QuoteMaailma muuttuu, ja perinteisten arvojen kirkko haluaa muuttua mukana. Kirkossa soivat sävelet ovat jääneet ajan kulusta jälkeen, sillä virsikirjan edellinen päivitys on vuodelta 1986.
- Kirkolliskokouksesta tuli aloite, että voisimme lähteä hakemaan uusia teemoja vanhojen virsien rinnalle. Yksi tärkeä uusi teema on monikulttuurisuus, Maskun kanttori Jenni Urponen sanoi Ylen aamu-tv:ssä torstaina.
Urponen valmistelee uusia virsiä yhdessä muusikko Pekka Nymanin kanssa. Myös Nyman pyrkii hakemaan kansainvälisiä säveliä uusiin virsiin.
- Virsikirja on melodisesti hyvinkin rikas, mutta mielestäni se kaipaa lisää säveliä, jotka tunnetaan eri puolella maailmaa.
Perinteiden rinnalle
Varsinaisesta virsikirjan uudistamisesta ei ole kysymys, vaan valmisteilla on lisäosa, joka ilmestyy vihkosena virren 632 väliin. Mitään valintoja uusista virsistä ei ole vielä tehty.
Vaikka virsikirjan uudistaminen on tiedossa jossain vaiheessa tulevaisuudessa, eivät uusien virsien valmistelijat pysty sanomaan, tulevatko uudet virret mukaan päivitettyyn virsikirjaan. Arkuus muuttaa perinteisiä virsiä ei tule uusien virsien luojien mukaan olemaan ongelma.
- Emme ole uudistamassa, vaan täydentämässä olemassa olevaa virsikirjaa. Monet ihmisten lempivirret on vuoden 1986 päivityksessä lisättyjä. Katsotaan, millaisia lempivirsiä näistä voisi tulevaisuudessa syntyä, Urponen sanoo.
http://yle.fi/uutiset/kirkko_haluaa_virsia_monikulttuurisuudesta/6706961
Minnehän unohtui näin pride-viikon kunniaksi myös omat virret homoille, lesboille ja transuille?
"Ystävä sä Lapsien", feat. Muhammed?
Kirkkojen kellotornit voisi muuttaa minareeteiksi ja kirkkoja voitaisiin alkaa kutsua moskeijoiksi. Sitten koko kirkkolaitos lahjoitettaisiin muslimeille.
Taitaa monikulttuurisuus olla kirkolle evankeliumia väkevämpi tiennäyttäjä.
Quote from: Sivusta seuraaja on 27.06.2013, 09:01:19
Yksi tärkeä uusi teema on monikulttuurisuus, Maskun kanttori Jenni Urponen sanoi Ylen aamu-tv:ssä torstaina.
:facepalm:
Ja mädättäjänä häärii jälleen nainen!
Kyllä naiset ovat olleet pääosassa sanoman vesityksessä.
Tässähän olisi varsinaisen sanoituskilpailun paikka.
Edit: tuonne näköjään voikin lähettää omia ehdotuksia.
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp2?open&cid=Content3E1CC4 (http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp2?open&cid=Content3E1CC4)
Kirkko haluaa virsiä monikulttuurisuudests, mutta haluaako seurakunta. Minkäköhänlaisia nekin virret tulee olemaan ja mitä tekemistä niillä on kristinuskon kanssa.
Vanhan mummon sielu varmasti rauhoittuu ja lepää kun saa kuulla monikulttuurisuus-värssyjä. Sitä elämän ehtoopuolella oleva vanhus kaipaakin.
Baabelin portto hallitsee kirkkoa !
Voi Jenni, Dies Irae on ainoo kunnon virsi. Etenkin Wendy Carlosin sovituksena.
Monikulttuuri on ihan jees, etenkin, jos viha Suomen ryssän kirkkoa kohtaan on loppunut.
Kuten tuolla Suomi ennen ruotsalaisia ja kristinuskoa -ketjussa todettiin, alkuperäinen suomalainen kulttuuri piti tuhota silloin. Ysärinä muinaisuskoa harjoitti enää Kuisman Väinö. Nyt ei vissiin enää kukaan. Viva islam!
Lisätään sinne virsikirjaan pari minareetti-joikua ja muutama afrikkalainen sotahuuto, niin homma on bueno. Ja sisäsivulle näkyvälle paikalle "allahu akbar".
Kai se nyt on itsestään selvä kaikille mitä monikulttuurisuutta tässä taas tarkoitetaan(Afrikka+lähi-itä). Jos en väärin muista, niin virsikirjasta löytyy jo vanhastaan ainakin saksalaisia ja ruotsalaisia virsiä, mutta sehän ei ole sitä nykykäsityksen mukaista virallista ja "oikeaa" monikulttuurisuutta.
Luterilaiselle kirkolle minulla on yksi viesti: GTFO!
QuoteBaabelin torni (uudessa raamatunkäännöksessä Babylonin torni, heprean sanasta B?bhel, 'sekaannus', assyrialais-babylonialaisesta sanasta b?b-ili, 'Jumalan ovi') oli muun muassa Raamatun Ensimmäisen Mooseksen kirjan kertomuksen (1. Moos. 11) mukaan korkea torni, jota Nooan jälkeläiset[1] ryhtyivät rakentamaan vedenpaisumuksen jälkeen Baabelin[2] kaupunkiin.
Raamatun mukaan ihmiskunta tunsi olevansa yksikielinen ja yksimielinen, ja he halusivat rakentaa tornin maamerkiksi ja tavoittaakseen taivaan. Siksi Jumala sekoitti ihmisten kielet ja ihmiset hajaantuivat ympäri maailmaa. Kertomus on Raamatun selitys ihmisroduista ja ihmiskunnan jakautumisesta eri kansoihin, joilla on omat kielensä.
Nyt kirkko yrittää sulauttaa kaikki yhdeksi. Sitä kutsutaan monikulttuuriksi. Mutta kaikki pannaan samaan virsikirjaan yhdellä kielellä. Tässähän alkaa pelottaa, koska tälle tapainturmelukselle joku taho laittaa stopin. Ovatkohan tuontiromput heinäsirkkojen roolissa. Ovatko vitsaukset jo alkaneet?
Lisää vaan tämmöistä, niin kansa inhoaa mokua entistäkin syvemmin. ;)
Jos monikultturisuus tarkoittaa tässä tapauksessa vieraskielisten virsien suomentamista, niin siinä mitään pahaa ole. Mutta veikkaan, että kyllä se on taas sitä ihan itseään.
Quote from: Sivusta seuraaja on 27.06.2013, 09:01:19
http://yle.fi/uutiset/kirkko_haluaa_virsia_monikulttuurisuudesta/6706961
Minnehän unohtui näin pride-viikon kunniaksi myös omat virret homoille, lesboille ja transuille?
Kirkonpolttajat ja muut lampaanveressä kylpevät tarvitsevat myös omat hevipiisit virsikirjaan.
Oikeastaan tämä ei liikuta minua millään tavoin kun en ole enää kirkon jäsen. Ja kun näitä kirkon henkilökunnan ulostuloja lukee niin olen entistä vakuuttuneempi, että tein oikean ratkaisun. Suosittelen muillekin kirkon jättämistä.
Kirkon alennustila on aivan käsittämätön >:(
En tunnista nykyistä kirkkoa enää sellaiseksi mitä se oli päästessäni ripille puhumattakaan lapsuuteni kirkosta.
Vaikea uskoa, että kyseessä on sama instituutio joka tuki ja lohdutti isiämme ja isoisiämme heidän torjuessaan
monikulttuurin rynnistystä kirjaimellisesti henkensä kaupalla.
Kirkolle muutama monikulttuurinen virsi.
Saa suorittaa tässä ketjussa :)
Kyllä virsikirjasta löytyy jo afrikkalaisia virsiä. Pari vuotta sitten kummipojan rippitilaisuudessa Kirkkonummen kirkossa soi "Nkosi sikelel iafrika" suomennettuna. Se on Etelä-afrikan kansallislaulu.
Wikipedia tietää seuraavaa.
