News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-10-31 BBC: Venäläinen matkustajakone pudonnut Siinaille

Started by Ajattelija2008, 31.10.2015, 10:54:14

Previous topic - Next topic

törö

Suomi voisi lahjoittaa egyptiläisille valeasiantuntijoita, jotka osaavat kertoa, ettei mitään terrorismin uhkaa olekaan.

Mockba

Quote from: jka on 11.11.2015, 11:36:33
Quote from: Mockba on 11.11.2015, 11:01:04
Jka, huomaan, että et ole käyttänyt aikaasi niiden uusien kohteiden koordinaattien hakuun ja esilletuontiin. Miksi et?

Miksi käyttäisin. Ei minua kiinnosta. Minua kiinnostaa vain se, että jo esillä olevia faktoja käsitellän faktoina eikä foliopipo päässä esitetä teorioita joiden aikajanaa ja fysiikkaa ei voi noiden faktojen perusteella päätellä.

Tässä tekemäni havainnollistus onnettomuudesta, karttatiedot edeltä.

Onko tämä havainnollistukseni sinusta faktaa vai fiktiota?

Olet "ISIS-videon" asiantuntija, niinkö? Se "kone" lentää tässä kaaviossa kuinka?

(http://s14.postimg.org/lec0pidvl/Suhteet.jpg)


jka

Quote from: Mockba on 11.11.2015, 11:58:29
Tässä tekemäni havainnollistus onnettomuudesta, karttatiedot edeltä.

Onko tämä havainnollistukseni sinusta faktaa vai fiktiota?

Olet "ISIS-videon" asiantuntija, niinkö? Se "kone" lentää tässä kaaviossa kuinka?


En jaksa tarkistaa lukuja mutta jos luvut pitää paikkansa niin faktaa.

Mutta tuon perusteella et voi päätellä vielä millään tavalla varmasti millä hetkellä pommi räjähti ja missä lentokone oli tuolloin.

On täysin mahdollista että räjähdys tapahtui paljon ennen tuota sinun piirustusta. Jostain syystä radioviestejä ei voitu lähettää, tulipalo eteni kunnes se aiheutti lopullisen katastrofaalisen failuren jolloin viimeistään paikkatiedotkin sammui ja kone tuli alas.

Mockba

Quote from: jka on 11.11.2015, 12:30:02
Quote from: Mockba on 11.11.2015, 11:58:29
Tässä tekemäni havainnollistus onnettomuudesta, karttatiedot edeltä.

Onko tämä havainnollistukseni sinusta faktaa vai fiktiota?

Olet "ISIS-videon" asiantuntija, niinkö? Se "kone" lentää tässä kaaviossa kuinka?


En jaksa tarkistaa lukuja mutta jos luvut pitää paikkansa niin faktaa.

Mutta tuon perusteella et voi päätellä vielä millään tavalla varmasti millä hetkellä pommi räjähti ja missä lentokone oli tuolloin.

On täysin mahdollista että räjähdys tapahtui paljon ennen tuota sinun piirustusta. Jostain syystä radioviestejä ei voitu lähettää, tulipalo eteni kunnes se aiheutti lopullisen katastrofaalisen failuren jolloin viimeistään paikkatiedotkin sammui ja kone tuli alas.

Palataanpa niihin faktoihin, joista sanot pitäväsi.

Mitä faktaa voit esittää sen tueksi, että räjähdys tapahtui huomattavasti ennen vaakalennon menettämistä?

Ohjaamon tallenteella ei ole raporttien mukaan mitään epätavallista (ja datapuolella autopilotti 1 on ollut raportoidusti päällä), myöskään mitään radioliikennettä ei ole. Tämän jälkeen tallenteella on hyvin lyhyen aikaa "noisea" ja sen jälkeen tallenne katkeaa. 

Väität siis naama vakavana (punaisena) että tuo tallenne ei vastaa todellisuutta? Ehkä sinulle on yllätys, että kone on lähettänyt kaiken aikaa radioteitse perusdataa käsittäen mm. paikan, nopeuden korkeuden ja suunnan.




Ajattelija2008

Edelleen totean, että videossa lentokone mielestäni lähtee syöksyyn sekunneissa räjähdyksen jälkeen. Ei ole mitään ristiriitaa videon ja paikannusdatan välillä. En ymmärrä nimimerkki Mockban intoa osoittaa videota väärennökseksi.

