News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Simon Elo (kd/ps/sin/sit/kok/jne) - mies ja arvopohja

Started by Simon Elo, 28.11.2014, 11:38:36

Previous topic - Next topic

Micke90

Quote from: Simon Elo on 23.12.2015, 20:04:53
Suomalaisia on eri etnisistä taustoista aivan kuten turvapaikanhakijoitakin.

Mitä soopaa se nyt selittää?  :facepalm:

TheVanishedTerrorist

Persut hallituksessa...

Maahanmuuttoviraston päätökset 2015 – Irakilaisista 85 prosenttia sai myönteisen päätöksen
Somaleista 97% sai myönteisen päätöksen. Suomessa on yksi EU:n lepsuimmista oleskelulupamenettelyistä.
MV lehden artikkeli

takalaiton nimimerkin alkuperäinen kommentti

Aukusti Jylhä

Kuluttajansuoja puuttuu suomalaisesta demokratiasta, vaikka kaikessa muussa se on, jopa hysteerisesti vaikeuttamassa liiketoimintaa.

Ensimmäistä kertaa kirjoitan tämän nyt julkisesti: Simon Elo on käsittääkseni täysin turha jätkä. Sori kaikille jätkille, ei ole tarkoitus loukata.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Aukusti Jylhä

Simon, kertoisitko lyhyesti, että miltä tämä matutulva tuntuu?

Ja toiseksi, että mitä Sinä olet oikeasti tehnyt asian torppaamiseksi, jos se nyt Sinusta sattuu pahalta tuntumaan?

Tässä kuitenkin on rapautettu suomalaista kulttuuriperimää aika hurjasti puolessa vuodessa. Seuraava puoli vuotta ei vaikuta olevan yhtään sen paremmin hallussa.
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Aukusti Jylhä

Simon Elon tulevaisuus politiikassa taitaa levätä demareitten harteilla, koska persut tulevat olemaan seuraavissa vaaleissa ennätyksellinen häviäjä. Kyllähän nuo gallupit sen jo nyt kertovat, että suunta on hetki hetkeltä kohti pohjamutia. No, uutta putkeen ja puoluekirja vaihtoon. Vai kuinka Simon?

Olisinpa äänestänyt Aku Ankkaa. Muumin nenäliinamies, sä petit mut täysin!!!!

Ari-Lee

Siis, onko tässä ketjussa nyt tarkoitus kivittää nuori PS:n kansanedustaja, tilanteessa mitä KeKo hallitsee ja pitää persuja panttivankina? Antakaa niitä kiviä! Laitan ne kiukaaseen lämpiämään. Toki kivet pitäisi jakaa PS:n edustajille ja he voisivat heidän pitäisi kivittää ministerit kivikaudelle. Nyt niinkuin oikeesti: Suomi romahtaa A.D 2016 sekä taloudellisesti että henkisesti.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Aukusti Jylhä

Quote from: Ari-Lee on 23.01.2016, 04:08:24
Siis, onko tässä ketjussa nyt tarkoitus kivittää nuori PS:n kansanedustaja,
.....

No tämä ketju taitaa olla juurikin nuorien persujen kivittämistä varten, vanhemmille löytynee omat ketjunsa.

Minä äänestin Simon Eloa. Arvaa kuinka muumittaa. Ihan ollaan hiljaa matuvyörystä, ja sitten kun saa suutansa auki, niin teksti on tätä.
Quote from: Simon Elo on 23.12.2015, 20:04:53
Suomalaisia on eri etnisistä taustoista aivan kuten turvapaikanhakijoitakin.
Muumitus löysi juuri uuden asteen: muumitus hattivatituksella.

Nyt hattivatituttaa ihan muumisti, siis.

Ari-Lee

Minä äänestin monen muun lailla Olli Immosta. Ja olemme ylpeitä hänestä. Se ei nyt ole hänen vikansa että Suomi muumittuu muumin muumi. 2016 on viimeinen vuosi kun me näemme tämän maan tällaisena. Se pitää tajuta myös siellä missä sitä saastunutta vettä hörpitään eli Arkadianmäellä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

TheVanishedTerrorist

Ainoa yksinkertainen asia mitä minä toivoisin edustajani sanovan, sekä seisovan sen takana, on että "nyt tämä hulluus saa loppua ja palautetaan rajatarkastukset sekä sen jälkeen heitetään kaikki elintasopakolaiset, rikolliset ym. paskasakki sinne mistä on tullutkin".

Ihan kaikkien sanktioidenkin uhalla.

Tällaisen uhan edessä EI ole kompromisseille sijaa kun maa tuhotaan.

Simon Elo

Quote from: käpykaarti on 23.01.2016, 03:40:25Ja toiseksi, että mitä Sinä olet oikeasti tehnyt asian torppaamiseksi, jos se nyt Sinusta sattuu pahalta tuntumaan?

Näköjään tästä tuli yleinen perussuomalaiset/hallitus-ketju. Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan, mutta vastaan asialliseen kysymykseen.

- Olen kirjoittanut teokset Ruotsin maahanmuuttopolitiikan turmiollisuudesta ja siirtolaiskriisistä, joista jälkimmäisessä esitän poliittisia ratkaisuja suunnan muuttamiseksi
- Olen esittänyt Schengen-alueen lakkauttamista ja Suomen väliaikaista irtautumista Schengen-sopimuksesta
- Olen esittänyt että Euroopan tulee ottaa käyttöön niin sanottu Australian malli, jossa EU-alueelle laittomia tulijoita kuljettavat laivat voitaisiin käännyttää takaisin turvallisiin satamiin
- Olen esittänyt että turvapaikanhakijat tekisivät töitä vastineeksi saadusta ylläpidosta eikä se vaikuttaisi normaaleihin työmarkkinoihin, mikä myös karsii tehokkaasti helppoa elämää tavoittelevat onnenonkijat
- Olen esittänyt että pakolainen lähetettäisiin automaattisesti kotimaahansa, jos tilanne siellä olisi muuttunut riittävän turvalliseksi. Tämä koskisi myös perheenyhdistämisten myötä tulleita
- Olen esittänyt että Suomessa on otettava säilöön kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet turvapaikanhakijat, jotta nämä eivät piiloudu välttääkseen karkotusta
- Olen esittänyt että turvapaikanhakija ei voi valittaa päätöksestä enää hallinto-oikeuden jälkeen korkeimpaan hallinto-oikeuteen
- Olen esittänyt että Suomi asettaa ulkomaalaislain mukaisen seuraamusmaksun tilanteisiin, joissa laivayhtiö laiminlyö velvollisuuttaan tarkastaa ulkomaalaisten matkustajien maahantuloedellytykset
- Olen esittänyt että islamistien rinnalla taistelleiden ulkomaalaisten maahanpääsy estetään ja Suomen kansalaisuus on voitava menettää, jos on uhka kansalliselle turvallisuudelle
- Olen allekirjoittanut edustaja Tavion lakialoitteen ulkomaalaisten rikollisten tehokkaammaksi karkoittamiseksi

Näiden yksittäisten asioiden lisäksi teen normaalia työtä valiokunnissa ja täysistunnoissa sekä olen tavannut ihmisiä, esiintynyt runsaasti mediassa ja kirjoittanut aiheesta aktiivisesti blogissa ja esimerkiksi Hommalla.

Jos tämä ei ole yksittäiseltä edustajalta riittävästi, niin voi tietysti pohtia, että pitäisikö ko. henkilön mielestä minun perustaa oma eduskuntaryhmä, hypätä opposition vihervasemmistoon vai vain lopettaa asioihin vaikuttaminen. Mitään niistä en tee, vaan jatkan annetulla mandaatilla perussuomalaisten edustajana enkä heitä pyyhettä kehään. Enkä lakkaa kirjoittamasta Hommalle.

Mitä tulee eri etnisistä taustoista oleviin suomalaisiin, niin maassamme on esimerkiksi saamelaisia, romaneja, juutalaisia ja tataareja.

vp4

Kysymys Simon Elolle:
Aikooko Perussuomalaisten eduskuntaryhmä/ministerit puuttua maahanmuuttoviraston entisestään löysentyneeseen linjaan?? Syyskuussa tehdyt linjat "kiristykset" vaikuttivat päinvastaiseen suuntaan. Tilanne muodostuu merkittäväksi vetovoimatekijäksi kun tilastot leviävät kehitysmaihin.

