News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Rupla ja Venäjä romahtaa, mitä teet?

Started by toumasho, 16.12.2014, 11:12:15

Previous topic - Next topic

Koska Venäjä romahtaa

Pska rommaa jo ennen joulua tai viimeistään ennen vuoden vaihdetta 2014
7 (5.4%)
Talvella tai keväällä 2015 toukokuun loppuun mennessä
19 (14.7%)
Kesällä 2015 tai viimeistään vuoden loppuun mennessä
21 (16.3%)
Vuonna 2016
7 (5.4%)
Ei rommaa ollenkaan nähtävissä olevassa tulevaisuudessa!
75 (58.1%)

Total Members Voted: 129

Jaska Pankkaaja

Quote from: Melbac on 16.12.2014, 14:01:16
Eli venäjällä ja venäläisillä menee erinomaisesti joten joku ruplan syöksy ei aiheuta oikeastaan mitään toimenpiteitä?.

Ei toki mene hyvin, en minä eikä ehkä juuri muutkaan ole niin sanoneet. Venäläisillä menee paljon heikommin kuin Venäjällä joka on velaton maa jonka vaihtotase on tänä vuonna 170 MRD€ plussalla. Lukuja voi verrata Suomen fantastisiin lukuihin, eikä mene häävisti suomalaisillakaan.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Possumi

Quote from: Jaska Pankkaaja on 16.12.2014, 14:05:14
Eli venäjällä ja venäläisillä menee erinomaisesti joten joku ruplan syöksy ei aiheuta oikeastaan mitään toimenpiteitä?.

Ei toki mene hyvin, en minä eikä ehkä juuri muutkaan ole niin sanoneet. Venäläisillä menee paljon heikommin kuin Venäjällä joka on velaton maa jonka vaihtotase on tänä vuonna 170 MRD€ plussalla. Lukuja voi verrata Suomen fantastisiin lukuihin, eikä mene häävisti suomalaisillakaan.

Talouskikkailulla saa numerot näyttämään vaikka miltä.

Tässä toisenlainen näkökulma: Venäjällä ei ole taloutta. Se on kehitysmaa joka joutuu myymään luonnonvarojaan polkuhintaan pysyäkseen hengissä.

Finland: credit rating AA+ outlook stable
Russian: credit rating BBB- outlook negative

8)

Punaniska

Jos ei mene hyperinflaatioksi, niin mitä tämä venäläisiä niin kiusaisi? Audit maksavat enemmän,  mutta muuten tämä voi olla äkkistartti monille sellaisille tavaroille ja tuotteille, jotka ovat olleet altavastaajia laadukkaampiin ja kehittyneempiin länsituotteisiin verrattuna. Vientiteollisuuden kilpailukyky saa todellisen boostin.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Melbac

Paljos tuolla muuten maksaa maa?.Ulkomaalaisethan ei saa omistaa sitä mutta kuitenkin.Eivät tosin taida myydä ruplilla maitaan vaan pitää olla euroja. :(

Possumi

Quote from: Punaniska on 16.12.2014, 14:15:27
Jos ei mene hyperinflaatioksi, niin mitä tämä venäläisiä niin kiusaisi? Audit maksavat enemmän,  mutta muuten tämä voi olla äkkistartti monille sellaisille tavaroille ja tuotteille, jotka ovat olleet altavastaajia laadukkaampiin ja kehittyneempiin länsituotteisiin verrattuna. Vientiteollisuuden kilpailukyky saa todellisen boostin.

ROFL minkä vientiteollisuuden? 8)

L.N

Muuta en tiijjä, kuin sen että nautin halavasta polttoaineesta. Eilen tankki täyteen kiisseliä hintaan 1.274/ litra. Harvinaisen vähän ketutti tankata.

Possumi

Quote from: Melbac on 16.12.2014, 14:18:05
Paljos tuolla muuten maksaa maa?.Ulkomaalaisethan ei saa omistaa sitä mutta kuitenkin.Eivät tosin taida myydä ruplilla maitaan vaan pitää olla euroja. :(

Tämä on se End Game joka tässä on ehkä vain päivien päässä - RUB ei tarvitse pudota kuin muutaman kymmenenprossaa lisää ja tavallinen kansakin alkaa tyhjentää tilejään ja mustassa pörssissä vaihtaa dollareiksi. Firmat ja rikkaathan ovat jo näin käteisvaransa suojanneet 8)

Tragedian synty

Quote from: Jani Rantala on 16.12.2014, 13:35:11
Quote from: Miniluv on 16.12.2014, 13:15:30
Annetaan Vöyrille vielä vähän aikaa miettiä...

