogspot.com

ArtturiE

Quote from: Raksa_Mies on 25.12.2015, 17:52:54
Quote from: valtakunnanpärkhele on 23.12.2015, 22:06:31
Quote from: Kari Kinnunen on 23.12.2015, 21:56:43
Quote from: valtakunnanpärkhele on 23.12.2015, 21:45:56
Pitäähän Suomessa olla jo huoltovarmuuden vuoksi laaja, toimiva ja kattava oma kuljetuskapasiteetti ja verkosto.

Ei tarvi. Koska liitovaltio. Kysy vaikka teletapilta.

Mitäs AKT tähän? Katsooko vierestä, kun jäsenistö lompsii kortistoon ja itäeuroopan kuskit valtaavat kuljetusmarkkinat juuri ja juuri kasassapysyvällä kalustolla? Näkisin tässä isohkolle lakolle aihetta, millä pysäytetään koko Suomi miettimään.

No sen se akt osaa. Onko siitä kuitenkaan ajamaan jäsenistönsä etuja?

Tämän päivän Kouvolan Sanomissa oli hyvä juttu AKT:n hallituksen kouvolalaisjäsenestä Kari Virinsalosta.

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2015/12/27/AKT%3An%20hallituksen%20kouvolalaisjäsen%3A%20Suomi%20seisahtuu%20ennemmin%20tai%20myöhemmin/2015220061673/4

Kuljetusalalla, siis kuskeilla ja yrittäjillä, on kolme yhteistä vihollista: EK, EU ja Sipilän hallitus.

Yleissitovuudesta haluttaisiin eroon eli palkat poljettaisiin EK:n haluamalle kehitysmaatasolle?
Muka valvonnalla varmistettaisiin TES:ien noudattaminen ulkomaisten kuskien osalta. Kuka valvoo ja missä? Ei tule onnistumaan, yhtään paremmin kuin rakennusalallakaan. Hyvä esimerkki Arevan ydinvoimalatyömaa.

Paitsi suomalaisten kuskien ja yrittäjien toimeentuloa, EU:n kilpailunvapauttaminen heikentää liikenneturvallisuutta Suomen talvisilla teillä. Ottaako Sipilän hallitus vastuun lisääntyvästä liikennekuolemien määrästä?  Viranomaisten työ tulee lisääntymään tien päällä ja rajoilla, jos rajoja nyt enää mitenkään valvotaan.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Raksa_Mies

Quote from: Molodesch on 25.12.2015, 19:35:05
Barrelin hinta oli muutama vuosi sitten 80 USD ja nyt 16 USD ?

Soiko kellot ?

Öljyn hinta nyt 16 usd barrelilta?!? Jaa, no jos kuitenkin reilu 100 % enemmän...

ArtturiE

Quote from: Molodesch on 25.12.2015, 19:35:05
Barrelin hinta oli muutama vuosi sitten 80 USD ja nyt 16 USD ?

Soiko kellot ?

Jos tämän oli tarkoitus liittyä jotenkin kuljetusalaan, niin miten?  Ainoa kello mikä täällä soi on velkakello.  Kun raakaöljy halpenee, valtio keksii aina uusia maksuja kattamaan vähentyvät verotulot.
Pariisin ilmastokokouksen päätökset heijastuvat kovenevina maksuina liikenteessä. Tämä tietysti rokottaa kuljetusalan kannattavuutta entisestään ja kaikkea, mikä liittyy öljyllä toimiviin laitteisiin.

Jos viittaat öljyn hinnan halpenemisen vaikutusta poliittiseen epävakauteen, ymmärrän luultavasti pointtisi.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Raksa_Mies

#114
Quote from: ArtturiE on 27.12.2015, 18:15:02
Quote from: Molodesch on 25.12.2015, 19:35:05
Barrelin hinta oli muutama vuosi sitten 80 USD ja nyt 16 USD ?

Soiko kellot ?

Jos tämän oli tarkoitus liittyä jotenkin kuljetusalaan, niin miten?  Ainoa kello mikä täällä soi on velkakello.  Kun raakaöljy halpenee, valtio keksii aina uusia maksuja kattamaan vähentyvät verotulot.
Pariisin ilmastokokouksen päätökset heijastuvat kovenevina maksuina liikenteessä. Tämä tietysti rokottaa kuljetusalan kannattavuutta entisestään ja kaikkea, mikä liittyy öljyllä toimiviin laitteisiin.

