News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

ämpee

Vaikuttaa siltä, että täysiverinen urkintasysteemi on kehitteillä.

Linkin uutisen kommenteista:
Quote"Ajonneuvoon asennetaan ajotietolaitteisto, joka lähettää ja tallentaa ajoneuvon tiedot (sijainti, nopeus, ajosuunta ja matka) muutaman sekunnin välein Helpten-palveluun. Laitteisto paikantaa ajoneuvoa GPS-signaalin avulla."

Tuohan on peruskommarin märkä uni, kaikkea valvotaan.
Puuttuu enää alcometri, mutta kaiketi sekin siihen vielä intekroidaan, ja "valtsu" maksaa.

Systeemi vaatii yhteydenpitoa varten sitten internetin, koska kyseessä on realiaikainen koko ajon kestävä urkinta.
Hintaa tietenkin tulee sen operaattorien perusmaksun verran, eli 10€/kk/ajokki, eli kokonaisuudessaan "veronmaksuveroa" 250.000.000€, joka ei kilahda valtsun kassaan, mutta kilisee kansalaisten taskuista.

Käytön valvontasysteemi olisi muka 50 porttia ja muutama liikkuva partio koko maan kattavasti.
Puhaltakaa penaaliin, maata ei kattavasti saada motitettua noin pienellä määrällä, ja jokainen partion jahtaama karkuun päässyt auto on hivenen aiemmin varastettu.
Käytön valvonnan tietenkin maksaa "valtsu".

Käyn itsekin allekirjoittamassa kansalaisaloitteen, kunhan kerkeän...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

L. Brander

#361
Jortsun Panda:
QuoteYhteistyöryhmä, johon kuuluvat Pohjola Vakuutus, Aplicom, Nokia, Destia ja Astarte (ns. PANDA-ryhmä käynnistivät syksyllä pilotin, jossa autosta kerätään matkaan, paikkaan, aikaan ja ajotapaan liittyvää informaatiota. Pilotista on saatu hyviä tuloksia ja sen uskotaan johtavan lähivuosina uusiin ajosuoritteen huomioon ottaviin vakuutuksiin. Tutkimuskäyttöön ajotietonsa lupaaville Pohjola Vakuutuksen asiakkaille tarjotaan nyt ajotietopalvelut ilman avausmaksua.
http://www.helpten.fi/fi/panda-pilotissa-valmistaudutaan-toden-teolla-auton-kayttoon-pohjautuviin-vakuutuksiin/

EDIT:

Skytroll Skytollin sivuilta käy ilmi, miksi liikenne -ja valtiovarainministeriöissä touhutippa kiiltelee. "Saataisko mekin rahaa, kun noikin sai!" http://www.skytoll.sk/press-center.html  :facepalm:

Vilkutellaan vähän kuukausituottoja ja heti alkaa laborantilla ja opella eurot vilkkua silmissä. Jyrki ei edes ymmärrä noin isoja lukuja, mutta paljon se varmaan on.

Sinänsä yllättävää, että SkyTrollin (sic) jefen Herra Okalin taustat ovat Alcatel ja Sitronics.

EDIT2

Quotehttp://www.yritystele.fi/yrityksen-tiedot/oy-intersarto-ab/taloustiedot/801667
Onkohan tämä sama "Intersarto?"

QuoteThales Group

Thales toimittaa monenlaisia puolustusalan tuotteita kuten taisteluajoneuvoja, tutkia, kenttäviestijärjestelmien osia ja osia useisiin eurooppalaisiin asehankkeisiin kuten PAAMS-ohjusjärjestelmät.

Thalesin pääomistajat ovat Ranskan valtio (27,1 %) ja Dassault Group (25,8 %). Dassault Group on muun muassa lentokonetehdas Dassaultin emoyhtiö.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Thales_Group

Joku toimittelija voisi käydä nämä läpi ja kysellä vähän Jortsulta.

Dystooppinen salamasota

John Doe

"Puuttuu enää alcometri, mutta kaiketi sekin siihen vielä intekroidaan, ja "valtsu" maksaa."

Alkolukko on keksitty ja se on pakollinen mm. monilla ammatti aotoilijoilla.
ja myös
"Rattijuopumukseen tai törkeään rattijuopumukseen syyllistynyt määrätään hänen ennen tuomion antamista tekemästään pyynnöstä vähintään yhden vuoden pituiseen ehdolliseen ajokieltoon siten, että hän saa tuon ajan ajaa yhtä tai useampaa alkolukolla varustettua henkilö-, linja-, paketti- tai kuorma-autoa tai traktoria (valvottu ajo-oikeus). Myös poliisi voi määrätä tällaisen ajo-oikeuden jo ennen kuin tuomioistuin päättää ajokiellosta."
http://www.oikeus.fi/32327.htm

Näissä maksaja on firma ja rateista toivottavasti kuski itse.

Uuno Nuivanen

Väkevä hapansilakan bukee tässä touhussa on. Joten läpi menee että heilahtaa, koska kokoomuksen äänestäjien uskollisuus.

Nuoremmat, joilla on koulutusta tai mahdollisuus sitä hankkia, nostakaa kytkintä tästä sikalasta ennen kuin on myöhäistä.

Sour-One

Esitys autoveron alentamisesta suosii kalliita ja suuripäästöisiä autoja; esim. yli 300 keur maksavan bemarin hinta laskee 190 keuriin. Että näin. Hetkonen; eikö pitänytkään suosia vähäpäästöisiä autoja?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288633706831.html

ämpee

Quote from: Sour-One on 18.12.2013, 19:53:23
Esitys autoveron alentamisesta suosii kalliita ja suuripäästöisiä autoja; esim. yli 300 keur maksavan bemarin hinta laskee 190 keuriin. Että näin. Hetkonen; eikö pitänytkään suosia vähäpäästöisiä autoja?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288633706831.html

Pikkurahaa ihmisten vahtaamisen rinnalla, antaa palaa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

JoKaGO

Quote from: ämpee on 18.12.2013, 19:56:49
Quote from: Sour-One on 18.12.2013, 19:53:23
Esitys autoveron alentamisesta suosii kalliita ja suuripäästöisiä autoja; esim. yli 300 keur maksavan bemarin hinta laskee 190 keuriin. Että näin. Hetkonen; eikö pitänytkään suosia vähäpäästöisiä autoja?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288633706831.html

Pikkurahaa ihmisten vahtaamisen rinnalla, antaa palaa.

Paremmalle väelle suotakoon pemarinsa, kyllä tavikset maksavat.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

ikuturso

Quote from: Uuno Nuivanen on 18.12.2013, 19:47:42
Väkevä hapansilakan bukee tässä touhussa on. Joten läpi menee että heilahtaa, koska kokoomuksen äänestäjien uskollisuus.

Nuoremmat, joilla on koulutusta tai mahdollisuus sitä hankkia, nostakaa kytkintä tästä sikalasta ennen kuin on myöhäistä.

Se olisikin kun Suomesta osaajat ja tekijät nostaisi kytkintä. Tänne jäisivät rakkauden ministeriö ja valtion tuilla elävät maahanmuuttajat ja vihervasemmistolaiset. Sitten kun maalla olisi muutama biljoona velkaa ja luottoluokitus ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖöööööööööööööööööö, niin joku Kosovo ostaisi koko Suomen pois kuleksimasta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Markkanen

Ymmärtääköhän monikaan sitä mitä tämä autoveron lasku merkitsee?

1. Kuka ostaa enää uusia autoja ennen kuin autovero on laskettu ja siirrytty kilometriveroon.

2. Autoveron lasku vaikuttaa suoraan käytettyjen vaihtoautojen arvoon. Vero laskee, mutta niin myös käytetyn auton hyvitys muutostilanteessa. Uusi auto ei siis halpene jos on vaihtoauto. Ei ainakaan sitä mitä lehdistö esittää. Uuden auton hinta laskee, mutta niin tekee myös vaihtoauton hinta. Hyöty tässä kohtaa on +/- 0.

3. Kun sitten lähes verovapaa auto on ostettu niin maksat verot kilometriveroina joten verottaja saa omansa pois uudella verolla ja indeksikorotuksilla vuosien mittaan korkojen kera takaisin.

4. Jos ei ole alennuksesta huolimatta varaa ostaa utta autoa niin häviää tuplasti. Vanha auto menettää arvonsa lopullisesti ja uutta ei ole varaa ostaa. Kuka hyötyy? Oikein. Hyvätuloiset joilla olisi varaa ostaa uusi auto nykyisilläkin veroilla.