Mockba

Quote from: Ajattelija2008 on 11.11.2015, 13:04:07
Edelleen totean, että videossa lentokone mielestäni lähtee syöksyyn sekunneissa räjähdyksen jälkeen. Ei ole mitään ristiriitaa videon ja paikannusdatan välillä. En ymmärrä nimimerkki Mockban intoa osoittaa videota väärennökseksi.

Laske sitten sekunnit ja osoita minulle videolta se syöksy, mukaanlukien perän irtoaminen. Ota myös huomioon, että kaikki tapahtuu 10 kilometrin korkeudella ja etäisyyttä kohteeseen pitäisi olla ainakin saman verran.

jka

Quote from: Mockba on 11.11.2015, 12:45:47
Palataanpa niihin faktoihin, joista sanot pitäväsi.

Mitä faktaa voit esittää sen tueksi, että räjähdys tapahtui huomattavasti ennen vaakalennon menettämistä?

Ei minulla ole mitään 100% faktaa yhtään mistään. Mutta ei ole sinullakaan. Ei sellaista voi olla vielä kenelläkään jotka täällä netissä spekuloi lämpimikseen.

Ainoat faktat tällä hetkellä on löytyneet ja julkistetut osat maassa ja koneen lentotiedot niiltä osin kun ne on olleet julkisia alunperinkin. Faktaa on myös se, että todella suuria osia koneesta on edelleen kateissa ja etsintäalue on todella laaja.

Mutta noiden lisäksi edes radioliikenne ei ole faktaa. Ei sitä ole julkistettu. Ainoastaan jotain "vuotoja" on tullut julkisuuteen mutta niiden tarkistaminen ja toteaminen faktaksi on mahdotonta tällä hetkellä.

Mitään virallisia raportteja ei ole tullut julkisuteen vaikka niin väität.

Kemolitor

Mitäs jos jka ja Mockba pitävät vähän taukoa tämän aiheen tiimoilta, alkaa mennä inttämiseksi. Poistin kahdenkeskistä viestittelyänne ketjun loppupäästä.

Mockba

Quote from: Kemolitor on 11.11.2015, 14:03:19
Mitäs jos jka ja Mockba pitävät vähän taukoa tämän aiheen tiimoilta, alkaa mennä inttämiseksi. Poistin kahdenkeskistä viestittelyänne ketjun loppupäästä.

Kiitos. Meni itse asiassa minun suoranaiseksi halventamisekseni.

Muilla sivustoilla haittakohina on käynyt niin suureksi, että esim Pprune on ainakin toistaiseksi kiinni asiasta. Esim Airliners.net ja Aviation Herald tarjoavat mahdollisuuden spekuloida.

SteveBerman

Quote from: Mockba on 11.11.2015, 14:04:23
Quote from: Kemolitor on 11.11.2015, 14:03:19
Mitäs jos jka ja Mockba pitävät vähän taukoa tämän aiheen tiimoilta, alkaa mennä inttämiseksi. Poistin kahdenkeskistä viestittelyänne ketjun loppupäästä.

Kiitos. Meni itse asiassa minun suoranaiseksi halventamisekseni.

Muilla sivustoilla haittakohina on käynyt niin suureksi, että esim Pprune on ainakin toistaiseksi kiinni asiasta. Esim Airliners.net ja Aviation Herald tarjoavat mahdollisuuden spekuloida.

...inttämiseen tarvittan aina kaksi. Hölmöksi itsensä voi tehdä yksinkin, kuten edellä nähtiin.

jka

Jatketaan taas asialinjalla. Onko Mockba jäänyt huomaamatta tämä uutinen.

Russian plane crash: Why toddler's body found 21 miles away could solve mystery behind tragedy

Siis koneesta pudonnut lapsen ruumis löytyi 21 mailin, eli 33 kilometrin päästä lopullisesta tuhotumisalueesta.

Lapsen ruumis ei kauhesati ilmavirtojen mukana edes lentele joten jos tuo pitää paikkansa niin sinulla on aika paljon selitettävää. Onko selityksiä joissa aikajana ja fysiikka täsmää ja kone räjähti muutaman kilometrin päässä lopullisesta maakosketuksesta ja lapsen ruumis päätyi kuitenkin 33 kilometrin päähän?

Mockba

Quote from: jka on 11.11.2015, 15:19:10
Jatketaan taas asialinjalla. Onko Mockba jäänyt huomaamatta tämä uutinen.

Russian plane crash: Why toddler's body found 21 miles away could solve mystery behind tragedy

Siis koneesta pudonnut lapsen ruumis löytyi 21 mailin, eli 33 kilometrin päästä lopullisesta tuhotumisalueesta.