Jos viittaat öljyn hinnan halpenemisen vaikutusta poliittiseen epävakauteen, ymmärrän luultavasti pointtisi.

Väheneekö verotulot, jos öljyn hinta halpenee? Eppäillä soppii.

Muoks. Alviin se taitaapi kyllä vaikuttaa.

Joku Roti

Tässä ketjussa moni näkee ongelmien suurimmaksi syylliseksi EU:n ja euron. Onhan niillä tietysti vikansa, mutta kannattaisi kyllä pohtia johtaisiko EU:sta eroaminen ja omaan valuuttaan siirtyminen mihinkään oikeasti parempaan.

Ihan syystä pelätään kuljetusyritysten tuhoa tai siirtymistä rajojemme ulkopuolelle. Kilpailun vapautuessa firmojen sijaintimaalla ei ole enää merkitystä, joten ne hakeutuvat edullisempiin vaihtoehtoihin. Monen firman osoite vaihtuu Viron puolelle, eli toiseen EU:n ja euron jäsenmaahan, joten voivatko EU ja euro olla syyllisiä yrityspakoon? Vai voisiko syynä sittenkin olla ihan kotikutoinen itsetuho..?

Katsokaa alla oleva linkki ja miettikää kaikessa rauhassa asioita yrittäjien kannalta.

https://comistar.leadpages.co/osinkovero/
€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

Kari Kinnunen

Kyllähän Suomalaisetkin taas alalla pärjäävät kunhan kustannustaso laskee riittävästi. Ottaa vain aikansa kunnes kustannustasomme harmonisoituu muun itäeuroopan tasolle.

Spesialisti

Quote from: Kari Kinnunen on 28.12.2015, 12:55:38
Kyllähän Suomalaisetkin taas alalla pärjäävät kunhan kustannustaso laskee riittävästi. Ottaa vain aikansa kunnes kustannustasomme harmonisoituu muun itäeuroopan tasolle.

Kun taikaseinä menee Suomessa kiinni, niin alkaako Härmän jannu ajamaan "Griteka Finlandilla" 500 eur/kk?

siviilitarkkailija

#118
Quote from: Spesialisti on 28.12.2015, 13:22:57
Quote from: Kari Kinnunen on 28.12.2015, 12:55:38
Kyllähän Suomalaisetkin taas alalla pärjäävät kunhan kustannustaso laskee riittävästi. Ottaa vain aikansa kunnes kustannustasomme harmonisoituu muun itäeuroopan tasolle.

Kun taikaseinä menee Suomessa kiinni, niin alkaako Härmän jannu ajamaan "Griteka Finlandilla" 500 eur/kk?

Kyllä nälkä opettaa. Jokainen euro menee välttämättömiin kustannuksiin ja jos tielle tulee valtion virkahenkilö vaatimaan rahaa, hänet joko lahjotaan tai ajetaan yli.

ps Jos palkka on noin pieni, niin kuljetusyrittäjän on vain pakko hyväksyä että muutama lasti, muutama laatikko ei koskaan mene sinne minne asiakas haluaa vaan pysyy autonkuljettajalla korvauksena alipalkasta. Näin se maailmalla menee kun ajatetaan 500 €/kk kuskeilla. Hinta on jokatapauksessa maksettava kokonaan, meni se kuskille tai sitten rikollisuudelle.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kari Kinnunen

Quote from: Spesialisti on 28.12.2015, 13:22:57
Kun taikaseinä menee Suomessa kiinni, niin alkaako Härmän jannu ajamaan "Griteka Finlandilla" 500 eur/kk?

Miksei, jos kerta korvauksia ei tipu. Nälkä on hyvä motivaattori. Veikkaan kuitenkin palkkatasomme asettuvan jonnekin työttömyyskorvaus plus se legendaarinen yhdeksän euroa.

Veikkaan duunareiden palkkatason asettuvan jonnekin 500-700€/kk. IT yms. asian tuntijat tienannevat Viron tyyliin ehkä 2500€/kk.

Sosiaalituet asettuvat ehkä jonnekin 150-200€/kk.

Tämä siis sitten kunhan velkahana menee kiinni.