5. Onko missään EU-maassa sateliittipaikannusta ja valvontaa nykyään? On ko missään maailmassa? Suomi siis aikoo näyttää mallia miten köyhempi osa kansasta jää autoilun ulkopuolelle kokonaan ja muut saavat nauttia jatkuvasta valvonnasta ja ylinopeussakoista kun valvontatiedot tulee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin menevän suoraan poliisille. Tolppakameratkin jäävät silloin tarpeettomiksi. Suomi on edelläkävijämaa ja ykkönen holhouksessa, rahastuksessa ja valvonnassa. Pitäisikö olla ylpeä?
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

JoKaGO

Quote from: Markkanen on 18.12.2013, 21:35:39
Ymmärtääköhän monikaan sitä mitä tämä autoveron lasku merkitsee?

1. Kuka ostaa enää uusia autoja ennen kuin autovero on laskettu ja siirrytty kilometriveroon.


Ei kukaan!

Quote
2. Autoveron lasku vaikuttaa suoraan käytettyjen vaihtoautojen arvoon. Vero laskee, mutta niin myös käytetyn auton hyvitys muutostilanteessa. Uusi auto ei siis halpene jos on vaihtoauto. Ei ainakaan sitä mitä lehdistö esittää. Uuden auton hinta laskee, mutta niin tekee myös vaihtoauton hinta. Hyöty tässä kohtaa on +/- 0.

Niin aina.

Quote
3. Kun sitten lähes verovapaa auto on ostettu niin maksat verot kilometriveroina joten verottaja saa omansa pois uudella verolla ja indeksikorotuksilla vuosien mittaan korkojen kera takaisin.

Tapahtui vuonna 2007 samoin. Dieselvero piti poistua, ja siirtyä kokonaan polttoaineeseen, mutta kuinkas kävikään? Polttoainevero (dieselin osalta) pompsahti, mutta diesel-vero ei poistunutkaan, näppärää, WIN-WIN, valtiolle  :facepalm:

Quote4. Jos ei ole alennuksesta huolimatta varaa ostaa utta autoa niin häviää tuplasti. Vanha auto menettää arvonsa lopullisesti ja uutta ei ole varaa ostaa. Kuka hyötyy? Oikein. Hyvätuloiset joilla olisi varaa ostaa uusi auto nykyisilläkin veroilla.


Hyvätuloiset ja huonotuloiset hyötyvät uudistuksista. Aina. Ja keskiluokka maksaa viulut, AINA!

Quote5. Onko missään EU-maassa sateliittipaikannusta ja valvontaa nykyään? On ko missään maailmassa? Suomi siis aikoo näyttää mallia miten köyhempi osa kansasta jää autoilun ulkopuolelle kokonaan ja muut saavat nauttia jatkuvasta valvonnasta ja ylinopeussakoista kun valvontatiedot tulee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin menevän suoraan poliisille. Tolppakameratkin jäävät silloin tarpeettomiksi. Suomi on edelläkävijämaa ja ykkönen holhouksessa, rahastuksessa ja valvonnassa. Pitäisikö olla ylpeä?

Ymmärsin, että Hollannissa on jotain yritelmää. Siellähän kyttäys voisi toimiakin, kun eihän siellä ole kuin jotain kahdeksan tietäkään  ;)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

ikuturso

Quote from: Markkanen on 18.12.2013, 21:35:39
Ymmärtääköhän monikaan sitä mitä tämä autoveron lasku merkitsee?

1. Kuka ostaa enää uusia autoja ennen kuin autovero on laskettu ja siirrytty kilometriveroon.

Kukaan enää osta sen jälkeen Suomesta ainakaan käytettyjä autoja, kun Saksassa on enemmän mistä valita, eikä tarvi enää verottajan kanssa kikkailla. Sen kun hakee kiesin Keski-Euroopasta ja ajaa konttorille kilvitettäväksi. Suomessa olevilla autoliikkeissä makaavilla käytetyillä autoilla on hinnassa autoverorasitetta, jota autoliike ei saa valtiolta takaisin. Rintajoupeille homehtuu Nissanit syliin, kun kansa hakee Bemareita ja Audeja Saksasta. Samalla voi tuoda peräkontin ja takapenkin täydeltä halpaa viinaa jos jouset kestää.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ikuturso

Quote from: Hohtava Mamma on 18.12.2013, 22:51:57
Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 22:32:50
Quote from: Markkanen on 18.12.2013, 21:35:39
Ymmärtääköhän monikaan sitä mitä tämä autoveron lasku merkitsee?

