News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Reijo Hongistolta "hieno" ehdotus! (07/2012)

Started by Sour-One, 06.04.2013, 09:20:44

Previous topic - Next topic

Supernuiva

Quote from: MW on 06.04.2013, 20:55:23
Quote from: Supernuiva on 06.04.2013, 19:35:53
Quote from: Possumi on 06.04.2013, 19:25:39

Nopeudenrajoitin toimii juuri noin miten SuperNuiva sanoi - esimerkiksi. Moderneissa autoissa se toimii vielä yksinkertaisemmin.

Uteliaisuus heräsi, miten nopeudenrajoitin toimii moderneissa autoissa?

Modernin auton moottoria ohjaa tietokone, aka. Engine Control Unit. Katkaisee polttoaineen syötön nopeusrajalle tultaessa.

Netistä saa parilla kympillä tuollaisen OBDII -mokkulan, jolla pääsee tietoja lukemaan.

Noinhan minä juuri olin kirjoittanut, nopeudenrajoitin (=tietokoneohjattu järjestelmä) katkaisee polttoaineen syötön. Sen jälkeen minulle vastattiin, että moderneissa autoissa se toimii vieläkin yksinkertaisemmin. (Itse en tiedä tällä hetkellä sitä, että miten tämä voisi tapahtua yksinkertaisemmin.)

MW

Quote from: Supernuiva on 06.04.2013, 20:59:15
Quote from: MW on 06.04.2013, 20:55:23
Quote from: Supernuiva on 06.04.2013, 19:35:53
Quote from: Possumi on 06.04.2013, 19:25:39

Nopeudenrajoitin toimii juuri noin miten SuperNuiva sanoi - esimerkiksi. Moderneissa autoissa se toimii vielä yksinkertaisemmin.

Uteliaisuus heräsi, miten nopeudenrajoitin toimii moderneissa autoissa?

Modernin auton moottoria ohjaa tietokone, aka. Engine Control Unit. Katkaisee polttoaineen syötön nopeusrajalle tultaessa.

Netistä saa parilla kympillä tuollaisen OBDII -mokkulan, jolla pääsee tietoja lukemaan.

Noinhan minä juuri olin kirjoittanut, nopeudenrajoitin (=tietokoneohjattu järjestelmä) katkaisee polttoaineen syötön. Sen jälkeen minulle vastattiin, että moderneissa autoissa se toimii vieläkin yksinkertaisemmin. (Itse en tiedä tällä hetkellä sitä, että miten tämä voisi tapahtua yksinkertaisemmin.)

Yksinkertaisuus piilee siinä, että se on pelkkää softaa, pari riviä koodia.

Supernuiva

Vaikuttaa siltä, että olemme puhuneet samasta asiasta eri sanoilla. Mahdollisesti jotkut ovat kuvitelleet, että olen tarkoittanut nopeudenrajoittimella jotain erillistä osittain mekaanista fyysistä laitetta?

En ollut siis osannut ilmaista ajatustani niin selkeästi, että luonnollisesti nopeudenrajoitin on vain osa suihkutusta/ruiskutusta ohjaavan elektroniikan tietokoneohjelmaa. Aloin pohtia sitä, että miten laitteisto voisi olla vielä "modernimpi".

AstaTTT

Olisin ennemminkin huolissani Suomen autokannan ikääntymisestä moninkertaisen verotuksen takia. Hyvä, jos vanhemmilla autoilla saa edes tehtyä tarpeelliset ohitukset turvallisesti.

Reijo Hongistolla taitaa olla tekemisen puute...

Possumi

Quote from: CaptainNuiva on 06.04.2013, 20:48:51

En suinkaan vetänyt hernettä nenääni vaan nostin vastaukseni samalle tasolle oman juttusi kanssa, minähän olen pahvi ja sinä sentään tiedät ECUn ja VMAXin kanssa salaisissa projekteissa touhunneena että auton kuin auton fiksaat kulkemaan määrättyjä huippuja ilman että mitkään muut suoritusarvot eivät muutu...Ja mitä autotietämykseen tulee niin uskoakseni tästä maasta löytyy aika monta muutakin jotka ovat sitä mieltä että autoissa on hyvä olla vaihteistot ynnä välitykset koska auton suorituskykyyn tai kyvyttömyyteen ne vaikuttavat siinä missä konekkin.

Minä en ole nuiva uuden tekniikan suhteen, vain sen suhteen että selitetään tehtävän jotain selaista joka ei mahdollista ja sen suhteen että kun kerran on kyse yksittäisistä kaaharikeisseistä niin aletaan vääntämään isoa ja kaikille kallista, kollektiivista rankaisuprojektia....Tämmöisessä ei ole nimittäin mitään mieltä.
Rattijuopumuskin on ongelma, vastaavalla tavalla siihen voitaisiin löytää ratkaisu:
-Kielletään kaikenlainen alkoholin käyttö kaikilta tai
-Poistetaan olemassa olevista pulloista viinit/viinat ja korvataan ne vedellä jotta kukaan ei pääse päihtymään ja
-Tilataan tuleviin pulloihin vodkat ilman prosentteja.
Rattijuoppous ratkaistu, ideani on erinomainen mutta käytännön toteutus ei minulle kuulu...Ja ne jotka eivät halua tätä ideaani toteuttaa, ovat rattijuopumuksen kannattajia!

Kannattaisi ehkä tarkistaa lääkkeet ennen kuin ottaa enempää kierroksia (asettaa kierrosten rajoitin!)

Kaikista ironisen ihanaahan tässä on se että:

- vaahtoat minulle edelleen jostain ratkaisuprojekteista - vaikka olen muutamaankin kertaan todennut että koko ehdotushan oli vain parodia aselaista ja että ei tämmöistä kukaan voi ottaa tosissaan ... eihän?

- useampi on sinulle jo pointannut että nopeudenrajoittimella - ei ole mitään nothin! zilts! nada! tekemistä kiihtyvyyksien tai vaihteistojenvälitysten summuiden 'suoritusarvojen' kanssa. Se on yksinkertaisesti järjestelmä jolla rajoitetaan nopeus johonkin haluttuun vauhtiin. Ja nykyisissa autoissa se tehdään elektronisesti tai softalla.

Mitä tulee alkoholiin niin nautin tässä iltamyssyksi 12v Glen Fiddichiä - en aijo ajaa aamulla 8)

jumppajoonas

Quote from: Ilkka Partanen on 06.04.2013, 18:00:51
Quote from: jumppajoonas on 06.04.2013, 14:01:08

Quote from: Ilkka Partanen on 06.04.2013, 09:34:07
Kuten alkoholin mielikuvamainonnan kieltämisessä, niin tässäkin PS haluaa valtion puuttuvan kielloilla asiaan. Tämä ei poikkea Vihreiden, Vasemmiston ja demarien politiikasta yhtään mitenkään. Sieltä riveistä tulisi varmaan kannatusta tälle idealle. PS on valtiovetoisuuteen, kieltoihin ja kontrolliin nojaava vasemmistopuolue, siksi yksikään joka pitää itseään minkään lajin oikeistolaisena ei johdonmukaisesti ajatellen äänestäisi 99 % Perussuomalaisten ehdokkaista yhtään mihinkään.

Quote from: jumppajoonas on 06.04.2013, 09:45:58Pidän kyllä itseäni keskusta-oikeistolaisena enkä ymmärrä miksi valtion puuttuminen asioihin kielloilla olisi niin kovin tuhoisaa.

Quote from: Ilkka Partanen on 06.04.2013, 10:05:52Siksi kun tiedetään että sille tielle lähdettäessä uusia kieltoja kehitellään kieltämästä päästyäkin. On hyvin kuvaavaa että ensimmäinen kansalaisaloite joka sai tarvittavan määrän allekirjoituksia oli juurikin turkistarhauksen kieltämisen vaativa aloite, lisäksi siinä samassa aloitteessa todettiin että tarhauskieltoa voidaan "eläinsuojelullisista syistä" laajentaakin. Siis kokonaisen elinkeinon kieltäminen ja kiellon mielivaltaisen laajentamisen mahdollisuus olivat keskiössä kun Suomi sai kansalaisaloitejärjestelmän käyttöön. Sosialidemokratia tehnyt tehtävänsä.

Eihän tuossa ole kyse sosialidemokratiasta vaan ihan demokratiasta,Sveitsissähän tämäntyylinen systeemi on ollut pitkään käytössä eikä siellä ole olleet sossut vallankahvassa.

Quote from: jumppajoonas on 06.04.2013, 09:45:58
Esimerkiksi tuossa mainitsemasi alkoholin mielikuvamainonta olisi varmasti tarpeellista kieltää jos se vähentäisi alkoholin kulutusta joka on maassamme tilastollisesti melkomoinen ongelma ja jonka hoitoon menee aikamoinen siivu verovaroista.

Quote from: Ilkka Partanen on 06.04.2013, 10:05:52Tosin kun ei vähennä, se on todettu jo moneen kertaan. Aikoinaan ei ollut sallittua mainostaa kuin ykköstä ja tilanne ei ollut mainittavasti parempi silloinkaan. Sittemmin alkoholin saatavuus on noussut ja ongelmat sitä myötä, vaikka asenteet ja esim. yrityskulttuuri ovatkin menneet parempaan suuntaan eikä viinanjuonti ole osa bisneksentekoa entiseen malliin.

Nyt en ymmärrä,alkoholin kulutushan on noussut jatkuvasti ja nimenomaan mietojen juomien kulutus.Missä on todettu että mielikuvamainonnan vähentäminen ei vähennä alkoholinkulutusta?

(http://www.thl.fi/thl-admin/pics/111f4355-98c2-40a8-ae4a-12c9f65b95a0)

Quote from: jumppajoonas on 06.04.2013, 09:45:58
Jos kieltoja ja kontrolleja ei olisi valtion taholta ,niin kyseessähän olisi anarkia.

Onko puhdasoppinen oikeistolaisuus siis anarkiaa?

Quote from: Ilkka Partanen on 06.04.2013, 10:05:52Ei tietenkään. Valtion puuttuminen ihmisten elämään on viimeinen vaihtoehto, eikä sellaista mahdollisuutta hyödynnetä kovin kevyin perustein. Vasemmistolaisuuden perustana on että valtion oleminen puuttumatta ihmisten elämään ja valintoihin ei ole edes vaihtoehto, vaan kaikkia kohdellaan yhtä alentavasti, jos vaikuttaa että yksilö on aikeissa menestyä, niin täytyy erilaisin leikkurein varmistaa ettei hän saa työstään niin paljoa enempää että muut (=vasemmistolaiset itse) tulisivat kateellisiksi.

Valtion puuttumisen asioihin ei tarvitse merkitä vain helvetillistä verotusta joilla tyynnytellään kateellisia vasemmistolaisia ,vaan se voi tarkoittaa ihan pragmaattisia toimenpiteitä joilla yhteiskunnan toimivuutta parannetaan.

Tyypillisesti Vasemmiston motivaatio numero yksi on kyylätä toisten tuloja sekä omaisuutta ja tilanteen tullen huutaa että LIIKAA RAHAA! Heille toisten rahat ovat aina vääryys.

Mitä tuohon alkoholimainonnan kieltoon tulee, niin siinäkin on perusteluina se että vaikkei siitä ole mitään hyötyä niin "varmuuden vuoksi" olisi kuitenkin hyvä kieltä, kun ei siitä ole "mitään haittaakaan" ja sitten vakiot että miksi alkoholia pitäisi saada mainostaa. Mielestäni kaikkia tuotteita joita voi ostaa kaupasta pitää saada mainostaa, myös tupakkaa pitäisi saada mainostaa vaikka sitten liikkeiden sisällä. On typerää että meillä on tuotteita joiden mainostaminen on kiellettyä. Siinä ei ole mitään järkeä. Kysymys on siitä keihin mainonta on kohdennettu.

Viestinnän keskusliiton kannanotto: http://www.vkl.fi/files/468/081203_LaV_Alkoholirikokset_II.pdf

Mielikuvamainonnasta niin tässä blogissa on hyvää tietoa kertoa: http://markkinoinninrajamailla.wordpress.com/2012/05/22/onko-kieltaminen-oikea-ratkaisu/

No mielipiteistä jos tässä on kyse niin minun mielestäni taas ei terveydelle haitallisia tuotteita pitäisi saada mainostaa.

Ei ainakaan tässä Suomen tyylisessä yhteiskunnassa jossa näiden tuotteiden aiheuttamat haitat kustannetaan yhteisestä verokassasta.

Se on moraalinen  näkemys joka minun ajattelumaailmassani menee vapaan markkinatalouden edelle.

Itseasiassa mielestäni usko vapaan markkinatalouden autuaaksi tekevään vaikutukseen on todella epätieteellistä ja ideologian sokaisemaa ajattelua.

Tavallaan "kapitalistillekin" toisten rahat ovat vääryys,hän vain yrittää saada ne omaan käyttöönsä muilla keinoilla kuin sossut mutta periaate on sama .

Muilta pois ja itselle.

Kehitetään tuotteita ja palveluita joita talousasioitaan huonosti kykenevät ihmiset ostavat ja näin saadaan "vapaaehtoisesti" ihmiset antamaan rahansa pois.

Ihmiset antavat ne rahansa pois joita heidän kannattaisi järkevästi sijoittaa ja näin varmistaa tulevaisuutensa.

Jos käytetään kalastusvertausta jossa kalat edustavat ihmisten rahoja,niin sosialismissa kalat kerätään verkolla järvestä pois ja kapitalismissa taas uistimella houkutellen.
"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" (Sokrates 469 - 399 eaa.)

CaptainNuiva

Quote from: Possumi on 06.04.2013, 21:32:40

En suinkaan vetänyt hernettä nenääni vaan nostin vastaukseni samalle tasolle oman juttusi kanssa, minähän olen pahvi ja sinä sentään tiedät ECUn ja VMAXin kanssa salaisissa projekteissa touhunneena että auton kuin auton fiksaat kulkemaan määrättyjä huippuja ilman että mitkään muut suoritusarvot eivät muutu...Ja mitä autotietämykseen tulee niin uskoakseni tästä maasta löytyy aika monta muutakin jotka ovat sitä mieltä että autoissa on hyvä olla vaihteistot ynnä välitykset koska auton suorituskykyyn tai kyvyttömyyteen ne vaikuttavat siinä missä konekkin.

Minä en ole nuiva uuden tekniikan suhteen, vain sen suhteen että selitetään tehtävän jotain selaista joka ei mahdollista ja sen suhteen että kun kerran on kyse yksittäisistä kaaharikeisseistä niin aletaan vääntämään isoa ja kaikille kallista, kollektiivista rankaisuprojektia....Tämmöisessä ei ole nimittäin mitään mieltä.
Rattijuopumuskin on ongelma, vastaavalla tavalla siihen voitaisiin löytää ratkaisu:
-Poistetaan olemassa olevista pulloista viinit/viinat ja korvataan ne vedellä jotta kukaan ei pääse päihtymään ja
Rattijuoppous ratkaistu, ideani on erinomainen mutta käytännön toteutus ei minulle kuulu...Ja ne jotka eivät halua tätä ideaani toteuttaa, ovat rattijuopumuksen kannattajia!

Kannattaisi ehkä tarkistaa lääkkeet ennen kuin ottaa enempää kierroksia (asettaa kierrosten rajoitin!)

- vaahtoat minulle edelleen jostain ratkaisuprojekteista - vaikka olen muutamaankin kertaan todennut että koko ehdotushan oli vain parodia aselaista ja että ei tämmöistä kukaan voi ottaa tosissaan ... eihän?

- useampi on sinulle jo pointannut että nopeudenrajoittimella - ei ole mitään nothin! zilts! nada! tekemistä kiihtyvyyksien tai vaihteistojenvälitysten summuiden 'suoritusarvojen' kanssa. Se on yksinkertaisesti järjestelmä jolla rajoitetaan nopeus johonkin haluttuun vauhtiin. Ja nykyisissa autoissa se tehdään elektronisesti tai softalla.

Mitä tulee alkoholiin niin nautin tässä iltamyssyksi 12v Glen Fiddichiä - en aijo ajaa aamulla 8)

Kiitos huolenpidosta, otinkin juuri buranan koska nörtin kanssa käytävä nettikeskustelu tuppaa olemaan aina vähän semmoista että päätä alkaa särkeä kun yksinkertaisia asioita ei saa menemään perille.
Mitä ironiaan tulee niin jos nyt katsot keskustelua taaksepäin niin huomaat että kas kummaa, en olekkaan linkannut orginaaliin uutiseen vaan liittynyt ketjuun mukaan myös parodioiden ja siihen menessä esittettyihin kommentteihin liittyen....

Tietenkin vaahtoan ratkaisuprojekteista koska itse selität miten Suomen autokanta saadaan ECUja roplaamalla kulkemaan halutusti ja vielä ilman että mikään muu muuttuu, aivan kuin koneella,vaihteistolla ja välityksillä ei niilläkään olisi mitään virkaa.
Jatkuvasti ohitat kyssärit selittää tarkemmin miten säilyttäisit kaikki muut suoritusarvot kohdallaan koska "salaista" projektia pukkaa...Just joo.

Voisit myös sen verta viestejä vilkaista taaksepäin että yhdessäkään en ole väittänyt uuden auton nopeudenrajoittimen
rajoittavan kiihtyvyyttä vaan että nopeudensäädin ei ole rajoitin, sillä ei rajoiteta auton huippuja vaan sillä säädetään haluttu ajonopeus.
Voit tämän todeta sillä että säädät vauhdin vaikkapa 70 km/tunnissa ja polkaiset kaasua...Mitä tapahtuu?
Auto ei pistä hanttiin vaan lähtee kiihtymään...Se ei siis rajoita yhtään mitään.

Väitteesi kirjoittamisistani nopeudenrajoittimen,koneen,vaihteiston ja välitysten suhteen on schaissea, näin en ole missään vaiheessa väittänyt vaan sitä että jos lähdet ropaamaan vanhaa autoa, et voi välttyä ottamasta huomioon sitä miten kone,vaihteisto ja välitykset on optimoitu eli pelaamaan yhteen mahdollisimman hyvin.

Edelleen, toin tuonnempana ilmi että Suomen autokannan keski-ikä on noin 11,7 vuotta, niiden huippuja ei siis rajoiteta sillä että uusissa joissakin autoissa on huippuja rajoitettu.
Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

Mitä viskeihisi tulee niin mikset ole moderni ja tee koneellesi ohjelmaa ja anna sen kumota virtuaalisesti moukkuja?  12 vuotias viskihän on muutoinkin jo liian vanhaksi mennyttä, tuoretta sen pitää olla!
En sen sijaan uskalla kuvitellakaan sitä että jos vaimon/tyttöystävän omaat niin mikä on V-max käyränsä ja ropaatko sitäkin jonkun ECUn kautta...

Tehdääs nyt niin että jos et voi antaa lyhyttä,teknistä selvitystä siitä että miten vaikkapa ihan minkä tahansa 90-luvun auton nopeutta rajoitat ilman että mitkään muut suoritusarvot muuttuvat niin eiköhän tämä ollut sitten tässä.
Samoiten, jos väität minun jotain kirjoittaneen taaempana niin käytä vaikka "copy paste" toimintoa, sehän on modernin ihmisen yleisesti hyväksymä käytäntö, eikö näin?
Tietty samalla voisi kysäistä että mitenkäs ECUn arvoja muutat vaikkapa jossain 60-luvun autossa huippuja rajoittaaksesi, iästä riippumatta autot kun ovat liikenteessä tasa-arvoisia...Vai eikö?

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Ilkka Partanen

Quote from: jumppajoonas on 06.04.2013, 21:56:39
No mielipiteistä jos tässä on kyse niin minun mielestäni taas ei terveydelle haitallisia tuotteita pitäisi saada mainostaa.

Ei ainakaan tässä Suomen tyylisessä yhteiskunnassa jossa näiden tuotteiden aiheuttamat haitat kustannetaan yhteisestä verokassasta.

Se on moraalinen  näkemys joka minun ajattelumaailmassani menee vapaan markkinatalouden edelle.

Itseasiassa mielestäni usko vapaan markkinatalouden autuaaksi tekevään vaikutukseen on todella epätieteellistä ja ideologian sokaisemaa ajattelua.

Tavallaan "kapitalistillekin" toisten rahat ovat vääryys,hän vain yrittää saada ne omaan käyttöönsä muilla keinoilla kuin sossut mutta periaate on sama .

Muilta pois ja itselle.

Kehitetään tuotteita ja palveluita joita talousasioitaan huonosti kykenevät ihmiset ostavat ja näin saadaan "vapaaehtoisesti" ihmiset antamaan rahansa pois.

Ihmiset antavat ne rahansa pois joita heidän kannattaisi järkevästi sijoittaa ja näin varmistaa tulevaisuutensa.

Jos käytetään kalastusvertausta jossa kalat edustavat ihmisten rahoja,niin sosialismissa kalat kerätään verkolla järvestä pois ja kapitalismissa taas uistimella houkutellen.

Sosialismissa valtio ottaa väkisin sinun ja kaikkien muidenkin rahat jaellakseen niitä "tarpeiden" mukaisesti uudelleen. Kapitalismissa taas jokainen voi halutessaan harjoittaa myös hyväntekeväisyyttä ja ihmisten uskotaan tietävän valtiota paremmin mitä he haluavat rahoillaan tehdä. Sikäli kapitalismissa ja sosialismissa ei ole mitään samaa, koska toinen pohjautuu pakkoon ja eräänlaiseen orjuuteen, toinen taas rohkaisee siihen että kannattaa tehdä itse. Tuo heittosi kuinka "kehitetään tuotteita ja palveluita joita heikosti taloutensa hoitavat ihmiset ostavat" pistää miettimään milloin tulet täysi-ikäiseksi? Ajattelit tosiaan että niitä vaan kehitellään ja sitten kun ihmiset haluavat ostaa niin siinä sitä rikastutaan luvattoman helposti? Tiedätkö yrittäjyydestä ylipäätään yhtään mitään?

CaptainNuiva

Quote from: Hohtava Mamma on 08.04.2013, 23:07:20
Quote from: CaptainNuiva on 06.04.2013, 18:16:15
Mulla olisi pappa-auton säätöä tarjolla, lyöt ensin tiskiin varmuuden vuoksi ja vakuudeksi  20000 € niin päästän sinut 4,6 litrasen Mustang Cobran kimppuun ja näyttämään miten rajoitat nopeuden 120 km/t.
Ja tässä ovat ehdot:
-Kiihtyvyyden pitää pysyä ennallaan
-Polttoaineen kulutus ei saa nousta.
-Päästöjen on pystyttävä sallituissa rajoissa
-Pitemmässäkään juoksussa mikään auton tekniikkaan liittyvä ei saa kärsiä, tästä kirjallinen sitoumus velkakirjan muodossa ja joka on myös ulosottokelpoinen.
Kun nämä ehdot ovat täyttyneet, saat 20000 € takaisin.
Kelpaako?
Ajattele, Cobrassa on siinäkin ECU-herkkua tarjolla ja tämä olisi sentään helppo rasti loppumattomiin ison,vääntävän koneen vuoksi, verrattuna 1,2 litraiseen perheautoon :roll:

Lopuksi vielä ihmetellä sitä että miksi autotehtaat eivät älyä palkata suunnitelijoita keskustelupalstoilta, taitavat olla kovin tyhmiä omien tuotteidensa kehittämisen suhteen :o

Tuossa Cobrassa on nopeusrajoitin joka on toteutettu ECUssa olevalla lukuarvolla jonka voi ohittaa tai säätää haluamakseen. Eikä sillä ole mitään tekemistä väännön, tehon tai valitun vaihteen kanssa.

Mulla on pari kiesiä, niinkin ikivanhat kuin 2000 ja 2003 ja niiden nopeudet on rajoitettu ECUn softalla 260 ja 250 km/h. Luku-/säätölaitetta en niihin omista mutta molempien nopeusrajoitukset on muokattavissa. Ensin mainittuun peliin säädettiin viime kesänä ECUun rajoitus 550 Nm vääntö ja 260 km/h rajoitin. Läppärillä omassa pihassa. Toimenpiteen aika lasketaan minuuteissa.

Paljonko haluat Mussen huippuja rajoitettavan? Mä oon kohtuuden mies, mulle riittää 10000€, tehdäänkö kaupat?

http://www.sctflash.com/products.php?PID=2#3

SCT TUNER PROGRAMMER 3015 1996-2008 Ford Cars
"SCT SF3 Power Flash Ford Programmer
Speed Limiter
Allows you to Remove, Increase or Decrease the vehicles speed limiter
."

Sori mutta ei tule kympillä diiliä.
Kova on joidenkien usko näihin ihmelaitteisiin, lopullinen totuus voi olla sitten kuitenkin jotain muuta.
http://www.thetruthaboutcars.com/2009/07/product-review-sct-dyno-tuner/
Koska en ole mikään ohjelmointi-guru, pyysin jo muutama päivä sitten ketjun innoittamana kommenttia tutulta joka suurin piirtein purkaa ja kokoaa auton(varsinkin jenkin) osiin side silmillä.
Tämä tuttu myös tekee työkseen huoltoja että testejä ja omaa kaiken tarvitavan kaluston kaikkiin töihin, kyssärini kuului että voiko mussen nopeuden millään lailla rajoittaa ilman ongelmia 120-130 huippuhin...Vastaus oli hetken mietinnän jälkeen että ei voi, jollain suunnalla aina menetetään jotain, enemmän tai vähemmän.
Uskon siis tätä tuttuani ja ihan sillä perusteella että tiedän taitonsa,tietonsa ja osaamisensa, kiihdytysauton rakentaminen kun ei ole tietämättömien hommaa.

Muistuttaisin vielä siitä että tuolla ylempänä oli vaatimukseni siitä että auton suorituskyky/arvot eivät saa laskea huippujen pudottamisessa 120 km/t tasolle.
Tarjoamasi laite lupaa lisää tehoa,vääntöä, vähemmän polttoaineen kulutusta ja siihen päälle huiput rajoitetaan reippaasti alta puoleen?
En nyt ihan tartu tarjoukseen,kiitos vaan.

Edelleen, kyse oli kaahaamisen rajoittamisesta.
Miten tuon kytket rajoittamistöihin kaaharin vanhempaan autoon?

20K tiskiin niin saat tulla testaamaan, tätä konetta en anna kellekkään enkä mihinkään testeihin ilmaiseksi kun kerran ei ole pakko saada kuulla että "Oho, ei tää nyt tällä kertaa ihan onnistunutkaan" :P
Lisättäköön vielä että kaveri kolmisen vuotta sitten päästi hemmon säätelemään autoaan(Nissan), sen jälkeen säätäjä tuli korjamaan säätöjään vielä kaksi kertaa, kolmatta ei kerinnyt tulemaan kun kaveri tuskaistui,vaihtoi autonsa pois ja ilmoitti  että tähän uuteen ei ensimmäinenkään bittinikkari koske tai tulee ruumiita.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Sour-One

Quote from: Possumi on 06.04.2013, 21:32:40

Kovin on tunteita herättävä aihe, kun täytyy kybällä yrittää keksiä mahdollisimman nasevaa vittuilua. Ja kaikki tämä päänauonta pelkästään jostain mahdollisimman hölmöstä aiheesta kuten onko kyseessä nopeudenrajoitin tai vakionopeudensäädin tai miten nopeuden rajoittaminen on toteutettu. Sanoisinko, että aika rajoittunutta on keskustelu.

Reich

Kun vihreiden ajamat ruuhkamaksu-GPS-isovelisysteemit tulee, niin järjestelmään pitäisi ottaa mukaan myös nopeusvalvonta. Taksien taksamittarin tapaan pyörivä sakkomittari, joka laskuttaisi sakkoa aina ylinopeudella ajettaessa esimerkiksi 1 sentti / (km/h ylinopeutta) / sekunti kaavalla. Näin loppuisivat kaahailut.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Manop

Quote from: Reich on 09.04.2013, 01:47:52
Kun vihreiden ajamat ruuhkamaksu-GPS-isovelisysteemit tulee, niin järjestelmään pitäisi ottaa mukaan myös nopeusvalvonta. Taksien taksamittarin tapaan pyörivä sakkomittari, joka laskuttaisi sakkoa aina ylinopeudella ajettaessa esimerkiksi 1 sentti / (km/h ylinopeutta) / sekunti kaavalla. Näin loppuisivat kaahailut.

Suoraveloituksella. Ja pankkitilillä oltava saldoa, jotta moottori kestää käynnissä.
Hurmaava Joukkoitsemurha

Oami

Quote from: Reich on 09.04.2013, 01:47:52
Kun vihreiden ajamat ruuhkamaksu-GPS-isovelisysteemit tulee

Sen verran korjaan, että pääjehuna tässä on liikenneministeri, joka on vasemmistolainen.

Ei sillä että ero olisi suuren suuri.

Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

jumppajoonas

Quote from: Ilkka Partanen on 08.04.2013, 21:33:24
Quote from: jumppajoonas on 06.04.2013, 21:56:39

Muilta pois ja itselle.

Sosialismissa valtio ottaa väkisin sinun ja kaikkien muidenkin rahat jaellakseen niitä "tarpeiden" mukaisesti uudelleen. Kapitalismissa taas jokainen voi halutessaan harjoittaa myös hyväntekeväisyyttä ja ihmisten uskotaan tietävän valtiota paremmin mitä he haluavat rahoillaan tehdä. Sikäli kapitalismissa ja sosialismissa ei ole mitään samaa, koska toinen pohjautuu pakkoon ja eräänlaiseen orjuuteen, toinen taas rohkaisee siihen että kannattaa tehdä itse. Tuo heittosi kuinka "kehitetään tuotteita ja palveluita joita heikosti taloutensa hoitavat ihmiset ostavat" pistää miettimään milloin tulet täysi-ikäiseksi? Ajattelit tosiaan että niitä vaan kehitellään ja sitten kun ihmiset haluavat ostaa niin siinä sitä rikastutaan luvattoman helposti? Tiedätkö yrittäjyydestä ylipäätään yhtään mitään?

En hirveästi tiedä yrittäjyydestä,olen toiminut vasta kuutisen vuotta sähköurakoitsijana.Paljon on vielä oppimista ja monta laskua jää vielä asiakkailta saamatta ennenkuin alkaa viisastua oikein kunnolla.

Välillä käy kyllä sääliksi kun asentelee yksinkertaisille ihmisille velkaisiin omakotitaloihin heidän kalliilla rahalla ostamiaan design-valaisimia jotka ovat suoraan sanottuna ylihintaisia ja  teknisesti täyttä paskaa.Samoja pelti ja muovihäkkyröitä löytyisi kymmenesosalla tuosta hinnasta kun ihmiset vain viitsisivät hieman nähdä vaivaa etsimiseen.Mutta mitäs siinä kun siitä muutaman euron itselle saa...

Ja,kyllä tosiaan  tuotteita ja hyödykkeitä jotka eivät anna rahalle vastinetta kehitellään heikkoluonteisten ihmisten ostettaviksi.

Ja pakottamistakin tietysti käytetään jos se vain on mahdollista,kuten tämä uusin lakiesitys jolla kielletään työnantajaa maksamasta palkkaa käteisenä jolloin ihmisen on hankittava pakosta itselleen pankkitili.Sehän johtaa siihen että ihmiset pakotetaan antamaan korotonta lainaa pankeille.Sosialismia yksityisten pankkien eduksi vai mistä on kyse?

Sitä en tietysti kiellä että jotkut hyödykkeistä ovat ihan hintansa veroisia,mutta pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin saada muiden rahat itselle/omalle eturyhmälle.

Erohan on tosiaan kapitalismissa ja sosialismissa pääasiassa vain ne käytännöt joilla muiden rahat itselle haalitaan.

Toisessa pakotetaan ja toisessa  houkutellaan.

Systeemi on luontaisesti aina pyramidin muotoinen joten ei kannata hirveästi hehkuttaa sitä vapaata markkinataloutta tienä pois orjuudeta ja kohti vapautta.

Sellaiset ajatukset ne juuri ovatkin niitä  ei-täysi-ikäisten  juttuja.

Mutta kerropa tosiaan onko moraalisesti oikein ja kansantaloudellisesti järkevää  saada mainostaa tuotteita joiden aiheuttamat terveyshaitat joudumme kustantamaan yhteisestä verokassastamme?
"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" (Sokrates 469 - 399 eaa.)

Erikjaak

Mitenkäs tätä uusinta älynväläystä ei ole mainittu tässä ketjussa?

Kansanedustaja haluaa estää anonyymit välityspalvelut nettikeskusteluista

QuoteKansanedustaja Hongisto kysyy ministeriltä "mihin toimiin hallitus aikoo ryhtyä estääkseen anonyymien välityspalvelujen käytön Suomessa toimivilla keskustelufoorumeilla".

:facepalm:

Punaniska

QuoteMitenkäs tätä uusinta älynväläystä ei ole mainittu tässä ketjussa?
QuoteKansanedustaja Hongisto kysyy ministeriltä "mihin toimiin hallitus aikoo ryhtyä estääkseen anonyymien välityspalvelujen käytön Suomessa toimivilla keskustelufoorumeilla".

Eihän tuo niin briljantilta tyypiltä vaikuta. Lieneekö ollut Liikkuvassa Poliissa ja innokkaana tutkankäyttäjänä tykkää kyttäämisestä? Rikospoliisi tuo ei ole takuulla ollut, koska heillä on  ollut ihan vakaviakin asioita mietittävänään, eikä mielenkiinto riitä lillukanvarsiin tai haikailemiseen 130km/h kulkevista autoista.

Vaasan vaalipiirin kansanedustajat muutenkin puolueesta riippumatta ovat melkoista sakkia. Mutta demokratiassa sitä saa mitä tilaa.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

ruikonperä

Persuja on näemmä TODELLA moneen junaan. Sitä yrittää uskotella itselleen varsinkin kun ei ole edustajasta ikinä kuullutkaan että kyseessä on jonkin sorttinen huono vitsi.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

guest3656

Quote from: Erikjaak on 11.02.2014, 19:23:04

Kansanedustaja haluaa estää anonyymit välityspalvelut nettikeskusteluista

:facepalm:

Hongisto pelkistää persujen suurimman ongelman eli yksinsyöksyt. Ei luulisi olevan liian vaikeaa tarkastaa etukäteen, mitä edustaja aikoo eduskuntakyselyssään kysyä. Itselleni olisi yllätys jos sananvapauden rajoittaminen on perussuomalaisten linjan mukaista. Siis jos olisi jokin linja.

Dharma

Quote from: Sour-One on 06.04.2013, 09:20:44
Reijo haluaa kieltää yli 130 kilsaa tunnissa kulkevat ajoneuvot. Ja Suomi pelastuu!  :facepalm:

http://www.verkkouutiset.fi/index.php/politiikka/984-politiikka/104506-ps-edustaja-huolestui-yli-130-km-h-kulkevat-ajoneuvot-kiellettava

Muistelen, että Osmo Soininvaara on esittänyt täsmälleen samaa. Viherfasismia par excellence.

EDIT: Tuota lainausta etsiessäni törmäsin toiseen viherfasismin helmeen:

QuoteRakennetaan vain asemien ympärille

28.8.2008 · Aihe: _

Muistin virkistämiseksi julkaisen oheisen kirjoituksen uudestaan.

Kolumni Suomen Kuvalehdessä 7/2008

Helsingin seudulla olisi täysin mahdollista päättää, että rakentaminen on sallittua vain asemien ympäristössä. Rakennusmaa ei loppuisi, radat pystyttäisiin rahoittamaan. Ongelmaksi muodostuisi vain ne maanomistajat, joiden mailla rakentaminen kiellettäisiin.

http://www.soininvaara.fi/2008/08/28/rakennetaan-vain-asemien-ymparille-2/#more-506

Dharma

Löytyi:

QuoteNopeudenrajoittimet autoihin?
29.6.2008 · Aihe: _
Jokin viikko sitten ajaessani Vanhaa Porvoontietä kohti Nikkilää osuin Vantaan Kuninkaantammessa onnettomuuspaikalle, jossa auto oli törmännyt tukevaan koivuun. Vauhtia oli ollut paljon yli sallitun (40 km/h?), sillä koivun runko oli tunkeutunut sisään keulasta ja törrötti takapenkin edestä keskeltä autoa.  Siihen päättyi kotkalaisen 39-vuotiaan miehen elämä. En tiedä, oliko kyse hetkellisestä mielenhäiriöstä, vahvasta humalatilasta tai itsemurhasta. Joka tapauksessa jo silloin mietin, miksi autoissa ei voisi olla nopeudenrajoitinta, joka estäisi ajamasta yli sallitun nopeusrajoituksen. Asia palautui mieleeni onnettomuudesta, jossa 18-vuotias nainen rajualla ylinopeudella ja neljä päivää vanhalla ajokortilla riisti hengen komelta kaveriltaan.

Nopeudenrajoitin on autoon helppo ohjelmoida. Sellaiset on rekka-autoissa ja formula-autoissa. Autoon saa sellaisen halpana lisävarusteena, mutta vallitseva nopeusrajoitus pitää siihen ohjelmoida käsin. Ei olisi ylivoimaisen vaikeata perustaa järjestelmä, jossa tie ilmoittaisi tavalla tai toisella autolle vallitsevan nopeusrajoituksen. Tiekilometrejä Suomessa on paljon, mutta yli kahdeksankympin teitä aika vähän. Aluksi järjestelmä voisi toimia niin, että jos muuta tietoa ei ole, maksiminopeus säätyy kahdeksaan kymppiin. Kun koko tieverkko on jo gps-kartoissa, nopeusrajoituksen lisääminen tähän tietoon ei olisi kovin hankalaa, eikä gps-laite maksa kuin muutaman kympin. 

Kansalaisvapauksia tällä tietysti rajoitettaisiin, mutta periaatteessa niitä on jo rajoitettu lailla. Moni nuori jäisi henkiin, poliisi saisi aina kiinni rosvon ja niin edelleen. En tiedä, paljon tällainen järjestelmä maksaisi, mutta ainakin sata ihmishenkeä se säästäisi vuodessa – ja monta loukkaantunutta.

http://www.soininvaara.fi/2008/06/29/nopeudenrajoittimet-autoihin/

pingviini

Erikjaak

Quote from: pingviini on 11.02.2014, 21:21:27
Quote from: Erikjaak on 11.02.2014, 19:23:04

Oli mainittu eri ketjussa

http://hommaforum.org/index.php/topic,91569.msg1548204.html#msg1548204

Kokeilin kyllä hakutoiminnolla etsiä, mutta eihän se tuommoista ketjua löytänyt. Helvetti.  :-[

Markkanen

Eiköhän autoilijoita ole jo holhottu ja verotettu ihan tarpeeksi. Poliitikkojen pitäisi keksiä jotain muuta välillä. Kuten puuttua yhteiskunnan todellisiin ongelmiin. Nuorison syrjäytyminen, työttömyys, väkivallan lisääntyminen jne. Näissä on toki se ikävä puoli poliitikkojen kannalta, että kielloilla ei saada asioita kuntoon. Siksi onkin seksikkäämpää vainota autoilijoita. Aina on juttuja jota voi määrätä pakolliseksi tai holhousta voi kiristää. Onhan sitä 70km/h yleisnopeuttakin esitetty vakavissaan. Hyväksytään tämä niin ei tarvita 120 tai 150 km/h rajoittimia. lisäksi moottoriteille ym. voisi asentaa töyssyjä kilometrin välein. Johan loppuisi kaahaaminen. pari tietullia viellä hidastamaan menoa. Tietullin voisi maksaa vain tasa-rahalla. jos ei ole niin ei pääse eteenpäin.

Hei. taidankin hakeutua kansanedustajaksi. Perustan holhouspuolueen. Kansa hullaantuisi ja olisin eduskunnassa saman tien vaalien jälkeen. Holhotaan ja kielletään kaikki! olkoon puolueen johtolause.  :facepalm:
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

AuggieWren

Kuka hieno kansanedustajamme ryhtyisi aloitteelliseksi siinä huolestuttavassa asiassa, että kapakkakeskusteluja saadaan maassamme käydä täysin julkisen vallan valvonnan ulkopuolella ja ääritapauksissa jopa anonyymisti? Valvomattomissa kapakkakeskusteluissa kun saa nykyisellään törrkeästi herjata kansanedustajia ja muuta maamme hienoa väkeä ilman laillista edesvastuuta.

Voisiko kansanedustaja Hongisto ottaa tämän työvoimapulan tavoin HUUTAVAN epäkohdan työn alle ja korjattavakseen?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.