News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Terroristien jahtaama pilapiirtäjä Lars Vilks elää piilossa yksinäisenä ja ..

Started by B52, 22.02.2015, 11:32:13

Previous topic - Next topic

Melbac

Jos poliisi on hälyytyskeikalla niin ne saa pysäköidä vähän miten haluaa?.Niiden pitää muutenkin vähän vahtia liikennettä ja sijoitella autojaan niin että pääsevät nopeasti liikkeelle kun se tehtävä tulee ja niiden pitää yrittää mennä paikalle mahdollisimman nopeasti jolloin ajetaan sitä ylinopeutta.Kyllä itse ainakin halua että ne poliisit on paikalla mahdollisimman nopeasti jos/kun jotain sellaista tapahtuu milloin niitä tarvitaan.

RiP

Quote from: Ajatolloh on 05.10.2021, 23:18:38
Quote from: Augustus on 05.10.2021, 07:03:33
Jos tuo mutka on oikea, niin hyvin kuvat vääristää kaukaa kuvattuna.

En nyt ehdi editoimaan kirjoitustani siistimpään muotoon kun pitää lähteä menemään

Kyllä oikean mutkan löysit. Tosiaan teleobjetiivi vääristää. Efektin saa myös Google Mapsin Streetviewssä aikaiseksi. Menee sopivaan kohtaan ennen tuota "mutkaa" (kaarre oikeampi sana). Sitten vetää kuvaan zoomit, alkaa rupeamaan näyttää Aftonbladetin kuvalta.

Onnettomuus/mikä lie, tapahtui tiellä jossa on 50km/h nopeusrajoitus.
- ajokaistojen erittely/kaistaviivat ovat 1m ja niiden väli 3m (kts. trafi kuva), sillä edellytyksellä, että Ruotsissa on sama standardi kuin Suomessa
- Ruotsissa käytetään kaksikaistaisten ajokaistojen erittelyssä vaijerikaiteita ja niissä tolppien väli on noin 70cm ja korkeus noin miehen polven korkeus

Kuvassa numerosta 1. on numeroon 2. matkaa noin 40 metriä.

Voin olla väärässäkin mutta moden ei silti tarvitse poistaa tätä.  ;)


Pakkanen

Uutta kuvakulmaa renkaanjäljistä.

https://archive.is/OWEgZ/bc2e4f41526fe60889b55106f845831251971b6c.avif

Tämäkin kuva on selvästi kuvattu kaukaa ja pitkällä polttovälillä, joten perspektiivivääristymää edelleen on, mutta rengasjälkien suhteellinen etäisyys toisistaan tulee hyvin selväksi.

Kuvasta käy yksiselitteisesti ilmi että oikea eturengas ja vasen takarengas oli lähes samassa linjassa auton törmätessä keskivaijeriin. Eli auto törmäsi kaiteeseen pituussuuntaisen diagonaalinsa suuntaisesti oikea etukulma edellä.

Ja kaarto näyttäisi jarkuvan samalla säteellä vastaantulevan ajokaistan vasemmalle raunakaistalle asti, jossa törmäys tapahtui.

Jäljet viittaavat selvästi myös auton yliohjautuneen, joka voisi viitatata vastaohjaukseen, mutta hämmentävästi mitään vastaohjausta edeltäviä rengasjälkiä ei ole! Loogisesti ajatellen kohtalokasta vastaohjausta olisi pitänyt edeltää hallinnanmenetys, mutta sellaisen jälkiä ei näy.

Toinen ihan yhtä hämmentävä seikka on se, ettei asfalttiin piirtyneiden jälkien perusteella vastaohjaukselle tyypillistä etupään ohjausliikettä ole tehty, vaan etupäätä on ohjauttu koko manööverin ajan vasemmalle kaarroksen suuntaan ja perä on seurannut laajemmalla säteellä perässä.

Jos näkisi tuon kuvan tietämättä mihin onnettomuuteen se liittyy, niin omaan silmään tuo näyttäisi siltä, että ohjauspyörää on yksiselitteisesti käännetty nopeasti vasemmalle.


Siili

Quote from: RiP on 06.10.2021, 09:37:24

Onnettomuus/mikä lie, tapahtui tiellä jossa on 50km/h nopeusrajoitus.
- ajokaistojen erittely/kaistaviivat ovat 1m ja niiden väli 3m (kts. trafi kuva), sillä edellytyksellä, että Ruotsissa on sama standardi kuin Suomessa
- Ruotsissa käytetään kaksikaistaisten ajokaistojen erittelyssä vaijerikaiteita ja niissä tolppien väli on noin 70cm ja korkeus noin miehen polven korkeus

Kuvassa numerosta 1. on numeroon 2. matkaa noin 40 metriä.

Voin olla väärässäkin mutta moden ei silti tarvitse poistaa tätä.  ;)

Tässä on moottoritieltä mahdollisimman läheltä onnettomuuspaikkaa sivusuuntaan otettu Street View -kuva.  Voitko esimerkiksi autojen pituuden avulla tarkentaa arvioitasi?

https://www.google.se/maps/@56.4565502,13.6228346,3a,75y,316.23h,89.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_BTeQrZiI-jPaz3xdEXaZQ!2e0!7i16384!8i8192

Pakkanen

Quote from: RiP on 06.10.2021, 09:37:24
Quote from: Ajatolloh on 05.10.2021, 23:18:38
Quote from: Augustus on 05.10.2021, 07:03:33
Jos tuo mutka on oikea, niin hyvin kuvat vääristää kaukaa kuvattuna.

En nyt ehdi editoimaan kirjoitustani siistimpään muotoon kun pitää lähteä menemään

Kyllä oikean mutkan löysit. Tosiaan teleobjetiivi vääristää. Efektin saa myös Google Mapsin Streetviewssä aikaiseksi. Menee sopivaan kohtaan ennen tuota "mutkaa" (kaarre oikeampi sana). Sitten vetää kuvaan zoomit, alkaa rupeamaan näyttää Aftonbladetin kuvalta.

Onnettomuus/mikä lie, tapahtui tiellä jossa on 50km/h nopeusrajoitus.
- ajokaistojen erittely/kaistaviivat ovat 1m ja niiden väli 3m (kts. trafi kuva), sillä edellytyksellä, että Ruotsissa on sama standardi kuin Suomessa
- Ruotsissa käytetään kaksikaistaisten ajokaistojen erittelyssä vaijerikaiteita ja niissä tolppien väli on noin 70cm ja korkeus noin miehen polven korkeus

Kuvassa numerosta 1. on numeroon 2. matkaa noin 40 metriä.

Voin olla väärässäkin mutta moden ei silti tarvitse poistaa tätä.  ;)

120km/h


https://www.google.com/maps/@56.4683931,13.632717,3a,75y,213.3h,77.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1swy4bxBXGRtsVt5P_jb5r9g!2e0!7i16384!8i8192

Simo Hovari

Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 09:57:55
Loogisesti ajatellen kohtalokasta vastaohjausta olisi pitänyt edeltää hallinnanmenetys, mutta sellaisen jälkiä ei näy.
Mitä nyt vain pitkä pätkä kaatunutta keskiaitaa 50 m (tjsp) ennen tuota ylityskohtaa.

Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 09:57:55
Toinen ihan yhtä hämmentävä seikka on se, ettei asfalttiin piirtyneiden jälkien perusteella vastaohjaukselle tyypillistä etupään ohjausliikettä ole tehty, vaan etupäätä on ohjauttu koko manööverin ajan vasemmalle kaarroksen suuntaan ja perä on seurannut laajemmalla säteellä perässä.

Jos näkisi tuon kuvan tietämättä mihin onnettomuuteen se liittyy, niin omaan silmään tuo näyttäisi siltä, että ohjauspyörää on yksiselitteisesti käännetty nopeasti vasemmalle.
Eiköhän tuo nyt vain näytä siltä, että perä on lähtenyt irti, eikä kuski ole pystynyt sitä korjaamaan. Vai että vastaohjaukselle tyypillisen etupään ohjausliikkeen jättämät jäljet asfaltissa, kaivapa joku kuva netistä, jossa tällaiset jäljet asfaltissä näkyy.

PS - mikä on auton pituussuntainen diagonaali? Diagonaalit ovat monikulmion kärkipisteiden välisiä janoja, ei sivujen keskipisteiden välisiä janoa
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

ikuturso

Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 09:57:55
Toinen ihan yhtä hämmentävä seikka on se, ettei asfalttiin piirtyneiden jälkien perusteella vastaohjaukselle tyypillistä etupään ohjausliikettä ole tehty, vaan etupäätä on ohjauttu koko manööverin ajan vasemmalle kaarroksen suuntaan ja perä on seurannut laajemmalla säteellä perässä.

Jos näkisi tuon kuvan tietämättä mihin onnettomuuteen se liittyy, niin omaan silmään tuo näyttäisi siltä, että ohjauspyörää on yksiselitteisesti käännetty nopeasti vasemmalle.

Vähän niin kuin olisi yritetty kovassa vauhdissa U-käännöstä vaijereiden läpi.

Ja tuo sisemmän takarenkaan jälki on todella mielenkiintoinen. Ilmeisesti kovassa vauhdissa vaan käännetty rattia rajusti ja sisäkaarteen takarengas on ollut käytännössä painoton kunnes keula on pompannut vaijereiden yli, niin se perä on tullut voimalla asfalttiin ja ilmassa osin sivuttain liikkuva rengas ei ole lähtenyt enää pyörimään samaa vauhtia kun auto liikkuu, jolloin se on piirtänyt kaiken paksuimman viivan.

Tai sitten se rengas oli rikkinäinen tai poikittain tai pyöränlaakeri leikannut kiinni.

Siiinä paksussa mustassa raidassa on ulkoreunassa hyvin terävä viiva. Vanteen reuna lytyssä olevan renkaan päällä?

Onko oikealla ajokaistalla vasemmassa renkaan ajourassa pari mustaa raidanpätkää? Rikkinäisen renkaan tuhruja?

Ainakaan sellaista valkoista piirtoa siinä ei näy, minkä pelkän vanteen reuna siihen tekisi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

HDRisto

Olisiko niinkin yksinkertainen syy väistellä äkkiliikkeillä kuin tiellä hortoillut hirvi?.

RiP

Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 10:06:15
Quote from: RiP on 06.10.2021, 09:37:24
Quote from: Ajatolloh on 05.10.2021, 23:18:38
Quote from: Augustus on 05.10.2021, 07:03:33
Jos tuo mutka on oikea, niin hyvin kuvat vääristää kaukaa kuvattuna.

En nyt ehdi editoimaan kirjoitustani siistimpään muotoon kun pitää lähteä menemään

Kyllä oikean mutkan löysit. Tosiaan teleobjetiivi vääristää. Efektin saa myös Google Mapsin Streetviewssä aikaiseksi. Menee sopivaan kohtaan ennen tuota "mutkaa" (kaarre oikeampi sana). Sitten vetää kuvaan zoomit, alkaa rupeamaan näyttää Aftonbladetin kuvalta.

Onnettomuus/mikä lie, tapahtui tiellä jossa on 50km/h nopeusrajoitus.
- ajokaistojen erittely/kaistaviivat ovat 1m ja niiden väli 3m (kts. trafi kuva), sillä edellytyksellä, että Ruotsissa on sama standardi kuin Suomessa
- Ruotsissa käytetään kaksikaistaisten ajokaistojen erittelyssä vaijerikaiteita ja niissä tolppien väli on noin 70cm ja korkeus noin miehen polven korkeus

Kuvassa numerosta 1. on numeroon 2. matkaa noin 40 metriä.

Voin olla väärässäkin mutta moden ei silti tarvitse poistaa tätä.  ;)

120km/h


https://www.google.com/maps/@56.4683931,13.632717,3a,75y,213.3h,77.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1swy4bxBXGRtsVt5P_jb5r9g!2e0!7i16384!8i8192

Jos olisi yli 50km/h olisi valkoinen kaistaviiva kolme metriä ja viivojen väli yhdeksän metriä. Katso kuvaa onnettomuuspaikalta/miltä lie ja mittaile.  ;)

Bronx Zoo

Quote from: HDRisto on 06.10.2021, 10:32:15
Olisiko niinkin yksinkertainen syy väistellä äkkiliikkeillä kuin tiellä hortoillut hirvi?.

Siksi maastoetsintöjä.
Trust me, I know what I'm doing

Pakkanen

Quote from: Simo Hovari on 06.10.2021, 10:15:58
Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 09:57:55
Loogisesti ajatellen kohtalokasta vastaohjausta olisi pitänyt edeltää hallinnanmenetys, mutta sellaisen jälkiä ei näy.
Mitä nyt vain pitkä pätkä kaatunutta keskiaitaa 50 m (tjsp) ennen tuota ylityskohtaa.

Onnettomuuspaikan molemmilla puolilla on pelastuslaitoksen logistisista syistä aitaan tekemät aukot. Onnettomuuden jälkeen tehdyillä aukoilla tuskin on ollut vaikutusta onnettomuuden kulkuun.


Quote from: Simo Hovari on 06.10.2021, 10:15:58
PS - mikä on auton pituussuntainen diagonaali? Diagonaalit ovat monikulmion kärkipisteiden välisiä janoja, ei sivujen keskipisteiden välisiä janoa
Näppärää.

Luulisi tämän selviävän asiayhteydestä, jossa kuvailin auton kulkusuuntaa. Eri lähteissä on spekuloitu auton törmänneen aitaan, keula, kylki tai perä edellä, mutta uuden kuvan rengasjäljistä pystyy päättelemään auton liikkuneen keula menosuuntaan keulan oikea etukulma edellä. Kulkusuunnan kuvailemiseksi pituussuuntainen diagonaali kuvasi mielestäni asiaa hyvin. Poikittain kylki edellä liukuva auto olisi sitten jotain muuta.

Siili

Quote from: RiP on 06.10.2021, 10:38:39

Jos olisi yli 50km/h olisi valkoinen kaistaviiva kolme metriä ja viivojen väli yhdeksän metriä. Katso kuvaa onnettomuuspaikalta/miltä lie ja mittaile.  ;)

Ei mikään huono arvio sinulta, jos olettaa puoliperävaunun pituuden olevan 23 metriä. ;)

https://www.google.se/maps/@56.4566235,13.6229206,3a,75y,321.27h,90.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHQStoP9pIyl1_gzeWgRT2Q!2e0!7i16384!8i8192

RiP

Quote from: Siili on 06.10.2021, 11:04:41
Quote from: RiP on 06.10.2021, 10:38:39

Jos olisi yli 50km/h olisi valkoinen kaistaviiva kolme metriä ja viivojen väli yhdeksän metriä. Katso kuvaa onnettomuuspaikalta/miltä lie ja mittaile.  ;)

Ei mikään huono arvio sinulta, jos olettaa puoliperävaunun pituuden olevan 23 metriä. ;)

https://www.google.se/maps/@56.4566235,13.6229206,3a,75y,321.27h,90.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHQStoP9pIyl1_gzeWgRT2Q!2e0!7i16384!8i8192

Onnettomuus/mikä lie ON tapahtunut tiellä jossa on 50km/h (Ruotsin nopeusrajoitus 40-60km/h)  nopeusrajoitus.

HDRisto

Ja siinäkin kuva valehtelee, ketjuteline on kahteen kertaan, kuten polttoainetankkikin.

Simo Hovari

Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 10:46:04
Quote from: Simo Hovari on 06.10.2021, 10:15:58
Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 09:57:55
Loogisesti ajatellen kohtalokasta vastaohjausta olisi pitänyt edeltää hallinnanmenetys, mutta sellaisen jälkiä ei näy.
Mitä nyt vain pitkä pätkä kaatunutta keskiaitaa 50 m (tjsp) ennen tuota ylityskohtaa.

Onnettomuuspaikan molemmilla puolilla on pelastuslaitoksen logistisista syistä aitaan tekemät aukot. Onnettomuuden jälkeen tehdyillä aukoilla tuskin on ollut vaikutusta onnettomuuden kulkuun.
Ok

Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 10:46:04
Quote from: Simo Hovari on 06.10.2021, 10:15:58
PS - mikä on auton pituussuntainen diagonaali? Diagonaalit ovat monikulmion kärkipisteiden välisiä janoja, ei sivujen keskipisteiden välisiä janoa
Näppärää.

Luulisi tämän selviävän asiayhteydestä, jossa kuvailin auton kulkusuuntaa. Eri lähteissä on spekuloitu auton törmänneen aitaan, keula, kylki tai perä edellä, mutta uuden kuvan rengasjäljistä pystyy päättelemään auton liikkuneen keula menosuuntaan keulan oikea etukulma edellä. kukusuunnaksi pituussuuntainen diagonaali kuvasi mielestäni asiaa hyvin. Poikittain kylki edellä liukuva auto olisi sitten jotain muuta.
Tai sit vain rahvaanomaisesti voisi vain todeta, että auto meni perä sladissa keula edellä aitaan ja siitä yli.

Löytyikö niitä vastaohjaukselle tyypilsiä etupään ohjausliikkeen jättämiä jälkiä asfaltissa?
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

RiP

Quote from: Siili on 06.10.2021, 10:03:53
Quote from: RiP on 06.10.2021, 09:37:24

Onnettomuus/mikä lie, tapahtui tiellä jossa on 50km/h nopeusrajoitus.
- ajokaistojen erittely/kaistaviivat ovat 1m ja niiden väli 3m (kts. trafi kuva), sillä edellytyksellä, että Ruotsissa on sama standardi kuin Suomessa
- Ruotsissa käytetään kaksikaistaisten ajokaistojen erittelyssä vaijerikaiteita ja niissä tolppien väli on noin 70cm ja korkeus noin miehen polven korkeus

Kuvassa numerosta 1. on numeroon 2. matkaa noin 40 metriä.

Voin olla väärässäkin mutta moden ei silti tarvitse poistaa tätä.  ;)

Tässä on moottoritieltä mahdollisimman läheltä onnettomuuspaikkaa sivusuuntaan otettu Street View -kuva.  Voitko esimerkiksi autojen pituuden avulla tarkentaa arvioitasi?

https://www.google.se/maps/@56.4565502,13.6228346,3a,75y,316.23h,89.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_BTeQrZiI-jPaz3xdEXaZQ!2e0!7i16384!8i8192

Vaikka kuinka järkyttää, onnettomuus/mikä lie EI tapahtunut tuossa kohtaa. Onnettomuus/mikä lie, tapahtui tiellä jolla on 50km/h (Ruotsin taajama 40-60km/h) nopeurajoitus. Kts @Pakkanen linkkaamaa kuvaa. Huom, mitat. Edit: kuva vaihdettu

Augustus

Kuva onnettomuuspaikasta Expressenin jutusta, linkki:

https://www.expressen.se/kvallsposten/fragorna-efter-kraschen-dacken-racket-vagen/

En nyt onnistunut liittämään tuota kuvaa.

edit: heh, onnistuinpas

Pakkanen

Quote from: Simo Hovari on 06.10.2021, 11:23:56
Tai sit vain rahvaanomaisesti voisi vain todeta, että auto meni perä sladissa keula edellä aitaan ja siitä yli.

Löytyikö niitä vastaohjaukselle tyypilsiä etupään ohjausliikkeen jättämiä jälkiä asfaltissa?

Hitsi, eipä tullut etukäteen mieleen kysyä sulta mitä kirjoitan  ;)

Ja toisekseen ainakin meilläpäin sladissa, eli kahvassa tarkoittaa ainakin osittain kylki edellä etenemistä ja siltähän tuo ei näytä. Sen sijaan näyttää ihan vasempaan kääntämiseltä ja sitä seuranneelta yliohjaantumiselta.

Mutta joo, ketju alkaa menemään melkoiseksi sekoiluksi. Taidan pistää jäitä hattuun ja suosittelen saamaa muutamalle muullekin  :)


RP

Quote from: RiP on 06.10.2021, 11:47:08
Vaikka kuinka järkyttää, onnettomuus/mikä lie EI tapahtunut tuossa kohtaa.[/qwote]

Onnettomuus/mikä lie, tapahtui tiellä jolla on 50km/h (Ruotsin taajama 40-60km/h) nopeurajoitus. Kts @Pakkanen linkkaamaa kuvaa. Huom, mitat. Edit: kuva vaihdettu
Ilmeisesit koko päättelyketjusi perustuu ajatukseesi siitä, että tolppien väli olisi 70cm. Kun luovut siitä, ei tarvitse enää kiistää yleisesti raportoitua onnettomuspaikkaa, vallitsevaa nopeusrajoitusta tai paikalta jollain muulla kuin vahvalla teleobjektiivilla otettujen kuvien informaatiota noiden tolppien todellisesta etäisyydestä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Pakkanen

^

Ja tolppien väleistä kiinnostuneille vinkiksi, että kyseiset aitatolpat näkyy ihan hyvin Google Earthissa, josta löytyy myös työkalu pisteiden välisen etäisyyden mittaamiseksi.

Aika tarkkaan lopputuloksen pääsee laskemalla ilmakuvasta esim. 100 tolppaa ja mittaamalla ensimmäisen ja viimeisen tolpan välisen etäisyyden. Jos näin tärkeälle tiedolle on jotain käyttöä?

RiP

Quote from: Pakkanen on 06.10.2021, 12:50:17
^

Ja tolppien väleistä kiinnostuneille vinkiksi, että kyseiset aitatolpat näkyy ihan hyvin Google Earthissa, josta löytyy myös työkalu pisteiden välisen etäisyyden mittaamiseksi.

Aika tarkkaan lopputuloksen pääsee laskemalla ilmakuvasta esim. 100 tolppaa ja mittaamalla ensimmäisen ja viimeisen tolpan välisen etäisyyden. Jos näin tärkeälle tiedolle on jotain käyttöä?

Tee laskelmasi tiemerkintöjen pohjalta, eikä Google Earthissa. Suomess ja Ruotsissa on samanlainen jako keskiviivojen etäisyyksissä. Poikkeuksena ovat rampit.

RiP

@Pakkanen Tässä lisäkuva laskelmillesi.
https://nypost.com/wp-content/uploads/sites/2/2021/10/vilks-scene-truck.jpg?quality=90&strip=all

Edit: Lisätty kuva. Tolpat ovat 0,70m välein.  ;)

RP

Quote from: RiP on 06.10.2021, 12:51:50
Quote from: RP on 06.10.2021, 12:37:34
Ilmeisesit koko päättelyketjusi perustuu ajatukseesi siitä, että tolppien väli olisi 70cm. Kun luovut siitä, ei tarvitse enää kiistää yleisesti raportoitua onnettomuspaikkaa, vallitsevaa nopeusrajoitusta tai paikalta jollain muulla kuin vahvalla teleobjektiivilla otettujen kuvien informaatiota noiden tolppien todellisesta etäisyydestä.

Päättely perustuu nopeusrajoitukseen ja millaiset keskikaistat ovat eri nopeusrajoitusalueella. Paikalla ei niin väliä mutta 120km/h nopeurajoitusalue onnettomuus/mikä lie paikka ei ole. Kuva tältä päivältä.
Et ole missään eisttänyt suoraa "tietoa" nopeusrajoituksesta. Päättelet nopusrajoituksen keskiviivamerkinnöistä ja keskiviivamerkinnät kalibroit sen mukaan, että oletat tolppien väliksi 70 cm. Eli kaikki redusoituu siihen tolppaväliin. Jos tolppaväli olisikin kolminkertainen oletukseesi nähden, niin mitä tapahtuu?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

Quote from: RiP on 06.10.2021, 13:01:53
Edit: Lisätty kuva. Tolpat ovat 0,70m välein.  ;)
Todettakoon, että kuvassa ei ole (tiedostonimen vastaisesti) Vilksiä kuljettanut auto vaan vastaan tulleen rekan vetoauto. Aika pieneksi oletat seen koon.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RiP

Quote from: RP on 06.10.2021, 13:11:26
Quote from: RiP on 06.10.2021, 13:01:53
Edit: Lisätty kuva. Tolpat ovat 0,70m välein.  ;)
Todettakoon, että kuvassa ei ole (tiedostonimen vastaisesti) Vilksiä kuljettanut auto vaan vastaan tulleen rekan vetoauto. Aika pieneksi oletat seen koon.

Olet oikeassa. Tolppien etäisyyttä se ei muuta.

RP

Quote from: RiP on 06.10.2021, 13:18:21
Olet oikeassa. Tolppien etäisyyttä se ei muuta.
Jos tarkoituksesi ei ole puhtaasti trollata, kerro nyt edes mihin sen 0,7m perustat.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RiP

@RP Sanoppa toisena oikealla olevan kaverin jalan alla olevien tolppien etäisyys.

RiP

Quote from: RP on 06.10.2021, 13:26:14
Quote from: RiP on 06.10.2021, 13:18:21
Olet oikeassa. Tolppien etäisyyttä se ei muuta.
Jos tarkoituksesi ei ole puhtaasti trollata, kerro nyt edes mihin sen 0,7m perustat.
TaidAT IHAN ITSE trollata. Vastaa edelliseen kysymykseen.  ;)

Ajatolloh

Quote from: Melbac on 06.10.2021, 06:44:40
Jos poliisi on hälyytyskeikalla niin ne saa pysäköidä vähän miten haluaa?.

Epäilemättä, mutta poliisit parkeeraavat biilejään aivan miten sattuu, esim. pk-seudulla. Tuskin ne pollaritkaan on 24hx7 häly-häly-keikkaa tekemässä? (Jos on, miksei se näy toiminnassa?)

Todellisessa elämässä todistettua kantakaupungissa: Esim. auto saatetaan nykäistä jalkakäytävälle parkkiin ja sitten kävellään rennosti kaffelle.... mikähän hälytyskeikka siinäkin on kyseessä?

Tunkki

Quote from: Ajatolloh on 06.10.2021, 13:32:44
Esim. auto saatetaan nykäistä jalkakäytävälle parkkiin ja sitten kävellään rennosti kaffelle.... mikähän hälytyskeikka siinäkin on kyseessä?

Voisi lähteä vaikka siitä laista jossa sanotaan että "liikenteenvalvontatehtävässä olevaa poliisiautoa ei liikennesäännöt koske". Saavat harrastaa vapautuneesti.