Lainaus Pauli vahteran fb-päivityksestä:
https://www.facebook.com/pauli.vahteraristiinassa/posts/975401052534601?pnref=story
QuoteJoulukuussa Migri antoi oleskeluluvan 229 irakilaiselle ja vain 30 sai hylsyn. Päätösten määrästä 11,6 % oli kielteisiä, vaikka tammi-marraskuussa määrä oli vielä 16,4 %

Myös nämä kuvaajat kertovat karua kieltä:
http://www.kansalainen.fi/suomen-linja-irakilaisten-ja-somalialaisten-turvapaikanhakijoiden-suhteen-ylivoimaisesti-loysin-pohjoismaista/

Pioni

Suomen kansalaisuuden ehtona on kielikoe. Esim. MV-lehdessä osoitettiin, että kokeessa huijaaminen on helppoa. Mikäli tämä on totta, niin voisiko kysellä kuka on asiasta vastuussa ja miten tuon vastuun aikoo kantaa. Asiasta on tainnut täälläkin olla puhetta jo vuosia sitten. Uusi asia tämä ei ole, uutinen on siinä, että sitä ei ole hoidettu tarvittavalla ripeydellä.

Huijausmahdollisuutta ei vaan saa olla! Epäillyt huijaukset tulee tutkia tarkkaan ja tehdä toimenpiteet sen mukaan. Huijarit ja huijauksia sormien läpi katselleet tulee saattaa vastuuseen ja tuomiolle - mikä se lieneekään.
Epäselvät kielitestit tulee teettää uudelleen, mikäli mahdollista.
Pidetään päämme!

Sibis

"Mitä tulee eri etnisistä taustoista oleviin suomalaisiin, niin maassamme on esimerkiksi saamelaisia, romaneja, juutalaisia ja tataareja."

Näistä et kyllä saa verrokkia nykymenoon!

Pettynyt olen koska toit esiin.

Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Lahti-Saloranta

Quote from: Simon Elo on 23.01.2016, 09:53:27
Jos tämä ei ole yksittäiseltä edustajalta riittävästi, niin voi tietysti pohtia, että pitäisikö ko. henkilön mielestä minun perustaa oma eduskuntaryhmä, hypätä opposition vihervasemmistoon vai vain lopettaa asioihin vaikuttaminen. Mitään niistä en tee, vaan jatkan annetulla mandaatilla perussuomalaisten edustajana enkä heitä pyyhettä kehään. Enkä lakkaa kirjoittamasta Hommalle.
Yrität varmaan tehdä parhaasi ja kiitokset siitä. Toivottavasti muutkin persu kansanedustajat tekevät samoin ja tuovat julki tekemisensä. Yksi asia jota toivoisin persujen tuovan esiin on tämä poliittinen korrektius ja rasistiksi leimaamisen pelko. Mamujen rikoksia ja rötöstelyjä salataan ja silitellään ettei vain rasismi nousisi. Esimerkkejä kyllä löytyy ulkomailta ja myös kotimaasta.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Roope

Näköjään tästä tuli yleinen perussuomalaiset/hallitus-ketju. Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan, mutta vastaan asialliseen kysymykseen.

- Olen kirjoittanut...
- Olen esittänyt...
- Olen allekirjoittanut...

Jos tämä ei ole yksittäiseltä edustajalta riittävästi...

En epäile, ettetkö sinä ja kansanedustaja Eerola olisi tehneet töitä ja sinänsä hyviä esityksiä, ja useimmat ovat varmaan tästä samaa mieltä, joten en tämänkään ketjun perusteella löydä perusteita marttyyriasenteelle. Nyt tilanteen pahentuessa ei kuitenkaan ole kyse työn määrästä vaan yhä enemmän luottamuksesta.

Kuten olen perustellut, työllänne ei ole ollut toivottua vaikutusta (vrt. perheenyhdistämisen vesitys), eikä se ole pureutunut kaikkein ajankohtaisimpiin ongelmiin (hallituksen suhtautuminen CEAS:iin, taakantakoon, Dubliniin jne.). Tälle on oltava jonkinlaiset syyt, mutta te tunnutte väistelevän näistä asioista puhumista, mikä vain vahvistaa käsitystä siitä, että olette saaneet ohjeet/käskyt olla hiljaa. Samaa käsitystä vahvisti puoluetoimistonne lähettämä käsittämätön, kenttäväkeä tietoisesti huijaava uutiskirje, jota kukaan ei halua kommentoida.

Mitä pitemmälle kiusallisten asioiden välttely jatkuu, sitä vähemmän luottamusta, ja sen näkee osin gallupeistakin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tapza

Quote- Olen esittänyt Schengen-alueen lakkauttamista ja Suomen väliaikaista irtautumista Schengen-sopimuksesta
- Olen esittänyt että Euroopan tulee ottaa käyttöön niin sanottu Australian malli, jossa EU-alueelle laittomia tulijoita kuljettavat laivat voitaisiin käännyttää takaisin turvallisiin satamiin
- Olen esittänyt että turvapaikanhakijat tekisivät töitä vastineeksi saadusta ylläpidosta eikä se vaikuttaisi normaaleihin työmarkkinoihin, mikä myös karsii tehokkaasti helppoa elämää tavoittelevat onnenonkijat
- Olen esittänyt että pakolainen lähetettäisiin automaattisesti kotimaahansa, jos tilanne siellä olisi muuttunut riittävän turvalliseksi. Tämä koskisi myös perheenyhdistämisten myötä tulleita
- Olen esittänyt että Suomessa on otettava säilöön kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet turvapaikanhakijat, jotta nämä eivät piiloudu välttääkseen karkotusta
- Olen esittänyt että turvapaikanhakija ei voi valittaa päätöksestä enää hallinto-oikeuden jälkeen korkeimpaan hallinto-oikeuteen
- Olen esittänyt että Suomi asettaa ulkomaalaislain mukaisen seuraamusmaksun tilanteisiin, joissa laivayhtiö laiminlyö velvollisuuttaan tarkastaa ulkomaalaisten matkustajien maahantuloedellytykset
- Olen esittänyt että islamistien rinnalla taistelleiden ulkomaalaisten maahanpääsy estetään ja Suomen kansalaisuus on voitava menettää, jos on uhka kansalliselle turvallisuudelle

Missä olet nämä asiat esittänyt?
∆v = ve⋅ln(m0/mf)

Aukusti Jylhä

Joo, kyllähän Simon kovasti on asioita pohtinut ja esitellyt keinoja matutulvan pienentämiseksi, hyvä sinänsä. Mitään ei vain tapahdu. Ei yhtään mitään. Tämä johtuu tietenkin tästä Suomessa vallisevasta eliittipoliitikkojen suhmuroinnista, joihin persujen piti tuoda muutosta. No ei silläkään saralla ole tapahtunut yhtään mitään. Ehkä jopa päinvastoin, koska nyt ei poliittisella kentällä ole yhtään varteenotettavaa puoluetta, joka olisi tätä suomalaisuutta tuhoavaa valtapolitiikkaa vastaan. Persut perseraiskasivat äänestäjänsä.

Maahanmuuttopolitiikkaan vaikuttaminen on tehty käytännössä mahdottomaksi. Ehkä sitten pitäisi tosiaankin lähteä lähestymään tätä probleemaa puoluepolitiikan kautta, laittamalla uusi puolue pystyyn. Eikös sitä voi kansanedustaja erota puolueestaan ja perustaa oman ryhmänsä, vai miten se menee?

Meinaan siis sitä, että vaikka nyt tuntuisi pahalta riskeerata oma poliittinen uransa, niin mitä muutakaan Suomea puolustava kansanedustaja voisi tehdä?

Itse en saisi öisin nukuttua Simonin asemassa, jossa oma puolue on paljastunut historian suurimmaksi kusetukseksi.

Kerkko

Annoin ääneni Simon Elolle, enkä kadu mies taistelee minkä voi. Kaikki muut "persu" edustajat lymyilevät jossain.

Miniluv

Keskitytään tässä ketjussa Simonin toimiin.

Simon kommentoi varmasti Tuvan puolellakin ps-toimia koskeviin kommentteihin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Siili

- Olen...,
- Olen... ,
- Olen... ,
- Olen...
- Olen ...
- Olen ...
- Olen ...
- Olen ...
- Olen ...
- Olen ...

Epäilemättä Simon ja muut perussuomalaisten edustajat ovat yksilöinä pistänee kaikkensa peliin.  Individualistisesta puurtamisesta ei varmasti ole ollut puutetta.

Perussuomalaisilla on kuitenkin toiseksi suurin eduskuntaryhmä.  Kysymys kuuluu: ovatko perussuomalaiset kyenneet käyttämään tätä poliittista voimaa riittävän tehokkaasti ajaakseen yhteisvoimin itselleen tärkeitä asioita?  Jos kuitenkin perussuomalaiset ovat vain kasa yksilöitä, muiden puolueiden osatessa tiimityöskentelyn ja verkostoitumisen, ei ole ihme, että perussuomalaisia viedään kuin litran mittaa.

Muutaman vuoden kuluttua kukaan ei muista perussuomalaisten sankarillista yritystä, vaan ainoastaan sen, mitä saavutettiin ja kenties myös pahimmat epäonnistumiset.  Eihän moinen ylenkatse (tai eduskunnasta putoaminen) varmaan tunnu kivalta ihmisestä, joka on pistänyt koko sielunsa aatteen ajamiseen, mutta tuloksella on merkittävä vaikutus hallituspuolueen poliitikon suosioon.

Phantasticum

Perussuomalaiset on halunnut profiloitua EU-, euro- ja maahanmuuttokriittisenä puolueena. Se on sitten eri asia, onko Perussuomalaiset aidosti EU-, euro- ja maahanmuuttokriittinen puolue. Brittiläinen The Telegraph uutisoi 16. tammikuuta Yhdysvaltojen kongressin määrännen aloittamaan tutkinnan, onko Venäjä rahoittanut salaa äärioikeistoon kuuluvia puolueita. Saksassa asiasta on kertonut ainakin Deutsche Wirtschafts Nachrichten. Myös Yle on uutisoinut asiasta. Mikäli kotimaista mediaa ja tutkijoita on uskominen, Perussuomalaiset on äärioikeistolainen puolue.

The Telegraph: Russia accused of clandestine funding of European parties as US conducts major review of Vladimir Putin's strategy

Yle: Brittilehti: Yhdysvallat epäilee Venäjää eurooppalaisten puolueiden rahoittamisesta – tavoitteena poliittinen hajaannus

Deutsche Wirtschafts Nachrichten: USA leiten Untersuchung gegen Nato-kritische Parteien in Europa ein

Uskotko Yhdysvaltojen aloittamalla tutkimuksella olevan vaikutusta Perussuomalaisten EU-, euro- ja maahanmuuttokriittisiin linjauksiin tai mahdolliseen Nato-jäsenyyteen? Millaisia ajatuksia amerikkalaisten tekemä tutkimus sinussa itsessäsi herättää?

Roope

Quote from: xor_rox on 21.01.2016, 12:05:23
Quote from: Simon Elo on 20.01.2016, 20:34:38
En ole esittänyt, että Suomeen on luotava halpatyömarkkinat, mutta...

No sitten kannattaa varmaan laittaa korjausvaatimus alla lainatun jutun kirjoittajalle.

Samassa jutussa:

Quote from: Simon EloBut as I said, I think it is good that the policy on humanitarian immigration is a bit stricter. It's not as strict as in Denmark, for example, or even Norway, but in my mind it's better to have stricter policies than in Sweden for example. I think that Sweden has now probably found out that their policy is not working. That's the reason, probably, why they now have border control with Denmark.

Eli on hyvä, jos pakolaispolitiikka on sen verran tiukkaa, että se on tiukempaa kuin Ruotsilla, vaikka se ei olekaan yhtä tiukkaa kuin Norjalla.

Ei minusta. Siinä on nimittäin kolme maata, joilla on pakolaispolitiikassaan Euroopan löysimmät käytännöt. Suomi on paremminkin matkalla Ruotsin ohi ykköspaikalle kuin Norjan ohi kolmospaikalle.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Rikastaja

Käsittämätöntä, miten ihmiset luulevat, että muutama nuiva kansanedustaja kääntää koko Suomen politiikan. Aivan samalla tavalla Kokoomuksen äänestäjät ovat pettyneitä mitättömiin leikkauksiin, vasemmiston äänestäjät "tuloerojen ja eriarvoistumisen kasvuun", Vihreiden äänestäjät liian saastuttavaan politiikkaan, Keskustan äänestäjät maaseudun alasajoon jne. Vai onko muka jonkun puolueen äänestäjät tyytyväisiä?
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

Aukusti Jylhä

Kyllä muutamatkin nuivat edustajat saisivat huomattavasti paljon enemmän aikaan, kunhan vain uskaltaisivat jättää taakseen unelmat ikuisista poliitikon liksoista ja eduista. Nyt siis olisi sen aika. Hirveää älämölöä vaan pystyyn, mitä sitten jos Soini potkisi persuista pihalle, sieltäkäsin ei kuitenkaan voi tähän matutulvaan vaikuttaa mitenkäänpäin tehokkaasti. Käsittääkseni edustajan paikka säilyisi, ja taattu huomio, kansa kuitenkin tutkitusti on nuivaa.

Eli kaikki suhmuroinnit ja salailut julkisiksi. Kovaan ääneen toitotusta, että tämä matutulva on mahdollistunut vain ja ainoastaan siten, että hallitus on rikkonut kansallisia ja kansainvälisiä lakeja ja sopimuksia. Sehän on totuus. Ja suomalainen haluaa kuula totuuden.

"Olen esitellyt, ehdotellut, keskustellut, pohtinut, kirjoitellut jne.", niin se ei vain yksinkertaisesti riitä. Perussuomalaiset ovat hallituksessa istuessaan aivan samanlaisessa oppositiopuolueen roolissa kuin ennenkin, nyt vain se räksytys on loppunut.

pekkaper

Quote from: Noottikriisi on 27.01.2016, 16:51:46
Kommentti Halla-aholta Facebookissa:

QuoteLakihanke on pettymys.

Direktiivin puitteissa olisi mahdollisuus edellyttää perheenyhdistäjältä kahden vuoden maassaoleskeluaikaa ennen hakemuksen vireillepanoa. Asumisaikavaatimus on käytössä lähes kaikissa Länsi-Euroopan maissa. Tanskassa ja Norjassa, jotka eivät ole perheenyhdistämisdirektiivin piirissä, karenssi on kolme ja neljä vuotta.

Direktiivin puitteissa olisi mahdollista asettaa 21 vuoden ikäraja perheenyhdistäjälle ja tämän puolisolle. Korotettu ikäraja on käytössä Britanniassa, Saksassa, Tanskassa, Hollannissa ja Norjassa.

Direktiivin puitteissa olisi mahdollista edellyttää ulkomailta perheperusteella muuttavalta puolisolta alkeellista suomen kielen taitoa. Tämä vaatimus on käytössä ainakin Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Itävallassa ja Hollannissa.

Suomi ei toteuta näitä tiukennuksia, vaikka hallituksen 8.12. päivätyssä turvapaikkapoliittisessa toimenpideohjelmassa nimenomaan luvataan hyödyntää täysimääräisesti direktiivin antamia mahdollisuuksia.

Sisäministeriön tämänpäiväisen tiedotteen mukaan "EU-direktiivi mahdollistaa myös muita lisäedellytyksiä [kuin toimeentuloedellytyksen], mutta niiden käyttöönotto kestäisi pitempään". Mikä ihmeen perustelu tämä on? Mikä niissä muka kestäisi? Ja vaikka kestäisi, olisihan ne parempi ottaa käyttöön myöhään kuin ei milloinkaan.

Suomeen tuli pelkästään viime vuonna yli 20 000 irakilaista ja 2000 somalia. Tähänastinen hyväksymisprosentti näillä kansalaisuuksilla on 85-97. Ilman karenssia jokainen panee perheenyhdistämishakemuksen vireille heti oleskelulupapäätöksen saatuaan. Odotusajalla saataisiin edes pieni hengähdystauko.

Hallituksen esittämien "kiristysten" jälkeenkin Suomessa on Länsi-Euroopan liberaalein perheenyhdistämislainsäädäntö.

Mitenkäs Simon kommentoisit tätä?
Soini ulos, sitten tulos!

qwerty

Tää jätkä on malliesimerkki poliittisesta broilerista. Yksi syy Perussuomalaisten romahdukselle. Hei Simon, ei noi heitot pure kaikkiin. Ei varsinkaan niihin jotka äänestivät sinua!
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Uuno Nuivanen