Lapsen ruumis ei kauhesati ilmavirtojen mukana edes lentele joten jos tuo pitää paikkansa niin sinulla on aika paljon selitettävää. Onko selityksiä joissa aikajana ja fysiikka täsmää ja kone räjähti muutaman kilometrin päässä lopullisesta maakosketuksesta ja lapsen ruumis päätyi kuitenkin 33 kilometrin päähän?

No ei meillä tainnutkaan olla kirjoituskieltoa eli jatketaan sitten: kyseessä on uutinen, joka on julkaistu vain Daily Mailissa ja muutamat muut ovat kopioineet siitä. Lähdettä ei tiedetä eikä kerrota. Tällaisen jutun saa aikaan esimerkiksi mittayksiköiden väärinymmärtämisellä. Siinä sitä aikajanaa. Laita sitten vaikka yksityisviestinä kaavio sen ISIS-koneen lennosta!

edit ja näin on todennäköisesti myös asian laita:

" Originally Posted by mach411  View Post
With respect to the position the toddler was found, I think RYFQB solved the mystery in post #1359. When the body was found, it appears that according to TASS the most recent search area completed was 33 square kilometres. 33 kilometres is 20.51 miles, so the most likely explanation is the information was misreported as direct distance of 20 miles from the main crash site.

Given the 33 km^2 area, if we assume a circle, the body was actually found no more than 3.24 km away from the main crash site."

http://www.pprune.org/rumours-news/569907-breaking-news-airliner-missing-within-egyptian-fir-69.html#post9171765

jka

Öhym. Tuossa tehdään taas sama virhe jonka teit itse tuossa edellä. Ei etsintäalue ole ympyrä sillä kohtaa jossa koneen pääosat on maassa. Ei ole mitään järkeä lähteä etsimään kovin pitkälle keulasta eteenpäin. Tai lentolinjasta sivuille päin. Ei sieltä löydy mitään.

Ei lentoturman tutkijat näin tyhmiä ole että haaskaa etsintäreursseja ihan huuhaahommaan.

Mockba

Quote from: jka on 11.11.2015, 16:04:55


" ... it appears that according to TASS the most recent search area completed was 33 square kilometres.

...so the most likely explanation is the information was misreported as direct distance of 20 miles from the main crash site

...the body was actually found no more than 3.24 km away from the main crash site.
"

Sun täytyy varmaan nyt käydä kertomassa Siinailla, että hei, osat löytyvätkin esim 20 kilometriä ennen hajoamispaikkaa!

jka

Quote
Given the 33 km^2 area, if we assume a circle, the body was actually found no more than 3.24 km away from the main crash site."

Ymmärrätkö nyt taas yhtään mitä tuossa sanotaan ja mistä tuo 3,24km tulee?

3,24km on pinta-alaltaan 33 neliökilometrisen ympyrän säde. Mutta kun tuo etsintäalue ei ole ympyrä, joten tuo oletettu maksimietäisyys ei pidä paikkaansa. Ympyrä ei ole ollut minkään lentoturman etsintäalue tähänkään asti.

Juuri katselin niin esim MH-17 turman etsintäalue on aika tarkkaan 2 km levyinen käytävä "main crash sitesta" lentosuuntaan taaksepäin. Edestäpäin ei etsitty yhtään. Ja sivuille päin ei siis menty kuin kilometri suuntaansa parhaimmillaan.

MH-17 ja tämä turma ovat hyvin lähellä toisiaan joten etsintäalueet ovat varmasti täysin identtiset. Jos oletetaan kahden kilometrin levyinen käytävä niin se tarkoittaa 33 neliökilometrin alueella että ollaan menty 16,5km lentosuunnassa taaksepäin.

Lapsi on siis löytynyt 2x16,5 kilometrin laatikon sisältä koneen keulasta taaksepäin. Eikä ympyrän sisältä jonka säde on 3,24km.

Eli jos tuo uutinen on väärinkäsitys niin asialla ei ole mitään merkitystä ellei saada tarkempaa tietoa. Mutta etsintäalue on todellakin 16,5 kilometria koneen keulasta taaksepäin. Tämä on taas kaiken järjen mukaan fakta. Minkään muun muotoisessa alueessa ei ole mitään järkeä jos MH-17:kin melkein kaikki osat löytyi tällä menetelmällä.


