News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

HS: opettajan potku-uhka kuohuttaa Alppilan yläasteella

Started by Tuomas3, 29.03.2013, 12:49:28

Previous topic - Next topic

Mockba

Quote from: jmk on 09.04.2013, 16:54:14
Quote from: Mockba on 09.04.2013, 16:51:07
Miten kunnallisella tasolla voidaan nähdäksesi muuttaa valtiollisia lakeja?

Tuo nyt on silkkaa sumutusta ja tiedät sen itsekin. Olet epärehellinen keskustelija enkä ole siitäkään yhtään yllättynyt.

Ei liene tässä kukaan ehdottanut valtiollisten lakien muuttamista kunnallisella tasolla. Laillisia vaikutuskeinoja tilanteeseen on silti sekä kunnallisella että valtakunnallisella tasolla. Kunnissa on opetuslautakunnat, opetusvirastot, opetustoimen budjetit jne. Valtiolla lainsäädäntö ja myös omat sormensa pelissä opetustoimen budjetteihin.

No jospa nyt sitten esität, kun olet ilmeisesti se "rehellinen keskustelija", mitä tarkasti ottaen haluat budjetoida kunnassa/kunnissa ja mihin? Ja vieläpä kaikissa Suomen kunnissa? Miten tämä onnistuisi edes teoriassa ilman valtakunnallista lainsäädäntöä? Esim Helsingin lautakuntien kokouspäytäkirjat ovat netissä. Mitä he ovat tehneet väärin tähän mennessä?

Tällä tarkoitan siis sitä, että onhan se helppoa sanoa, että "muuttakaa virkamiehet ja poliitikot nyt kaikki hyväksi, elikkä olen hyvin vihainen", mutta kun tässä kuitenkin eletään yhteiskunnassa eikä pellossa, ja muutosten pitaa olla yksilöityjä ja perusteluja. Näitä ei taida oikein näkyä tässä ns keskustelussa, elikkä toistensa ohi karjumisessa.

Micke90

Ajankohtaisessa Kakkosessa oli juttu Antti Korhosen erottamisesta.

Possumi

Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21
Kiittelen myös kaikkia kanssakeskustelujoita, jotka ovat jaksaneet kantaa minun mielenterveydestäni. Enempää ei siihen tarvitse puuttua. Se on nimittäin ihan kunnossa.

Aiheena on Alppilan koulun tapahtumat, ja riita siitä oliko opettajan toiminta hyväksyttävää ja siten oliko hänen saamansa rangaistus perusteltu. Keskustelu ei toistaiseksi ole edennyt alkupoteroista mihinkään suuntaan. Edelleen eletään OAJ:n propagandan kiihoittamassa tilassa. Tässä olisi hyvä mahdollisuus kokeilla miten keskustelussa mielipiteet voisivat kohdata perustelujen kautta - tai nähdä miksi ne eivät kohtaa. Kohtaaminen tuntuu olevan mahdotonta. Niin eriävä kuva on meillä tapahtumien kulusta, joka minulla perustuu videoon ja Korhosen puolustajilla OAJ:n lausuntoihin. Ensimmäinen askel olisi siis todellisuuskuvamme yhtenäistäminen. Miten se voisi tapahtua? Vai onko se mahdotonta?[/color]

Mene nukkumaan välillä. Jos se vaikka auttaisi.

normi

Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21Niin eriävä kuva on meillä tapahtumien kulusta, joka minulla perustuu videoon
Mitäs kun minullakin se perustuu videoon ja tulokseksi tulee että Korhonen toimi ihan liian lepsusti, antoi pojan aukoa liiankin pitkään. Eli mitäs nyt sitten?
Impossible situations can become possible miracles

Arto Luukkainen

Tässä alkuperäisessä videossa näkee, että häirikköoppilas välittää naisopettajan puheista yhtä vähän kuin arabimuslimimies välittäisi samassa tilanteessa. Eli ei ollenkaan:

http://aijaa.com/YXcCFK#zoom

Mitenkähän Lipposka olisi yrittänyt saada tuossa tilanteessa sanoilleen huomiota?

Häirikölle vain miesopettaja merkitsi jotain.

Hupaisaa muuten tuo häirikön kimitys, kun hänet siirretään siististi ruokalan ovesta ulos. Jani-Petteriltä ei varmaan ole koskaan kielletty mitään.
En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Jepulis

Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21
Ensimmäinen askel olisi siis todellisuuskuvamme yhtenäistäminen. Miten se voisi tapahtua? Vai onko se mahdotonta?
Mahtuuko yhteiseen todellisuuteen ns. yhteinen etu? Vallitsevassa tilanteessa olemme antamassa kaikille oppilaille koko maassa kuvaa, että koulukiusaajat hallitsevat nyt. He ovat voittaneet jo. Onko se mielestäsi tavoiteltava pyrkimys? Minä en näe tätä hyvänä ideana ollenkaan. Päinvastoin yhdistän jopa tapaukset kouluampumisiin ja vakaviin vastaaviin uhkailuihin, joita on useampia kuin tapahtuneet surmatyöt. Kyseessä on kokonaisuuden sairaus, jossa näkyvä paise on nyt esiin tulleen tapauksen koulun rehtorit ja muut tapauksessa häärineet sosiaalitantat, jotka on onnistuneet toiminnallaan pahentamaan tilannetta ainakin kymmentuhatkertaiseksi siitä, että yksi opettaja miehekkäästi - mahdollisesti joidenkin mielestä tosin väärä ilme kasvoillaan -  poisti häirikön oppimistilasta. Ainoa tapa korjata asia enää, on korjata lakia epäröimättä. Kuten adressissakin ehdotetaan.

http://www.adressit.com/pelastakaa_opettaja_antti_korhonen
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Veli Karimies

#816
Quote from: normi on 10.04.2013, 00:09:05
Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21Niin eriävä kuva on meillä tapahtumien kulusta, joka minulla perustuu videoon
Mitäs kun minullakin se perustuu videoon ja tulokseksi tulee että Korhonen toimi ihan liian lepsusti, antoi pojan aukoa liiankin pitkään. Eli mitäs nyt sitten?

Minunkin perustuu videoon, enkä näe siinä mitään samaa, mitä nimimerkki sivullinen. kertoo näkevänsä. Taidetaan katsella ihan eri videoita nimimerkki sivullisen. kanssa.

Tabula Rasa

Quote from: Veli Karimies on 10.04.2013, 00:24:51
Quote from: normi on 10.04.2013, 00:09:05
Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21Niin eriävä kuva on meillä tapahtumien kulusta, joka minulla perustuu videoon
Mitäs kun minullakin se perustuu videoon ja tulokseksi tulee että Korhonen toimi ihan liian lepsusti, antoi pojan aukoa liiankin pitkään. Eli mitäs nyt sitten?

Minunkin perustuu videoon, enkä näe siinä mitään samaa, mitä nimimerkki sivullinen. kertoo näkevänstä. Taidetaan katsella ihan eri videoita nimimerkki sivullisen. kanssa.


Voisin myös katsoa sen toisen videon. Itse kun en näe tuossa edes moitteen sijaa. Mitä nyt tuo olisi pitänyt tehdä aikapäiviä sitten.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Mika.H

Koskas ja missä tuon oppilaan nimi ja kuva julkistetaan?

Varmasti on jo niin ison porukan tiedossa, että salaaminen on mahdotonta.

Missäs linkki?
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Tuomas3

Quote from: sivullinen. on 09.04.2013, 21:58:37
Quote from: Lalli IsoTalo on 09.04.2013, 21:40:19
Kellomestarin alustava vaihemalli Suomen nuivistumiselle:

Vaihe 1: Halla-ahon murtautuminen julkiseen tietoisuuteen (sosiaalisen median kautta)
Vaihe 2: Jytky  (edustuksellisen demokratian kautta)
Vaihe 3: Alppila –kausti, mahdollisesti suuren muhivan muutoksen alku (kansanliikkeen kautta)

Alkaa tosiaan pelottamaan tämä kumouksen suuntaamattomuus. Vielä hetki sitten kuvittelin Homman olevan "äärioikeistolainen", mutta nythän täällä ylistetään AY-liikkeen eli Opettajien Ammattijärjestön kamppanjaa lakia vastaan; suorastaan ylistetään lainrikkomista eli ollaan niin "äärivasemmistoa" kuin vain olla voi. Dani tykkää; minä en. En haluaisi hienon nimimerkkini mainetta tahrata olemalla hommalla nyt, siksi irtisanoudun tiukasti kaikesta tunteiden vallassa suoritetun väkivallan ihannoinnista ja hompansseista, jotka sitä ylistävät. sivullisena en enää suostu olemaan. Alan tunnustamaan väriä. Ruskea olkoon lain ja järjestyksen väri. Pois pois anarkisti ay-aktiivit. Alas OAJ. Alas vasemmistopropaganda. Väkivaltaa ei pidä sallia ellei lailla siitä erikseen säädetä.


1. OAJ on AKAVA:lainen järjestö. Se ei ole vasemmistolainen, kuten SAK. Opettajat ovat perinteisesti olleet hieman enemmän oikealla. Tietenkin alan työntekijät ovat itsensä puolella (siksi unionit); voi opettajien puolella olla joku muukin kuin opettaja tai etujärjestö. OAJ on niin huonosti hoitanut asiaamme, että itse en siihen kuulu.

2. Kukaan ei ylistä mitään lainrikkomista puolustamalla Korhosta. Onko tässä tuomittu joku oikeuslaitoksessa? Tulemme luultavasti näkemään, että vain potkut olivat laittomat, jolloin sinä ylistit lainrikkomista.

3. Katsotaan mitä lautakunnassa Danin porukat äänestävät; ehkä juuri sinä olet samassa veneessä. Jos 98% pitää potkuja vääränä, niin todennäköisesti osuu oikeaan kenen tahansa nimen kohdalla, ehkä jopa Danin.

4. Jos kannatat lakia ja järjestystä, miksi et sallisi järjestystä myös kouluihin. Mikäli tuollaisesta poistamisesta annetaan potkut, epäjärjestys taatusti lisääntyy.

Lalli IsoTalo

Quote from: normi on 10.04.2013, 00:09:05
Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21Niin eriävä kuva on meillä tapahtumien kulusta, joka minulla perustuu videoon
Mitäs kun minullakin se perustuu videoon ja tulokseksi tulee että Korhonen toimi ihan liian lepsusti, antoi pojan aukoa liiankin pitkään. Eli mitäs nyt sitten?

Tehdään tästä sateenkaariyhteisö!  :D

Antaa kaikkien kukkia!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tuomas3

Quote from: Lalli IsoTalo on 10.04.2013, 00:28:52
Quote from: normi on 10.04.2013, 00:09:05
Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21Niin eriävä kuva on meillä tapahtumien kulusta, joka minulla perustuu videoon
Mitäs kun minullakin se perustuu videoon ja tulokseksi tulee että Korhonen toimi ihan liian lepsusti, antoi pojan aukoa liiankin pitkään. Eli mitäs nyt sitten?

Tehdään tästä sateenkaariyhteisö!  :D

Antaa kaikkien kukkia!
Lisätään siihen niin kauan uusia värejä, että sivulliselle tulee hyvä mieli  :)

sivullinen.

Niitä, joiden mielestä videon mukaan ei tapahdu "kilahtamista", vastaan minulla ei ole mitään sanottavaa; siitä on mahdoton keskustella. Meillä on sama aineisto, jonka tulkitsemme eri tavalla. Sellaista elämä joskus on. Hyväksyn jopa tulkinnasta tekemänne johtopäätökset. Ainoaksi eroksi silloin jää silloin alkuperäisen tulkinnan ero. En voi päätyä samoihin päätelmiin, koska alkuehtoni - "premissini" - eroavat teidän premisseistänne. Joku on punavihersokea ja näkee maailman eri tavalla. Minä näen omalla tavallani.

Hes. 12:2 "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden, joilla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."


Quote from: Jepulis on 10.04.2013, 00:11:55
Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21
Ensimmäinen askel olisi siis todellisuuskuvamme yhtenäistäminen. Miten se voisi tapahtua? Vai onko se mahdotonta?
Mahtuuko yhteiseen todellisuuteen ns. yhteinen etu? Vallitsevassa tilanteessa olemme antamassa kaikille oppilaille koko maassa kuvaa, että koulukiusaajat hallitsevat nyt. He ovat voittaneet jo. Onko se mielestäsi tavoiteltava pyrkimys?

Tarkoitin yhteisellä todellisuudella sitä mitä me tässä nimenomaisessa tapauksessa näemme; en sitä miten koulumaailmaan ja kiusaamiseen pitäisi yleisesti suhtautua. Tässä en haluaisi tehdä kummastakaan osapuolesta varoittavaa esimerkkiä varsinkaan vastoin totuutta. Jos totuus lisää "koulukiusaajien hallintaa", on se kurja seuraus. Minusta riskiä siihen suuntaan ei kuitenkaan ole. Kukaan ei ole kouluampumistenkaan jälkeen halunnut puuttua koulukiusaamiseen. Tässäkin puututtiin AY-liikkeen toimesta "opettajan kiusaamiseen". Koululainen on tässä maassa edelleen yhtä turvaton kuin ennenkin. AY-liikkeeseen kuuluva työntekijä taas nauttii valtion palkkaa, mutta siinä kaikki. Tämän tapauksen kautta AY-liike vain yrittää nostaa omaa asemaansa valtakunnan hallinnossa. Pieleen menneet TuPo-neuvottelut ja työnantajapuolelle annettu veroetu kismittävät kovasti. Tuskin AY-liikkeen järjestämä kamppanja EK:lle yllätyksenä tuli. Koululaiset ja opettajat ovat pelkkiä pelinappuloita.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Possumi

Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:02:21Niin eriävä kuva on meillä tapahtumien kulusta, joka minulla perustuu videoon

Kuules Sivullinen, *ottaa holding'otteeseen ja laskee terapia tuoliin*..

Nyt sinun tulisi huomata että suunnilleen kaikki Hompanssit täällä näkevät videolla aivan jotain muuta kuin sinä. Kysyppä itseltäsi mistä se voisi johtua?

Kerrot että näet opettajat 'napsahtavan' videolla ja olet aivan kauhean kauhuissaan tämmöisestä epä-aikuisesta reaktiosta. Lisäksi sekoitat juttuun jotain angstiasia AOJ:ta vastaan ja yleensä syytät meitä kaikkia median manipuloimasta lynkkaus group-thinkistä.

Olisiko nyt kuitenkin niin (ihan todennäköisyyksien lakien mukaan ja Occamin säännöllä) että itselläsi on joku trauma mitä projisoit nyt hyvin voimakkaasti tuohon opettajaan? Et pidä hänen käytöksestään - miksi? Oletko itse ollut joskus tuollaisen käytöksen kohteena? Oliko tilanne silloin samanlainen?

Entä pystytkö kognitiiviseen empatiaan: pystytkö samaistumaan meihin muihin - jotka taas samaistumme opettajaan joka on läpeensä kyllästynyt kuuntelemaan tämän janipetterin raivoamista - miettii mielessään että tuon kanssa on aivan turha yrittää keskustella mitään - samalla on turhautunut siitä että tietää miten vähän hänellä on keinoja käyttää tilanteen hallitsemiseen tai tukea muilta opettajilta saatika rehtoriltaan. Ja paine on päällä koska pppilaat ympärillä odottavat että tämä aikuinen tekisi jotain. Itse huutava apinakin odottaa - suorastaan vaatii että joku tekisi hänelle jotain.

Ainakin minä olisin itse tehnyt juuri samoin - olisin ajatellut että "Vitut! Nyt Lähtee..." - minusta se on täysin aikuista, inhimillistä ajattelua ja reagointia tuollaiseen tilanteeseen.

Kuten olemme todenneet voimakeinojen käytössä: niiden muodossa, voimassa, tavassa - ei ollut mitään vaarallista tai moitittavaa.

Jotenkin vain pidit ilmeisesti opettajan asennetta - sitä että sillä näyttää 'lähtevän lapasesta' - ihan hirveän kauhistuttavana.

Meistä hän kontrolloi itseään juuri sen verran kun kokeneelta ammattiopettajalta voi tuossa tilanteessa odottaa. Mitään super-ihmissuorituksia en opettajilta odota tai vaadi - en koska he ovat myös ihmisiä - ja kun itsekkin on ollut 2 vuotta sijaisopettajana - tietää millaista tuo joskus on. Ei käy kateeksi.

Pahoillani jos tämä menee näin henk koht mutta itsehän halusit tarkastella meidän ja sinun välisten näkemyserojen syitä.

Perttu Ahonen

Quote from: normi on 10.04.2013, 00:02:51
Quote from: Kokoliha on 09.04.2013, 23:28:41Suvaitsevais-tärähtäneistö ei ilmeisesti vieläkään halua uskoa tätä todeksi.
Tämä tapaus on todistanut, että tärähtäneistö -nimitys ei ole vitsi vaan ihan realistinen luonnehdinta kyseisestä porukasta.  :P

Päippä lipposkan ja muun demkok-porukan verbaaliset ulostautumiset kertovat paremmin, kuin tuhat netsiä näiden hmm..tiedostavien ihmisten todellisuusmaailmasta, jossa he elävät; sitä ei häiritse Matti ja Maija meikäläisen arjen todellisuus. 
Ainakin yksi voittaja tässä Alppilacaustissa on, nimittäin yksityiskoulut.

Eugen235


sukkela juttu mut vieläkään ei löydy faktaa.

- onko video leikattu?
-  onko häirikkö videolla oleva poika?
-  onko poika mamu?

kehiin nyt oleellisuuksia.

sivullinen.

Quote from: Possumi on 10.04.2013, 00:48:11
Nyt sinun tulisi huomata että suunnilleen kaikki Hompanssit täällä näkevät videolla aivan jotain muuta kuin sinä. Kysyppä itseltäsi mistä se voisi johtua?

Kysyn itseltäni: Mistä voi johtua, että näen videolla aivan jotain muuta kuin suunnilleen kaikki Hompanssit täällä? Vastauksena saan monta eri vaihtoehtoa. Esittelen ne ja perustelen.

Vaihtoehto 1. Kertomasi oma traumani, jonka projisoin tilanteeseen, ja jota vielä vahvistan OAJ:n tai yleisemmin AY-liikkeen vastaisella mentaliteetilla. Tämä voi pitää ainakin osittain paikkaansa. En osaa suoraan sanoa tilannetta missä olisin ollut osallisena vastaavanlaisessa tapauksessa, mutta pidän sitä mahdollisena. Koska en kuitenkaan osaa sanoa tilannetta, en voi käsitellä mahdollista traumaani. En voi myöskään kieltää sen mahdollista olemassaoloa. Toisaalta en näe myöskään mitään perustetta olettaa sellaisen trauman olemassaoloa; en vaikka näen videon toisin. Toistaiseksi ainoa tätä tukeva syy on siis erillainen tulkinta videon tapahtumista.

Vaihtoehto 2. AY-liike käyttää "agendan asetusta" - "agenda setting theoryä" - manipuloidakseen joukkoja. Tähän viittaa jo useampi todiste. Ensinnäkin videon peittely. Toiseksi OAJ:n vahva osuus. Kolmanneksi tarinan kuorruttaminen niin voimakkailla tunnereaktioilla, ettei siitä keskusteleminen ole mahdollista vaan menee jopa arvostettujen keskustelijoiden puolesta pelkäksi väreillä leikittelyksi ja psykologiseksi syyttelyksi. Olen tämän vaihtoehdon tueksi esittänyt myös monta ajallisesti merkittävää todistetta. Lukuisat tähänkin keskusteluun osallistuneet ovat myös useasti väittäneen lehdistön käyttävän "agendan asetusta". Todisteista huolimatta tämän vaihtoehdon hyväksymiseksi vaaditaan pieni foliohattu.

Vaihtoehto 3. Sattumalta asetuttiin jokainen omaan mielipiteeseemme kuullessamme ensi kerran uutisesta. Ensivaikutelma on säilynyt, koska ylipäätään suomalaiset ovat kovapäisiä ja muutenkin perustelut ovat olleet huonoja. Alkuperäinen asemointimme saattoi riippua täysin ulkopuolisesta tekijästä. Pelkästään yksi sana - "kuri" tai "OAJ" - saattoi sen laukaista tai sitten huono sää tai varpaan potkaiseminen seinään juuri ennen uutista tai inhokki selostajan naama. Lähes kokonaan tämän tapahtuman kannalta merkityksettömät asiat siis.

Keksittekö muita?

Mikä näistä syistä on totta, on toisen tarkemman keskustelun aihe. Siihen tuskin täällä öyhöttäviltä löytyy halukkuutta; ennen ei ainakaan ole löytynyt. On niin paljon helpompaa vain olla lehdistön mukana ja haukkua muiden mukana. Joten jatkossakin nämä keskustelut joudutaan käymään samoista lähtökohdista: Kun Halla-ahoa haukutaan natsiksi, huudetaan kovaa vastaan - ei, ei, ei - eikä suostuta käsittämään miksi muut uskovat lehdistön antaman natsiväitteen. Kun taas itse ollaan samanlaisen sumutuksen kohteena, huudetaan - natsi, natsi, natsi - eikä suostuta käsittämään miksi joku voi olla toista mieltä. Viestintä on vain viihdettä - ei totuuden tavoittelua. Kannustetaan oma joukkue voittoon.


Quote from: Possumi on 10.04.2013, 00:48:11
Entä pystytkö kognitiiviseen empatiaan: pystytkö samaistumaan meihin muihin - jotka taas samaistumme opettajaan joka on läpeensä kyllästynyt kuuntelemaan tämän janipetterin raivoamista [...]

Minusta tämä menee yleisen tapauksen käsittelyyn. Myönsin jo, että päätyisin samoihin päätelmiin teidän kanssanne, jos alkunäkemyksemme olisivat samoja. Voin myös ymmärtää miten opella "kilahtaa", jos janipetteri provosoi - mutta en sitä pidä hyväksyttävä. Käsittääkseni tässä kuitenkin yrität esittää kyseessä olleen pitkäaikaisen vittuilun synnyttämän patouman pitkään suunnitellun purkautumisen väkivaltana. Senkin voin käsittää - mutta se on yksiselitteisesti rikos ja siksi sellaista ei kukaan julkisuudessa esittänyt.

Saanko vuorostani kysyä sinulta seuraavaa. Jos oletamme opettajalla "kilahtaneen" eli tunteiden voittaneen järjen, pidätkö hänen toimintaansa silloin tuomittavana?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

timooo

Quote from: oinas on 09.04.2013, 21:57:13
Täälläkin opettajien kokemuksia kouluelämästä:
http://www.hs.fi/kotimaa/Opettajat+kertovat+h%C3%A4iri%C3%B6oppilaista+Pulpetit+lent%C3%A4v%C3%A4t+saksia+vahditaan/a1305606708304

Ei varmaan pitäisi nauraa, mutta nauran silti.

QuoteKäytössä on tunne-elämän säätelyyn liittyvät kortit, taulut ja liikennevalot sekä sohvia, joissa levätä. On stressipallo, tunnemittari sekä tukityyny.

Prana

Vielä siitä videosta.

Opettaja kertoi pojan tarttuneen ovenpieliin ja pistäneen kovasti vastaan. Käsittääkseni tuo videonpätkä on sen jälkeisestä tilanteesta. Olenko käsittänyt oikein.

Jos poika on rimpuillut kovasti vastaan, on opettaja, välttääkseen vahingoittamasta poikaa, luopunut vähäksi aikaa ulostamisyrityksestä joka olisi varmasti onnistunut, mutta vaatinut liikaa voimankäyttöä.

Videolla opettaja työntää pojan yht´äkkiä nopeasti ulos niin, ettei poika kerkeä tarttua taas ovenpieliin. Palatessaan ruokalaan opettaja vaikuttaa täysin rauhalliselta. Kehonkieli ei viesti mitenkään kiihtyneestä tilasta tai maltinmenetyksestä.

-PPT-

Jos tuo rehtori olisi etukäteen tiennyt minkälaisen lumivyörymäisen kohun tämä tapaus nostattaa niin hän olisi keksinyt jonkin toisen keinon kostaa ilmeisesti inhoamalleen opettajakollegalleen. Siitähän pohjimmiltaan tässä täytyy olla kyse että tapausta käytettiin tekosyynä.

Jepulis

Quote from: sivullinen. on 10.04.2013, 00:42:40
Niitä, joiden mielestä videon mukaan ei tapahdu "kilahtamista", vastaan minulla ei ole mitään sanottavaa; siitä on mahdoton keskustella. Meillä on sama aineisto, jonka tulkitsemme eri tavalla. Sellaista elämä joskus on.
Niinpä. Mutta kun sitten lähdetään keskustelemaan yleisen edun näkökulmasta, et edes silloin suostu näkemään todellisuutta vähäisemmän kuilun takaa.

QuoteTässä en haluaisi tehdä kummastakaan osapuolesta varoittavaa esimerkkiä varsinkaan vastoin totuutta. Jos totuus lisää "koulukiusaajien hallintaa", on se kurja seuraus. Minusta riskiä siihen suuntaan ei kuitenkaan ole.
Nyt on vain niin, että tilanteen johdosta yleinen tilanne pahenee automaattisesti. Sinun mielestäsi ei mutta jos vaikka hypoteesina, koet senkin kommenttiesi perusteella "vaivan arvoiseksi" vai miten sen puet "totuus esiin". Mutta ihmiset ensinnäkin näkevät tapauksessa oikeusmurhan. Oli jo alunperin arvioitava lähinnä sitä mikä voimankäyttö on tapauksessa riittävä. Itse häiriköintihän piti hoitaa. Nythän arvostellaan sammutustyyliä.

Mutta kerrataan nyt vielä asioiden kulku:

- tapahtui häirikön poistaminen ruokasalista.
- miesopettajan ero
josta
- satojen koulujen koulurauhan lisäkärsiminen.
- useiden opettajien lisäero ja alalle hakeutumisen pienentyminen

Tämä on sinusta just hypoteesinä ok. Minä ja monet muut uskomme, että arkitodellisuudessa tullaan näkemään lisää häiriköintiä erittäin runsaasti varsinkin nyt, kun opettaja ihan oikeasti erotettiin tapauksen johdosta. Eikä se ole ok. Opettaja ei enää koe olevansa turvassa mielivallalta, kun taas häiriköiden saama signaali on kaksinkertaisesti päinvastainen. Tuplat tulee lisäkikseistä, jos ope todella saadaan lähtemään, niinhän Vallilassakin eiks je...

Opettajaksi halutaan yli-ihmisiä, jotka sietävät mitä tahansa mukaanlukien fyysisen koskemattomuuden loukkaukset. Heidän tulisi pitää kuria sellaisella poliittisella lässytyspuheella, joka elää lähinnä esittäjiensä sairaissa arkitodellisuudesta vieraantuneissa lumeissa. "kultumurunen, voisitko mitenkään olla riehumatta...". No, haloo hei Lipposkat? 

On äärimmäisen vaikea ymmärtää kuka ja miksi ja millä tavoin voi olla niin sairas, ettei tajua näiden asioiden painotuksia edes vajaasti oikeissa suhteissaan. Siis yksi perkeleen tyhmä huutava jätkä poistetaan kanttiinista, joka tekona tuomitaan, että tuhansiin muihinkin saataisiin lisää "vitun" huutajia ja miesopettajat lähtemään lopullisesti. Ainakin tästä perspektiivistä ja 99% kansan perspektiivistä tilanne näyttää karkeasti tämännäköiseltä. En pysty millään ilveellä hahmottamaan miltä se näyttää kuilun toiselta laidalta.

Edeltävän lisäksi on muita videoita, joissa on nähtävillä todisteita siitä mitä jo nytkin - siis ennen tapauksen vaikutusta - on tullut todeksi pisavoittajien ihmemaahan:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pPwcTf6WU3M
Tämä on totta hei lipposet!

Pari vuotta alemmalle luokalle vietynä vastaavat järjestyshäiriöt ja voimme kohta unohtaa huipputulokset, koska silloin oppimisen konseptia ei kerkiä tulla edes niille vielä pärjääville, jotka oletettavasti ovat varsin kovan kotiavun piirissä nytkin. Meidät nyt sattui pelastamaan se, että vielä löytyi jostain Korhosia, jotka kykeni marssimaan vastatuulessa johtavien ääliöiden sekä poliittisten Lipposten aiheuttamasta paskamyrskystä huolimatta ja tekemään hommansa, sekä kohottamaan käytännössä puolittaista yksityisopetusta nauttimattomien oppilaiden keskiarvoa.

Jos vihersosialistit nyt voittaa, se on naula arkkuun.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Tommi Korhonen

1. Videolta selkeästi kuuluu oppilaan käninä - ei täysin pahinta laatua mutta riittävästi että sen voi luokitella vittuiluksi.

2. Videolta kuuluu selkeästi opettajien käskytys, usempaan kertaan.

3. Videolta käy ilmi oppilaan huutelut poistyönnön aikana. Ei mitään paniikkia tai tuskankiljahteluita.

4. Videolta käy selkeästi ilmi että opettaja palaa tilaan heti jäämättä toiselle puolelle kilahtelemaan. Oppilaan  käninä kuuluu edelleen.

5. Julkisuudessa olleen mukaan on kiistatonta että opettaja ei kohdistunut muuta väkivaltaa oppilasta kohtaan. Ei lyöntejä, kuristusta, kampittelua tai muuta.

6. Kyseessä oli lain mukainen poisohjaus jonka aikana täytyi (oppilaan toimista johtuen) käyttää hihaotetta kovempaa linjaa.
TÄSTÄ voidaan sitten olla eri mieltä että kuinka paljon opettaja tuli ylireagoineeksi ja onko työntäminen -joka videolta näkyy selkeästi- massiiviselta mieheltä kuinka ylireagointia. Siitä voidaan kyllä vääntää ja olla eri mieltä. Samoin voidaan keskustella jälkitoimenpiteiden tarpeesta ja mihin suuntaan.

Mutta Sivullinen olet nyt jossain määrin väärässä. Mitään 'kilahtamista' tuossa ei ole. Jos olisi niin opettaja istuisi oppilaan päällä tai retuuttaisi oppilasta kohti ulko-ovia. Tuossa ei näy (jossain määrin kiistanalainen) oppilaan vastustelu. Se voi hyvinkin olla syynä opettajan selvään voimankäyttöön. Silti tuo ei ole opettajalta mikään kilahtaminen. Yhtälailla videolta ei käy ilmi (myös lievästi kiistanalainen) oppilaan aiempi käytös.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Tommi Korhonen

Quote from: -PPT- on 10.04.2013, 02:10:11
Jos tuo rehtori olisi etukäteen tiennyt minkälaisen lumivyörymäisen kohun tämä tapaus nostattaa niin hän olisi keksinyt jonkin toisen keinon kostaa ilmeisesti inhoamalleen opettajakollegalleen. Siitähän pohjimmiltaan tässä täytyy olla kyse että tapausta käytettiin tekosyynä.
Oma _vahvistamaton_ teoriani on että Korhonen on vanhanliiton mies, vielä maalaisjärki- ja VHM-mielessä. Rehtori taas on kiistattomasti mokuttaja ja suvaitsevaiston edustaja.

Arvaan että irtisanominen on ainakin jossain määrin myös poliittinen liike. Ei sitä vain urheiluseuran perusteella ole tehty. Jos tämä pitää paikkaansa niin tapahtuma on vieläkin merkittävämpi.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

ämpee

Quote from: Reich on 09.04.2013, 22:52:28
Tällä hetkellä:

Kansalaisaloite "tasa-arvoisesta" avioliittolaista: 147 782 allekirjoitusta
Adressi Pelastakaa opettaja Antti Korhonen: 148 164 allekirjoitusta

:D

Kiitos vaivannäöstä, tuon minä todellakin halusin nähdä.
Siinä asiat on laitettu tärkeysjärjestykseen äänestämällä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Nimimerkki "Sivullisella" on "hieman" kilahdus kilahtanut.

Opettaja käski poistumaan, ja kun käskyä ei toteltu, hän poisti.
Tuossa mitään "kilahtamista" ollut, sillä poistamisen jälkeen opettaja palasi välittömästi takaisin ruokalaan.

Oikea "kilahtaminen" olisi tarkoittanut jotain ihan muuta jo siinä poistamisessa, ja sen jälkeisessä tilanteessa.

Osaan hyvin kuvitella itseni pudistelemassa tuota moniongelmaisen alkua tukasta pihalle asti, ja "lits läts" tervettä väriä naamalle.
Se olisi ollut "kilahtamista", eikä muutama vuosikymmen sitten siinä olisi ollut mitään ihmeellistä.
Sitä nimittäin silloin sai mitä tilasi.