1. Kuka ostaa enää uusia autoja ennen kuin autovero on laskettu ja siirrytty kilometriveroon.

Kukaan enää osta sen jälkeen Suomesta ainakaan käytettyjä autoja, kun Saksassa on enemmän mistä valita, eikä tarvi enää verottajan kanssa kikkailla. Sen kun hakee kiesin Keski-Euroopasta ja ajaa konttorille kilvitettäväksi. Suomessa olevilla autoliikkeissä makaavilla käytetyillä autoilla on hinnassa autoverorasitetta, jota autoliike ei saa valtiolta takaisin. Rintajoupeille homehtuu Nissanit syliin, kun kansa hakee Bemareita ja Audeja Saksasta. Samalla voi tuoda peräkontin ja takapenkin täydeltä halpaa viinaa jos jouset kestää.

-i-

Vaihtotase kiittää ja kumartaa. Aikoinaan autoverolla nimenomaan pyrittiin estämään valuutan karkaamista ulkomaille.

No, Fantastic Six hallituksessa varmaan paikkaa tilanteen myymällä pohjavetemme ulkomaisille veroparasiittifirmoille.

_puhtaasta_vedesta_saattaa_tulla_vientituote

No jos vesi kaupataan arabeille, niin haetaan Virosta kaljaa tilalle. Onhan olutshampootakin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

MW

Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 23:02:49
Quote from: Hohtava Mamma on 18.12.2013, 22:51:57
Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 22:32:50
Quote from: Markkanen on 18.12.2013, 21:35:39
Ymmärtääköhän monikaan sitä mitä tämä autoveron lasku merkitsee?

1. Kuka ostaa enää uusia autoja ennen kuin autovero on laskettu ja siirrytty kilometriveroon.

Kukaan enää osta sen jälkeen Suomesta ainakaan käytettyjä autoja, kun Saksassa on enemmän mistä valita, eikä tarvi enää verottajan kanssa kikkailla. Sen kun hakee kiesin Keski-Euroopasta ja ajaa konttorille kilvitettäväksi. Suomessa olevilla autoliikkeissä makaavilla käytetyillä autoilla on hinnassa autoverorasitetta, jota autoliike ei saa valtiolta takaisin. Rintajoupeille homehtuu Nissanit syliin, kun kansa hakee Bemareita ja Audeja Saksasta. Samalla voi tuoda peräkontin ja takapenkin täydeltä halpaa viinaa jos jouset kestää.

-i-

Vaihtotase kiittää ja kumartaa. Aikoinaan autoverolla nimenomaan pyrittiin estämään valuutan karkaamista ulkomaille.

No, Fantastic Six hallituksessa varmaan paikkaa tilanteen myymällä pohjavetemme ulkomaisille veroparasiittifirmoille.

_puhtaasta_vedesta_saattaa_tulla_vientituote

No jos vesi kaupataan arabeille, niin haetaan Virosta kaljaa tilalle. Onhan olutshampootakin.

-i-

Tyyliin sopivasti on varmaan suomalaiseen veteen pantua [sic] olutta, ja halvempaa kuin vesi Suomessa. Kuulostaa tutulta..

acc

Kilometriverosta tulisi vapauttaa ajoneuvot, jotka on otettu käyttöön ennen kilometriveron perinnän aloittamista. Tällä tavoin voitaisiin estää veroa edeltävän autokannan kaksinkertainen verotus.

Suomalaisten tulisi katsoa miten muualla asiat on hoidettu. Esimerkiksi Kanadassa ovat polttoaine ja autot edullisia. Etäisyydet ovat suuret. Huolimatta tästä Kanada porskuttaa eteenpäin. Mitä ihmeen masokisteja suomalaiset ovat, kun kiusaavat itseään veroilla ja kyttäyksellä.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

ikuturso

Quote from: acc on 18.12.2013, 23:28:28
Kilometriverosta tulisi vapauttaa ajoneuvot, jotka on otettu käyttöön ennen kilometriveron perinnän aloittamista. Tällä tavoin voitaisiin estää veroa edeltävän autokannan kaksinkertainen verotus.