Jaakko Löytty on sanoittanut sävelmän alkuosion sävelelle laulun "Kuule, Isä taivaan, pyyntö tää", joka on virsikirjan virsi 501
QuoteAllah, there's only one God and Jesus was his Messenger. Allah, La ilaha illa'allah;
Allah, there's only one God and Moses was his Messenger. Allah, La ilaha illa'allah;
Allah, there's only one God and Abraham was his Messenger. Allah, La ilaha illa'allah;
Allah, there's only one God and Noah was his Messenger. Allah, La ilaha illa'allah;
Allah, there's only one God and he created Adam, and we are the children of Adam. Allah,
La ilaha illa'allah;
Allah, there's only one God and Muhammed is his Messenger. Allah, La ilaha illa'allah.
Lyhyestä virsi kaunis!
Abdikar osman Husseinin rikosrekisteriotteesta saisi oivan multikultti virren.
Kirkon tunnustus ja tehtävä
Suomen evankelis-luterilainen kirkon tunnustus perustuu kolmeen lähteeseen, jotka ovat tärkeysjärjestyksessä
•Pyhä Raamattu,
•Kolme vanhan kirkon uskontunnustusta, sekä
•Evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuskirjat.
Raamattu liittää luterilaisen kirkon kristinuskon apostoliseen perustaan ja uskontunnustukset jakamattoman kirkon perinteeseen.
Kirkolliskokouksen ja piispainkokouksen hyväksymät asiakirjat, kuten Katekismus, Kirkkokäsikirja, Virsikirja ja Kirkkolainsäädäntö ja ekumeeniset sopimukset ovat kirkon tunnustuksen ajankohtaista ja yhteisesti hyväksyttyä tulkintaa. Viime kädessä kaikella kirkon julistus-, kasvatus- ja palvelutoiminnalla on tunnustuksellinen luonne. Kaikkea oppia on tutkittava ja arvioitava Jumalan pyhän sanan mukaan.
Kirkkolain 1 luvun 1 §:ssä määritellään kirkon tunnustus seuraavanlaisesti:
Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä Raamattuun perustuvaa kristillistä uskoa, joka on lausuttu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä luterilaisissa tunnustuskirjoissa. Kirkon tunnustus ilmaistaan lähemmin kirkkojärjestyksessä.
Kirkkojärjestyksen 1 luvun 1 § ilmaisee tunnustuksen seuraavasti:
Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu Jumalan pyhään sanaan, Vanhan ja Uuden testamentin profeetallisiin ja apostolisiin kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että kaikkea oppia kirkossa on tutkittava ja arvioitava Jumalan pyhän sanan mukaan.
Kirkkolain 1 luvun 2 §:ssä määritellään kirkon tehtävä:
Tunnustuksensa mukaisesti kirkko julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja sekä toimii muutenkin kristillisen sanoman levittämiseksi ja lähimmäisenrakkauden toteuttamiseksi.
(snip)
http://www.helsinginhiippakunta.evl.fi/koulutus_ja_toiminta/ordinaatiot/papin_paras_tawara/1_kirkon_tunnustus_ja_tehtava/
En näe, että tässä mainittaisiin monikulttuurin edistäminen, vieraiden uskontojen suosiminen tai mikään muu moku/viherhörhö sekoilu :facepalm:
Kamelin selkä natisee nyt todella uhkaavasti, kunhan pääsen kotiin niin keskustelen asiasta emännän kanssa ja avaamme sivun: https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/
Erityisesti haluan lähettää terveisiä Irja Askolalle :flowerhat:
"En näe, että tässä mainittaisiin monikulttuurin edistäminen, vieraiden uskontojen suosiminen tai mikään muu moku/viherhörhö sekoilu"
Kyllä ne aikanaan jonnekin kirkkolakiin kirjataan, odotas vaan. Jo nyt olen kuullut puhuttavan, notta "samaan Jumalaanhan me uskotaan", niin kristityt kuin muslimit.
Quote from: jopparai on 27.06.2013, 09:48:05
Kyllä virsikirjasta löytyy jo afrikkalaisia virsiä. Pari vuotta sitten kummipojan rippitilaisuudessa Kirkkonummen kirkossa soi "Nkosi sikelel iafrika" suomennettuna. Se on Etelä-afrikan kansallislaulu.
Wikipedia tietää seuraavaa.
Jaakko Löytty on sanoittanut sävelmän alkuosion sävelelle laulun "Kuule, Isä taivaan, pyyntö tää", joka on virsikirjan virsi 501
Jutussa sanottiin näin:
Virsikirja on melodisesti hyvinkin rikas, mutta mielestäni se kaipaa lisää säveliä, jotka tunnetaan eri puolella maailmaa.Onko siis paha asia jos virsikirjaan tulee lisää samantyyppistä settiä kuin virsi 501? Onko virsi 501 mokutusta?
Yksikin monikulttuurisuutta ylistävä virsi ja minä loikkaan ortodoksiseen seurakuntaan. En kestä tätä kerettiläisyyttä siinä kirkkokunnassa, joka perustettiin juuri puhdistamaan läntinen kristikunta mädännäisyydestä. Kirkon johtajille vaan tervemenoa helvetin syvimpään onkaloon Luciferin tykö!
Quote from: Tragedian synty on 27.06.2013, 10:13:27
Yksikin monikulttuurisuutta ylistävä virsi ja minä loikkaan ortodoksiseen seurakuntaan. En kestä tätä kerettiläisyyttä siinä kirkkokunnassa, joka perustettiin juuri puhdistamaan läntinen kristikunta mädännäisyydestä. Kirkon johtajille vaan tervemenoa helvetin syvimpään onkaloon Luciferin tykö!
No se sakki nyt on "predestinoitu" helvettiin kuten hienosti sanotaan. ;)
QuoteMaailma muuttuu, ja perinteisten arvojen kirkko haluaa muuttua mukana. Kirkossa soivat sävelet ovat jääneet ajan kulusta jälkeen, sillä virsikirjan edellinen päivitys on vuodelta 1986.
Onko se todella niin saatanan vaikea ymmärtää, että kaikkien instituutioiden ja traditioiden ei tarvitse muuttua ajan mukana? Miksi niiden pitäisi muuttua? Onneksi olen jo ajat sitten eronnut kirkosta.
Quote- Kirkolliskokouksesta tuli aloite, että voisimme lähteä hakemaan uusia teemoja vanhojen virsien rinnalle. Yksi tärkeä uusi teema on monikulttuurisuus, Maskun kanttori Jenni Urponen sanoi Ylen aamu-tv:ssä torstaina.
Miksi monikulttuurisuuden tulisi kuulua teemana virsien joukkoon? Onko kirkolliskokoukseen osallistuneiden henkilöiden mielessä käynyt, että kaikki ev.-lut. -kirkkoon kuuluvat kristityt eivät välttämättä kannata monikulttuurisuutta?
Quote from: Miniluv on 27.06.2013, 09:43:08
Kirkolle muutama monikulttuurinen virsi.
Saa suorittaa tässä ketjussa :)
Tässä kaunein ulkomainen monikulttuurinen virsi. Herkkä ja osin avantgardistinenkin tulkinta kirvoittaa aina kyyneleen silmäkulmaan. Voisimmeko kuulla tällaista musiikkia jatkossa Suomenkin kirkoissa?
http://www.youtube.com/watch?v=blED3Sl2hOc (http://www.youtube.com/watch?v=blED3Sl2hOc)
Quote from: nimierkki on 27.06.2013, 10:10:59
Quote from: jopparai on 27.06.2013, 09:48:05
Kyllä virsikirjasta löytyy jo afrikkalaisia virsiä. Pari vuotta sitten kummipojan rippitilaisuudessa Kirkkonummen kirkossa soi "Nkosi sikelel iafrika" suomennettuna. Se on Etelä-afrikan kansallislaulu.
Wikipedia tietää seuraavaa.