No ite ainakin väittelin pari viikkoa sitten jonkun kanssa että onko ortodoksimaissa kaikki paskaa. Ja kiistakumppani oli sitä mieltä että venäjästä tulisi ottaa mallia.

Ahaa, sen jälkeen, kun pakenit väittelystämme häntä koipien välissä, alat valehdella siitä, mitä sanoin. En tiedä, onko vika vähämielisyydessäsi vai missä, mutta minä puolustin ortodoksisen kulttuurin vahvuuksia, sinä olit koko ajan harhauttamassa keskustelua yhteiskuntiin. Mutta kun asia nyt tuli puheeksi, niin kyllähän Venäjältä voi mallia ottaa. Siellä ei hyysätä ja suvaita kehitysmaiden ongelmaväestöä, siellä ei anneta ulkomaiden päättää asioista, siellä vankilat eivät ole mitään hotelleja jne.. Miksi näistä asioista ei kannattaisi ottaa mallia?

Jos jotain jäi hampaankoloon, niin tähän viestiini et koskaan vaivautunut vastaamaan.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Tragedian synty on 16.12.2014, 14:23:47
Quote from: Jani Rantala on 16.12.2014, 13:35:11
Quote from: Miniluv on 16.12.2014, 13:15:30
Annetaan Vöyrille vielä vähän aikaa miettiä...

No ite ainakin väittelin pari viikkoa sitten jonkun kanssa että onko ortodoksimaissa kaikki paskaa. Ja kiistakumppani oli sitä mieltä että venäjästä tulisi ottaa mallia.

Ahaa, sen jälkeen, kun pakenit väittelystämme häntä koipien välissä, alat valehdella siitä, mitä sanoin. En tiedä, onko vika vähämielisyydessäsi vai missä, mutta minä puolustin ortodoksisen kulttuurin vahvuuksia, sinä olit koko ajan harhauttamassa keskustelua yhteiskuntiin. Mutta kun asia nyt tuli puheeksi, niin kyllähän Venäjältä voi mallia ottaa. Siellä ei hyysätä ja suvaita kehitysmaiden ongelmaväestöä, siellä ei anneta ulkomaiden päättää asioista, siellä vankilat eivät ole mitään hotelleja jne.. Miksi näistä asioista ei kannattaisi ottaa mallia?

Jos jotain jäi hampaankoloon, niin tähän viestiini et koskaan vaivautunut vastaamaan.

Tuohan on ihan puutaheinää

Uskonto luo yhteiskunnan eikä päinvastoin ortodoksisuus vaan luo paskan yhteiskunnan. Se että ei hyysätä ei ole pelkästään vahvuus sillä se myös tarkoittaa että omiakaan ei hyysätä ja se luo paskan ja epävakaan yhteiskunnan.
Kaikki ortodoksimaat ovat paskaa ankka testin perusteella.

CaptainNuiva

Tämän teorian mukaan paremmin menestyvää ihmistä kuin velaton pultsari ei olekkaan,velkaa ei ole ja  sillan alla asuminen ei maksa mitään, tuloja pukkaa kolleegoiden tyhjentämistä pulloista (Vaihtotase plussalla).
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

xor_rox

Quote from: Punaniska on 16.12.2014, 13:32:16
Quote from: xor_rox on 16.12.2014, 13:05:58
Kuka täällä mielestäsi fanittaa Venäjää?

Mielestäni sinun suhtautumisesi Venäjän toimiin on enemmänkin fanittamista kuin objektiivista kommentointia.

Olet erehtynyt pahemman kerran. Minä kannatan itsenäistä Suomen kansallisvaltiota, jolla on oma ulko-, raha-, turvallisuus- ja maahanmuuttopolitiikka.

Toki mitä Eurostoliiton / Romppuhermannien toimintaan tulee, olen monesta asiasta samaa mieltä kuin esimerkiksi Putin. Mainittakoon yksittäisenä asiana esimerkiksi se, ettei Bulgariaa voida pitää enää itsenäisenä valtiona.

Topi Junkkari

Miltä näyttävät johdannaismarkkinat? En nyt mobiilina itse pääse. Ruplan termiinikurssit? Uskaltaako kukaan moisiin sopimuksiin edes lähteä?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Melbac

Eipä taida riittää toi 170b euroa mihinkään.. :D :D

http://www.bloomberg.com/quote/EURRUB:CUR

Leijona78

Kai tässä Venäjän vauhdikkaassa luisussa joku päätepiste on? Aika vauhdikkaalta sivuluisulta/alasmenolta näyttää.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

törö

Quote from: Leijona78 on 16.12.2014, 15:18:29
Kai tässä Venäjän vauhdikkaassa luisussa joku päätepiste on? Aika vauhdikkaalta sivuluisulta/alasmenolta näyttää.

Tällä vauhdilla menee vuosia tai vuosikymmeniä ennen kuin päästään tasoihin Islannin kruunun taannoisen romahduksen kanssa ja se oli pelkkä pankkien kaatumisen sivuseuraus.

Mua alkaa ihan oukeasti kyllästyttää että kaikki mitä Venäjällä tapahtuu on muka uhka Suomelle ja syy perustaa suojeluskuntia, jotta vatipäät pääsisivät leikkimään pyssyjen ja rähinäremmien kanssa.

Kni

Quote from: xor_rox on 16.12.2014, 14:54:39

Mielestäni sinun suhtautumisesi Venäjän toimiin on enemmänkin fanittamista kuin objektiivista kommentointia.

Olet erehtynyt pahemman kerran. Minä kannatan itsenäistä Suomen kansallisvaltiota, jolla on oma ulko-, raha-, turvallisuus- ja maahanmuuttopolitiikka.

Minä tavallaan ymmärrän jäsen xor_roxia, vaikka olenkin aika lailla eri mieltä, joskaan en aina ole ollut. Tässä oma skitsofreninen suhtautumiseni Venäjään:

Olin oppinut siihen, että Neuvostoliitto on paha. Kun se sitten romahti, tilalle ei tullutkaan vapaa ja hyvä Venäjä, vaan gangstereiden ja rikollisten hallitsema paha Venäjä.

Sitten vähän kuin epähuomiossa Venäjä rauhoittui ja muuttui maaksi muiden maiden joukossa ja käsittääkseni tästä on pitkälti kiittäminen Putinia.

Pikku hiljaa 2000- ja 2010-luvulla aloin olemaan sitä mieltä, että Putinin Venäjällä on paljon hyvää. Vallalla on perinteisiä arvokäsityksiä, maalaisjärkeä ja tervettä kansallista ylpeyttä. En menisi kiittämään Putinia sananvapauskysymyksissä, mutta en myöskään haluaisi puuttua asiaan. Kaikkiin maihin demokratia ei sovi samalla tavalla kuin Suomeen ja eri maita pitää johtaa eri tavalla.

40 vihavuoden jälkeen olin siis sitä mieltä, että meillä on naapurissa suuri ja hieno maa, jonka kanssa riittää yhteistyömahdollisuuksia niin taloudessa, kulttuurissa, matkailussa kuin muissakin asioissa. Talviolympialaisetkin oli hieno kokemus.

Ja sitten Putin hyökkää Ukrainaan, veljeskansan kimppuun, varastaa osan maasta, auttaa siviililentokoneen alas ampumisessa, tappaa ukrainalaisia sotilaita ja varmasti siviilejäkin. Valehtelee ja vääristelee totuutta, uhkailee muitakin rauhanomaisia naapureita kuten Baltian maita, Suomea ja Ruotsia, lentelee ilman lupaa naapuriensa ilmatilassa, lentelee sotilaskoneilla sokkona siviilikoneiden joukossa ja muillakin tavoin provosoi ja käyttäytyy yhteistyöhaluttomasti. Varsinainen narsistinen kiusaaja.

Kaikki se positiivinen, mitä olin Venäjästä oppinut ajattelemaan, suli hetkessä. Sama kuin saisin kuulla, että vaimollani on toinen.

Suhtautumiseni ei tule muuttumaan helpolla. Ainoastaan jos kuulen Putinin sanovan: "Sorry Ukraina, oli vähän tyly temppu tuo Krimin ottaminen, mutta ymmärrättehän, että meillä on strategisia tarpeita. Pidämme Sevastopolin ja kaistaleen kaakkoisrantaa, että saamme rakennettua tieyhteyden ja sillan. Loput palautamme ja korvaukseksi ottamastamme maasta annamme kymmenkertaisen määrän maata toisaalta, meillä kun maata riittää. Ja kun kerran rajoja nyt muutellaan, niin palautamme myös ystävällemme Suomelle 40-luvulla lainaamamme maat, korkojen kera tietysti." Taidan odotella turhaan noita sanoja, joten toivon, että Venäjä romahtaa ja Putin syrjäytetään.

Tulipas pitkä kirjoitus, mutta näin menköön tuhannetta kirjoitusta juhliessa.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

toumasho

Ne ruplatermiinit mitä löysin ovat aika positiivisia, n. 1€=80-85rub 2015-16 ja vahvistuvaa siitä eteenpäin. Itse veikkaan että ruplan pohjanoteeraus on tällä viikolla 100-110 ruplaa / euro ja sitten alkavat vakautustoimet ja kontrolli. Saas nähdä ehtiikö hyödyntämään halpaa ruplaa, inflaatio tulee olemaan nopea tuolla rajan itäpuolella.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Punaniska

Itse olen jo kauan tehnyt eron Venäjän ja venäläisten välillä. Venäläisten kanssa olen yleensä ottaen tullut juttuun - miksi en olisi - mutta Venäjä valtiona on jotain muuta.

Ironisesti Putin on kääntynyt suurimmaksi Venäjän kansallisten etujen haitaksi. Hänellä on ansionsa, mutta siinä vaiheessa, kun hän mielsi itsenä Venäjän presidentin sijasta Venäjän jumalaksi, homma alkoi mennä perseelleen. Gorba on siitä hänelle julkisestikin sanonut, mutta taitaa äijä lentää sen verran korkealla, etteivät kuolevaisten kommentit enää liikuta.

Sananvapaudesta: sananvapaus ei tarkoita sitä. että heti huomenna miehestä leikattu Alla Pugatšova - kopio valitaan duuman puhemieheksi, mutta nimenomaan sananvapauden rajoittaminen antaa mahdollisuuden sellaisten henkilöiden menestymiselle, joilla ei avoimessa yhteiskunnassa olisi mahdollisuuksia*

*Suomen media on ihan yhtä keskittynyttä kuin Venäjän. Se on vain eri tavalla keskittynyttä.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Melbac

Quote from: Kni on 16.12.2014, 15:54:12
Quote from: xor_rox on 16.12.2014, 14:54:39

Minä tavallaan ymmärrän jäsen xor_roxia, vaikka olenkin aika lailla eri mieltä, joskaan en aina ole ollut. Tässä oma skitsofreninen suhtautumiseni Venäjään:

Olin oppinut siihen, että Neuvostoliitto on paha. Kun se sitten romahti, tilalle ei tullutkaan vapaa ja hyvä Venäjä, vaan gangstereiden ja rikollisten hallitsema paha Venäjä.

Sitten vähän kuin epähuomiossa Venäjä rauhoittui ja muuttui maaksi muiden maiden joukossa ja käsittääkseni tästä on pitkälti kiittäminen Putinia.

Pikku hiljaa 2000- ja 2010-luvulla aloin olemaan sitä mieltä, että Putinin Venäjällä on paljon hyvää. Vallalla on perinteisiä arvokäsityksiä, maalaisjärkeä ja tervettä kansallista ylpeyttä. En menisi kiittämään Putinia sananvapauskysymyksissä, mutta en myöskään haluaisi puuttua asiaan. Kaikkiin maihin demokratia ei sovi samalla tavalla kuin Suomeen ja eri maita pitää johtaa eri tavalla.

40 vihavuoden jälkeen olin siis sitä mieltä, että meillä on naapurissa suuri ja hieno maa, jonka kanssa riittää yhteistyömahdollisuuksia niin taloudessa, kulttuurissa, matkailussa kuin muissakin asioissa. Talviolympialaisetkin oli hieno kokemus.

Ja sitten Putin hyökkää Ukrainaan, veljeskansan kimppuun, varastaa osan maasta, auttaa siviililentokoneen alas ampumisessa, tappaa ukrainalaisia sotilaita ja varmasti siviilejäkin. Valehtelee ja vääristelee totuutta, uhkailee muitakin rauhanomaisia naapureita kuten Baltian maita, Suomea ja Ruotsia, lentelee ilman lupaa naapuriensa ilmatilassa, lentelee sotilaskoneilla sokkona siviilikoneiden joukossa ja muillakin tavoin provosoi ja käyttäytyy yhteistyöhaluttomasti. Varsinainen narsistinen kiusaaja.

Kaikki se positiivinen, mitä olin Venäjästä oppinut ajattelemaan, suli hetkessä. Sama kuin saisin kuulla, että vaimollani on toinen.

Suhtautumiseni ei tule muuttumaan helpolla. Ainoastaan jos kuulen Putinin sanovan: "Sorry Ukraina, oli vähän tyly temppu tuo Krimin ottaminen, mutta ymmärrättehän, että meillä on strategisia tarpeita. Pidämme Sevastopolin ja kaistaleen kaakkoisrantaa, että saamme rakennettua tieyhteyden ja sillan. Loput palautamme ja korvaukseksi ottamastamme maasta annamme kymmenkertaisen määrän maata toisaalta, meillä kun maata riittää. Ja kun kerran rajoja nyt muutellaan, niin palautamme myös ystävällemme Suomelle 40-luvulla lainaamamme maat, korkojen kera tietysti." Taidan odotella turhaan noita sanoja, joten toivon, että Venäjä romahtaa ja Putin syrjäytetään.

Tulipas pitkä kirjoitus, mutta näin menköön tuhannetta kirjoitusta juhliessa.
Jotenkin noin on myös omat ajatukset eli olivat menossa hyvää vauhtia ns "oikeaan" suuntaan mutta toi ukraina juttu tuli aivan puskista.Itseäni ei haittaa se että pullistelee lihaksiaan ja yrittää pitää isoa maataan koossa yms  mutta toi tollainen että alkaa uhkailemaan sodalla pistää niskakarvat heti pystyyn.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Possumi on 16.12.2014, 14:11:53

Talouskikkailulla saa numerot näyttämään vaikka miltä.

Tässä toisenlainen näkökulma: Venäjällä ei ole taloutta. Se on kehitysmaa joka joutuu myymään luonnonvarojaan polkuhintaan pysyäkseen hengissä.

Finland: credit rating AA+ outlook stable
Russian: credit rating BBB- outlook negative

8)

Suurin osa EU:sta on kehitysmaita, tosin ilman kehitystä, heti kun nykyinen velkaponzi laukeaa. BRICS maat sentään kehittyvät vaikka välillä tuleekin taka-askeleita. Euroopassa jäljellä on vain moraalinen ylemmyys ja suuri lahoava ulkoilmamuseo. Ja toki se monikulttuurinen rikkaus.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

törö

^ Logiikka on se, että meillä on asiat hyvin vaikka korot ovat olleet nollan tuntumassa vuosikaudet, koska analyytikot vakuuttelevat kilpaa, ettei siitä ole syntynyt kuplaa asuntomarkkinoille tai muuallekaan.

Venäläisillä taas menee huonosti, koska korot ovat ylittäneet kipupisteen viime yöstä asti ja samaiset analytikot vakuuttelevat kilpaa, että nyt niillä on edessä perikato.