MH17 Debris Field

Muuten, MH-17 osat levisivät suurinpiirtein 2x20 kilometrin alueelle. Eli pituussuunnassa 20 kilometrin matkalle. Pääosien etäisyys toisistaan oli 8km. Jopa MH-17 lensi aika helkkarin pitkän matkan eikä tullut millään tavalla nokka edellä tonttiin vaan hajosi pikkuhiljaa. Ja MH-17 sentään aloitti hajoamisen nimenomaan keulasta kun ohjus räjähti siihen. Eli aerodynaamiset voimat ovat olleet karmeita kun keula hajosi ja hajoamisen olisi pitänyt olla huomattavasti nopeampaa kuin tässä tapauksessa.

Mockba

Quote from: jka on 11.11.2015, 17:47:01


Olen nyt kyllä ihan kertakaikkiaan täynnä sun tyhjänajan jankkaamista, jossa on tuo alituinen nolaava ja alentava sävy.

ämpee

Koneen GPS-tiedot näyttävät, että kone on pudonnut maahan asti noin puolessa minuutissa räjähdyksestä(?).

Terojen filmi voisi olla aito, ja osoittaa koneen takaosassa tapahtunutta räjähdystä, joka mitä ilmeisimmin ei heti pilkkonut konetta mekaanisesti palasiksi, vaan osiksi hajoaminen on tapahtunut syöksyn aikana.

Satelliittikuvista näkee, että hajoaminen on tapahtunut loppuvaiheessa, jolloin rungon reijistä lentänyttä tavaraa lukuunottamatta koneen kappaleet ovat varsin suppealla alueella.

Taas tuli lentomatkailu entistä vaikeammaksi, kiitti vaan vitusti terot !!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Mockba

Quote from: ämpee on 11.11.2015, 18:46:29
Koneen GPS-tiedot näyttävät, että kone on pudonnut maahan asti noin puolessa minuutissa räjähdyksestä(?).

Terojen filmi voisi olla aito, ja osoittaa koneen takaosassa tapahtunutta räjähdystä, joka mitä ilmeisimmin ei heti pilkkonut konetta mekaanisesti palasiksi, vaan osiksi hajoaminen on tapahtunut syöksyn aikana.


Oikea hajoaminen on tapahtunut alle 10 sekunnissa. (Kts kaavioni edellä). Mitään syöksyä tai hajoamista ei nähdä ISIS-videolla. Videolla nähdään epäuskottavaa sankkaa mustaa savua tupruttava hitaasti lentävä kohde, ja liian matalalta kuvattuna. Se on terroristimaallikon käsitys siitä, miltä tapahtuma voisi näyttää, ja siinä on käytetty mallia ja/tai muita videoita pohjana.


ämpee

Quote from: Mockba on 11.11.2015, 19:18:10

Oikea hajoaminen on tapahtunut alle 10 sekunnissa. (Kts kaavioni edellä).

Saattaa olla, terojen filmi ei ollut pituudella pilattu.
Etäisyyttä on turha arvioida matkanopeudella, se GPS tietojen mukaan laski tuossa kymmenessä sekunnissa alle puoleen.
Noihin GPS tietoihin pitää kuitenkin suhtautua...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Mockba

Quote from: ämpee on 11.11.2015, 19:26:20
Quote from: Mockba on 11.11.2015, 19:18:10

Oikea hajoaminen on tapahtunut alle 10 sekunnissa. (Kts kaavioni edellä).

Saattaa olla, terojen filmi ei ollut pituudella pilattu.
Etäisyyttä on turha arvioida matkanopeudella, se GPS tietojen mukaan laski tuossa kymmenessä sekunnissa alle puoleen.
Noihin GPS tietoihin pitää kuitenkin suhtautua...

GPS-tiedot ovat pääosin järkeviä ja täsmäävät hylyn sijainnin kanssa. Tiedot loppuvat putoamisen aikana, viimeinen mitattu maanopeus on 47kts (84 km/h) . Ilmanpaineantureiden tuottama korkeustieto on pääosin detaljeissa väärää, koska koneen rungon asento on muuttunut hallitsemattomasti putoamisen aikana. Lopputulos on toki sama. Pääseikat tapauksesta ovat selvillä.

ämpee

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

jka

Quote from: Mockba on 11.11.2015, 19:18:10
Oikea hajoaminen on tapahtunut alle 10 sekunnissa. (Kts kaavioni edellä). Mitään syöksyä tai hajoamista ei nähdä ISIS-videolla. Videolla nähdään epäuskottavaa sankkaa mustaa savua tupruttava hitaasti lentävä kohde, ja liian matalalta kuvattuna. Se on terroristimaallikon käsitys siitä, miltä tapahtuma voisi näyttää, ja siinä on käytetty mallia ja/tai muita videoita pohjana.

Tuo on puhdasta fakki-idiootin puhetta. Jos annan sinulle kymmenen erilaista ja eri voimakkuuksista pommia ja ne asetetaan random paikkaan koneen rahtiruumassa random jakaumaan rahtia niin takaan että kukaan koko maailmassa ei pysty sanomaan miltä erilaiset räjähdykset lopulta tulevat näyttämään ja miten kone lopulta tuhoutuu.

Erilaisten skenaarioiden jakauma on lähes ääretön. Jos annetaan lähtötiedot niin ainoastaan tarkat tietokonesimulaatiot voivat kertoa miltä tapahtumat tulevat näyttämään. Kukaan, vaikka olisi miten ammattilainen ei voi tätä sanoa. Jos kuvittelee tietävänsä kaikkien mahdollisten räjähdysten lopputuloksen niin mitä tuohon voi sanoa... ehkä on parempi että en sano.


Gunnar Hymén

Quote from: Griffinvaari on 12.11.2015, 11:04:48
Olispa hienoa kun joku kääntäisi tuon sivun:

https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2FgxhxuFPYzUNHWsIZSBZNbrATa9KoKZSA3HtS164ALAk%3D&archive-path=%2F%2F%D0%9E%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%85%20%D0%BA%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%20Airbus%20A321.doc&name=%D0%9E%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%85%20%D0%BA%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%20Airbus%20A321.rar%2F%2F%D0%9E%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%85%20%D0%BA%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%20Airbus%20A321.doc&c=564455c2e40d

Komea osoiteketju.

QuoteThe collapse of the company's Airbus A321 "Kogalymavia" October 31, 2015.

According to roam the expanses of the Internet version of a variety of more or less real, to downright idiotic. For example: the launch of grenades in a balloon, shooting flying AN-24 MANPADS on A321. It remains only to Godzilla priplesti. Many idiots in the world.

In recent days develops into hysterics with the version of the attack. Russian air traffic ceased with Egypt. In general, the farther into the woods, the thicker the guerrillas.

So I decided to make its modest contribution to the study of the causes of the crash bead A321 in terms of engineer-project rovschika, a specialist in steel structures.

In this story a lot of questions:

  The absence of any communication from the crew;

  Sudden loss of speed aircraft;

  The lack of data on flight recorders;

  A strange destruction of housing and aircraft parts.

Version with the attack, although traces of explosives is not found. This is generally enough. If the explosion was enough time has passed, that is precisely set. Next, I will discuss why this version is unlikely.

The answer to these questions we get, after ascertaining the causes of the disaster and of the sequence five of the events. When all the pieces of the puzzle will gather in a single picture. We will consider all less real version.

Unfortunately, initially received very little sensible information, and only after the appearance of the photo / video of the debris became more clear picture of the incident.

To understand the process a little study described the structure of the aircraft.

Actually we are interested in the tail part. Carefully studying the image.
-kuvia pirusti-
QuoteIn the photo the kitchen, to the left of the box hanging pressure bulkhead His condition is unknown, but judging from the hanging box and a convex shaped mounting plate on the left as well as on the cable harness APU, it does not fall and less safe.

Version №1. The bomb in the kitchen or in the bathroom (it is nearby).

As you can see, there is no trace of the explosion. Inside cover all photos clean. No trace of burning or smoke. Doors whole and flew away. The housing also has a safe and is not specific to blast damage. As is known the blast disperses in all directions, and if it is able to cut off the tail, then fine trim inevitably leave many gaps, wrapping the edges outward. Although it is not all going on.
-kuva-
QuoteAnd here is interesting. The stabilizer is totally absent. As section APU and pressure bulkhead was. Assuming that the explosive device was in the kitchen or the bathroom, then in the explosion on the road waves will be pressure bulkhead. Even if the explosion will destroy it and the wave reaches the stabilizer, rip it, it can not. The wave goes along the plane of the stabilizer and just go round it. As I wrote above its fastening safely withstand a couple dozen tons. To create a blast wave should be at least several kilograms of explosives. Such an explosion in the kitchen will not leave anything of it. Pressure bulkhead and everything attached to it completely blown away. This version of the events as unreal rule.

Version №2. The bomb was in the luggage compartment. The tail came off already in the fall.
-kuva-
QuoteAs you can see the luggage compartment is located behind the kitchen and bathrooms, further away from the pressure bulkhead. Blast it would lead to the separation of the lower part of the fuselage, and possibly a tail. Stabilizer APU compartment and would not have suffered.

Here you can see an explosion on board the Boeing (http: //www.yout ube.com/watch?v= wTsKLAnfDuU & app = desktop).