Jaakko Löytty on sanoittanut sävelmän alkuosion sävelelle laulun "Kuule, Isä taivaan, pyyntö tää", joka on virsikirjan virsi 501
Jutussa sanottiin näin: Virsikirja on melodisesti hyvinkin rikas, mutta mielestäni se kaipaa lisää säveliä, jotka tunnetaan eri puolella maailmaa.
Onko siis paha asia jos virsikirjaan tulee lisää samantyyppistä settiä kuin virsi 501? Onko virsi 501 mokutusta?
Ei tuo minunkaan mielestäni mokutusta ole ja kaunis laulu (siis varsinkin se alkuperäinen). Sanat kai sen mahdollisen mokutuksen tekevät. kauniiden melodioiden käyttö ei liene kellekään ongelma, vaikka ne olisikin lainattu muulta.
Jostain syystä sain mielikuvan, jossa hyvin ruskettunut tyyppi gangstaräppää saarnastuolista "virsiä" mummoille.
Naapurissa tämäkin on jo "ratkaistu":
Lucia-rap (http://www.youtube.com/watch?v=317JDjQnoT4)
Tämä Rami Leskisen kirjoittama Sarastuslehden artikkeli sopii lukea tämän(kin) ketjun yhteydessä:
http://sarastuslehti.com/2013/02/07/totuuden-henki-johda-sina-meita-harhaan-eli-kuinka-kulttuurimarxismin-henki-taytti-valtionkirkon/
QuoteLähempi tarkastelu paljastaa, että luterilaisessa kirkossa vaikuttaa nykyään iso joukko pappeja, joiden moraaliset asenteet ovat liberaalempia kuin keskivertokansalaisilla, eivätkä he epäröi julistaa radikalismiaan myös maallisilla foorumeilla.
Tässä olisi kontribuutioni kirkolle. Taatusti monikulttuurinen teksti & virren 440 sävel. Saa käyttää!
Jo islam vallan saapi, Resitoi taivaaseen.
Se shariaa ennustaapi, Vie kansat kurjuuteen.
Hosnit Herran oikeutta nyt täällä julistaa.
Ken vanhaa hurskautta uskaltais puolustaa?
Nyt viekas vilppi täällä On noussut kunniaan,
On taqiya vallan päällä Ja kitman voimassaan.
Ei kuulla dhimmin ääntä, Ateistia sorretaan,
Ja lainkin Umma vääntää Mohammedia puoltamaan.
Kas, muiden leivän syövät Nuo oikein uskovat.
He kristittyä lyövät myös muita vainoovat.
He dhimmin ahdistaapi Kuin käärme kiukussa,
Pääkääreensä tukkeaapi Tuon raukan huudolta.
He armotonna veivät Jizyat kaikkien.
He söivät dhimmin leivät, On Allah nähnyt sen.
Hän vanhurskaast' viel' kostaa Jihadistisille,
Rankaisee ansiosta kost musumulqvistille.
Vaan voitonpäivän kerran nuo nuivat näkevät,
Voimaannutus Homman, lyö väärät väkevät.
Oi Mestari sa viisas, meidät myös innoita.
Ja nuivan pyynnöt täytä Ja päästä vaivasta.
Quote from: jopparai on 27.06.2013, 10:24:33
Quote from: nimierkki on 27.06.2013, 10:10:59
Quote from: jopparai on 27.06.2013, 09:48:05
Kyllä virsikirjasta löytyy jo afrikkalaisia virsiä. Pari vuotta sitten kummipojan rippitilaisuudessa Kirkkonummen kirkossa soi "Nkosi sikelel iafrika" suomennettuna. Se on Etelä-afrikan kansallislaulu.
Wikipedia tietää seuraavaa.
Jaakko Löytty on sanoittanut sävelmän alkuosion sävelelle laulun "Kuule, Isä taivaan, pyyntö tää", joka on virsikirjan virsi 501
Jutussa sanottiin näin: Virsikirja on melodisesti hyvinkin rikas, mutta mielestäni se kaipaa lisää säveliä, jotka tunnetaan eri puolella maailmaa.
Onko siis paha asia jos virsikirjaan tulee lisää samantyyppistä settiä kuin virsi 501? Onko virsi 501 mokutusta?
Ei tuo minunkaan mielestäni mokutusta ole ja kaunis laulu (siis varsinkin se alkuperäinen). Sanat kai sen mahdollisen mokutuksen tekevät. kauniiden melodioiden käyttö ei liene kellekään ongelma, vaikka ne olisikin lainattu muulta.
"Kirkko haluaa virsiä monikulttuurisuudesta" < tämä on uudistuksen syy ja se on huono syy. Jos motiivi on lisää hyviä, koskettavia ja kauniita virsiä, niin se olisi hyvä syy. nythän tässä tarve on mokuttajilla saada mokutustusvirsiä. Jos lisätään suomalaiseen virskirjaan vaikka
amazing grace niin sehän olisi hyvä juttu ja paikallaan, mutta ilmeisesti tällainen anglosaksinen vanha virsi ei ole sellaista mitä nyt haetaan.
Koko juttuhan etenee täysin "Frankfurtin kolukunnan" oppien mukaisesti.
Frankfurtin kolukunnan teesit:
1. Luotu käsite: rasistiset rikokset
2. Jatkuva muutoksentila aiheuttamaan sekaannusta
3. Opetusta seksistä ja homoseksuaalisuudesta lapsille
4. Koulujen ja opettajien arvovallan heikentäminen
5. Valtava maahanmuutto tuhoamaan identiteetti
6. Ylettömän juomisen edistäminen
7. Kirkkojen tyhjentäminen
8. Epäluotettava oikeusjärjestelmä ja ennakkoluulot rikoksen uhreja kohtaan
9. Riippuvuus valtiosta tai valtion avustuksista
10. Tiedotusvälineiden ohjaus ja vaimentaminen
11. Kannustetaan perheiden hajoamista
http://fi.wikipedia.org/wiki/Frankfurtin_koulukunta
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html
http://isovimma.blogspot.fi/2011/02/frankfurtin-koulukunta-salaliitto.html
Onneksi en ole enää ollut kirkon jäsen pitkään aikaan.
Koska monikulttuurisuus ei suoranaisesti tarkoita ihonväriä, monikulttuuriset yhdistävät iloisesti luterilaisen, islamilaisen ja buddhalaisen opin, ehkä islamia hivenen enemmän korostaen.
Miten olisi, vaikken riimittelyä osaakaan. Sävelkin on jo itselläni päässä:
Toi Jeesus ristin ja käänsi poskensa
Vaan Mohammed toi miekan, ja löi vihollista ensiksi
Kaksi profeettaa saman Jumalan
joilta viisautta ammennan
Ei antanut Jeesus hairahtanutta kivittää
Vaan Mohammed raiskasi Safiyahin sotasaalina
Kaksi rauhan uskontoa saman Jumalan
Yhteinen on taivasmatkamme
Saatana on meillä täällä,
häärii evlut kirkon päällä.
Vasemmisto perheet murhaa,
houkuttelee lapset turhaan.
Kristikansan piispat pahat
niitä vaivaa pelkät rahat.
Armoa ei saa moku Suomi,
lapsiansa kutsuu tuoni.
Moku syntyessään kuolee,
sitä ennen arkut vuole.
Muista oikea ja väärä
älä usko tättähäärää.
Jumalaan sä siksi usko
että eloon päivät näät.
eikä kaikki turhaks jää
niinkuin monikulttuuri.
niinkuin monikulttuuri.
En kyllä sinällään näe tässä uudistuksessa mitään väärää. Esimerkiksi hyvin monelle tuttu virsi Hoosianna! (Daavidin Poika, kiitetty olkoon hän...), on liitetty virsikirjaan vuonna 1986. Uudet virret eivät siis välttämättä ole huonoja. Eivätkä toisaalta sellaisetkaan virret, jotka ovat taustaltaan "monikulttuurisia". Tyyppiesimerkki on vaikkapa myös hyvin tunnettu "Kuule, Isä taivaan, pyyntö tää", jonka on säveltänyt tummaihoinen afrikkalainen.
Jos virsikirjaan otetaan muualta tuttujen virsien säveliä ja tehdään niihin suomenkieliset sanat, en näe mitä vikaa tässä on. Kirkon perimmäinen missio pitäisi kai olla levittää kristinuskon sanomaa kaikille, myös Suomen ulkopuolella asuville, sekä niille, jotka asuvat Suomessa, mutta ovat syntyneen muualla.
Eri asia on sitten, jos kirkko yrittää tehdä itsestään trendikkään ottamalla virsikirjaan jotain Jeesus-räppejä ja korvaamalla kristinuskolle oleelliset elementit ja sanat jollain kierräytystä ihannoivilla lauluilla tai esimerkiksi ylistämällä sitä Muhammedia Jeesuksen rinnalla.
Itselleni tuli ketjun otsikon nähdessäni ensimmäisenä mieleen, että kirkko tekee virsiä monikulttuurisuudesta niin, että niissä Jumalan sijaan ylistetään monikulttuurisuutta. Kirkon johdossa ja sen äänenkannattajissa tähän on tietysti jo siirretty ajat sitten. Onhan se tosiaan vähän vanhanaikaista, kun enkeli taivaan ilmoittaa, että meille on syntynyt Herra. Ehkä enkeli voisi uudessa versiossa kertoa, kuinka maahanmuutto tuo selvät säästöt.
Tähän siis ei vielä olla menty, mutta ehkä seuraavassa päivityksessä jo.
Vissiin aika moni täällä ymmärtänyt, että virsikirjoissa jatkossa ylistettäisiin Herran sijaan monikultturismia. Tästä nyt kuitenkaan ei ole kysymys. Komppaan tuota mitä "Ant." kirjoitti tuossa ylempänä.
Quote from: SimoMäkelä on 27.06.2013, 09:20:01
Kirkko haluaa virsiä monikulttuurisuudests, mutta haluaako seurakunta. Minkäköhänlaisia nekin virret tulee olemaan ja mitä tekemistä niillä on kristinuskon kanssa.
Vanhan mummon sielu varmasti rauhoittuu ja lepää kun saa kuulla monikulttuurisuus-värssyjä. Sitä elämän ehtoopuolella oleva vanhus kaipaakin.
Minulla tuli tästä kommentista mieleen mielikuva jossa itä-romanit ensin ryöstävät jonkun mummon rahat ja korut (aviomies-vainajasta muistuttava vihkisormus jne.) kadulla, ja sitten mummo menee kirkkoon, ja siellä veisataankin virsiä kiertelevistä maan kurjista romaneista, jotka ovat lähimmäisiämme, ja sorrettuja.
Samoin jos jonkun lähisukuun kuuluu (joukko)rikastuksen uhri, niin virret siitä miten muslimitkin uskovat loppujen lopuksi samaan Jumalaan, voivat kuulostaa vähän kitkeriltä.
Quote from: John on 27.06.2013, 11:14:10
Vissiin aika moni täällä ymmärtänyt, että virsikirjoissa jatkossa ylistettäisiin Herran sijaan monikultturismia. Tästä nyt kuitenkaan ei ole kysymys. Komppaan tuota mitä "Ant." kirjoitti tuossa ylempänä.
Valitettavasti tuohon suuntaan ollaan menossa ja kiihtyvää tahtia ja pikkusormea tässäkin jälleen ojennellaan. Vaikka kyse olisikin herran ylistyksestä noissa mokuvirsissäkin, niin kyllähän tässä jo kävi ilmi, että mukana on hieman myös moktutuksen ylistystä. Tuo kanttoritar tuolla jo sanoi, että:
QuoteKirkolliskokouksesta tuli aloite, että voisimme lähteä hakemaan uusia teemoja vanhojen virsien rinnalle. Yksi tärkeä uusi teema on monikulttuurisuus, Maskun kanttori Jenni Urponen sanoi Ylen aamu-tv:ssä torstaina.
Eli lähtökohta ei ole hyvät uudet virret vaan UUDET TEEMAT.
Älkää oko hyväuskoisia hölmöjä. Mokutushan tuossa on se tärkein aspekti. Suomalaisen virsikirjan virret eivät kelpaa mamuille ja mokuttajile, vaan tarvitaan eri biisejä.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja askel mokutuksen suuntaan on askel pois opin ytimestä (jälleen). Askeleet ovat peiniä, mutta 70-luvulta lähtien niitä pieniä askelia on otettu niin monia, että kirkko onkin jo kriisissä ja hajaannuksen tilassa.
Aina kun kirossa tehdään muutosta omista tarpeista lähtien niin mennään metsään. Itseasiassa naispappeuskaan ei lähtenyt opillisista sekoista käsin vaan naisten omista tarpeista. Voi olla, että naispappeudelle on teologiset perusteet, mutta naispappeus tuotiin kirkkoon naisten tarpeista eikä uskonnollisista syistä.
Nyt on kirkon piirisä henkilökohtaisia suvismokutustarpeita ja tin päässä on hajaannuksen lisääntyminen jos tarpeita noudatetaan.
1. Alluha akbar lausuin näin:
Miks hämmästyitte säikähtäin?
Mä suuren ****** viritin
ja vyötärölle piilotin.
...
10. Nyt allahille kunnia
kun antoi muhamettinsa.
Siit imaamitkin laulavat
la ilaha ill allahu.
Meillä on rento meininki, meidän laulukirjassa on myös Lutherin virsiä, joten voisimme varmaan lainata muutaman monikulttuurisen virsikirjaan:
http://www.youtube.com/watch?v=NOxMzNLiEEY
Tää on traagista. Kirkko on hylännyt Jumalan. Se palvoo Jumalan sijaan ihmistä, luotua Luojan sijasta.
Tosin ihmisrakkaus kuuluu osana kristinuskoon, mutta Itse Herraa Jumalaakin voitaisiin joskus muistaa.
Kristinuskon ydinsanoma on nk. evankeliumi, eli saarna ihmisen syntisyydestä ja sen tähden Jumalan sulasta hyvyydestä ja armosta ihmisille Itse lahjoittamansa sovitus, eli pelastus.
Häh? Mitä se ny kirjoittaa? Ei tommosia jeesusjuttuja edes kirkkoon! Kirkossa pitää olla kivaa, ketkä tommosta sovitusta haluaa kuulla? Emmä tarvi mitää ihme pelastusta!
Moku-karnevaali olis hyvä juttu. :facepalm:
QuoteVissiin aika moni täällä ymmärtänyt, että virsikirjoissa jatkossa ylistettäisiin Herran sijaan monikultturismia. Tästä nyt kuitenkaan ei ole kysymys.
Tai sitten tästä juurikin on kysymys.
Quote from: siviilitarkkailija on 27.06.2013, 11:46:32
QuoteVissiin aika moni täällä ymmärtänyt, että virsikirjoissa jatkossa ylistettäisiin Herran sijaan monikultturismia. Tästä nyt kuitenkaan ei ole kysymys.
Tai sitten tästä juurikin on kysymys.
No ei ole. Otsikot on repäisty jonkun random kanttorin puheista.
Mutta mihin on unohdettu iloiset sateenkaarivirret? Nyt, kun on Helsinki-Pride viikko, myös tämä asia on huomioitava.
Jeesushan piti mekkoa ja ei saanut lapsia, joten...
Quote from: normi on 27.06.2013, 11:31:42
Quote from: John on 27.06.2013, 11:14:10
Vissiin aika moni täällä ymmärtänyt, että virsikirjoissa jatkossa ylistettäisiin Herran sijaan monikultturismia. Tästä nyt kuitenkaan ei ole kysymys. Komppaan tuota mitä "Ant." kirjoitti tuossa ylempänä.
Valitettavasti tuohon suuntaan ollaan menossa ja kiihtyvää tahtia ja pikkusormea tässäkin jälleen ojennellaan. Vaikka kyse olisikin herran ylistyksestä noissa mokuvirsissäkin, niin kyllähän tässä jo kävi ilmi, että mukana on hieman myös moktutuksen ylistystä. Tuo kanttoritar tuolla jo sanoi, että: QuoteKirkolliskokouksesta tuli aloite, että voisimme lähteä hakemaan uusia teemoja vanhojen virsien rinnalle. Yksi tärkeä uusi teema on monikulttuurisuus, Maskun kanttori Jenni Urponen sanoi Ylen aamu-tv:ssä torstaina.
Eli lähtökohta ei ole hyvät uudet virret vaan UUDET TEEMAT.
Älkää oko hyväuskoisia hölmöjä. Mokutushan tuossa on se tärkein aspekti. Suomalaisen virsikirjan virret eivät kelpaa mamuille ja mokuttajile, vaan tarvitaan eri biisejä.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja askel mokutuksen suuntaan on askel pois opin ytimestä (jälleen). Askeleet ovat peiniä, mutta 70-luvulta lähtien niitä pieniä askelia on otettu niin monia, että kirkko onkin jo kriisissä ja hajaannuksen tilassa.
Aina kun kirossa tehdään muutosta omista tarpeista lähtien niin mennään metsään. Itseasiassa naispappeuskaan ei lähtenyt opillisista sekoista käsin vaan naisten omista tarpeista. Voi olla, että naispappeudelle on teologiset perusteet, mutta naispappeus tuotiin kirkkoon naisten tarpeista eikä uskonnollisista syistä.
Nyt on kirkon piirisä henkilökohtaisia suvismokutustarpeita ja tin päässä on hajaannuksen lisääntyminen jos tarpeita noudatetaan.
Tuo kommentti monikulttuurisuudesta kuitenkin jatkuu näin:
QuoteUrponen valmistelee uusia virsiä yhdessä muusikko Pekka Nymanin kanssa. Myös Nyman pyrkii hakemaan kansainvälisiä säveliä uusiin virsiin.
- Virsikirja on melodisesti hyvinkin rikas, mutta mielestäni se kaipaa lisää säveliä, jotka tunnetaan eri puolella maailmaa.
Perinteiden rinnalle
Eli ainakin tässä uutisessa puhutaan sävelistä.
On tunnettua, että kirkon lehdissä ja kirkon johtajien puheissa on jo pitkään kannatettu hyvin liberaalia maahanmuuttopolitiikkaa täysin avoimesti. Yksittäiset seurakunnat ovat myös kapinoineet virkaavaltaa vastaan mm. tarjoamalla turvapaikkoja sellaisille maahanmuuttajille, joilla ei pitäisi olla oikeutta olla Suomessa. Ja toisaalta kirkon ulkomaanapu on sen nykyisen johtajansa aikana aloittanut kampanjan Israelia vastaan. Miljoona kertaa Israelia pahemmin ihmisoikeuksia rikkovia muslimimaita ulkomaanapu ei boikotoi vaan sen johtaja käy niitä ahkerasti ihailemassa ja niihin tukia kaatamassa.
Mutta virsiin ollaan hakemassa tämän uutisen perusteella vain säveliä muualta maailmasta. Virsikirjalla menee siis nyt ja jatkossakin kristillisesti, mikä on poikkeuksellista nykykirkossa.
Tietty sitähän voi miettiä jokainen tykönään että onkohan kirkon aktiivisin seurakuntalaisporukka pyytänyt virsiä monikulttuurillisuudelle vai onkohan kyseessä ihan oman henkilökunnan idea. Miltähän tuntuisi kun itse muuttaisi johonkin maahan, niin koulusta ylipäätään valmistuminen olisi uutisaihe, saisi helposti kutsuja puheohjelmiin, jos uskontoa joku loukkaisi niin valtakunnansyyttäjä veisi jutun eteenpäin ja korkein oikeus vielä koventaisi tuomiota, sitten yhdet kirkoissaan laulaisivat sinulle ylistyslauluja siitä monikulttuurisuudesta mitä tuot. Itse vaan rötöstelisi ja valittaisi rasismista joka käänteessä, rötöstelystä ei tulisi käytännössä minkäänlaista rangaistusta ja rasismijutuilla saisi rahaa haastatteluista.
Sellainen ihmemaahan on jo, tosin valkoinen mies ei ole sen ikoni vaan ylläpitäjä. Tasan ei käy onnenlahjat >:(
Quote from: IDA on 27.06.2013, 11:39:41
Meillä on rento meininki, meidän laulukirjassa on myös Lutherin virsiä, joten voisimme varmaan lainata muutaman monikulttuurisen virsikirjaan:
http://www.youtube.com/watch?v=NOxMzNLiEEY
Koreografia saisi olla parempi tossa esityksessä. Nythän tanssipojat makaa lattialla kuin kuolleet kampelat. Kostyymeihin ja esityslavaan on kyllä upotettu rahaa runsaasti, siitä piste.
Virsi 503.
Musta Säkki suojan antaa
1.
Musta Säkki suojan antaa.
Se on vapaus jokaisen.
Lapsen kasvot huivin kätköön
se on tae neitsyyden.
Se ei vihjaa, se ei keimaa,
se on vapaus naisien.
Säkissä on turvallista.
Se on vaate jokaisen.
Mustan säkin sisällä
nauraa saa ja itkeä.
2.
Musta Säkki suojan antaa.
Peittää silmän tummuneen.
Koko suvun kunniaa
säkissä voi puolustaa.
Säkki on päässä päivän työssä
peittäen ja jemmaten,
verhot kiinni kesäyössä.
Se on muoti ikuinen.
Mustan Säkin sisällä
jokainen on tärkeä.
http://www.youtube.com/watch?v=uw-NkroGeO8 (http://www.youtube.com/watch?v=uw-NkroGeO8)
Quote from: Faidros. on 27.06.2013, 12:00:57
Koreografia saisi olla parempi tossa esityksessä. Nythän tanssipojat makaa lattialla kuin kuolleet kampelat. Kostyymeihin ja esityslavaan on kyllä upotettu rahaa runsaasti, siitä piste.
No tuo oli jostain pienestä paikalliskirkosta. Olisi netistä löytynyt uljaampiakin esityksiä. Joka tapauksessa pyhien rukouksista riittää varmasti myös Suomen evankelisluterilaiselle kirkolle.
Mielestäni kirkon yksi perustehtävä on tarjota pysyvyyttä hetkittäin liiankin nopeasti muuttuvassa maailmassa. Tästä tehtävästä kirkko haluaa eroon muuttamalla omia perusarvojaan.
Kohta pysyvyyttä hakevalle on tarjolla vain fundamentalistiliikkeitä, joiden nousussa voi tapahtua yllättävääkin kasvua. Onko se haluttu suunta? Ev.lut.-kirkko toimii nykyään kuin telkkarin mainoskanava: jokaiselle jotakin ilman sisältöä.
Keitä kirkko luulee palvelevansa uusilla monikulttuurisilla virsillä? Ei ne muslimit kuitenkaan kirkkoon mene. Ja ne, jotka sinne menevät, tod. näköisesti haluavat kuulla evankeliumin sanomaa...siitä huolimatta, onko kuulija aasialainen, afrikkalainen tai vaikkapa irakilainen. Taitaa olla ainoastaan kristitty, joka menee kristilliseen kirkkoon. Niin että mitä lisähyvää joku väkisin pakerrettu ja tyrkytetty monikulttuurisuus tuo Jumalanpalvelukseen?
Quote from: tapio on 27.06.2013, 11:00:23
Onneksi en ole enää ollut kirkon jäsen pitkään aikaan.
Laiha lohtu, kun Suomen jäseniä olemme yhä.
Tuosta ei selvinnyt pitääkö monikulttuurisuutta käsitellä positiivisesti vai negatiivisesti. Ilmeisesti totuudenmukaisesti:
Jumala sä ylinen
ohjaa poloinen turvaan,
saata lapset valohon
ja kaitse enkelin huomaan,
suojaa mustalta pimeydeltä
valkoisen valon tuojaa.
Virret veisaa Jeesukselle,
Jumalan lapselle laula
kuin laulanut olet aina.
Sillä muistanhan sen virren,
jota lapsena hoilattiin,
joka uskoa antoi
ja elämää kantoi.
Opeta meitä totuuteen,
että varoisimme pahuutta,
Saatanan säkeitä saatanallisia
mustiin ruusuihin verhottuja
mustamielisiä vihulaisia ja
pimeyden ytimeen vieviä teitä.
Äläkä saata kiusaukseen
vaipua monikulttuurisuuteen,
älä hekumalla sitä kehu
etten uppoa syövereihin
vaan kuljen valossa
kristityn kulttuurin talossa.
Virsi 517.
Täällä, Pohjoisessa (Herra, kädelläsi)
1.
Täällä, Pohjoisessa
suojelua saan,
turvallisin paikka päällä maan.
Täällä kaikki saavat
perheasunnon,
rahaa riittää ajokorttiinkin.
Onneni on olla
Turvapaikassa,
verhot voisi vielä vaihdattaa.
Onneni on olla
Turvapaikassa,
elämä on täällä ilmaista.
2.
Täällä, Pohjoisessa
iloita mä saan,
jonon ohi kaikki ohjataan.
Täällä tukimuodot
aina tarjotaan
eikä lasku saavu milloinkaan.
Onneni on olla
Aitiopaikalla,
espoolaisisän kotiovella.
Onneni on olla
Turvapaikassa,
Lammilaisten miesten matkassa.
3.
Täällä, Pohjoisessa
keppostella saa,
kohoa ei käsi kostamaan.
Jekut nuorten miesten,
yksittäis tapausten,
anteeksi suo Demla kaiken sen.
Onneni on olla
Turvapaikassa,
asylum ja tervetuloa.
http://www.youtube.com/watch?v=ox3-VjBmeR4 (http://www.youtube.com/watch?v=ox3-VjBmeR4)
Nyt urataan jo virretkin monikulttuurikiimassa. ei riitä, että romput vie rahat. ei muuta kuin lopuksi housut alas ja pyllistys, viekää tuhkatkin pesästä
Quote from: Ant. on 27.06.2013, 11:52:13
Tuo kommentti monikulttuurisuudesta kuitenkin jatkuu näin:
QuoteUrponen valmistelee uusia virsiä yhdessä muusikko Pekka Nymanin kanssa. Myös Nyman pyrkii hakemaan kansainvälisiä säveliä uusiin virsiin.
- Virsikirja on melodisesti hyvinkin rikas, mutta mielestäni se kaipaa lisää säveliä, jotka tunnetaan eri puolella maailmaa.
Perinteiden rinnalle
Eli ainakin tässä uutisessa puhutaan sävelistä.
Haastattelusta käy kyllä selkeästi ilmi, että kyse on ennen kaikkea virsien aiheista. Sävelmistä puhuttiin erikseen.
Neekeribluesia.
Nurmio ja "Kurja matkamies maan".
http://www.youtube.com/watch?v=ero9xFzxJAw
http://www.youtube.com/watch?v=felXfSrt7vw
Kyllähän virsissä on puuvillapellon tuntu.
Kansikuvakin voisi olla paikallaan. Kaikki yhdessä, ihanan sopuisasti.
(http://pretmetmohammed.files.wordpress.com/2012/06/pretmetmohammed-mary.jpg?w=290)
Quote from: matkamasentaja on 27.06.2013, 17:46:31
Neekeribluesia.
Nurmio ja "Kurja matkamies maan".
http://www.youtube.com/watch?v=ero9xFzxJAw
http://www.youtube.com/watch?v=felXfSrt7vw
Kyllähän virsissä on puuvillapellon tuntu.
Nytnytnytnytnyyt vetäisit oikeasta hermosta! Jos tällainen musa soisi kirkoissa joka sunnuntai ihan iliman, liittyisin heti seurakuntaan, maksaisin kirkkoverot ja koko muunkin setin ilolla!
Vielä kun sitä jeesuksen verta saisi ostaa kolehtihaaviin jättämällä rahasummalla ja ruumis vaihdettaisiin vastaamaan nykyaikaisia makutottumuksia(esim. sour onion), PERFETTO! ;)
Eikös voitaisi omaksua se presidentti Barack Obaman ilmeisesti New York Timesille kertoma "maailman kaunein ääni" eli minareettien rukouskutsu?
Kansankirkon olemus ja kutsumus on seurata kansan ääntä ehtymättömien veroeurojen lähteille. Vastineeksi veronmaksajat saavat haluamiaan palveluita ja biisejä. Ilmeisesti laitoskirkon keskushallinnossa uskotaan, että yhtälö toimii ajassa ja ikuisuudessa.
Quote from: Uimakoulutettava on 27.06.2013, 18:20:09
Eikös voitaisi omaksua se presidentti Barack Obaman ilmeisesti New York Timesille kertoma "maailman kaunein ääni" eli minareettien rukouskutsu?
Mitäh!? Onko Obama sanonut noin? Saanko linkin? En epäile että puhuisit palturia, mutta jos löydät linkin niin olisi "kiva" omin silmin nähdä... järkyttävää. :o Hulluko se on?
Quote from: Emo on 27.06.2013, 18:24:03
Quote from: Uimakoulutettava on 27.06.2013, 18:20:09
Eikös voitaisi omaksua se presidentti Barack Obaman ilmeisesti New York Timesille kertoma "maailman kaunein ääni" eli minareettien rukouskutsu?
Mitäh!? Onko Obama sanonut noin? Saanko linkin? En epäile että puhuisit palturia, mutta jos löydät linkin niin olisi "kiva" omin silmin nähdä... järkyttävää. :o Hulluko se on?
http://www.nytimes.com/2007/03/06/opinion/06kristof.html
QuoteMr. Obama recalled the opening lines of the Arabic call to prayer, reciting them with a first-rate accent. In a remark that seemed delightfully uncalculated (it'll give Alabama voters heart attacks), Mr. Obama described the call to prayer as "one of the prettiest sounds on Earth at sunset."
Mielistelee saudeja
Quote from: Emo on 27.06.2013, 18:24:03
Quote from: Uimakoulutettava on 27.06.2013, 18:20:09
Eikös voitaisi omaksua se presidentti Barack Obaman ilmeisesti New York Timesille kertoma "maailman kaunein ääni" eli minareettien rukouskutsu?
Mitäh!? Onko Obama sanonut noin? Saanko linkin? En epäile että puhuisit palturia, mutta jos löydät linkin niin olisi "kiva" omin silmin nähdä... järkyttävää. :o Hulluko se on?
Omien sanojensa mukaan Obama on vakaumuksellinen kristitty. Olen kuitenkin omin silmin, tv-lähetyksessä tosin, nähnyt hänen siteeraavan koraania muslimimaissa vieraillessaan. Tosiasiassa hän lienee hyvin monikulttuurinen elämänkatsomukseltaan, ekumeenista arkkipiispa-aineista.
Googlettamalla löytää paljon aiheeseen liittyvää sälää.
Esim.
http://www.nytimes.com/2007/03/06/opinion/06kristof.html?_r=0
"
Mr. Obama recalled the opening lines of the Arabic call to prayer, reciting them with a first-rate accent. In a remark that seemed delightfully uncalculated (it'll give Alabama voters heart attacks), Mr. Obama described the call to prayer as "one of the prettiest sounds on Earth at sunset." "
Quote from: miheikki on 27.06.2013, 18:34:03
Quote from: Emo on 27.06.2013, 18:24:03
Quote from: Uimakoulutettava on 27.06.2013, 18:20:09
Eikös voitaisi omaksua se presidentti Barack Obaman ilmeisesti New York Timesille kertoma "maailman kaunein ääni" eli minareettien rukouskutsu?
Mitäh!? Onko Obama sanonut noin? Saanko linkin? En epäile että puhuisit palturia, mutta jos löydät linkin niin olisi "kiva" omin silmin nähdä... järkyttävää. :o Hulluko se on?
http://www.nytimes.com/2007/03/06/opinion/06kristof.html
QuoteMr. Obama recalled the opening lines of the Arabic call to prayer, reciting them with a first-rate accent. In a remark that seemed delightfully uncalculated (it'll give Alabama voters heart attacks), Mr. Obama described the call to prayer as "one of the prettiest sounds on Earth at sunset."
Kylläpä hompanssit ovat vikkeliä googlettamaan.
Oma ehdotukseni uusvirreksi lauletaan meripioneerien herkällä äänellä.
Quote from: Meripioneerit, Lenin Setä asuu Venäjällä
Lenin-setä asuu Venäjällä
Ja sieltä on pitkä matkaa Vietnamiin
Mutta minusta vain tuntuu että
Lenin-setä asuu yhtä lähellä kuin setä Ho-Tsi Minh
Leninillä on niin suuri otsa
Että siihen mahtuu koko maa ja taivaskin
Ja Lenin-setä hymyilee
Ja silmät tuikkivat ja hän nauraa niin kuin setä Ho-Tsi Minh
Lenin-setä asuu Venäjällä
Minä kutsun hänet kylään tänne Vietnamiin
Hän rakastaa meitä
Meille hän on yhtä kultainen kuin setä Ho-Tsi Minh
Minä olen pikku pioneeri
Ja vähäinen on vielä minun voimani
Mutta pienikin voi taistella
Rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho-Tsi Minh
Rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho-Tsi Minh
- Vouti
Jatketaan Tuomari Nurmiolla. Tämä menee varmasti sukkana sisään uuteen virsikirjaan, kun
kirkko on päivänsankari ja monikulttuurisuus on peräti enkeli.
Lasten mehuhetki
Päättyi ikävästi
Musta enkeli vei
Päivänsankarin
Lasten mehuhetki päättyi ikävästi
Musta enkeli vei päivänsankarin
Äiti huitoo parvekkeella tukka hajallaan
Ja huutaa talonmiestä täysin poissa tolaltaan
Pienet vieraat nyyhkyttävät yhä kauhuissaan
Isä kertoo poliisille jotain sekavaa
Lasten mehuhetki
Päättyi ikävästi
Musta enkeli vei
Päivänsankarin
Lasten mehuhetki päättyi ikävästi
Musta enkeli vei päivänsankarin
Kuka käski syödä liikaa täytekakkua
Ja kaataa toisten lasten niskaan kylmää mehua?
Siitä joutuu paholaisen pannuun paistumaan
Maailmassa ei säästy enää viattominkaan
Lasten mehuhetki
Päättyi ikävästi
Musta enkeli vei
Päivänsankarin
Lasten mehuhetki päättyi ikävästi
Musta enkeli vei päivänsankarin
Kuka lasta suojelee, kuka rakastaa?
Ja estää lasta loukkaamasta pikkujalkojaan?
Musta enkeli ottaa kenet haluaa
Eikä muita enkeleitä ole olemassakaan
Kuka lasta suojelee, kuka rakastaa?
Ja estää lasta loukkaamasta pikkujalkojaan?
Paha musta enkeli ottaa kenet haluaa
Eikä muita enkeleitä ole olemassakaan
Paha musta enkeli vei päivänsankarin
Paha musta enkeli vei pölynimurin
Paha musta enkeli vei pikku julmurin
Paha musta enkeli vei päivänsankarin
Paha musta enkeli ottaa kenet haluaa
Eikä muita enkeleitä ole olemassakaan
Tällainen pelleily saa jopa ateistin tekemään: :facepalm: Eipä muuta sanottavaa/sanoitettavaa.
Toisin kuin luullaan, kirkolla on vielä omaisuutta.
Kirkkoa halveksineet ovat kuitenkin edelleen jäseninä, nykyään varsin aktiivisina kirkon jäseninä.
Tämä "virsiä monikulttuurisuudesta" on viimeinen tapa saada "nuivat ja väärämieliset" eroamaan kirkosta. Kirkko haluaa heistä eroon ja onnistuu siinä.
Eikös vanhassa testamentissa kerrota siitä kun juutalaiset eräämaavaelluksellaan luopuivat Jumalastaan ja tekivät kultaisen vasikan uudeksi jumalakseen ja palvontansa kohteeksi. Ev.lut kirkolle taisi käydä samoin. osa papeista ja piispoista rupesivat Jumalansa sijaan palvomaan kultamunia.
Suvivieewnkin voisi panna uusiksi vaikkapa näin:
Aidosti Jumalaan uskovat varmasti ilahtuvat tästä kirkon viimeisimmästä tempauksesta ja innolla veisaavat näitä uusia virsiä etenkin homo- ja lesboparien häissä.
Quote from: salieri on 27.06.2013, 20:35:55
Toisin kuin luullaan, kirkolla on vielä omaisuutta.
http://www.kaleva.fi/mielipide/paakirjoitukset/seurakuntatilojen-myynti-liikuttaa-jaseniston-tunteita/633585/
QuoteOulun kirkkovaltuusto teki maanantai-iltana linjauksen, joka kertoo ankeampien aikojen tulleen myös vauraaseen seurakuntayhtymään.
Kirkkovaltuusto päätti, että melkoinen osa yhtymään kuuluvien seurakuntien kiinteistöistä voidaan purkaa tai myydä lähivuosina. Linjauksella halutaan turvata seurakuntien talouden tasapaino.
...
Seurakuntayhtymän tuloja vähentää Oulussakin taantuma, joka on pudottanut sekä yhteisöveron kautta saatavia että henkilöjäsenten tulojen perusteella kertyviä tuloja. Kirkosta eroamisten vaikutusta lieventää se, että lähtijät ovat usein nuoria aikuisia, joiden tulot ovat pienet. Sekin ilmiö iskee talouteen kuitenkin viiveellä.
Miten olisi Mikko Alatalon neekerin poika:
Hyvin soittaa neekeri
hyvin soittaa neekerin poika
Lestijärven Discoländissä
se Kulmalan Jaanan tumma poika
Hyvin soittaa neekeri
hyvin soittaa neekerin poika
voi olla että olin vähän kännissä
mutta hyvin soitti neekerin poika
Mutta sitten tuli väliaika
kuultiin paikallista bändiä
niillä oli todella hienot vehkeet
ne oli jotain putkimiehiä
Voi olla että olin vähän kännissä
mutta ei se toiminut ollenkaan
onneksi sen bändin aika loppui
ja mustat pojat nousi jammaamaan
Hyvin soittaa neekeri...
Mä en ole mikän somaleiden ystävä
mut tykkään hyvästä meiningistä
täällä tuhansia tollasia tyyppejä tarvittais
synkkyyden keskellä
Tämä sukurutsainen kansa
vois verenkiertoansa kiihottaa
on etelän ihmiset valoisia
ja heillä rytmi on suonissaan
Hyvin soittaa neekeri...
Ei tänne kukaan tahallansa tuppaa
on täällä sellainen ilmasto
synkkyyteen taipuvainen kansa
valtava virkakoneisto
Eiks meidän pitäis pikkusen maksaa
et ne suostuis tänne tulemaan
tois muutamalla hymyllä auringonpaistetta
kaamokseen kamalaan
Hyvin soittaa neekeri...
http://www.youtube.com/watch?v=3B4JyGdpn3Q
Tämä kappalehan ei voi olla rasistinen koska siinä ylistetään neekeriä
Ei muuta kuin lisätään vanha kunnon Musta Saara virsikirjaan. Monikulttuuria 150 vuoden takaa.
"Ei taivahassa kuolon vaaraa,
ei kyyneleitä, yötäkään".
Näin lauloi kerran musta Saara,
pien' neekerlapsi hyvillään.
Taivaassa Herra tuskat poistaa
ja huokaukset kokonaan.
Siell' Herran kasvot mulle loistaa,
siell' luonaan aina olla saan.
Hän kertovan on kuullut kerran
näin opettajan valkoisen.
Hän armosta sai kuulla Herran
ja ystävästä lapsien.
Hän sai myös kaupungista kuulla,
joll' ompi autuus muurinaan.
Hän siellä kerran riemusuulla
myös tahtois kiittää Jeesustaan.
Nyt riutuu raukka tuskissansa
hän siinä olkivuoteellaan,
mutt' rauha lepää kasvoillansa
ja riemu loistaa katseestaan.
Ja ystävää ei vierellänsä,
vaikk' kova ompi vuoteensa.