Jos ajattelee tätä vähän tarkemmin niin velaksi ostettu lukaali alkaa vaikuttaa aikapommilta. Siksi sitä ei tee mieli ajatella.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Possumi on 16.12.2014, 14:18:58
Quote from: Punaniska on 16.12.2014, 14:15:27

Kyllähän Venäjä on iso tekijä monilla teollisuuden aloilla, esim. sinkkiämpäreiden tuotannossa. Taitaa venäläiset sinkkiämpärit kohta hakata hinnallaan muoviset vastaavat. Nin ja Vodkaa tekevätten myös. ja Ladoja

Ville Hämäläinen

Kukahan siiä hyötyy että venäjän valuutta romahtaa ja kurssit syöksyy, kukahan siitä hyötyy että venäjä "sotii" ukrainassa ja tekee kaikkea "pahaa", kukahan siitä hyötyy että talouspakotteita lisätään, kenenkä valuutta hyötyy mitä enemmän on kriisejä maailmalla. Kenellähän on vaikutusvalta öljypisneksessä romauttaa öljyn hinta, kenellä on rahaa vetää raha pois venäjältä ja saada eurooppa mukaan, kenellähän on parhaat suhteet isoimpiin pankkeihin.
Kenellä on intressi saada naton sotavehkeet ukrainaan? sitä mä kysyn...
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Dick van Dyke

Quote from: Possumi on 16.12.2014, 14:18:58

Miten olisi rakettimoottorien myynti Amerikan Yhdysvalloille? 8)

latrom

Quote from: aivotiehye on 16.12.2014, 17:08:05
Kukahan siiä hyötyy että venäjän valuutta romahtaa ja kurssit syöksyy, kukahan siitä hyötyy että venäjä "sotii" ukrainassa ja tekee kaikkea "pahaa", kukahan siitä hyötyy että talouspakotteita lisätään, kenenkä valuutta hyötyy mitä enemmän on kriisejä maailmalla. Kenellähän on vaikutusvalta öljypisneksessä romauttaa öljyn hinta, kenellä on rahaa vetää raha pois venäjältä ja saada eurooppa mukaan, kenellähän on parhaat suhteet isoimpiin pankkeihin.
Kenellä on intressi saada naton sotavehkeet ukrainaan? sitä mä kysyn...

Ja tosiaan mitkä pankit saavat halvalla dollareita spekulaatioon FED:ltä.

Jaakko Sivonen

Quote from: aivotiehye on 16.12.2014, 17:08:05Kenellä on intressi saada naton sotavehkeet ukrainaan?

Jos venäläiset eivät olisi hyökänneet Ukrainaan, ukrainalaiset eivät kokisi tarvetta liittyä Natoon. Putin voi syyttää ihan itseään siitä, että Ukrainasta tulee (pitkällä aikavälillä) Nato-maa.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Dick van Dyke

Quote from: Melbac on 16.12.2014, 13:48:29
Toi ihmetytti itseänikin koska täällä tuntuu olevan juuri jotain venäjällä asuneita tyyppejä ja muita jotka fanittaa venäjää jostain ihmeen syystä.Suomalaisin silmin katsottuna venäjä ei ole tehnyt oikeasti vähään aikaan mitää hyvää ja sieltä on tullut vain uhkailuja sodasta yms.

Mielestäni Venäjä teki hyvää koko maailmalle kun esti Syyrian lopullisen tuhoamisen taannoisen false-flag-kaasuiskun aikoihin. Eihän Syyrian tilanne ole hyvä nytkään, mutta uskoisin että pakolaisvirta olisi aivan toista luokkaa jos jenkit/nato olisivat voineet aloittaa maasodan edistääkseen kaasuputkihankkeittaan.

Leijona78

Quote from: törö on 16.12.2014, 15:22:06
Quote from: Leijona78 on 16.12.2014, 15:18:29

Tällä vauhdilla menee vuosia tai vuosikymmeniä ennen kuin päästään tasoihin Islannin kruunun taannoisen romahduksen kanssa ja se oli pelkkä pankkien kaatumisen sivuseuraus.

Mua alkaa ihan oukeasti kyllästyttää että kaikki mitä Venäjällä tapahtuu on muka uhka Suomelle ja syy perustaa suojeluskuntia, jotta vatipäät pääsisivät leikkimään pyssyjen ja rähinäremmien kanssa.
No, onhan se sen verran vakavaa kuitenkin että Dima M. katsoi parhaaksi kutsua väki hätäistuntoon.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

törö

^ McDonalds ei kuitenkaan vielä ole lähtenyt karkuun eikä kukaan pukeudu säkkiin ja ripottele tuhkaa päälleen.