News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Nokia menossa konkursiin myykää vielä kun voitte.

Started by Hämeenlinnan Oraakkeli, 16.06.2012, 16:16:24

Previous topic - Next topic

jka

Ja tämä video kertoo myös aika paljon.

http://taskumuro.com/video-jenkit-ylistavat-iphone-5tta-vaikka-he-todellisuudessa-saavat-kokeiltavaksi-iphone-4sn

Oikeasti kuluttajat eivät tiedä luurien ominaisuuksista hölkäsen pöläystä. Muoti muuttuu hyvin nopeasti kun on muuttuakseen. Tekniset asiat eivät sopulilauman liikkeitä määrittele. Kyse on pelkästään siitä mikä kulloinkin sattuu olemaan in.

Rubiikinkuutio

Quote from: Jani Rantala on 13.09.2012, 23:45:14

Nokiaa kannattaa ostaa heti, kun selkeät merkit  paremmasta kannartavuudesta, ja myynnistä näkyy.

Olet ymmärtänyt osakesijoittamisen täysin väärin. Nokiaa kannattaa ostaa heti kun uskoo sen kurssin olevan liian alhainen suhteessa sen arvoon. Jos merkkejä paremmasta kannattavuudesta ja myynnistä näkyy, niin kurssit nousevat. Silloin niitä kannattaa ostaa vain jos kurssit eivät silloin nouse tarpeeksi suhteessa yrityksen arvoon. Jos taas kurssit nousevat liikaa suhteessa sen arvoon kun merkkejä merkkejä kannettavuudesta ja myynnistä näkyy, niin ei kannata ostaa.

Sijoittamisessa on kyse tuotteen (osake) myyntihinnasta suhtessa sen arvoon. Kannattavuus ja sen sellaiset toki indigoivat jotain arvosta, mutta ovat vain osa sitä palettia ja niistäkään ei sijoittajan kannata maksaa jos tuote on yluiarvostettu markkinoilla. Yritys voi tehdä surkeaakin tulosta ja olla erinomainen sijoituskohde, jos se on aliarvostettu markkinoilla.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

jka

Niinkuin tuossa videossakin nähdään niin käyttäjäkokemuskin on hyvin pitkälle sitä minkä ihminen uskoo sen olevan varsinkin muiden mielestä. Tuokin on pelkkää sopulilauman juoksentelua. Jos käyttäjäkokemusta haluttasiin oikeasti parantaa niin silloin on aika paljon enemmän tehtävää mobiilipuolella kuin pienentää jotain liittimiä.

mikkoR

Itse ostanut aina halvinta mitä rahalla saa ja yleensä noksun puhelimen kun ne toimii suunnilleen samalla tavalla ja pääasiassa minulle riittää kun sillä voi soittaa, tekstata ja siinä on jonkinlainen muistuttava kalenteri sekä herätyskello.

Työasioiden puolesta tarvitsee ajoittain kameraa ja harvapäisenä unohdan aina digikameran kotiin joten olen miettinyt nyt osittain kameran(myös video) vuoksi älyhupelimen ostoa ja todennäköisesti se olisi sitten uusi Lumia jos se on niin hyvä teknisesti kuin kerrottu.

Lisäksi olisihan se kätsyä kun namigaattorit ja sähköposti sun muut hilpakkeet aina mukana mutta toisaalta mulla menee puhelin per vuosi pölyn ja putoilun yms. vuoksi ja riski onkin että kohta menee kallista puhelinta kaksi kertaa vuodessa.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Lalli IsoTalo

Quote from: hkanime on 14.09.2012, 11:38:07
Käyttäjäkokemus ei ole pelkästään konkreettinen ominaisuus laitteessa. Se on kokonaisuus missä asiakas luo mielikuvan laitteesta myös ulkoisista tekijöistä.

Jos halutaan mennä hieman filosofiselle puolelle, niin Applen imago on myös osa käyttäjäkokemusta.

Aivan. Hyppään tässä hieman sivupolulle, mutta jossain markkinointiseminaarissa annoin kertoa itselleni, että testeissä on todettu sama kolajuoma (Kokis) maistuu paremmalta, jos juoja tietää juovansa Kokista (verrattuna siihen että hän ei tiedä juovansa Kokista). Brändin mielikuva vaikuttaa makuaistiin, väitetään.

Anna tuon ajatuksen hautua hetken aikaa aivoissasi.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

sivullinen.

Quote from: hkanime on 14.09.2012, 11:38:07
Tämä juttu on mennyt jopa absurditeettin saakka. New Yorkin AppleStoreen tilattiin erikoissuuria lasia, joita ei rakennusaikana valmistettu missään, koska Apple ei halunut saumoja lasipintaan. Tehdas joutui rakentamaan ihan uusia lasituslaitteita.
Sama koskee pakkauksia. Tavara ei tule halvassa pahvilaatikossa vaan design paketissa, joka oli ainakin jossain vaiheessa jopa parfymoitu pahvin hajuiseksi, jotta asiakas assosioisi paketin avaamisen laadulla ja uutuudella.

Luitko tuon Cheskin jutun, jonka viimeksi linkkasin. Se on juuri tuota mitä sanot. Sitä pitäisi saada lisää; ei vähemmän. Ihmiset eivät osta tavaroita, koska tarvitsevat niitä, vaan koska ne ovat unelmia; mielikuvia. Cheskin keksi lisätä voihin keltaista väriainetta. Se lisäsi myyntiä heti. Kaikki haluavat ostaa aurinkoa leivän päälle. Nokian luoma mielikuva on juuri se mikä Nokia itse on: teknologisesti jälkeenjäänyt teknologiaintoilija. Joko Nokian on päästävä taas teknologiassa selvästi ylitse muiden tai sitten luotava uusi mielikuva laitteilleen. Nyt ei hyvältä näytä. Virastomentaliteetilla vaan ei mikään muutos synny. Nokia on pian kuollut.

N920 ei tule myymään edes sen vertaa kuin muut Lumiat. Kaikilla, jotka uskoivat Nokian Lumioihin, on jo Lumia. He eivät osta uutta puhelinta puolen vuoden välein. Muut taas eivät sellaista halua; ei ole mitään syytä haluta. N920 on puhelin ei-kenellekkään. Kun sen tajuavat, mahtavatko edes pistää myyntiin.

Lallille,
Quote
One famous Cheskin study involved the testing of identical deodorants in different packages. Samples were mailed to users and told that the formulations were different. However, the only difference between them was their packaging (three different colour schemes). As one might expect from Cheskin's work, the trials showed that customers preferred one over the others. In fact, some perceived one of the samples as so threatening that they reported rashes and trips to dermatologists, yet had no trouble with the same formula in a different package.

http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_Cheskin
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Adolf Stege

Jos pitäs valita Reiska tai Arska, niin mielummin "Sampsa"

ile

Noh, nyt on yksinkertaistettu kaikki imagoon. Pitää kuitenkin huomata että Samsung on noussut aika nopeasti iphonen haastajaksi, ja imagoa sillä ei ole juuri ollut. Galaxy SIII vetoaa kai uusilla ratkaisuillaan, esim. näytön koolla. Näytön koko taas kuulostaa vähän samanlaiselta ominaisuudelta kuin kameran laatu - "kuvan laatu" on kyseessä molemmissa. Käyttökokemukseen vaikuttava, hieman eri tavoin, eri segmenteille.

Pointtina siis, että ominaisuuksia ei kannata vähätellä, jotkut tuijottavat niitä, ja saattavat saada muuut mukaansa kun ovat tarpeeksi innostuneita.

mikkoR

Quote from: ile on 14.09.2012, 17:08:56
Noh, nyt on yksinkertaistettu kaikki imagoon. Pitää kuitenkin huomata että Samsung on noussut aika nopeasti iphonen haastajaksi, ja imagoa sillä ei ole juuri ollut. Galaxy SIII vetoaa kai uusilla ratkaisuillaan, esim. näytön koolla. Näytön koko taas kuulostaa vähän samanlaiselta ominaisuudelta kuin kameran laatu - "kuvan laatu" on kyseessä molemmissa. Käyttökokemukseen vaikuttava, hieman eri tavoin, eri segmenteille.

Pointtina siis, että ominaisuuksia ei kannata vähätellä, jotkut tuijottavat niitä, ja saattavat saada muuut mukaansa kun ovat tarpeeksi innostuneita.

13 v. juniorille ei kelvannut mikään muu kuin galaxy ace, näillä tämän ikäisillä on tietoa mutta myös ryhmän painetta.
Toisaalta eipä tuo mitään aiponia vaatinut, tosin ei olisi edes saanutkaan vaikka olisikin kun on niin paljon kalliimpi, noksuja ei suostunut junnu edes vilkaisemaan vaikka isi koittikin hieman sitä ehdotella.
Tuli sitten haettua itselle Lumia ja näin äkkiseltään en näe siinä mitään huonoa.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Rubiikinkuutio

Quote from: ile on 14.09.2012, 17:08:56

Samsung on noussut aika nopeasti iphonen haastajaksi, ja imagoa sillä ei ole juuri ollut.

On sillä ollut Googlen ja Androidin imago. Ilman niitä se myisi edelleen jotain ihan muuta.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

jka

Onhan tuo vähän naurettavaa, että jollain kännykällä on "brändi" ja imago. Ihan sama kuin puhuisi, että taskulaskimella pitäisi olla brändi ja niitä myydään sen perusteella. Kapuloiden, vaikka niistä tulisi miten älykkäitä tahansa arvo on ihan sama kuin kaikella muullakin kulutuselektroniikalla. Millään muulla kulutuselektroniikan hilavitkuttimella ei ole brändiä, eikä niitä ole kännyköilläkään muutaman vuoden kuluttua. Vaikka Apple on pystynyt tämän brändäämäänkin, niin tuo tulee olemaan ohimenevää, eikä Apple sillä ikuisesti pysty ratsastamaan. Kännykän käyttökokemuksella pystyy loppujenlopuksi kilpailemaan yhtä hyvin kuin taskulaskimen käyttökokemuksella kun ala lopulta saturoituu ja väittäisin, että saturoitumispiste on varsin lähellä. Kukaan ei pysty enää oleellisesti keksimään mitään mullistavaa kuten ollaan nyt ensimmäistä kertaa nähty kapulamarkkinoillakin tämän syksyn tuotejulkistuksissa kaikkien valmistajien osalta. Edessä on kaikilla valmistajilla sama kuin PC:llä tai taskulaskimilla, myös Applen iHilavitkuttimilla.

ile

Quote from: Rubiikinkuutio on 14.09.2012, 17:15:54

On sillä ollut Googlen ja Androidin imago. Ilman niitä se myisi edelleen jotain ihan muuta.

Totta tuo, mutta nyt on päässyt erottautumaan myös Android-massasta omaksi brändikseen.

Jos omaa brändiä haetaan niin jotenkin on erotuttava, ja sitähän Nokia periaatteessa tekeekin, saa nähdä riittääkö se.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: jka on 14.09.2012, 17:22:31
Onhan tuo vähän naurettavaa, että jollain kännykällä on "brändi" ja imago. Ihan sama kuin puhuisi, että taskulaskimella pitäisi olla brändi ja niitä myydään sen perusteella. Kapuloiden, vaikka niistä tulisi miten älykkäitä tahansa arvo on ihan sama kuin kaikella muullakin kulutuselektroniikalla. Millään muulla kulutuselektroniikan hilavitkuttimella ei ole brändiä, eikä niitä ole kännyköilläkään muutaman vuoden kuluttua. Vaikka Apple on pystynyt tämän brändäämäänkin, niin tuo tulee olemaan ohimenevää, eikä Apple sillä ikuisesti pysty ratsastamaan. Kännykän käyttökokemuksella pystyy loppujenlopuksi kilpailemaan yhtä hyvin kuin taskulaskimen käyttökokemuksella kun ala lopulta saturoituu ja väittäisin, että saturoitumispiste on varsin lähellä. Kukaan ei pysty enää oleellisesti keksimään mitään mullistavaa kuten ollaan nyt ensimmäistä kertaa nähty kapulamarkkinoillakin tämän syksyn tuotejulkistuksissa kaikkien valmistajien osalta. Edessä on kaikilla valmistajilla sama kuin PC:llä tai taskulaskimilla, myös Applen iHilavitkuttimilla.

Itseasiassa taskulaskimillakin on brändi Ja se on texas instrumets  TI 85 on laskinten I phone.

sivullinen.

Quote from: jka on 14.09.2012, 17:22:31
Onhan tuo vähän naurettavaa, että jollain kännykällä on "brändi" ja imago. Ihan sama kuin puhuisi, että taskulaskimella pitäisi olla brändi ja niitä myydään sen perusteella.

Siksi taskulaskimia ei enää myydäkkään. Sen sijaan Jaguaareja, Harley-Davidsoneja ja Pradan laukkuja myydään. Nikejäkin myydään; ne ovat vain lenkkarit.

Ihminen tarvitsee ainoastaan sisäistä lämpöä. Kaikki muu on luksusta ja turhaa. Sitä hankitaan vain mielikuvien takia. Because you're worth it.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Rubiikinkuutio

Quote from: jka on 14.09.2012, 17:22:31
Onhan tuo vähän naurettavaa, että jollain kännykällä on "brändi" ja imago. Ihan sama kuin puhuisi, että taskulaskimella pitäisi olla brändi ja niitä myydään sen perusteella.

Niillä on brändiä ja imagoa. Siis kalliimmilla graafisilla laskimilla. Viiden pennin kiinaelektronikalla ei ole brändiä, mutta muulla elektroniikalla on.

Quote
Kapuloiden, vaikka niistä tulisi miten älykkäitä tahansa arvo on ihan sama kuin kaikella muullakin kulutuselektroniikalla. Millään muulla kulutuselektroniikan hilavitkuttimella ei ole brändiä, eikä niitä ole kännyköilläkään muutaman vuoden kuluttua.

Tietokoneilla on brändiä, televisiolla on brändiä ja jopa pölynimureilla on brändiä. Laskevasti tuossa järjestyksessä, niin että ensimainituilla se vaikuttaa enemmän ja myöhemmillä vähemmän.

Kännyköiden brändäys ei ole katomassa, mutta uskon että tulet olemaan oikeassa siinämielessä että sen brändin merkitys tulee 10 vuoden aikavälillä varmasti laskemaan vähintään sinne tietokoneiden tasolle.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

jka

Quote from: Rubiikinkuutio on 14.09.2012, 17:32:48
Tietokoneilla on brändiä, televisiolla on brändiä ja jopa pölynimureilla on brändiä. Laskevasti tuossa järjestyksessä, niin että ensimainituilla se vaikuttaa enemmän ja myöhemmillä vähemmän.

Ei ole. Vai tunnustaako joku täällä, että on joskus ostanut jonkun noista ja maksanut siitä enemmän vain sen takia koska brändi?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: jka on 14.09.2012, 17:40:16
Quote from: Rubiikinkuutio on 14.09.2012, 17:32:48
Tietokoneilla on brändiä, televisiolla on brändiä ja jopa pölynimureilla on brändiä. Laskevasti tuossa järjestyksessä, niin että ensimainituilla se vaikuttaa enemmän ja myöhemmillä vähemmän.

Ei ole. Vai tunnustaako joku täällä, että on joskus ostanut jonkun noista ja maksanut siitä enemmän vain sen takia koska brändi?

http://www.fi.dyson.com/

VMJ

Quote from: Jani Rantala on 14.09.2012, 17:32:08
Quote from: jka on 14.09.2012, 17:22:31
Onhan tuo vähän naurettavaa, että jollain kännykällä on "brändi" ja imago. Ihan sama kuin puhuisi, että taskulaskimella pitäisi olla brändi ja niitä myydään sen perusteella. Kapuloiden, vaikka niistä tulisi miten älykkäitä tahansa arvo on ihan sama kuin kaikella muullakin kulutuselektroniikalla. Millään muulla kulutuselektroniikan hilavitkuttimella ei ole brändiä, eikä niitä ole kännyköilläkään muutaman vuoden kuluttua. Vaikka Apple on pystynyt tämän brändäämäänkin, niin tuo tulee olemaan ohimenevää, eikä Apple sillä ikuisesti pysty ratsastamaan. Kännykän käyttökokemuksella pystyy loppujenlopuksi kilpailemaan yhtä hyvin kuin taskulaskimen käyttökokemuksella kun ala lopulta saturoituu ja väittäisin, että saturoitumispiste on varsin lähellä. Kukaan ei pysty enää oleellisesti keksimään mitään mullistavaa kuten ollaan nyt ensimmäistä kertaa nähty kapulamarkkinoillakin tämän syksyn tuotejulkistuksissa kaikkien valmistajien osalta. Edessä on kaikilla valmistajilla sama kuin PC:llä tai taskulaskimilla, myös Applen iHilavitkuttimilla.

Itseasiassa taskulaskimillakin on brändi Ja se on texas instrumets  TI 85 on laskinten I phone.

Meinasin laittaa saman.

Terv. nimim. TI 85:n omistaja
Homma ^^!!

Rubiikinkuutio

Quote from: jka on 14.09.2012, 17:40:16

Vai tunnustaako joku täällä, että on joskus ostanut jonkun noista ja maksanut siitä enemmän vain sen takia koska brändi?

Siis ihan tosissasiko väität, että ihmiset eivät maksa enempää tietokoneista, televisioista ja pölynimureista sen mukaan mikä nimi niissä lukee?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

jka

Quote from: Rubiikinkuutio on 14.09.2012, 17:49:43
Quote from: jka on 14.09.2012, 17:40:16

Vai tunnustaako joku täällä, että on joskus ostanut jonkun noista ja maksanut siitä enemmän vain sen takia koska brändi?

Siis ihan tosissasiko väität, että ihmiset eivät maksa enempää tietokoneista, televisioista ja pölynimureista sen mukaan mikä nimi niissä lukee?

Ihan tosissako väität, että ihmiset maksaa Sonyn telkkarista enemmän kuin Samsungin tai Acerin tietokoneesta enemmän kuin HP:n pelkästään sen takia mitä niissä lukee?

Adolf Stege

Maksavat. Aika monikin. Esim autoissa tämä käy ilmi. Skoda, sillä on vieläkin joittenkin mielestä huono maine, vaikkakin kuuluu nykyään volkkari-konserniin.

Goman


Brändeillä on yllättävän suuri merkitys ostopäätöksiin. Saksalaiset ovat senkin tutkineet;
Erääseen tavarataloon pistettiin  kokeilumielessä tarjolle Kiinassa valmistettua radiomankkaa kahdella eri nimellä. Toinen nimi oli joku 'wingwangwong' , toinen nimi oli Grundig. Tuotteet olivat identtiset, niin ominaisuuksiltaan kuin päälle päinkin (nimeä lukuunottamatta). 
Erotuksena oli se, että Grundig oli tuplasti kalliimpi.  Se kävi siitä huolimatta hyvin kaupaksi !!!

Mutta varsinaiseen asiaan:
Suuret miljardiluokan yritykset kuten   Sony, Nokia, Ford, ABB ym.ym. harvemmin menevät konkkaan. Sen sijaan niiden osakkeiden arvo vaihtelee eri syistä paljonkin. Niillä on ' all time low' ja 'all time high' arvonsa. Sattuneesta syystä olen seurannut mm. Nokian ja Applen kurssikehitystä.

Väitän että Apple on nyt 'all time high' asennossa, ja Nokia puolestaan on nyt 'all time low' tilassa.
Usko on niin vahva että tankkasin Nokiaa menneenä kesänä hintaan 1,60.
Jokainen voi seurata missä kurssikäyrä nykyään menee. 

So far so good - sanoisin.

Rubiikinkuutio

Quote from: jka on 14.09.2012, 17:56:16

Ihan tosissako väität, että ihmiset maksaa Sonyn telkkarista enemmän kuin Samsungin tai Acerin tietokoneesta enemmän kuin HP:n pelkästään sen takia mitä niissä lukee?

Kyllä. Vaikka tulisivat samalta tehtaalta käytännössä miltei samanlaisella muotoilulla, niin kyllä. Usko laadusta riittää ja se on brändiä.

Joutessasi lue tuo viesti ajatuksella. Märehdi sitä vaikka hetki.

http://hommaforum.org/index.php/topic,72164.msg1114433.html#msg1114433
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

jka

Quote from: Goman on 14.09.2012, 18:10:31
Brändeillä on yllättävän suuri merkitys ostopäätöksiin. Saksalaiset ovat senkin tutkineet;
Erääseen tavarataloon pistettiin  kokeilumielessä tarjolle Kiinassa valmistettua radiomankkaa kahdella eri nimellä. Toinen nimi oli joku 'wingwangwong' , toinen nimi oli Grundig. Tuotteet olivat identtiset, niin ominaisuuksiltaan kuin päälle päinkin (nimeä lukuunottamatta). 
Erotuksena oli se, että Grundig oli tuplasti kalliimpi.  Se kävi siitä huolimatta hyvin kaupaksi !!!

Tuo ei ollut ihan se, mitä tässä ajoin takaa. Applen kohdalla puhutaan johtavasta markkina-asemasta omissa segmenteissään. Johtavaa markkina-asemaa ei pysty säilyttämän pelkällä brändillä. Siinä vaiheessa kun kilpailijat ovat kaikin puolin samalla tasolla iHilavitkuttimen kanssa niin sen markkinaosuus ei todellakaan ole 50-90% pelkästään sen takia, että sillä oli joskus mahdollisesti vahvempi brändi kuin muilla kilpailijoilla. Tottakai brändi vaikuttaa, mutta ei se niin paljon vaikuta ainakaan kulutuselektroniikassa, että pelkästään sillä "coastailemalla" säilytetään johtava markkina-asema.

Myöskään tuo automaailman esimerkki ei liity tässä suhteessa tähän. Mersulla on toki kovempi brändi kuin Skodalla, mutta Mersullakaan ei ole minkäänlaista johtavaa markkina-asemaa pelkästään brändinsä ansiosta. Kulutuselektroniikassa johtavan markina-aseman säilyttäminen pelkän brändin avulla on vielä vaikeampaa, käytännössä mahdotonta. Yksikään kulutuselektoniikan toimija ei ole pystynyt säilyttämään johtaavaa markkina-asemaa pelkästään aikaisemmin luodulla brändillä. En todellakaan usko, että Applekaan pystyy markkinajohtajuuttaan pitämään pelkästään brändinsä avulla tulevaisuudessa. Kyllä se vaatii edelleen oikeasti parempia tuotteita kuin kilpailijoilla tai muuten markkinaosuudet jaetaan taas tasan kaikkien kesken.

