News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Syvenevän ja pitkittyvän taantuman ja laman reunalla ei pitäisi säätää enää yhtään veroa ja entisetkin tulisi tarkistaa alaspäin.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

ikuturso

QuoteEhdottoman myönteisesti kilometriverotukseen suhtautui 14 prosenttia vastaajista,

33 prosenttia oli sitä mieltä, että kilometriverotus tulisi mahdollisesti kyseeseen, jos nykyinen autovero poistettaisiin.

Ja 14+33 on 47%. Otsikossa puolet (peräti 50 prosenttia) olisi jo valmis hyväksymään kilometriverotuksen. Ihme propagandaa taas.

Painukaa hiiteen vääristelijäpropagandistit.

There are three kind of lies: Lies, damn lies and statistics.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Goman

Nyt on pakko ihmetellä heimoveljien järjenjuoksua. Mitä muuta bensavero on kuin kilometrivero???

Mitä enemmän ajat kilometrejä ja enemmän poltat bensaa, sitä enemmän maksat veroa.

On aivan järjetöntä kehitellä vielä toinenkin kilometreihin perustuva lisävero, bensaveron lisäksi.
Vai uskooko joku että bensavero siinä yhteydessä poistuisi. Sitä päivää ei tule.

Perimmäinen ongelma taitaakin olla se että tiiviimpää yhteiskuntarakennetta ajavat poliitikot (eritoten vihreät) haluavat pistää koko h-auto liiikenteen lahtipölkylle. Eikä pelkkää polttoaineveroa kehdata kuitenkaan nostaa niin korkealle että kansalaisten matkustushalut tyrehtyisivät. Siksi pitää kehitellä uusia veromuotoja.

Mikähän puolue ajaisi autoilevan VHM:n asiaa?  Ääniä olisi varmasti tarjolla.






Rubiikinkuutio

Quote from: Goman on 17.06.2014, 22:19:02
Nyt on pakko ihmetellä heimoveljien järjenjuoksua. Mitä muuta bensavero on kuin kilometrivero???

Kilometriveron syvin idea on, että kilometrit olisivat kalliimpia ruuhkapaikoissa joissa autoa ei tarvita ja halvempia maaseudulla jossa auto on paljon välttämättömämpi.

Ei sillä että kilometriveroa kannattaisin sen järjettömän kalleuden ja tietoturvaongelmien takia, mutta onhan se ihan kokonaan erilainen kuin bensavero, koska bensavero ei huomioi tuota.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

CaptainNuiva

#514
Muistutan arvon nuivia siitä miten tätä kilsaveroa alunperin markkinoitiin, autoveron luvattiin laskevan jopa 5000 € ja sitä jaksettiin ihastella mediassa.
Yksikään media ei älynnyt tarttua tuohon "Jopa" sanaan joka tarkoittaa sitä että jos autovero laskee jopa 5000 € niin autovero ei poistu mihinkään, sitä vain hiukan viilataan niin että esim.Ferrarin vero putoaa (Jopa) 5000 €.
Vihermädättäjät vaativat sitten kilsaveron käyttöönoton jälkeen autoveroa nostettavaksi ympäristöperustein...Näin se menee, näin se on aina mennyt ja näin se tulee menemään.
Yksikään autoon kohdistunut vero ei ole koskaan poistunut, päin vastoin, joka ainoa "Väliaikainen" maksu on muuttunut pysyväksi.

Kusetus on taas käynnissä tämän gallupinkin tiimoilta, viime joulukuussa Iltalehden kyselyssä 86 % oli vastaan ja 14 % puolesta, ääniä 23970 eli perkeleesti suurempi otanta kuin tässä nyt esitellyssä gallupin irvikuvassa....Vai ihanko tosissaan mädättäjät väittävät että ihmisten mieli on, näin vielä laman syvetessä, muuttunut puolessa vuodessa noin helvetisti  :facepalm:

http://www.iltalehti.fi/autot/2013121617838334_au.shtml

Eikö tämä kusetus koskaan lopu vai mitä helvetin labrarottia tässä oikein ollaan?

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Skeptikko

Quote from: Rubiikinkuutio on 18.06.2014, 00:22:20
Kilometriveron syvin idea on, että kilometrit olisivat kalliimpia ruuhkapaikoissa joissa autoa ei tarvita ja halvempia maaseudulla jossa auto on paljon välttämättömämpi.

