News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hallitus tappaa suomalaiset kuljetusyritykset

Started by Kari Kinnunen, 18.12.2015, 23:04:08

Previous topic - Next topic

Sibis

Suomi on €-maista kallein. (koska lainaa saa)

Suomi tekee ja tuo lisää työttömiä (+ 32.000kpl).  (koska lainaa saa)

Suomi antaa voittoeurojen valua ulkomaille.  (koska lainaa saa)

Suomi myy infransa ulkomaille.  (koska lainaa saa)

MEILLÄ ON VARAA!  (koska lainaa saa)

Entäpäs kun lainahanat sulkeutuvat ja korot nousevat? Kuka maksaa velat!

Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Nuivake

Quote from: Sibis on 20.12.2015, 11:14:48

Entäpäs kun lainahanat sulkeutuvat ja korot nousevat? Kuka maksaa velat!



Ei se velanmaksu (jota ei koskaan tule, koska siihen ei enää voida pystyä) ole mikään oikea ongelma, vaan se, että kaikki mikä on lainarahalla rahoitettu tähän asti, loppuu kuin seinään. "Elintasomme" katoaa kertalaakista kuin pieru saharaan. Se muutos tulee olemaan helvetillinen ja karmea. Ulina kuuluu kuuhun asti.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Sibis

Tai sitten verotus nousee 95%:iin ja loppupalkka maksetaan ostokuponkeina S/K/L-kauppoihin. (i-Veijarit toki saavat euroissa "kotiin" lähetettäviksi.

Siinä kohtalomme.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Jalopeura

Quote from: Sibis on 20.12.2015, 11:53:11
Tai sitten verotus nousee 95%:iin ja loppupalkka maksetaan ostokuponkeina S/K/L-kauppoihin. (i-Veijarit toki saavat euroissa "kotiin" lähetettäviksi.

"You load sixteen tons, what do you get
Another day older and deeper in debt
Saint Peter don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store"

https://www.youtube.com/watch?v=E5VMZqgVzRo

"The board is set, the pieces are moving. We come to it at last, the great battle of our time"

Ari-Lee

Quote from: Tuomas3 on 20.12.2015, 10:04:12
Jos hallitus toimisi määrätietoisesti Suomen puolesta, ei EU vaatimus olisi ongelma. Ensin tuomioistuimen kanta. Jos se on Suomea vastaan niin:
1. Ulkolaiselle raskaan liikenteen kalustolle niin suuret tiemaksut, jolloin eivät voi tarjota halvemmalla. Suomeen verot maksavalle tien käyttö on ilmaista.
2. Rangaistukset puutteellisella ja vaarallisella kalustolla ajamisesta niin kovaksi, että tulija on pakotettu myös käyttämään laadukasta kalustoa.
3. Ammattikuskilta vaadittava Suomen alueella vähintään A2 tason kielitaito.

Siinä on keinot. Ole hyvä Timo.

Näinhän se oikeasti tulisi mennä. Ei muuta kuin kova kovaa vasten. Mutta, taitavat Suomen ministerien päät olla jo niin pehmeitä, etteivät edes tyynyä tarvitse.

Irti eurosta, irti EU:sta. En näe muuta ratkaisua tulevaan kylmään kyytiin.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Hakkapeliitta

Quote from: Ari-Lee on 20.12.2015, 16:28:09
Quote from: Tuomas3 on 20.12.2015, 10:04:12
Jos hallitus toimisi määrätietoisesti Suomen puolesta, ei EU vaatimus olisi ongelma. Ensin tuomioistuimen kanta. Jos se on Suomea vastaan niin:
1. Ulkolaiselle raskaan liikenteen kalustolle niin suuret tiemaksut, jolloin eivät voi tarjota halvemmalla. Suomeen verot maksavalle tien käyttö on ilmaista.
2. Rangaistukset puutteellisella ja vaarallisella kalustolla ajamisesta niin kovaksi, että tulija on pakotettu myös käyttämään laadukasta kalustoa.
3. Ammattikuskilta vaadittava Suomen alueella vähintään A2 tason kielitaito.

Siinä on keinot. Ole hyvä Timo.

Näinhän se oikeasti tulisi mennä. Ei muuta kuin kova kovaa vasten. Mutta, taitavat Suomen ministerien päät olla jo niin pehmeitä, etteivät edes tyynyä tarvitse.

Irti eurosta, irti EU:sta. En näe muuta ratkaisua tulevaan kylmään kyytiin.

Tuo euro on vain tuossa sellainen ikävä tuplavarmistus. Kaikki maat joilla on euro, ovat käytännössä sitoutuneet EU:hun niin kauaksi aikaa kunnes koko järjestelmä kaatuu. Hyvähän se on Brittien lähteä kävelemään kun ei ole euroa jarruttamassa, vaikka ei sitä helpoksi heillekään lobbarit tule tekemään.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 06:33:36
Quote from: JoKaGO on 20.12.2015, 06:28:50
Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 06:23:49
Yeah, katsoin pidemmälle eteenpäin, kun Zeppeliinit syrjäyttävät koko rekkaliikenteen.

En tiedä, miksi, mutta boldattu saa viestisi näyttämään huumorilta. Nöyrin anteeksipyyntöni, jollei se ole sitä. Promillet häiritsevät sarkasmitutkaani juuri nyt.

Joo ei se mitään, kirjoitan laiskasti. Tein älyliikenteen kanssa duunia, niin tiedän suunnilleen, mistä puhun. Ei vaan jaksa selittää sen kummemmin, ennen kuin näen aikajänne arvion ilma-alusten integroimisesta kv-logistiikkaan.

Kehitysprojektit jäissä atm anyway, kun kaikki valtion raha menee ählämsähläm-apocalypseen.

Tuota ei ole kuopattu? Luin joskus ajat sitten muistaakseni Tekniikan Maailmasta jutun, missä joku firma suunnitteli ilmalaivakuljetuksia. Sen piti säästää pirusti rahaa ja aikaa, kun ilmalaivalla saattoi viedä vaikka kuinka raskaan lastin jonnekin huonojen yhteyksien päähän.

Sen jälkeen en ole asiasta kuullutkaan ja oletin, että ei tainnut ilmalaiva sittenkään olla taloudellisempi tai tuli muita ongelmia. Edelleen ilmalaivoja on käytetty lähinä yleisölennätyksiin eikä ole osunt silmiin ainuttakaan uutista, missä ne olisivat jossain rahtikäytössä. 

Kallan

Tämä maa tosiaan on kulkemassa pitkin tuhon tietä kohti taloudellista tuhoa kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna. Jopa sairaanhoitajillakin on niin ja näin työtilanteen kanssa - ei sen takia että suomalaiset olisivat yhtäkkiä parantuneet kaikki taudeistaan yms - vaan ettei lisää palkata. Automatisaatio tekee kohta somalikuskeistakin työttömiä. Ja sitä en käsitä miksi muuten matuille kustannetaan kyllä kurssit mutta suomalaisille ei? On tää maa nyt kyllä arvomaailmoiltaan kauniisti sanottuna vinksinvonksin.

l'uomo normale

#68
Quote from: JoKaGO on 20.12.2015, 05:28:31
Quote from: Ari-Lee on 20.12.2015, 05:05:54
Mikä oli 6.12. juhlinnan aihe?

Suomen itsenäisyyden muistopäivä?

Eduskunnan suorittämän riitaisan äänestyksen muistoa, kun porvarien äänin päätettiin hankkiutua eroon punaryssistä. Kesällä kansanvallan päivänä (R.I.P Kalevi Sorsa) juhlimme, kepeämmin ja karnevalistisemmin, tätä edeltäneen Eduskunnan suorittamaa riitaista äänestystä, jossa sosialistit päättivät ottaa itselleen vallan valkoryssiltä.

Nyt kannattaisi ennemmin juhlia Eduskunnan syksyllä 1918 suorittaman kuninkaanvaalin muistopäivää, eli sitä kun porvarit yrittivät ensimmäisen kerran sitoa Suomen pysyvästi Saksan valtakuntaan.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Joku Roti

Quote from: Ari-Lee on 20.12.2015, 16:28:09
Irti eurosta, irti EU:sta. En näe muuta ratkaisua tulevaan kylmään kyytiin.

Meillä on kymmenen vuotta kärvistelty lamassa ja ruikutettu miten kauhea EU vie tuhkatkin pesästä. Samana aikana joku halvatun Portugali on käynyt pohjamudissa ja me ehdimme sen jo tuomita tuhoon, mutta nyt se on vahvassa nousussa, vaikka onkin EU:n jäsen ja valuuttana euro. Tänään uutisoidaan Espanjan olevan nousussa. Sama juttu Slovakian ja Viron kohdalla. Miksikähän nämä valtiot eivät itke kilpailun tappavan yrityksiään?

EU ei velvoita jäsenmaita ylläpitämään korkeaa verotusta ja maksattamaan yrityksillä suuria sivukuluja. Se ei myöskään kiellä perimästä tiemaksuja eikä vaadi verottamaan kuljetusyrityksiä seisovasta kalustosta. Nämä ovat ihan omia valintojamme, joilla tuhoamme itse yritystemme kilpailukyvyn.

EU on jo varoitellut Suomea ylisuureksi paisuneesta julkisesta sektorista. Se on EU-alueella toiseksi suurin Kreikan jälkeen, eli samalla tiellä ollaan ja jarruja ei tunnu löytyvän. Me hölmöt maksamme suuret verot ruokkiaksemme byrokraattiarmeijan, joka työllistää itseään rakentelemalla yhä raskaampaa holhousyhteiskuntaa. Menestyjät EU:ssa ovat kevyitä byrokratioita, joissa vapaa kaupankäynti, kilpailu ja yhteisvaluutta koetaan positiivisina asioina.
€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

Kokoliha

Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19
EU on jo varoitellut Suomea ylisuureksi paisuneesta julkisesta sektorista.
Niin. Muistakaamme, että juuri hetki sitten Vähemmistövaltuutetun toimistoon palkattiin lauma uusia Ylitarkastajia. Julkisella sektorilla Suomen armeija on ilmeisesti ainoa, joka säästää ja johon kohdistuu säästövelvoitteet.

Ari-Lee

Quote from: Kokoliha on 20.12.2015, 22:48:25
Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19
EU on jo varoitellut Suomea ylisuureksi paisuneesta julkisesta sektorista.
Niin. Muistakaamme, että juuri hetki sitten Vähemmistövaltuutetun toimistoon palkattiin lauma uusia Ylitarkastajia. Julkisella sektorilla Suomen armeija on ilmeisesti ainoa, joka säästää ja johon kohdistuu säästövelvoitteet.

Lauma? Pari sataa uutta ylitarkastajaa on lauma? Minusta tuntuu ja näyttää siltä, että kyseessä on ylitarkastajien armeija.

Ja todella, ongelma ei ole pelkkä EU, vaan myös itseään turvottava läski. Molemmista olisi päästävä eroon. Mutta, ei vielä, koska JPipilä ja sen jallituksen säästöt.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Joku Roti

Quote from: Kokoliha on 20.12.2015, 22:48:25
Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19
EU on jo varoitellut Suomea ylisuureksi paisuneesta julkisesta sektorista.
Niin. Muistakaamme, että juuri hetki sitten Vähemmistövaltuutetun toimistoon palkattiin lauma uusia Ylitarkastajia. Julkisella sektorilla Suomen armeija on ilmeisesti ainoa, joka säästää ja johon kohdistuu säästövelvoitteet.

Ei kai sitäkään ole peruttu, että poliisien määrää vähennettäisiin 900:lla... Se kuitenkin on varmaa, että aluehallintovirastoista, Trafista, ELY-keskuksista ym. kyttäyslaitoksista ei ole edes harkittu vähentää väkeä.
€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

sivullinen.

Quote from: Takinravistaja on 20.12.2015, 10:30:20
Paperitehtaita ei ole ohjattu poliittisesti vaan liiketaloudellisesti eikä Paperiliitto valitse niihin työntekijöitä.

Puheissa ei, mutta käytännössä kyllä. Katsoin taas Stora Enson omistajia, ja valdehan se siellä ääntä pitää -- ruotsalaisten Wallenbergien kanssa --; näillä on jo suoraan yli 60% äänistä ja epäsuorasti vielä paljon enemmän. Vaikka sanomalehtipaperin käyttö on vähentynyt, yhtä innokkaasti kansa nykyään pyyhkii. Pakkauspaperin määrä taas on jatkuvassa nousussa. Suomen paperiteollisuuden kurjuuden syynä ei ole paperin kulutuksen laskeminen, vaan poliittisesta ohjauksesta johtuva kyvyttömyys muuttaa paperiteollisuutta uusia tarpeita vastaavaksi -- ja siitä on kiittäminen tai syyttäminen poliittista ammattiyhdistysliikettä --.

Ammattiliittojen sekaantuminen puoluepolitiikkaan -- tai oikeastaan puolueiden onnistuneet ammattiliittojen valtaukset -- ovat kaiken epäonnistuneen liiketoiminnan alku ja juuri. Se tarkoittaa yrityksen politisoimista eli muuttamista rahan ja menestyksen tavoittelijasta vallan välikappaleeksi, jossa rahan tuhlaus on ennemmin hyve kuin pahe, jolloin siihen on vaikea saada enää rahallista voittoa tavoittelevia tahoja mukaan. Yrityksen politisoiminen toteutetaan "henkilöstön edustajien", "työsuojeluvaltuutettujen" ja muiden politrukkien -- "operaatiovaltuutettujen" -- avulla. Muinoin demarit jopa itse myönsivät tämän lähtemällä pois Suomen Ammattijärjestöstä (SAJ) perustamaan poliittisesti riippumatonta Ammattiyhdistysten Keskusliittoa (SAK). Yhä tänäkin päivänä SAK yrittää tämän hengen mukaan väittää olevansa poliittisesti puolueisiin sitoutumaton järjestö. Se ei vaan enää ole uskottavaa edellisen työministerin Lauri Ihailaisen (sdp.) oltua entinen SAK:n johtaja. Kaikkein voimakkaimmin politisitoitunut ammattijärjestö on AKT. STTK ja todennäköisesti myös Akava olisivat olleet valmiit hallituksen kanssa neuvottelemaan "yhteiskuntasopimuksesta", mutta SAK ei voinut sitä tehdä, koska demarit eivät ole hallituksessa; järki, yhteinen etu ja työntekijöiden asioiden ajaminen jäi siinäkin puoluepoliittisen valtataistelun jalkoihin.

