News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kasvupaketti, minihallitusneuvottelut

Started by Dharma, 19.06.2014, 18:08:15

Previous topic - Next topic

Dharma

Järkyttävä paketti:

-200me hukataan poistamalla Windfall-vero
-300me tuhlataan Pisara-rataan ja Länsimetron jatkoon (erittäin tehoton investointi kaikilla mittareilla)
-Velkaantuminen taittuu 2018 ei 2014, sinne meni luottoluokitus, eikä mandaattia tällaiseen ole (vaalit 2015)

Dharma

Ei hitto sanaakaan Windfall-veron poistosta tiedostustilaisuudessa! Sikamaista! 200 me ilman yhtään perustetta.

Eikä yksikään toimittaja kysy asiasta!?!

Micke90

Tunnustusta annan seuraavista asioista:


  • Windfall-vero poistuu
  • Työssäkäyvien verotus kevenee
  • Yritysvero alenee
  • Rahankeräys vapautetaan

Dharma

Quote from: Micke90 on 19.06.2014, 18:26:26
Tunnustusta annan seuraavista asioista:


  • Windfall-vero poistuu
  • Työssäkäyvien verotus kevenee
  • Yritysvero alenee
  • Rahankeräys vapautetaan

Kerrotko, miksi on hyvä asia, että Windfall-vero poistuu? Valtio on 8 mrd e vuodessa alijäämäinen ja nyt poistavat 200me verotulot, joista on hyvin vähän haittaa taloudelle.


Micke90

Quote from: Golimar on 19.06.2014, 18:28:38
Muutamasta miljoonasta vingutaan ja länkytetään ja samalla yli 4 miljardia menee kehitysapuun ja maahanmuuttoon.

Ne tulevat seuraavaan hallitukseen.

Dharma

Quote from: Golimar on 19.06.2014, 18:28:38
Muutamasta miljoonasta vingutaan ja länkytetään ja samalla yli 4 miljardia menee kehitysapuun ja maahanmuuttoon.

Eikä yksinkään toimittaja kysy.

Eino P. Keravalta

Suurta teatteria.

Paraatihousuissa on pari hatullista paskaa, ja sitten kinastellaan siitä, mitä puuteria nenään laitetaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Nuivake

Quote from: Golimar on 19.06.2014, 18:28:38
Muutamasta miljoonasta vingutaan ja länkytetään ja samalla yli 4 miljardia menee kehitysapuun ja maahanmuuttoon.

Kehitysapuun menee "vain" 0.7% bkt:sta, joka on "hyvin häpeällisen pieni määrä".
Maahanmuuton kustannuksia "ei pystytä edes laskemaan".
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Dharma

Quote from: Nuivake on 19.06.2014, 18:31:50
Quote from: Golimar on 19.06.2014, 18:28:38
Muutamasta miljoonasta vingutaan ja länkytetään ja samalla yli 4 miljardia menee kehitysapuun ja maahanmuuttoon.

Kehitysapuun menee "vain" 0.7% bkt:sta, joka on "hyvin häpeällisen pieni määrä".
Maahanmuuton kustannuksia "ei pystytä edes laskemaan".

Itävallassa alle 0,2 %.

Micke90

Olisin kaivannut seuraavia linjauksia:


  • Perheenyhdistämiskäytäntöjen tiukentaminen
  • Tp-hakijoiden rahallisten avustusten leikkaaminen 25 %:lla
  • Kansalaisuuslain tiukentaminen
  • EU-kansalaisten sosiaaliturvan tiukentaminen
  • Kehitysavun poistaminen ja siirtyminen kriisiapuun (varataan 100-150 milj.
  • Kansanäänestys Nato-jäsenyydestä
  • EU:n ongelmakohtien selvittäminen ja parempien ehtojen neuvotteleminen
  • julkisen hallinnon karsiminen sekä sote- ja kuntauudistukset
  • Etuuksien indeksikorotusten jäädyttäminen vuosina 2015-2017 ja puolittaminen vuosina 2018-2020
  • Ulkomaalaisten opiskelijoiden lukukausimaksut
  • B-lupakäytännöstä luopuminen
  • Palautussopimusten neuvotteleminen tp-hakijoiden lähtömaiden kanssa

Vain joitain mainitakseni.  >:(

Sour-One

Quote from: Golimar on 19.06.2014, 18:28:38
Muutamasta miljoonasta vingutaan ja länkytetään ja samalla yli 4 miljardia menee kehitysapuun ja maahanmuuttoon.


Jaa että ihan neljä miljardia

Sour-One

Paketti kuulostaa hyvälle. Tosin Pisara ja Länsimetron jatke samanaikaisesti ole hyvä juttu resurssien vuoksi.

Dharma

Quote from: Sour-One on 19.06.2014, 19:01:49
Paketti kuulostaa hyvälle. Tosin Pisara ja Länsimetron jatke samanaikaisesti ole hyvä juttu resurssien vuoksi.

Niin. Länsimetron hinta noin tuplaantui suunnittelusta toteutukseen mennessä. Pääomakulujen takia länsimetro nostaa jokaisen metromatkan kustannusta ikuisesti eurolla.

Se hyvä Länsimetrossa on, että se nopeuttaa työllisten poismuuttoa Helsingistä, kun yhteydet Helsinkiin paranevat. Vastahan tässä on 400 me verotuloja muuttanut ulos 10 vuoden aikana.

Ja tokihan kannattaa maksaa 600 me (+kustannusnousu vrt. Länsimetro) siitä, että lähijunat ajavat Hakaniemeen ja Töölöön. Näillä alueilla onkin huutava pula sujuvista joukkoliikenneyhteyksistä.

Sour-One

Quote from: Dharma on 19.06.2014, 21:47:55
Quote from: Sour-One on 19.06.2014, 19:01:49
Paketti kuulostaa hyvälle. Tosin Pisara ja Länsimetron jatke samanaikaisesti ole hyvä juttu resurssien vuoksi.

Niin. Länsimetron hinta noin tuplaantui suunnittelusta toteutukseen mennessä. Pääomakulujen takia länsimetro nostaa jokaisen metromatkan kustannusta ikuisesti eurolla.

Se hyvä Länsimetrossa on, että se nopeuttaa työllisten poismuuttoa Helsingistä, kun yhteydet Helsinkiin paranevat. Vastahan tässä on 400 me verotuloja muuttanut ulos 10 vuoden aikana.

Ja tokihan kannattaa maksaa 600 me (+kustannusnousu vrt. Länsimetro) siitä, että lähijunat ajavat Hakaniemeen ja Töölöön. Näillä alueilla onkin huutava pula sujuvista joukkoliikenneyhteyksistä.

Vai että euron per matka ikuisesti :)

Etkö tiedä miksi pisara aiotaan rakentaa?

Dharma

Quote from: Sour-One on 19.06.2014, 21:54:36
Quote from: Dharma on 19.06.2014, 21:47:55
Quote from: Sour-One on 19.06.2014, 19:01:49
Paketti kuulostaa hyvälle. Tosin Pisara ja Länsimetron jatke samanaikaisesti ole hyvä juttu resurssien vuoksi.

Niin. Länsimetron hinta noin tuplaantui suunnittelusta toteutukseen mennessä. Pääomakulujen takia länsimetro nostaa jokaisen metromatkan kustannusta ikuisesti eurolla.

Se hyvä Länsimetrossa on, että se nopeuttaa työllisten poismuuttoa Helsingistä, kun yhteydet Helsinkiin paranevat. Vastahan tässä on 400 me verotuloja muuttanut ulos 10 vuoden aikana.

Ja tokihan kannattaa maksaa 600 me (+kustannusnousu vrt. Länsimetro) siitä, että lähijunat ajavat Hakaniemeen ja Töölöön. Näillä alueilla onkin huutava pula sujuvista joukkoliikenneyhteyksistä.

Vai että euron per matka ikuisesti :)

Etkö tiedä miksi pisara aiotaan rakentaa?

1 mrd e, 5 % korkokanta = 50 miljoonaa euroa vuodessa. Matkustajia vuonna 2008 57,6 miljoonaa. => Länsimetron pääomakustannus nostaa metromatkustamisen kustannuksia noin euron per matka ikuisesti.

Dharma

QuotePisararadan rakentamisen hyötyjen ja kustannusten keskinäinen suhde on 1,5. Tämä luku selvitettiin hankearvionnissa osana hankkeen yleissuunnitelmaa, ja se tehtiin vuodenvaihteessa 2010-11. Kyse on siis siitä, että rataan investoitu raha palautuu siitä saatavien hyötyjen myötä yhteiskunnalle puolitoistakertaisena takaisin.

Lisää hyötyjen ja kustannusten keskinäisestä suhteesta voi lukea yleissuunnitelman tiivistelmästä (pdf, ss. 26-27.) Ratahankkeiden arviointiohje päivitettiin vuonna 2013. Ensi syksynä Pisararadasta valmistuu uusi hankearviointi, jonka perustana tulee olemaan nyt käynnissä olevan suunnitteluvaiheen tuottama tieto.


Hankkeen kokonaiskustannusarvio on noin 900 miljoonaa euroa arvioidun toteutumisajankohdan hintatasossa. Luku on täsmentynyt sitä mukaa, kun suunnitelmaratkaisut ja -mitoitukset ovat edenneet tarkkojen suunnitelmien valmistuessa. Yksikköhintojen tarkastelussa on hyödynnetty Kehäradasta ja Länsimetrosta saatua tietoa.

Nykyinen kustannusarvio sisältää myös merkittäviä riskivarauksia, joiden tarve vähenee suunnittelun edetessä. Ratasuunnitelmavaiheen lopullinen kustannusarvio esitetään lokakuun loppuun mennessä, jolloin tämän työvaiheen suunnitelmat ovat kokonaisuudessaan valmiit esiteltäväksi.

http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/suunnitteilla/pisara#.U6MzYPl_uSo

Eli 1,5 mrd e tai vähän vajaa tulee takaisin. Me tienataan tällä.  :facepalm: Ai mutta eihän sitä hyötyä mitatakaan rahassa, ainoastaan kustannuksia.

Uuno Nuivanen

QuoteVelkaantuminen taittuu 2018

Kai ne edes itse 'uskovat' tuohon?  ???

Tosin itselläni ei ole selvää käsitystä siitä, että mitä velkaantumisen taittuminen tarkoittaa.

l'uomo normale

Mikä on todennäköisyys sille, että rahat oikeasti loppuvat ennekuin kaivinkoneen kauha maata koskettaa? Eli kuinka vimmallla näitä ajetaan, vai onko mitään mahdollisuuksia saada Pisara/länsimetrojatke lamajäihin?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Dharma

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.06.2014, 22:08:45
QuoteVelkaantuminen taittuu 2018

Kai ne edes itse 'uskovat' tuohon?  ???

Tosin itselläni ei ole selvää käsitystä siitä, että mitä velkaantumisen taittuminen tarkoittaa.

Kyse on vihreiden työskentelystä: tavoite kierrätetään. Aiempi tavoite oli näet 2014.

Nuivake

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.06.2014, 22:08:45
QuoteVelkaantuminen taittuu 2018

Kai ne edes itse 'uskovat' tuohon?  ???

Tosin itselläni ei ole selvää käsitystä siitä, että mitä velkaantumisen taittuminen tarkoittaa.

Eli hallitus myöntää suoraan, että mitään oikeita ja todellisia leikkauksia ei harkita, eikä varmasti ole tulossa, kuin EHKÄ vuonna 2018. Ottivat tähän porsasteluun sitten 4 vuoden jatkoajan. Jos valtionvelka on jo nyt 100 miljardia euroa, on se nykyisellä tahdilla neljän vuoden kuluttua 150 miljardia euroa, vähintään. Siitä ei tavanomaisin keinoin tulla pääsemään eroon, koskaan. #fantastista
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

l'uomo normale

Quote from: Nuivake on 19.06.2014, 22:12:05
Eli hallitus myöntää suoraan, että mitään oikeita ja todellisia leikkauksia ei harkita, eikä varmasti ole tulossa, kuin EHKÄ vuonna 2018. Ottivat tähän porsasteluun sitten 4 vuoden jatkoajan. Jos valtionvelka on jo nyt 100 miljardia euroa, on se nykyisellä tahdilla neljän vuoden kuluttua 150 miljardia euroa, vähintään. Siitä ei tavanomaisin keinoin tulla pääsemään eroon, koskaan. #fantastista

Uumoilen että liikkuvan poliisin lakkauttamiset yms eivät olekaan varsinaisia säästötoimia tai niiden motiivina ei ole velkaantumisen hillintä. Suomen hallinnollinen ja yhteiskunnallinen infrasrtuktuuri vain hyvissä ajoin trimmataan sille tasolle, jolla sitä tulevaisuudessa pystytään ylläpitämään banaanivaltion verotuspohjalla ja elinkeinorakenteella.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Sour-One

Quote from: Dharma on 19.06.2014, 22:02:29
QuotePisararadan rakentamisen hyötyjen ja kustannusten keskinäinen suhde on 1,5. Tämä luku selvitettiin hankearvionnissa osana hankkeen yleissuunnitelmaa, ja se tehtiin vuodenvaihteessa 2010-11. Kyse on siis siitä, että rataan investoitu raha palautuu siitä saatavien hyötyjen myötä yhteiskunnalle puolitoistakertaisena takaisin.

Lisää hyötyjen ja kustannusten keskinäisestä suhteesta voi lukea yleissuunnitelman tiivistelmästä (pdf, ss. 26-27.) Ratahankkeiden arviointiohje päivitettiin vuonna 2013. Ensi syksynä Pisararadasta valmistuu uusi hankearviointi, jonka perustana tulee olemaan nyt käynnissä olevan suunnitteluvaiheen tuottama tieto.


Hankkeen kokonaiskustannusarvio on noin 900 miljoonaa euroa arvioidun toteutumisajankohdan hintatasossa. Luku on täsmentynyt sitä mukaa, kun suunnitelmaratkaisut ja -mitoitukset ovat edenneet tarkkojen suunnitelmien valmistuessa. Yksikköhintojen tarkastelussa on hyödynnetty Kehäradasta ja Länsimetrosta saatua tietoa.

Nykyinen kustannusarvio sisältää myös merkittäviä riskivarauksia, joiden tarve vähenee suunnittelun edetessä. Ratasuunnitelmavaiheen lopullinen kustannusarvio esitetään lokakuun loppuun mennessä, jolloin tämän työvaiheen suunnitelmat ovat kokonaisuudessaan valmiit esiteltäväksi.

http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/suunnitteilla/pisara#.U6MzYPl_uSo

Eli 1,5 mrd e tai vähän vajaa tulee takaisin. Me tienataan tällä.  :facepalm: Ai mutta eihän sitä hyötyä mitatakaan rahassa, ainoastaan kustannuksia.

Mut joko sulle selvis Pisaran tarkoitus?

Dharma

Quote from: Sour-One on 19.06.2014, 22:43:51
Mut joko sulle selvis Pisaran tarkoitus?

Toki. Se on käyttää niin paljoin kuin ikinä mahdollista julkista rahaa palvelemaan vihreiden uskontoa ja heidän elintasoaan. Kaikkien muiden kustannuksella. Autoilijat maksavat 7-8 mrd e vuodessa veroja ja joukkoliikenteen käyttäjät saavat miljardin pari tulonsiirtoja.

Kaptah

Quote from: Dharma on 19.06.2014, 18:21:57
Ei hitto sanaakaan Windfall-veron poistosta tiedostustilaisuudessa! Sikamaista! 200 me ilman yhtään perustetta.

Eikä yksikään toimittaja kysy asiasta!?!

Eikös Windfall-veron idea ole rankaista hippien vastustamia energiamuotoja siitä, että ne ovat liian hiilidioksidivapaita ja saavat vihreiden junailemia tukia, vaikka vihreät eivät niistä pidäkään?

En ymmärrä miksi ydinvoimaa pitäisi rangaista siitä, että se ei tuota hiilidioksidipäästöjä.

Stubb on mielestäni maamme niljakkain paskiainen, mutta edes jotain maamme pielessä olevista asioista on edes yritetty saada johonkin suuntaan, joten toistaiseksi pisteet siitä.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Dharma

Quote from: Kaptah on 19.06.2014, 22:49:39
Quote from: Dharma on 19.06.2014, 18:21:57
Ei hitto sanaakaan Windfall-veron poistosta tiedostustilaisuudessa! Sikamaista! 200 me ilman yhtään perustetta.

Eikä yksikään toimittaja kysy asiasta!?!

Eikös Windfall-veron idea ole rankaista hippien vastustamia energiamuotoja siitä, että ne ovat liian hiilidioksidivapaita ja saavat vihreiden junailemia tukia, vaikka vihreät eivät niistä pidäkään?

En ymmärrä miksi ydinvoimaa pitäisi rangaista siitä, että se ei tuota hiilidioksidipäästöjä.

Stubb on mielestäni maamme niljakkain paskiainen, mutta edes jotain maamme pielessä olevista asioista on edes yritetty saada johonkin suuntaan, joten toistaiseksi pisteet siitä.

Koska valtion budjettivaje on 8 mrd e vuodessa ja koska windfall-verosta on kaikkein vähiten mitään haittaa verrattuna kaikkiin muihin veromuotoihin. Ja juuri siitä luovutaan. :facepalm:

Sour-One

Quote from: Dharma on 19.06.2014, 22:48:34
Quote from: Sour-One on 19.06.2014, 22:43:51
Mut joko sulle selvis Pisaran tarkoitus?

Toki. Se on käyttää niin paljoin kuin ikinä mahdollista julkista rahaa palvelemaan vihreiden uskontoa ja heidän elintasoaan. Kaikkien muiden kustannuksella. Autoilijat maksavat 7-8 mrd e vuodessa veroja ja joukkoliikenteen käyttäjät saavat miljardin pari tulonsiirtoja.

Voi voi. Kun lusikalla on annettu niin ei voi kauhalla pyytää.

Dharma

Pisararata on jälleen yksi megaluokan virheinvestointi, joka vaikuttaa seuraavat sata vuotta negatiivisesti Helsingin kehitykseen. Se näet pakkaa entisestäänkin toimintoja niemelle ja lisää jälleen yhdellä eurolla matkakustannuksia joukkoliikenteestä.

Helsingin niemen paine pitäisi purkaa, ei lisätä sitä. Tähän on monia keinoja:

-siirretään julkiset toiminnot, kuten virastot pois Helsingin keskustasta
-suositaan hajautettuja liikennemuotoja, jotka eivät pakkaa väestöä samoille ruuhkaisille väylille, siis busseja ja autoja
-kaavoitetaan asuntoja pois Helsingin keskustasta hyvien liikenneyhteyksien varrelle - ei Helsingin keskustaan (Jätkäsaari  :facepalm:)
-alennetaan autoilin kustannuksia, jotta kannustin työskennellä kauempana hyvistä yhteyksistä kasvaa ja samalla paine työpaikkojen keskittymiseen Helsingin keskustaan vähenee

Vaan mitä tekevät? Pari miljardia euroa taas uusiin syöttöraiteisiin, jolla siirretään ihmisiä Helsigin niemelle ja sieltä pois. Sen sijaan, että ihmiset liikkuisivat koko pk-seudun alueella joustavasti ja laajemmalla alueella, mikä laskisi valtaisasti maanvuokrasta ja liikkumisesta tulevia kustannuksia (ei tarvitse kaivaa 900 me tunnelia junalle Töölööseen)

Dharma

Quote from: Sour-One on 19.06.2014, 22:53:47
Quote from: Dharma on 19.06.2014, 22:48:34
Quote from: Sour-One on 19.06.2014, 22:43:51
Mut joko sulle selvis Pisaran tarkoitus?

Toki. Se on käyttää niin paljoin kuin ikinä mahdollista julkista rahaa palvelemaan vihreiden uskontoa ja heidän elintasoaan. Kaikkien muiden kustannuksella. Autoilijat maksavat 7-8 mrd e vuodessa veroja ja joukkoliikenteen käyttäjät saavat miljardin pari tulonsiirtoja.

Voi voi. Kun lusikalla on annettu niin ei voi kauhalla pyytää.

QED.

ikuturso

Quote from: Dharma on 19.06.2014, 18:27:28
Kerrotko, miksi on hyvä asia, että Windfall-vero poistuu? Valtio on 8 mrd e vuodessa alijäämäinen ja nyt poistavat 200me verotulot, joista on hyvin vähän haittaa taloudelle.

Koko windfall-veron idea on nurinkurinen. Keksitään ilmastonmuutos ja rankaistaan sähkönkuluttajia ylimääräisillä päästömaksuilla. Sitten oivalletaan, että joku tekee päästötöntä energiaa, eikä kansaa saadakaan kuristettua energian hinnalla lopettamaan kaikki kulutuksensa. Niinpä lätkäistään joku windfall-vero, kun mukamas joku tekee ilmaista energiaa. Jumalattomat investoinnit ja niiden kuoletukset takana, ja joku hallitus keksii, että voittoa tulee liikaa ja ennen jotain vuotta tehdyt investoinnit on jo kuoletettu ja tuotanto pannaan rangaistusverolle.

Tuulimyllythän tekevät ilmasta ilmaista energiaa. Windfall-veron keruun sijasta niille maksetaan vielä syöttötariffeja. Siksi on täysin epäoikeudenmukaista, että jotkut energiantuottajat maksavat solidaarisuusveroa, kun toiset energiantuottajat maksavat tuottamastaan paskasta (päästöt) ja jotkut puolestaan saavat korvausta täysin elinkaariajattelulla kannattamattomalla menetelmällä tuottamastaan sähköstä. Vielä kun poistettaisi tuulimyllyiltä syöttötariffit, niin sähköä tehtäisiin yksinomaan kestävän kehityksen sääntöjen mukaisesti, eli niillä menetelmillä, millä se on kannattavaa.

Olkiluodon ydinvoimalaa syytetään siitä, että se ei koskaan tulisi tuottamaan investointiaan takaisin energian hinnan muodossa. Toisaalla todetaan windfall-veron perusteena, että meillä on vanhoja ydinvoimaloita, jotka ovat kuolettaneet kaikki investointinsa, joten niiden energiantuotantoa voi jopa verottaa. Molempien päätelmien takana on kukas muu kuin vihervasemmisto.

Energiantuotannon - jos minkä - tulisi olla markkinaehtoista. Jos joku tuottaa kilowattitunnin halvemmalla kuin toinen, siltä ostetaan. Nyt hintoja harmonisoidaan verottamalla päästöttömiä, rokottamalla päästömaksuilla savuttajia ja tukemalla tuulipropellinappikauppaa. Syöttötariffin määräksi Suomessa on arvioitu tuo samainen 200 miljoonaa vuodessa. Nythän tuo peritään sähkön käyttäjiltä. Mekanismia en tiedä, mutta koska energian hinta on harmonisoitu, joko yhtiöt keräävät sen suoraan ja saavat vastaavasti alennusta energiaverosta, tai sitten valtio kerää sen energiaveron muodossa kuluttajilta ja maksaa yhtiöille. Luopumalla syöttötariffeista elinkaariajattelulla ekologisesti kestämättömille energiantuotantomuodoille, säästyy juurikin tuo windfall-veron suuruinen summa toisaalla.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-