Eli käytännössä luotaisiin taas uusi tulonsiirtoautomaatti pääkaupunkiseudulta maaseudulle ja pidettäisiin kalliisti yllä asumista sellaisilla harvaanasutuilla seuduilla, jotka eivät pärjäisi ilman tukia, mitä voi pitää veden kantamisena kuivaan kaivoon. Kaiken lisäksi kilometriverojärjestelmän pystytys ja ylläpito ei ole ilmaista, vaan tämän veron keräämiseen tuhlautuu paljon rahaa.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

ikuturso

Quote from: Rubiikinkuutio on 18.06.2014, 00:22:20
Quote from: Goman on 17.06.2014, 22:19:02
Nyt on pakko ihmetellä heimoveljien järjenjuoksua. Mitä muuta bensavero on kuin kilometrivero???

Kilometriveron syvin idea on, että kilometrit olisivat kalliimpia ruuhkapaikoissa joissa autoa ei tarvita ja halvempia maaseudulla jossa auto on paljon välttämättömämpi.

Ei sillä että kilometriveroa kannattaisin sen järjettömän kalleuden ja tietoturvaongelmien takia, mutta onhan se ihan kokonaan erilainen kuin bensavero, koska bensavero ei huomioi tuota.

Taajamakulutus on useimmilla autoilla korkeampi kuin maantiekulutus. Lähes poikkeuksetta kerroin on luokkaa 1,5. Ruuhka-alueet näkyvät kulutuksessa ja siten bensa/dieselpolttoaineeseen lisätty vero huomioi juurikin tuon ruuhkaisuuden ja liikennevalojen määrän.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

CaptainNuiva

Quote from: Skeptikko on 18.06.2014, 00:54:10
Quote from: Rubiikinkuutio on 18.06.2014, 00:22:20
Kilometriveron syvin idea on, että kilometrit olisivat kalliimpia ruuhkapaikoissa joissa autoa ei tarvita ja halvempia maaseudulla jossa auto on paljon välttämättömämpi.

Eli käytännössä luotaisiin taas uusi tulonsiirtoautomaatti pääkaupunkiseudulta maaseudulle ja pidettäisiin kalliisti yllä asumista sellaisilla harvaanasutuilla seuduilla, jotka eivät pärjäisi ilman tukia, mitä voi pitää veden kantamisena kuivaan kaivoon. Kaiken lisäksi kilometriverojärjestelmän pystytys ja ylläpito ei ole ilmaista, vaan tämän veron keräämiseen tuhlautuu paljon rahaa.

Näissä jutuissa olisi syytä funtsailla ensin.
Maaseudulla kaikki on keskimäärin kauempana, tämä tietäisi sitä että vaikka vero per kilsa olisi pienempi kuin vaikkapa Helsingissä, sitä hyvinkin maksettaisiin maaseudulla summamääräisesti per päivä enemmän kuin Helsingissä.

Tuon Helsinki ihannointisi kaiken maksajana jätän omaan arvoonsa , ilman muuta Suomea Helsinki lakkaisi olemasta ja siirtyisit sinäkin havumajaan asustelemaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jääpää

Joku hehkuttaa kybällä: Kansa on puhunut!
http://yle.fi/uutiset/akl_kilometriverotuksesta__kansa_on_puhunut_kuulostaa_tosi_hyvalta_/7305431

Ostan käytetyt paskani rehellisiltä huijareilta, näköjään ihan syystä.
(luen kyllä uutisenikin usein luotettavammista lähteistä kuin tuo. Vauvan ja Kaksplussan keskusteluissa on tuhdisti enemmän lähdekritiikkiä ja asiantuntemusta.)
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

CaptainNuiva

Quote from: Jääpää on 18.06.2014, 01:51:00
Joku hehkuttaa kybällä: Kansa on puhunut!
http://yle.fi/uutiset/akl_kilometriverotuksesta__kansa_on_puhunut_kuulostaa_tosi_hyvalta_/7305431

Ostan käytetyt paskani rehellisiltä huijareilta, näköjään ihan syystä.
(luen kyllä uutisenikin usein luotettavammista lähteistä kuin tuo. Vauvan ja Kaksplussan keskusteluissa on tuhdisti enemmän lähdekritiikkiä ja asiantuntemusta.)

Näillä on nyt sellainen kuvitelma ja visio että autokauppa lähtisi huimaan nousuun ja uusia myytäisi kuin häkää....Mutta minnes ne vanhat autot?
Oikein vanhoilla ajavat eivät halua ottaa velkaa jotta saisivat "Jopa" 5000 € veroedun ja koska vanhalla ei olisi enää vaihto-arvoa, vain käyttöarvo.
Jonkun vuoden ikäisten auton ostajat taas eivät vaihtaisi uuteen koska monesti uusi olisi saman hintainen tai jopa halvempi...Ei siis järkeä minkäänlaista lähteä vaihtohommiin.

Pikku piikki toki tulisi autokauppaan ja sitten hiljenisi vielä hiljaisemmaksi kuin nyt, piristymistä tapahtuisi vasta kun vanhat pelit on ajettu loppuun ja menevät suoraan paaliin.
Tuo hehkuttaja on kuin omiin housuihinsa pakkasella kusija, hetken lämmittää ja sitten iskee hiljalleen tappava hypotermia.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

guest7001

Quote from: Goman on 17.06.2014, 22:19:02
Mikähän puolue ajaisi autoilevan VHM:n asiaa?  Ääniä olisi varmasti tarjolla.

Ikävä kyllä tämä ei ole korportiivisessa ja sosialistisessa yksipuoluejärjestelmässä mahdollista.

Julkisen sektorin on pidettävä hinnalla millä hyvänsä palkkajohtajuutensa. Siitä ovat kaikki kahdeksan puoluetta samaa mieltä. Aina Troikan tuloon asti.


VeePee

Kilometripohjainen käyttömaksu (+polttoainevero) aiheuttaa vain sen, että varakkaat saavat uudet autonsa halvemmalla ja köyhemmät ehtoopuolen käytetyillä ajavat joutuvat hankkimaan entistä halvempia ja romumpia menopelejä kun korkeampien käyttökulujen vuoksi ei raha riitä auton ostamiseen. Uusien autojen halpeneminen ei näy millään tavalla 1-5 tonnin käytettyjen hinnassa. Ja juuri noilla hintahaitarin alapään peleillä moni (minäkin) ajelee.

op

Quote from: CaptainNuiva on 18.06.2014, 00:33:49
Muistutan arvon nuivia siitä miten tätä kilsaveroa alunperin markkinoitiin, autoveron luvattiin laskevan jopa 5000 € ja sitä jaksettiin ihastella mediassa.

Niin ja kun esim. viime vuoden myydyimmän auton (VW Golf) oletettavasti myydyimmän mallin (ns. karvalakkiversiosta seuraava) autovero on kokonaisuudessaa 4200 €, niin moniko uskoo, että siitä lähtee tuo 5000 € hinnasta pois? Tai edes 4000 ? 3000 ? Itse veikkaan, että verosta lähtisi korkeintaan 50 % eli noin 2000 €, tuskin näinkään paljon. Ja kun tehtaat samalla lisäisivät Suomeen myytävien autojen hintaa hieman, niin hyvä jos 5 % lähtisi uuden auton hinnasta pois.

Tämä 5 % tarkoittaa vaikka 4000 € vanhalla luuskalla ajavalta 200 euron aletta menopelin hintaa. Ja km-veroahan kerättäisiin tuon verran vuodessa jo alle 10 000 kilometrin maantieajosta, taajamissa köröttölystä sitten tietty enemmän.

CaptainNuiva

Quote from: op on 18.06.2014, 11:41:39
Quote from: CaptainNuiva on 18.06.2014, 00:33:49
Muistutan arvon nuivia siitä miten tätä kilsaveroa alunperin markkinoitiin, autoveron luvattiin laskevan jopa 5000 € ja sitä jaksettiin ihastella mediassa.

Niin ja kun esim. viime vuoden myydyimmän auton (VW Golf) oletettavasti myydyimmän mallin (ns. karvalakkiversiosta seuraava) autovero on kokonaisuudessaa 4200 €, niin moniko uskoo, että siitä lähtee tuo 5000 € hinnasta pois? Tai edes 4000 ? 3000 ? Itse veikkaan, että verosta lähtisi korkeintaan 50 % eli noin 2000 €, tuskin näinkään paljon. Ja kun tehtaat samalla lisäisivät Suomeen myytävien autojen hintaa hieman, niin hyvä jos 5 % lähtisi uuden auton hinnasta pois.

Tämä 5 % tarkoittaa vaikka 4000 € vanhalla luuskalla ajavalta 200 euron aletta menopelin hintaa. Ja km-veroahan kerättäisiin tuon verran vuodessa jo alle 10 000 kilometrin maantieajosta, taajamissa köröttölystä sitten tietty enemmän.

Näin juuri, autotehtaat ovat kompensoineet Suomen autoveroa hinnoissaan ja se helpotus luonnollisesti poistuisi.
Itse ymmärrän tuon ilmoitetun "Jopa 5000 €" alennuksen olevan maksimi, se siis kohdistuu siihen kaikkein kalleimpaan laitteeseen mikä lienee joku Ferrari jonka autovero laskisi 250000 € jopa niinkin alas kuin 245000 € !
Tämä totta vie aiheuttaisi ryntäyksen Ferrarikauppoihin ympäri maan !

Tämä autoverokyhäelmä on ihan yhtä pätevä kuin olisi visio alkaa veroittaa kansalaisia 100 % tuloista , näin saataisiin valtion velkaantuminen kuriin alta aika yksikön ja julkiset palvelut turvattua.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jääpää


Näinpä. Ja poliisihan tekee mitä käsketään, eli on koko tien leveydeltä avustavana ulosottomiehenä.
Priorisointi on tärkeää, valdelle se, millä herkkupersesyöpäläiset elää.
Rekisterintunnistuskamera ei ole kai ihan tärkein liikennevalvonta väline, mutta sen
näytöllä kehtaa ja kerkiää mennä pysäyttää vähän paremmankin kiesin.
" Teillä näyttää olevan vakuutukset maksamatta, paskankaan väliä..mutta herranen aika! Ulos autosta! Haarat levälleen ja kädet niskan taakse!  Saatanan suurrikollinen, sitä ollaan niin ovelia!
Ajellaan liikennesääntöjen mukaan selvistäpäin katsastetulla autolla JA sitten on verot maksamatta! Kuinka kehtaatte! Ettekö te tajua kuinka vaaralista se on!!
Kilvet, kulkuset ja ajokortti! Tuon romun hinautatte verokorjaamolle heti!!"
(joo, ei oikeat poliisit...mutta tehtävä kuin tehtävä, isoveli valvoo sitäkin.)
Onkin tosiaan vakuutus maksamatta, mutta sehän on mun ja vakuutysyhdistyksen murhe, jos/kun jotain sattuu. Vero pitää saada heti, mikä lienee konkka kuolinpesä..
Se, että edes keskustellaan jostain satelliittiveroista osoittaa kuinka sairas ja elämästä vieraantunut tämä yhteiskunta on.
" Kohti vihreätä unelmaa", vai mitä, Tarja Gronberi? Luuletteko tosiaan, että kaikki on virheitten meppejä ja kansanedustajia? Ja jos kaikki olisivat, montako sataa maapalloa pitäisi olla pelkkiä suomalaisia varten?
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Ari-Lee

Quote from: VeePee on 18.06.2014, 10:24:28
Kilometripohjainen käyttömaksu (+polttoainevero) aiheuttaa vain sen, että varakkaat saavat uudet autonsa halvemmalla ja köyhemmät ehtoopuolen käytetyillä ajavat joutuvat hankkimaan entistä halvempia ja romumpia menopelejä kun korkeampien käyttökulujen vuoksi ei raha riitä auton ostamiseen. Uusien autojen halpeneminen ei näy millään tavalla 1-5 tonnin käytettyjen hinnassa. Ja juuri noilla hintahaitarin alapään peleillä moni (minäkin) ajelee.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

vilach

Pravda jatkaa propagandaa:
QuoteTutkimus: Puolet hyväksyisi kilometriperusteisen ajoneuvoveron

Turvallisuus, hinta ja toimivuus ratkaisevat julkisen liikenteen suosion
17.6.2014 12:29 40

Kaisa Läärä

Helsingin Sanomat
Roni Rekomaa / Lehtikuva
Juhannuksen paluuliikennettä Lahdentiellä Korson kohdalla kesäkuussa 2013.
Juhannuksen paluuliikennettä Lahdentiellä Korson kohdalla kesäkuussa 2013.