Pienet yritykset ovat sosialismin kannalta erittäin hankalia. Ne kun tekevät usein töitä pelkästään rahaa ajatellen, ja niitä on erittäin vaikea saada puolueen ruotuun. Siitä syystä voi veikata, että tämäkin lakipaketti on tarkoitettu tappamaan nimenomaan pienet yritykset. Isot yritykset saavat jotain kompensaatiota eli tukia korvaamaan menetykset tai niille rakennetaan poliittisten ohjelmien mukaan uusia toimintatapoja ja erityislupia. Silti en olisi tästä lainkaan huolestunut. Sosialismi on niin huonossa vedossa nyt. Hallitus voi yrittää tappaa suomalaiset kuljetusyritykset, mutta tuskin saa aikaan mitään. On todennäköisempää, että hallitus vetää kaikki tähän liittyvät ehdotukset pois -- kuten se on tehnyt tähän asti kaikille ehdotuksilleen kauppojen aukioloaikojen pidentämistä lukuunottamatta --, koska pelkää ehdotuksen tappavan hallituksen. Kiitos siitä ei kuulu AKT:lle vaan Suomen hallitukselle eli hallituksen kyvyttömyydelle.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Man in a Suit

#74
Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19
Quote from: Ari-Lee on 20.12.2015, 16:28:09
Irti eurosta, irti EU:sta. En näe muuta ratkaisua tulevaan kylmään kyytiin.

Meillä on kymmenen vuotta kärvistelty lamassa
...snipp...

Tuo lauseesi oli kyllä herättävä. Tulin paluumuuttajana Suomeen viisi vuotta sitten ja vaikka lehdistä "siellä jossakin" luin, en jotenkin ole tajunnut tai sisäistänyt että tämä lama on todellakin suomessa jo 10 vuoden pituinen. WTF ?

Eniten ihmetyttää että nyt on kokeiltu leikkauksia. Ja sitten on kokeiltu veronkorotuksia ja lisää leikkauksia. Ja kun sekään ei tepsi, ollaan kokeiltu vielä enemmän leikkauksia ja lisää veroja.
Ja kun nekään eivät ole tepsineet, on laitettu UUSIA veroja.

Asustelen tälläisessä rivitalokompleksissa ja aina välilä tulee naapureiden kanssa juteltua. Yleisvaikutelma on että kaikki näyttävät elävän suu säkkiä myöden. On varaa ruokaan ja ehkä kerran vuodessa lomamatkaan mutta ulkona ei ole varaa syödä, kahvilla ei ole varaa käydä, nähdäkseni jokainen naapurini käyttää samaa talvitakkia jo viidettä vuotta. Minä ja toinen naapuri ollaan ainoita jotka ovat vaihtaneet autoa viiden vuoden aikana (tässä kompleksissa on 20+ perhettä).

Tämän kerroin siksi että MISTÄ se talouden eplyminen ja kasvu tulee kun työssäkäyvillä perheillä ei ole varaa edes uutta takkia ostaa? Tai käydä ulkona syömässä?
Ja ennenkaikkea jos nämä ympärilläni asuvat ovat nykyajan tyypillisiä suomalaisperheitä, miksei heillä hälytyskellot soi että kun on 2 ihmistä perheestä töissä ja silti joutuvat kituuttamaan?
Tätä ei kovin moni eurooppalainen uskoisi, sanoisivat valheeksi jos kertoisi että joku perhe ei vähintään kerran viikossa syö ulkona koska ei ole varaa.
Ja millaista tuo elämä sitten on? Säästetään 40 vuotta eikä tehdä mitään, sitten jäädään eläkkeelle joka on liian pieni ja säästetään lisää. Kuollaan nauttimatta koskaan elämästä.

Kun palasin suomeen, tulin takaisin ollakseni lopun ikääni täällä. Nyt olen jo päättänyt että pois vaan heti kun työt ja talous sallii.
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Hamsteri

#75
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 20.12.2015, 17:11:45
Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 06:33:36
Quote from: JoKaGO on 20.12.2015, 06:28:50
Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 06:23:49
Yeah, katsoin pidemmälle eteenpäin, kun Zeppeliinit syrjäyttävät koko rekkaliikenteen.

En tiedä, miksi, mutta boldattu saa viestisi näyttämään huumorilta. Nöyrin anteeksipyyntöni, jollei se ole sitä. Promillet häiritsevät sarkasmitutkaani juuri nyt.

Joo ei se mitään, kirjoitan laiskasti. Tein älyliikenteen kanssa duunia, niin tiedän suunnilleen, mistä puhun. Ei vaan jaksa selittää sen kummemmin, ennen kuin näen aikajänne arvion ilma-alusten integroimisesta kv-logistiikkaan.

Kehitysprojektit jäissä atm anyway, kun kaikki valtion raha menee ählämsähläm-apocalypseen.

Tuota ei ole kuopattu? Luin joskus ajat sitten muistaakseni Tekniikan Maailmasta jutun, missä joku firma suunnitteli ilmalaivakuljetuksia. Sen piti säästää pirusti rahaa ja aikaa, kun ilmalaivalla saattoi viedä vaikka kuinka raskaan lastin jonnekin huonojen yhteyksien päähän.

Sen jälkeen en ole asiasta kuullutkaan ja oletin, että ei tainnut ilmalaiva sittenkään olla taloudellisempi tai tuli muita ongelmia. Edelleen ilmalaivoja on käytetty lähinä yleisölennätyksiin eikä ole osunt silmiin ainuttakaan uutista, missä ne olisivat jossain rahtikäytössä.

