News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Uusi ihmeakku mullistaa sähköautoilun

Started by B52, 16.12.2013, 18:51:52

Previous topic - Next topic

Tabula Rasa

Quote from: Nikolas Ojala on 03.03.2014, 21:40:39
Quote from: Faidros. on 03.03.2014, 15:35:11

Miksi kannattaa suosia sähköenergiaa? Sehän on sama, kuin luovuttasit aseesi total controlille.
Biokaasua ja varsinkin rypsidieseliä voidaan luoda aivan jokaisella farmilla.


Metanolia puusta. Raaka-ainetta Suomessa riittää ja Suomen metsäteollisuus on hionut keruumenetelmät huippuunsa. Tuotantolaitoksen hukkalämmöllä voi lämmittää asuntoja. Prosessi ei vaadi mitään hiivoja tai pöpöjä.

Onhan näitä koelaitoksia. Se vain sitten että pyrolyysiöljy palaessaan sotkee suodattimet. Sama homma puukaasulla tai häkäpöntöllä. Joko suodattimia pitää putsata/vaihtaa urakalla tai sitten paremmat aineet peliin elikkäs biokaasut. Kaatopaikallinen biojätettä bunkkeriin käymään ja eikun jakelupiste tai vaikka putket koko kylää lämmittämään. Kun käynyt loppuun niin valmista viljelysmaanparannusainetta. Ja eikun uusi satsi käymään. Kyllin monta bunkkeria vierekkäin niin ei tarvitse huolehtia energiakatkoista.   
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Mikä vika on vanhassa kunnon vieterissä? Kyllin iso vieteri autoon ja vieterinvetoasemia tiheään. Ja takakontin päällä voisi olla iso vieteriavain, jos on pakko vetää käsin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Nikolas

Quote from: Tabula Rasa on 04.03.2014, 06:20:45
Quote from: Nikolas Ojala on 03.03.2014, 21:40:39
Quote from: Faidros. on 03.03.2014, 15:35:11

Miksi kannattaa suosia sähköenergiaa? Sehän on sama, kuin luovuttasit aseesi total controlille.
Biokaasua ja varsinkin rypsidieseliä voidaan luoda aivan jokaisella farmilla.



Metanolia puusta. Raaka-ainetta Suomessa riittää ja Suomen metsäteollisuus on hionut keruumenetelmät huippuunsa. Tuotantolaitoksen hukkalämmöllä voi lämmittää asuntoja. Prosessi ei vaadi mitään hiivoja tai pöpöjä.


Onhan näitä koelaitoksia. Se vain sitten että pyrolyysiöljy palaessaan sotkee suodattimet. Sama homma puukaasulla tai häkäpöntöllä. Joko suodattimia pitää putsata/vaihtaa urakalla tai sitten paremmat aineet peliin elikkäs biokaasut.


Ymmärrän, että suodatus on jatkuva ratkaisuaan odotteleva pulma häkäpönttöautoissa, mutta ne ovatkin ajoneuvoja, joissa ei voida hyväksyä monimutkaisia ja kookkaita järjestelmiä kaasun puhdistukseen. Sen vuoksi vain yksinkertainen suodatin voi tulla kyseeseen. Mutta paikallaan pysyvässä metanolin tuotantolaitoksessa korkeatasoisen erotinlaitteen koko tai pääomakustannus ei olisi samalla tapaa tappava tekijä, kun tuotantolaitos olisi oletettavasti enimmän aikaa toiminnassa ja siksi investointien takaisinmaksuaika olisi lyhyempi.

Nikolas

Quote from: dothefake on 04.03.2014, 12:11:08

Mikä vika on vanhassa kunnon vieterissä? Kyllin iso vieteri autoon ja vieterinvetoasemia tiheään.


Lähimmäksi tuota ideaa pääsee ilmeisesti paineilmalla kulkeva auto. Tosin, siinäkään tapauksessa ilmasäiliö ei ole pelkkä pneumaattinen jousi vaan huomattavan suuri osa tarvittavasta energiasta otetaan ulkoilman lämmöstä mukana kuljetetun paineilman laajentuessa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car#Tata_Motors

Mutta ei ole helppoa tuokaan.

Quote

Through the years, Professor Regusci had received countless threats because of this "subversive activity" which attempts against the energetic monopoly that the Big Fishes possess and defend in their territory, The World.