Työryhmä esitti tiemaksua – kilometri maksaisi kuusi senttiä

Liikenne- ja viestintäministeriö antoi viime vuonna Jorma Ollilan työryhmälle tehtäväksi selvittää, miten Suomi etenisi tiemaksujärjestelmien käyttöönotossa. Uudessa mallissa kiinteät auto- ja ajoneuvoverot korvattaisiin ajoneuvon käyttöön liittyvillä maksuilla.

Tienkäyttömaksujen käyttöönoton aikataulutuksesta ei ole tehty  päätöksiä. Ollilan työryhmän raporttia voitaisiin käyttää esimerkiksi seuraavan hallitusohjelman pohjapaperina.

Valtaosassa maata ajokilometri maksaisi kuusi senttiä, haja-asutusalueilla kilometritaksa olisi kolme senttiä.

Suomi on ainoita EU-maita, jossa tienkäyttömaksuja ei peritä.

Puolet Tekesin teettämään kyselyyn vastanneista hyväksyisi ajettuihin kilometreihin perustuvan autojen ajoneuvoveron. Kolmannes vastaajista suhtautui ehdotukseen kriittisesti.

Kyselyn avoimissa kommenteissa miltei 40 prosenttia vastaajista perusteli mielipidettään kilometriperusteisen veron oikeudenmukaisuudella. Kilometriperusteinen vero laittaisi vastaajien mielestä autoilijat maksamaan teiden kuluttamisesta ja aiheuttamistaan päästöistä.

Toisaalta vastaajia huoletti se, kuinka vero kohtelee haja-asutusalueiden asukkaita. Puolet vastaajista kertoo olevansa valmiita käyttämään naapuruston yhteisiä kimppakyytejä tai kutsusta saapuvia joukkoliikennepalveluita.

Tekesin pyynnöstä yli tuhannelta täysi-ikäiseltä suomalaiselta kysyttiin kevään aikana, mitä he pitävät tärkeinä liikkumisessa ja miten liikkuminen onnistuu.

Yli puolet vastaajista kertoo olevansa halukkaita lisäämään julkisen liikenteen käyttöä, jos liikenneyhteydet olisivat paremmin saatavilla kuin nyt.

"Tulokset osoittavat, että esimerkiksi liikenteen kännykkäpalveluiden ja kutsujoukkoliikenteen palveluiden käytettävyydessä ja saatavuudessa on vielä parantamisen varaa. Edullisille ja helppokäyttöisille liikenteen palveluille olisi kysyntää, ja tässä olisi myös bisnesmahdollisuus yrityksille", arvioi strateginen ohjelmapäällikkö Raine Hermans Tekesistä.

Pääkaupunkiseudulla puolet vastaajista kertoo suunnittelevansa reitit verkossa etukäteen. Vastaavasti koko maan kattavista vastaajista reittejä suunnittelee netissä vain neljännes.

Joukkoliikenteen toimivuus nouseekin vastauksissa kolmanneksi tärkeimmäksi tekijäksi liikkumisessa. Toisella sijalla on liikkumisen hinta, ja kaikista tärkeimpänä pidetään turvallisuutta.
http://www.hs.fi/autot/Tutkimus+Puolet+hyv%C3%A4ksyisi+kilometriperusteisen+ajoneuvoveron+/a1402971141469?ref=suositeltu-aihe

ikuturso

Quote from: CaptainNuiva on 18.06.2014, 01:41:53
Quote from: Skeptikko on 18.06.2014, 00:54:10
Quote from: Rubiikinkuutio on 18.06.2014, 00:22:20
Kilometriveron syvin idea on, että kilometrit olisivat kalliimpia ruuhkapaikoissa joissa autoa ei tarvita ja halvempia maaseudulla jossa auto on paljon välttämättömämpi.

Eli käytännössä luotaisiin taas uusi tulonsiirtoautomaatti pääkaupunkiseudulta maaseudulle ja pidettäisiin kalliisti yllä asumista sellaisilla harvaanasutuilla seuduilla, jotka eivät pärjäisi ilman tukia, mitä voi pitää veden kantamisena kuivaan kaivoon. Kaiken lisäksi kilometriverojärjestelmän pystytys ja ylläpito ei ole ilmaista, vaan tämän veron keräämiseen tuhlautuu paljon rahaa.

Näissä jutuissa olisi syytä funtsailla ensin.
Maaseudulla kaikki on keskimäärin kauempana, tämä tietäisi sitä että vaikka vero per kilsa olisi pienempi kuin vaikkapa Helsingissä, sitä hyvinkin maksettaisiin maaseudulla summamääräisesti per päivä enemmän kuin Helsingissä.

Vero voisikin olla aikaperusteinen. Maalla pörähyttää aika monta kilomeetriä siinä ajassa, kun Helsinskiläinen pääsee yhden liikennevalovälin. Muistelen aikaa, jolloin ajoin työmatkaa päivittäin Tampereelle 60 kilometriä suuntaansa. Tulin maalta ja mettiä pitkin ja pääsin työpaikalleni ilman yksiäkään liikennevaloja. Ajoaika talvinopeusrajoituksilla 54, kesärajoituksia tulkiten 45 minuuttia. Ajoaika sama, kuin Tampereen toiselta puolelta kaupungin läpi tulevilla, joilla oli matkaa ehkä 15 kilometriä. Sitten kun kaupunkilaisia rokotettaisiin todellakin 15 kilometristä saman verran kuin maalaista 60 kilometristä ja Lappilaista 150 kilometristä, alkaisi olla suhdanteet edes jotensakutensakin reiluja, ja alkaisi kaupunkilaisia linjabiilit ja raitiovaunut kummasti kiinnostamaan, mikä tuon hirvityslakiehdotuksen porkkana on koko ajan ollutkin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

CaptainNuiva

Quote from: vilach on 18.06.2014, 22:54:18
Pravda jatkaa propagandaa:
QuoteTutkimus: Puolet hyväksyisi kilometriperusteisen ajoneuvoveron

Turvallisuus, hinta ja toimivuus ratkaisevat julkisen liikenteen suosion
17.6.2014 12:29 40

Kaisa Läärä

Helsingin Sanomat
Roni Rekomaa / Lehtikuva
Juhannuksen paluuliikennettä Lahdentiellä Korson kohdalla kesäkuussa 2013.
Juhannuksen paluuliikennettä Lahdentiellä Korson kohdalla kesäkuussa 2013.

Työryhmä esitti tiemaksua – kilometri maksaisi kuusi senttiä


Suomi on ainoita EU-maita, jossa tienkäyttömaksuja ei peritä.

Puolet Tekesin teettämään kyselyyn vastanneista hyväksyisi ajettuihin kilometreihin perustuvan autojen ajoneuvoveron. Kolmannes vastaajista suhtautui ehdotukseen kriittisesti.

Kyselyn avoimissa kommenteissa miltei 40 prosenttia vastaajista perusteli mielipidettään kilometriperusteisen veron oikeudenmukaisuudella. Kilometriperusteinen vero laittaisi vastaajien mielestä autoilijat maksamaan teiden kuluttamisesta ja aiheuttamistaan päästöistä.

Puolet vastaajista kertoo olevansa valmiita käyttämään naapuruston yhteisiä kimppakyytejä tai kutsusta saapuvia joukkoliikennepalveluita.


http://www.hs.fi/autot/Tutkimus+Puolet+hyv%C3%A4ksyisi+kilometriperusteisen+ajoneuvoveron+/a1402971141469?ref=suositeltu-aihe

Joulukuussa 87 % vastusti, pari päivää sitten noin 40 % puolsi ja tänään jo 50% hyväksyisi...Huimaa on meno kun pitää päästä Ollilan taskuja täyttämään kansan kustannuksella.
Tälläisesta totuuden vääntelystä olisi neukkulan virallinen tiedotuspuoli ollut vihreä kateudesta !

Vai on nyt oikeudenmukaisuudesta kyse?
Tilannehan on ollut jo tolkuttoman pitkään se liikenteeltä kerätyistä veroista vain kymmenyksiä palautetaan takaisin, esim. teiden rakentamiseen ja ylläpitoon, loput menevät valtion kassaan ja sieltä sitten muun muuassa monikuttuurisuusprojektien ja kaiken maailman visioiden rakenteluun.
Todella härskiä alkaa selvittämään "Oikeudenmukaisuudesta" , ei ole näköjään näillä mädättäjillä ja visionääreillä minkäänlaista kosketusta todellisuuteen.
Mahtavatkohan nämä edes osata hävetä näitä juttujaan?

Siitä vain kimppakyytejä fiksailemaan, kannattaisi kuitenkin yhteydessä verottajaan, muiden maksamat maksut kun ovat veronalaista tuloa.
http://www.talouselama.fi/uutiset/karjalainen+kimppakyytien+suosio+kasvaa++muista+verotus/a2138076
Hauska on myös tuo kutsusta saapuva joukkoliikenneväline jota suitsutetaan bisnesmahdollisuudeksi...eikös näitä ole tavattu kutsua takseiksi ja ne on jo keksitty?
Vai voinko jotenkin kutsua junan kotipihalleni vaikka raiteitakaan ei ole?

Jumalauta,mitähän sieniä nämä oikein syövät  :facepalm:


"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

vilach

Quote from: CaptainNuiva on 19.06.2014, 00:00:38
Jumalauta,mitähän sieniä nämä oikein syövät  :facepalm:
Ei mitään, he valehtelevat tahallaan. Lähes kaikki pravdan ja ylen toimittajat ovat valehtelevia opportunisteja.

Deputy M

Kohuttu Iso Veli Valvoo -järjestelmä käyttömaksujen perimiseen saattaa kaatua. Uusi liikenne- ja kuntaministeri Paula Risikko (kok) ei ole innostunut tienkäyttömaksuista, joita edeltäjä vasemmistoliiton Merja Kyllönen ajoi.

- Maksut rajoittavat työnteon kannattavuutta. Mielestäni pitää tukea pikemminkin kaikkea sellaista, millä työntekoon kannustaminen lisääntyy, totesi Risikko aamulla Helsingissä.

Tienkäyttömaksut oli ns. Ollilan työryhmän esityksessä tarkoitus toteuttaa satelliittivalvonnan avulla, jolla olisi saatu perittyä maksut todellisten ajettujen kilometrien perusteella.

Paula Risikon mukaan hankkeen jatko on tällä hetkellä epäselvä, kertoo Kauppalehti.




Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Uuno Nuivanen

Vaalien jälkeen kyseinen hanke saattaakin näyttää ihan toteuttamiskelpoiselta ja jopa väistämättömältä.

Nikolas

Pidän Paula Risikon sinänsä järkevää lausuntoa pelkkänä vaalipuheena kunnes toisin todistetaan.

Tommi Korhonen

Ihan varmasti vaihtuu mielipide. Koko sateliittikyttäys keksittiin sähköautoja varten, ja autoverosta (bensa-, polttoaine-, tms-verosta) eri suostu Kokoomuskaan luopumaan.

Edit: voi myös olla, että mielipide käsketään vaihtamaan. Eihän sen tarvitse olla kuin kerran yhden vallassa olevan ministerin kanta, että ryhdytään toteuttamaan.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

JoKaGO

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.08.2014, 12:17:04
Vaalien jälkeen kyseinen hanke saattaakin näyttää ihan toteuttamiskelpoiselta ja jopa väistämättömältä.

Quote from: Nikolas Ojala on 22.08.2014, 15:10:26
Pidän Paula Risikon sinänsä järkevää lausuntoa pelkkänä vaalipuheena kunnes toisin todistetaan.

Quote from: Tommi Korhonen on 22.08.2014, 16:29:17
Edit: voi myös olla, että mielipide käsketään vaihtamaan. Eihän sen tarvitse olla kuin kerran yhden vallassa olevan ministerin kanta, että ryhdytään toteuttamaan.

OHHOH, ollaanpas sitä vainoharhaisia  ;)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Onnikka

Quote from: Tommi Korhonen on 22.08.2014, 16:29:17
Ihan varmasti vaihtuu mielipide. Koko sateliittikyttäys keksittiin sähköautoja varten, ja autoverosta (bensa-, polttoaine-, tms-verosta) eri suostu Kokoomuskaan luopumaan.

Edit: voi myös olla, että mielipide käsketään vaihtamaan. Eihän sen tarvitse olla kuin kerran yhden vallassa olevan ministerin kanta, että ryhdytään toteuttamaan.
Kyllä tässä sellainen yleinen valvontaintokin on kyseessä, ei pelkkä raha. Juuri tän alla jokin oli listassa että matkustajille valvontaranneke.
Kansa kuriin niin on kuuliaisempaa ja äkkiämmin päästään koko ihmiskunnasta eroon.

MW

Quote from: Onnikka on 22.08.2014, 21:14:02
***
Kansa kuriin niin on kuuliaisempaa ja äkkiämmin päästään koko ihmiskunnasta eroon.