Tietääkseni ilmalaivakuljetusprojektit on edelleen täysin yksityisten käsissä kv-tasolla. Painuin älyliikennealalta vattuun siinä vaiheessa, kun telematiikasta tuli hip ja siihen ei enää riitä valtion tuki, koska ählämsähläm apocalypse.

Ne tulee kuitenkin olemaan tulevaisuus, koska se nyt on yksinkertaisesti aivan helvetin hyvä logistinen ratkaisu. Alan zeppeliini kuskiksi heti kun vain pygeen :)

Edit: Pukumiehelle: Omaan suunnilleen samanlaisen tarinan. Tunnen itseni vähän idiootiksi, etten jäänyt Itävaltaan. Toisaalta löytyipähän vieläkin parempi white-flight kohde, kun vähän jaksoi säätää.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Joku Roti

Quote from: Man in a Suit on 20.12.2015, 23:49:50
Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19
Quote from: Ari-Lee on 20.12.2015, 16:28:09
Irti eurosta, irti EU:sta. En näe muuta ratkaisua tulevaan kylmään kyytiin.

Meillä on kymmenen vuotta kärvistelty lamassa
...snipp...

Tuo lauseesi oli kyllä herättävä. Tulin paluumuuttajana Suomeen viisi vuotta sitten ja vaikka lehdistä "siellä jossakin" luin, en jotenkin ole tajunnut tai sisäistänyt että tämä lama on todellakin suomessa jo 10 vuoden pituinen. WTF ?

Eniten ihmetyttää että nyt on kokeiltu leikkauksia. Ja sitten on kokeiltu veronkorotuksia ja lisää leikkauksia. Ja kun sekään ei tepsi, ollaan kokeiltu vielä enemmän leikkauksia ja lisää veroja.
Ja kun nekään eivät ole tepsineet, on laitettu UUSIA veroja.

Tarkistan sen verran, että lama on kestänyt Suomessa kahdeksan vuotta. BKT-käyrästä näkee hyvin sukelluksen alkaneen 2007 lopussa. 2010 tapahtui lupaava paluu pinnalle, mutta vain vuodeksi. Sen jälkeen ei merkittävää nousua ole tapahtunut. Ja tuolloin 2007 oltiin vielä krapulassa 1990-luvun laman jäljiltä.

Ensi vuoden veronkorotukset tulevat muuten olemaan täyttä myrkkyä etenkin pienituloisten ostovoimalle. Laskiskelin juuri ajoneuvoveron korotuksen (kaksi puolikypsää käyttöautoa) tekevän noin 120 euron leikkauksen ja siihen päälle kiinteistöveron korotus 155 euroa (omakotitalo + kesämökki). Jatkoksi 0,5 %-yksikön korotus kunnallisveroon. Muita varmoja nousijoita: jätevero, KELAn omavastuut ja terveyspalvelut. Minun kohdallani korotukset tekevät minimissä 65 euron/kk leikkauksen ostovoimaan, mutta tuskin se siihen jää, sillä onhan jo väläytelty energiaverojen ja alvin korotuksia. Joku "lämmitysvero" kummittelee myös budjetissa (tuotto 75 milj.euroa), mutta en ole vielä saanut selvää ketkä sen maksavat.

Lievästi sanottuna mielenkiintoisia nuo Sipilän hallituksen toimet, joilla pitäisi taloutta elvyttää ja kilpailukykyä parantaa... :facepalm:

€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

JoKaGO

#77
Quote from: sivullinen. on 20.12.2015, 23:48:02
Puheissa ei, mutta käytännössä kyllä. Katsoin taas Stora Enson omistajia, ja valdehan se siellä ääntä pitää -- ruotsalaisten Wallenbergien kanssa --; näillä on jo suoraan yli 60% äänistä ja epäsuorasti vielä paljon enemmän. Vaikka sanomalehtipaperin käyttö on vähentynyt, yhtä innokkaasti kansa nykyään pyyhkii. Pakkauspaperin määrä taas on jatkuvassa nousussa. Suomen paperiteollisuuden kurjuuden syynä ei ole paperin kulutuksen laskeminen, vaan poliittisesta ohjauksesta johtuva kyvyttömyys muuttaa paperiteollisuutta uusia tarpeita vastaavaksi -- ja siitä on kiittäminen tai syyttäminen poliittista ammattiyhdistysliikettä --.

Tuo samainen omistajaporukka teki täysin järjettömän ratkaisun ajaa kannattava Kemijärven sellutehdas alas. Ja vielä väärään aikaan. Mielestäni tämä on osoitus jostain muusta, kuin poliittisesta AY-liikkeestä ja sen aiheuttamasta kyvyttömyydestä muuttaa asioita. Nyt on jo selvityksessä, kannattaisiko uusi sellutehdas rakentaa Kemijärvelle, Äänekosken ja Kuopion hankkeiden lisäksi.

AY-liike ei myöskään ole jarruttanut tuotantosuuntien muutoksia, kuten Varkauden ja Kotkan paperikoneiden muuttamista "pahvin" tekijöiksi (okay, Kotkan paperitehdas ei kuulu Storaan).

Tissue-paperia tehdään Mäntässä ja Nokialla, tuotteista iso osa (ellei suurin osa) menee vientiin. Suomen pyllyille, keittiön pöydille ja käsipyyhetelineisiin julkisissa vessoissa riittää silti Serlaa tai GP:tä. Toki tuontiakin on.

MUOKS: Unohtui kirjoittaa sanomalehtipaperista, että sitä tekee Suomessa enää yksi paperikone, tosin "erikoissanomalehtipaperia" tekee kolme muuta konetta (Wikipedia). Veikkaan, että sanomalehtipaperia ei riitä enää vientiin.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Joku Roti on 21.12.2015, 02:31:36
...

Suomen verotus on jo kauan ollut sellaisella tasolla, että sen kiristäminen tai löysääminen, molemmat vähentävät Valtion saamaa kokonaisverotuottoa. Siksi pitää keksiä kaikenlaisia fiskaalisia veroja, kuten auton käyttömaksu. Varmaan tuo lämmitysverokin on jokin fiskaalinen vero, x euroa / lämmitettävä m2.

Fiskaalinen vero on siitä kiva hallitukselle, että sen tuotto on varmaa ja ennustettavaa, toisin kuin kulutukseen suoraan liittyvä vero. Kun hallitus ensin päättää, paljonko menoja, niin on näppärää määritellä edellä mainittu x sellaiseksi, että budjetti tasapainottuu. Niinpä menokurin perään on enää turhaa huudella.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Ari-Lee

Quote from: Man in a Suit on 20.12.2015, 23:49:50
Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19
Quote from: Ari-Lee on 20.12.2015, 16:28:09
Irti eurosta, irti EU:sta. En näe muuta ratkaisua tulevaan kylmään kyytiin.

Meillä on kymmenen vuotta kärvistelty lamassa
...snipp...

Tuo lauseesi oli kyllä herättävä. Tulin paluumuuttajana Suomeen viisi vuotta sitten ja vaikka lehdistä "siellä jossakin" luin, en jotenkin ole tajunnut tai sisäistänyt että tämä lama on todellakin suomessa jo 10 vuoden pituinen. WTF ?
[...]
Ja ennenkaikkea jos nämä ympärilläni asuvat ovat nykyajan tyypillisiä suomalaisperheitä, miksei heillä hälytyskellot soi että kun on 2 ihmistä perheestä töissä ja silti joutuvat kituuttamaan?
[...]
Ja millaista tuo elämä sitten on? Säästetään 40 vuotta eikä tehdä mitään, sitten jäädään eläkkeelle joka on liian pieni ja säästetään lisää. Kuollaan nauttimatta koskaan elämästä.

[...]

Paluumuuttajia eivät Suomessa poliitikot ja viranomaiset ymmärtäneet, eivätkä tänne edes halunneet. Hyvin nuivia olivat signaalit. Muistakaa tämä arvoisat lukijat!

Eikä siinäkään vielä kaikki. Suomessa on ihmisiä, ketkä ovat tehneet kymmeniä vuosia työtä ja eläke on kiduke. Kidukkeella elämisestä on jo surullisia tarinoita sähköjen katkaisusta vesiputkien halkeamisiin.

Sitten on ihmisiä, ketkä eivät ole edes saaneet tilaisuuttakaan tehdä työtä syystä tai toisesta, tuhansia työhakemuksia, pätkätöitä osa-aikaisena, lopuksi väsyminen, ikääntyminen, sairastuminen ja kiduke + muut sosiaalietuudet, mitkä laskettuina ovat samat tai jopa suuremmat kuin kymmeniä vuosia raataneella. Yhteistä tässä on se, että mihinkään muuhun ei kidukkeita ole annettu kuin ruokaan. Kaikki muu, jopa asumiskustannukset ja lääkkeetkin ovat ylellisyyksiä, joihin tulee hakea jokaiseen tukea erikseen.

En voi kuin hämmästellä tätä hyvyyden aaltoa, mikä pyyhkäisi Suomen ylitse ja kaikkien suomalaisten hädänalaisten ohitse. Kiitos ev.lut.kirkko, kiitos SPR, kiitos hallitus ja ministerit, kiitos hyvin paljon Suomen eduskunta. Äänestämällä täällä vaikutetaan - ehdokkaan lompakkoon.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

theOwl

#80
Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19

EU on jo varoitellut Suomea ylisuureksi paisuneesta julkisesta sektorista. Se on EU-alueella toiseksi suurin Kreikan jälkeen, eli samalla tiellä ollaan ja jarruja ei tunnu löytyvän. Me hölmöt maksamme suuret verot ruokkiaksemme byrokraattiarmeijan, joka työllistää itseään rakentelemalla yhä raskaampaa holhousyhteiskuntaa. Menestyjät EU:ssa ovat kevyitä byrokratioita, joissa vapaa kaupankäynti, kilpailu ja yhteisvaluutta koetaan positiivisina asioina.

Toisin kuin väität, EU-alueen suhteellisesti suurimmat julkiset sektorit ovat perinteisesti löytyneet Norjasta, Tanskasta ja Ruotsista. Näillä mailla on samalla mennyt taloudellisesti pääasiassa hyvin. Kreikassa varsinaisia valtion työntekijöitä on ollut vähän (ks. linkki).