Suomalaisten tulisi katsoa miten muualla asiat on hoidettu. Esimerkiksi Kanadassa ovat polttoaine ja autot edullisia. Etäisyydet ovat suuret. Huolimatta tästä Kanada porskuttaa eteenpäin. Mitä ihmeen masokisteja suomalaiset ovat, kun kiusaavat itseään veroilla ja kyttäyksellä.

Mutku mutku... Tässä lamassa ja neurokriisissä uusia autoja menee niin vähän kaupaksi, että jos tuo koskisi vain uusia autoja, järjestelmän ylläpito maksaisi itsensä takaisin vasta 30 vuoden päästä ja investointi saataisiin takaisin joskus 3000-luvulla.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

MW

Liikenneministeri Merja Kyllönen. Sitä suomalaiset ovat. Ja ajavat kymmeniä tuhansia tunteja vuodessa.

Atte Suomalainen

Quote from: MW on 18.12.2013, 23:40:42
Liikenneministeri Merja Kyllönen. Sitä suomalaiset ovat. Ja ajavat kymmeniä tuhansia tunteja vuodessa.
Oliko tämä maahanmuuttoa käsittelevä keskustelupalsta?

acc

Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 23:38:12

Mutku mutku... Tässä lamassa ja neurokriisissä uusia autoja menee niin vähän kaupaksi, että jos tuo koskisi vain uusia autoja, järjestelmän ylläpito maksaisi itsensä takaisin vasta 30 vuoden päästä ja investointi saataisiin takaisin joskus 3000-luvulla.

-i-


Ihannemaailmassa sellaista järjestelmää ei toteutettaisi, joka on epäoikeudenmukainen ja kannattamaton. Vaikka olisi oikeudenmukainen, ei tulisi toteuttaa, jos kannattamaton.


2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Ari-Lee

Quote from: Atte Suomalainen on 18.12.2013, 23:43:06
Quote from: MW on 18.12.2013, 23:40:42
Liikenneministeri Merja Kyllönen. Sitä suomalaiset ovat. Ja ajavat kymmeniä tuhansia tunteja vuodessa.
Oliko tämä maahanmuuttoa käsittelevä keskustelupalsta?
Oli.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

ihminen

Quote from: Atte Suomalainen on 18.12.2013, 23:43:06
Quote from: MW on 18.12.2013, 23:40:42
Liikenneministeri Merja Kyllönen. Sitä suomalaiset ovat. Ja ajavat kymmeniä tuhansia tunteja vuodessa.
Oliko tämä maahanmuuttoa käsittelevä keskustelupalsta?

Oli tämä joskus ennen, silloin palsta ei vielä haissut mopopojille.

Oi niitä aikoja.

8)

Paawo

Liikenneministeri itse ei ole millään lailla perillä mitä hankkeella edes ajetaan. Virkamieskoneisto siellä taustalla on se mikä jyrää, kuten on jyrännyt läpi kaikki muutokset tähänkin asti.

Tieliikenteestä kerättävät verot ja maksut ovat fiskaalistyyppisiä eli yhdellä pelurilla on näissä leikeissä joka ikinen kerta oikeus muuttaa sääntöjä ollessaan edes tilapäisesti häviöllä. Tämähän on sinänsä selvä asia, näin ne toimii kaikki valtiomuodot siitä riippumatta miten on vallanpitäjät valittu ja kauanko sitten.

Mutta se mikä tässä oikeasti kyrpii on se, mikä valta ulkomaisen suurten pääomien asiamiehille annetaan järjestelmien suunnittelussa. Yhtäällä on tunnustetusti suurissa vaikeuksissa oleva ulkomainen autoteollisuus, joka on jo vuosikaudet kilpailuttanut kaikki hankintansa raaemmin kuin mikään Nokia, Walmart tai Ikea milloinkaan. Autokalustoa on viime vuodet uusittu mm turvallisuudella, viheraatteella ja ilmastonmuutoksella. Siinä sivussa on mm varaosien mallisuojauksilla, yhä modulaarisimmilla osakokonaisuuksilla ja muilla parlamentaarisilla siunauksilla saatu perus autonkäyttäjät 100 % riippuvaisiksi kivijalkaliikkeiden palveluista.

Toisaalta meillä on suuressa kriisissä oleva elektroniikka- ja it-sektori jonka tulevaisuus ei firmoja alehintaan ulos myymällä olekaan ykskaks parantunut. Yllättävää ei ole yhtään että melkoisen syvällä on näilläkin taustajoukoilla omat Jormansa yhteiskuntamme tukipilareiden rakenteissa, vaalirahasotkut vasta pikkuisen raapaisivat pintaa.

Nyt on löytynyt tilaisuus lobata ja pakkomyydä tuotteita, ja ajaa häpeilemättä päämiesten etua. Kukapa tuota ei käyttämättä jättäisi. Mikäli tämäkin asia menee ilman mitään soraääniä tuostanoin päätettäväksi täytyy alkaa vakavissaan miettiä omaa elämäänsä joukkoliikenteen käyttäjänä. Raha ei asuntovelallisella työssäkäyvällä kertakaikkiaan riitä sen uuden auton ostoon.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Markkanen

http://blogit.iltalehti.fi/pentti-ronkko/2013/09/03/autoveromalli-on-taysi-eefloppi/

Aivan loistava ja arkijärjellä käsitettävä kirjoitus.

Onko kukaan huomannut, että vaikka autovero poistuu niin alv vero jää uuteen autoon. Sitten onko kukaan huomannut, että Suomi on saanut autotehtailta ulkomailta kun autoveromme on niin suuri. Linkissäkin se kerrotaan.

Tässä kyttäys rahastusverotuksessa haluaa päättäjät luoda win-win tilanteen verottajan ja autokauppiaiden kohdalla. Kansaa kusettamalla väärillä argumenteilla saadaan lisää verotuloja ainakin hetkellisesti ja uusien autojen kauppa vilkastuu. Kaikki maksatetaan autoilijoiden kukkarosta. Ilmeisesti poliitikoilla ja oligarkeilla on suru puserossa nyt kun autokauppa ei käy. heillä on varmaan paljon autojen maahantuojien osakkeita.

Eikö digiboksin opetus ollut jo riittävä kansalle? Samoin keskustapuolueen ajama ns. paskakaivolaki edellisen hallituksen aikana. Nykyään on muotia päättäjillä tehdä asiota pakolliseksi ja kalliiksi kansalaisille. Näin piristetään päättäjien omaa kukkaroa ja eteenkin heidän kavereittensa oligarkkien kukkaroa. Kiihtyvällä tahdilla tehdään pakkopäätöksiä jotka kansa joutuu veroina ja hankintoina maksamaan. Mikä ihmeen demokratia tämä on??? Eikö kansalta pitäisi kysyä ensin??

Ikävä kyllä tämä GPS vero on jo päätetty kabineteissa. Kunsensus on sen hyväksynyt ja vero tulee 100% varmasti. Mitkään adressit ym. ei vaikuta konsensuksen päätökseen. Meillä kun on se yksipuoluejärjestelmä ja kulissien takana.

Jotkut ihmettelee, että miten vasemmistolainen ministeri voi kannattaa pienituloisiin kohdistuvaa riistoverotusta. Palataampa Neuvostoliiton aikaan. Muistaako kukaan miten yksityisautoiluun suhtauduttiin CCCP valtiossa? Vaikeaa oli sada. Olen itse kuullut vassujen sanovan, että yksityisautoilu pitäisi jopa kieltää Suomessakin. Persujen asema on ainakin minulle vielä auki? Mitä mieltä Soini on vähävaraisiin peruskansalaisiin kohdistuvasta kusetuksesta ja ryöstöverosta kyttäyksen lisäksi??? Onko Soinikin lähtenyt puoltamaan omien äänestäjinsä sikaverotusta joka johtaa siihen, että monet luopuvat koko autosta. Joko pakosta tai vitutuksen kautta.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Tykkimies Pönni

#382
Quote from: Paawo on 19.12.2013, 08:07:10
Liikenneministeri itse ei ole millään lailla perillä mitä hankkeella edes ajetaan. Virkamieskoneisto siellä taustalla on se mikä jyrää, kuten on jyrännyt läpi kaikki muutokset tähänkin asti.

Tieliikenteestä kerättävät verot ja maksut ovat fiskaalistyyppisiä eli yhdellä pelurilla on näissä leikeissä joka ikinen kerta oikeus muuttaa sääntöjä ollessaan edes tilapäisesti häviöllä. Tämähän on sinänsä selvä asia, näin ne toimii kaikki valtiomuodot siitä riippumatta miten on vallanpitäjät valittu ja kauanko sitten.

Mutta se mikä tässä oikeasti kyrpii on se, mikä valta ulkomaisen suurten pääomien asiamiehille annetaan järjestelmien suunnittelussa. Yhtäällä on tunnustetusti suurissa vaikeuksissa oleva ulkomainen autoteollisuus, joka on jo vuosikaudet kilpailuttanut kaikki hankintansa raaemmin kuin mikään Nokia, Walmart tai Ikea milloinkaan. Autokalustoa on viime vuodet uusittu mm turvallisuudella, viheraatteella ja ilmastonmuutoksella. Siinä sivussa on mm varaosien mallisuojauksilla, yhä modulaarisimmilla osakokonaisuuksilla ja muilla parlamentaarisilla siunauksilla saatu perus autonkäyttäjät 100 % riippuvaisiksi kivijalkaliikkeiden palveluista.

Toisaalta meillä on suuressa kriisissä oleva elektroniikka- ja it-sektori jonka tulevaisuus ei firmoja alehintaan ulos myymällä olekaan ykskaks parantunut. Yllättävää ei ole yhtään että melkoisen syvällä on näilläkin taustajoukoilla omat Jormansa yhteiskuntamme tukipilareiden rakenteissa, vaalirahasotkut vasta pikkuisen raapaisivat pintaa.

Nyt on löytynyt tilaisuus lobata ja pakkomyydä tuotteita, ja ajaa häpeilemättä päämiesten etua. Kukapa tuota ei käyttämättä jättäisi. Mikäli tämäkin asia menee ilman mitään soraääniä tuostanoin päätettäväksi täytyy alkaa vakavissaan miettiä omaa elämäänsä joukkoliikenteen käyttäjänä. Raha ei asuntovelallisella työssäkäyvällä kertakaikkiaan riitä sen uuden auton ostoon.

Virkamiesten takaa löytyy kuka? Moni varmaan muistaa kun jonkun Matti Vanhas-hallituksen ohjelman teki jenkkiläinen konsulttiyhtiö McKinsey. Suomessa häärii erilaisia ajatushautomoita kuten esimerkiksi Demos. Demoksen hautomia ajatuksia työnnetään virkamiesten eteen tämän tästä. Demoksen emohautomo Lontoossa on marxilaistaustainen, kuinkas muutenkaan.

QuoteDemos was founded in 1993 by former Marxism Today editor Martin Jacques, and Geoff Mulgan, who became its first director.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demos_%28UK_think_tank%29

J.Ollila on vanha taistolainen ja käynyt kommunistien talouskoulun London School of Economicsin. Koulun yhtenä perustajista oli George Bernard Shaw.
QuoteGeorge Bernard Shaw (26 July 1856 – 2 November 1950) was an Irish playwright and a co-founder of the London School of Economics.An ardent socialist, Shaw wrote many brochures and speeches for the Fabian Society

https://en.wikipedia.org/wiki/George_Bernard_Shaw

1+1=?

ikuturso

#383
Tänä aamuna taas valkeni uusi näkökanta...

Autojen kilometrejä siis alettaisiin verottamaan.

Samaan aikaan hallitus pohtii ja esittää verovapaiden matkakorvauksien leikkausta.

Samalla kun verovapaasta matkakorvauksesta leikattaisiin tietyn kilometrimäärän jälkeen 20 eurosenttiä kilometriltä, niin samaan aikaan kehitellään veroa, joka rankaisisi eniten paljon ajavia.

Koko vero on muutenkin syvältä. Maalla asuvien paljon työmatkaa ajavien selkänahasta laskutettaisiin rikkaiden ihmisten ökyautojen satojen tuhansien eurojen hinnanalennukset. Luokkaerot ovat sittenkin tosiasia? Taidan liittyä kiakkoviaraisiin ja mennä hakkaamaan vuorostaan Sokoksen ikkunat paskaksi jos olo helpottaisi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Kimmo Pirkkala

Ruuhkamaksu on reagointia menneeseen maailmaan. Ei yksityisautoilu enää teollistuneissa maissa juurikaan kasva.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_car

Ruuhkien jatkuva lisääntyminen on taas näitä toitottamalla toistettuja "totuuksia", jotka moni uskoo, mutta jolle ei tosiasiassa ole pohjaa. Samaa kategoriaa kuin se ikuinen työvoimapula, monikulttuurisuus on ihanaa jne.