Jäsen "Sivullisen" olisi syytä vetäytyä hieman sivummalle miettimään tätä tilannetta uudemman kerran, sillä vaarana on horjahtaa sinne rehtorien epäilyttävään maailmaan, missä lässytys korvaa realiteetit.
Tietenkin voit kertoa miten tuo tilanne olisi pitänyt ratkaista, sillä jos kerran niin vankasti tiedät, että "väärin sammutettu", niin toki kaiketi tiedät miten sammuttaa ?

Siis jäsen "Sivullinen", avaa antoisa sanainen arkkusi ja kerro meille hieman hitaammille kultainen ohjeesi.

Addressilla menee hyvin, näin varhaisesta aamusta huolimatta nimiä kertyy kaiken aikaa lisää, ja kokonaismäärä on kohta 155.000 !!
Ei Suomi aivan menetetty vielä ole...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Vörå

Opettaja meni ansaan eli provosoitui kun provosoitiin, vieressä pieni auteur sitten kuvasi. Videosta tämä provosointi-osuus on "sattumalta" jäänyt pois. Voisin kuvitella, että suullinen huomautus tuosta voisi olla paikallaan, ehkä, mutta irtisanominen on aivan järjetön ratkaisu, jopa pelottava ennakkotapaus opettajien toimintamahdollisuuksia ajatellen.

RP

Quote from: Mika.H on 10.04.2013, 00:26:44
Koskas ja missä tuon oppilaan nimi ja kuva julkistetaan?

Varmasti on jo niin ison porukan tiedossa, että salaaminen on mahdotonta.

Missäs linkki?

Modet ovat ekspliittisesti kieltäneet moisesta puhumisen ketjussa. Hyväksyn päätöksen. Minä en näe mitään ongelmaa siinä, mitä hänelle tehtiin tuossa videossa, mutta alaikäisen henkilöllisyyden hyvin julkinen puiminen lienee parempi jättää väliin, kun hän ei kuitenkaan ole ketään tappanut, raiskannut, rusikoinut tai ryöstänyt.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

Quote from: Vöyri on 10.04.2013, 06:38:14
Opettaja meni ansaan eli provosoitui kun provosoitiin, vieressä pieni auteur sitten kuvasi. Videosta tämä provosointi-osuus on "sattumalta" jäänyt pois. Voisin kuvitella, että suullinen huomautus tuosta voisi olla paikallaan

Tuosta ei tietenkään tälläistä myrskyä olisi noussut, olisi varmaan jäänyt huomiotta julkisuudessa kokonaan (opettajakunna parissa ehkä liikkunut uutena vahvistuksena idealle, että oppilaiden totelemattomuudelle ei voi tehdä mitään), mutta jokiselta, jonka mielestä tuossa oli aihetta johonkin opettjan vastaisiin toimenpiteisiin, haluaisin kysyä, mitä tuossa tilanteessa olisi sitten pitänyt tehdä? Jatkaa pyytelyä määräämättömän ajan? Opettaa, että koulussa voi käyttäytyä miten haluaa?

OK, yhden asian opetta ja olisi toki voinut tehdä ollen vielä varmemmin lain oikealla puolella: Pitää mukanaan nauhuria (ja olettaen, että väitteet solvauksista olivat todellisia) tehdä asiasta rikosilmoitus (jannu oli riittävän vanha).  IMHO jannun työntäminen pois oli tuohon verrattuna huomattavasti kiltimpää, ja sillä käsityksellä, mitä tällä koulunsa 80-90 luvuilla käyneellä on, huomattavasti opettajan arvolle sopivampaa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Joopa

Quote from: RP on 10.04.2013, 07:09:34
...kun hän ei kuitenkaan ole ketään tappanut, raiskannut, rusikoinut tai ryöstänyt.
Vielä.

Rapsakka Rapu

Quote from: Vöyri on 10.04.2013, 06:38:14
Opettaja meni ansaan eli provosoitui kun provosoitiin, vieressä pieni auteur sitten kuvasi. Videosta tämä provosointi-osuus on "sattumalta" jäänyt pois. Voisin kuvitella, että suullinen huomautus tuosta voisi olla paikallaan, ehkä, mutta irtisanominen on aivan järjetön ratkaisu, jopa pelottava ennakkotapaus opettajien toimintamahdollisuuksia ajatellen.

Totta.

Ja vielä tärkeämpää, kuin kuka työnsi tai ärsytti ketä, olisi käydä keskustelua siitä, että onko opettajien keinoarsenaali riittävä kurin ylläpitämiseksi kouluissa. Halla-ahon kirjallinen kysymys oli hyvä keskustelun avaus.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)