Ihmiskunnasta ei suinkaan ole tarkoitus päästä eroon. Sitä on tarkoitus hallita, puristaa, ja laittaa maksamaan. Mitä nöyrempinä sen parempi.

"Maksa, tai jäätiköt sulaa ja Näkki vie!"

Kuningasweecee

Tulee tästä sateliittiseurannan kanssa venkoilusta mieleen Kari Suomalaisen piirros jossa ihmiset ovat tyytymättömiä ja kiroavat kuinka huono hallitus on kun se on määrännyt että kaikkien perheiden on otettava vuohi keittiöönsä. Kun sama hallitus pienen kuohunnan kuunneltuaan peruu päätöksensä, kiittelevät ihmiset että onpas meillä hyvä hallitus  :roll:

Oami

QuoteSuomi on ainoita EU-maita, jossa tienkäyttömaksuja ei peritä.

Tämä ansaitsee vähän täsmentämistä.

On totta, että joissakin EU-maissa on tiemaksuja raskaalle liikenteelle päätieverkossa, Suomessa ei. Samoin on totta, että joissakin EU-maissa on tiemaksuja kaikille autoille moottoriteillä, Suomessa ei. Samoin on totta, että joissakin EU-maissa on tiemaksuja kaikille autoille muutamissa yksittäisissä pisteissä, Suomessa ei. Ja kun nämä kaikki yhdistetään, niin on totta, että lähes kaikissa EU-maissa on tiemaksuja ainakin joillekin autoille ainakin joissakin yksittäisissä paikoissa, Suomessa ei.

Mutta että tiemaksu kaikille autoille koko valtakunnan tieverkossa? Sellaista ei kertakaikkiaan ole missään. Ja kaikkien autojen jatkuvan seuraamisen mahdollistava tekniikka? Ei puhettakaan. Moottoritiemaksut peritään joko fyysisesti moottoritien varrella sijaitsevilla maksuasemilla tai sitten tuulilasin nurkkaan ostettavan tarran (ns. vinjetin) muodossa. Kumpikaan tekniikka ei kerro, missä se auto liikkuu maksullisen osuuden ulkopuolella.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

CaptainNuiva

Quote from: Oami on 31.08.2014, 17:17:29
QuoteSuomi on ainoita EU-maita, jossa tienkäyttömaksuja ei peritä.

Tämä ansaitsee vähän täsmentämistä.

On totta, että joissakin EU-maissa on tiemaksuja raskaalle liikenteelle päätieverkossa, Suomessa ei. Samoin on totta, että joissakin EU-maissa on tiemaksuja kaikille autoille moottoriteillä, Suomessa ei. Samoin on totta, että joissakin EU-maissa on tiemaksuja kaikille autoille muutamissa yksittäisissä pisteissä, Suomessa ei. Ja kun nämä kaikki yhdistetään, niin on totta, että lähes kaikissa EU-maissa on tiemaksuja ainakin joillekin autoille ainakin joissakin yksittäisissä paikoissa, Suomessa ei.

Mutta että tiemaksu kaikille autoille koko valtakunnan tieverkossa? Sellaista ei kertakaikkiaan ole missään. Ja kaikkien autojen jatkuvan seuraamisen mahdollistava tekniikka? Ei puhettakaan. Moottoritiemaksut peritään joko fyysisesti moottoritien varrella sijaitsevilla maksuasemilla tai sitten tuulilasin nurkkaan ostettavan tarran (ns. vinjetin) muodossa. Kumpikaan tekniikka ei kerro, missä se auto liikkuu maksullisen osuuden ulkopuolella.

Nämä "Suomi on ainoa maa missä ei tiemaksuja peritä" selitystä tarjoavat unohtavat aina mainita että Suomi lienee myös ainoa maa missä peritään järjettömän isoa autoveroa, tilapäiseksi tarkoitettu autovero on kasvanut 50 vuoden ajan jo melkoisen muhkeaksi ja en jaksa uskoa että täsät lypsylehmästä millään muotoa luovuttaisiin tiemaksujen myötä, korkeintaan siihen tehtäisiin tiemaksujen myötä 5% alennus ja sitä jaksettaisiin hehkuttaa.
Parin vuoden päästä veroa sitten korotettaisiin 10 % koska rahan tarve ympäristö, samalla hilattaiin luonnollisesti myös tiemaksuja ylös koska kustannukset ja operaattorit.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."