Markkanen

 Mikä vika on esim. Ruotsin mallissa? Siellä mm. kilometriverotus käsittääkseni hoituu kilometrimittarin kautta joka on autossa. Katsastusmies lukee joka vuosi ajetut kilometrit ja vero tulee sen mukaan. Ai niin. "Virkamieshallitus" ei hyödy eikä pääse lobbaamaan miljoonia omiin taskuihinsa. Suomi on lähes maailman korruptunein valtio. Tälä lienee enemmän totta kuin se, että olisimme vähiten korruptoitunut valtio.

Tämän päivän ilta-alkuisessa lehdessä oli, että liikenneministeri yritti salata yrityslistaa jotka ovat mukana veropuhelluksessa. Tietysti. Vassut kun ei tykkää autoista. Hevosiakin potkitaan. Kommunistisen Kiinan polkupyörämalli on kiva. Autot pois tai niin kovat verot, että vain "aateliset" pystyvät autoja ajamaan. Suu voi aueta oligarkeilla kun he huomaavat, että moni luopuu autostaan kun veropeijaiset alkavat. Suurin osa pakosta kun ei ole rahaa maksaa muutenkin sikaverotettua autoilua. Tämä heikentää näiden ihmisten sijoittumista työelämään. Ilmeisesti tämäkään ei haittaa. Mamut tekevät työt ja sossu hoitaa maksut. Amen.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Faidros.

Quote from: Markkanen on 19.12.2013, 10:30:24
Mikä vika on esim. Ruotsin mallissa? Siellä mm. kilometriverotus käsittääkseni hoituu kilometrimittarin kautta joka on autossa. Katsastusmies lukee joka vuosi ajetut kilometrit ja vero tulee sen mukaan.

Taivaallisen helppo manipulointimahdollisuus, vrt. Saksasta ostettujen autojen "kilometrit".
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Punaniska

Eräs näkökanta myös:

Nimenomaan vasemmistoideologia on syypäänä saatanallisimpiin massateurastuksiin ihmiskunnan historiassa. Myöskin 24/7 kyttääminen on tutuinta juuri kommarivaltioista. Onko sittenkään sattuma, että juuri Kyllönen vasemmistoliittolaisena on valmis ajamaan kyttäysjärjestelmää?
"Luottamus hyvä, kontrolli parempi" - Lenin

Ja mitä tapahtuu jos kyllösläiset voimat saavat vallan? Vaikka se nyt tuntuu kaukaa haetulta, mikä tahansa mullistus on tuntunut epärealistiselta vuosia ennen tapahtumistaan*. Jos diktatuuri saa vallan, heillä on käsissään valmis isovelijärjestelmä, jonka käytön voi huolettaa laajentaa rajattomaan seurantaan.

Kyllönen siis toteuttaa omalta osaltaan poliittisten edeltäjiensä tavoitetta kuristaa tavallinen ihminen hädin tuskin hengittäväksi tuotantoyksiköksi.


*Tuskin Venäjälläkään uskottiin 1915, että kymmenen vuoden päästä on pystyssä kommarivaltio.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

dothefake

Halpompaa on laittaa siru nahan alle ja verottaa kaikesta liikkumisesta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Markkanen

 Kyllä matkamittari voidaan tehdä niin verotustarkoituksiin, ettei niitä voi manipuloida. Halvempi se olisi ja ei mahdollistaisi kyttäystä. Jos kerran Suomea suuremmassa maassa, Ruotsissa toimii niin miksei se toimisi täälläkin?

Vielä kaipaisin tietoa Soinin kannasta kyttäysveroon. Kyllä kai hänellä joku selkeä käsitys on asiasta ja mielipide. Hommassa on varmaan henkilöitä joilla on suhteita Ps puolueeseen ja tuntee sitä jengiä. Eli mikä on Soinin/ puolueen kanta asiaan?
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse