News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-02-26 Henrik Rönnquist: Pohjoismaiden on noustava islamisaatiota vastaan.

Started by valla_valla, 26.02.2015, 19:01:53

Previous topic - Next topic

valla_valla

Sain kunnian harrastelijatoimittelijana haastatella Ruotsin Pegidan aloitteentekijää Henrik Carl Rönnquistia. Mies on ehkä Ruotsin suurin vihollinen ja sen huomaa.  Rönnquist on siis malmölainen taiteilija, joka pyöritti Malmössa taidegalleriaa 15 vuotta. Galleria tuli tunnetuksi suurelle yleisölle  Dan Parkin ja Lars Vilksin töiden kautta. En malta olla sanomatta, että Rönnquist sai sakkotuomion Dan Parkin töiden julkaisemisesta galleriassaan. Parkille värkättiin linnatuomio. Rönnquist on myös se mies, joka toi Pegidan Ruotsiin.

Koko juttu lähtee liikkeelle Rönnquistin mainitessa vasemmiston. Kun Pegidan ensimmäinen kokous Malmön torilla pidettiin pari viikkoa sitten oli paikalla hyvin vihamielinen tunnelma. Kysyin Rönnquistilta miltä tuntui puhua Malmön torilla tuhansien vihamielisten huutojen keskellä. Hän vastaa:

- Malmön Pegidahan aloitettiin hiljaisella minuutilla. Halusimme näin osoittaa myötätuntoamme Pariisin Charlien Hebdon kuolonuhreille. Kaikki normaalit ihmiset ottivat osaa tähän hiljaiseen minuuttiin, paitsi vastamielenosoittajat. Kun me olimme hiljaa, kuului tuhansien vasemmistolaisten mölinäää. Me painoimme päämme alas kunnioittaakseemme terrorin uhreja ja he huusivat meille "fuck you". Voin sanoa, että todellakin oli epämukava olo. Kun me satakunta ihmistä hiljennyimme pitämään muistohetkeä,  ympärillämme olevat tuhannet ihmiset huusivat vihamielisesti ja osoittivat keskisormea.

Rönnquist kertaa tapahtumia Malmön Pegidan tiimoilta ja kertoo, että he olivat yhteydessä poliisiin useaan otteeseen ennen tapahtumaa. Poliisi antoi selkeitä ohjeita ja määräyksiä kuinka asiat tulee hoitaa. Erilaisia uhkakuvia oli tiedossa ja on hyvin luultavaa, että Rönnquist ja kaverinsa Dan Park ovat mahdollisia murhakohteita. Asian vakavuudesta saa käsityksen kun Rönnquist kertoo, että hän kantaa päivittäin luotiliivejä. On pukeutunut näin jo muutaman vuoden. Murhaukaukset ovat siis konkreettinen asia, hän kertoo: (Kööpenhaminan murhapäivästä)

- Olin siis menossa Kööpenhaminaan tuolloin murhapäivävä ja olimme sopineet Lars Vilksin ja Dan Parkin kanssa tapaavamme siellä. Minulle tuli kuitenkin esteitä enkä päässyt paikalle. Klo 15.33 alkoi ammunta. Muslimi tulitti konetuliaseella sisälle saliin. Dan Park lähetti minulle tekstarin 15.36 ja siinä luki: "Vittu, nyt kuule tulee luotia meitä kohti". Ensimmäinen ajatukseni oli, nyt Dan on pahoinpidelty kolmannen kerran, että ei taas.

Rönnquist kertoo, että siinä vaiheessahan ei vielä tiedetty mitä oli tapahtumassa. Dan Park makasi lattilalla ja Vilks oli pöydän alla. Tilanne oli kaaos, ja loppuhan on historiaa.

Malmön Pegidasta hän kertoo:

- Odotimme tietenkin enemmän porukkaa, mutta näillä mennään. Aidan sisällä pegida- porukkaa oli 75 henkeä, mikä ei tietenkään ulkopuolen vastaporukkaan nähden ole iso määrä. Olen saanut kuitenkin valtavan määrän tekstiviestejä, puheluita, Facebook on välillä ihan tukossa ja muuta kannatusta, joten tiedän, että takanamme on paljon porukkaa, joiden mielestä sananvapaus ei ole todellakaan hyvässä jamassa Ruotsissa.

Sen jälkeen Rönnquist painotta kovin sanoin:

- En kadu yhtään. En todellakaan kadu sitä mitä olen tehnyt. Samaa sanoo Lars Vilks. Puhun hänen kanssaan joka päivä. Hän ei tule ikinä lopettamaan taidettaan. Minun, Dan parkin ja Lars Vilksin toimia ei todellakaan lopeteta kuten media haluaa. Kyse on sananvapaudesta, mielipiteenvapaudesta ja taiteilijan vapaudesta tehdä töitään. Kyse on perustavista arvoista, joita emme ikinä tule heittämään pois. Ei edes puhetta. Ja kyse ei todellakaan ole rasismista tai sellaisesta.

- Istuin tässä yksi päivä taksissa ja kuskina oli eräs Mohammed, jonka luin taksikortista. Juttelimme niitä näitä ja hän kysyi, mitä olen menossa tekemään kunnantalolle, jonne olimme matkalla. Kerroin, että olen menossa kokoukseen, jossa puhutaan Pegidasta. Muslimilla, joka ajoi taksia, oli vaihoehtoja:  joka sanoa ok, tai hän olisi voinut myös pysäyttää auton ja sanoa: ulos autosta. Mutta arvaa mitä hän teki? Tuo Bosnian muslimi otti puhelimen ja näytti kuvia perheestään ja lapsistaan.

- ME emme todellakaan ole vastaan yksittäisiä muslimeja. Me olemme Ruotsin islamisaatiota vastaan. Me emme halua, että Ruotsista tulee islamilainen valtio. Joten kyse ei todellakaan ole rasismista.

Mitä ajattelit, kun siellä Malmön torilla pidit puhettasi. Filmeistä voimme nähdä, että äänesi ei kuulunut ja yritit todella huutaa megafoniin, mutta tuhannet vihamieliset "kuole"- huudot peittivät äänesi?

- Saan päivittäin kaikenlaisia viestejä tyyliin me tapamme sinut Henrik, joku päivä otamme sinut, olet jo vainaa jne jne. Saan päivittäin tappouhkauksia. Tiedätkö mitä teen? Suljen korvani enkä ota kuullaksenikaan tuollasta paskaa. Jos joku sanoo päin naamaa tuollaista, en sano mitään tai vain, että okei, anna tulla, jos olet sitä mieltä. Ei tuollaiseen höpinään pidä lähteä provosoitumaan.

Olet ollut monissa keskusteluohjelmissa, kuten Svt:n Debatissa..

- Ne on yksiä perkeleen idiootteja siellä Svt:ssä. Olin taannoin kutsuttu Göteborgiin Debattiin, kuten Dan Parkikin, mutta saimme vähän ennen lähetyksen nauhoitusta tiedon, että tilaisuus on peruttu. Svt ei siis halunnut antaa ääntämme kuuluviin ja he peruivat tilaisuuden vain raukkamaisuuttaan.

Mitä mieltä olet, kun jotkut ihmiset provosoituvat Dan Parkin ja Lars Vilksin töistä niin suunnattomasta, että lähtevät jopa murhatöihin?

- Sanotaanpa nyt esimerkkinä Anders Bering Breivik, joka murhasi ihmisä ja istuu nyt vankilassa ja se on hyvä. Siitä ei ole puhettakaan. Dan Park on tehnyt joitakin aika rienaavia kuvia tästä, Samoin kuin se työ, jossa Park laittoi säilyketölkkiin etiketin "Syklon B" ja jätti näitä purkkeja synagoogan ympärille. Onhan se tietty aika rienaavaa, mutta ei siitä pidä provosoitua. Taide on joskus tuollaista aika rivoakin. Mutta se pitää nähdä siinä kontekstissa, eikä provosoitua.

- Olen usein sanonut eri toimittajille, että tulkaa katsomaan miten Dan tekee töitään, mutta vastaukset ovat aina niitä samoja, että rasismia rasismia ja vihapiirroksia.

Rönnquist kertoo, että kun hän pyöritti taidegalleriaansa Malmössa, ilkivaltaa tapahtui. Kerran he saivat erään ikkunansärkijän nimen ja henkikötiedot. Poliisi ei kuitenkaan ottanut asiaa käsittelyyn. He yksinkertaisesti eivät ottaneet asiaa vastaan. Voidaan tietenkin kysyä mikä on homman nimi. Jos ihminen menee tekemään rikosilmoitusta selvästä tapauksesta, juttua ei oteta vastaan.

- Kuten Lars Vilks sanoo: jos joku heittää katukiven ikkunasta ei ole mitään tekosyitä. Rikos on rikos. En halua kerto yksityiskohtia turvallisuusasioista, Vasemmistonuoret ovat suurin uhka ja niitä pyöri gallerian ympärillä yötä päivää. Tiettyjen uhkien takia kannankin yleensä luotiliivejä julkisella paikalla, esim mahdollisia takaapäin tulleita iskuja vastaan. Tavallaan on surulista, että tilanne on tällainen. Esimerkiksi taanoin eräs tuttavani sanoi, ettei uskalla enää tavata minua Malmössa julkisella paikalla, koska hän muuten leimautuisi rasistiksi ja sillä on suuria vaikutuksia ihmisten elämään Malmössa.

Tulevasta Linköpingin Pegidasta Rönnquist kertoo, että tilanne siellä Lilla Torgetin ympärillä on parempi kuin Malmössa ja vastamielenosoittajien joukko ei pääse pakkautumaan niin lähelle kuin Malmössa. Näin saadaan enempi ääntä kuuluviin.

- Tulen olemaan itse paikalla ja odotettavissa on arvion mukaan 200 henkeä, joista olemme varmoja. Eli tilaisuus tulee olemaan isompi kuin Malmössa.

Sen jälkeen puhumme Tukholman Pegidasta ja kerron, että Hommaforumilta saadaan varmasti joitakin osallistujia Suomestakin. Rönnquist innostuu asiasta:

- Olisi kyllä aivan hienoa, jos Suomesta tulisi porukkaa Tukholman Pegidaan, joka pidetään alustavien tietojen mukaan ensimmäisen kerran 9.3. maanantaina. Näin saisimme pohjoismaista voimaa esille, että Pegida seisoo pohjoismaisten arvojen takana. Olemmehan pohjoismaalaisia ja meidän pitäisi nyt nousta yhdessä islamisaatiota vastaan. Nyt jos koskaan on näytön paikka mitä tarkoittaa kun puhutaan Pohjoismaista.

Sovimme, että allekirjoittanut pitää pienen puheen Tukholman Pegidassa. Ja koska Tukholma on Helsingin suurin lähiö sovimme, että pidän puheen suomeksi.

Tosiasiallinen Nuiva

Kappas. Enpä tiennytkään, että Ruotsin Pegidaa on järjestellyt galleristi Rönnquist. Se on hyvä uutinen, sillä hän on ainakin täysjärkinen ja varmasti tietää mitä on pelissä.

Hyvää työtä valla_valla.
Non poteris veritatem

Tosiasiallinen Nuiva

Et sattunut valla_valla ottamaan yhtään kuvaa haastattelun aikana?
Non poteris veritatem

valla_valla

Tehtiin puhelinhaastatteluna ja kunhan saan muokattua tuon nauhoitteen, niin teen siitä tekstitetyn Youtube- version. Jos allah on suopea ajattelin tehdä Tukholman Pegidassa nauhoitetun haastattelun ja jos saisin vielä Dan Parkin samaan juttuun mukaan.

Leijona78

Hyvä juttu. Hienoa että sait sen käännettyä. Nauhalta kääntäminen on todella haastavaa puuhaa.

Sääli muuten että noi Pegidat ovat viikolla kun itse on duunissa. Olen toisaalla uhonnut itse että tulen ilman muuta Suomen Pegidaan, jos sellainen joskus järjestetään.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Tosiasiallinen Nuiva

QuoteTulevasta Linköpingin Pegidasta Rönnquist kertoo, että tilanne siellä Lilla Torgetin ympärillä on parempi kuin Malmössa ja vastamielenosoittajien joukko ei pääse pakkautumaan niin lähelle kuin Malmössa. Näin saadaan enempi ääntä kuuluviin.

- Tulen olemaan itse paikalla ja odotettavissa on arvion mukaan 200 henkeä, joista olemme varmoja. Eli tilaisuus tulee olemaan isompi kuin Malmössa.

Onko kenelläkään tietoa milloin tämä tapahtuma järjestetään?
Non poteris veritatem

valla_valla

Linköping, joka tunnetaan myös Ruotsin yhtenä pahimpana islamilaisena kylänä, Pegida pidetään nyt tulevana maanantaina 2.3.2015.

onni4me

On tämä surullista...olen huomannut samankaltaista suhtautumista vasemmisto(henkisiltä) ihmisiltä, että oikeistolaisempi ihminen eli ihan vaikka liberaali tyyppi, joka haluaa elää elämäänsä valitsemallaan tavalla ja toivoo, ettei kukaan pakota häntäratkaisuihin joista ei pidä, ei saa olla rauhassa vaan vastakkainasettelu senkuin kasvaa...

Luulin, että Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen olisimme päässeet tästä hulluudesta, mutta ei...

Minustä nämäovat rohkeita ihmisiä. Milloin muuten tappamisella uhkailu ei enää ole ollut rikos Ruotsissa? Vai onko sekin sallittua ajatusrikoksia jahtaaville?
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

J. Lannan haamu

Koboltin kovaa toimintaa taas Valla-vallalta, fy fan! Tuli ihan aiheesta toiseen, että kyllä sitä saa Ronny ja Ragge kettuilla ruotsalaisista ja suomenruotsalaisista, miettikää jos keeneri esittäis oman viitekehyksensä pelleä niin se jos joku olisi pahinta skittiä.

Hitto miten niille ukkojen toilailuille tuli naurettua...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

saifa

Itsepähän kerjää verta nenästään. Syyllistämällä kokonaista uskontoa muutaman ääritapauksen tekojen perusteella. Rasittavaa koko pedigaporukka ja toivottavasti tajuavat itse lopettaa toimintansa ajoissa.
Rasismi sulkee silmät. Viha sulkee silmät. Sitä vastoin suvaitsevaisuus avaa silmät. Myötätunto avaa silmät.

onni4me

Quote from: saifa on 01.03.2015, 21:16:00
Itsepähän kerjää verta nenästään. Syyllistämällä kokonaista uskontoa muutaman ääritapauksen tekojen perusteella. Rasittavaa koko pedigaporukka ja toivottavasti tajuavat itse lopettaa toimintansa ajoissa.

Tuo kyseinen uskonto tuntuu suorastaan maagisesti keräävän puoleensä ääritapauksia. Toivottavasti ymmärtävät lopettaa toimintansa ajoissa...

Ymmärrätkö edes itse mitä täällä välillä satuilet?  :facepalm:
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Uimakoulutettava

Edustaako yo. kommentti ääritapausta vai "maltillista" suuntausta?

Mitä tapahtuu niille, jotka eivät lopeta rauhanomaista mielenosoitusta Euroopan islamisaatiota vastaan?

"Vain" 27 % Britannian muslimeista piti terrori-iskua oikeutettuna. :flowerhat:-otsikko:

http://yle.fi/uutiset/valtaosa_britannian_muslimeista_ei_hyvaksy_kostotoimia_mohammed-kuvista/7829980

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Micke90

Myöhäistä. Suomi ja islanti ovat Pohjoismaiden vähiten islamisoituneet maat.

Kotkankantaja

Kyllä se taitaa olla niin että muslimit ovat niitä jotka kerjäävät verta nenästään. Muslimien jatkuvasti röyhkeämmäksi käyvä perseily alkaa pikkuhiljaa nostaa vastareaktioita lähemmäs ja lähemmäs pintaa. Kun korjausliike sitten vihdoin jossain alkaa, epäilen että se leviää kulovalkean tavoin läpi koko Euroopan. Sen verran nimittäin rupeaa olemaan kiehuntaa jo pinnan alla...
Todellisuus on fasistista

Micke90

Aika paljon "ääritapauksia" tuntuu mahtuvan yhteen uskontoon.

valla_valla

Quote from: valla_valla on 26.02.2015, 22:57:37
Linköping, joka tunnetaan myös Ruotsin yhtenä pahimpana islamilaisena kylänä, Pegida pidetään nyt tulevana maanantaina 2.3.2015.

Enpä olisi uskonut kuinka halvalla Ruotsi myydään. Vastarintaa ei ole. Olen ällistynyt. Ne harvatkin vastarintaihmiset pelkäävät henkensä puolesta ja lopettavat. Linköpingissä oli vain neljä ihmistä ja vastamielenosoittajia noin 200. Joukossa paljon afrikaanoja ja arabeja huutelemassa fuck youta. Hatunnosto Rönnquistille ja Parkille ja niille kahdelle muulle, jotka uskalsivat torille.

Luulenpa, että tämä oli tässä.

Ruotsalaiset ovat selvästi näyttäneet mitä haluavat. Kunnioitettakoon heidän päätöstään, vaikka sitä ei voi kuin halveksia.

Nyt täytyy vain keskittyä estämään Suomelle samaa kohtaloa.

Golimar

Tuossa on pari kuvaa, ensin neljä rohkeaa ihmistä.

(http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/03/Pegidalink%C3%B6ping.jpg)

Ja sitten kaksi islamilaisen Ruotsin kannattajaa.

(http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/03/Pegidalink%C3%B6ping2.jpg)

valla_valla

Aikaisemmasta poiketen niin tuo Tukholman Pegida on siirretty ainakin parilla viikolla. En tiedä tarkkaa päivää nyt, mutta katsellaan.

Jomppa

Quote from: onni4me on 01.03.2015, 22:42:56
Ymmärrätkö edes itse mitä täällä välillä satuilet?  :facepalm:
Tässä on nyt kyseessä sama heppu, jolle islam on suurinpiirtein pyhä asia, mutta vammaisten haukkumiselle ei ole esteitä. Eli uskon aika vahvasti, että ei ymmärrä. :)
"One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory." -Houari Boumedienne, Algerian entinen pääministeri 1974.

Micke90

Quote from: valla_valla on 03.03.2015, 02:25:15
Nyt täytyy vain keskittyä estämään Suomelle samaa kohtaloa.

Aloitetaan vaikka vaihtamalla hallitus seuraavissa vaaleissa.

Kuli

Kulttuuriteko valla vallalta joka on hatunnoston arvoinen. Synkeältä tuo vaikuttaa tuo Ruotsin tilanne, ei voi muuta sanoa. Tästä sen hyvin näkee mitä tapahtuu, kun on koko valtiollinen propagandakoneisto valjastettu ihmisten aivopesemiseen, niin eiväthän ne järkiinsä voi tulla. 
Kiitos kaikesta Rähmis.