On November 28th of 2006, these threats became fact and the apartment that Prof. Regusci´s lived in with his family in Maldonado, was burnt down.


http://www.regusciair.com/about_us


Tabula Rasa

Njooh, ainoa julkaistu testi kertoo että paineilma-autolla pääsee peräti 7,22km päähän hyvissä olosuhteissa. Saa olla aika tiheässä tankkausasemia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Urpo Juusto

Vuosikymmenestä toiseen on auto- ja tiedelehdissä säännöllisen epäsäännöllisesti julkaistu hehkutusartikkeleita siitä, kuinka sähköauton arkipäiväistyminen on jo ihan kulman takana, ongelmat on voitettu ja massatuotantokin alkamassa ihan justkohtasillään.
Vähän on hiljaista ollut...
Vähän tuollaisen "näkis vaan" asenteen olen asian tiimoilta itse omaksunut - eli kiva juttu, jos tulee, mutta en ala pidättelemään hengitystäni, kun tällaisia hehkutusartikkeleita luen.

elukka

Quote from: Tabula Rasa on 05.03.2014, 08:45:42
Njooh, ainoa julkaistu testi kertoo että paineilma-autolla pääsee peräti 7,22km päähän hyvissä olosuhteissa. Saa olla aika tiheässä tankkausasemia.

linkki?

itse löysin 200km

http://autot.oikotie.fi/uutinen/sensaatioauto-kulkee-pelk%C3%A4ll%C3%A4-ilmalla/15936
QuoteSensaatioauto kulkee pelkällä ilmalla
Julkaistu 15.01.2008

Carros. Monen mielestä on tuulesta temmattu ajatus, että auto voisi kulkea pelkällä ilmalla. Ranskalainen autoinsinööri Guy Negre on toista mieltä. Hän on kehittänyt auton, jonka moottori toimii paineilmalla. Aikoinaan formula ykkösten moottoreiden parissa työskennellyt Negre toivoo, että hänen MDI-yrityksensä kehittämä auto, voisi tulla tuotantoon jo tämän vuoden lopussa.

Lähes vuosi sitten Negren vuonna 1991 perustama MDI teki intialaisen autonvalmistajan Tatan kanssa sopimuksen paineilma-auton kehittämisestä. Tata on sijoittanut hankkeeseen 20 miljoonaa euroa. Negre toivoo, että Tata myös aloittaisi pian auton valmistuksen.

Monet asiantuntijat suhtautuvat hankkeeseen edelleen epäilevästi, mutta Negre uskoo vakaasti autonsa menestykseen.

"Autoni on saasteeton kaupunkiliikenteessä ja lähes saasteeton maantiellä", Negre vakuuttaa.

Lähellä Nizzaa sijaitseva MDI on rakentanut jo monta prototyyppiä.

Tuoreimmassa prototyypissä on paineilmamoottorin lisäksi pieni bensiinillä toimiva kompressori lisäämässä auton toimintasädettä.

Nelisylinterisessä moottorissa mäntiä liikuttaa paineilma. Keksijän mukaan paineilma-auto voi kulkea yhdellä ilmatankkauksella jopa 200 kilometriä. Kehittelyn myötä toimintasäteen uskotaan kasvavan. Auton huippunopeus on 150 kilometriä tunnissa, vaikka paineilma-auto on tarkoitettu erityisesti kaupunkiajoon. Auton vaihteet toimivat napista painamalla.

Auton polttoaine eli ilma, on paineilmapulloissa. Ne voidaan täyttää 3–4 minuutissa. Tankkaus maksaa noin 1,5 euroa eli sadan kilometrin ajo paineilma-autolla maksaa 75 senttiä.

Toimintasäteen kasvattamiseksi auto on tehty mahdollisimman kevyeksi. Paljon komposiittiosia sisältävä auto painaa vain 330 kiloa.

Arvostelijoiden mielestä keveys ei välttämättä takaa turvallisuutta. Myös paineilmapulloja pidetään onnettomuustilanteissa vaarallisina.

Negren laskemien mukaan auton hinta olisi tuotantoon tulleessaan noin 3 500–4 000 euroa.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

elukka

Quote from: Tabula Rasa on 04.03.2014, 06:20:45
Quote from: Nikolas Ojala on 03.03.2014, 21:40:39
Quote from: Faidros. on 03.03.2014, 15:35:11

Miksi kannattaa suosia sähköenergiaa? Sehän on sama, kuin luovuttasit aseesi total controlille.
Biokaasua ja varsinkin rypsidieseliä voidaan luoda aivan jokaisella farmilla.