Hän tuskat kantaa yksinänsä
niin onnellisna, iloisna.
Ei miettimästä voi hän laata
nyt noita ihmesanoja.
Hän muistaa tuota "uutta maata"
ja "uuden taivaan" riemua.
"Oi, kuolemaa ei taivahassa",
hän laulaa aina hiljempään.
"Ei tuskaa niin kuin maailmassa,
ei itkua, ei yötäkään."
Hän huokaa yhä heikommasti:
"Oi kaupunki, sä kultainen!
– Ei kuolemaa", ja rauhaisasti
hän vaipuu kuolon unehen.
Nyt Jeesuksensa kunniaksi
hän soittaa siellä kanneltaan.
Karitsan veri valkeaksi
sai mustan Saaran kokonaan.
Säkeistö 1:
Herra suojaa Keeneriltä
joka uhkaa raiskaa
Ramadanin aikana
ehkä myös tyrmään paiskaa
ole nuiva kotoutukselle
anna rahat vanhuksille
ole luonain ain
---------
Paljonkohan virsistä saa palkkiota? :)
Quote from: maallemuuttaja on 27.06.2013, 17:55:40
Kansikuvakin voisi olla paikallaan. Kaikki yhdessä, ihanan sopuisasti.
Minusta olisi kiva jos ihan kaikkea, kuten vaikka toisten profeettaa, ei pantaisi täysin paskaksi ihan joka paikkaan, ellei tunne todella välttämätöntä henkilökohtaista pakkoa. Silloinhan on ymmärrettävä että kun on pakko, on pakko. Oikeat profeetat kestävät mutta herjalle herkät eivät. Mutta tämä ketju oli kaiketi oikeasti kirkosta ja uusista virsistä sekä monikulttuurisuudesta eikä jo olemassa olevista musiikkiteoksista.
QuoteEikös vanhassa testamentissa kerrota siitä kun juutalaiset eräämaavaelluksellaan luopuivat Jumalastaan ja tekivät kultaisen vasikan uudeksi jumalakseen ja palvontansa kohteeksi. Ev.lut kirkolle taisi käydä samoin. osa papeista ja piispoista rupesivat Jumalansa sijaan palvomaan kultamunia.
Jotakuinkin näin on voinut käydä. Mutta vanhantestamentin tekstni mukaan Moses käski kannattajiaan karaisemaan itsensä jauhamaan kultaisen (egyptiläistaustaisen apis-sonnin) epäjumalankuvan murskaksi ja juottamaan kansalleen. Toisen pragmaattisen tulkinnan mukaan syntyi sisällissota ja Moses käski kannattajiaan karaisemaan itsensä ja tappamaan kaikki väärän jumalan palvojat kuoliaaksi.
Ps ja jos osaisin soittaa yhtä hyvin kuin neekeriksi haukuttu, miettisin pari kertaa miksi en olisi neekeri. Ihonvärille kukaan ei voi mitään, soittotaidolle voi. Näin se vain on ja piste.
Siellä on näemmä ihan tosissaan päätetty savustaa viimeisetkin kantasuomalaiset heterot ulos kirkosta hinnalla millä hyvänsä >:(
Quote from: Uimakoulutettava on 27.06.2013, 18:40:52
"Mr. Obama recalled the opening lines of the Arabic call to prayer, reciting them with a first-rate accent. In a remark that seemed delightfully uncalculated (it'll give Alabama voters heart attacks), Mr. Obama described the call to prayer as "one of the prettiest sounds on Earth at sunset." "
Presidentin ammattitaitoon kuuluu vetää siitä narusta, josta tulee kohdeyleisö huomioon ottaen paras tulos. Erdogan voisi Saksassa käydessään kehua jonkin katedraalin lasimaalauksia ja merkitystä olisi ihan saman verran.
Quote from: Miniluv on 12.06.2009, 01:58:01
Steve Sailer, America's Half-Blood Prince, ss. 150-152:
QuoteQuestions about Obama's religious faith (if any) have swirled around Obama's campaign from the beginning. Is he a believing Christian as he expensively advertises? Or is he a secret Muslim, as all those emails you've gotten claim? A few have wondered about his interest in the Black Muslims, a heretical American sect radically different from orthodox Islam. The well informed have asked whether he subscribes to the "black liberation theology" espoused by his pastor of 20 years, Rev. Dr. Jeremiah A. Wright, Jr.
To demonstrate that he isn't the over-educated agnostic that you
might expect, Obama long promoted his membership in Trinity United Church of Christ, a popular black megachurch on 95th Street in the South Side of Chicago—at least, that is, until the mainstream media finally took notice of Obama's rather hard-to-overlook spiritual adviser, Rev. Wright.
Since we aren't privy to Obama's own most guarded thoughts, the best we can do is to give careful readings to what he has stated. A few conclusions emerge:
• No, Obama's not an orthodox Muslim.
Obama has many more ties to individual Muslims than most Americans have. For example, the final happy ending to Dreams (pp. 441?442) is the news that Obama's hard?drinking half?brother Roy— "Actually, now we call him Abongo, his Luo name, for two years ago he decided to reassert his African heritage"—converts to teetotaling Islam.
Yet, there is little evidence that Obama was ever attracted to Islam as a religion. Instead, the numerous links between Obama and Islam originate in the anti-Western and anti-white bias of Obama's extended family, including Obama himself.
Dreams reveals an Obama who, from an early age, has had little spiritual inclination, as the term is commonly understood. Granted, due to his mother's choice in husbands, he did attend a Muslim public school and a Catholic private school in Indonesia, but he didn't pay much heed to his religious instruction:
In the Muslim school, the teacher wrote to tell my mother that I made faces during Koranic studies. My mother wasn't overly concerned. "Be respectful," she'd said. In the Catholic school, when it came time to pray, I would pretend to close my eyes, then peek around the room. Nothing happened. No angels descended. Just a parched old nun and thirty brown children, muttering words. Sometimes the nun would catch me, and her stern look would force my lids back shut. But that didn't change how I felt inside. [p. 154]
Today's Islamic extremism is largely a reaction to the failures of the panaceas popular in the Third World in Obama's parents' era— Communism, socialism, nationalist anti?colonialism, Nasser's Pan-Arabism, Nkrumah's Pan-Africanism, and the like. Back in the 1960s, the fundamentalist Islamic revival had barely started in the Arab heartland of the Muslim world, much less in distant Indonesia, and especially not in the upscale neighborhood to which the Soetoros had moved in Jakarta. His stepfather, laidback Lolo, would take Barry along to services at the mosque, but he was hardly doctrinaire. Although the Koran disparages alcohol, Lolo was a heavy drinker who eventually died of liver trouble.
Similarly, Barack Sr., whose father had converted to Islam, was a
notorious imbiber, suggesting that he couldn't have been much of a Muslim. Obama says he was an atheist.
Quote from: Ink Visitor on 27.06.2013, 10:58:58
Koko juttuhan etenee täysin "Frankfurtin kolukunnan" oppien mukaisesti.
Frankfurtin kolukunnan teesit:
1. Luotu käsite: rasistiset rikokset
2. Jatkuva muutoksentila aiheuttamaan sekaannusta
3. Opetusta seksistä ja homoseksuaalisuudesta lapsille
4. Koulujen ja opettajien arvovallan heikentäminen
5. Valtava maahanmuutto tuhoamaan identiteetti
6. Ylettömän juomisen edistäminen
7. Kirkkojen tyhjentäminen
8. Epäluotettava oikeusjärjestelmä ja ennakkoluulot rikoksen uhreja kohtaan
9. Riippuvuus valtiosta tai valtion avustuksista
10. Tiedotusvälineiden ohjaus ja vaimentaminen
11. Kannustetaan perheiden hajoamista
http://fi.wikipedia.org/wiki/Frankfurtin_koulukunta
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html
http://isovimma.blogspot.fi/2011/02/frankfurtin-koulukunta-salaliitto.html
Tarkoittanet kuitenkin ns. Krankfurtin koulukuntaa tässä yhteydessä?