Rubiikinkuutio

#384
Quote from: jka on 14.09.2012, 18:40:46

En todellakaan usko, että Applekaan pystyy markkinajohtajuuttaan pitämään pelkästään brändinsä avulla tulevaisuudessa.

Ei Applella ole markinajohtajuutta: http://9to5google.files.wordpress.com/2012/07/screen-shot-2012-07-27-at-1-35-25-pm.png

Brändi ei ole ainoa asia, mutta brändi on yksi asia jonka takia yksistään kuluttaja on valmis maksamaan enemmän.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

jka

Quote from: Rubiikinkuutio on 14.09.2012, 18:44:21
Brändi ei ole ainoa asia, mutta brändi on yksi asia jonka takia yksistään kuluttaja on valmis maksamaan enemmän.

Et muuten vastannut kysymykseeni. Mistä telkkarimerkistä tai tietokoneesta olet siis valmis maksamaan enemmän kuin vastaavasta kilpailijasta vain sen takia mitä päällä lukee?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: jka on 14.09.2012, 18:50:16
Quote from: Rubiikinkuutio on 14.09.2012, 18:44:21
Brändi ei ole ainoa asia, mutta brändi on yksi asia jonka takia yksistään kuluttaja on valmis maksamaan enemmän.

Et muuten vastannut kysymykseeni. Mistä telkkarimerkistä tai tietokoneesta olet siis valmis maksamaan enemmän kuin vastaavasta kilpailijasta vain sen takia mitä päällä lukee?

Tietokoneissa Omppu ja Telkkareissa Sony ja Samsung

Rubiikinkuutio

Quote from: jka on 14.09.2012, 18:50:16
Mistä telkkarimerkistä tai tietokoneesta olet siis valmis maksamaan enemmän kuin vastaavasta kilpailijasta vain sen takia mitä päällä lukee?

Väitinkö minä, että itse olisin? Aivan! En muuten väittänyt. Siksi en sellaista ole väittänyt.

Pitääkö minun kannattaa maahanmuuton lisäämistä, että voin väittää että on olemassa ihmisiä jotkakannattavat maahanmuuton lisäämistä?

En silti väitä, ettikö Brändeillä olisi ostopäätöksiini alitajuisesti vaikutusta. Toki pyrin siihen, että ei olisi.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

jka

Quote from: Jani Rantala on 14.09.2012, 18:52:32
Quote from: jka on 14.09.2012, 18:50:16
Quote from: Rubiikinkuutio on 14.09.2012, 18:44:21
Brändi ei ole ainoa asia, mutta brändi on yksi asia jonka takia yksistään kuluttaja on valmis maksamaan enemmän.

Et muuten vastannut kysymykseeni. Mistä telkkarimerkistä tai tietokoneesta olet siis valmis maksamaan enemmän kuin vastaavasta kilpailijasta vain sen takia mitä päällä lukee?

Tietokoneissa Omppu ja Telkkareissa Sony ja Samsung

Miksi maksat tietoisesti jostain kulutuselektroniikan hilavitkuttimesta enemmän kuin on tarpeen jotta saat saman käyttökokemuksen?

Sour-One

Quote from: Jani Rantala on 14.09.2012, 18:52:32
Quote from: jka on 14.09.2012, 18:50:16
Quote from: Rubiikinkuutio on 14.09.2012, 18:44:21
Brändi ei ole ainoa asia, mutta brändi on yksi asia jonka takia yksistään kuluttaja on valmis maksamaan enemmän.

Et muuten vastannut kysymykseeni. Mistä telkkarimerkistä tai tietokoneesta olet siis valmis maksamaan enemmän kuin vastaavasta kilpailijasta vain sen takia mitä päällä lukee?

Tietokoneissa Omppu ja Telkkareissa Sony ja Samsung

Näin ihmiset on valmiit tekemään. Niin se vain menee. Lumia on hyvä puhelin, mutta kokonaisvaltainen ajattelu puuttuu Nokialta.