Metanolia puusta. Raaka-ainetta Suomessa riittää ja Suomen metsäteollisuus on hionut keruumenetelmät huippuunsa. Tuotantolaitoksen hukkalämmöllä voi lämmittää asuntoja. Prosessi ei vaadi mitään hiivoja tai pöpöjä.

Onhan näitä koelaitoksia. Se vain sitten että pyrolyysiöljy palaessaan sotkee suodattimet. Sama homma puukaasulla tai häkäpöntöllä. Joko suodattimia pitää putsata/vaihtaa urakalla tai sitten paremmat aineet peliin elikkäs biokaasut. Kaatopaikallinen biojätettä bunkkeriin käymään ja eikun jakelupiste tai vaikka putket koko kylää lämmittämään. Kun käynyt loppuun niin valmista viljelysmaanparannusainetta. Ja eikun uusi satsi käymään. Kyllin monta bunkkeria vierekkäin niin ei tarvitse huolehtia energiakatkoista.   

muusta en tiedä, mutta biokaasu ja vety/häkä on perinteistä menovettä puhtaampaa ja karstoittaa vähemmän. et kai vain sotke huonolaatuista biodieseliä näiden kanssa? näin asia on ainakin moottorin palotilassa. on eri asia sitten jos häkäpönttö nokeentuu itsekseen.

muistaakseni tervaa ei moottorit siedä, eli tervaksiset voi jättää häkäpönikässä väliin ja käyttää vaikkapa erätulilla.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Tabula Rasa

http://web.archive.org/web/20070321053002/http://www.theaircar.com/tests.html

Tuossa testissä oli siis ajettu tuo 7,22km. Tuo käsittääkseni ainoa käytännön testi joka julkaistu. Tuon koeauton lisäksi noita muita prototyyppejä ei ole rakennettu/testattu käytännössä/ainakaan näistä ei ole mitään julkaisuja.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

elukka

Quote from: Faidros. on 03.03.2014, 21:13:19
Äkkiseltään tutustumalla ihan helevetin hieno tuote! 8)
Prätkän perään toistaiseksi liian iso. :roll:

joo mutta päät kääntyisi niinku ajaisilla lambourginilla...
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Tabula Rasa

Pyrolyysiöljy on nimenomaan raskasta poltto-öljyä esimerkiksi lämpövoimalaitoksiin. Näistä on koelaitoksia ja yksi ongelma on juuri tuo suodattimien tukkeutuminen. Häkäpönttövehkeet taas toimivat puun palokaasuilla joka sisältää kaiken mitä puun/jätteen polttamisesta syntyy ja epäpuhtaudet tarvitsee puhdistaa. Kuten taisin sanoa puhtaat kaasut olisivat parempia polttoaineita.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Faidros.

Quote from: elukka on 05.03.2014, 11:23:47
Quote from: Tabula Rasa on 04.03.2014, 06:20:45
Quote from: Nikolas Ojala on 03.03.2014, 21:40:39
Quote from: Faidros. on 03.03.2014, 15:35:11

Miksi kannattaa suosia sähköenergiaa? Sehän on sama, kuin luovuttasit aseesi total controlille.
Biokaasua ja varsinkin rypsidieseliä voidaan luoda aivan jokaisella farmilla.


Metanolia puusta. Raaka-ainetta Suomessa riittää ja Suomen metsäteollisuus on hionut keruumenetelmät huippuunsa. Tuotantolaitoksen hukkalämmöllä voi lämmittää asuntoja. Prosessi ei vaadi mitään hiivoja tai pöpöjä.

Onhan näitä koelaitoksia. Se vain sitten että pyrolyysiöljy palaessaan sotkee suodattimet. Sama homma puukaasulla tai häkäpöntöllä. Joko suodattimia pitää putsata/vaihtaa urakalla tai sitten paremmat aineet peliin elikkäs biokaasut. Kaatopaikallinen biojätettä bunkkeriin käymään ja eikun jakelupiste tai vaikka putket koko kylää lämmittämään. Kun käynyt loppuun niin valmista viljelysmaanparannusainetta. Ja eikun uusi satsi käymään. Kyllin monta bunkkeria vierekkäin niin ei tarvitse huolehtia energiakatkoista.   

muusta en tiedä, mutta biokaasu ja vety/häkä on perinteistä menovettä puhtaampaa ja karstoittaa vähemmän. et kai vain sotke huonolaatuista biodieseliä näiden kanssa? näin asia on ainakin moottorin palotilassa. on eri asia sitten jos häkäpönttö nokeentuu itsekseen.

muistaakseni tervaa ei moottorit siedä, eli tervaksiset voi jättää häkäpönikässä väliin ja käyttää vaikkapa erätulilla.