OECD:n tilasto julkisen sektorin työntekijöistä vuodelta 2011

(Tuoreempaa tietoa en löytänyt Suomen osalta)

Itse näkisin, että perusongelma on pikemminkin toiminnan laadussa ja kustannustehokkuudessa sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Nykyhallituksen toimet tietysti myös suuresti haittaavat työtä molempia sektoreilla, samoin kuin ulkoiset tekijät kuten matuvyöry, Venäjä jne.
Everybody rise!

P

Serkkupoika on ollut Nokian maailmalle 90-luvulla aluksi Kiinaan heittämänä - maailmalla. Ja kiitos Suomalaisen veropolitiikan ei palaa. Oli joku kahdeksan vuotta edes käymättä Suomessa. Sellainen kaveri, joka erityisosaamisellaan voi työskennellä ja asua missä haluaa, pitäisi saada takaisin. Mutta nykymenolla ei se enää palaa. Pitää käydä Abu Dhabissa, Taiwanissa tai missä se lie nyt on sitä katsomassa. Onneksi lennot ovat nykyään suht halpoja. ;)

Kun serkkuni pesi lopullisesti tämän maan kamaran, paukkuivat entisen virka-haalarin taskuun unohtuneet virka-aseen 9mm parat nuotiossa.  ;(  Oli aika silloin vähän toinen. ;) Impiwaaraa ei taida enää saada takaisin?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Raksa_Mies

Epäkelpoa sopimuskumppania kyykytetään. AKT on toiminnallaan aiheuttanut Suomelle helvetisti vahinkoa. Eli itse en näe ongelmaa tässä "suomalaisten kuljetusyritysten tappamisessa".

Raksa_Mies

Quote from: theOwl on 21.12.2015, 03:59:57
Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19

EU on jo varoitellut Suomea ylisuureksi paisuneesta julkisesta sektorista. Se on EU-alueella toiseksi suurin Kreikan jälkeen, eli samalla tiellä ollaan ja jarruja ei tunnu löytyvän. Me hölmöt maksamme suuret verot ruokkiaksemme byrokraattiarmeijan, joka työllistää itseään rakentelemalla yhä raskaampaa holhousyhteiskuntaa. Menestyjät EU:ssa ovat kevyitä byrokratioita, joissa vapaa kaupankäynti, kilpailu ja yhteisvaluutta koetaan positiivisina asioina.

Toisin kuin väität, EU-alueen suhteellisesti suurimmat julkiset sektorit ovat perinteisesti löytyneet Norjasta, Tanskasta ja Ruotsista. Näillä mailla on samalla mennyt taloudellisesti pääasiassa hyvin. Kreikassa varsinaisia valtion työntekijöitä on ollut vähän (ks. linkki).

OECD:n tilasto julkisen sektorin työntekijöistä vuodelta 2011

(Tuoreempaa tietoa en löytänyt Suomen osalta)

Itse näkisin, että perusongelma on pikemminkin toiminnan laadussa ja kustannustehokkuudessa sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Nykyhallituksen toimet tietysti myös suuresti haittaavat työtä molempia sektoreilla, samoin kuin ulkoiset tekijät kuten matuvyöry, Venäjä jne.

Pelkästään se, paljonko työskentelee julkisella sektorilla, ei kerro paljoakaan. Norjan osalta Statoil voisi selittää merkittäviltä osin julkisen sektorin työpaikkojen määrää?

Kallan

On pakko ihmetellä että mitä ihmettä kulissien takana on sovittu Suomen kohtalosta kun näin innolla tätä maata ollaan ajamassa alas? Kenelläkään ei ole varaa mihinkään, yrityksen perustaminen on niin suuri riski että siinä voi käydä 90-luvun lamat, työpaikat siirretään pois ja samalla valehdellaan kuten ennenkin että työvoimapulaa pukkaa ja tuodaan maahan ainesta joka on vaaraksi kaikille suomalaisille....

Ja kun tämä on nyt havaittavissa vähän kaikissa länsimaissa tämä sama touhu. Aiemmin foliohattuteorioina pitämäni Bilderberg- yms jutut alkavatkin yhtäkkiä kuulostaa ihan uskottavilta. Sammakko hiljalleen lämpiävässä vedessä -taktiikka on tosiaan käytössä ja en tiedä mikä on lopputulos. Mutta palveluyhteiskunnasta horiseminen silloin joskus oli ehkä kaunisteltu versio asioista; yhteiskunta tarvitsee aina myös teollisen sektorin jotta työllisyys pysyy hyväksyttävällä tasolla. Ei kaikki voi olla suunnittelijoita, tirehtöörejä yms kun ei ole sen verran töitäkään. Ja en tiedä haluaako osa ihmisistä edes olla suunnittelijoita.

Tämän maan on tosiaan vallannut omituinen joukkopsykoosi; ihan sama miten itsellä menee kunhan monikulttuurimiehillä menee hyvin ainakin näennäisesti. Nyt me sekä tuhoamme itseämme hissukseen ja samalla myös näiden tulevaisuuden kun riistimme heidät omasta kotimaastaan. Ja meitä valmistellaan mahdolliseen sisällissotaan ylläpitämällä tätä kurjuutta ja tuomalla vihamielisiä aineksia muista maista. Eteläranta 10:ssä hymyillään samalla omassa kuplassaan pullakahvia nauttien kun nuoret naikkoset ja betamiehet uskovat vielä tämän propagandan työvoimapulasta.

Jos tässä joku haluaa mielenrauhan niin Jeesukseen kandee muuten turvautua vielä kun on tsäännssi. Pysyy tolkuissaan tämän ajan läpi; helppoa se ei tule olemaan ja voi suututtaakin välissä eikä ihan vähän mutta hoituupahan samalla iankaikkisuus + nykyhetki -asiat kuntoon.

Joku Roti

Quote from: theOwl on 21.12.2015, 03:59:57
Quote from: Joku Roti on 20.12.2015, 22:22:19

EU on jo varoitellut Suomea ylisuureksi paisuneesta julkisesta sektorista. Se on EU-alueella toiseksi suurin Kreikan jälkeen, eli samalla tiellä ollaan ja jarruja ei tunnu löytyvän. Me hölmöt maksamme suuret verot ruokkiaksemme byrokraattiarmeijan, joka työllistää itseään rakentelemalla yhä raskaampaa holhousyhteiskuntaa. Menestyjät EU:ssa ovat kevyitä byrokratioita, joissa vapaa kaupankäynti, kilpailu ja yhteisvaluutta koetaan positiivisina asioina.

Toisin kuin väität, EU-alueen suhteellisesti suurimmat julkiset sektorit ovat perinteisesti löytyneet Norjasta, Tanskasta ja Ruotsista. Näillä mailla on samalla mennyt taloudellisesti pääasiassa hyvin. Kreikassa varsinaisia valtion työntekijöitä on ollut vähän (ks. linkki).

OECD:n tilasto julkisen sektorin työntekijöistä vuodelta 2011

(Tuoreempaa tietoa en löytänyt Suomen osalta)

Itse näkisin, että perusongelma on pikemminkin toiminnan laadussa ja kustannustehokkuudessa sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Nykyhallituksen toimet tietysti myös suuresti haittaavat työtä molempia sektoreilla, samoin kuin ulkoiset tekijät kuten matuvyöry, Venäjä jne.

Julkisen sektorin arviointeja tehdään monelta eri suunnalta. Tässä yksi huolestuttava vertailu:
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkiset-menot/Julkisten-menojen-kansainvalinen-vertailu/
€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

Kallan

^Dodih. Eiköhän sitten ajeta mokusektori täysin alas ja katsota miltä mittarit näyttää vuoden päästä. Sipilä säästää ja veronmaksajatkin säästävät.

Kari Kinnunen

Quote from: Raksa_Mies on 21.12.2015, 07:26:17
Epäkelpoa sopimuskumppania kyykytetään. AKT on toiminnallaan aiheuttanut Suomelle helvetisti vahinkoa. Eli itse en näe ongelmaa tässä "suomalaisten kuljetusyritysten tappamisessa".

Aha, OK.

Milläs tavalla kuljetusyrittäjät ovat syyllisiä AKT:n uhitteluun? Semminkään kun AKT:n satamapelleilyistä on kuljettajille ja liikennöitsijöille ollut enimmäkseen harmia.
AKT kun ei aja kuskien asiaa vaan lähinnä ahtaajien asiaa.

Sibis

Roti: "Joku "lämmitysvero" kummittelee myös budjetissa (tuotto 75 milj.euroa), mutta en ole vielä saanut selvää ketkä sen maksavat."

Höh, selvää kuin pläkki!

Sen maksavat kaikki kansalaiset jotka ovat "säästäneet" lämpöisestä syystalvesta. Warsinkin ne jotka kerrostaloissaan ovat "säästäneet" mm. kattolumien pudotuksista. Kuukauden lisävastike on jäänyt keräämättä.

Tämä "etu" on EHDOTTOMASTI wwerolle pantava! Edit:vain Suomessa!
Eiks jeh?
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Raksa_Mies

Quote from: Kari Kinnunen on 21.12.2015, 16:45:50
Quote from: Raksa_Mies on 21.12.2015, 07:26:17
Epäkelpoa sopimuskumppania kyykytetään. AKT on toiminnallaan aiheuttanut Suomelle helvetisti vahinkoa. Eli itse en näe ongelmaa tässä "suomalaisten kuljetusyritysten tappamisessa".

Aha, OK.

Milläs tavalla kuljetusyrittäjät ovat syyllisiä AKT:n uhitteluun? Semminkään kun AKT:n satamapelleilyistä on kuljettajille ja liikennöitsijöille ollut enimmäkseen harmia.
AKT kun ei aja kuskien asiaa vaan lähinnä ahtaajien asiaa.

Ikävää tietty yrittäjille, mutta ongelma muulle yhteiskunnalle joka tapauksessa pienenee, kun akt:n vaikutusvalta pienenee.