Version №3. The bomb was laid under the stabilizer. Someone entered the aircraft through a hatch in the "birdhouse" and planted there.
-video-
QuoteThe photo clearly shows sticking "meat" in the left part of the stabilizer, testifying ie the direct isolation at this point. Jam in the middle and on the right. Also visible crack on the right knee during compression. This nature of the damage suggests that this part of the stabilizer separated by inversion or tearing along the forward edge of the wing (see. Fig. Below).
-315AL, 317AL, 316AR jne kuva-
QuoteIe a wing in flight some fantastically wrapped the forward direction of flight, or was torn off the inside of the stabilizer moving across the bay. Both options seem unrealistic, but we will look no further.

With regards explosives under the stabilizer, in this case, its weight must also be rather large. In principle, this compartment can shove and 100kg. The lower part with such a blast just disperse (pictured it or not), will spread and the top (also similar). Section APU simply blow away (also divorced). Nooo ...

There are a few inconsistencies:

1.  Explosion break stabilizer approximately in the center and break the loop. This stabilizer will fall in the form of 2 fragments (wing and part of the inner section). It can also break at the junction of the fuselage from the outside across the plane, but will not be able to tear along or turning forward.
-kuvia-
QuoteWe are interested in fire partition inside the compartment.

As we see it is intact. Small deformation occurred on impact with the ground, with flattening of the housing. However the explosion it was blow at least a sphere. That it will take over a good portion of the blast. It turns mounting efforts to wrest enough and break and deform the thin metal is not? After all, this partitions the pressure shifted to the explosion hinges section.

On the other hand we have pressure bulkhead having a spherical shape. Through this form it has a high resistance to the blast wave and could theoretically survive.

Also visible on the last 2 photos that compartment clearly has traces of fire and blackened. With this question, too, it is not so simple.
-kuvia-
QuoteWhat it could be is unknown. Company Keeping Mum. We can assume that this should be smoke from the exhaust system leaky pipe or APU bleed air. But then it is not clear where the traces of the fire?

The company tells something about the leakage from the hydraulic system. A fairy tale for idiots. So many years have flowed and nobody repaired? Traces of oil spills and fire Well, no, and and they do not like. Someone once threw into the fire aluminum can know what it looks like. Assume was leaky exhaust system. It is not critical for the aircraft (although the issue of fire, it does not decide on this later).

And here we come to the most important.

So we see smoke tail. Why is the smoke penetrated into the joint interface between the compartments? At the junction of the compartments a gasket and the air there does not have to take place outside as well as inside. Water from the rain inside, especially in the air, we do not bring benefits. However, the smoke passes, indicating a leak, ie compartments separated.
-kuvia 3-4kpl-
QuoteAnd here we see the fatigue failure of the APU compartment mounting plate (marked 1). Judging by the smoothness of the weld crack developed for a long time (at least a few years). In the area of ​​bolts dark spots: the spot welding to the horizontal mounting plate (Figure 7, the top is not visible, but can be seen on the bottom of the loop, the principle is the same). The development of a crack likely started with a weld, as It is a stress concentrator. In simple terms when welding, cold plate in the weld zone is heated quickly. When heated, the metal is known to expand. At cooling the seam shrinks and pulls the portion of the plate near the joint. The plate, in turn, stretches the weld. The situation is aggravated breach of the metal structure in the heating zone and the heterogeneity of the weld. As a result of the dynamic loads generated in the weld crack and then crawl on the base metal. There are methods of stress relief, but they do not solve the problem 100%. Unfortunately, the image quality does not allow to determine the quality of the welding in the assembly.

Also visible on the loop "corner" on the 3 bolts and the remains of the horizontal strip.

PS This picture was taken from a video channel on YouTube (its logo is seen on the photo). Nowhere else this part I have not found. After my remarks on this topic at http: //www.forum avia.ru/ video has been removed. Strange, is not it? However, it was removed and a lot of other photos, but the cache taxis.

What is metal fatigue? Let's go through the materiel.

For the first time the mysterious phenomenon called "fatigue failure", closely confronted designers of aircraft, when in the first half of the last century, has been forced to create an extremely light and durable design. It turned out that many aircraft components made ​​of high-strength materials, easily maintained constant load at times exceeds the performance. But then, after many hours of flight, there was a sudden failure, the maximum load on the parts was many times less than the permissible and proven in tests. And what ends such failure of the wing, tail or fuselage of the aircraft, the comments did not require ...