Simonin, kuten useimpien muidenkin persuedustajien kannattaa jo pikkuhiljaa ruveta katselemaan muita hommia. Kolme vuotta menee nopeasti.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Ari-Lee on 23.01.2016, 04:31:35
Minä äänestin monen muun lailla Olli Immosta. Ja olemme ylpeitä hänestä. Se ei nyt ole hänen vikansa että Suomi muumittuu muumin muumi. 2016 on viimeinen vuosi kun me näemme tämän maan tällaisena. Se pitää tajuta myös siellä missä sitä saastunutta vettä hörpitään eli Arkadianmäellä.
No vittu sentään kenenkäs vika se sitten on?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Rikastaja on 25.01.2016, 21:56:11
Käsittämätöntä, miten ihmiset luulevat, että muutama nuiva kansanedustaja kääntää koko Suomen politiikan. Aivan samalla tavalla Kokoomuksen äänestäjät ovat pettyneitä mitättömiin leikkauksiin, vasemmiston äänestäjät "tuloerojen ja eriarvoistumisen kasvuun", Vihreiden äänestäjät liian saastuttavaan politiikkaan, Keskustan äänestäjät maaseudun alasajoon jne. Vai onko muka jonkun puolueen äänestäjät tyytyväisiä?

Muutama nuiva kääntää paljonkin jos he ovat valmiita haastamaan soinin ja perussuomalaiset.

Simon Elo

Quote from: vp4 on 23.01.2016, 10:18:15
Kysymys Simon Elolle:
Aikooko Perussuomalaisten eduskuntaryhmä/ministerit puuttua maahanmuuttoviraston entisestään löysentyneeseen linjaan?? Syyskuussa tehdyt linjat "kiristykset" vaikuttivat päinvastaiseen suuntaan. Tilanne muodostuu merkittäväksi vetovoimatekijäksi kun tilastot leviävät kehitysmaihin.

Laitoin juuri medialle seuraavan kannanoton:

QuoteSuomen turvapaikkalinjan on kiristyttävä tänä vuonna

Sisäministeri Petteri Orpo (kok.) arvioi viime marraskuussa, että kaksi kolmesta turvapaikanhakijasta tulee Suomeen elintason perässä. Sisäministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg arvioi neljä päivää sitten, että viime syksynä tulleista turvapaikanhakijoista 60 prosenttia käännytetään. Viime vuonna 85 prosenttia irakilaisista hakijoista sai kuitenkin Suomesta myönteisen turvapaikkapäätöksen, kun Ruotsissa luku oli 58 ja Tanskassa 38.

- Suomi päivitti Irakin, Somalian ja Afganistanin turvallisuusarvioitaan viime vuoden lopulla. Syksyllä tulleen siirtolaisaallon hakemuksia ei ole vielä käsitelty, joten on syytä olettaa, että Suomen tiukentunut linja ei näy vielä tilastoissa, sanoo kansanedustaja Simon Elo (ps.).

Asiantuntijoiden mukaan poliittinen ilmapiiri vaikuttaa osaltaan tehtyihin turvapaikkapäätöksiin, mikä näkyy esimerkiksi Tanskan turvapaikkalinjassa. Sisäministeriö on tehnyt julkisuudessa selväksi, että kaksi kolmasosaa turvapaikanhakijoista ei ole suojelun tarpeessa. Maanpuolustustiedotuksen suunnittelukunnan kyselyssä vain 22 prosenttia suomalaisista suhtautui myönteisesti turvapaikanhakijoiden määrän kasvuun.

- Kansan ja päättäjien esittämää tiukkaa turvapaikkalinjaa ei voi jättää huomioimatta. Suomen turvapaikkalinjan on kiristyttävä tänä vuonna, vaatii Simon Elo.

Ruotsissa tuhannet kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet katoavat maan alle. Suomessa kaikki kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet täytyisi laittaa säilöön, jotta kukaan ei pysty pakoilemaan karkotusta. Valitusoikeutta turvapaikkapäätöksestä on rajattava vain hallinto-oikeuteen ilman mahdollisuutta valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Turvapaikan on oltava käytännössä määräaikainen ja lähtömaan tilanteen riittävästi vakautuessa palautus koskee myös perheenyhdistämisiä. Suomen on linjauksissa otettava mallia Tanskasta.

- Kaikki Pohjoismaat ovat eri sopimuksien luomassa kultaisessa häkissa, joka mahdollistaa auttamishalumme hyväksikäytön. Yhdistyneiden kansakuntien Geneven pakolaissopimus on arvioitava yhdessä uudelleen, linjaa Simon Elo.