News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Valtion tuki ja voittomarginaali vastaanottobisneksen toimijoille lopetettava

Started by siviilitarkkailija, 19.12.2015, 08:51:02

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Suomessa valtio on leikannut kaikilta muilta sektoreilta, paitsi maahanmuutto- ja vastaanottobisneksen toimijoilta. Tämä on pitemmän päälle kestämätön ja järjetön linja, ja suurelta osalta syy maamme sairaan ja vääristyneen turvapaikkatoiminnan takaa. Kunnat sekä yksityiset toimijat sekä kiinteistömassan haltijat kuittaavat tuhdin voiton valtion holtittoman maksupolitiikan ansiosta.

Erityisesti ns lapsipakolaisten eli kyseenalaisin keinoin maahan tulleiden edustaminen näyttää olevan ruhtinaallisen korvauksen arvoista urakointia. Kouluttamaton ja edesvastuuton henkilö voi iltasanomien mukaan saada jopa 9000 €/kk korvauksen lasten ja "lasten" edustamisesta. Mikä on vain kuvaavaa maamme sairaassa järjestelmässä.

Miksi näin on?

Perussyy holtittomaan toimintaan on valtion tukipolitiikka. Vastaanotto- ja turvapaikanhakijoiden ympärille muutamassa vuodessa kehittynyt rahastus ovat seurausta valtiovallan ja virkakoneiston tahdosta. Pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden ympärille luodaan taloudellisen voitontavoittelun mahdollisuus. Toimintaa ei edes ole haluttu ideologiseksi ja vain kustannusvastaavaksi. Rahan holtiton jakelu toimijoille on saanut löysän valtiorahan metsästäjät liikkeelle.

Suomalaisten sosiaali- ja terveyspalvelujen tuotannossa hallinnon toiminta on täysin päinvastaista. Kaikki toiminta ohjautuu tiukan kustannusvastaavuuden ja "ei oo":n tuotantoon ilman mitään moraalisia tai ylitsepääsemättömiä ongelmia. Turvapaikka- ja vastaanottokeskusliiketoiminnassa asia on päinvastoin. Jopa kuntasektorin toimijat häpeilemättä mainostavat "ilmaista valtion rahaa" jota vain otetaan.

Kuinka pitkään suomalaiset kestävät nykyistä menoa ennenkuin räjähtää vai alkaako valtiovalta vaatimaan turvapaikka- ja vastaanottokeskuksien ylläpitäjiltä myös ideologista investointia ja omaa rahoitusta puuhasteluunsa. Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut. Turvapaikkabisneksen ja rahastuksen on kylmästi annettu kasvaa kuin pullataikina ilman että valtio on pannut tikkua ristiin samaan aikaan kun kaikkialla muualla korotetaan maksuja ja leikataan.

Jos tämä ei lopulta johda yhteiskunnalliseen räjähdykseen niin ei sitten mikään.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Maininki

Quote from: siviilitarkkailija on 19.12.2015, 08:51:02
Suomessa valtio on leikannut kaikilta muilta sektoreilta, paitsi maahanmuutto- ja vastaanottobisneksen toimijoilta. Tämä on pitemmän päälle kestämätön ja järjetön linja, ja suurelta osalta syy maamme sairaan ja vääristyneen turvapaikkatoiminnan takaa. Kunnat sekä yksityiset toimijat sekä kiinteistömassan haltijat kuittaavat tuhdin voiton valtion holtittoman maksupolitiikan ansiosta.

Erityisesti ns lapsipakolaisten eli kyseenalaisin keinoin maahan tulleiden edustaminen näyttää olevan ruhtinaallisen korvauksen arvoista urakointia. Kouluttamaton ja edesvastuuton henkilö voi iltasanomien mukaan saada jopa 9000 €/kk korvauksen lasten ja "lasten" edustamisesta. Mikä on vain kuvaavaa maamme sairaassa järjestelmässä.

Miksi näin on?