Further studies have shown that under the influence of dynamic loads in the metal at a sharp change in cross-section (angles, crossings, welds, and so on. E., Known as "stress raisers") is the emergence of cracks. This process, due to the accumulation of defects in the structure of the material by local tensile stresses arise (the intensity of the forces acting in this section point) depends on the geometry and surface roughness and properties of the material itself.

There was a crack starts to develop, and very slowly over many thousands or even millions of cycles of a periodic load applications. The development of a crack also did not go smoothly - after going a short distance, the crack stops ("resting"), as its movement causes a short-term reduction of stresses in the material. But then the process is repeated, the crack moves on, and the section of parts is gradually decreasing.

Characteristically, the fatigue crack spreads across the grain of the metal, which leads to a relatively smooth appearance characteristic section break details that often are seen concentric lines - so-called "lines of relaxation", on which there is a short-term slowdown in the rate of crack propagation. Moreover, under the influence of variable load crack it closes, causing the collision of material and characteristic polish the surface near the site of the fracture. However, since the cross section of the remaining part is still quite large, the current load can not yet break it - they just "move" the crack further.

The crack grows up until the remaining cross section part is too small and unable to keep the already existing loads - breakdown occurs by exceeding the ultimate strength of the material in the remaining section of the part. This so-called "zone of dolomite" - as opposed to the area of ​​crack propagation is breaking occurs instantaneously and at the grain boundaries of the metal, which causes a characteristic roughness and gray matte color of the zone.

Studies have shown that the creation of reliable structures enough to know the tensile strength of the material at a constant load - the so-called limit of short-term strength. Constant load in real conditions are much rarer than variables. For variable loads must know another characteristic of the material - the fatigue limit, equal to the value of such a variable load distribution which will lead to breakage after a specified number of cycles of its action.

Once all the materials have begun to explore the fatigue, it was found that the fatigue limit any material significantly below the limit of short-term strength. For example, for many metals - about twice. And that under ideal conditions, when there is no stress concentrators, which we mentioned above. Therefore, even in those days, 65 years ago, all the methods for calculating the strength of aircraft parts introduced test for fatigue. As a result, many cases of mysterious failures of aviation equipment gradually gone. And not only in the aircraft.
-viiminen kuva-
QuoteAnd here we also see fatigue failure (indicated by the number 1). A small hole where there should be a loop fastening.

There Panel, reinforcing frame, and it also set a loop. These nodes are initially stronger basic design. There, on the strip on each side of the frame, ie, metal thickness at least 2 times the basic construction, but in the photograph clearly shows that the failure occurred metal laths. Note the sharp bends residues lining - this is typical of fatigue fracture in transverse bending. When a node is torn apart intact in the weakest area, which is seen on node 3, where Mount torn from the frame with the overlay. Also, figures 6 indicate locations of possible overheating of the metal. We can see the characteristic color change. The flight to trim intense dynamic loads acting on the flow of air, which probably led to its heating by friction in the area of ​​fatigue crack.

As we can see, this node is located on the opposite side from the previous reporting unit. In principle, the separation of the 1st fixing the remaining three is enough to hold the structure in place. But it played a fatal role damage and 2nd. Unable to withstand the load tears weakened hinge assembly 3. The picture shows that the destruction unit 3 passed through the web. Fixing torn off along with the plate, indicating no significant damage on it. In fact, the entire top section of the APU to the disaster has only hung on a frame, the frame is in a strip unit 1 did not develop fatigue cracks from multiple overloads.

After separation of the upper two locations separated from the top section of the APU on the tail and the crack breaks the flow of air. The partition starts to play the role of the sail and a section with a huge acceleration dovorachivat down where it twists the lower section of the stabilizer (see. Figure 7). At this point the cable is likely to cut short recorders.

Communication is not designed for rotation, simply breaks off. Further breaks the loop node 2, section wraps side (bend 5), and finally tears. Thus already damaged fastening stabilizer breaks out shift bottom section.

Next, look at the hole 8. It takes a beam of power cables from the APU (Fig. 7). The remains of his visible in the photo section of the stabilizer and the photo kitchen. Copper wires. The tensile strength of copper is approximately twice lower than conventional steel, but the diameter of the cable cross-section to withstand the load of several tons. They could break like when you turn the section after the collapse of the upper two locations, and after the separation section. Slack there is decent. This breakthrough is probably tore a section of the stabilizer with a kitchen in the upper part of the fuselage from the rest of the aircraft.

The plane without a tail dive time. In fact, he immediately began to cross the stream and began to fall rapidly losing forward speed.

Engines, if the power supply miraculously survived, may run for a few seconds.

With further uncontrolled fall, damage to the body of the aircraft was torn apart by air flow.

