News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-02-09 Abdirahim Husu Hussein sai sananvapauspalkinnon (yleinen Husu-ketju)

Started by Iloveallpeople, 09.02.2015, 19:18:01

Previous topic - Next topic

millla

"Husu kuuluu keskustapuolueeseen. Jokainen joka olettaa että kepuli seisoo sanojensa takana tai tarkoittaa mitä sanoo, ei tee oikeus- vaan itsemurhan. Vähintään älyllisen itsemurhan."

Ei perusteluina vakuuta, terv. petetty PS:ää äänestänyt.

millla

"Niin suuri kontrasti facebook kirjoitusten ja uuden suomen välillä. US:n hän ei kirjoita mitään jihadista tai muitakaan omituisuuksia. US:n kommenteissa husun vastauksista saa sellaisen kuvan ettei husu ymmärrä väitetysti omaa tekstiään. Tietenkin kieli kommenteissa on niin epäselvä, että ajatus ei aina tule selväksi. Jos kuuntelee Husua ja Alia Yle puheelta alkaa miettimään pystyy tämä henkilö kirjoittamaan näinkään syvällistä tekstiä."

Ok, en ole seuranut facebookia, niin onhan tuo mahdollista, kaikki on mahdollista.

Jos nyt vielä suopeasti haluaa tulkinta, niin jotkut kirjoittavat täysin eri tavoin eri viestimissä saati eri aikoina, eri fiiliksissä.

NiuniuNuiva

Quote from: millla on 05.01.2016, 13:57:37
Jos nyt vielä suopeasti haluaa tulkinta, niin jotkut kirjoittavat täysin eri tavoin eri viestimissä saati eri aikoina, eri fiiliksissä.

Eiiivvälttämättä. Itse olin keväällä kaverini vaalivalvojaisissa (kokoomus) niin siellä oli sitten taustatoimijoita ja tukijoukkoja läsnä. Kuulin mielenkiintoisen otteen yhdestä keskustelusta kun aihe sivusi Rädyn Lauraa ja hänen tekstejään. Siellä siis juttelivat toisilleen että 'se oli se sinun teksti mikä pelasti sen tilanteen. muuten olisi tullut vielä pahempaa jälkeä'. Eli ei se Husukaan välttämättä ole itse kirjoittanut niitä tekstejään. Asiat eivät todennäköisesti ole yhteydessä, mutta melkolailla hassu yhteensattuma :)
"Kuinka paljon suvaitsemattomuutta voimme suvaita?" -keskustelussa oikeistotyyppien mielenosoitusoikeudesta

"Pahkasika ei enää ole lehti. Se on valtio." - Eino P. Keravalta

Kameleontti

Quote from: Tietopete on 05.01.2016, 13:50:52
Quote from: millla on 05.01.2016, 12:37:00
"Kuinkahan paljon tuossa on Husun ajatuksia. Uskon, että yleensä husun tekstiä muokataan niin paljon ettei hän välttämättä tunnista omakseen."

Aika iso oikeusmurhan riski olettaa, että kirjoittaja ei ole itse tekstinsä takana. Kielenhuollossa varmasti autettu, mutta missä todisteet ajatella, että jostain muusta?
Niin suuri kontrasti facebook kirjoitusten ja uuden suomen välillä. US:n hän ei kirjoita mitään jihadista tai muitakaan omituisuuksia. US:n kommenteissa husun vastauksista saa sellaisen kuvan ettei husu ymmärrä väitetysti omaa tekstiään. Tietenkin kieli kommenteissa on niin epäselvä, että ajatus ei aina tule selväksi. Jos kuuntelee Husua ja Alia Yle puheelta alkaa miettimään pystyy tämä henkilö kirjoittamaan näinkään syvällistä tekstiä.

Punainen lanka on husun, mutta muuten saattaa olla niin ja näin.

Husu ei kirjoita itse ns virallisia tekstejään. Facessa jne teksti on niin muuta, että vain idootti uskois, että sama tyyppi kirjoittaa nuo muut. Husu on tän meidän koneiston hyväksikäytön uhri. En tykkää kaikista mielipiteistä mutta oliko ne kaikki ees Husun mielipiteitä vaiko onko tyyppi vaan niin härskisti hyväksi käytetty? Paha ihminen se ei varmasti ole mutta ehkä vain liian kiltti?

Aivopesun uhri ja sitä pönkittää tää valtakoneisto. Husu on jostain syystä valittu tähän rooliin. Tiedän itse kovinkin teräviä somaleja ja ne ei oikein jaa näitä aatoksia... Nimenomaan tulee itselle mieleen, että se on niitä kilteimpiä somaleja, joita löytyy ja sit koneisto käyttää hyväks, ilman et tyyppi tajuaa ees ite. Ja voiko loppupeleissä ees Husua itseään syyttää? No ei voi.

Kameleontti

Jatkan vielä, että meidän oma mokutusporukka ja politiikka jne aiheuttaa hyvin paljon ihan itse ongelmia somalien kanssa. Somalit on kovin ylpeitä itse ja ei suostu alistujiksi. Hieno piirre sinänsä, mutta se ei toimi sillon, jos haluaa turvapaikan jostain muualta, ja pitäs hetkeks alistua ja alkaa sitten edistyä siellä uudessa maassa eikä vaan käyttää sossuturvaa lisääntymiseen jne. Mutta meidän järjestelmä ajaa siihen jo itsessään.

Sattumalta joskus siis "jouduin" keskusteluun somessa jenkkisomalin kanssa ja sillä oli kovin suorat sanat tästä touhusta. "Teitä suomalaisia pidetään aika tyhminä". "Somalit on kansanryhmänä oikeen iilimatolauma, jotka haluaa roikkua sossuturvalla", "Äänestän Trumpia" jne. Kun se sai selville, että en ole kommarinainen niin heti kiitosta (jotenkin oletus on joka puolella et nainen on automaattisesti sosialistiperkele). Ja kun kerroin Suomen matu-tulvatilanteesta niin heti tuli kyselyä, et mitä sä ite olet tehnyt sen estääkses! Oli ihan kauhuissaan tästä kuviosta.

Somalit on kansanryhmänä jostain syystä kauheen halveksuttu, ja syitäkin siihen on, mutta kyllä nuo parhaimmisto, jotka ei pääse/halua julkisuuteen on hyviä tyyppejä. Yhteisöpaine on liian kova, että moni uskaltaisi irrottautua. Lahkolaisuus ja siitä irtautuminen. Mutta isosti voi syyttää ihan meidän nössökulttuuria, jossa vaan paapotaan. Miksei voi kohdella ihmisiä ihmisinä ja aikuisina ja antaa sitä myöten selviytyä ja osottaa kykynsä? No tää paapominen  :facepalm:  on sitä kulttuurimarxismia ja yhteiskuntien feminisointeja ja heikentämisiä. Itsemurha siis.

MW

Somali, joka osaa puhua, suomea. Onhan sekin jo paljon, ainakin yle-duunin veroinen.

Saa puhua. Ei ole tosin paljon kiinnostanut, mutta onneksi verorahoitus.

PostScriptum

Onko tämä inhokki Kepu/Husu pettämäs aina tehnyt jälleen jotain kulttuuritekoja? En pahoinvoinniltani kykene lukemaan taakseppäin, apua! Tilanne paha, olen vainoharhainen ja minulla on estoloita. Yksi sukulainen ammattisotilas pelkää syttyvänsä tuleen, jos astuu kirkkoon. Minä kun en pelkää mitään, paitsi että vaimo haukkuu kuin rakkikoira minut, jos oksennan tuvan ainoalle puhtaalle matolle. Ulkona on kylmä ja harmittaa.

HUSU EI OSA PUHU SUOMI!

DuPont

Quote from: PostScriptum on 06.01.2016, 02:41:41
Onko tämä inhokki Kepu/Husu pettämäs aina tehnyt jälleen jotain kulttuuritekoja? En pahoinvoinniltani kykene lukemaan taakseppäin, apua! Tilanne paha, olen vainoharhainen ja minulla on estoloita. Yksi sukulainen ammattisotilas pelkää syttyvänsä tuleen, jos astuu kirkkoon. Minä kun en pelkää mitään, paitsi että vaimo haukkuu kuin rakkikoira minut, jos oksennan tuvan ainoalle puhtaalle matolle. Ulkona on kylmä ja harmittaa.

HUSU EI OSA PUHU SUOMI!

Husu puhu sitä uusi suomi, kun suomi monikulttuuri ja vaikutus afrikka ja aasia ja islam ja somali..

PostScriptum

MW

No, onhan sekin sananvapautta, kun ei osaa puhua. Puhuuko se mitään kieltä?

Saa olla hiljaakin, mielellään.

MW

Quote from: MW on 06.01.2016, 03:51:15
No, onhan sekin sananvapautta, kun ei osaa puhua. Puhuuko se mitään kieltä?

Saa olla hiljaakin, mielellään. Ainakin verorahoitteisilla.

Muokata piti. Yleensä en lainaa itseäni. whaever.

PostScriptum

Sorry, whatever, kai tämä yksi toimittaja husu Yleen mahtuu muiden kaltaistensa sekaan ja vielä Alikin. Onhan tässä maassa kestetty kaikenlaista läänintaiteilijaakin. Äh, kiroiluttaa, mutta koetan olla ilotulittamatta suomenkielellä. Nyt vaan panee vanhaa harmittamaan nämä lajittelemattomat laumat suoraan diskorahat käteen tulevat kädettömät. Suomi on jo salaojitettu, maatalous teollistettu. Valheen törkeys on niin karkean kaameaa, että adjektiivit loppuu. Jä päätön sipiläministeri on lomalla. Punaisen Ristin tätit ristii karvaiset kohjuiset käpälänsä ja kertovat: ei ole meille kerrottu mistään vapaasta 20 perheen kartanosta lähellä kaupunnii ja polliisilaitosta. Kukahan kumma semmoista on tarjonnut, emme tiedä mistään mitään, meillä on sopimukset El Barone del von und so weiter konsernin Bahamasaarilla lomailevan ylipääjohtajan, kaikkien kuntien kunnanjohtajien, alivaltiosihteerin ja Saksan tullin kanssa. P-ristihuuli höpöttää loputtomasti, reportteri poistuu kirkuen karkuun lumihankeen. Löydetään aamulla matkalta mummolaan.

acc

Husu sai palkinnon ihonvärinsä ansiosta. Hän on toiminut mielipidekäytävässä eli hänen ei ole tarvinnut vedota sananvapauteen voidaakseen oikeuttaa kirjoituksensa ja puheensa.

Jotta hän oikeasti ansaitsisi palkinnon sananvapauden puolustamisesta, hänen tulisi seurata Hirsi Alin ja Mona Walterin jalanjälkiä, jotka ovat ihonväristään ja etnisestä taustastaan huolimatta rohjenneet käyttää sananvapautta.

Husu voisi käyttää sananvapautta ja tehdä islamista naurunalaisen. Ihmiskunnalla ei ole varaa islamiin. Sen kannatus tulee poistaa sananvapautta käyttämällä. Husu voisi myös sanoa, että somalien tulee palata kotimaahansa eikä olla suomalaisten taakkana. Kun hän näin tekisi, hänen voitaisiin sanoa käyttäneen sananvapautta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali
https://en.wikipedia.org/wiki/Mona_Walter

Quotehttp://www.journalisti.fi/artikkelit/2015/14/mielipidekytv-suurenee-ruotsin-mediassa/
Ilmiöön viitataan usein metaforalla åsiktskorridor – mielipidekäytävä. Käsitteen teki tunnetuksi valtiotieteilijä Henrik Oscarsson pari vuotta sitten. Se tarkoittaa rajoitettua tilaa, jonka sisälle julkisen mielipiteen on mahduttava. Jos toimittaja ei mahdu käytävään, hän menettää journalistisen uskottavuutensa.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

ismolento

Quote from: Isäntä ja loinen on 09.02.2015, 21:04:53
Husu on turhan mamumaskotin prototyyppi. Koskaan en ole pitänyt kyseisestä häiskästä.

Olisi ollut kymmeniä suomalaisia, jotka olisivat ansainneet palkinnon paremmin. Ilman Husua pärjäisimme täällä aivan hyvin, verenpainekin pysyisi matalampana.

Shemeikka

Abdirahim "Husu" Hussein alkaa kirjailijaksi. Kirjoittaneeko itse vai haamukirjoittajako siistii tekstin?

Husu Naamakirjassa:

QuoteSuomen idea- kirjassa minun tehtävänäni on kirjoittaa aiheesta "Tulevaisuuden suomalaiset, millaisia he ovat?" Nyt kysyisinkin teiltä FB-frendeiltäni miten te asian näette ja koette. Minkälainen on tulevaisuuden suomalainen?

‪#‎SuomenIdea‬ ‪#‎TulevaisuudenSuomalainen‬
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

nollatoleranssi

Quote from: Shemeikka on 30.03.2016, 22:33:43
Abdirahim "Husu" Hussein alkaa kirjailijaksi. Kirjoittaneeko itse vai haamukirjoittajako siistii tekstin?

Husu Naamakirjassa:

QuoteSuomen idea- kirjassa minun tehtävänäni on kirjoittaa aiheesta "Tulevaisuuden suomalaiset, millaisia he ovat?" Nyt kysyisinkin teiltä FB-frendeiltäni miten te asian näette ja koette. Minkälainen on tulevaisuuden suomalainen?

‪#‎SuomenIdea‬ ‪#‎TulevaisuudenSuomalainen‬

Riippuu siitä minne päin Suomea halutaan viedä. Monikulttuurinen Suomi on heikosti osaava, oppiva ja vähemmän tietotaitoinen kuin nykyinen Suomi.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Aukusti Jylhä

Alkaa mennä Husu-mittari punaisen puolelle. Hyvin pitkään jaksoin katsella Husun ulostuloja hymyille, nuivistavaa kamaa enihau, mutta nyt on käynyt jotain..... Ehkä pettymys, ettei edustajanpaikkaa tullu, koska sitä odotin.

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

MacGyver

Husu on tehnyt saman havainnon kuin Ruotsin entinen pääministeri lentokoneen ikkunasta, tilaa on.
Olen kahden vaiheilla onko husu lahja komiikalle vai politiikalle.

Eiliseltä;

"Matkustan parhaillaan junalla läpi Suomen. Kehä kolmosen ulkopuolella huomaa, kuinka suuri maa Suomi on ja kuinka hyvin tänne mahtuisi yksi miljoona lisää jengiä. Väkisin huomaa myös, kuinka pienet kunnat ja kylät autioituvat kok ajan, mutta silti meillä on maassa porukkaa, joka haluaa sulkea maan rajat.

Elämästä kehä kolmosen ullkopuolella pitää tehdä houkuttelevaa ja saada jengi asuttamaan tasaisesti koko maata. Tähän voitaisiin vaikuttaa esimerkiksi hallintoa hajauttamalla ja sijoittamalla ministeriöitä muualle kuin pääkaupunkiseudulle.
Mikäli ideaa ei koeta kannattavaksi, voitaisiin maata vuokrata vaikka kiinalaisille ja muille ylikansoitettujen maiden rikkaille, jotka etsivät paikkaa innovoinnilleen. Ehkä näin luotaisiin myös uusia työpaikkoja. Luontoa ja vettä meillä riittää jaettavaksi vaikka koko maailmalle."

Shemeikka

Onhan noita matuja tasaisesti sijoitettu Lappiin ja Kainuuseen, mutta kun eivät pysy siellä vaan valuvat ruuhka-Suomeen. Vai tarkottaako Husu että suomalaisten pitäisi vetäytyä kaupungeista tehdäkseen tilaa uusille tulijoille?

Nude but not naked

Sitruunamelissa

Quote from: MacGyver on 16.04.2016, 13:21:50
Husu on tehnyt havainnon:

"Kehä kolmosen ulkopuolella huomaa, kuinka suuri maa Suomi on ja kuinka hyvin tänne mahtuisi yksi miljoona lisää jengiä.

Elämästä kehä kolmosen ullkopuolella pitää tehdä houkuttelevaa ja saada jengi asuttamaan tasaisesti koko maata.

...voitaisiin maata vuokrata vaikka kiinalaisille ja muille ylikansoitettujen maiden rikkaille, jotka etsivät paikkaa innovoinnilleen."
Lyhentelin aika reippaasti. Husu voikin ihan itse omista varoistaan maksaa tuon yhden miljoonan henkilön kaikki kustannukset. Ja elämä kehä kolmosen ulkopuolella on omasta mielestäni erittäin houkuttelevaa tasan niin kauan kun joka paikka ei ole täynnä matuja.

Mitä tulee kiinalaisiin rikkaisiin, eiköhän ne jo nyt voi tulla Suomeen innovoimaan kunhan tekevät sen omilla rahoillaan ja investoinneillaan. Eivät kuitenkaan ole niin tyhmiä, että tulisivat tähän kalliin työvoimakustannuksen ja viranomaissääntelyn näivettämään verohelvettiin.

Kyllä huomaa, että Husu ei edelleenkään osaa ajatella ihanan etnopositiivisia ideoitaan ihan loppuun asti.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Jukka Wallin

Tervetuloa vain, jos osaavat tehdä jotakin järkevää, kuin nojata seinään ja nostaa Kela-korvauksia.  Husun tapaisia lähellä nollaa olevia "moniosaajia" emme tänne kaipaa. Niitä on jo aivan tarpeeksi omastakin takaa.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Shemeikka

Husu voisi näyttää esimerkkiä ja muuttaa kehäkolmosen ulkopuolelle. Jaa, eikö käy? Onpa kumma :o

Nude but not naked

Jukka Wallin

Uusi tosi-tv formaatti. Husu vuodeksi johonkin autiotaloon asumaan. Kirves,saha puut pitää hakea metsästä ja niin edelleen. Voisi tyyppi hakeutua takaisin discopallon loisteeseen lähimpään kaupunkiin muutamassa viikossa tai jopa päivissä..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Faidros.

Husu voi lähteä vuokraamaan kotimaataan kiinalaisille.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Jouko

Niin ratkaisuun vaikutti taas ihonväri ja kansallisuus! Kyllä! On hänellä todellakin rajoittamaton sanavapaus suojavärinsä ansiosta! Saa sanoa ihan mitä tahansa ilman seurauksia! >:(
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

mikkojuha

Quote from: Jukka Wallin on 16.04.2016, 13:41:49
Tervetuloa vain, jos osaavat tehdä jotakin järkevää, kuin nojata seinään ja nostaa Kela-korvauksia.  Husun tapaisia lähellä nollaa olevia "moniosaajia" emme tänne kaipaa. Niitä on jo aivan tarpeeksi omastakin takaa.

Älkääs nyt tuomitko Husua liian ankarasti. Ei kaikista tulijoista ole astronauteiksi eikä aivokirurgeiksi. Eihän siihen pysty kaikki kantasuomalaisetkaan, eikä ole tarviskaan. Isoin osaamisvaje löytyy tällä hetkellä median puolelta. Valtamedia on luovuttanut valvonta- ja sivistystehtävän nyt totuusmedian roolin ottaneelle vastamedialle. Valtamedia kaipaa vahvistuksia. Niitä löytyisi maahanmuuttajista, esitetään seuraavassa blogissa:

http://mikkohamunen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/215403-maahanmuuttajista-toimittajia

foobar

Moniosaajatoimittaja tarvitsisi työnsä tueksi vain tulkin, kirjurin, kääntäjän (tai ainakin agressiivisen oikolukijan) ja mahdollisesti journalistin niille päiville, jolloin ei huvita tai muuten insallah. Ajatelkaa mikä mahtava mahdollisuus parantaa työllisyystilannettamme!
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Veikko

Quote from: Abdirahim Hussein Mohamed-- Kehä kolmosen ulkopuolella huomaa, kuinka suuri maa Suomi on ja kuinka hyvin tänne mahtuisi yksi miljoona lisää jengiä. Väkisin huomaa myös, kuinka pienet kunnat ja kylät autioituvat kok ajan, mutta silti meillä on maassa porukkaa, joka haluaa sulkea maan rajat.
--
Luontoa ja vettä meillä riittää jaettavaksi vaikka koko maailmalle.

Kiinnitin huomioni herra Mohamedin liberaaliin tapaan käyttää ilmaisua "meillä"
- ja yhtä liberaaliin intoon jakaa Suomea koko maailmalle.

On meillä siinä "suomalainen."
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

foobar

Quote from: Alabama on 16.04.2016, 15:33:46
Ehdotus tosten maaomaisuuden tai edes valtion maiden jakaminen uudisraivaajille tukiaisten kanssa vielä verotuksen kautta tapahtuvan laillistetun ryöstön lisäksi osoittaa todellista isänmaanrakkautta. Sananvapaus on kummallinen asia, toisia se koskee enemmän kuin toisia ja joitain oikein satuttaa ja vituttaa.

Jollain kepulaisella voisi olla jopa jotain sanottavaa tuollaisesta joviaalista sosialismin kanssa flirttailusta, mutta ei. Olisi paljon luontevampaa että Husu olisi demareissa kuin Kepussa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Uuno Nuivanen

Olisi paljon luontevampaa, että Husu olisi Somaliassa.

QuoteMatkustan parhaillaan junalla läpi Suomen. Kehä kolmosen ulkopuolella huomaa, kuinka suuri maa Suomi on ja kuinka hyvin tänne mahtuisi yksi miljoona lisää jengiä.

Oikoluettuna ja suomennettuna tuo tarkoittaa, että 'kuinka hyvin tänne mahtuisikaan somaleja yksi miljoona lisää elätiksi'.