Perussyy holtittomaan toimintaan on valtion tukipolitiikka. Vastaanotto- ja turvapaikanhakijoiden ympärille muutamassa vuodessa kehittynyt rahastus ovat seurausta valtiovallan ja virkakoneiston tahdosta. Pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden ympärille luodaan taloudellisen voitontavoittelun mahdollisuus. Toimintaa ei edes ole haluttu ideologiseksi ja vain kustannusvastaavaksi. Rahan holtiton jakelu toimijoille on saanut löysän valtiorahan metsästäjät liikkeelle.

Suomalaisten sosiaali- ja terveyspalvelujen tuotannossa hallinnon toiminta on täysin päinvastaista. Kaikki toiminta ohjautuu tiukan kustannusvastaavuuden ja "ei oo":n tuotantoon ilman mitään moraalisia tai ylitsepääsemättömiä ongelmia. Turvapaikka- ja vastaanottokeskusliiketoiminnassa asia on päinvastoin. Jopa kuntasektorin toimijat häpeilemättä mainostavat "ilmaista valtion rahaa" jota vain otetaan.

Kuinka pitkään suomalaiset kestävät nykyistä menoa ennenkuin räjähtää vai alkaako valtiovalta vaatimaan turvapaikka- ja vastaanottokeskuksien ylläpitäjiltä myös ideologista investointia ja omaa rahoitusta puuhasteluunsa. Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut. Turvapaikkabisneksen ja rahastuksen on kylmästi annettu kasvaa kuin pullataikina ilman että valtio on pannut tikkua ristiin samaan aikaan kun kaikkialla muualla korotetaan maksuja ja leikataan.

Jos tämä ei lopulta johda yhteiskunnalliseen räjähdykseen niin ei sitten mikään.

Vaikka epäilenkin asutusbisneksen tuottavuutta bisneksentekokeinona, peräänkuuluttaisin samalla uudenlaista ajattelua koko turvapaikanhakijahuollon ympärille. Tällä hetkellä nimenomaan valtion tiukka säätely aiheuttaa suurimmat ongelmat. Puhun nyt yrittäjän suulla (en ole vok-yrittäjä enkä edustaja)

Turvapaikanhakijoista on joillakin ikiomaa, omasta kotimaasta mukana tuotua rahaa.  Joillain reilustikin. Tätähän ei saisi ääneen sanoa, sillä asian levittelyä pidetään vääristelynä ja rasistisena propagandana. Tiedän kuitenkin asian varmuudella, viimeisin evidenssi oli luotettavan tahon 500€ seteleitä pursuava lompakkohavainto. Toki on varsin köyhiäkin joukossa. Valtiovalta estää kuitenkin yksityisiä yrittäjiä markkinoimasta turvapaikanhakijoille vastaanottokeskuksissa palveluitaan, koska sitä, että turvapaikanhakija itse omilla rahoillaan maksaisi tarvitsemiaan palveluita, pidetään lähtökohtaisesti sopimattomana. Tämä on mm. minun saamani virallinen vastaus ylimmiltä vastuutahoilta kun tiedustelin mahdollisuutta markkinoida yrittäjänä palveluitani. HUOM. vain markkinoida! Ihmiset opetetaan mieluummin passiivisuuteen ja siihen että valtio maksaa.

Suhtaudun vastikkeellisuuteen turvapaikanhakijoiden saamien etuisuuksien osalta varsin myönteisesti. Tarvitsemme myös loputtoman parkaistamisen, tuon sosialismin jälkijäänteen,  ja tarpeettoman säätelyn purkamista. Turvapaikanhakijoiden tulee antaa omilla rahoillaan ostaa se minkä oman harkintansa valossa kokevat tarpeelliseksi. Koulutamme tulijat välittömästi mentaliteettiin, että täällähän mikään ei maksa mitään. Tämä ei tue selviytymistä nyky Suomessa, missä olosuhteet ovat jo aivan toiset kuin vuosikymmenkin sitten. Kannatan kaikenlaisen omavastuun kasvattamista, sillä jo tällä hetkellä elämä Suomessa vaatii sitä. Terveyskeskukseen ei esim. pääkaupunkiseudulla noin vain pääse, vaan jo keskituloisen on pakko ostaa omat terveyspalvelunsa yksityiseltä puolelta, jollei ole mahdollisuutta jonottaa päivystyksessä tunteja tai odottaa 2 kk pääsyä lääketieteen kandidaatin harjoittelupotilaaksi.  Lyhyesti näin alkuun.