It all happened in a split second. The plane was doomed.

Could recorders to record something? Parametric definitely not. There's no sensor detects the gap, but not initially sealed compartment.

Voice recording negotiate crew, which is on the opposite side of the aircraft. Could the sound to reach the microphone through the sound-pressure bulkhead and a bunch of partitions? It is doubtful. In any case, less than a second recorders have been disabled.

In general, this section of the APU a lot of questions.

What a burnout at the top, despite the fact that traces of fire inside is not observed?

Confused pad at number 7 on the name somehow does not. Perhaps the unit has been repaired?

In any case, this destruction - a consequence of some inexplicable negligence. It is the same story has been when the plane fell off the tail in 21 years because of poor repair after teylstrayka. And there, too, I could see the crack of smoke around the pad. The only difference is in the place of occurrence of a crack and its causes (teylstrayk nothing to do with). This A321 is not smoked for at least 1 year and all did not care. Color and voila - flew on. It's just kapets.

That's all.

pommi ku pommi - voittista!

edit - boldaukset

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Griffinvaari

Jos tuo "suomennos" on kopio jostain olisi fiksua laittaa osoite tai viite mukaan.

Gunnar Hymén

Quote from: Griffinvaari on 12.11.2015, 11:30:15
Jos tuo "suomennos" on kopio jostain olisi fiksua laittaa osoite tai viite mukaan.

sielähän se linkki on? mikä ongelma? vaari on hyvä ja ottaa puusilmän käteen ja katseleepi uudestaan :)
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary


Gunnar Hymén

Quote from: Griffinvaari on 12.11.2015, 11:37:34
No ei löydy operalla.

no ei se nyt postaajia oikeuta mollaamaan jos ripuliselainta käyttää - suosittelen Chromea, se myös kääntää sulle nuo tekstit samalla. koita vaikka copy&paste jos ei muuten meinaa toimia Operassa suoralla klikillä.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Griffinvaari

Quote from: beehoo on 12.11.2015, 11:43:39
Quote from: Griffinvaari on 12.11.2015, 11:37:34
No ei löydy operalla.

no ei se nyt postaajia oikeuta mollaamaan jos ripuliselainta käyttää - suosittelen Chromea, se myös kääntää sulle nuo tekstit samalla. koita vaikka copy&paste jos ei muuten meinaa toimia Operassa suoralla klikillä.

Joo operassa on useita puutteita, se vaan ei itse lähetä mitään koneelta, siksi käytän vain sitä.

ämpee

Varsin vakuuttava artikkeli, jossa syytettiin "pommiuskovaisia" idiooteiksi, ja aiheesta !!
Kuulun nyttemmin itsekin näihin idiootteihin !

Artikkelin alussa esitettiin koneen rakenteita, ja osoitettiin muun muassa paineseinän keittiön ja peräosan välillä olevan edelleen paikallaan.
Mikäli koneen sisällä olisi ollut pommi, olisi tuo paineseinä, ja sitä vasten olleet kalusteet poistuneet perää kohden.
Mikäli koneen peräsin osassa olisi ollut pommi, olisi se puhaltanut peräsiivekkeet kappaleiksi, ja kokonaisina ne siellä aavikolla lojuivat.

Eli pommi koneessa voidaan unohtaa.
ISIS-filmikin on tämän myötä syytä siirtää internet-feikkien loputtomaan laatikkoon.

Artikkelin loppuosassa kiinnitettiin huomiota perän tummentumiin, ja kerrottiin sen johtuvan huonosta huollosta ja huolimattomuudesta.
Apugeneraattori-osan tiivisteiden kuntoon olisi pitänyt kiinnittään huomiota, ja tummentumat kertoivat huomion puutteen jatkuneen jo pitkään.

Kuvista tuotiin esille apugeneraattori-osan kiinnikkeiden repeämät, eli neljä kiinnikettä oli sanonut sopimuksen irti, eikä niitä enempää ollutkaan.
Syyksi arveltiin metallin väsymistä 21-vuotta vanhassa lentokoneessa, joka edellä mainittujen tummentumien johdosta voidaan arvella hyvin harvoin perusteellisesti huolletuksi.

Apugeneraattorista lähti sitten "ketjureaktio", jonka jälkeen perävakaajien osasto repeytyi irti yhdessä keittiön takaseinän kanssa koneesta, jolloin lähti myös paineistus koko laitteesta.
Miehistölle jäi alle sekunnin aikaa toimia paineen laskun aikana.

Tässä noin erittäin karkea lyhennelmä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."