News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-12-15 Souli: Kutsutaan maahanmuuttaja kylään

Started by Iloveallpeople, 15.12.2014, 15:37:33

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteKutsutaan maahanmuuttaja kylään

Helsinkiläinen Sini Virtanen haluaa istua maahanmuuttajan kanssa samaan ruokapöytään omassa kodissaan. Miten hänen kannattaa toimia?

Kun se kerran toimii Ruotsissa, niin miksi ei meilläkin, Sini Virtanen mietti lukiessaan aamulehdestä naapurimaan ilmiöstä. Ruotsalaiset ovat innostuneet kutsumaan maahanmuuttajia koteihinsa syömään. Saman pöydän ääressä karisevat turhat ennakkoluulot.

− Jos haluamme, että maahanmuuttajat kotoutuvat ja haluavat tehdä oman osansa yhteisen hyvän eteen, heidän on tärkeä tuntea itsensä tervetulleiksi ja tasavertaisiksi yhteiskunnassa. Kun kutsun maahanmuuttajan kotiini, ojennan käden: tervetuloa yhteiskuntaamme!
...

Jos idea kyläilystä toteutuu, Sini Virtasella on ohjelman raamit valmiina. Vierailleen hän tarjoisi jotain suomalaista, ei kuitenkaan mitään kovin outoa.

− Voisimme vaikka tehdä jonkin ruokalajin yhdessä. Miettisin joitakin keskustelunaiheita välttääkseni kiusallisen seinään tuijottamisen. Jos mukana olisi lapsia, ohjaan omia lapsiani leikkimään heidän kanssaan, hän kaavailee.

Entä, jos ei löydykään yhteistä puhuttavaa? Viihtyykö vieras? Sitoudunko jatkuvaan ystävyyteen ja yhteydenpitoon? Kyllähän vieraan kutsuminen omaa kotiin voi arveluttaakin, Virtanen myöntää.

− Tosin mahdollisuus samoihin ongelmiin on aina, kun tapaa vieraan ihmisen, hän sanoo.

Souli
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Muuttohaukka

Mitenköhän nämä vieraat suhtautuvat muutamaan isoon koiraan siinä ruokaillessamme? Normaalisti koirat eivät saa olla kuolaamassa ja kerjäämässä, kun syödään mutta yhteisöllistä ateriaa nauttiessa haluan kaikkien saavan osansa.

Voi tulla ongelma jo sisäänpääsyn kanssa. Haisevat ja pukeutuvat (nämä vieraat)  kummallisesti noitten mielestä.

Eiköhän valtio jo kustanna ilmaiset atreriat, ettei kannata alkaa halailla koko maailmaa.

Miten se mahtoi mennä se taannoinen Kutsuvieras kotiisi-kampanja jossain Kallion kirkon ideoimana? Anna peti-romanille vai mikä se nyt olikaan.

Haplotaxida

Quote.. Somaliassa syntyneestä Abdirahim Husu Husseinista on hyvä idea kutsua maahanmuuttaja kylään. Muuten ujoihin ja pidättyväisiin suomalaisiin ei ole kovin helppoa tutustua.

"Ensin kannattaa selvittää, onko naapureissasi tai tuttujen tutuissa sellaisia, joita voisit kutsua. Maahanmuuttajalla pitää olla jokin side perheeseen, täysin vieraaseen paikkaan on vaikea lähteä.

Kerro, kutsutko koko perheen vai esimerkiksi vain äidin ja lapset. Tee selväksi, että teillä ei ole kotieläimiä: etenkin Aasiasta ja Afrikasta tulevat pelkäävät koiria ja muitakin lemmikkejä. Somalinaiset tuovat tullessaan lahjan, joka pitää ottaa vastaan. Vaimoni antaa aina jotain vastalahjaksi.

Mitä enemmän tiedät vieraastasi, sen parempi. Jos tarjoat liharuokaa, ota selvää, pitääkö sen olla halalia. Ruoka ei silti ole pääasia vaan tutustuminen, joten kahvi ja pulla riittävät hyvin. .. "

Niinpä. Joten maahanmuuttajan kannattaakin kutsua se ujo ja pidättäytyväinen suomalainen kotiinsa. Silloin myöskään suomalaisen taloudessa mahdollisesti asuvat lemmikkieläimet eivät tule ylitsepääsemättömäksi esteeksi, jos ne sellaiseksi muodostuisivat. Ruuastakin tulee helpommin oikeanlaista, kunhan maahanmuuttaja ottaa huomioon kotiinsa kutsuman suomalaisen mahdollisesti poikkeavan ruokavalion (esim. vegaani) ja/tai ruoka-aineallergiat.

Joo. Tämä ei ole irvailua. Olen useamman kerran käynyt maahanmuuttajan luona kutsuttuna syömässä ja hyvin olen syönytkin. Suosittelen Husullekin, jos ei ole sitä jo tehnyt.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Golimar

Kyllä meilläkin käy ihan kutsumaton vieras ruokapöydässä sekä lompakolla vaikka en koskaan ole sitä nähnyt kodissamme tai lompakollani enkä mene takuuseen että käyttäytyisin sivistyneesti jos joskus sen näkisin ahmimassa ruokaa ja tyhjentämässä lompakkoani.

Muuttohaukka

Suomalaiset ova siis ujoja ja pidättyväisiä. Taas joku ihme ajatus, jota verrataan omaan paremana näkemäänsä äläwäbäilyyn.
Ujous on temperamentti, jolla ei ole mitään tekemistä halukkuuteen seurustella vaikkapa juuri somalien kanssa.

Pidättyväisyys voi olla harkittua etäisyyshakua tai arvovalinta, joka sallittakoon myös ei-niin-yli-innokkaille suomalaisille.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Haplotaxida on 15.12.2014, 16:11:43

Niinpä. Joten maahanmuuttajan kannattaakin kutsua se ujo ja pidättäytyväinen suomalainen kotiinsa. Silloin myöskään suomalaisen taloudessa mahdollisesti asuvat lemmikkieläimet eivät tule ylitsepääsemättömäksi esteeksi, jos ne sellaiseksi muodostuisivat. Ruuastakin tulee helpommin oikeanlaista, kunhan maahanmuuttaja ottaa huomioon kotiinsa kutsuman suomalaisen mahdollisesti poikkeavan ruokavalion (esim. vegaani) ja/tai ruoka-aineallergiat.

Joo. Tämä ei ole irvailua. Olen useamman kerran käynyt maahanmuuttajan luona kutsuttuna syömässä ja hyvin olen syönytkin. Suosittelen Husullekin, jos ei ole sitä jo tehnyt.

Husu keskittyy vain narisemaan suomalaisista ja määrittelee mistä saa ja mistä ei saa puhua.

Jos Husu&kumpp. haluaisivat oikeasti tutustua suomalaisiin hän kutsuisi itse heidät grillibileisiin, rapujuhliin tai ihan vain kaljalle. Itse hän voisi juoda mitä lystää. Mutta ei. Se on aina suomalaisen velvollisuus tehdä suorittava osuus. Herrakansa vain keskittyy suomalaisten sapuskoiden syömiseen.

Noh. Kevennykseksi vielä samasta aiheesta aikaisemmin tekemäni hyysärin uutisen mukaelma: http://hommaforum.org/index.php/topic,90679.msg1672026.html#msg1672026
Non poteris veritatem

Alkuasukas

Voisin ottaa brunsille jonkun aussisurffaritytön. Mmmm....
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

koli

Liettualaiset tulee kutsumattakin kylään.
Mörökölli

Muuttohaukka

Quote from: koli on 15.12.2014, 16:51:23

Naapuriin tulivat kutsumattomat romanialaiset. Oli vain äkäisempi isäntä vastassa kuin olivat olettaneet.

Kni

Minulla ei ole tapana kutsua tuntemattomia ihmisiä kotiini, olivat he sitten minkä näköisiä tai värisiä tai puhuivat mitä kieltä tahansa. Jos tutustun, niin sitten voin kutsua, riippumatta siitä onko suomalainen vai ei.

En myöskään mene kylään, jos joku random tuntematon suomalainen tai ulkomaalainen minua sattuisi pyytämään. Ties mikä pervo raiskari on.

Kehotan Siniäkin välttämään kotiin kutsumista ja tutustumaan ensin vaikkapa kahvilassa.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Micke90

Eikös tuota "uutena" esitettyä juttua jo kokeiltukin jo jonkun mokuttajan kodissa? Odotan tuloksia!

Vouti

Quote.. Somaliassa syntyneestä Abdirahim Husu Husseinista on hyvä idea kutsua maahanmuuttaja kylään. Muuten ujoihin ja pidättyväisiin suomalaisiin ei ole kovin helppoa tutustua.

"Ensin kannattaa selvittää, onko naapureissasi tai tuttujen tutuissa sellaisia, joita voisit kutsua. Maahanmuuttajalla pitää olla jokin side perheeseen, täysin vieraaseen paikkaan on vaikea lähteä.

Kerro, kutsutko koko perheen vai esimerkiksi vain äidin ja lapset. Tee selväksi, että teillä ei ole kotieläimiä: etenkin Aasiasta ja Afrikasta tulevat pelkäävät koiria ja muitakin lemmikkejä. Somalinaiset tuovat tullessaan lahjan, joka pitää ottaa vastaan. Vaimoni antaa aina jotain vastalahjaksi.

Mitä enemmän tiedät vieraastasi, sen parempi. Jos tarjoat liharuokaa, ota selvää, pitääkö sen olla halalia. Ruoka ei silti ole pääasia vaan tutustuminen, joten kahvi ja pulla riittävät hyvin. .. "

Että isäntien ja emäntien sitten pitää vielä oikein omassa kodissaan nöyristellä ja mönkiä islamin lainsäändännön edessä. Omassa taloudessani vierailla ei ole syömispakkoa ja jos vieraat tuntevat tarvetta halveksia perheenjäseniä olivatpa ne sitten koiria tai ihmisiä, niin vieraat lentävät pihalle.

- Vouti

Jälkimaailma, seiso täällä omalla pohjallasi äläkä luota vieraaseen apuun. -Augustin Ehrensvärd

Haplotaxida

QuoteEntä, jos ei löydykään yhteistä puhuttavaa? Viihtyykö vieras? Sitoudunko jatkuvaan ystävyyteen ja yhteydenpitoon? Kyllähän vieraan kutsuminen omaa kotiin voi arveluttaakin, Virtanen myöntää.

Tästä, niin jos ei ole valmis sitoutumaan, niin ei kannattane myöskään kutsua. Maahanmuuttajan kannalta kutsumattomampaa kurjempaa voi taatusti olla se, jos ovi toisen luo sulkeutuu pysyvästi ensimmäisen aterian jälkeen – sellaisen yhden illan sokkotreffien kulttuuria voi olla vaikea ymmärtää. Sovitustikin vain yhteen ateriaan rajoittaminen on varsin tylyä.

Kun päästät ihmisen kotiisi, niin ota ihminen sydämeesi. Jos aidosti haluaa olla ystävällinen ja ystävä, niin puolitietä ei pidä olla olemassa.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

vihapuhegeneraattori

Quote from: Muuttohaukka on 15.12.2014, 16:41:48
Suomalaiset ova siis ujoja ja pidättyväisiä. Taas joku ihme ajatus, jota verrataan omaan paremana näkemäänsä äläwäbäilyyn.
Ujous on temperamentti, jolla ei ole mitään tekemistä halukkuuteen seurustella vaikkapa juuri somalien kanssa.

Pidättyväisyys voi olla harkittua etäisyyshakua tai arvovalinta, joka sallittakoon myös ei-niin-yli-innokkaille suomalaisille.

Ja auta armias jos parin kaljan jälkeen itsehillintä laskee ja alat kertoa jotain nuivaa tekstiä liian isoon ääneen, niin heti tulee kommenttia missä käsketään olemaan hiljaa.

True quote:
"Toi on rasismia, et sä noin voi sanoa!"

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Kni

Tämä lause kertoo jotakin:
QuoteLasten kavereista monen toinen vanhempi on muualta kuin Suomesta.
Lapsella ei siis ole kavereita joilla molemmat vanhemmat olisivat muualta kuin Suomesta.
Arvaan kumpi - äiti vai isä - tässä tapauksessa on muualta kuin Suomesta.

Tämä taas kertoo paljon asenteesta:
QuoteJos tarjoat liharuokaa, ota selvää, pitääkö sen olla halalia.
Ei kannata ihmetellä että kutsua ei tule, jos on kovin pitkä raideri.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

MW

Sydneyssä poikkesi maahanmuuttaja kahville.

Suomitalon renki

Noilla vierailuehdoilla jäisi kutsumatta. Ei ole minun vika, jos possunkylki ei maistu.

J. Lannan haamu

Quote from: MW on 15.12.2014, 22:37:01
Sydneyssä poikkesi maahanmuuttaja kahville.

Voi *ittu tuo oli paha, auch!

Helvetti kun ottaa päähän tuo 'parempien ihmisten' tapa yrittää olla parempi. Tervetuloa "minun yhteiskuntaani", mitä scheissea! Aivan kuten heillä on 'oikeus' määritellä millainen yhteiskunnan tulee olla. Nuo idiootit eivät tajua, että jos tuollaisia ihmisiä olisi enemmän, niin meillä olisi viisi miljoonaa erilaista yhteiskuntaa. Plus sitten kaikki ne, mitä vieraan maan tulijat haluaavat.

Sen lisäksi nuo ovat niin tyhmiä, etteivät koskaan tule tajuamaan, ettei tuo "minun yhteiskunta" tulisi pysymään pystyssä kahta tuntiakaan. Joskaan se ei olisi koskaan edes syntynyt tasolle, jota voidaan nimittää yhteiskunnaksi.

Shiiiiiiiit...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Kyklooppi

Minua vähän pelottaisi ja mitä se untokin ajattelisi jos saisi kuulla?
Ei varmaan ymmärtäisi vaikka kuinka selittäisin asian oikeata
tarkoitusta.
Ihmisjäte.

koli

Quote from: Muuttohaukka on 15.12.2014, 17:01:39
Quote from: koli on 15.12.2014, 16:51:23

Naapuriin tulivat kutsumattomat romanialaiset. Oli vain äkäisempi isäntä vastassa kuin olivat olettaneet.

Maahanmuuttajilla on aloitekykyä ja yritteliäisyyttä. He eivät jää tuleen makaamaan ja odottamaan kutsua suomalaisten kotiin. He kutsuvat itse itsensä. Meillä ujoilla metsäläisillä on paljon oppimista näiltä kansoilta, jotka ovat tulleet rikastuttamaan maatamme.
Mörökölli

Luotsi

Sini tekee mitä hyväksi näkee, ja kantaa myös vastuun teoistaan. Niinhän tämä yhteiskunta on rakennettu, kuten myös suurin osa muistakin.
Yleeensä omaan kotiin kutsuminen on osoitus jonkinsorttisesta luottamuksesta, jota ei tietenkään ei voi syntyä ilman kanssakäymistä ennen kutsua. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

oinas

On se kummallista, että tämä herrakansa vaatii, millainen koti ja tarjoilu pitää olla, että voi kutsua heitä kylään. Ja lahjat oltava puolin ja toisin. Eikö tarkoitus pikemminkin ole, että he tottuisivat mahdollisimman pian suomalaiseen kulttuuriin, näkisivät, miten täällä eletään ja mitä täällä syödään? Mutta niinhän se näyttää olevan, että meidän pitää alkaa elää heidän mielensä mukaan.

Jos minä menisin erilaisesta kulttuurista olevien ihmisten kotiin, haluaisin nähdä, miten he elävät ja millaista ruokaa he tarjoavat yms. enkä vaatisi heitä järjestämään asioita minun mieleni mukaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä.

Meillä on kaksi koiraa, ja jos vieraat eivät pidä koirista, niin saavat todella pysyä poissa. Kumma kyllä, meillä käy aika paljon vieraita.  ;)

Muuttohaukka

Quote from: koli on 15.12.2014, 23:40:23
Maahanmuuttajilla on aloitekykyä ja yritteliäisyyttä. He eivät jää tuleen makaamaan ja odottamaan kutsua suomalaisten kotiin. He kutsuvat itse itsensä. Meillä ujoilla metsäläisillä on paljon oppimista näiltä kansoilta, jotka ovat tulleet rikastuttamaan maatamme.

Miten voi kutsumaton vieras olettaa, että naisilla on vastalahja valmiina odottamassa.

Jäin miettimään, että mitä ne somalinaiset tuovat ja mitä heille pitää antaa. Lasten synttärikutsuilla on uusi ja outo tapa: Annetaan jokaiselle vieraalle lahja heidän lähtiessä kotiin. Onko tämä tapa tullut maahanmuuttajien mukana tänne?

Jos kutsuisin (imaginaarinen vaihtoehto) maahanmuuttajan meille, olettaisin, että hän nimenomaan tulee sen takia, että oppii minun kulttuuriani, minun maassani, minun kotonani. Ei halaistua sanaa halalista todellkaan. Ellei ruoka kelpaa, syöminen ei ole pakollista.

Malla

Onneksi talossa on koira. Ei siis tarvitse kutsua tuntemattomia tupaan.

Kun minut kutsutaan kylään, kysyn, onko talossa kissoja. Olen allerginen niille, ja antihistamiini on hyvä ottaa etukäteen. Ei tulisi mieleen sanella ehtoja vierailullle.

Kyklooppi

Ihmisjäte.

Muuttohaukka

Quote from: Malla on 16.12.2014, 02:13:36
Onneksi talossa on koira. Ei siis tarvitse kutsua tuntemattomia tupaan.

Kun minut kutsutaan kylään, kysyn, onko talossa kissoja. Olen allerginen niille, ja antihistamiini on hyvä ottaa etukäteen. Ei tulisi mieleen sanella ehtoja vierailullle.

Meillä on jo porttiin naulattu tiedote, että pihalla on koiria vapaana. Lisäteesi vielä ovessa. Varoitus! Ei tule kukaan tuttukaan ilmoittamatta, eikä portin lukkoa saa kovinkaan helpolla ulkopuolelta edes auki.
Verkkoaita on 1.50 cm korkuinen ja alaosa on vielä puinen.
Ei oo Mannee näkyny.

Eino P. Keravalta

QuoteSaman pöydän ääressä karisevat turhat ennakkoluulot.

Ja ne ennakkoluulot, jotka eivät ole turhia, saavat vahvistuksen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Blanc73

QuoteVoisimme vaikka tehdä jonkin ruokalajin yhdessä. Miettisin joitakin keskustelunaiheita välttääkseni kiusallisen seinään tuijottamisen. Jos mukana olisi lapsia, ohjaan omia lapsiani leikkimään heidän kanssaan, hän kaavailee

Jos aamusella on hieman kärtyinen olo, niin kannattaa lukea Hommaa. Mokuskenen tarjoamat hervottomat huumoripläjäykset  saavat allekirjoittaneen naamalle lähes stubbimaisen "ikenet paistaa naapurikortteliin asti"-hymyn.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."