Lumiukko Jeti

Nimeän jäsen siviilitarkkailijan perustamani Moster (mokutuksen vastainen verkosto) tutkijaverkoston ylipäällikkötutkijaksi ja kunniatohtoriksi.

Hesarin pääkirjoitusmainosta odotellessa.

"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

siviilitarkkailija

Jouluni on aikaisessa tänävuonna. Kiitos kiitos. Jälkiviisaasti olisi ollut parempi jos voittomarginaalin poisto turvapaikkaliiketoiminnasta olisi ollut hallitusneuvottelukysymys, niin joulu olisi tullut koko Suomeen ja turvapaikanhakijoillekin ja ehkä myös persujen puoluetoimistoon.


Valtiontalouden korjaamiseksi sekä itse vastaanotto- ja turvapaikkaliiketoiminnan luonteesta johtuen näyttää vahvasti siltä että suuria summia sujahtelee yleishyödyllisten asunto- ja rakennuttajayhtiöiden hallinto- ja organisaatiokulujen välistä. Yleishyödyllisistä yhtiöistä ja säätiöistä on tullut lähinnä poliittisten hyötyjien ja vaikuttajien rahoitus- ja tulonhankintaväline ennemmin kuin yleisesti ja kansakuntaa hyödyttävä voittoa tavoittelematon (ja näin verovapaa) toimija. Samoin kuntien ja investointisijoittajien asuntokeinottelussa on aika paljon tarkoitusta vastaan sotivaa toimintaa. Asumiskustannuksissa nämä yleishyödylliset toimijat eivät lopulta toimi yleishyödyllisesti vaan koko asunto- ja huoneenvuokramarkkinoita vääristelevästi.

Voidakseen edes alkeellisesti kuvitella maksavansa vastaanottobisneksen aloittamia menoja, luulen että valtio joutuu pian tarkastelemaan veronmaksusta yleishyödyllisyyden perusteella vapautettuja yhtiöitä ja säätiöitä uudelleen. Tämä on ensimmäinen askel matkalla turvapaikka- ja vastaanottobisneksen hyötyjien asettamista samalle viivalle kaikkien muiden yritysten ja asiakasryhmien välillä. Valtiomme rahat on loppu. Verohuojennuksista nauttivat säätiöt on rikkaita ja muutaman äänekkään ryhmän avulla masinoivat itselleen etuuksia nykytilanteesta.

Käytännössä tilanne vastaa pitkälti Kreikan esimerkkiä jossa valtiovallan erityisessä suojeluksessa olevat ryhmät nauttivat verovapaudesta ja immuniteetistä kaikkeen tutkintaan ja seurantaan muutamien äänekkäiden toimijoidensa ansiosta. Suomessa yleishyödylliset ja turvapaikkabisneksestä nauttivat säätiöt vastaavat hyvinkin Kreikan ortodoksikirkkoa ja laivanvarustajia joiden rahoja verottamalla Kreikan valtio olisi voinut välttää aika monta ikävyyttä. Mutta poliitikkojen (vrt asuntosäätiö) korruption johdosta näihin ei haluttu koskea vaan köyhien kreikkalaisten sosiaaliturvaan ja elämään, koska korruptoidut poliitikot eivät lopulta välittäneet muusta kuin itsestään.

Elän toivossa että valtio antaisi itse itseellen joululahjan puuttumalla näihin toimijoihin, ennenkun maa ajautuu täydelliseen kriisiin ja ulkopuolisen velkojan hallintoon sekä lopulta sisällissotaan. Valtion pitää alkaa verottamaan turvapaikkabisneksen toimijoita erityisen kannattavan ja mukanaolijoille rahakkaan liiketoiminnan periaatteiden mukaisesti. Niin että jäljelle ei jää muita kuin todella ideologisia ja todella yleishyödyllisiä toimijoita ilman voitontavoittelua.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Raksa_Mies


Maininki

Quote from: siviilitarkkailija on 19.12.2015, 11:22:25
Valtiontalouden korjaamiseksi sekä itse vastaanotto- ja turvapaikkaliiketoiminnan luonteesta johtuen näyttää vahvasti siltä että suuria summia sujahtelee yleishyödyllisten asunto- ja rakennuttajayhtiöiden hallinto- ja organisaatiokulujen välistä. Yleishyödyllisistä yhtiöistä ja säätiöistä on tullut lähinnä poliittisten hyötyjien ja vaikuttajien rahoitus- ja tulonhankintaväline ennemmin kuin yleisesti ja kansakuntaa hyödyttävä voittoa tavoittelematon (ja näin verovapaa) toimija. Samoin kuntien ja investointisijoittajien asuntokeinottelussa on aika paljon tarkoitusta vastaan sotivaa toimintaa. Asumiskustannuksissa nämä yleishyödylliset toimijat eivät lopulta toimi yleishyödyllisesti vaan koko asunto- ja huoneenvuokramarkkinoita vääristelevästi.

Voidakseen edes alkeellisesti kuvitella maksavansa vastaanottobisneksen aloittamia menoja, luulen että valtio joutuu pian tarkastelemaan veronmaksusta yleishyödyllisyyden perusteella vapautettuja yhtiöitä ja säätiöitä uudelleen. Tämä on ensimmäinen askel matkalla turvapaikka- ja vastaanottobisneksen hyötyjien asettamista samalle viivalle kaikkien muiden yritysten ja asiakasryhmien välillä. Valtiomme rahat on loppu. Verohuojennuksista nauttivat säätiöt on rikkaita ja muutaman äänekkään ryhmän avulla masinoivat itselleen etuuksia nykytilanteesta.

Käytännössä tilanne vastaa pitkälti Kreikan esimerkkiä jossa valtiovallan erityisessä suojeluksessa olevat ryhmät nauttivat verovapaudesta ja immuniteetistä kaikkeen tutkintaan ja seurantaan muutamien äänekkäiden toimijoidensa ansiosta. Suomessa yleishyödylliset ja turvapaikkabisneksestä nauttivat säätiöt vastaavat hyvinkin Kreikan ortodoksikirkkoa ja laivanvarustajia joiden rahoja verottamalla Kreikan valtio olisi voinut välttää aika monta ikävyyttä. Mutta poliitikkojen (vrt asuntosäätiö) korruption johdosta näihin ei haluttu koskea vaan köyhien kreikkalaisten sosiaaliturvaan ja elämään, koska korruptoidut poliitikot eivät lopulta välittäneet muusta kuin itsestään.

Elän toivossa että valtio antaisi itse itseellen joululahjan puuttumalla näihin toimijoihin, ennenkun maa ajautuu täydelliseen kriisiin ja ulkopuolisen velkojan hallintoon sekä lopulta sisällissotaan. Valtion pitää alkaa verottamaan turvapaikkabisneksen toimijoita erityisen kannattavan ja mukanaolijoille rahakkaan liiketoiminnan periaatteiden mukaisesti. Niin että jäljelle ei jää muita kuin todella ideologisia ja todella yleishyödyllisiä toimijoita ilman voitontavoittelua.

Näin juuri, naulan kantaan yleishyödyllisten osalta. Ja mikäpä siinä jos toiminta tuottaisikin todellista tulosta, mutta ainakin omalla toimialallani perusteetonta arvostusta nauttivia bluffareita löytyy. Kertoisin hyvin  mielelläni tarkemmin, mutta näin julkisesti ei voi. Yhtenä hyvänä seurauksena voi toki pitää tietynlaisen "velkaelvytyksen" toteutumista pienenä virtana näiden ihmisten työllistymisen kautta. Huonona ehdottomasti sitä että vievät mahdollisuudet taloudellisesti tuottavalta palvelutuotannolta. Myös itsevaltainen  virkamieskoneisto elää vielä marxismi-leninismin aikaa.  Meillä olisi mahdollisuus toisenlaiseenkin palvelutuotantoon, jonka pohjalta myös kotouttaminen lähtisi toimimaan. Tilanne on kyllä surullinen.