Nestekaasu on myös hitaamman palamisnopeutensa ansiosta moottoria vähemmän rasittavaa ja siten voidaan moottoreiden huoltoväli triplata bensiinikäyttöön verraten ja nestekaasu ei myöskään vanheta moottoriöljyä samoin, joten öljynvaihtöväli voidaan tuplata.
Kaasut kuulemma syö sytystulppia bensiiniä enemmän, en tosin ole selvittänyt mistä se johtuu, ehkä pienemmästä moottorin karstoittumisesta, joka ei suojaa tulppaa lämmöltä? Hiili on hyvä lämmöneriste.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nikolas

Quote from: Tabula Rasa on 05.03.2014, 08:45:42

Njooh, ainoa julkaistu testi kertoo että paineilma-autolla pääsee peräti 7,22km päähän hyvissä olosuhteissa. Saa olla aika tiheässä tankkausasemia.


Vähän tietysti riippuu, keneltä kysyy.

Quote

I did the car that run 100 kilometers in Maldonado in 1992 with only one charge of air in its tanks with a pipe of PVC with fiber glass out side,4 bike freewheels and 4 bike chains. You can do this engine with only a lathe and a welding machine.

http://www.regusciair.com/faq

Tuon takia ei kuitenkaan pidä pompata kattoon. Yksi oleellinen tieto puuttuu tuosta: Mikä oli tehdyn matkan keskinopeus? Veikkaan jotain 30 km/h.

Lasse

NOVUS ORDO HOMMARUM


Ano Nyymi

Quote from: dothefake on 04.03.2014, 12:11:08
Mikä vika on vanhassa kunnon vieterissä? Kyllin iso vieteri autoon ja vieterinvetoasemia tiheään. Ja takakontin päällä voisi olla iso vieteriavain, jos on pakko vetää käsin.

Kannatan ehdottomasti kuminauhaa. Vaikka tavallaan vieterihän sekin on.

Nuivake

Jalkaratas ja ruisleipä. Se on sitten enää sisusta kiinni se nopeus ja etäisyys.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

JmR

Kyllähän nuo sähköautot on tulossa, miksi muuten valtio haluaisi gps paikantimet autoihin.
1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

Nikolas

Quote from: JmR on 07.03.2014, 01:09:08

Kyllähän nuo sähköautot on tulossa, miksi muuten valtio haluaisi gps paikantimet autoihin.


Hallituksen tärkeimmän lukukirjan eli George Orwellin oppikirjan mukaan kansalaisia täytyy kytätä.

Parsifal

#49
Quote from: Nikolas Ojala on 05.03.2014, 02:53:11
Quote from: dothefake on 04.03.2014, 12:11:08

Mikä vika on vanhassa kunnon vieterissä? Kyllin iso vieteri autoon ja vieterinvetoasemia tiheään.


Lähimmäksi tuota ideaa pääsee ilmeisesti paineilmalla kulkeva auto. Tosin, siinäkään tapauksessa ilmasäiliö ei ole pelkkä pneumaattinen jousi vaan huomattavan suuri osa tarvittavasta energiasta otetaan ulkoilman lämmöstä mukana kuljetetun paineilman laajentuessa.

Kuulostaa siltä, että idean isä ei ole pahemmin ajatellut niitä -40 asteen pakkasia, joita Suomeenkin aina silloin tällöin saapuu.

Voihan sitä toisaalta lämmittää vaikka kyhäämällä nuotion paineilmasäiliön alle.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

elukka

Quote from: Parsifal on 07.03.2014, 02:07:31
Kuulostaa siltä, että idean isä ei ole pahemmin ajatellut niitä -40 asteen pakkasia, joita Suomeenkin aina silloin tällöin saapuu.
Voihan sitä toisaalta lämmittää vaikka kyhäämällä nuotion paineilmasäiliön alle.

http://www.talouselama.fi/uutiset/kulkeeko+tulevaisuuden+auto+typen+voimalla/a2151731
QuoteTuhat litraa ilmaa muuttuu paineen ja jäähdytyksen voimin 1,4 litraksi vaaleansinistä nestettä. Painetta tarvitaan 200 ilmakehää, ja lämpötila pitää puristaa –190 asteeseen.

190-40=150
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg